דאלאס בפורטלנד – דוח רבעוני / ראובן בראל

לוקה הגיע לביקור וכהרגלו עשה הכל עם מעט עזרה כדי להבטיח את הנצחון של דאלאס – טריפל דאבל של 40 12 ו 10 עם 22 נקודות ברבע הראשון שלא נתנו לבלייזרס לברוח ועוד 8 בשני בשיתוף עם 8 של טים הארדווי נתנו יתרון שסגר את הסיפור.

אחד המדדים לרמת הפופולאריות של כוכבי הליגה היא כמות האוהדים שבאים לראות אותם במשחקי חוץ – לוקה כוכב על.

סת' בלי להסתכל – הוא, ובלייזר נוסף לשעבר, דריק ג'ונס – דאגו שהבלייזרס לא יתקרבו יותר מידי אחרי הרבע השני. (מי מזהה את המאמן לידו ? אני לא הצלחתי בלי לבדוק)

גראנט ווילאמס סומן כהחתמה טובה של המאבריקס בקיץ. עומד בציפיות עד עכשיו ?

____________________________________________________________________________________________________________

השבוע סגרנו רבע עונת NBA, תזמון טוב לבחון מה הבלייזרס שנבנים מחדש הספיקו לעשות ברבעון הראשון.

השורה התחתונה – מקום 26 בליגה ו 13 במערב עם מאזן 18-6 לא מפתיעה, איש לא ציפה למאבקי פלייאוף או פלייאין מהבלייזרס. השאלה המענייינת היא האם נבנית בפורטלנד קבוצה שתשתפר בעתיד ונוכל להכריז על עידן חדש פוסט לילארד ?

כדי לענות על השאלה צריך לזהות את שחקן הפרנצייז הבא – אנפרני סיימונס הוא המועמד הטבעי, הבלייזר הראשון מאז CJ שקיבל הארכת חוזה רוקי צפונה מ 20M$, כבר שנה שישית בליגה, הציג שיפור עקבי כסקורר בכל אחת מ 5 העונות הקודמות שלו. השנה, לראשונה ללא דיים לצידו היתה ציפיה לקפיצה גדולה יותר.

Ant פתח את העונה עם פציעה בכף היד וחזר רק בדצמבר לארבעה משחקים, הוא התקדם ל 24 נק (21 בעונה הקודמת) עם שונות גבוהה ורק 5 אסיסטים למשחק . עוד מוקדם להעריך את היכולת שלו להוביל קבוצה מנצחת בפורטלנד אבל התחושה היא שהוא מתאים יותר לשמש כשחקן שני או שלישי. בעיקר בגלל חוסר היציבות והאופי השקט שלו.

סקוט הנדרסון הוא הבא בתור שסומן כיורש, הרוקי הגיע עם הר של ציפיות ורבים ביקרו את שארלוט על ההחלטה לדלג עליו. גם הוא החסיר משחקים בגלל פציעה אבל במקרה שלו יש יותר סטטיסטיקה והיא לא מבריקה – הקליעה לא שם 36% מהשדה ,רק 23% מחוץ לקשת. גם יחס אסיסיטים (4.6) לאיבודים (3.3) לא טוב. הוא לא מנצל מספיק את הפיזיות והאתלטיות שלו כדי להגיע לטבעת, רוב האיבודים שלו הם כתוצא מהחלטות למסור בתזמון לא טוב הצידה. סקוט מציג שיפור קל מאז שירד לספסל – נחזור לבדוק שוב במחצית העונה.

בשבוע שעבר פומה השיקה את הנעל החדשה של סקוט – מה דעתכם ?

יש גם נקודת אור בין צעירי הבלייזרס :

שיידון שארפ ניצל את הפציעות והדרות שקיבל בעקבותן והכפיל את כמות הנקודות שלו מ 9 ל 18 בממוצע למשחק – בתחילת העונה הוא הוביל את כל הסופמורס, נחלש קצת לאחר 10 משחקים ונתן לבנקרו לעקוף. שמעתי את שמו מוזכר כמועמד לשחקן המשתפר בכמה פודקאסטים שחילקו פרסים על בסיס רבע עונהץ הוא כנראה לא יזכה אבל בהחלט נקודת אור. המבחן אצלו יהיה שיפור האחוזים, היכולת לשמור על היציבות וגם הנפח שיקבל כשהבלייזרס בריאים יותר (אם המשחק הערב הוא מדד – זה לא נראה טוב (לקח רק 5 זריקות).

נעבור לבחינת התמורה שהבלייזרס קיבלו עבור לילארד:

דיאנדרה אייטון – שורה תחתונה -בהחלט לא דומינייטון. לוקח מעט זריקות ובהרבה מהן הוא מתפשר על חצי מרחק, ברוב במשחקים לא ממש מורגש.

לראיה פילוח הזריקות של אייטון מהערב.

טומאני קמארה – הפתעה טובה, בחירת סוף סיבוב שני מפיניקס. הראה הגנה מצויינת שהקנתה לו מקום בחמישיה. התרומה ההתקפית עדיין לא יציבה אבל מצליח להבליח עם ניצוצות מידי פעם.

מלקולם ברוגדון – לטעמי השחקן הכי טוב של הבלייזרס עד כה – מעלה אותם לרמת "תחרותיים מול קבוצות בינוניות כשהוא משחק. לא חושב שהוא (ואולי גם גראנט) עדיין יהיה בקבוצה אחרי פברואר.

הזריקה של שיידון יפה יותר, של ברוגדון יותר מדוייקת

סיכום הרבעון הראשון של הבלייזרס – הרבה נקודות לשיפור ושאלות פתוחות מעט נקודות אור וןעוד מוקדם לקבוע האם הם בדרך הנכונה לבניה מוצלחת מחדש.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. חושב שהסיכום שלך מדוייק להפליא, עוד אין מספיק נתונים בשביל להעריך לאן הקבוצה הזו הולכת. באופן אישי נראה לי שחסר להם לא מעט בשביל להיות קבוצה בכירה, אבל זמן יש להם, זה בטוח.
    תודה רבה ראובן

  2. תודה על הניתוח.
    בהחלט יהיה מעניין לראות אילו מהלכים יבצעו לקראת הדד ליין.
    על הנייר, המחשבה לפני שהעונה התחילה הייתה שכן יש אפשרות להריץ כבר עכשיו קבוצה שלפחות תתחרה על מקום בפלייאין. אני מניח שקשיי ההתנעה של סקוט והפציעה של אנפרוני דיי טרפדו את זה, וכנראה שהטנק ימשיך לנסוע עד סוף העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט