מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1.דריימונד גרין: כיצד שחקן הורס בעצמו את המורליטי והלגסי של עצמו

דריימונד גרין אחרי שהיכה את ג'ורדן פול

כמה עצוב. דריימונד גרין, בצעדי ענק, הולך להרוס לעצמו לגסי שהיה עושה ממנו אחד משחקני ההגנה הטובים שהיו ב-NBA

ה-RESIGNATION – ההתפטרות יחד עם ה-BODY IMAGE שלו שהיה יותר מכל ההודאה באשמה – כשדריימונד גרין הושעה מהמשחק, היכה בי חזק ביותר.

אני לא מאמין שדריימונד גרין הוא אדם רע. אבל יש בו מין גרעין אכזרי שהוא לא מסוגל לשלוט בו. זה היה בחבטה שלו בפניו של בן קבוצתו ג'ורדן פול, ובחבטה לפניו של יוסוף נורקיץ' – ובהרבה מקרים שקרו לפני כן במשחקים, ובעיקר באימונים של הגולדן סטייט ווריורס שלא דווחו לציבור.

איש לא יודע בינתיים לכמה זמן יושעה גרין. בכל מקרה, כשהוא ירד מהפארקט במבט שלא הביע כלום – לא חרטה ולא נצחון. BLANK STARE. בירידתו מהפרקט הוא היווה למעשה פורטרייט של כל קבוצתו גולדן סטייט ווריורס, שהתחילה את העונה בתקוות כה גדולות, ועתה משחקת ללא גרין המושעה, ווויגינס, שמשחקן כה מבטיח ומעורר תקווה – ירד לספסל, ויחד איתו הוא הוריד את קבוצתו לרמה הבינונית של הליגה. (קליי תומפסון ירד לספסל יחד איתו, אבל בקשר לקליי ישנן סיבות מצדיקות)

ההרס העצמי הוא האכזבה הגדולה ביותר של הווריורס. מה שנשאר מהקבוצה הגאה הזאת היא מפח-נפש, מבוכה, ותסכול.

דריימונד גרין הוא-הוא נושא הדגל של כל התסכול הזה. לדעתי סטיב קר היה רך מדי עם גרין. אגיד זאת אחרת: הוא כנראה פחד ונבעת מהשחקן שיכול להיראות כה רגוע ומפוייס, ואז איזה שהוא זיק נדלק במוחו והוא הופך בשנייה לזדוני ומשחית.

עד עתה מנהלי הקבוצה נהגו להגן ולכסות עליו. לי יש רושם שלא עוד. כיצד יכולים הם להגן עליו? ומי שחושב שההתפרעויות של דריי הם דבר חדש טועה טעות מרה. מנהלי הווריורס כעסו – כעסו? כמעט יצאו מדעתם! – כשגרין הושעה ממשחק ה-5 של גמר 2016, השעייה שהייתה למעשה בגלל סכום של פאולים פלגרייטים והזיברות אמרו די. הווריורס הפסידו את גמר 2016 – להשעייה של גרין היה חלק בהפסד – אבל מעז יצא מתוק כשכתוצאה מההפסד קווין דוראנט הובא לקבוצה לעוד שתי אליפויות משלוש.

בעונה השלישית של דוראנט בקבוצה גרין פתח את פיו וצרח כמטורף על קווין דוראנט. קווין שתק, אבל כנראה אז התבשלה בו המחשבה לעזוב את הקבוצה.

ללא גרין הווריורס הם ללא שחקן ההגנה הטוב ביותר שלהם. עד עתה כל התקריות עם גרין 'הסתדרו'. HAD WORKED OUT. השאלה היא כיצד זה 'יסתדר' הפעם, וכיצד זה 'יסתדר' בארבע השנים הבאות עד תום חוזהו של דריימונד גרין, הרעל הפנימי של הקבוצה.

כמה עצוב.

2. שמו Jamie Jaquez Jr. אני לא יודע כיצד אתם מבטאים את שמו אי אקרא לו 'ג'יימי'

חבל שבין נתינת התוארים בסיום העונה אין אחד כ- MSP – השחקן המפתיע של העונה – MOST SURPRISING PLAYER כי אין בכל הליגה שחקן שהפתיע את עולם הכדורסל של ה-NBA כמו ג'יימי.

דבר נוסף? אין קבוצה שהוא ראוי להיות בה יותר מאשר מיאמי היט. הוא PERFECT PLAYER עבור מיאמי. הוא כל מה שאריק ספואלסטרה מחפש ורוצה: שחקן הגנה RUGGED – מחוספס, במובן הטוב של המילה – עם IQ גבוה, אינסטינקטים מהירים, חיוביים, שהוא נולד איתם, שיכול לעשות כל דבר בהתקפה – כולל שלשות ואחד-על-אחד.

הדבר ביחיד שאין לו הוא מראה של שחקן NBA. לי הוא נראה מהרגע הראשון כמו לוטננט במאפיה.

אבל בכדורסל? אקח משפטים בירוק מהכתבה של זאק לאו עליו:

Jaquez Jr. has a refined bully ball game. He likes backing down smaller defenders — and even ones his size — with half-spins and power dribbles until he's in his comfort zone, and has nice touch on floaters.

The Heat have scored 1.13 points when Jaquez Jr. shoots out of an isolation or dishes to a teammate who fires — 35th among 159 players who have recorded at least 20 such plays, per Second Spectrum.

Miami is averaging 1.61 points directly out of Jaquez Jr. post-ups — second in the entire stinking league among 58 guys with at least 20 post touches, per Second Spectrum. (Jaquez Jr. is barely over that threshold.) Jacquez Jr.'s manufactured buckets are oxygen for a team that can sputter in the half court. He sprints the floor, a floppy-haired target for whooshing Kevin Love and Kyle Lowry outlets.

The Heat subsist on cuts, hand-offs, and short-range touch passes — improvised connector plays that spin magic within cramped spacing. That is where Jaquez Jr. sings. He is a whir of extra passes and random screens, and already one of the league's smartest cutters

אני מסתכל עליו ואת מי הוא מזכיר לי יותר מכל אחד אחר במשחקו? את ג'ון הבליצ'ק. הם שונים במראה לחלוטין, וג'יימי טיפונת גבוה מהבליצ'ק (1.95 מ' נגד 1.97), אבל צורת משחקם דומה. בהגנה שניהם יכולים לשמור על הגארדים הנמוכים והמהירים, ובמידת הצורך לשחק תחת הסל ולהיאבק עם הפאור-פורוורדים, ואפילו הסנטרים, פאונד-פור-פאונד.

כמו הבליצ'ק ג'יימי היה פיצ'ר מעולה בתיכון, טוב מספיק לעורר עניין אצל הסקאוטים המקצוענים (הבליצ'ק שיחק גם פוטבול בתיכון וגם בפוטבול הוא קיבל הצעות מלגות מאוניברסיטאות שונות).

בתיכון ג'יימי קלע בעונת הסניור שלו 31.7 נק' עם 11.7 ריב' למשחק, עם משחק של 54 נקודות נגד התיכון Royal High School.

(אני לא משווה עדיין את יכולתו לזו של ג'ון הבליצ'ק, אבל ג'יימי רק בן 22 ורק מתחיל את הקריירה שלו)

UCLA חטפה אותו.

בשנתו האחרונה ב-UCLA הוא נבחר לחמישייה של ה-PAC-12, ו-'שחקן השנה' ב-PAC-12. בתחילת העונה האחרונה שלו ב-UCLA הוא קלע 25 ביום הולדתו ה-20 נגד אריזונה. הוא הוביל את UCLA לפיינל פור כשהוא קולע 27 נקודות בנצחון על מישיגן סטייט, ובפיינל פור UCLA הפסידה לגונזגה.

הוא נבחר 18 בדראפט של 2023 ע"י מיאמי. העונה הוא משחק 27 דק' עבור מיאמי, קולע 13.7 נק' עם 51% דיוק ו-39.5% מה-3. ג'ימי באטלר אמר עליו שהוא שחקן העושה "something from nothing".

כמו ג'ון הבליצ'ק בזמנו, אתה רואה אותו מנתר לכל כדור גבוה בהגנה ובהתקפה. עד עתה הוא שיחק רק 73 דקות יחד עם באם אדבאיו וג'ים באטלר, והפיק-אנד-רול שלהם. זה קרה בגלל פציעות וכו'. אריק ספואלטרה יודע זאת: חכו לפיק-אנד-רול של ג'ים ובאם כשג'יימי עומד חופשי על הקשת מחכה לכדור".

הוא היה בחירת דראפט מצויינת למיאמי היט, והוא יהיה שחקן חמישייה ראשונה 'אול-רוקי' בטוח!.

3. 'שלום עולם' מטה (רון ארטסט) מציע לגרין להיות המדריך והיועץ הפסיכולוגי שלו

4. רודי גובר: "אני מרגיש אמפתיה (כמו 'רחמים' אבל לא בדיוק) לדריימונד גרין

מילה במילה:

I have empathy for him,” Gobert said, via Tim MacMahon of ESPN. “You see somebody that’s not well inside and suffering. You take away the game and all that, and you want somebody to be well and be able to do what we do every night and compete and be happy.”

5. פילדלפיה סיקסרס החתימו את דרל מוריי עד לעונת 2027-8

למרון שג'יימס הארדן כינה אותו 'שקרן', וממוריי לא באה כל תגובה.

האם ישנו ערך לדברי הארדן? נראה שכן.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. וושינגטון וסן אנטוניו נראו כמו קונטנדריות נגד הפיינליסטיות של הגביע. אם אין שק כסף על המגרש הם לא מתאמצים. סתם עוד יום במשרד.

  2. מורי?
    סייג לחכמה שתיקה, אז מורי כנראה גם חכם.
    אני יודע שאני לא כל כך מתאים להגדרה עם כל מה שאני פולט פה בהופס אבל אני עושה את זה במודעות ומבחירה, איפה עוד אני יכול להיות על הטרללת? פה בהופס אני יורה את מה שאני לא אומר במקומות אחרים.
    🙂

  3. יופי של תואר, ה-msp שהצעת, וחיימה/ג'יימי/ איך שלא קוראים לו חזק ברשימת המועמדים, וצריך לתת קרדיט גם למיאמי, על הבחירה בו, ועל השילוב המהיר שלו בקבוצה. תותחים.
    .
    מעניין האם ואיך הארכת החוזה של מורי תשפיע על פילי העונה, אין לפסול טרייד (אננובי?), למרות שהקבוצה נראית מצוין אז לא יודע אם כדאי לקחת סיכונים בעניין הזה. יהיה מעניין.
    .
    מעניין אם דריימונד יתאפס על עצמו, לפחות חלקית, אם יוטרד למקום אחר.
    .
    תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

    1. עוד נתרומם כמו עוף החול, יש לך זיכרון קצר, תראה איך הקליפרס נראו כשהארדן הגיע, אל תהיה קטן אמונה
      נ.ב.
      לוקה מוסר ד"ש… לזה אתה מתגעגע?

  4. לפני לגימה של סחלב עסיסי.
    גרין זה המראה של הווריורס .גרין זו תמונה של קריסה איטית.
    אורוול כתב ב 1936 את הספר Shooting an Elephant ,נפילת האימפריה הבריטית מתוארת כקריסה איטית של פיל.פיל זו חיה אהובה היא אוכלת צמחים,חיות לא מתגרות בה בגלל הגודל שלה
    .זה עצוב לראות פיל קורס.הפיל זה הווריורס. אימפריה שקורסת לאט לצער כולנו.
    לגבי גיימי, מיאמי בוחרת ומצרפת שחקנים שמתאימים להשקפת העולם שלהם, שמתאימים ומשלימים שיטת משחק וניהול ההצלחות של מיאמי לא מקריות ולא נובעות ממזל יתר.
    דריל מוריי הוא שקרן,ומניפולטור.אני לא אוהב טיפוסים כמוהו.פילי כן אוהבת,נראה לאן הוא לוקח קבוצה שחייבת להיות מועמדת לאליפות.

  5. תודה מנחם
    התייחסת לנקודה נכונה והיא סטיב קר
    הפציפיסט הצבוע הזה לא עשה כלום עם גרין, את האגרוף שהפיל את פול הוא פספס
    ב 2016 את הבעיטה למפשעה של אדאמס ולזו של לברון הוא פספס(זה עלה לווריורס באליפות)
    את המשברים בחדר ההלבשה הוא לא ניהל (מי מעדיף את גרין על דוראנט? )
    הוא פמפם ופמפם לגרין את האגו עם השוואות שהוא מנהיג ברמת מייקל ג׳ורדן
    יש לגרין בעיה של מודעות עצמית, בעיני עצמו הוא שחקן ההגנה הטוב בכל הזמנים וגם HOF
    הוא שחקן משלים, נגר שהיה בזמן הנכון ובמקום הנכון
    את התפקיד שלו בווריירס הגדולה יכלו למלא לא מעט שחקנים (פי ג׳יי טאקר או אל הורפורד לדוגמא)

    1. +1
      בהחלט יש לגרין בעיית אגו ותפיסת עולם שבה הוא אחד הגדולים אבר.
      צר עולמו כעולם נמלה. עם זאת, לא בטוח מי היה מתאים ממנו יותר בשנים הגדולות של ג"ס.

      1. הם היו מסתדרים
        גם איגיודלה וגם קליי היו אחלה מגינים
        בוא נגיד שגם היכולת ההגנתית של KD לא מוערכת מספיק
        לאורך השנים היו שחקני הגנה טובים במפרץ
        הוא בנה לעצמו נארטיב שהוא אחד השחקנים החשובים בשושלת
        בעונה ללא קליי וללא סטף הם נראה רע מאוד, זה לא מנהיג ולא HOF
        יש לו יכולת הגנתית נדירה אבל ללא שחקני על לצידו התרומה שלו הייתה לא משמעותית

        1. נכון, זה בגלל שהוא שחקן משלים. "דבק"
          בהגנה הוא מצוין כ-help defender כשמסביבו יש מגינים טובים כי הוא מספיק חכם לעזור כשצריך ויש לו יכול מגוונת.
          הוא לא יכול להחזיק הגנה כשכל האחרים גרועים.

        2. +100
          שחקן של סיטואציה. נתן ועדיין נותן ערך >מוסף< משמעותי, שמתבטא בהאסל וקשיחות בהגנה, לצד יכולת תיאום חסימות ומסירות בהתקפה. רק כדיי שכל האמור יקרה, הקבוצה צריכה להיות שלמה. קרי, קליי, איגי וקיידי בעבר, וויגינס ואלוהים יודע מי עוד בהווה. הוא בעצמו לא מסוגל לתת ״ערך״ ראשוני, אם צריך שחקן נוסף שייקח על עצמו את המשחק. וזה בסוף ההבדל בין אולסטאר לרולפלייר. גרין לא מסוגל להוביל קבוצה של שחקנים בינוניים לכלום, אולי רק להגדלת הסיכויים בלוטרי. לולא היה מגיע לווריורס בעיתוי הנהדר של עונת 12/13, אלא לכל קבוצה אחרת, ייתכן ולא היינו יודעים בכלל מי הוא היום.

  6. כל מה שקורה בווריורס זה באשמת סטיב קר . בדיוק כמו שלושת הקופים – לא ראיתי ,לא שמעתי לא אמרתי .

    סטיב קר , מה דעתך על מה שקורה בעזה ?
    Well ,aaa ,aaaa aaaaa im against violence

  7. תודה מנחם.
    כל הכבוד למיאמי על מציאת שחקנים מצוינים. אני חושב ששמו של השחקן הוא Jaime, שזה חיימה בספרדית. פשוט קרא לו "חיים שלי".
    גרין דפוק וחי בסרט בו הוא הגאון הראשי שמנהל את העולם.
    חבל כי דווקא העונה הוא די טוב.

  8. פינת ג"ס:
    אני לא נוהג לדבר כאן על נושאים פוליטיים אבל מגוכח בעיני שכל מי שניאץ את קר בקשר לגרין קשר את זה בצורה כלשהי לעמדתו הפוליטית הפנים אמריקאית. קר הפיק מדריימונד גרין תרומה משמעותית ביותר ל 4 אליפויות. לפני דוראנט עם דוראנט (שעזב בגלל חיפוש אחרי תהילה) ואחרי דוראנט
    .
    תחזית שלי: ג"ס לא תעשה עסקה על גרין. הוא יושעה בסופו של דבר לכ 20 – 40 משחקים במהלכם יעבור טיפול פסיכולוגי לשליטה בכעסים. כמה הטיפול יעיל? זה למעשה אותו טיפול שגברים מכים עוברים. לא מצאתי מספר מובהק אבל להערכתי מדובר ב 40 אחוז פלוס מינוס 20 אחוז סיכויי הצלחה. זה טווח רחב ורוב התוכניות האלו כוללות רק אנשים שהצטרפו מרצון (כ 60 אחוזים ).
    .
    מבחינת ג"ס העתיד של גרין קשור גם לצרכי הקבוצה, היא משמעותית טובה יותר איתו וגם לעלות הכספית. במידה וגרין מושהה עד סוף העונה מדובר בחסכון של כ 40 מיליון דולר בעלות שכר ובמיסים. אבל המשמעות העיקרית היא לעתיד. אחרי תהליך השיקום לגרין תנתן רק עוד הזדמנות אחת בנבא. העונש על ארוע האלימות הבא יהיה אובדן החוזה (עוד 75 מיליון דולר ל 3 השנים הבאות) ובעקבות זה כנראה חסימת האפשרות להכנס להיכל התהילה ולקבל חוזי שידור (אם כי בארה"ב הרפובליקאית הכל יתכן). בקיצור, גרין יפסיד כסף תהילה ופרנסה עתידית. זו חתיכת מוטיבציה של כל אדם.
    .
    לאור המצב הזה כדי לג"ס להמר על שיקום. היא לא תקבל עבורו שחקן שיוכל לתרום משמעותית והנטל הכספי ירד ממנה בעקבות ההשהיה (לא ברור לי אם מקרה כזה מכוסה עד הסוף ב CBA).
    .
    כתבתי בעבר ואכתוב שוב. אם ברנדין פודזינסקי ייצב את הקליעה שלו מרחוק הוא יהיה שחקן ברמה של סטיב נאש.
    .
    מידן הערכה שלך לגרין מבוססת על השנאה שלך כפי ג"ס. התרומה שלו ל 4 האליפויות של ג"ס היתה קריטית. כולל בשנים עם דוראנט.

    1. מעולם לא שנאתי את גולדן סטייט, מעולם
      גם כש KD נחת שם
      יש ותמיד תהיה לי הערכה עצומה לסטף קארי, קליי תומפסון והקבוצה הפנטסטית של 2015 ו 2016
      הטענה שלי שסטיב קר זה גדול הצבועים
      גולדן סטייט הפסידה אליפות בגללו ב 2016 עם ניהול משחק מחפיר של גיים 7
      ב 2019 2 החלטות שלו גמרו ל 2 מ 5 השחקנים האהובים עליי בליגה להחמיץ עונות שלמות
      תמיד הוא לא ידע ולא שמע ולא אשם
      באליפות של 2022 נסגר מעגל יפה עבור קארי (נראה לך שהייתי בעד בוסטון?!?)

      1. קר קיבל קבוצה מבטיחה אבל לא כזו שמישהו צפה לה אליפות אחת שלא לדבר על 4. עשר שנים אחרי הוא הצליח להוביל אותה להשיג השלישי או הרביעי בטיבו בהסטורית האימון בנבא. אני לא מכיר פרשן רציני אחד לנבא שחושב כמוך לגבי גרין. את האליפות של 2016 ג"ס הפסידה בגלל ההרחקה חסרת התקדים (באופן בו התקבלה ההחלטה) של גרין ובגלל הפציעה של בוגוט במשחק 5. גם איגואדלה וקרי כבר היו פצועים בשלב הזה. לפציעה של קלי ב 2019 אחרי ישיר אחד דני גרין שבשני משחקים נכנס בו מהצד כשקלי היה באוויר וגרם לו לנחיתה קשה ואני לא שמעתי את דוראנט רומז שקר לחץ עליו לשחק.
        .
        באופן כללי קר הוא מאמן של שיטה ולא של מצא-אפים. 4 אליפויות בעשר שנים, זה השג יפה. עם קצת מזל – הנפילות של לוני, קלי וויגינס, גם השנה היתה קבוצה תחרותית.

        1. אתה מתעלם מהעובדות
          גם KD וגם קליי חזרו מוקדם מפציעות
          קליי שיחק כמעט משחק מלא ללא מנוחה עד שנפצע בשנית
          KD שיחק 12 דקות ברציפות לאחר שחזר מפציעה והיה עדין פצוע
          זה רק מאמן חמור לא ייתן מנוחה לשחקים שעשו הכל וחזרו לשחק פצועים
          כבר נמאס לי מהדיון הזה

    2. אני חושב שאתה קצת מרחיק לכת. לא ירחיקו אותו ל-40 משחקים לא יהיה עונש חמור ברמה של הפסקת חוזה (לא חושב שזה אפשרי בכלל) או אובדן משכורת של שנה או שנתיים. הוא לא יגיע לעונשים ברמה של רון ארטסט כי לא היכה אוהד. ניחוש שלי: השעיה מ-20 מחקים מקסימום.
      כן יהיה לו "טיפול" אליו הוא יחוייב ללכת וינסה לעשות ממנו צחוק (כי הוא לא חושב שהוא לא בסדר) וכולם יעשו "נה נה נה" הוא למד והשתפר בלה בלה בלה.

  9. אחלה מעורב, חיימה חאקז נראה נפלא בינתיים ובמחזור דראפט פחות טוב היה אפשר לדבר עליו כמועמד roy אבל לא השנה, מעניין יהיה לראות איך הוא יהיה עונה הבאה כשיכירו אותו יותר

  10. הליגה, קר וכל מועדון הלוחמים שגו בטיפול באלימות הנפשעת של גרין וכעת זה מתפוצץ בפרצוף של כולם. זה התחיל מההתעלמות בפגיעות החוזרות במפשעה של אדאמס , שם הוא אמור היה להיות מטופל ומורחק לפי הספר, ואז הגיעה הפארסה עם ההרחקה השערורייתית מחוץ למגרש בפיינלס מול לברון. בהמשך נתנו לו כל הזמן לצעוק ולהתעמר בשופטים ובכל העולם והעדיפו את "האמוציות" שלו על פני דוראנט, לאחר מכן התעלמו מהמכות באימון לפול והעיפו את הנפגע ולא את הפוגע.. אגב עם הצילומים לא היו יוצאים אני מסופק אם בכלל היו עוסקים בכך. (קצת מזכיר לי את הטיפול של חולון בגלן רייס ג'וניור שעשה ככל העולה על רוחו ורק כשזה הגיעה לפגיעה פיזית בפניני הם הרחיקו אותו, ועוד לאחר כמה חודשים כשאליפות הייתה על הפרק החזירו אותו לקבוצה, גם שם דיברו על כך שמדובר כמישהו זקוק לעזרה וכו' ..) הדריכה המטורפת על סבוניס גם היא עוד נדבך בלקט האלימות וגם שם עוד טענו שהוא נענש בחומרה בגלל הרקורד – עיוות של אמות מידה מוסריות לחלוטין, כן סבוניס התעסק באש ועשה טעות חמורה ואבל הדריכה עצמה הייתה מזעזעת. האלימות עם גובר הייתה ראויה לעונש משמעותי יותר, וגם כאן קר נתן גיבוי להתנהגות אלימה, ועכשיו מדברים על בעיה אצל גרין שמצריכה טיפול.. בעולם האמיתי המכה לנורקיץ' זו תקיפה לכל דבר ועניין וכולם נזעקים ל"טפל" בבריון שנמצא בבעיה.. בריונות שלא נענית בתגובה הולמת רק מחריפה ורואים כאן בצורה מדויקת את המחיר של כך. לטעמי גרין לא ראוי להיות על מגרש כדורסל, הוא מסכן את הסובבים אותו בצורה חמורה.

  11. כבר הייתי בסרט הזה. ברוס בואן היה שחקן הגנה אימתני, מדהים. תרם תרומה לכמה אליפויות ואז התחיל לזייף (הגיל, הבריאות) ואז הופיע ברוס לי בואן, אומן הקארטה המלוכלך שהתחיל לשים רגליים מתחת לנעל של היריבים כדי להשבית להם את הקריירה.
    בסוף, זאת הלגאסי שלו. אף אחד לא זוכר את אלפי המשחקים השחורים שהוא שיתק את כוכבי היריב, כולם זוכרים רק את הבעיטה לפנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט