מושא אהדתי הדועכת מול קבוצת ה״האז בינס״ – גולדן סטייט בקריפטו מול הקליפרס / אבי טרכטמן

איש המשחק

לפני ארבע שנים גרתי במפרץ (בעצם עוד לא. גרתי באל.איי אבל עבדתי במפרץ מיום שני ליום חמישי, אל תשאלו), ראיתי את הווריורס מלא ואז היתה קורונה.

לפני שלוש שנים גרתי במפרץ, ראיתי את הווריורס רק במשחק האחרון שלהם בעונה, עם מסכה. קרי נתן הצגה.

לפני שנתיים גרתי במפרץ, ראיתי את הווריורס מלא, היה מוי כיף. היה גם מענג, וגם אליפות.

לפני שנה גרתי בלוס אנג׳לס, ניסיתי לראות את הווריורס פעמיים אבל גם נדחיתי פעמיים. לא ראיתי את קבוצתי האהודה.

היום, אחרי בצורת ארוכה מדי, אני רואה את הווריורס שוב. כן, הם פצועים, הם חבולים, הם זקנים ויש להם איזה משוגע אחד שאולי אפילו לא ישחק העונה, ואולי גם טוב שכך. אבל כל עוד סטף שם, הם הקבוצה שלי.

ואגב, כן עונה מחורבנת, לא עונה מחורבנת. העובדה היא שאנשים עדיין באים לראות את סטף, וגם מריעים לו רבות בקהל כשמציגים אותו. בכל מקרה, הייתי אומר שתפוסת האולם היא 80% מתפוסת משחק לייקרס ו 140% מתפוסת משחק קליפרס ממוצע. גם טוב.

ועכשיו ילדים, חשבו, אם כן, מה לדעת אבי היא התפוסה הממוצעת במשחק קליפרס ביתי (התשובה בסוף המאמר)

לפני המשחק צילמתי רבות את הספלאשים. קליי נראה זקן, סטף נראה משועמם. אני מאד מקווה שהווריורס ינצחו היום, אבל בואו – הם פשוט לא קבוצה טובה. אבל לכו תדעו, אולי בלי גרין יהיה טוב יותר. נדמה לי שיש מצב שזמנו כשחקן מועיל עבר. זה של קליי עוד לא, אבל גם הוא בדרך. לפחות הוא לא מרביץ לאנשים.

וגם דאנליבי היה שם

הגיגי משחק:

א. המון איבודים לקליפרס, המון חטיפות לווריורס, שתי שלשות של קליי עם אנד וואן. יופי של התחלה למשחק.

ב. מצד שני, אמרתי עוד לפני תחילת המשחק שסטף קרי נראה משועמם, ואכן בדקות הראשונות הוא משחק בלי חדות ובלי חדווה. נחטף כמה פעמים, נחסם פעמיים, לא קולע כלום, אפילו לא מוסר. לא זוכר מתי ראיתי אותו כל כך רע. הקליפרס חוזרים למשחק שזה די צפוי לאור העובדה שהם פייבוריטים די מובהקים.

ג. טוב, נו, עברו 9 דקות אבל גם היום בפעם ה-267 ברציפות, יש לסטף שלשה. חמש שנים ועוד שבועיים. לא שזה משנה ,כשווסטברוק מהצד השני קולע חמש נקודות רצופות. קודם ביורוסטפ ואז בשלשה, משחק צמוד.

ד. צריך לדבר קצת על רוקיז ומזל. או במקרה של הווריורס על שני דברים (א) האהבה שלהם לגארדים (ב) החיבה שלהם לייבש רוקיז. במקרה של פודג׳מסקי שהוא באמת שחקן מגניב שקצת מזכיר את ג׳ורדן פול מינוס השטויות, והוא יחסית חתולי לשחקן לבן התכונה הראשונה (אהבת הגארדים) גוברת על התכונה השניה (שנאת הרוקיז) והוא מקבל דקות לא מועטות לאחרונה, והיום אף עלה בחמישייה בהיעדרו של גרין (מה הקשר? אנעארף, לא יודע, אבל גם וויגינס עלה מהספסל היום). במקרה של טרייס ג׳קסון דייויס, שתי התכונות מתחברות לכך שהוא לא משחק דקות. מה שאומר שלפודג׳מסקי יש מזל, ול TJD אין. אז בדקות המועטות שהוא מקבל הוא עשה תיקון להחטאה של פודזמסקי ואז יופי של חסימה מהצד השני. בקבוצה בה לא יהיה דריימונד הרבה זחן, וגם איתו אין לקבוצה בשר או גובה, יש מצב שקר צריך לצאת מהקיבעון המחשבתי ובכל זאת לתת לרוקי כמה דקות. בכל מקרה, הקבוצה הזאת לא הולכת לאף מקום.

ה. והנה פול הולך מכות עם ת׳ייס. יופי. אגב, זה רק אני או שהשנה יש הרבה יותר מכות בין קבוצות מאשר בשנים קודמות? אשכרה נדמה לי שכל פעם שאני פותח את הליג פאס אני נופל על איזו תגרה חמודה. אולי משהו בעולם פוסט-קורונה, אולי האפקט של הביידנומיקס. אולי אני מקשקש.

בעצם, הפעם אני לא מקשקש, הנה כתבה אמנם מהפלייאוף הקודם, אבל נדמה שהמצב רק ממשיך – יש עלייה אמיתי בפלגרנט פאוולים.

ו. ובעוד אני מתמקד בקבוצתי האהודה, צמד ה MVP לשעבר, הארדן את ווסטברוק משתלטים על המשחק, כשלראשון יש כבר חצי טריפל דאבל וניהול משחק מופתי (14 נק׳, 5 ריב׳, 9 אס׳, ויש עוד שש דקות לסיום המחצית) ולשני יש כמו במשחקים הטובים שלו מספיק כוח מחץ בשביל לגבור על השומר שלו, שזו לא חוכמה כי השומר שלו הוא כריס פול בן ה 500. הקליפרס בורחים שזה (איך כתבתי קודם?) די צפוי לאור העובדה שהם פייבוריטים די מובהקים.

ז. ומהצד השני, קליי בזבז את כל התחמושת בדקת הפתיחה של המשחק, ונראה כבוי. סטף קצת התעורר, קומיגה טוב, הקבוצה לא. הארדן וקאווי פותחים לווריורס את הישבן. מוי כיף לחצי מהקהל שאוהד את. הקליפרס, לא מוי כיף לחצי השני. ואם אתם חושבים שזה מוזר חכו שתראו מה קורה במשחקים בין הראמס לניינרס…

ח. אני באמת מבין שאחרי הפציעה קליי לא יחזור להיות מה שהיה. הוא שומר פחות טוב, הוא זז פחות טוב בין חסימות, והוא לפעמים קצת מתעקש יותר מדי. קליי של השנתיים האחרונות הוא לא אותו קליי של השנים של העשור הקודם, ואין מה לעשות נגד זה. אבל דבר אחד אני לא מבין – למה האיש עם השחרור הכי מהיר בתולדות המשחק, ארגיואבלי, הפך להיות שחקן עם שחרור הרבה פחות מהיר. אני, בניגוד למל, לא דוקטור, אבל אני לא רואה איך פציעה ברגליים אמורה לגרום לו לזרוק כדור פחות מהר, ועם זאת, כל פעם שאני רואה אותו התחושה שלי היא שהוא נתקע יותר מדי, ולוקח רבע שניה לפחות יותר משהוא היה לוקח לפני הפציעה.

בעצם עזבו, הכתבה הזאת אומרת שאני טועה וברכיים בריאות הם אחד משלושה גורמים למהירות השחרור. כמו שאמרתי, דוקטור אני לא, וחבל שכך.

ט. ובעוד אני מדבר, קליי קולע 17 נקודות בשש הדקות הראשונות של הרבע השלישי, משל היינו ב 2017 ומוכיח שלא רק שאני לא דוקטור, אלא גם קצת קשקשן. ועדיין, אני עומד על דעתי ועל אבחנתי שהזריקה שלו היום איטית יותר משהיא היתה בעבר. זה לא אומר שהיא איטית יחסית לנ.ב.א וזה בטח לא אומר שהיא פחות מדויקת מאשר רוב הזריקות האחרות בהיסטוריה, אבל זה פשוט לא קליי של פעם.

ספלאש ב׳ הגיע, ספלאש א׳ פחות
הנה רואים? עובדה!

י. ואפרופו האבחנה שלי מקודם על כך שהקהל בעד הווריורס, אני עדיין עומד על כך, יש הרבה רעש והתלהבות בקהל כשסטף וקליי קולעים.

י״א . שיהיה ברור, קוואי רחוק מלהיות התמנון ההגנתי שהוא היה. הוא גם לא בדיוק העושה כל שהוא היה בסן אנטוניו, רגע לפני הפציעה ההיא והריב המתוקשר עם פופוביץ׳ והקבוצה. אבל כשהוא בכושר, הוא שחקן פשוט מטורף, וגם מאד אטרקטיבי. לאחרונה הוא בכושר. כרגע יש לו 25 נקודות אחרי שלושה רבעים, וזה כשהממוצע שלו בשלושת המשחקים האחרונים הוא 32 נקודות, וסביר להניח שהוא יגיע לאותו מספר גם היום. שחקן שחקן, גם אם לא תמנון. פול קולע עם הבאזר מכמעט חצי מגרש, והווריורס יורדים במינוס 6 סביר לרבע האחרון.

י״ב. והנה וויגינס זורק ומחטיא, ומזכיר לי שהוא אשכרה משחק במשחק. בחיי שלא הייתי יודע. מתי הבחור הזה הפך להיות מאולסטאר לשחקן סופר זניח, ואיך בדיוק האיש שעבורו הוא הוטרד בגלל סניוריטי לפני עשור (קווין לאב), הזדקן בחן לא מופחת מהינוקא. לא ברור.

י״ג. אבל היה יכול להיות גרוע יותר. הוא היה יכול להיות ג׳בארי פארקר.

י״ד. היו קבוצות בהיסטוריה של הליגה שבנו את עצמן על כוכב שחודר מהאמצע ושחקנים בכנפיים. קליבלנד של לברון היתה כזאת באופן מובהק, ובטח ובטח שיוסטון של הארדן. הקליפרס בנתה את עצמה ככזאת גם בלי הארדן עוד בשנתיים הקודמות עם באטום, מוריס וקובינגטון, אבל גם כשפול ג׳ורג׳ לא משחק היום, היא בדיוק כזאת, כשהפעם מי שעושה לה את זה הוא נורמן פאוול הטוב תמיד, ואמיר קופי שמקבל דקות ומחזיר בקליעות מהכנפיים. בסופו של דבר, הטקטיקה הזאת אולי פשוטה מאד, אבל כשעושים אותה ביעילות היא עובדת. היא לא עובדת לקבוצות אליפות (כי עובדה. יוסטון נעצרה הרבה לפני וקליבלנד לקחה אליפות דווקא כשקיירי היה בשיאו כשחקן יוצר לצד לברון) אבל זה כן עובד בשביל להכניס את הקבוצה שלך לצמרת כפי שהוכיחו אותו לברון ואותו הארדן, והיום אלו קוואי, הארדן, וכשהוא משחק – גם פי.ג׳י.13 וסוללת הפורוורדים הקלעים שלידם.

ט״ו. ותגידו, אני יודע שהרבה שנים לא שמעתם את המושג הזה כי הכדורסל הפך להיות כדורסל חסר עמדות. אבל האם יש מצב שקומינגה הוא אחרון אחרוני הטווינרים, ממש משל היה הוא איזה מייק סוויטני. תחשבו על זה – הוא לא קולע מספיק טוב בשביל להיות 2, הוא לא מהיר מספיק בשביל להיות 1, הוא לא גבוה מספיק בשביל להיות 4, וגם אם הוא כן היה גבוה מספיק, הוא לא כל כך אוהב לשחק בפנים. הוא בטח לא 5, כי נו באמת. ולא יודע ,הוא קצת קופצני מדי (ולא קולע מספיק טוב) בשביל להיות 3 בתקופה של כדורסל שאוהבת את ה D&3 שלה.

וזה עדיין עדיף בהרבה מדריימונד גרין…

ט״ז. מה שמזכיר לי שמישהו שהוא לא טווינר, והיה טוב בדקה ורבע שבה הוא שיחק ומאז לא חזר הוא טרייס ג׳קסון דייויס. לסיבות ע״ע סעיף ד׳.

י״ז. התוצאה של המשחק צמודה, אבל האמינו לי – חוץ מאשר באותה דקה מופלאה של קליי בתחילת הרבע הראשון, לא באמת היה ספק בזהות המנצחת, וחבל שכך. לפחות חזיתי בכמה רגעי קסם של הספלאש בראת׳ר הפחות מתוקשר. לצערי, נדמה שהשנה סטף לעומת זאת, לוקח עוד רבע צעד אחורה. הוא עדיין שחקן גדול, אבל בואו, שנה שעברה הוא היה רבע צעד פחות טוב מבשנה הקודמת, והשנה הוא רבע צעד פחות טוב מאשר בשנה שעברה. וחבל. כי יש מצב שרגעי הקסם עברו ללא שוב.

ללייקרס יש אולם אוהדים שלם במשחקים, אבל לפחות לקליפרס יש יציע אחד

בסופו של דבר 113-121 לקליפרס במשחק לא באמת צמוד. הוביל אותה הארדן עם משחק וינטג׳ של 28 נק׳, 15 אס׳, 7 ריב׳, 5 שלשות מתוך 6 זריקות, והמון נקודות עונשין. לאונרד הסתפק באותן 25 ועוד שתיים. פאוול, להלן שחקן כנף א׳ קלע 21, קופי להלן שחקן כנף ב׳ קלע 18

מנגד, קליי נתן דקה וחצי מופלאה ואז עוד 6 דקות אדירות, ופרט לכך לא יותר מדי, וזה עדיין הסתכם לכדי 30 נקודות. סטף קלע רק 17, קומינגה 15, פול ומודי קלעו בדאבל פיגרים אף הם.

57.2%

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. קליי ראש בראש מול הארדן, לרגע חשבתי שנכנסתי לפוסט מ2019…
    תודה רבה אבי, הלוואי שתזכה (כולנו) להינות מהווריירס ובעיקר מקרי עוד כמה שנים טובות

  2. הווריורס קבוצה בירידה. אחוזי קליעה מזעזעים, אין הגנה ואני לא מבין למה סאריץ לא פותח בחמישיה כי הוא הרבה יותר טוב מלוני. אין ספק שחסרונו של דריימונד גרין יורגש גם במשחקים הבאים.

  3. אז מה אבי, היכן אתה גר, בלוס אנגלס או במפרץ? או אתה גם פה וגם שם (עבודה?(
    המילים "הם פצועים, הם חבולים, הם זקנים": מספרים את כל הסיפור.
    תודה. אחלה פוסט

  4. מצוין אבי, תודה רבה.
    .
    הקליפרס, לטעמי, ממש לא האז בינז, כל עוד הם בריאים. קוואי בריא, לטעמי, הוא שחקן פלייאוף טופ-5 גם כיום, זה פשוט כמעט לא קורה. הארדן בריא ועם מוטיביציה הוא עדיין שחקן אדיר. פול ג'ורג' כנ"ל. ווסטברוק באמת הזדקן, אבל גם כשהיה צעיר לא התלהבתי ממנו, ובכל מקרה הוא מספר 4 ברוטציה או משהו כזה.
    .
    חישבתי ויצא לי 58% אבל אמרתי לעצמי שלא תהיה עד כדי כך דקדקן ו"תעגל" ל-60%. ולמטה אני מגלה 57.2%
    :-)))) ליטל דיד איי נו…
    .
    ו"י״ג. אבל היה יכול להיות גרוע יותר. הוא היה יכול להיות ג׳בארי פארקר." זה גאוני.

  5. מצוין
    אמנות הכתיבה ,קצר ולעניין .
    הלוחמים עברו תהליך מעניין :
    כשהגיע קאר אמר :
    קבוצה שמחה , משחקים יחד
    נתן גב לשחקנים
    הספיק להם הפסד אחד בגמר כדי
    לשכוח את כל ההבטחות של קאר…
    ואז עזבו מוריס ספייטס למיטב זכרוני בוגוט , האריסון ברנס ועוד
    והגיע קווין דוראנט .
    זו כבר לא היתה קבוצת הקסם אלא קבוצת השקר , השקר החזיק מעמד
    כמה עונות כדברי דן תורן :
    אימפריות נופלות לאט.
    ואז הגיע עומרי כספי חסר המזל
    קלע נלחם בזמן בו דוראנט הפצוע נח על הספסל ובסוף כספי לאות תודה לא נרשם לפליי אוף נזרק צהקבוצה .
    בין לבין עזבו ליאנדרו ברבוסה וקליף ליווינגסטון …
    על דוראנט בקבוצה ללא כספי הופעל עומס אדיר .
    לא שכחתי למרות שלא הזכרתחאת השחקן המלוכלך שפצע בשליחות קאר את קאוואי בכוונה .
    לא שכחתי את הדחיפה של קארי שהביאה את הווריורס לשיא נצחונות במשחקים , כבר אז השקר קינן שם …
    דוראנט בעונה לאחר האליפות של כספי נפצע את ההמשך אתם מכירים .
    בהמשך סטף נפצע וכנל קליי.
    למעשה לשחקני הקבוצה כבר נמאס .
    אמת אין התלהבות אין , מאיירס
    הבין כי לשקר אין רגליים והחליט
    לצמצם נזקים .
    הקבוצה מושכת למרות שדריימונד
    איבד את הראש .
    אבל מושכת זה לא פול גז .
    לסטף אין כוח לשמור ולהתקיף
    קליי בבירור לא אותו אחד .
    ואת אותו השחקן שירד לספסל עם הגעת קאר רק כדי להפוך לשחקן
    הטוב ביותר באליפות הראשונה אפילו לא טרחנו להזכיר ….
    הקבוצה הזו הפכה להיות כפוית טובה ,ברמות הגרועות ביותר .
    לקח לה זמן ליפול אך אנו רואים
    נפילה בטוחה ודשדוש הרבה מאד זמן .

  6. נהדר טרכטמן, כייף לקרוא אותך. הלוחמים בתקופה קשה והמאזן שלהם לא מחמיא אבל צריך לשים לב שהם הפסידו המון משחקים צמודים וכמו שכתבת יש להם המון מה לשפר – דריימונד למרות כל ההספדים באתר הוא שחקן אדיר ויכול לשלוף את עצמו מהבור שהוא נמצא בו, וויגינס כמובן גם אם לא יחזור העונה להיות האולסטאר שהיה יכול לשפר את הקבוצה ברגע שיימצא המנטור שיחזיר אותו לריכוז, קליי חי על הספדי ספקנים והייטרים וימצא בתוכו אני מאמין את הניצוץ ככל שהביקורת עליו תתגבר, סטף סובל מכך שכולם חלשים וההגנה מתרכזת בו בלבד אז אם יהיה שיפור אצל האחרים זה אוטומטית יעלה גם אותו ….ויש עדיין אופציה להנחית חיזוקים והשלמות …כך שלא חייבים להיות פסימיים , יש צעירים כרוניים, כריס פול ושאריץ נותנים תפוקה יפה , לוני יציב כתמיד, פייתון ומודי אפילו במגמת השתפרות….זאת קבוצה טובה מדי בשביל להמשיך לדשדש…העונה עוד ארוכה ואפשר לתקן

  7. בס"ד
    תודה רבה.
    סיקור נהדר.
    לא לזלזל בלב של אלוף.
    יש. מצב לעונה לפלייאוף אחד טוב.
    אבל המגמה הכללית ברורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט