פול פירס – אמת או חובה?

דראפט 2014 הכה מדובר סוף סוף מאחורינו, ועם כל הכבוד למונדיאל שנמצא בעיצומו, הגיע הזמן שנמשיך את פרויקט השחקנים החופשיים של הקיץ.

תזפול פירס

בדראפט 1998, לאחר קריירת מכללות מוצלחת מאוד בת 3 שנים במכללת קנזס, נבחר פול פירס, אוהד לייקרס מקומי מושבע שהתאהב בקבוצה המלהיבה משנות ה – 80, דווקא על ידי יריבתה המיתולוגית, הלא היא הבוסטון סלטיקס.

הוא הצטרף אל קבוצה חלשה אך מבטיחה, שכללה את יוצאי מכללת קנטאקי, שנבחרו בבחירות מס' 6 בדראפטים של 1996 ו 1997, אנטוניו ווקר ורון מרסר.

הסמול פאוורד המוכשר והמגוון המתנשא ל 2.01 מ',  נכנס היישר לחמישייה של ריק פיטינו, וסיים עונת רוקי מקוצרת (בשל שביתת השחקנים באותה עונה) בת 47 משחקים עם 16.5 נק'  ו6.4 ריב' למשחק. שהכניסו אותו לחמישיית הרוקיס' של העונה בצוותא עם מאט הארפרינג, ג'ייסון וויליאמס, מייק ביבי, ורוקי העונה וינס קארטר.

בשנת 1999/00,לאחר שרון מרסר הועבר בטרייד לטורונטו, התגבש אצל הסלטיקס צמד מוביל חדש, ווקר את פירס.  בשנתו המלאה הראשונה בליגה, קלע פירס כבר 19.5 נק' למשחק, ויחד עם ווקר שקלע נקודה אחת בדיוק יותר, היה נראה שלפחות בעמדות 3 ו 4, הסלטיקס מסודרים לשנים הבאות.

היו ימים...
היו ימים…

ב 2000/01, עונתו השלישית בליגה, הסתיימה תקופתו של ריק פיטינו כמאמן לאחר התחלה רעה של העונה, וג'ים אוברייאן המוערך תפס את מקומו. פירס הפך לאחד הקלעים המובילים בליגה, הוליך את קבוצתו עם  נק'25.3 למשחק, הקבוצה השתפרה מעט, אך כשלה פעם נוספת בניסיונה להגיע אל הפלייאוף.

בעונת המשחקים של 2001/02, בעונתו האחרונה תחת חוזה רוקי, פירס נבחר לראשונה למשחק הכוכבים של הליגה, ויותר חשוב, הגיע אל הפלייאוף לאחר עונה סדירה מצוינת של הקבוצה (מקום 3 במזרח החלש) שבסגלה ניתן היה למצוא גם את ג'ו ג'ונסון הצעיר בעונתו הראשונה בליגה. בפלייאוף, לאחר ששרדו סדרה מול פילדלפיה של אלן אייברסון ופירקו את השנייה במזרח דטרויט, נחסכה המסלטיקס השפלה בגמר הליגה מול היריבה המיתולוגית מלוס אנג'לס, לאחר שהקבוצה הפסידה בגמר המזרח לניו ג'רזי נטס של ג'ייסון קיד (שסיים את הסדרה עם ממוצע של טריפל דאבל).

sportsPIERCEandKIDD_t440
עצר את הסלטיקס בגמר המזרח

גם בעונת 02/03 המשיכו פירס את ווקר להיות אחד הצמדים הטובים בליגה, נבחרו בפעם השנייה ברציפות ביחד למשחק האולסטאר (ווקר נבחר פעם אחת לפני), אך עדיין לא נמצא השחקן השלישי שיסייע להם לשאת בנטל באופן קבוע, ולאחר הפסד נוסף לנטס של קיד,  שהגיע למרות התעלות בפלייאוף של הרכז טוני דלק, ווקר נתן גז לטקסס לאחר שנשלח בטרייד לדאלאס (הוא עוד חזר לסלטיקס אך לא להרבה זמן).

בוסטון עצמה הצליחה להעפיל לפלייאוף גם בעונות 03/04 ו 04/05  (עונתו המלאה הראשונה של דוק ריברס כמאמן הקבוצה), אך הודחה בסיבוב הראשון.

עונת 05/06 הייתה העונה הטובה ביותר מבחינה אישית של פירס, שקלע 26.8 למשחק (שיא קריירה) בתוספת ל 6.7 ריב' ו 4.7 אס', אך הקבוצה שכללה צעירים מוכשרים אך לא מלוטשים שלא באו לידי ביטוי דוגמת אל ג'פרסון, טוני אלן, קנדריק פרקינס וג'ראלד גרין (גם בראיין סקאלבריני היה שם) שיחקה רע מאוד, ובעונת 06/07 (בה הגיע רוקי חדש מקנטאקי, רייג'ון רונדו), חווה פירס לראשונה בקריירה פציעה רצינית (שברי מאמץ ברגל) שהגבילה אותו ל47 משחקים בלבד, ובוסטון הציגה את אחת העונות הגרועות ביותר בתולדות המועדון, כשאפילו השוטינג גארד ריי אלן (אלן הוא שמו הפרטי) לא הצליח לסייע, וגם לא הגבוה הצעיר והמוכשר אל ג'פרסון שהשתפר פלאים ונתן עונה אישית טובה מאוד.

בסופו של דבר, עם הפוטנציאל שגילה ג'פרסון, והבחירה הגבוהה בדראפט כתוצאה מהעונה האיומה (ג'ף גרין, שמשחק היום בבוסטון, נבחר בדראפט לפני שנשלח לסיאטל ז"ל), הצליחה בוסטוןלהנחית בקבוצה דרך טריידים את קווין גארנט וריי אלן, בניסיון לבנות קבוצה שתוכל להחזיר עטרה ליושנה, כלומר, לבנות קבוצה שתתמודד על האליפות.

Ray-Allen-Kevin-Garnett-and-Paul-Pierce-2007-Press-Conference_display_image
מהלך ששינה את עתידה של הליגה

אליפות

את עונת 07/08 פתח פירס בסערה עם חבריו החדשים, בוסטון שלטה במזרח וסיימה את העונה עם המאזן הטוב בליגה (16-66). דווקא בפלייאוף בוסטון נגררה לשתי סדרות של שבעה משחקים מול ההוקס של ג'ו ג'ונסון וג'וש סמית וקליבלנד של לברון לאחר שלא הצליחה לנצח בחוץ, אך הוכיחה אופי חזק מול דטרויט הגאה עם 2-4 שכלל שני ניצחונות בחוץ, בדרך לסדרת גמר קלאסית מול הלייקרס השנואים. הסדרה מול הלייקרס הסתיימה בניצחון 2-4 לירוקים, כאשר פול פירס הצטרף לרשימה היוקרתית של מצטייני גמר ה NBA.

פירס הנרגש הרגיש בגיבוי חבריו שהוא ה"סופרמן" האמיתי בליגה, כשמה שמעניין הוא שאת כינויו שכן תפס, "האמת", העניק לו ה"סופרמן" המקורי של הליגה, הלא הוא שאקיל אוניל (שמי שחשב דוויט הווארד יעמוד בבקשה 5 דק' בפינה).

בנוסף, פירס, שמעולם לא סבל בקריירה מחוסר ביטחון עצמי, עוד הספיק להכריז על עצמו כשחקן הטוב בעולם (לאחר שנשאל האם קובי הוא הטוב מכולם), ויחד עם גארנט ואלן, בבוסטון רצו עוד טבעת.

NBA Finals Game 6: Los Angeles Lakers v Boston Celtics

 התכניות של בוסטון לזכות בעוד אליפות בעונה שלאחר מכן השתבשו עם פציעתו של קווין גארנט, אך בעונה הבאה (09/10) השלישייה הגדולה הייתה קרובה לקאמבק מהאגדות, עת חזרה למעמד הגמר לאחר שהדיחה את הכוכבים הגדולים במזרח אחד אחרי השני (דווין וויד ממיאמי, לברון מקליבלנד, הווארד מאורלנדו), בדרך למפגש חוזר בגמר עם הכוכב הכי גדול בליגה, קובי בראיינט והלייקרס שלו. גם הפעם פירס היה השחקן הטוב ביותר של בוסטון בגמר, וכבר בטח פינטז בשלהי הרבע השלישי של משחק מס' 7 על תואר MVP  שני של הגמר, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. הפעם זה היה תורם של הסגולים צהובים לנצח.

בסוף אותו קיץ, ראה פול פירס שלישייה חדשה וצעירה יותר מתאחדת בפלורידה, שלישייה שתסיים את הפלייאוף של פירס וחבריו פעמיים ברציפות.

המעבר לברוקלין

לאחר שגם עונת 2013/14 הסתיימה מוקדם מהרצוי בסיבוב הראשון של הפלייאוף לאחר הפסד 4-2 לניקס, עידן פול פירס בבוסטון הסתיים באופן רשמי, כאשר עבר בטרייד לברוקלין עם ג'ייסון טרי וקווין גארנט, לאחר שהאחרון נתן הסכמתו לכך (לגארנט היה סעיף בחוזה שמנע מהקבוצה להעבירו בניגוד לרצונו).

משנה מקום משנה מזל?

ברוקלין המשיכה במסע החימוש, בנתה סגל עמוק במיוחד, והיה ברור לכולם שפירס לא הגיע כדי לטפח את דור ההמשך של הליגה, אלא כדי להילחם על טבעת אליפות נוספת.

תחת המאמן הטירון ג'ייסון קיד הקבוצה פתחה את העונה בצורה מזוויעה, כאשר שחקן החמישייה היחיד ששיחק רע יותר מפירס היה קווין גארנט. הניסוי להעלות את פירס מהספסל (במהלך קריירה בת 1177 משחקים בעונה הסדירה הוא עלה 10 פעמים בלבד מהספסל, 7 פעמים בשנה החולפת) לא צלח, ונראה היה כי פירס וגארנט פשוט לא יכולים לתרום יותר ברמות האלו.

לאחר ההתחלה הקשה פירס מצא את מקומו בקבוצה, חזר להיות שחקן חמישייה קבוע, והשתפר עם כל הקבוצה. בעקבות חולשת המזרח ברוקלין כבר התקרבה ליתרון ביתיות , אך שמרה אנרגיות לפלייאוף וסיימה במקום ה 6 בדרך למפגש אותו רצו עם טורונטו הסימפטית. פירס היה אחד האחראים הראשיים לכך שברוקלין התגברה על טורונטו ב 7 משחקים, ואף היה שם כדי לחסום ניסיון קליעה של קייל לאורי ברגעים המכריעים של משחק 7.

חסימה ששווה ניצחון בסדרה

לאחר חגיגות הניצחון, פירס ראה פעם נוספת כיצד השלישייה של מיאמי, מחוזקת בחברו לשעבר ריי אלן, חוגגת בסיום סדרת פלייאוף מולו. פירס עצמו גילה יכולת טובה למדי, אבל זה לא הספיק.

הרבה אהבה אין שם

בעוד ארבעה חודשים פול פירס יהיה בן 37. השחקן המוכשר והקשוח שלא דופק חשבון לאף כוכב בליגה נבחר לאולסטאר 10 פעמים, הוא קלע מעל 25,000 נק' בקריירה, זכה באליפות ועל הדרך עשה לביתו מעל ל 180 מיליון דולר, לא כולל חוזי פרסום. כשיפרוש ממשחק פעיל  בוסטון בוודאי תערוך טקס לכבודו בו תתלה את גופיית המשחק שלו, ובעוד 10-15 שנה הוא כנראה יצטרף למועדון היכל התהילה של ה NBA.

האם זה הזמן להודות לכולם, לתלות את הנעליים ולפרוש? אם תשאלו את פירס בעצמו, כנראה שלא. עם זאת, בניגוד לשחקנים חופשיים (לא מוגבלים) אחרים ששמם נקשר לכל מיני קבוצות ואשר הולכים להיות מחוזרים למדי בקיץ הקרב, אין יותר מדי חדשות בנוגע לעתידו של פירס.

ה"אמת" לא משקר לעצמו, או לנו. הוא יודע שהוא בסוף הקריירה, והתבטא כבר מס' פעמים כי יש לו רק עוד שנה או שנתיים לשחק, לא יותר.

אחת ההנחות היא שבמידה וחברו גארנט יממש את אופציית השחקן שלו (שווה לו 12 מיליון), פירס ירגיש "חובה" מוסרית כלפיו וינסה לחתום בברוקלין לעונה נוספת, מה גם שהנטס יכולים להציע לו חוזה גבוה יותר מכל קבוצה אחרת בליגה (אם כי אני לא רואה סיבה שייצאו מגדרם כדי להשאירו).

מכירים אחד את השני כבר הרבה זמן

במידה וגארנט יפרוש, אופציה נוספת שהוזכרה היא חזרה הביתה. הכוונה היא לא לבוסטון, אלא למדינה בה נולד, ולא אל הלייקרס אותם למד לתעב עם השנים, אלא אל הקליפרס, שם מחכה מאמנו האהוב לשעבר דוק ריברס. לדעתי זוהי האופציה הטובה ביותר עבורו, שכן בנוסף לקרבה הגאוגרפית לקרובי משפחתו, מבחינה מקצועית הקליפרס ישמחו לחזק את עמדה מס' 3 והוא בהחלט ראוי לפתוח שם בחמישייה, אין מאמן שמכיר אותו טוב יותר בליגה, והכי חשוב, בניגוד לברוקלין, מדובר בקבוצה שבאמת מאמינה ביכולתה לזכות באליפות.

אז מה אתם הייתם מציעים לפירס לעשת?

תודה על הקריאה

 

לפוסט הזה יש 54 תגובות

    1. לא יודע…
      אחרי שראינו השנה איך MVP FINALS אחר, צ'ונסי בילאפס, חזר השנה לדטרויט לסגור מעגל וסיים קריירה כשחקן לא רלוונטי (בעיקר בגלל הפציעות), אני לא רואה את פירס עושה צעד דומה.

  1. אם אני איינג' הייתי מחזיר את שניהם או מחזיר את פול שימשוך את קווין לאב לבוסטון ואז יש סיכוי ממשי לעבור אפילו שני שלבים בפליאוף!

  2. כתיבה נהדרת,שחקן נהדר,האמת שקצת חרה לי שהוא לא סיים את הקריירה בבוסטון ,בהחלט הגיע לו לסיים את הקריירה בקבוצה שהוא היה סמל בה,מצד שני במציאות של ימינו ניתן לומר שהוא היה וואחד פראייר ששרף את השנים הטובות שלו בבוסטון וזכה באליפות אחת בלבד,הוא בכיף יכל לחבור לקבוצה אחרת ולזכות ב4-5 אליפויות 🙂

      1. זה היה בציניות כפראפרזה על איך שהיום מתנהגים הכוכבים.אין ספק שהוא שייך לדור שחקנים אחר שהיה חשוב להם דברים אחרים מרק לקחת אליפויות ואיך שהם יראו בראי ההיסטוריה.

  3. אחלה כתבה. אחד האהובים עליי. למד להשתמש בכלים אחרים אחרי שאיבד האתלטיות, הפייק הקבוע שלו שתמיד גורם לשחקן ההגנה לקפוץ הוא פרייסלס…
    לא עקבתי מדי אחרי ברוקלין, אבל ניראה לי שהוא הסתגל טוב להיות כינור שלישי רביעי. הוא צריך ללכת לקליפרס ולריברס, בוסטון לא תחרותית כרגע בשבילו .
    עוד דבר–בניגוד לצ'ונסי שהבאת כדוגמא נגדית הוא די עמיד, בקושי נפצע, חוץ ממה שציינת השבר מאמץ לפני כמה שנים. הייתה לו גם דקירה שכמעט הרגה אותו ב-2002 נדמה לי והוא חזר כמו גדול. יש לו עוד 2-3 עונות לתרום בכיף, אם אני ג"מ הוא שווה כמה מיליונים לעונה.

  4. כתבה מעולה.

    הוא תפור על הקליפרס, אבל הייתי שמח לראות אותו בתור שחקן שישי במיאמי, הסיכוי הטוב ביותר שלו להשיג אליפות בעונה הבאה מחוץ לטקסס (בהנחה שהביג טרי נשארים)

    1. יש עוד איזה עוד אולסטאר או הול אוף פיימר שאתם רוצים? רק תגידו והוא ישר יגיע ויצדיע.

      בנימה רצינית יותר הסיכוי שפול פירס יחתום במיאמי קטן מהסיכוי שהוא יחתום במכבי תל אביב. אין הרבה אהבה בין פירס לשחקני הקבוצה הזאת.

      1. חם מהתנור:
        ————–

        לאחר שהמו"מ בין לברון והספרס התפוצץ (הספרס לא הסכימו לדרישתו להכיר בו כשחקנם רטרואקטיבית כבר מהשנה שעברה), נמסר כי לברון חוזר ומתקרב למיאמי.

        מקור פנימי בהיט מוסר (נער השירותים המקורב אלי) כי לברון התנה את הישארותו בכמה סעיפים והוא מוכן להישאר להשאיר את כשרונו בסאות' ביץ' לשנה נוספת אם הם יתקיימו:

        1. עסקה עם דאלאס, נוביצקי תמורת בוש;
        2. סיין אנד טרייד עם OKC, ווסטברוק ואיבקה תמורת צ'למרס ותחתוני המזל של וייד;
        3. שלישיית ה"ביג ט'רי" של ס"א תוגבל לעונה הרגילה בלבד מתוך חשש כנה לבריאותם, עקב גילם;
        4. KD יוגבל במספק זריקותיו לעד 15 במשחק, בכדי לעוזרו להכיר את ההנאה שבמסירה.

        עוד נמסר כי ריילי עובד על זה. צפו להתפתחויות.

        1. וואי קורע
          מתגלגל מצחוק
          +1
          +1000
          +1000000

          המממ לא
          מצחיק זה לא, לא הפוסט הדבילי הזה ולא שאר הפוסטים הגרועים שלך של שעייה של יניב של אהרון שדה וכו' וכו'

          1. לא יותר פשוט לכתוב כל מי שלא חושב שלברון ג'ימס הוא לא רק הכדורסלן הטוב ביותר שאי פעם דרך על מגרש הכדורסל אלא הבן אדם המושלם ביותר שיש ביקום,איינשטיין כלום לעומתו.
            עשה לנו טובה לא מתאים לך תדלג ,אל תקרא, עד כמה שאני זוכר ויודע אף אחד לא חייב לקרוא פוסטים ובטח ובטח לא תגובות (אני מניח שהתכוונת לתגובות הדביליות והגרועות שלנו ולא לפוסט שכתוב בצורה מצויינת של רון)

          2. התגובות זה חלק גדול ממה שעושה את האתר הזה למה שהוא.
            התגובות הדביליות שלכם זה מה שהורס לרוב דיוניים הגיוניים ומוציא לאנשים חשק להיכנס לאתר.
            תראה מה הולך כאן, פוסט בכלל לא קשור ללברון ומיאמי ואתם תוקעים את התגובות המיותרות האלה שוב ושוב.
            סה"כ רועי רשם שהיה רוצה לראות אותו במיאמי וישר זורקים שטויות.
            לא חושב שלברון הטוב בהיסטוריה, חכם מאיינשטיין אבל אפילו אחרי כל השטויות שרשמת בפלייאוף ואחרי שסן אנטוניו ניצחה אתם ממשיכים וממשיכים עם התגובות המעצבנות האלה אפילו אם זה למישהו שמקדיש כל כך הרבה מזמנו לטובת האתר.
            אז במקום שאני "אדלג" לי עדיף שפשוט תחסכו מאיתנו ותנסה להנות מספורט יותר ולהקניט ולהציק כמו ילדים קטנים פחות.

          3. אם אתה רוצה להיכנס לזה אז אתה מוזמן ללכת לפוסט של אתמול ואם תמצא תגובה אחת דבילית שלי(אלא אם אתה קורא לדיעות שלי ולמה שאני חושב דיבליות),מי שהתחיל זה דוקא כל החברים שאוהבים את לברון,אתה מוזמן ללכת לארכיון ולחפש בכל התגובות שרשמתי-ורשמתי די הרבה תגובות פה באתר פעם אחת שטענתי שמי שאוהב את לברון אז הוא דפוק או משהו כזה,כן תתפלא אני מכבד כל מי שכותב פה באתר(כולל תגובות)כל עוד הוא לא מקלל ושומר על רמה נאותה של התנהגות וכן גם אוהדי לברון.גם התגובה של האשך עכשיו לא ירדה על אף מגיב אלא היה פה הומור על דרכו של לברון(כמו שאנחנו חושבים שהיא) לא טוב לך שוב תעבור הלאה(מה עשית בתגובתך-עוררת את הדיון שוב).
            לסיום כל עוד מנחם לא יגיד שאסור יותר להגיב על לברון וכל עוד המגיב לא מקלל כל אחד יגיב איך שבא לו וכמה שבא לו.
            נ.ב-תקן אותי אם אני טועה אבל לא זכור לי שאתה משתתף פעיל בדיונים שאנחנו כל כך הורסים לך

          4. מה שאני כנראה לא הבנתי זה שנראה שאתם נהנים מהבדיחות הילדותיות של נאכח ואיזה מכוער וכו' וכו'.
            אישית לדעתי, זה מוריד את ההנאה מהאתר כנראה שלכם זה מעלה זכרונות טובים מארגז החול בגן ילדים כי אני לא מצליח להבין את ההנאה הזאת, לא של שונאי לברון אחרי אליפות סן אנטוניו ולא של אוהדי לברון לפני שנה.
            בסופו של יום כנראה שהאתר ימשיך להיות עם התגובות האלה ואני "אאלץ" להמשיך ל"דלג" כמעט כמו תמיד בשנתיים שאני כאן קורא ומגיב, כי בסופו של יום זה עדיין האתר הכי טוב לנבא למרות החלק הזה של התגובות (ושוב, לדעתי).

        2. אני מצטער אבל אני מצטרף ל scarecrow ול א.ב.
          אם תהיה מעוניין אעתיק את שיר ההייטרים ללברון שכתבתי בפעם שעברה.

  5. טוב, אני מדביק את זה כאן, זו תגובה לתגובות של מנחם ושאר ירקות כנגד יניב ואשך שטענו שוייד סחב את לברון ושהוא צ'וקר:
    יניב ואשך -אתכם במאבקכם הצודק. וייד סחב, באבו-אבוה סחב, ומי שלא רואה זאת עיוור. יניב צודק לגמרי, הוא לא מתפקד כאלפא דוג (לברון).
    6:30 דק' לסיום משחק הדחה ואובדן אליפות הוא ביקש לרדת לספסל.
    רואים את זה קורה לבירד, מג'יק, ג'ורדן, או אפילו חוזה קלדרון? איי רסט מיי קייס. קייס קלוזד. כל הסדרה הוא נראה שבור. ל-א מ-נ-ה-י-ג. נקודה.
    שחקן ענק עד לחמש דקות האחרונות. תהללו אותו כמה שבא לכם, אני את הגיבורים שלי רוצה וינרים חסרי פחד. ולהשוות את הביג ט'רי של בוסטון לאלו של מיאמי זו גם בדיחה. אלו אובר דה טופ והשניים אין דה טופ. הבדל גדול. וייד ירד השנה – הפלא ופלא, אין אליפות. כמה מפתיע. מי שלא רואה שיש לו בעיה בקלאץ' מוזמן ללכת לארכיון ולראות מה עשו הגדולים באמת בזמן הכסף. שווה צפייה.

      1. הצקה אחרונה, כאשר ברור לי שאני לא אזיז אף אחד מעמדתו:

        אם אני זוכר נכון, מיאמי לקחו אליפות בשנה שעברה.
        1. 4-0 על מילווקי, בסדרה לברון עם 98 נקודות, וויד עם 41 (כנראה שמר כוח לסדרה הקשה נגד הבולס בהמשך) ריי אלן ובוש גם קלעו יותר מוויד.
        2. 4-1 על שיקאגו, לברון עם 118 נקודות, וויד עם 63 (חבל שבהפסד הבודד של מיאמי וויד קלע רק 14, אם היה קולע 24 כמו לברון אולי מיאמי היו מנצחים), בוש, דרך אגב, עם 68 נקודות בסדרה.
        3. 4-3 על אינדיאנה, גמר המזרח, וויד מחמם מנועים וקולע 108 נקודות בסדרה כולל 21 נקודות במשחק השביעי והמכריע, זה לא ה- 203 וה- 32 של ג'יימס, אבל הי, זה כבר יותר מבוש וצ'אלמרס.
        4. 4-3 על סן אנטוניו ספרס, מיאמי בפיגור 3-2, משחק שישי מכריע עם הגב לקיר, וויד סוחב את מיאמי על הגב עם 14 נקודות (2 מתוכן אפילו היו ברבע האחרון וההארכה), בצוות המסייע של וויד – 20 של צ'אלמרס ו-32 של לברון (שקלע ברבע האחרון וההארכה רק 18). במשחק השביעי והמכריע וויד שוב סוחב את מיאמי עם תצוגה של 23 נקודות, לברון מסייע עם 37.

        וויד (היה) אחלה שחקן, אפילו קלע בסדרת הגמר 137 נקודות (לברון רק 177) וזו ללא ספק הייתה הסדרה הכי טובה שלו בפלייאוף הזה, הוא התעלה במאני טיים, אבל ההתעלות שלו הייתה ביחס למשחק החלש של עצמו לפני,ולאו דווקא ברגעים המכריעים, לברון פשוט היה הכי טוב מההתחלה ועד הסוף.

    1. עזוב דרור הם לא מצליחים להבין שהכוונה לא שוייד לא שחקן יותר טוב מלברון אלא שבלי וייד אין לברון(וזה ממש לא כמו שישר יקפצו ויגידו גורדן-פיפן)
      אני פרשתי מהויכוח הזה שיגידו מה שרוצים

      1. יניב, מה זה אין לברון בלי וייד? אתה מבין כמה חלול המשפט הזה?
        יפה שאתה מבטל את הטענה בלי להסביר למה היא לא לגיטימית (כי נגעת בשחור?)
        אבל אתה צודק, ג'ורדן לקח 6 אליפויות לבד. לא היה אף אחד ברוסטר והוא שיחק כל משחק 1 מול 5. גם בירד. ומג'יק…
        לא אמרת אתמול שאתה מפסיק להגיב על לברון? (מבחינתי תמשיך, אבל זה קצת מצחיק כבר יום אחרי להכנס חזרה לכל הויכוחים).
        ובאמת שלא בקטע רע, אבל אין לי מושג אפילו את מי אתה אוהד. כבר שנה או שנתיים שאני קורא מלא תגובות שלך לפחות 95% רק שנאה ללברון?
        לא חבל? לא עדיף לאהוב שחקן/קבוצה מאשר להתמקד בשנאה לשחקן/קבוצה?
        *אלייך יש לי הערכה שאתה לא לוקח את זה לכיוונים לא מכובדים לעומת רוב האחרים כאן (משני הצדדים…)

        1. שוב עודד המשפט הזה בכלל לא חלול הוא בא בלי הסבר כי לא התכוונתי להסביר כי אני מנסה לעמוד במילתי(לא בגלל שאני חייב משהו למישהו אלא יותר כי זה באמת התיש אותי)ושים לב דרך אגב שכל התגובות שלי מאחרי הפוסט שלשום(למעט תגובה ישירה לדרור)לא מתעסקות בלברון אלא מהסביב על האיך שאנשים מנסים להפעיל פה מעין משטרת תגובות,כתבת תגובה שלא מתאימה לאג'נדה שלך או על נושא שלא בא לך לשמוע אז ישר תוקפים ומתחילים להגיד מורידים את רמת הדיון וכו'.
          אני ממש לא מבין מה הבעיה לצורך העניין שאנחנו למשל ננהל דיון לגבי לברון ושכל אחד אחד יבחר האם הוא קורא את הדיון שלנו או לא(דרך אגב גם בפוסט שלשום אם תסתכל רוב התגובות שלי באו אחרי שהגיבו לי והרגשתי צורך לנסות להסביר את עמדתי).לגבי 95%מהתגובות שלי הם שנאה ללברון אז א.ממש לא נכון אני מגיב כמעט על כל פוסט שמעלים(גם רק בשביל להגיד מילה טובה למי שכתב את הפוסט-כי כתבתי כמה פוסטים ואני יודע שזה עבודה ממש לא קלה),ב.צאו מהסרט אני לא שונא את לברון זה נשמע כאילו כל תגובה שאני מעלה על לברון כלולה בנאצות ואיזה שחקן חרא(כמו למשל שהרבה עושים במקרה של קובי)אני כן רוצה שהוא לא יזכה יותר בשום אליפות ואני מאוד מאוד לא אוהב את ההתנהגות שלו ועל זה אני מדבר בכל התגובות שלי.
          ג. אתה רציני שאתה לא יודע את מי אני אוהד??? אני אתן לך רמז היא מהעיר של הקבוצה שאתה אוהד)

          1. אני אגיב ל-ג' בלבד ברשותך, כי נראה לי שנגמר לנו מה לחדש לגבי השאר…
            זה היה ההימור שלי.. פשוט באמת לא זכור לי זמן רב תגובה שלך לגביהם… כנראה בערך ממתי שמנחם הפסיק לשים על שני פוסטים כל יום…

    2. צודק דרור.
      כמו הסל המנצח של וייד על הראש של פול ג'ורג' בגמר המזרח שנה שעברה.
      כמו הסל של וייד שגמר את המשחק במשחק 7 מול הספרס שנה שעברה.
      כמו השלשה של וייד לפני השלשה של אלן שגם בלעדיה ספרס היו חוגגים אליפות.
      אההה רגע, זה היה לברון… לגמרי נעלם ב-5 דקות האחרונות…

  6. א.ב – האם הוא נעלם השנה? אין ספק שהסטט' שלו מצוינת, השאלה איך הוא בקלאץ'. אל תשכח שוייד זקן ופצוע ממנו. מאנו קם השנה מהספסל במשחק המכריע במינוס 16, טראח, 6 נקודות והופ! המומנטום השתנה. איפה לברון? על כמה מהלכים כאלה הוא חתום בסדרה הזו? לדעתי זה מה ששחקן גדול אמור לעשות לקבוצתו, לא משנה אם החטיא 1000 זריקות לפני. והוא משום מה לא עושה זאת. אם זכרוני אינו מטעני, גם שנה שעברה הוא היה בינוני לחלוטין עד המשחק השביעי. או אז, לאחר שכבר לא היה מה להפסיד, הוא אכן דפק משחק. ראבאק, המזרח בדיחה והספרס רק חמש שנים מעבר לטופ, מה הוא היה עושה מולם בטופ? בורח כנראה. אפילו אם היה במיאמי. לא תצליח לשכנע אותי שלבנאדם יש אופי, שחקן אמיתי היה שורט ונושך ומדמם לפני שהיה נותן לחבורת זקנים לעשות ממנו צחוק בגמר. הבנאדם רכיכה. יופי של שחקן, אבל סופטי.

  7. בכנות – לא רואה סיבה שלא ילך לספרס. הוא כבר לא בגיל ובכושר של לשחק 30 דקות לעונה, אבל ברוטציה הרחבה של הספרס הוא יקבל 20 דקות, אתגר קל בהגנה ואת כל הזריקות החופשיות שהוא מעוניין בהן. תוסיפו לזה מאבק על האליפות, והארכה של עוד שנה-שנתיים בקריירה על סעיף חוסר מאמץ, וקיבלתם עסקה מנצחת.

  8. אחלה פוסט
    גארנט חייב לפרוש , באשר לפירס הקליפרס נשמעת כמו אופציה לא רעה
    אני לא יודע אם זה אפשרי חוזית אבל אוקלהומה צריכה איזה מבוגר אחרי לאחר שפישר עבר לאמן את הניקס

    1. קליפרס – מסכים שהוא יוכל בקלות להשתלב וגם לשמור על עצמו במשך העונה. אוקלהומה – זה מעניין, האם במצבו הוא מתאים לשיטה ההגנתית שלהם ?

    2. קליפרס זה יופי. כריס פול פירס. ההחלטה הכי קלה בעולם בעד מי להיות. לגבי אוקלהומה, ללכת להיות המחליף של דוראנט זה לא לעניין. פירס שיחק ארבע העונה לדעתי בכמה מקרים אבל שם יש את איבאקה (או דוראנט בסמול בול). בקליפרס די פנוי בעמדה שלו והוא מתאים בול לדעתי כמבוגר אחראי שיאזן את פול.

  9. כרגיל רון, אחלה פוסט. אני מאמין שהוא יסיים בקליפרס, בגיל שלו אתה צריך להיות בטוח שתגיע למערכת שתמקסם את היכולות שלך בלי להרוג אותך תוך כדי, הקליפרס וריברס בהחלט יכולים להבטיח לו את זה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט