הדרבי הסרבי – אטלנטה נגד דנבר חי מהמגרש / רועי שושן

דצמבר הגיע ואיתו הגיעה עונת החגים בארצות הברית, ליל כל הקדושים וחג ההודיה כבר מאחורינו וקצת לפני חג המולד הנה אנחנו בעיצומו של חג החנוכה, השנה, חג הניסים והנפלאות מקבל משמעות אחרת, קשוחה יותר, סימלית יותר, והתמזל מזלי שההוקס בחרו לציין את יום המורשת היהודית דווקא במשחק הערב מול האלופה המכהנת, הדנבר נאגטס.

שתי הקבוצות מגיעות למשחק הערב קצת מאוכזבות מפתיחת העונה, ההוקס, שמגרדים את המקום העשירי במזרח, לא מרשימים בלשון המעטה, הם אמנם מדורגים שני בליגה בנקודות למשחק עם 122.2 אבל ההגנה שלהם היא במקום ה26 בליגה בדפנסיב רייטינג.

מהצד השני, דנבר, שמחזיקה בשחקן הטוב בעולם (לטעמי לפחות), מדורגת במקום הרביעי במערב, אבל מבחינת שלשות הם רק במקום ה-23 בליגה עם 11 שלשות במשחק, האיבוד של שחקנים כמו ג'ף גרין וברוס בראון מתחיל להיראות קצת יותר משמעותי ממה שחשבו, אבל כשיש לך את יוקיץ' אני לא הייתי דואג יותר מדי, כשהחמישייה של דנבר בריאה ומפוקסת הם כמעט בלתי ניתנים לעצירה.

ניקולה עובד על החצי מרחק

הגעתי לאולם קצת מוקדם לספוג את אווירת החג ולפני הדלקת החנוכייה המסורתית על הפרקט במחצית התמקדתי בחימום של דנבר ובעיקר של יוקיץ', השחקן הכי מיוחד שיעלה היום לשחק מבחינתי. את החימום שלו יוקיץ' התחיל בכלל בלהתחמם… היה פשוט ממש קר באולם אז הוא פשוט התחיל לשפשף את הידיים כדי לקבל את התחושה חזרה ביד. משם הוא עבר לזריקות חצי מרחק, יוקיץ' סטייל, עם הקשת הגבוהה.

משם הוא עבר לעבוד עם עוזר המאמן של הנגטס על מהלכים בפוסט, הוא באמת מסיבי מאד אבל כל כך חכם ויודע כמו האקים אולאג'ואן הגדול בזמנו איך לעשות תנועות "חתוליות" בלואו פוסט, שחקן ענק.

יוקיץ' בפוסט

המשחק נפתח ובחצי הראשון אטלנטה עוד הובילה ב-11 נקודות תודות ליכולת טובה של יאנג שקלע 14 נקודות ומארי שקלע 10, את דנבר החזיק בעיקר הספסל, שחקן ספציפי בספסל, הרוקי ג'וליאן סטרוטאר שקלע 19 נקודות כולל 4 שלשות ועזר לשמור את דנבר במשחק, תוצאת החצי הייתה 65-62 לדנבר.

במחצית התקיים טקס הדלקת נר חמישי של חנוכה ביחד עם רבנים מקומיים ומאות יהודים ביציע, את הנרות הדליקו הקונסולית הכללית לדרום מזרח ארצות הברית, ענת סולטן דדון ואב שכול, דיויד לובין, הבת שלו רוז לובין נרצחה לפני חודש בירושלים, היא הייתה חיילת בודדה ושירתה במג"ב אבל משפחתה גרה באטלנטה וזו הייתה השנה העשירית ברציפות שאטלנטה מארחת את הדלקת הנרות המסורתית במשחק ביתי בחנוכה והפעם הייתה לזה משמעות מיוחדת במינה כאשר הטקס הוקדש לרוז זכרונה לברכה.

הקונסולית הכללית של ישראל לדרום מזרח באמצע עם חולצת ישראל ולידה דיויד לובין

את החצי השני דנבר התחילה מצוין וכבר עלתה להפרש 20 אבל אז אטלנטה התעוררה, והסרבי של ההוקס הראה לסרבי של דנבר שגם הוא יודע לא מעט כדורסל, תצוגת קליעה מדהימה של בוגדנוביץ' שקלע 10 שלשות וסיים עם 40 נקודות כמעט והשכיחו את ההרחקה בשתי עבירות טכניות של טריי יאנג אבל דנבר כמו אלופה אמיתית ידעה לסיים את המשחק הזה עם ניצחון, צמוד אבל חשוב, 129-122 לדנבר בסיום.

קלעו לאטלנטה: בוגדנוביץ' 40 נקודות ו-10 שלשות, מארי 21 נקודות ויאנג 19 נקודות

קלעו לדנבר: מארי 29 נקודות, יוקיץ' 25 נקודות 8 ריבאונדים ו-9 אסיסטים

לסיכום דרבי סרבי כמו שצריך שבו ראינו כמה כישרון המדינה הזו יודעת לייצר, אטלנטה תמשיך לחפש את הדרך שלה ודנבר תמשיך להשתפר לקראת ריצה לתואר נוסף באפריל. הא וזוכרים את הסטטיסטיקה שציינתי בהתחלה? אז ההוקס קלעו 122 נקודות ודנבר סיימו עם 12 שלשות, עמדו בממוצעים.

ניקולה ובוגי מדברים בסרבית

עד כאן להפעם, חנוכה שמח לכל עם ישראל ושנזכה לראות את כל החטופים בבית

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. fכשהיה 20 הפרש לדנבר ברבע השלישי התבאסתי ועברתי למשחק אחר. חזרתי למשחק (הכל בטיווי כמובן) כשאטלנטה פיגרה ב-4 דקה וחצי לסוף, אבל שתי שטויות הגדילו את ההפרש והמשחק נגמר. תודה רועי

  2. בחייאת קצת לשמור על השפה:
    כ-שיש לך את יוקיץ'… כ-שהחמישייה של דנבר… לא ש' – כש.
    זה ממש כואב בעין. ובפרט בהופס שבו הכותבים מצטיינים מעל הממוצע הישראלי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט