יומן אליפות גרמניה (5) – בין הבתים לשמינית/מתן גילור

10448820_10152529431959662_3607335403240736575_n

לראשונה בטורניר, גרמניה הצליחה לכפות את קצב המשחק שלה על היריבה למשך מרבית דקות המשחק. הנעת כדור מסודרת שגרמה לאמריקאים לרדוף אחרי הכדור ולהתעייף, הביאה את גרמניה לפאתי הרחבה בערך בכל התקפה שניה. הבעיה היתה שללא מריו גצה, עם בלמים בתור מגנים וללא חלוץ מטרה טבעי, נשארה אפשרות יעילה אחת שהיא הכנסות כדור של מסוט אוזיל לשחקנים שנכנסים לאמצע. אוזיל היה במשחק חלש , ולכן גרמניה לא הרבתה לסכן את השער.

צריך כמובן לקחת בחשבון שתנאי המגרש הקשו על הדיוק, אבל בניגוד לחום ושמש ההשפעה הפיזית על השחקנים תהיה קלה יותר וזמן ההתאוששות הנדרש יהיה נמוך יותר. ואם כבר בדיוק עסקינן, אז גרמניה היא הנבחרת המדוייקת ביותר בשלב הבתים (ותודה לטוני קרוס), כשהיא משלימה 1,792 מסירות ב-85% דיוק.

המשחק הזה הוא גם הכנה טובה לשמינית הגמר. גם במשחק הבא נראה את אלג'יריה מתגוננת, ולכן הנעת כדור סבלנית תהיה הדרך הטובה ביותר לתקוף. לעומת זאת, אם אכן גרמניה תעפיל לרבע הגמר, היא עתידה לפגוש בצרפת וזה כבר יהיה משחק בסגנון שונה לחלוטין, ואז מעבר מהיר מהגנה להתקפה יהיה הכרחי ואולי גם לפתוח עם קלוזה כדי שיוכל לקבל כדורים ארוכים עם הגב לשער, אבל דיה לצרה בשעתה.

 

כמה נקודות נוספות מהמשחק נגד ארה"ב:

  1. לא משנה כמה נבחרות שמות דגש על שיטת משחק, טכניקה ומוכנות פיזית, אצל מאמן גרמני החזרה להגנה היא הכרח. שתי הנבחרות פשוט לא אפשרו יתרון מספרי להתקפה בשום שלב. משמעת טקטית נפלאה של השחקנים. זה גם הסבר למה מאמנים לא תמיד בוחרים לסגל/הרכב את השחקנים המוכשים ביותר. המשמעת הטקטית, בטורניר בו אין כמעט מקום לתקן, מקבלת חשיבות עליונה. האופי של השחקנים מקבל משקל גדול יותר על חשבון הכישרון, לעומת כדורגל הקבוצות או משחקי המוקדמות.
  2. לא פורצים בונקר מהאמצע בלבד. זה שכל 4 שחקני ההגנה הם בלמים חוסם לחלוטין את האפשרות למשחק התקפה יעיל מהאגפים. נניח שהיה מדובר גם על שדרוג הגנתי, אבל להאם יותר טוב כמגן גם בצד ההתקפי וגם בצד ההגנתי הן מבואטנג והן מהובדס. הוא חייב לשחק כמגן. וזה לא שתהיה פגיעה בקישור האחורי, כיוון שסמי חדירה בהחלט מסוגל לעשות את התפקיד הזה בצורה מצויינת. אני אפילו מעדיף שם את קווין גרוסקרויץ, העיקר שלאהם יתפנה לעמדת המגן. בכלל, אני חושב שנגד הבונקר האלג'יראי הצפוי כדאי לעלות עם דורם בשמאל ולהאם בימין. הואיל ואלג'יריה עתידים להסתמך על מצבים נייחים, כפי שעשו בשלב הבתים, מרטסקאר נחוץ ולצידו יכול לשחק אחד מהשניים בואטנג/הומלס.
  3. איזה שדרוג זה באסטיאן שויינשטייגר בהרכב. סוף-כל-סוף שחקן במרכז המגרש שמסוגל לעשות דריבל ולשחרר את הפלונטר. לא לחינם שחקני ארה"ב כיסחו אותו. הוא המנוע והשחקן שמסוגל לנטרל 2-3 שחקני יריב בפעולה פשוטה אחת. גם הגנתית הוא הוסיף המון.
  4. תומאס מולר – 4 שערים ב-3 משחקים בטורניר הנוכחי וסה"כ 9 שערים ב-9 משחקי גביע העולם והוא עוד לא בן 25. מדהים!  רוצים לנחש כמה בעיטות לשער נדרשו לו כדי לכבוש 4 שערים? קחו רמז – למסי זה לקח 14 בעיטות. ולמולר? 7, נכון לא התבלבלתם, 7 בעיטות לשער. 4-7 זה אחוז של קלעי טוב בכדורסל. השיטה של גרמניה מעצימה את היכולות שלו, למרות שלדעתי הוא זיקית, כלומר יכול להסתגל לכל שיטה ולכל סגנון משחק. יתר על כן, מולר לא מסתמך על נתונים פיזיים יוצאים מהכלל או דריבל משובח. הוא פשוט עושה את הדברים הפשוטים באופן הכי נכון. הכשרון שלו הוא במיקום ובתזמון. הוא לא מנסה להרשים אף אחד. אם מסירה אחורה היא הדבר הנכון הוא ימסור לאחור. לא מנסה מה שהוא לא יודע. משחקני הטופ העולמי הוא אולי השחקן שמפיק הכי הרבה מהכלים שברשותו. אם ניקח את השער במשחק. שחקנים אחרים היו מנסים לבעוט בכל הכוח או למצוא את חיבורי הקורות. אבל לא מולר, הוא פשוט הכין את הגוף ובעט מדויק לפינה הפנויה והרחוקה. גם הוא יודע שדרדלה שווה ערך לשער אחרי שעברת 3 שחקנים. הוא יודע שנבלה שלקחת מהשמטה של השוער יכול להביא תארים לא פחות ממספרת או וולה. יכול להיות שמולר רק בדרג השני או השלישי של שחקני ההתקפה, אבל הוא ווינר לא פחות מאף אחד מהם. לחץ לא משפיע עליו או בכלל משפיע לטובה. הוא נראה אדיש לחלוטין. כאילו משחק מול אצטדיון מלא בגמר ליגת האלופות מלחיץ אותו כמו משחק אימון נגד פורטונה דיסלדורף. מדברים רבות על הכישרון האדיר שיש בנבחרת הזו לעומת התקופה פרו שנת 2006, אך באותה נשימה מזכירים את הנאביות והעדר התכליתיות. נדמה כי מולר הוא המקשר בין העידנים ויכול להוביל את הכשרון בנבחרת הנוכחית גם לזכיה בתארים בעשור הקרוב.

 

וכמה נקודות לקראת השמינית:

  1. נתחיל עם הנתון הסטטיסטי האופטימי (מבחינת גרמניה) – גרמניה אף פעם לא הודחה בשלב שמינית הגמר. 7 משחקים – 7 ניצחונות.
  2. על הנייר, גרמניה עומדת לשחק נגד אלג'יריה. בפועל היא תשחק מול צרפת ב'. מרבית שחקני הנבחרת האפריקאית אלג'יראים בערך כמו שזידאן היה אלג'יראי או קווין פרינס בואטנג גנאי. הם נולדו שם. אולי יש להם שם קצת משפחה. ובטח ביקרו כמה פעמים, אבל הם צרפתים לכל דבר ועניין. אז רגע לפני שמזלזלים בהם, פשוט נסו לחשוב איך הייתם מתייחסים אליהם אם היו קוראים להם "צרפת ב'".
  3. אמנם, לכאורה, גרמניה נהנית משמינית הגמר הקלה ביותר, אבל ברבע, ככל הנראה, היא תיקח חלק במשחק היחיד שבו לא תהיה פיבוריטית מובהקת. כבר עכשיו ניתן להמר על ברזיל, ארגנטינה והולנד בחצי הגמר (למרות שתמיד יש הפתעות). הצלע הרביעית עדיין בגדר תעלומה. בהתאם לזאת, נשאלת השאלה האם לאפשר מנוחה לחלק משחקני המפתח? ביורו האחרון, לאב נתן מנוחה לחלק מהשחקנים ברבע הגמר נגד יוון. נכון, גרמניה לא עברה את החצי, אך זאת בגלל מחצית ראשונה טובה של איטליה. במחצית השניה, הרוטציה נתנה את אותותיה וגרמניה נראתה רעננה יותר ואף הצליחה לצמק לקראת סיום המשחק. בטורניר גביע העולם מדובר על 4 משחקי נוק-אאוט, כך שהתועלת של רוטציה אמורה להיות אף גדולה יותר.

***

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אם אתה מדבר על הפסד של גרמניה לצרפת, אזי שלדעתי לא מדובר על משהו שירעיד את אמות הסיפים. אני חושב שהסיכויים הם 50:50. גם לרמדאן יש השפעה. אוזיל כבר הודיע שלא יצום. חדירה טרם התייחס, אבל הוא לא נחשב אדוק, אז כנראה שזה בכלל לא על הפרק עבורו. הואיל ואני לא עוקב באדיקות אחר הנבחרת הצרפתית, אין לי מושג האם וכמה משחקניה המוסלמים צמים. מספיק שחקן או שניים משמעותיים שצמים, כדי להשפיע באופן לא מבוטל.

  2. לגרמניה אכן ההגרלה הקלה בשמינית אך היא "מחפה " על כך ברבע גמר וחצי גמר קשה.
    ברזיל תצטרך לעבוד קשה מול קולומביה ברבע.
    כנ"ל הולנד מול מקסיקו בשמינית.
    ארגנטינה מקבלת נבחרות שאי אפשר לזלזל בהן אך היא פייבוריטית ברורה מול שוויץ וברבע לדעתי תחכה לה ארה"ב.
    לצערי אם קולומביה תפסיד לברזיל אז המנצחת במשחק ברזיל /גרמניה צפויה לזכות בטורניר והלוואי ואתבדה.

  3. אם כי זה לא היה משחק 'נורמלי' כי גרמניה היתה בפנים אפילו עם הפסד של 3 שערים, וארה"ב שיחקה על "לא להפסיד בשני שערים".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט