מעורב הופס ליום ששי: לוקה או לארי?/ מנחם לס

1.לוקה דונקיץ' (ואז לארי בירד)

לוקה קלע 40, קטף 11, וחילק 10, ואז הלך לשבת. זה היה בסוף הרבע השלישי. שיא חדש של לוקה בטריפל דאבל בשלושת-רבעי משחק. זה הכל קרה במשחק שהסתיים 97-147 נגד הג'אז (ובא לי לשאול: מי הם הג'אז? מי משחק שם? מי המאמן? מי ה-GM? – כמובן שאני יודע – בחלקן – את כל התשובות אבל השאלות היו טובות לרטוריקה).

זה היה הטריפל-דאבל מס' 60 של לוקה, ובזאת עבר את לארי (לג'נד) בירד, והוא עכשיו במקום תשיעי בקרב הטריפל-דאבלרים של העולם, והבנאדם אולי ברבע הקריירה שלו ב-NBA.

עבורי לארי בירד היה רק אחד, אבל אני כבר אומר לכם שעדיין לא החלטתי כיצד להצביע במשאל בסוף הקטע הזה.

זה מה שלוקה עצמו אמר בנידון:

"Pretty amazing," said Doncic, who sported a thin headband for the first time only days after becoming a first-time father. "I don't know what to say, honestly. We all know who Larry Bird was, so it's pretty special."

ההצבעה קשה ביותר, במיוחד לאלה שראו את לארי 'LEGEND' בירד משחק!

רק להזכירכם:

Earvin Johnson said at Larry’s retirement in 1993 at Boston Garden, “there will never, ever, ever be another Larry Bird.”

אבל אולי מג'יק טעה? לכן השאלון הזה:

2. דיילן הארפר, בנו של רון הארפר, ומס' 1 בתיכונים, מפתיע את עולם הכדורסל בהחלטתו לאן הוא הולך

לדיילן הארפר, בנו של אלוף ה-NBA חמש פעמים רון הארפר, היו הצעות למילגה מלאה מדוק, 'קנזס, UCLA, גונזגה, יוקון, וכל אחת ממכללות הכדורסל המפורסמות ביותר.

בהחלטה בומבסטית ומזעזעת הוא בחר ברוטגרס, הסטייט יוניברסיטי של ניו-ג'רסי.

בוגר (יהיה בוגר…) של DON BOSCO PREP בניו ג'רסי, תיכון הכדורסל של מדינת ניו ג'רסי, בחר להישאר סטייט ולהיות שחקנו של סטיב פיקייל, מאמן ROTGERS.

רטגרס אינה איזה חור. זוהי אוניברסיטה הממוקמת בשלושה קמפוסים בניו ברונסוויק, ניו-ג'רסי, עם

67,600+

Undergraduate and graduate students

מלבד דיילן, המאמן פיקייל עשה עבודת RECRUITING מצויינת, ומס' 3 בתיכונים אייס ביילי אף הוא הולך להיות סטודנט-שחקן ב'סקרלט נייטס' של רטגרס. זיכרו את השם. שמעתם אותו כאן לראשונה. רטגרס הולכת להשמיע קולות רמים בכדורסל המכללות בעונה הבאה. אמרתי את שלי.

סוף פסוק.

3. "קובי בריאנט אמר לנו במחנה כדורסל כשהיינו ילדים: "עשו את ה-NBA או 'DIE TRYING'. אין ברירה אחרת"

Kings' Kevin Huerter co-signs Jayson Tatum's awesome Kobe Bryant story

Kings sniper Kevin Huerter revealed just how life-changing Kobe Bryant's words were, as revealed by Celtics star Jayson Tatum.

הפוסט הזה נכתב ע"י ג'ד פייג'דואן https://clutchpoints.com/kings-news-kevin-huerter-co-signs-jayson-tatums-awesome-kobe-bryant-story

ג'ייסון טאטום, ואז קווין הוארטר מהקינגס אחריו, מספרים כיצד קובי בריאנט, בהופעה אחת במחנה הקיץ לילדים מוכשרים בכדורסל שלהם, שינה לחלוטין את חייהם!

Kings' Kevin Huerter, Celtics' Jayson Tatum, Lakers' Kobe Bryant as Miles Morales Spider-Man in Into the Spider-Verse, with caption above: LEAP OF FAITH

The stars have to align for an individual to make it all the way to the NBA and flourish once there. Of course, it takes talent, hardwork, and dedication, but at the highest level of competition, almost everyone is as competitive as each other. There is something that differentiates those who succeed from those who flame out, and Boston Celtics star Jayson Tatum shed some light on the mindset that he imbibed from the late Los Angeles Lakers legend Kobe Bryant, and Sacramento Kings sharpshooter Kevin Huerter seconded this approach to the game.

בקיצור, ישנם בעולם 20 מיליארד בני אדם, וביניהם עשרות אלפי כוכבי כדורסל בתיכונים ברחבי העולם. תשאל אותם, ורובם המכריע יאמר לך שחלומם הוא לשחק יום אחד ב-NBA.

אבל ב-NBA משחקים רק 550 שחקנים.

ג'ייסון טאטום, ואחריו קווין הוארטר היו שניים מאותם עשרות אלפים. הם ניסו כמו כולם. כולם 'מנסים'. זה היה נכון…הם 'ניסו'…

ואז יום אחד הגיע אורח למחנה הכדורסל שלהם. קובי בריאנט הגדול בכבודו ובעצמו. הוא גם דיבר על ילדים מוכשרים 'המנסים' להיות טובים ככל האפשר, טובים מספיק לשחק ב-NBA. אבל קובי אמר הרבה יותר מזה, ואיש כמובן לא יודע כמה ילדים ממש קלטו את מה שקובי אמר להם. קובי אמר שלא מספיק 'לנסות'. מה שצריך הוא "ש-י-נ-ו-י…ב-ח-י-י-ם". הוא אמר להם "LIFE CHANGING". הוא הסביר מה זאת אומרת (revealed just how life-changing). הוא אמר דבר נוסף: שאסור שתהיה תכנית משנה. החלום היחיד חייב להיות "לעשות את ה-NBA,", והוא הוסיף, "OR DIE TRYING"

טאטום, בהופעה אצל אנדרה איגודלה בתכניתו "POINT FORWARD" אמר שהוא שמע לראשונה מישהו אומר שלא הייתה לו כל תכנית 'B': זה היה לעשות את ה-NBA או למות בנסיון לעשות זאת"

הוארטר אמר דבר דומה:

Remember this. First time I ever heard someone say you shouldn’t have a backup plan,” Huerter wrote on his official Twitter (X) account.

כמובן שמילים כאלה לא תעשינה זאת אם אין לך את הגוף, הכשרון, היכולת, ושאר המשתנים הדרושים לשחקן כדורסל. אבל הצעירים המוכשרים כפי שהיו טאטום והוארטר חייבים להבין את ה-EXTRA שעליהם להשקיע כדי להפוך לשחקן NBA

הדבר היחיד שאני לא מסכים איתו – עם קובי – זה האיסור של קובי על "תכנית משנה". רק 550 בני אדם מתוך 10 מיליארד עושים זאת. כדאי שלילדים בני 12 ו-13 תהיה תכנית משנה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. כשלוקה יהיה אלוף שלוש פעמים, או לחילופין כשיפסיק להיות בול הוגר, הוא יהיה טוב יותר מאשר בירד.
    מכיוון שלא זה ולא זה יקרה, כנראה (בעצם, אולי הוא יהיה אלוף יום אחד, נראה, גם נוביצקי היה) אז הוא ממש לא.

  2. לוקה מרשים, אבל הוא לא שיחק עדיין נגד אף אחד ביד שמאל וגם לא אמר לאף אחד כמה הוא יקלע עליו ועשה את זה.
    יש עוד דרך ארוכה….
    🤣

  3. לוקה שחקן מצוין .
    לארי בירד היה הכי טוב שיש.
    בענין קובי בראינט וההטפות .
    הדיבורים.של בראיינט טובים למעוטי מוח….
    הסיפור הוא מזל , נבא .הןא צבא של גלדיאטורים .
    ללא ספק מןכשרים אבל …
    מי שרוצה להיות ספרטקוס שיקום…

        1. נתי אמר ספרטקוס ואני קפץ לי הספסטיקוס.
          בכלל איאן דיורי שאוטוטו מת 24 שנים היה פרפורמר אדיר עם הופעה לפני כמעט 40 שנה בתל אביב.

  4. לוקה משחק בעידן שאתה מתנגש במגן והולך לקו עם מגינים מורתעים כמו ביידן. מבחינת סקילס הם די זהים.
    לארי בעידן של היום היה קופץ על המגן אחרי כל פייק לזריקה ומטייל בקו. לארי שרד פיצוצים בעידן שהיה מותר לשמור.

    לוקה צריך עוד איזה 3 אליפויות mvp לעבור אותו

    1. -1966
      גם אם יביא 4 לא יעבור אותו בגלל כדורסל שונה לגמרי.
      שים את לוקה ב 1980-97 והוא שחקן מצויין אבל…

  5. לארי, ברור, וזה אפילו לא קרוב.
    .
    נראה לי שעדיף להתייחס לסיפור של קובי כמטאפורה, ולא כעצה מעשית. גם לקורטז "זה עבד" בעיקר כי נפל על שנה מיוחדת (סיכוי של פחות משני אחוז).
    .
    https://eureka.org.il/item/59055/%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%96-%D7%A9%D7%A8%D7%A3-%D7%90%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%95
    .
    https://www.meandahq.com/sometimes-its-best-to-burn-your-ships/
    .
    תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

  6. ההשוואה בין לארי בירד ולוקה דונציץ אינה הוגנת משתי סיבות: א. הם שיחקו בשתי תפקידים שונים. בירד היה SF או PF ולכן היה תלוי בכדורים שיגיעו אליו מאחד הגארדים. דונציץ בד"כ מוביל את הכדור בהתקפות דאלאס. ב. בתקופתו של בירד הוא ניתקל לרוב בהגנות קשוחות. היום כבר אין הרבה הגנה ב NBA.

  7. תודה על המעורב
    לוקה מגיע עם יכולות התקפיות טובות יותר מבירד
    אבל לבירד היתה השפעה גדולה יותר על השחקנים סביבו ועל הקבוצה. הפך את חבריו לקבוצה לטובים יותר ואת הסלטיקס לקבוצה מנצחת

  8. למה לשבור את הראש מספיק לקרוא מה שמגיק כתב על בירד.אין ולא יהיה שחקן כמו בירד.לו היה משחק יותר שנים לא היה בכלל ויכוח מי ה"עז",האמת אותו דבר אפשר להגיד על מגיק.
    בוא לא נשכח נגד מי בירד לקח אליפויות , קארים,מגיק,וורתי וזו רק רשימה חלקית.תראו לי היום שחקן שלוקח אליפויות נגד שחקנים ברמה הזו.בטח לא לברון, גם סטף לא עובר חבורה כזו.גורדן היה מצליח לגרד אליפות או שניים,לא יותר.
    מי היריבים של לוקה (שעדיין לא זכה בכלום)יאניס,יוקיץ, אמביד,שיי,מארי,בן סימונס כולם לא נולדו בארה"ב.

  9. האמירה של קובי היא בעצם ריקה מתוכן.
    הרי ילד שהתאמן ונתן את כל חייו כדי להגיע לליגה, בכל זאת נמצא כנראה ברמה יחסית גבוהה ביחס לשאר האוכלוסייה, ולכן יוכל גם להגיע לליגה אחרת שאינה nba.
    וגם – מה זה אומר שלא תהיה תכנית ב? הרי ממילא לא מדובר על אנשים שמתלבטים בין ספרות אנגלית, מכונאות רכב, מדע טילים וכדורסל. הם ממילא ייתנו את כל כולם וישקיעו בכדורסל. האם זה יספיק בשביל nba? אולי. ואם לא, זה יספיק כנראה בשביל ליגה מקצוענית אחרת

  10. תודה מנחם.
    בחרתי ב"לוקה עכשיו לעומת לארי בשיאו" כי לך תדע מה יהיה ולאן זה ייתפתח.
    אבל כרגע? לא יודע במה לוקה קשור ללארי. לוקה כרגע הוא בר השוואה בעיקר לג'יימס הארדן בשיאו (הארדן לוקח כרגע).

  11. כל ההשואות נללו נובעות מהפרה הקדושה הסטטיסטיקה .
    הסטטיסטיקה מוגדרת כאמנות המשיכה באף :
    מי יכול לטבוע בבריכה בעומק ממוצע של חצי מטר…
    ספרטקוס …?

  12. לוקה משחק כדורסל בלתי ניתן לצפייה, כואב בעיניים והוא גם בכיין ברמה אוניברסלית וכמובן לא השיג עדיין כלום בקריירה. לארי הוא אגדה שלוקה יכול רק לחלום על להיות עשירית ממנה

  13. לוקה ולארי לא באותה הקבצה בכלל, בטח לא בהגנה ובמנהיגות ואני חושב שגם לא בהתקפה, החוזקה של לוקה, לארי טוב ממנו בכמה רמות
    מספרי הנקודות מטעים. ברשימת הקלעים הגדולים של כל הזמנים (נק. למשחק בפלייאוף) יש רק שלושה שחקנים לא פעילים.
    .
    ההשוואה דווקא לבירד – שחקן שאין שום דבר משותף בינו לבין לוקה, לא התפקיד, לא סגנון המשחק, רק צבע העור – לא ברורה לי. את לוקה נכון יותר להשוות לשחקנים כמו הארדן או ג'ורג' גרווין, גאנרים חסרי מצפון שחסר להם הגרוש ללירה כדי להיחשב טופ טיר

  14. אחלה מעורב. תודה רבה.
    למרות זאת, תיקון : ישנם רק 8 מיליארד אנשים בעולם כיום.
    ליתר דיוק, 8,077,654,867 וכל שנייה, מתווספים לבערך 2 נשמות בעולם.
    כאשר באותה השנייה בדיוק, אדם אחד עוזב את העולם.

    אני חצוף, אך מעולם לא אהבתי את קובי. עליו השלום.

  15. ראטגרס (ולא רוטגרס) היא אוניברסיטה מצוינת (נכללת בטופ 150 לשנת 2019 עפ"י דירוג שנחאי), די גדולה ודי ידועה (התרחבה על ידי רכישה של אוניברסיטאות אחרות)
    הבולדוגס נחשבים בעיקר בזכות הפוטבול (איזאה פאצ'קו הגיע משם) אבל גם בכדורסל אני חושב שהם לא קוטלי קנים, לא מהעילית כמובן אבל איפה שהוא באמצע

  16. ההשוואות האלה שגוררות אמירות בלתי מבוססות כמו אין היום הגנות ב נבא, עושות עוול לפריקים של הטבע.
    כמו הצאפתי שאם הוא עומד ומותח את הידיים הוא יכול לדגדג את מגדל אייפל בקצה העליון ועולם מבינים שהוא פריק, לארי ודונצ'ץ היו והינם פריקים, רק שהם בגודל קרוב יותר לבני אדם ולכן זה לא בולט.
    סוג מסוים של קואורדינציה, ראיית משחק ואישיות, עם מידה מסוימת של פיזיות, זה תמהיל חריג. ספאד ווב, היה פריק בגובה 167 שלצערו חסר 30 ס"מ. איתם, בהינתן כל השאר, הוא היה בין ה 20 הגדולים. במונחים ישראלים, אחד כמו אבדיה הוא פריק, אחד מ 9 מיליון, כך גם כספי בזמנו וברקוביץ לפני. אגב לכל אחד תמהיל שונה של תכונות חריגות.
    לגבי אי זכייה של דונצ'יץ בכלום, עדיין, אז צריך להיות ברור. לדונצ'יץ אין עדיין מקהייל ורוברט פאריש ושנה אחת מהספסל סנטר מחליף ברמה של חמישיה. הטעות הגדולה שלו הויתור על פורזינגיס. יחד עם הארדוויי ועוד שחקן חזק בצבע, היו מביאים לו אליפות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט