המעשייה על האלופה הגאה, האולם הריק והמופע האור-קולי. הנאגטס בקליפרס / אבי טרכטמן

13

עולם כמנהגו נוהג

הקליפרס עם עוד טאקו נייט. היה יבש.

הקליפרס עם עוד אולם ריק בזמן ההמנון, אולי עוד יתמלא. אבל אצל הלייקרס היה כבר מלא לפני חצי שעה.

אבי כרגיל בקליפרס, נמצא למעלה במקומות בהם האף מדמם. מזל שיוקיץ׳ מספיק גדול בשביל שאוכל להבחין בו. מזל שמגסי בוגס כבר לא בליגה.

התקווה שלי היום היא לראות שני טריפל דאבלים, האחד של יוקיץ׳ בנוהל, והשני ממש לא בנוהל, אבל של ראסל ווסטברוק, שאני מקווה שעוד איכשהו ישלים את השניים החסרים למאתיים. למרות שקשה להאמין.

משחק יש? יש

הגנה יש? אין כמובן. לפחות לא על קו השלוש של דנבר, כשיוקיץ׳ קולע שתי שלשות משלו תוך שתי דקות. וגם מוסר לשתיים נוספות של קיי.סי.פי ושל מארי.חשבתי פעם שלאונרד ופול ג׳ורג׳ ידעו לשמור, אבל אתם יודעים, הגיל.

טוב, כמה תובנות, בנוהל

א. אני יודע שדיברתי על דו-קרב – הטריפל דאבליסטים, אבל דו קרב חשוב לא פחות יש בין שני האנשים עם הג׳אמפ שוט הכי יפה בעולם. קוואי לאונרד הוא מקום 2 בעיניי, מייקל פורטר אבל, הוא מקום ראשון וזה אפילו לא קרוב. הזריקה שלו היא יצירת אמנות בעיניי, משהו ביכולת שלו להזיז את שתי הידיים אחורה בדרך לזריקה, ממש מזכיר דריכה של רובה. זה באמת יפה מאד.

ב. ארון גורדון הוא בריון רציני, והאמת היא שכל פעם ששמים עליו שומר חלש יותר, הוא מנצל את ההתבריינות הזאת, וזה היה מאד בולט בפלייאוף מול מיאמי הקטנים. בכלל, דנבר היא קבוצה של בריונים, כי גם יוקיץ׳ הוא בריון לא קטן. אבל מה שהקליפרס עושים בחוכמה זה לשים על גורדון את הארדן, שהוא שומר חלש אמנם, אבל הדבר היחיד שהוא כן יודע לעשות בהגנה זה להתבריין בחזרה. ובריון מול בריון זה נחמד, למרות שבינינו, גורדון יותר גדול ויותר חזק.

ג. וחוץ מזה שפורטר קולע ממש יפה, הוא גם קולע ממש טוב. שלשה שלישית שלו, דנבר מובילים בהמון אחרי קצת זמן, וריק פה אז נדמה לי שהקהל מתחיל לצאת מהאולם.

חחח… התבלבלתי, הקהל בעצם עוד לא הגיע 🙂

"קהל״


ד. והנה ת׳ייס קולע שלשה, שזה מעולה, כי זה עוזר לי לקלוט שהגבוה הלבן עם הקרו קאט והקעקועים הוא לא מייסון פלאמלי. תראו, זה באמת לא אשמתי, קשה לראות מהמקום בו אני יושב.

ה. אותו ת׳ייס, יחד עם מהלך אל-לה ראסל ווסטברוק של פעם של נורמן פאוול, מחזירים את הקליפרס לגמרי למשחק. לא מזיקה העובדה שיוקיץ׳, גורדון והחבר׳ה בחוץ בזמן שהקליפרס רצים להם בסבבה לכמעט שוויון, ואז שוויון. מה שכן, דממה באולם, בכל זאת – אין קהל.

ו. הארדן ,כשנחה עליו הרוח, וכשאף אחד בקבוצה השניה לא לוחץ עליו יותר מדי הוא רכז למופת גם בגילו. אז נכון, יש לו עוד בערך 4 חודשים עד שהוא צריך לשבות איטלקית שוב. ועדיין, בינתיים הוא מנווט יפה את הקאמבק האדיר של הקליפרס ברבע השני. כשעוזרים לו כאמור, ת׳ייס עם שלשות מפתיעות ופאוול מאד אקטיבי. יוקיץ׳ מהצד השני שהיה חד מאד ברבע הראשון, מחטיא שוב ושוב ושוב זריקות קלות עבורו. אבל הוא כן, כבר על חצי טריפל דאבל הרבה לפני סוף המחצית.

זקן

ז. והנה, ארבעה אנשים מהקהל מצד ימין שלי, צועקים ״דיפנס, דיפנס״. חמודים.

ח. המחצית השניה מתחילה במשחק צמוד ולמען האמת, ברמה די גבוהה, למרות כמות רצינית של החטאות מוזרות, ועדיין קשה מאד עם החוסר אווירה בקהל, משל היו אלו ימי קוביד, והיינו בטמפה ביי. יש משהו מאד מדכא במשחק אמצע עונה עם קבוצה שהרגע זכתה באליפות ומשחק בה השחקן הטוב בעולם, ולאף אחד לא אכפת. כתבתי את זה בעבר, אבל אני מאד מקווה שהקבוצה תעבור לאינגלווד וישא״ק. אולי שם יהיה לה קהל.

ט. ובפעם השניה תוך דקה וחצי, מארי מלהטט מלהטט מלהטט, וזורק זריקה חצי מטר אל תוך קו ה-2. שתי הזריקות נכנסות. אבל שתי הזריקות לא היו זריקות חכמות במיוחד. לא חראם? לא עדיף ללכת צעד אחורה ולקלוע שלשה? לא ברור, מה גם ששתי הזריקות אולי נכנסו אבל בהחלט לא היו זריקות קלות. מצד שני, הוא עושה מיליונים מלשחק כדורסל ואני לא, אז יש מצב שהוא יודע יותר טוב ממני.

שניים. לא סינים

י. אפרופו הקליפרס והקהל, יכול להיות שיש עוד סיבה. בשנתיים האחרונות, קל לי הרבה יותר לראות משחקים של הלייקרס מהבית (הטלויזיה שלי היא בשירות סטרימינג של יוטיוב. 65 דולר בחודש + ליג פאס באיזה 30 דולר) מאשר הקליפרס. הקליפרס כמעט תמיד חסומים, אפילו במשחקים שמשודרים ארצית, בגלל שבלוס אנג׳לס יש לאיזו אפליקציה בשם bally זכויות בלעדיות עליה. עכשיו, אם הקליפרס חושבים שלחסום משחקים שלהם זאת דרך הגיונית לזכות באהדת הקהל או להיות קבוצה משמעותית, הם צריכים לחשוב שוב. כי זה לא. וזה לא רק בטלויזיה. בדרך הביתה אני מקשיב ל espn los angeles , שום מילה על המשחק. למה? כי הערוץ מדבר רק על הלייקרס. כנראה סוג של זכויות יוצרים. הקליפרס ,כמעט לא שייכים לעיר, אז מה הפלא שהכל רדום שם?

י״א . ואחרי רבע ראשון שהיה כולו דנבר, ורבע שני שהיה כולו הקליפרס, הגיע הרבע השלישי שהיה כל כולו בינוניות והחטאות. קורה.

י״ב. אני מאד אוהב לראות את ווסטברוק מצליח. לא גאון גדול, אבל כמה תשוקה, והוא נותן בינתיים תחילת רבע אחרון מעולה, למרות שטריפל דאבל כבר לא יהיה לו, עם אסיסט אחד בינתיים. אולי דאבל דאבל. בכל מקרה, משחק צמוד זה טוב ליהודים.

י״ג. למרות שזה תלוי בקונטקסט.

י״ד. אלוהים, כמה שיוקיץ׳ מחטיא היום הכל. (ובכל זאת עם 20 נקודות כבר)

ט״ו. וכמה שארון גורדון לא יודע לכדרר. בחיי, יותר גרוע מאשר ג׳יילן בראון

ט״ז. וכמה שהבחור משני סעיפים קודם יודע למסור יפה לבחור מהסעיף הקודם

י״ז. והנה קוואי שנח רוב המשחק, משתלט לו קצת ברבע האחרון, הקליפרס עולים ליתרון בן שש נקודות, שמי היה מאמין ברבע הראשון. והקהל מתחיל לצאת מהאולם.

י״ח. אה, רגע. טעיתי שוב. הם ע-ד-י-י-ן לא הגיעו.

י״ט. יוקיץ׳ עם ההחטאה ה 6,000 שלו היום, והוא בערך 6-297. עזבו אותי ממתמטיקה מסובכת.

כ. זובאץ׳ דופק ליוקיץ׳ גג מהדהד (אז עכשיו יוקיץ׳ בטח 6-298), וזה מתחיל להיראות גמור לטובת המארחת עם 45 שניות לסיום. וגרוע מכך – ליוקיץ׳ חסר אסיסט לטריפל דאבל.

כ״א. כי צריך לומר, היום הארדן ניהל משחק טוב יותר מאשר יוקיץ׳ שהתעקש יותר מדי, ונראה עייף. ולמרות איזו הברקה או שתיים ולמרות שתי השלשות ושני האסיסטים שהוא נתן בשלוש הדקות הראשונות של המשחק, הוא היה כבוי כל שאר הזמן. הארדן לעומתו נתן את אחד המשחקים הטובים ביותר שלו במדי הקליפרס, ופול ג׳ורג׳ נתן משחק מצוין אף הוא. כשקוואי, פאוול ואפילו ווסטברוק תורמים כשצריך.

כ״ב. עזבו הכל, זיהיתי קהל (כן, ברבים. איזה שבעה כאלה) שאשכרה התחילו לצאת מהאולם. רואים – צדקתי מההתחלה.

כ״ג. עזבו הכל, למרות שעם עשר שניות לסיום, כשדנבר לקחה פסק זמן, חשבתי שהם יחזרו עם הספסל, הם חזרו עם החמישייה בשביל לתת ליוקיץ׳ טריפל דאבל!!

כ״ד. ובסופו של דבר, ללכת למשחק של הלייקרס זה חוויה אור-קולית של רעש ואהדה אמיתית. ללכת למשחק של הקליפרס זה נחמד (כי בדרך כלל המשחקים שלהם ברמה יותר גבוהה מאשר רוב המשחקים של הלייקרס, בעיניי) – אבל זה גם קצת עצוב.

כ״ה. ואולי הדבר הכי טוב היום, היה מה שראיתי מחוץ לאולם מיד אחרי המשחק – מן משחק הולוגרמי ענקי בשמיים, כרפרנס ל… משהו. לא יודע למה (נדמה לי שראיתי את המילה ASGARD איפשהו), אבל עזבו, למה שרק אני אהנה מהדבר המדהים הזה, שכמותו מעולם לא ראיתי, ובינינו תפס את הקהל הרבה יותר מאשר המשחק הרדום שקדם לו.

אה, כן. קלעים וכאלה.

יוקיץ׳ כאמור זרק מיליון זריקות, או במילים אחרות 32, קלע 9 מהן, סיים עם 22 + 15 + 10 משחק די מזעזע מבחינתו. כן, למרות הטריפל דאבל. מארי קלע 23 עם שישה אסיסטים והחלטות בינוניות. רג׳י ג׳קסון היה רכז מחליף טוב היום עם 14, ומייקל פורטר – האיש והזריקה המופלאה סיים עם 18. אצל המנצחים, פי.ג׳י.13 הוביל עם 13 כפול שתיים פחות אחד. הארדן קלע 20 וחילק 11. קוואי ופאוול קלעו 17 כ״א.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. הארדן יכול בעוד 4 חודשים לשבות כאוות נפשו.אין לו חוזה לשנה הבאה.
    לקליפרס נצחון חשוב,בעיקר מורלי.
    והמון תודה לעבודת הנמלים שהושקעה פה.

  2. נהדר אבי. היה משחק עם אווירה לוחמנית משהו ולקליפרס יש הרבה כלי נשק ואחלה ספסל מה שלדנבר אין. לא מבין איך העזת לכתוב שהארדן ניהל את המשחק יותר טוב מיוקיץ'… זה חילול קודש כאן (אפילו שזה מדויק) ואם כבר חילול קודש אז ההגנה של יוקיץ היתה מחפירה מה שכל פעם שוכחים כאן בדיוני MVP. הקליפרס בריאים זה סוס שחור רציני בפלייאוף

  3. יופי.
    הקליפרס הם קבוצת עבר שהייתה ממלאת כל אולם עם אותו רוסטר צעיר ב-10 שנים.
    הניסיון זה הדרך שלהם אבל זה יספיק רק להפתעה בסדרה אחת בפלייאוף וזה גם תלוי בעיקר בכושר של ג'ורג'.

  4. פתאום יוקיץ' נראה כמו שחקן רגיל בליגה. מילא שהיה לו משחק רע, הוא גם התחיל לרדוף אחרי הטריפל דאבל? איך נפלו גיבורים
    תודה רבה אבי

  5. אבי, בשנים שסיקרתי הייתי יורד לחדר העיתונאים, עולה משם לאחד המסדרונות שמובילים לפרקט, איפה שהמעודדות מסתודדות, ומנסה לראות אם יש מקום פנוי בסיבה עם העיתונאי פס. לפעמים זה היה עובד, לרוב לא. המאבטחים של קריפטו הם נאסטיים במיוחד וקשה להאשים אותם. לשבת ליד הגג במשחק משמים גם ככה – לא חוויה מועדפת. תודה על הפוסט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט