ההימור הגדול של פילדלפיה / מנחם לס

ג'אש האריס, בעל הסיקסרס וסם הינקי, ה-GM שלו

יש לי שתי נכדות על הראש. טלי (11) ושירה (8). אני אוהב אותן יותר אפילו מאשר את מיאמי היט, ואני הבייבי סיטר עד יום ראשון בערב, לבדי, בגרינוויל. אמרתי להן לפתוח טיווי, להסתכל בערוץ דיסני, ולעזוב אותי במנוחה חצי שעה. אח"כ הולכים ל-CHILDREN MUSEUM, לגן החיות, ושני סרטים, ונישרף היום הראשון של הבייבי-סיטינג. טוב שאין כדורגל היום.

***********************************

ה-GAMBLE הגדול של ג'אש האריס

דיימון רניון כתב פעם שברגע שאתה נולד כל חייך הם הימור אחד גדול, והסכויים הם 2 ל-1 נגדך.

הוא גם אמר שמי לא מהמר, אין לו סכוי להצליח. לכן הוא הפך לאחד ממהמרי מרוצי הסוסים הגדול מכולם.

מי תופס את החתיכה הטובה ביותר בבאר? זה שמעיז. כמו מומי. זה שלא פוחד מסרוב, ניגש אליה, ומהמר שהיא תסכים. אתה לא מהמר בחייך? אז תישאר סגן פקיד במועצה המקומית עם משכורת של 4,000 ש"ח, לאשתך יקראו יוכבד, ויהיו לה פטריות בציפורני הרגליים.

הקאבס פחדו להמר. לכן הם יישארו בינוניים-פלוס. ויגינס לא יביא אותם לשום מקום. אולי יגיעו לפלייאוף ויפסידו בסיבוב הראשון. לא אסל ולא באסל.

פילדלפיה החליטה אחרת. היום ישנם ספורים מפילדלפיה שההחלטה ללכת על ג'ואל אימביד היתה משותפת לבעל הקבוצה היהודי ג'אש האריס וסם הינקי, אבל היא התחילה עם ג'אש.

וורן באפט עשיר יותר מג'אש האריס, אם כי הביליונים של האריס מספיקים לקנות גלידה, תודה. יש הבדל משמעותי בין השניים: באפט, האיש העשיר בעולם, עשה את הונו לאט לאט, משך 60 שנות השקעות בטוחות,  סולידיות, ואיטיות. ג'אש? הוא עשה את הונו כמעט במכה אחת. איך? בדבר המסוכן ביותר בשוק המניות: HEDGE FUNDS. "מניות זבל". הימורים מסמרי שיער. אבל הוא יצא ביליונר גדול. הוא גם מהמר על קבוצות ספורט: הוא קנה את הניו ג'רסי דבילס בהוקי קרח ב-300 מיליון, וכבר הכפיל את כספו.

לפי הדיילי פוסט של פילדלפיה (עם מין 'הסכמה' של ה-INQUIRER היותר סולידי) היה זה ג'אש שאמר לסם: "הולכים על אימביד!"

ז"א שיש סכוי שגם בעונה הבאה בדראפט פילדלפיה תיבחר 1, 2, או 3. אז יהיה ביג מן אדיר חדש, אבן רהאב, שיהיה סניור בעונה הבאה וכולם כבר עושים חישובים כיצד להשיגו. אולי גם לו תהיה איזו בעייה רפואית, וג'אש יהיה הראשון שיילך עליו.

בינתיים נרלנס נולן וג'ואל אימבריד יהיו כבר צמד המגדלים בין הטובים בהסטוריה.

ג'אש הוא לא אדם שהולך על מקום ששי במזרח כמו שיהיה עם הקאבס. הוא רוצה מקום ראשון, והוא שם במשרדו שלט ענק, 2016-17. זאת העונה בה הוא רוצה אליפות, וזה מה שאמר לסם הינקי.

אם אימביד יהיה עוד סם בואי או גרג אודן – ההימור לא הצליח, וכמו במרוץ סוסים אתה לוקח את ההפסד הביתה, ומתחיל מחדש. לפחות יש לך סכוי לגדולה. ג'אש מוכן ללכת על גדולה עם סיכון למכת מוות. רק לא לבינוניות. זה דבר שהוא לא יכול לחיות איתה, וכך הוא חי את חייו. הולך על חבל דק מאד התלוי בין שני מגדלים.

הדבר הפך לסמל המסחרי של הסיקסרס: להביא ענקים עם בעיות רפואיות: אנדרו ביינום עם הברכיים ב-2012ף נרלנס נואל עם הברכיים ב-2013, ועתה ג'טאל אימביד עם בעיות גב וכף רגל..

עם ביינום ההימור ניכשל. עם נרלנס? נדע תוך זמן קצר ביותר. עם אימביד? כנראה שלא נדע לפחות עד חצי העונה. אולי הוא לא ישחק בכלל העונה. בינתיים ג'אש האריס פנה הבוקר בתכנית ESPN ספורט ברדיו פילדלפיה לקהל להיות סבלני, ולהאמין 'בתכנית הגדולה'. ג'אש אמר להם שהוא רוצה לחזור "להיות הפילדלפיה של 1983, לא שום דבר פחות מזה". הוא אמר שהוא לא רוצה מקום חמישי במזרח. הוא רוצה לכבוש את המזרח ואח"כ את ה-NBA כולה.

אני יודע שהדראפט של הסיקסרס נראה מאד CONFUSING לרוב הגולשים. אני מהמר מטבעי – הולך על הטוב ביותר. רוב הגולשים, כך נראה לי, מעדיפים ללכת על בטוח מאשר על חבל דק. זה ההבדל ביני לבין הרבה מכם. אופיי בדיוק כמו ג'אש, וגם אני נפלתי די חזק עם השקעות שלי אצל מדוף. אבל 25 שנה חייתי טוב מאד מההשקעות אצלו. חייתי כמו מלך. אז עכשיו יש לי שנתיים-שלוש עם העיזות מגרינוויל, אבל אני חזק על הרגליים, ומתחיל לבעוט מחדש.

גם ג'אש כזה, אבל הפוך: מתחיל עם שנה-שנתיים רזות, אבל כשג'ואל אימביד יהפוך להיות החלום, ונרלנס יהפוך להיות ביל ראסל, הוא יכניס אצבע לאוזן להרבה קנאים.

ההימור של ג'אש הוא שהפציעה של אימביד אינה כרונית כמו הפציעות של סם בואי, גרג אודן, וביינום. עם נרלנס הסיפור הסתיים טוב: הוא בכושר מצויין, מוכן להתחיל לשחק. אם הפציעה של אימביד תוכיח את עצמה אף היא כלא כרונית, הקאבס ייבכו בעשר השנים הבאות על שפיספסו את אימביד והביאו שחקן שלא יהיה הרבה יותר מ-'די טוב' בליגה.

מאמנו של אימביד בקנזס ביל סלף הגיב: "אני מאמין שהסיקסרס קנו לעצמם כוכב NBA לתריסר השנים הבאות. ביג מן שיהיה בין 4-5 הטובים בליגה תוך שנתיים".

זה ההימור של ג'אש והינקי. הוא הביא ילד בן 20 עם פוטנציאל בשמיים, ואני אוהב את הסיכוי שבהימור.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

    1. בנוסף לסאריץ' , פילדלפיה מקבלת בחירת סיבוב שני ב-2015 ובחירת סיבוב ראשון ב-2017 {היא בעצם מקבלת בחזרה את הבחירת סיבוב ראשון שהיא נתנה לאורלנדו

  1. מה שפילי עשו זה את הדבר הבא:

    יש להם כרגע 2 שחקנים צעירים עם פוטנציאל מפה ועד הר מוריה אבל האחד חוזר מפציעה לא קלה בברכיים והשני לא אמור לשחק בכלל בעונה הבאה.

    אז הדבר היחיד והחשוב שהם עשו זה לדאוג שהקבוצה בעונה הבאה תראה דומה מאוד לזאת של העונה+לסוף עוד בחירות סיבוב ראשון ושני.

    ואת זה הם עשו מצוין.

    תוסיף לזה גם את סאריץ' שבכלל לא ישרת אותם העונה(ויגיע הרבה יותר מוכן עוד 3 שנים).

    מחשבה חכמה הייתי אומר, הימור שאולי גם אני הייתי לוקח כGM שבוחר בשחקן הכי מוכשר בדראפט הזה אבל כזה שמגיע פצוע.

        1. בדיוק.
          לבחור בשחקן הפצוע שלא ישחק עונה שלמה(אבל עם הפוטנציאל הגבוה ביותר ביי פאר בדראפט)+לקחת עוד שחקן שלא יהיה בנוף שלהם ב-שנתיים-3 הקרובים בלוטרי+להוסיף עוד 2 בחירות מסביב- זו בדיוק השורה הראשונה בהגדרה במילון למונח טנקינג.

  2. לגבי אמביד אני מסכים אבל אני לא מצליח להבין את הבחירה של סאריץ למה לקחת עוד גבוה שגם לא משחק אצלך במקום שחקן נגיד שוטינג גראד או סמול מכל המבחר שהיה בדראפט

  3. הימור מטורף של פילי שאולי יצליח עוד 4-5 שנים, נו באמת???עד אז יעברו המון מים בקישון.
    הייתי מגדיר זאת כהריסת ההווה והעתיד הקרוב למשהו שאולי יהיה טוב בעוד כמה שנים טובות.

    בליגה של היום ובכלל בזמנים שלנו לא הייתי בונה על זה.

  4. כדי שלא יהיה להם עוד כוכב כבר השנה ושהקבוצה תישאר גרועה.
    ככה הם יוכלו לעשות טנקיניג גם השנה, ורק שנה הבאה הם יתחילו לשחק ברצינות עם אמביד + נואל + סאריץ' + עוד בחירת דראפט גבוהה מהסיבוב הראשון בעקבות הטנקינג של השנה הקרובה.

  5. איזה גאון הינקי אה?..

    אם ואם ואם + אולי אולי אולי+ במידה ו+ יש סיכוי ש + דראפט 2015 + אוראנוס יהיו בזווית של 34 מעלות מירח בזמן שאיזה סופרסטאר יפליץ ויש להם אשכרה סיכוי של בין אחוז אחד ל 100 להצליח!

    מדהים…

  6. ד״ר , מומי התגעגע אליך
    ואלק החיים זה הימור אחד גדול ומומי כל היום שם בטים והימורים למומי יש בוקי חיים בוכטה וטקסס הולדם אצל סמי חזיזה
    מומי פעם היה בפיק אפ בר עשה יופי של דראפט עם שני בוסמניות שכל אחת היית וי איי פי ואם וי פי בסוף הערב , הצגות כאלו אין בהוליווד
    מומי היום יש לו טריק בקזינו שם כל הערב על 32 ומחכה שהמג׳יק ג׳ונסון יקרה

    מומי רואה את אחד הכוכבים מגיע ללייקרס אמן כן יהיה רצון

    ביינתים איזה מונדיאל תענוג ואלק כל משחק של קולומביה הבמאי נותן שוט לקהל והחציל עומד דום 5 דקות אחרי נגינת ההימנונים

  7. תחשבו גם על העיר פילדלפיה ועל האוהדים של הסיקסרס שהולכים לסבול בשנתיים – שלוש הקרובות קבוצה מאד חלשה שתשתקע בתחתית המזרח. לבוא למשחקים של קבוצת הכדורסל של העיר שלך שאתה יודע שגם העונה אתם הולכים להיות גרועים ואני לא מדבר על העונות הבאות זה פשוט סבל .

  8. אני מעריך אותו על הביצים ועל הרצון לבנות שושלת אבל יכולים להשתבש המון דברים בדרך, כמו שאמרת הימור.. לגבי וויגנס ממה ששמעתי וראיתי הוא ממש לא אמור להיות די בסדר אלא אחד המובילים בשנים הקודמות..

  9. לעולם לא אתפלל לפציעה של שחקן, אבל אני בהחלט מתפלל לכישלון התרגיל של פילדלפיה, זה נורא בעיני, זה דוחה, זה פוגע בספורט, אני מקווה שזה יתרסק והלקח המהדהד יהיה שאי אפשר "לתכנן" אפילות ל-2016-2017 ע"י בחירת שחקנים שלא יכולים לשחק אצלך, והקפאת הקבוצה ל-4 שנים כדי שתבחר כל עונה את אחת מ-5 הבחירות הראשונות.

    1. אני אוסיף, אני מתפלל שפילדלפיה תיכשל ושמיאמי תיכשל, ושהמודל היחיד לזכייה באליפות יהיה המודל הסן אנטוניואי.

      1. למה? מה פסול, לדוגמא, בדרך בה נבנתה יוסטון? או פיניקס?
        טריידים חכמים, התנהלות חכמה עם פרי אייג'נטס והרבה 'חוש ריח' של ריאן מקדונו ודריל מורי.

    2. דור נסחפת קצת נראה לי. סה"כ הימרו על השחקן עם הכי הרבה פוטנציאל בדראפט, שאמנם פצוע, אבל זה המשמעות של הימור. כל הכבוד על האומץ בעיני. עדיף לנסות לקבל את אלג'ואן הבא, מאשר את אקסום או סמארט (עם כל הכבוד אליהם, אני בטוח שיהיו בסוף שחקנים מצויינים, אבל גם גארדים סופר מוכשרים נפלו קורבן לפציעות- פני הארדוויי, טי מאק, ברנדון רוי, ככה שאי אפשר לדעת אם להם לא יקרה אותו דבר טפו טפו טפו).

      סאריץ' שחקן מצויין שאני בטוח שפילדלפיה לא תדע לנצל את האיכויות שלו, אבל מי יודע. הם ממילא לא היו צריכים את פייטון בגלל MCW, וכך לפחות קיבלו נכס לטרייד עתידי, שאולי בדיוק ישלים להם פאזל לאליפות (כמו שס"א עשו למשל עם הטרייד של היל תמורת לנארד, שבדיעבד הביא להם אליפות, רק הפוך).

      אני אוהד של ס"א שנים, הרבה לפני שההתנהלות שלהם הפכה מודל לחיקוי, והפכה אותם לאירגון הספורט הכי טוב בארה"ב פחות או יותר, אבל לא כולם יכולים לעשות סאן אנטוניו, שגם אצלם, אגב, לא כל בחירות הדראפט הצליחו כל כך. גם ס"א הימרו בזמנו (פארקר, ג'ינובילי, הטרייד על לנארד), פשוט להם ההימור הצליח. הלוואי שכולם היו סאן אנטוניו, והלוואי שהכדורסל שלהם תמיד ימשיך לענות במגרש, אבל במציאות זה לא ככה. אם כבר, הדראפט הזה גרם לי להעריך ולסמפט את פילי הרבה יותר, כי לפחות הם מנסים לזכות באליפות, ולא רק להגיע לסיבוב ראשון בפלייאוף המזרח או משהו כזה.

      ובלי קשר, ממש אוהב את הפוסטים שלך, גם כאן וגם שם. בד"כ מסכים עם כל מילה, ולא מרגיש צורך להגיב 🙂

  10. למיטב הבנתי, השנה הזו תחשב כשנת הרוקי של נרלס נואל.
    האם מישהו יודע האם גם מבחינה חוזית זוהי שנת הרוקי שלו?

  11. אין לי בעיה עם הימורים, אבל כמו שכתבת בהתחלה – הכל זה הימור.

    אתה החלטת להמר על זה שוויגינס לא יהיה טוב במיוחד.

    ההימור שלי – גם אם אמביד מבריא, וויגינס הולך לגדול לשחקן שהקאבס לעולם לא יצטערו על הבחירה בו.

    עצם זה שהוא מושווה לטרייסי מקגריידי אומר הכל.

    T-MAC היה עצלן, שחצן וסבל מבעיות משמעת.

    וויגינס הוא ממושמע (גדל אצל הורים אתלטים מקצועיים) והצד החזק שלו זה הגנה, מאוד לא אופייני לבחור בן 19 שקופץ עד השמיים ומראה שעצלן הוא בטוח לא, ומוכן להשקיע גם במקומות שלא מביאים לך את התהילה.
    לא הבנתי לאורך השנה למה הוא נפל בדראפט, מעבר לעובדה שכשיש ביג-מן ברמה של אמביד הנטייה היא ללכת עליו.

  12. סן אנטוניו של השנה נבנתה על ידי הדראפט, שלושת הגדולים, ספליטר ולאונרד (אני יודע שבמקור הבחירה לא הייתה של הספרס) נמצאים שם משנת הרוקי שלהם. פטי מילס ודני גרין לא נבחרו על ידי הספרס אבל ביצעו בה את קפיצת המדרגה שלהם ודיאו חזר בה לחיים אחרי שהוא נזרק משרלוט!
    ובמידה מסוימת גם הלייקרס. בראיינט וביינום נבחרו על ידי הלייקרס כמו גם שחקנים שמשלימים כמו פישר (שחזר לליקרס אחרי כמה עונות בקבוצות אחרות) פארמר וויאצ'יץ' וולוטון. אודום גאסול ואריזה הגיעו בטריידים אבל אודום היה שם מ2004 קרי לאורך כול הבנייה מחדש ואריזה ביצע את הפריצה שלו בלייקרס.

    1. לא היא נבנתה עי שחקנים שמוכנים לקחת הרבה פחות כסף ממה שהם יכולים לקבל בשביל להתמודד על אליפות, על טריידים נכונים, על פיתוח שחקניים כראוי, ועל שיטת משחק.

      לדוגמה טים דנקן כבר שנים מוותר על עוד כסף בשביל קבוצה יותר איכותית
      היה המשכורות שלו
      http://www.basketball-reference.com/players/d/duncati01.html

      תגלול למטה
      לעומת קווין גארנט

      http://www.basketball-reference.com/players/g/garneke01.html

      אני לא חושב שיש מישהו שחושב שדנקן שווה פחות כסף מגארנט (והסוכן של דנקן לא עד כדי כך גרוע)

      תסתכל על המשכורות בסן אנטוניו ותגיד לי ברצינות שדנקן פארקר ג'ינובילי וספליטר לא יכולים בקלות לקבל מקבוצה אחרת 25%-50% יותר

  13. הבעיה עם ההימורים של פילי שהם מוגזמים מלא אמביד לספוג ממנו שנה אבל לחכות גם שנתיים לסאריץ לפי דעתי יריקה בפני אוהדי פילי..
    מה הם יראו בשנה הבאה כמעט אותן הדבר קבוצת יורוליג ..
    פילי הייתה צריכה לבחור בבחירה השנייה שחקן שיתרום השנה והיו מספיק שחקנים כאלה.. מקדמונט האריס פיין..
    מזלם שהם תפסו בסיבוב שני את מקדאנילס שעוד יהיה הגניבה של הדרפט .. פילי יכלו אם היו רוצים לעשות טריד עם לייקרס או סקרמנטו תמורת קרטר ויליאמס ולקחת את רנדל או סטאקוס וכבר השנה היתה קבוצה מעניינת…
    פיטון סטקאוס מקדניאלס יאנג ונואל
    פיטון רוטן מקדאנילס רנדל נואל

  14. "הקאבס פחדו להמר. לכן הם יישארו בינוניים-פלוס. ויגינס לא יביא אותם לשום מקום. אולי יגיעו לפלייאוף ויפסידו בסיבוב הראשון. לא אסל ולא באסל."

    ללכת על וויגינס במקום כל פארקר זו ההגדרה המדוייקת של הימור.
    אני חושב שאפילו יש את התמונות של שניהם במילון.
    על מה אתה מדבר בכלל ?

    ומה שפילדלפיה עשו זה המשך ישיר לטנקינג של העונה שעברה.
    בחרו שני כשרונות שאף אחד מהם לא ישחק בקבוצה בעונה שעברה.

    הנבא הודיעו שמהיום לא מכירים יותר במושג טנקינג.
    מהיום יקראו לזה "הינקינג"…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט