ממפיס גריזליס לאן? / רוני שטרק

רוני גדל בחיפה ושיחק מגיל 8 ועד גיל בוגרים כולל שנתיים בליגת העל במדי מכבי חיפה, ואחר כך עשה קריירה ארוכה בליגה הארצית במקביל ללימודי משפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה. כיום חי בנאשוויל, טנסי בארה״ב עם אישה ו-2 בנים. אוהב, נושם וחולם כדורסל!

אני חייב להודות שהתרגשתי כששמעתי שדרק רוז מגיע לגריזליס!

מלבד העובדה שזו תהיה סגירת מעגל עבורו, שהרי רוז שיחק באוניברסיטת ממפיס טרם העמיד את עצמו לבחירת הדראפט, גם חשבתי שלקחת קבוצה צעירה ולוחמנית שרקדה וכיסחה כל הדרך אל הפלייאוף בעונה החולפת ולהוסיף לה את הניסיון והכישרון של רוז, יהיה מתכון מעולה לשדרוג משמעותי, בעיקר בכל מה שנוגע לפן המנהיגותי בקבוצה צעירה.

קפצתי לראות את ממפיס מול היוטה ג׳אז לפני יומיים. ציפיות גדולות מהמשחק לא היו לי והיו אף רגעים שהמשחק היה קשה לצפייה, לכן התחלתי להשתעשע ברעיון של – לולא היינו מקבילים את המשחק הזה לליגה הישראלית שלנו, מי היו הקבוצות שמשחקות ואיפה התקיים המשחק.
לאחר דיון קצרצר המסקנה המתבקשת לשאלה – נתניה מול נס ציונה ב-״קופסל״ בנתניה.

שטחתי בפני חברי שישב איתי כמה כיף להיות במשחק ב-NBA ושלמרות שמדובר בשתי קבוצות אפורות, בפתיחת העונה, במאזן נוראי ועם פציעות של שחקני מפתח, עדיין מדובר בחגיגה של אסקפיזם מהרמה הגבוהה ביותר כמו שרק אמריקה וה-NBA יודעים לספק.

אז מה בכל זאת כן ראינו?

ראינו שללא ג׳ה מוראנט על המגרש, הגריזליס נראים הרבה פחות אטרקטיביים ומאיימים. כזכור מוראנט מושעה בגלל תקרית האקדח ועתיד לחזור לפעילות ב-19 לדצמבר למשחק נגד הפליקנס, הגריזליס כבר לא יכולים לחכות. דרק רוז הראה מנהיגות שקטה וניצוצות כוכבים לפרקים וסיים עם 14 נק׳ ו-9 אסיסטים, אבל מה שבלט במיוחד הייתה ההססנות בתנועה שלו שככל הנראה נובעת מהטראומה שהוא סוחב עמו לאור הפציעות הקשות שעבר. כל מי שאוהב כדורסל מייחל שזה ישתחרר לו ואולי עוד נזכה להתרגש מרגעי רוז השחקן ״ההוא״ שלפני הפציעה.

ג׳ארן ג׳קסון סיים עם 20 נק׳ ו-6 ריבאונד והזכיר את היעילות שאפיינה אותו בעונה הקודמת. דזמונד ביין, גירסת הגריזליס של רביב לימונד סיפק 17 נק׳, הגנה טובה, קשיחות וקליעות קשות מעבר לקשת. מעל לכולם בלט בשני צידי המגרש, דיוויד רודי שסיים עם 19 נק׳, ידית אוטומטית ל-3 והגנה קשוחה שצריכה להביא הרבה אופטימיות לגריזליס.

בלטו בהעדרם – מרכוס סמארט, שאני עדיין לא מאמין שהסלטיקס ויתרו עליו, שסובב את הקרסול שבוע לפני זה ועתיד לחזור בקרוב וסטיבן אדאמס הסנטר הקשוח שסיים את העונה. מי שגם כן בלט בהיעדרו הוא דילון ברוקס, שעבר בקיץ לרוקטס והיה נדבך חשוב בגריזליס בעונות החולפות. אני חייב להודות שהייתי מאלו שחשבו, שטוב תעשה הגריזליס אם תעביר אותו הלאה, אבל האמת היא שאמנם הפה שלו עדיין גדול מסך יכולותיו, אך תרומתו ההגנתית וההתקפית לגריזליס עולה על תרומת מחליפיו פי עשרות מונים. לפחות נכון לכתיבת שורות אלה.

אז נכון שרוז רחוק שנות אור מהיכולת שהביאה לו את תואר ה-MVP של העונה, אי שם הרחק ב-2011, ונכון שהצעירים של הגריזליס עדיין חסרי ניסיון, אך למרות פתיחת עונה מזעזעת, ייתכן שבסגל בריא לחלוטין ועם ג׳ה מוראנט בשיאו, הכוכבים יכולים להסתדר לגריזליס והיא יכולה להפוך מקבוצה אפרורית מודל 2023 – מבוא 2024 לסיפור סינדרלה מפתיע שיזכיר את הגריזליס האטרקטיבית של השנתיים האחרונות.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. הי רוני. שאתה חיפאי זו כבר מעלה.
    נהניתי מהכתיבה שלך. האם נכנסת למשחק עם אקרדיטציה?
    המשך לכתוב לנו
    (בקשר לממפיס אני מקווה שכשמוראנט יחזור הוא יביא הצתה מחודשת לקבוצה, אפילו שהוא לא קובי בריאנט.

  2. תודה רבה וברוכים הבאים.
    אני לא חושב שמצבה של ממפיס קשור למוראנט.
    היא איבדה יותר מדי שחקנים חשובים העונה. גם טיוס ג'ונס עזב, הסנטרים פצועים, סמארט שנפצע וגם קנארד בקושי משחק.
    מוראנט אולי יכול להפוך אותה מגרועה לבינונית מינוס, אבל כבר הוכיח שעם IQ הכדורסל הנמוך שלו לא יכול להפוך קבוצה טובה למצוינת, אלא להיפך – לשים לה תקרה ברורה בפלייאוף.

  3. הופה… יש לנו הופסר בטנסי
    אבא שלי גר בטנסי, אם אגיע אבוא לבקר (אם אגיע. הוא גר בפאתי דרזדן, אלרגי לבני אדם).
    אבל זה כמובן קנה פינה חמה לגריזליז אצלי בלב עוד מימי גאסול הקטן ורנדולף הגדול.
    מקווה שהקבוצה הזו תצליח לנסוק כשיחזרו הנעדרים (ואדאמס לשנה הבאה). אתך באהבה לדרק רוז ותקווה לפריחה מאוחרת
    🙂

  4. תודה רוני. מעבר למוראנט, יותר מדי פציעות בזמן קצר וגם האובדן של ג'ונס מורגש מאוד. יצטרכו ריצה חריגה שג'ה וסמארט ישובו בשביל להציל את העונה. לי יש סימפטיה רבה אליהם וממש מקווה שיצליחו.

  5. אם מוראנט חוזר כמו שצריך, לממפיס כן יש סיכוי לצאת מהבוץ של תחתית המערב ולהשיג מקום בפלייאין. אבל קדה לי לראות משהו מעבר לזה, בטח לא שחזור של מקום שני במערב.

  6. תודה רבה על הפוסט. מקווה שנהניתם במשחק…
    קבוצה כבויה, בלי אדאמס, קלארק וסמארט הפצועים ובלי ג'ה, ממש אין להם מה למכור.
    גם אם הם יחזרו בהקדם ובכושר טוב, אני אישית לא מחזיק מגה שינהיג אותם, אבל אולי יהיה להם סיכוי להאבק על הפלייאין.
    בגדול – טנקינג בשנה איחור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט