דורבן לשבת: גם אוקלהומה לא נבנתה ביום אחד / הדורבן

דורבן לשבת: גם אוקלהומה לא נבנתה ביום אחד / הדורבן

אורלנדו מג'יק, הממתק המרענן של הליגה השנה, עם אחת מההגנות הטובות ושחקן מלהיב שנבחרה לפני שנתיים ראשון בדראפט, סיימה בשנה שעברה במקום ה-13 הלא-מחמיא במזרח. שנתיים קודם היא דשדשה ובקושי חצתה את רף ה-20 ניצחונות עונה שנייה ברציפות.

אוקלהומה סיטי, עוד ממתק שכבר שנה שעברה החל להתרענן, בראשות שג"א, צ'ט וגידי (אתה מתרחק ממני), דווקא פתחה חזק שנה שעברה ונראתה בדרך למעלה, אבל הסתפקה במקום מכובד בפלייאין. וגם היא, בשתי העונות שלפני כן, חיברה 22 ו-24 ניצחונות בהתאמה.

ורבים לא זוכרים, אבל גם מינסוטה החזקה, עם קא"ט, ושניצבת בינתיים במקום הראשון לאחר שקטלה לא מעט ענקיות, חוותה בצורת קשה בין 2018 ל-2021. למעשה, בעונתה הגרועה ביותר (2019/20) היא סיימה עם פחות ניצחונות (19) ממה שהספרס סיימו בעונה שעברה (22).

הכוונה שלי היא לא לעשות לאף אחד שיעור בהיסטוריה. בשביל זה יש את ויקי פדידה וארכיוני הליגה. אבל אני קורא בין השורות של רבים מהאוהדים שחושבים, ואני לגמרי מבין מאיפה זה בא, שעם הבחירה בבאגט הצרפתי בשנה שעברה הספרס יהפכו לקונטנדרים בבת אחת. או לכל הפחות יילחמו על הפלייאוף השנה. אני באמת מבין לליבם, גם אני חשבתי שהם ייראו טוב יותר. אפילו התחלתי פודקאסט השנה, במחשבה שיהיו קצת יותר דברים חיוביים לדבר עליהם, ואנשים ירצו לשמוע על עלילות וומבי בעיר הגדולה, אבל הליגה לא עובדת ככה. גם אוקלהומה סיטי לא נבנתה ביום אחד.

לספרס יש עוד דרך ארוכה לעשות לפני שיחזרו להיות בצמרת הליגה, וגם וומבי אחד לא יכול להפוך קבוצה בין לילה. לדברים לוקח זמן, במיוחד כשצוות האימון נוקט בגישה חופשית יחסית ומנסה דברים על חשבון ניצחונות העונה. יש שיגידו שזו גישה לוזרית, אבל כשאין מה להפסיד, אין בעיה גם לנסות דברים מוזרים שאולי ירוויחו בטווח הארוך. ובואו, הספרס מלכתחילה לא נלחמו על האליפות השנה.

בינתיים כן רואים דברים חיוביים מבעד לענני ההפסדים. אפילו וומבי הולך ומשתפר ממשחק למשחק, ובמובנים מסוימים גם הקבוצה. אמש בהפסד הכואב מאוד לאטלנטה ראינו איך דברים יכולים להיראות כשהכל מתחבר – השלשות נכנסות (44%!), השחקנים המשלימים פוגעים ברובם (קלדון 22 חיצים ו-11 קרשים, שמפייני 5 צליפות), וומבי נותן עוד משחק הגנה משובח (4 גגות ו-2 גניבות) וסוהן נראה כמו יענו כוכב (33 חיצים) ומפלרטט עם טריפל דאבל (זה היה קורה אם צ'די עוסמן, 1 מ-5 לשלוש, היה אוכל פחות רחת לוקום בצהריים ומכניס לסל חלק מהבונבוניירות שסוהן חילק לו, או מלאכי ברנהם למשל). ואפילו הניסוי הקטן שנרקם מתחת לאף בלי שנשים לב – ואסל עולה משחק שלישי רצוף מהספסל – נראה טוב ומכניס זריקת מרץ לחמישייה.


בסוף שריקה אחת לא נכונה לעבירת תוקף של יאנג, אחרי כמה סלים קשים מאוד שלו יימח שמו, ונשארנו רק עם הכמעט. אבל הכמעט הזה מעודד, כי הוא מראה על הדרך שהקבוצה עושה אפילו תוך כדי עונה.

כן, מבלי שנשים לב פתאום עברנו כבר כחמישית מהמשחקים, ואולי זה נבלע ברצף ה-13 הפסדים שלצערנו לא נגדע הלילה. זה עוד לא מספיק בשביל להיחשב מדגם מייצג אבל מספיק בשביל שנוכל לעצור רגע, להסתכל לאחור ולהבין מה המספרים קצת מלמדים אותנו על המקומות שבהם הקבוצה חלשה.

בדיוק על זה דיברתי בפרק החדש בפודקאסט שלי, למי שרוצה להקשיב. קצת על סטטיסטיקות, קצת על צעירי הקבוצה שאולי רק אוהדים שרופים ממש מכירים, ואפילו שאוט אאוט לשני שחקנים שהיו עם הקבוצה עד לא מזמן ואולי היו עוזרים לה העונה להיראות קצת יותר טוב:

https://open.spotify.com/show/0idGSdwqTpFzWISnYWeYKK

אבל בסוף, צריך קצת סבלנות. אני מאמין שעם כל הקלפים שיש לספרס ביד – ובכלל לא דיברנו על ים בחירות הדראפט בשנתיים הקרובות שהן נכס להנחית כוכב – בונים פה משהו טוב. לא משהו שקורה תוך עונה, אבל משהו שיחזיק בתקווה עוד 20 שנה. מינימום 10. כי בסוף, זו המטרה. ליצור שושלת חדשה. ומה לעשות, זה לוקח זמן. תשאלו את דיוויד רובינסון כמה זמן הוא חיכה לאליפות הראשונה. נתנחם במחשבה שזו הגרסה הכי גרועה של וומבי שנראה כנראה בעתיד הקרוב, וגם היא נראית… איך נגיד במילה אחת… ווואו

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה על כתיבה מעניינת דורבן יקר.
    יש לי ה-מ-ו-ן רצון לראות את הספארס למעלה.
    אצלי לפחות ממש אין לי ציפיות לעונה הזאת.
    אם תוך 2 עונות הבוס לא מארגן את ההיררכיה והקבוצה,הם בבעיה.
    לא מאמין שהתרבות המנצחת תהרס כל כך מהר.
    הד.נ.א של הספארס במנצחים.
    אם כבר יש צורך בדאגה לגבי הפיתוח של הצעירים?

  2. תענוג של מדור , תודה דורבן. הממתק האמיתי שחבוי בפוסט היום הוא הקישור לפודקסט שלך שלא ידעתי על קיומו…הולך לעשות בינג על 9 הפרקים שבו, שבת שלום

  3. לגבי הכותרת . אוק עוד לא גמרה את הבניה.אני רואה בה קבוצה שתעשה קצת רעש בפלייאוף,לא יותר .היא צריכה לעשות עדיין עבודה רצינית בקו הקדמי,היא אוגרת יותר מידי שחקני קו אחורי.
    הספרס צריכים לחפש הזדמנויות עוד השנה,נכסי דראפט טובים אם מממשים אותם ,ראינו כבר איך איינג אסף בבוסטון נכסי דראפט ובזבז את רובן.
    הספרס חייבים לשנות ומיד את תרבות התחרות שלהם.לא לחכות מספר שנים , לא להסתמך על דראפט,בפרט לא של השנה.ללמוד מהלייקרס שמייד שיווקה המון בחירות דראפט והשיגה את הגבה +אליפות.
    למרות שאני לא אוהד, אשמח מאוד להצלחה עתידית של הספרס.

  4. אחח… טור תענוג של אוהד אמיתי
    גם כשהקבוצה בבור תחתיות יש דברים להתעודד מהם, הכל עניין של לכוון פרספקטיבה….
    בתור אוהד חולוניה וותיק I can relate, זו יכולת שהוטבעה בי מגיל צעיר.
    😍
    בגלל התערבות אישית עם חבר אני מעוניין בפריחה של וומבי. הוא טוען שהולמגרן יותר טוב ושלא נשכח את ראלף סאמפסון – הפוטנציאל והברכיים.
    אני עונה לו שצ'אט בילה שנה באימונים בפסיליטיז הכי טובים שיד בעולם בכדורסל והוא דונה לגמרי מהגפרור המפוחד והמוכשר שהיה שנה שעברה.
    ובהתאמה לזה, רפואת הספורט התקדמה הרבה מאז ימי ראלף ההורס. וגם וומבי בטוח מכיר את הסיפור שלו.
    אבל הוא מתעקש, החבר
    למרות שאני מסביר לו שהתקרה של וומבי יותר גבוהה ורק צריך סבלנות.
    🤷🏻‍♂️

  5. כיף לקרוא, תודה.
    כנראה שהציפיות שלי שהספרס ייאבקו על הפליי-אין היו מוגזמות, אבל בסוף אני מצפה לראות מהם התקדמות מסוימת בטור הניצחונות, ובינתיים הם טובים רק במעט מוושינגטון ודטרויט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט