הערב ב-7 בישראל בבלוג חי המשחק שיגדיר את הכדורגל של ארה"ב / מנחם לס

מ

 

משחק לחיים או למוות

שער השוויון של פורטוגל 15 שניות לפני סיום 5 הדקות של זמן הפציעות היה חץ בלב. האמריקאים היו כבר בשלב הבא, ופתאום הערב הם נאלצים לשחק ברציפה, בראזיל, על חייהם.

אולי זה טוב שכך קרה. אם מגיע לאמריקאים להמשיך בטורניר, עליהם להוציא הערב תיקו או נצחון על הקבוצה שלפני הטורניר נחשבה לטובה בעולם. כם שוויון בין גאנה לפורטוגל יעלה אותם, אבל לא יהיה שוויון. גאנה תנצח.

"האמריקאים הם אנדרדוגס"…"האמריקאים אינם אנדרדוגס"…"לאמריקאים אין סכוי לנצח את המונדיאל"…"השחקנים האמריקאים מאמינים שהם יכולים ללכת עד הסוף"…

ככה גורל ארה"ב ויכולת קבוצת הכדורגל שנה משתניחם כל יום וכל שעה. אף פעם לא דיברו ככה על נבחרת ארה"ב: לפני 4 שנים בלבד תיקו או נצחון על גרמניה היה נחשב להפתעה קולוסלית. הערב אם זה יקרה זה יהיה הישג אדיר, אבל לא הפתעה כזאת גדולה.

ארה"ב ניצחה כבר את ספרד ואיטליה – אפילו שזה היה בגביע הפדרציה – אבל אז אלה היו הפתעות מרעישות. היום ארה"ב מסוגלת לנצח כל קבוצה, והדבר כבר לא ייחשב להפתעה כזאת גדולה.

אז מה ההבדל בין גרמניה וארה"ב? גרמניה לעולם לא תפסיד לישראל במשחק כדורגל רשמי. ארה"ב מסוגחת בקלות להפסיד לישראל ביום נתון, כי הם עדיין מצויינים נגד יריב עדיף כי הם מצויינים בלספוג התקפות ולצאת למתפרצות מסוכנות, אבל הם עדיין לא טובים בליצור נגד יריבות נחותות. 

זה הדבר האחרון שעל ארה"ב ללמוד: לגבור על יריבות נחותות או שוות ביצירה, ולא בהגנה ומלחמה.

קלינסמן אמר אמש: "אני לא מרגיש שאנחנו אנדרדוג בשום מקרה במשחק נגד גרמניה. אנחנו לא באים להשיג תיקו. אנחנו באים בנסיון לנצח". לפני שבוע הוא אמר בדיוק אותו דבר, אבל דקה אח"כ הוא הוסיף: "גרמניה היא אחת מ-3, 4 המועמדות לנצח את הכל. אנחנו עדיין לא ברמה הזאת של לנצח את המונדיאל. זה ייקח עוד כמה שנים".

ארה"ב שלטה נגד פורטוגל, הקבוצה המדורגת מס' 4 בעולם. גולשים יכולים לזיין את המוח כמה שהם רוצים ב-"פורטוגל היא לא קבוצהף תראה מה ישראל עשתה נגדה".

מה ישראל עשתה? איפה היום ישראל? בישראל. איפה היום פורטוגל? בבראזיל.

אם פורטוגל היא "רמה אירופאית ב'" למה היא במונדיאל ודנמרק לא? ושבדיה לא? וטורקיה לא? ופולין לא? וצ'עכוסלובקיה לא?

ולמה דרוג פיפ"א שם אותה מס' 4 בעולם?

ארה"ב OUTPLAYED THEM THE ENTIRE GAME, ועד 15 שניות לסוף ארה"ב הובילה 1-2. זה מספיק לדרג את ארה"ב – לפחות למשחק היום – כיריבה אמיתית שהיא לא UNDERDOG.

תחת קלינסמן האמריקאים בנו רקורד של 6-6-26, בשנתיים האחרונות, עם נצחונות על כמה אריות אירופאיות. היו כמה משחקי ידידות, נכון, אבל נצחון הוא נצחון הוא נצחון.

ה-LEGACY של הכדורגל בארה"ב בעת החדשה תלוי הרבה במשחק החובה הזה. לכן כל ארה"ב עוצרת נשמתה עם 'מה יקרה'.

עוד מעט נדע!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. צ'כוסלובקיה לא במונדיאל מאותה הסיבה שברית המועצות או ארץ לעולם לא אינן במונדיאל – אין כזו מדינה.
    דירוג פיפ"א מטעה ובגדול. צריך להבין איך הוא בנוי. פורטוגל סיימו במקום השני בבית המוקדם וזה "זיכה" אותם בשני משחקים רשמיים נוספים (פלייאוף עליה) אותם ניצחה. 2 ניצחונות במשחקים כאלו מקפיצים אותך בדירוג. זאת לעומת נבחרות שהעפילו מהמקום הראשון בבית ולא זכו למשחקים נוספים, ולכן גם לא זכו בדירוג נוסף.
    זה כדורגל, שהוא כנראה הספורט המקרי ביותר, ומדובר על משחק בודד. הכל יכול להיות. ניצחון אמריקאי סביר.
    חדשות טובות לארה"ב – בואטנג ומונטארי נזרקו מסגל נבחרת גאנה ולא יקחו חלק במשחק מול פורטוגל.

  2. פורטוגל היא רונלדו וזהו, דור מאוד מאוד לא מוכשר, שמטפס על גבו של הענק לטורנירים גדולים, ולראייה בין היתר שני משחקי תיקו עם נבחרת מסויימת מהמידל איסט.

    ארה"ב היא נבחרת בין דרג ב לדרג ג' בעולם. פחות טובה מנבחרות דרג א' (צרפת, ברזיל, ארגנטינה, גרמניה, ספרד, הולנד), וברמה שבין נבחרות דרג ב' (אנגליה, פורטוגל, רוסיה, אורוגוואי, קולומביה) לנבחרות דרג ג' (גאנה, חוף השנהב, שוויץ, יוון וכד').

    זה כמובן לא אומר שככה זה יגמר אבל זה המקום הריאלי של ארה"ב, ואגב הנבחרת של ארה"ב נמצאת במקום דיי דומה ביחס לעולם למקום שבו עמדה ב-94, זה מקום טוב להיות בו, אבל זה גם מלמד שהנבחרת לא עשתה קפיצת מדרגה שהולמת את קפיצת המדרגה של הליגה ורמת האהדה והעניין של הציבור.

  3. למרות התיקו עם פורטוגל עדיין ארה"ב רגל וחצי בשמינית הגמר כאשר היא ב+1 בהפרש שערים וגאנה ופורטוגל -1 ו-4 בהתאמה . פורטוגל כנראה לא תעפיל כי היא צריכה עזרה גדולה מבגרמניה וניצחון של יוֳתר מ2 שערים על גאנה הנהדרת אבל לגאנה עוד ישנו סיכוי כאשר הפסד של ארהב וניצחון שלהם יכול לגרום לזה שהם יעלו . אני ממש מחכה למשחקים היום כי כל ארבעת המשחקים מעניינים ומרתקים למרות שכל בית משוחק באותה השעה נאלץ לוותר על בלגיה ולראות רוסיה – אלג'יר ובבית האמריקאי נאלץ לזפזפ והרבה ..

  4. אני נתבקשתי בתחילת הטורניר לסקר את בית 7
    הערכתי לפני המונדיאל הייתה
    1. גרמניה
    2. ארה״ב
    3. גאנה
    4 פורטוגל .
    כרגע זו הטבלה אם משהו ישתנה היום זה שארה״ב תנצח ותעקוף את גרמניה .

  5. אפסיד את ארבעת המשחקים בגלל טיסה
    אם יש צדק גאנה תנצח את פורטוגל וגרמניה תקרע את האמריקאים
    זהו בית מרתק מאין כמהו כאשר 4 המשחקים שלו היו ברמה גבוהה מאוד , בעיקר המחצית השניה של כל המשחקים בבית.
    הפרס למנצחת הוא מפגש מול רוסיה או אלג'יר

    מנחם , מאירופה עולות 13 נציגות מתוך 50 . מקונקף 4 מ 8 . זה למה הונדורס וקוסטה ריקה כן וצ'כיה , שבדיה , דנמרק , אירלנד , טורקיה , אוקראינה לא . אגב כולן היו עושות כיף ועולות מקונקף.
    פיפא זה הארגון המסואב שיש, הם עושים הכל שהאמריקאים שכבר לא צריכים טובות מאף אחד יהיו במונדיאל.
    לא יכול להיות ש 6 דרום אמריקאות ( אורגוואי פירקה את הירדנים במבחנים ) + 4 מהקונקף במונדיאל בשעה שלאפריקה יש 10%.

    רוצים שיטת מוקדמות הוגנת ? תכניסו את כל הנבחרות לסיר ותגרילו בתים אונברסלים . מתאים בית מוקדמות של ארגנטינה , ארצות הברית , איטליה , יפן ודרום אפריקה לדוגמה.
    אולי זה רק אני אבל השיקולים של פיפא גרועים לראיה בית נפל כמו בית 6 ושופטים חסרי מושג ממדינות עולם שלישי.

  6. מנחם הדירוג של פיפא לא אומר הרבה לגבי חוזק הנבחרות מהסיבות שציין מתן. אגב גם הבחירה של שוויץ כראש בית לפני צרפת נראית תמוהה גם היא למרות ששוויץ בהחלט השתפרה בשנים האחרונות. קולומביה ובלגיה הן בחירה יותר הגיונית לראש בית למרות שמבחינת הישגים נטו בשנים האחרונות אבל עושה רושם שהן יכולות ללכת רחוק במונדיאל הזה הן בוודאי לא מרשימות יותר מהולנד או אורוגווי למשל.
    אני מקווה למשחקים מותחים וברמה גבוהה הערב. עד עכשיו המונדיאל פשוט נהדר ! דרמות שערים רבים, מהפכים, וכדורגל איכותי.

  7. אלעד, אין עניין של הגיון בבחירת ראשי הבתים. יש מארחת, אלופה מכהנת (אם מעפילה) והשאר לפי דירוג פיפ"א. במועד שנקבע, שוויץ היתה לפני ספרד. צריך לזכור ששוויץ עלתה ממקום ראשון במוקדמות (בוסניה לפלייאוף מהשני) בעוד צרפת הגיעה לפלייאוף מהמקום השני (ספרד בראשון).

    ד"א, סווארס קביל 9 משחקים בינ"ל ו-4 חודשים בחוץ.

    1. מתןו אמור להיות היגיון כי מה שנוצר זה בתי מוות מצד אחד ובתים קלילים מצד שני וזה לא הוגן ולא ספורטיבי. צריך למצוא איזון בין דירוג שלא באמת משקף לבין איכות אמיתית של נבחרות

    1. הבנתי שהם איחרו בגלל השיטפונות, ירד שם חצי מטר גשם זה מטורף ! אבל ככה זה באזור הטרופי. ארבל אמר שהנהג נסע שם נגד כיוון התנועה, על מדרכות ועל דשא כדי לחהביא אותם לאיצטדיון. החוקים שם בשכונות פאבלות הם בגדר המלצה בלבד

    1. ככה הם משחקים, אבל לא בצורה מוגזמת כזאת. אסור לשכוח שג'וזי אלטידור, הסטרייקר הנהדר המסוכן שלהם, לא משחק.

  8. ארה"ב מתקשה מאד לפרוץ את המערך הגרמני.הסיכוי היחיד שלה הוא רק במתפרצות, אבל לגרמניה לא בוער כלום, והיא משחקת מאורגן מאד ומותירה מינמום של כדורים לאמריקאים

  9. המשחק בהזה לא יסתיים בתבוסה צורבת לחניכים של קלינסמן, יש להם נחישות וכושר גופני מעולה, מעריך תיקו 2 או 1-1

  10. רק דיברתי, ושני שערים בשני המשחקים. אם גאנה מנצחת והתוצאה בין גרמניה וארה"ב נשארת בעינה אז גאנה עולה

  11. מי עולה אם גאנה מנצחת 1:2 והתוצאה בין גרמניה וארה"ב נשארת בעינה? יהיה אותו הפרש שערים (0) אבל גאנה כבשה יותר. מצד שני ארה"ב ניצחה את המפגש הישיר

      1. ראית את המשחק?
        מבין כל המעפילות מהבתים ארה"ב היא החלשה ביותר (אולי שוויון עם ניגריה שגם לא הרשימה). יתרה מזאת, אקוודור שלא עלתה טובה ממנה.
        אגב, גם נגד גאנה היא לא שיחקה היטב.

        ועדיין יש לה סיכוי מול בלגיה. חבל שאחת מהנבחרות האלו תגיע לרבע הגמר וחבל שאחת מהולנד/ מקסיקו לא תגיע.

        1. היום ארה"ב לא הבריקה.
          אך ראיתי אותם נגד גאנה ופורטוגל.
          הם עלו בזכות.
          הם היו טובים בהרבה מפורטוגל.

  12. מברוק לארצות הברית!!! באמת כל הכבוד, צריך לזכור שלמעשה היא הנבחרת שאמורה להיות מדורגת רביעית בבית המוקדם.

  13. לא לפי הדירוג שלי כאן בהופס חזיתי לארה״ב עלייה מהמקום השני.
    טוב זה באמת קטן עליי אחרי שחזיתי את האליפות של מכבי ביורוליג ואת ההגחה של ירושלים ע״י חיפה ואת הגמר הנבא וניצחון הספארס על מיאמי .
    מה זה כבר לחזות את עליית ארה״ב ?
    סליחה מכולם על ההתרברבות
    פעם אחת מותר 😊😜

  14. three out of four north/central america teams qualified. 5 out of 6 south american teams qualified. Both american losers came from group E
    Kol hakavod

    one (maybe 2) out of 5 african teams qualified. none (maybe 1) out of 4 asian teams qualified

    1. זה תלוי בבלגיה. אם היא תמשיך את היכולת מ 10 הדקות האחרונות נגד רוסיה, אין לארה"ב סיכוי.
      אם היא תשחק כפי ששיחקה עד אותן 10 דק', הכל פתוח.

      1. בלגיה לא הצליחה להביא את הכישרון שלה מול קבוצות הרבה פחות פיזיות ואוכותיות מארה"ב .
        ארה"ב הורידה קצת הילוך היום ובכל זאת היא נתנה פייט יפה .
        בלגיה לא תעמוד בקצב .

        1. ארה"ב הייתה חלשה מאד היום. גרמניה שלטה במשחק באופן מוחלט ואם הייתה צריכה ניצחון גדול היא הייתה עושה זאת בקלות. לבלגיה יש שחקנים גדולים והיא יכולה גם להעלות רמה

    1. נכון מתן צודק.
      הדירוג הוא דירוג ראשי הבתים כל היתר זו חלוקה גיאוגרפית.
      בכל זאת ההימור המצוי ביום ההגרלה היה שם את ארה"ב מקום רביעי ואת פורטוגל מקום שני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט