הסמול פורוורדים של הדראפט (4). אתמול 9,777 כניסות לאתר. הוריי!!! / מנחם לס

באתר הישן ברגע שנסתיימה העונה מספר הכניסות לאתר היה יורד מ-5,000 ליום ל-2,000-2,500. בשבועות האחרונים הגענו לשיא של קרוב ל-15,000 כניסות ליום, ואתמול הגענו לשיא של OFF SEASON של 9,777 כניסות. תודה לכל הגולשים.  זה מחמם את הלב שאתר ללא כל פרסומת ו-100% כותבים מתנדבים זוכה למספר עצום כזה של HITS ליום, הרבה יותר ממתחרים אחרים שאינם מסחריים. ************************* הסמול פורוורדים בהמשכים, רק שיהיה לכם מושג כמה זמן לוקח לנו לעשות פוסטים להנאתכם! ************************

1. ג'בארי פרקר. פרשמן בן 19 מדוק. 2.03 מ' 111 ק"ג

הפרשמן הזה קלע 19.1 נק' ב-47.7% עם 8.7 ריב', 1.1 גניבות, ו-1.2 חסימות. אני כמעט בטוח שהקאבס יעשו שגיאת קולוסלית ויבחרו בויגינס לפניו, אבל אולי השכל הישראלי/אמריקאי של בלאט יכריע והם יבחרו בפרקר, הבחירה הראשונה שלי לדראפט עוד מאוקטובר. היכולות שלו הן INCREDIBLE לצעיר בן 19 כמוהו. הוא השחקן המוכן ביותר ל-NBA מכל העדר. יש לו שליטה בכדור בשתי ידיים,  הבנת משחק אפילו יותר מ-K-700 (וקייל אירוינג), והוא פיתח זריקת MIDRANGE מעולה.  הוא ריבאונדר מעולה בגלל חוש התמצאות וטיימינג. הוא גם UNSELFISH, והסיבה שלא קלע יותר בדוק היא השיטה החונקת של מייק ששבסקי שלא נתן לו אור ירוק לפעול כרצונו ולפי האינסטינקטים הכדורסלניים שלו. בדוק הוא נאלץ לשחק פארור פורוורד – תפקיד לא מתאים בגלל שחסרים לו 7 ס"מ. בתור סמול פורוורד הוא יפרח בקבוצה החכמה שתיבחר בו. הוא גם מנהיג באופיו עם קרקטר יוצא מין הכלל ונקי מכל רבב. הוא בסקטבול ג'אאנקי שישן, אוכל, ונושם כדורסל. הוא הבחירה הכי בטוחה בדראפט – אול סטאר בטוח תוך שנתיים שלוש. חולשתו? הדביקו לו תווית של 'חלש בהגנה'. אני לא מאמין. הבעייה היא שהוא היה עסוק מדי בדוק לנהל לה את כל משחק ההתקפה, ומדי פעם שכח להגן. תחת דייויד בלאט הוא יהפוך למגן מצויין, ואני חותם על כך בחיי שלוש העיזות שלי – כפרה, שמיטה, ומלכה.

2. דאג מקדרמוט. סניור מקרייטון. 2.03 מ' ו-99.5 ק"ג

26.7 נק' ב-52.8%, 44.9% מה-3, 7.0 ריב'. בקיצור ולעניין, בארבע שנותיו בקרייטון הוא הפך לאחד ה-PROLIFIC SCORES במכללות במאה הזאת, וגם הרבה מהמאה הקודמת. הוא עכבר כדורסל שנולד עם כדור ביד. אביו מאמן כדורסל בתיכון ואח"כ בקרייטון עבד עם הבן כבר מגיל 3. יש לו הכל: חיצים מחצי מרחק, מרחק, פוסט-אפ גיים. הכל. הוא רחב וחזק הרבה יותר מאשר הוא נראה. תנו לו עוד 7 ס"מ והוא קווין לאב, ואולי יהיה אפילו טוב יותר. מי שלא לוקח אותו עד הבחירה העשירית – דובי צריך לתת לו בחינת רוהרשאק לפסיכים. כינויו של מקדרמוט הוא MCBUCKETS וזה בדיוק מה שהוא: עכבר של סלים.  אני לא בטוח שהוא יפתח בחמישייה של הקבוצה שתיבחר בו כבר מההתחלה, אבל עד סוף העונה הוא יהיה ברוב החמישיות בליגה. חולשתו? כרגיל – הגנה. אבל הלבנים 'הכאילו איטיים' הללו כבר הוכיחו שהם מתפתחים להיות מגינים מצויינים כמו קייל קורבר וג'יי.ג'יי רדיק. יש לו את האופי של רדיק עם 10 ס"מ גובה. זהו דאג. אוצר לכל קבוצה!

3. רודני הוד, סופומור מדוק, 2.03, 92 ק"ג

    השמאלי הדקיק והארוך שיצליח מאד ב-NBA. הרבה יותר משחושבים. בדוק הוא קבר 16.1 ב-47% עם 42% מדאונטאון, והוא מסוג השמאליים מהסוג של כריס בוש שכמעט לא ניתן לחסום את זריקתם. הוא SMOOTH יותר מטוסיק של תינוק. הוא יכול לקבור אותן מכל משבצת על הפארקט. בשיטה נכונה עבורו הוא יהיה 'הרוצח הרזה' של הליגה, מין דש'ון פרינץ – אבל יהיה הרבה יותר טוב. לילד בן ה-21 הזה ישנו דבר נוסף: אינטיליגנציה. הוא הגיחע לדוק עם SAT של 1460, וזה הרבה יותר מאפילו ה-SAT של מומי. המקצוע שבחר בלימודיו היה INFORMATION THEORY, וזה שם אותו בכיתת החכמים יחד עם K-700. הוא כמעט לא עושה שטויות, לא מאבד כדורים, ועושה הכל בכאילו SLOW MOTIONת אבל למגינו המסכן זה נראה כמו מהירות הברק. אני אוהב מאד את "MISTER SMOOTH" הזה. חסרון? הבנאדם הוא סקורר והשאר לא מעניין אותו. מסירה? בינונית. שליטה בכדור? בינונית. ריבאונדים? בינוני. הכל בינוני מלבד הכניסה לטבעת. בדיוק כמו בטהובן שלא ידע דבר מלבד לכתוב מוסיקה.

4. קיי. ג'יי. מקדניאלס, ג'וניור מקלמסון. 1.97 מ', 89 ק"ג

מכיר את הצעיר יותר מכל אחד אחר כי ראיתיו בקלמסון השכנה (25 דק' דלת לדלת) כמה פעמים בשנתיים האחרונות.  קייג'יי הוא האלמוני מכולם ועלול להיות גניבת דראפט גדולה – ה-"SLEEPER" של הדראפט. הוא קלע העונה 17.1 ב-47.9% עם 7.1 ריב', 2.8 חסימות, ו-1.1 גניבות. הוא אחד הטובים שראיתי בחסזימות מאחורנית, כשהג'אמפר לא מתאר לעצמו שמישהו בא לחוסמו מאחור. הוא הפך זאת לאומנות. אני אומר לכם במילים פשוטות: הוא אחד ממגיני 'מן-טו-מן' הטובים מכולם בפרימטר. כשהוא נידבק לשחקן – בא הקץ למשחקו. עלוקה פר אקסלנס ומעצבן יותר מיתוש בבית שימוש. הבנאדם גם ריבאונדר מעולה לגובהו. חולשתו? משחק ההתקפה שלו אינו מלוטש ביותר, אבל 17 נק' ב-ACC זה 17 נק' על אמת, ז"א שגם בהתקפה הוא ייתן תפוקה.

5. קלינטוני אירלי, סניור מוויצ'יטה סטייט. 2.00 מ', 95 ק"ג

  כל מה שחובב כדורסל צריך לעשות זה לחזות ב-39 דקות מהמשחק של וויצ'יטה סטייט, משחק הפסד לקנטקי בסיבוב השלישי של ה-NCAA ולראות את 31 הנקודות של  קלינטוני נגד קבוצה מלאה בשחקני NBA עתידיים. היה זה קונצרט כדורסל לתפארה. מי שיכול לתת דבר כזה חייב להיות שחקן גדול, וזה מה שקלינטוני יכול להיות תחת מאמן מתאים ושיטה נכונה. הוא לא סתם אתלט. הוא אתלט עליון עם מהירות וזריזות המאפשרים לו TO BLOW BY A DEFENDER כעאילו היה עמוד חשמל. הוא חזק מאד בסיומת, וה-16.4 נק' עם 5.9 ריב' למשחק הם ההוכחה. החולשה היחידה שלו היא ג'אמפ מרחוק, אבל העונה הוא שיפר את ה-% מדאונטאון מ-31.6% בשנת הג'וניור ל-37.9% בשנת הסניור, ונאמר ביחד "והדבר אומר דרשני".

6. גרמי גראנט, סופומור מסירקיוז. 2.03 מ' ו-95 ק"ג

  בואו אספר לכם בקיצור מי זה ג'רמי: אביו הוא הארווי, ודודו הוא הוראס. אומר לכם משהו? PEDIGREE – שושלת NBA – שאין טובה ממנה. בסירקיוז הוא קלע רק 12.1 ב-49.9% עם 6.8 ריב' רק בגלל המשחק השבלוני של מאמנו ביינאם שעצר בו ולא נתן לו לפרוח. גם ההגנה האזורית של סירקיוז מנעה מג'רמי להראות מי שהוא: הסצול פורוורד החזק ביותר בדראפט – ובכל ה-NBA! פעם ראיתי אותו ללא גופייה וחשבתי לעצמי שהוא בספורט הלא נכון. הוא היה צריך ללכת ל-'מיסטר אמריקה'. כמו האב הארווי (בולס וניקס), והדוד הוראס (טבעות בבולס) הוא לא מסוגל לקנות ג'אמפ מרחוק גם אם חייו תלויים בזאת. אבל זוהי חולשתו היחידה. רק בגלל הפאשלה של סירקיוז ב-NCAA העונה לא שמענו עליו מספיק. שנה נוספת במכללה היתה עוזרת לו – אב ל לא בסירקיוז עם ההגנה האזורית שלה. לכן הוא הולך לדראפט, ומאבד איזה 5-7 מקומות!

7. טי. ג'יי. וורן, צפון קרולינה סטייט, סופומור. 2.03 מ', 100 ק"ג

 

העונה טיג'יי היה מצויין עם 24.9 נק' ב-52.5%, עם 7.1 ריב', ו-1.8 גניבות.

אז למה הוא רק 7? ישנם בעולם 1,097,990 סמול פורוורדים שהיו מתים להיות בדראפט, אז מהנ רע ב-7? לדעתי ה-6 הקודמים לו ייבחרו לפניו, זה הכל. לטיג'יי יש SOFT TOUCH באזור הטבעת, והוא בעל ה-FLOATER הטוב ביותר בדראפט. כיצד להגדירו הכי טוב?

PURE SCORER!  (אבל רק באזור הצבע!)

חולשתו? הוא עושה שמות בצבע עם ARRAY שלם של תנועות וקליעות, אבל שונא לצאת החוצה לדאונטאון. השאלה הגדולה שישנה לסקאוטים היא גם כיצד הוא יכול לשמור על סמול פורוורדים בליגה מהסוג של לברון וקאווי לנארד. אז יש לי תשובה להם: גם אף אחד אחר לא יכול!

8. קייל אנדרסון, סופומור מ-UCLA. 2.03 מ' 104 ק"ג

K-700 רץ לשרותים עם סבון ברגע שהוא שומע את שמו של הבייבי-פייס הזה שעוד לא התחיל להתגלח. הוא שם 14.6 נק' ב-48% עם 8.8 ריב' ב-UCLA, אבל UCLA היתה קבוצה ללא ביג-מן ולכן הוא חייב היה לקחת ריבאונדים. אגיד לכםן מה: אני מודה שיש לו 'EXCELLENT FEEL' למשחק. הוא שייך. הוא יודע כדורסל. הוא SMOOTH. הוא אחד המוסרים הטובים ביותר בין כל הפורוורדים בדראפט, אם לא הטוב ביותר מכולם. לפעמים הוא נראה כאילו הוא הולך לטיול אחה"צ בפארק במקום להילחם, אך זוהי רק תחושה מטעה: לבנזונה הזה ישנם ביצים גדולות מלאשך. יש לו אינסטינקטים וחוש התמצאות מעולה.

מה אין לו?  כוח. יש לו גובה, אך הוא מין מקלון חלש הנמחכה שישברו אותו. הוא – פשוט ולעניין – לא אתלטי מספיק להיבחר גבוה יותר. סורי K-700!

9. גלן רובינסון, סופומור ממישיגן. 2.00 מ', 95 ק"ג

אחרי עונת פרשמן מצויינת במישיגן בה קלע 14 נק' ב-57%, הוא החליט להישאר עוד שנה, ופתאום ירד ל-13.1 ב-48.8%, ו-4.4 ריב'. אביו קיווה שהוא יעשה את מה שנקרא כאן "SOPHOMORE LEAP" – הקפיצה קדימה שעושים אנשי שנה שנייה אחרי שנת הפרשמן, אבל זה לא קרה וזה יעלה לו. לפעמים הוא מראה את כל מה שצריך סמול פורוורד ב-NBA עם FLASHES של אתלטיות עליונה ומפל של נקודות, אבל העונה אחרי דקות כאלה באו דקות של שפל, מלאות בטעויות ושגיאות. אבל היי, לבנאדם ניתור וורטיקלי של 42 אינטש, וזה מביאו לכיתה של מייקל ג'ורדן כמעט.

חולשתו? לא יודע אם זאת חולשה, או אכזבה: אכזבה שהוא לא מילא העונה את הציפיות ממנו. לדעתי זו היתה סתם עונה של 'פאנק', ומי שייבחר בו ייזכה בשחקן לשנים רבות בליגה.

10. דאנדרה דניאלס, יוקון. ג'וניור. 2.03 מ', 92 ק"ג

לי ישנו ביאס לכל שחקן שבא מיוקון, כי כמעט כולם ווינרים מהאגדות. אני מאמין שדאנדרה הוא אחד מהם. הרזה הזה קלע אמנם רק 13.1 נק' ב-47% (42% מה-3) עם 6.0 ריב', אבל הוא היה יחד עם שבאז נפייר כוכב יוקון באליפות, וזה כבר מספיק.  הוא רזה גבוה, שוטר מעולה, ויכול לשחק מעל הטבעת בהגנה והתקפה. אני מנבא לו הצלחה הרבה מעל המצופה מבחירה עשירית של סמול פורוורד.

חולשתו? הוא תמיד נחשב לפסיבי וישנוני. אבל בטורניר המכללות הישנוני הפך לנמר רעב. אולי היה ישנוני כי שיעמם לו? לך תדע. אני הייתי בוחר בו ללא כל היסוס, ואם היה נירדם הייתי מכניס לו פילפל בתחת.

***********************

זהו, סיימתי. 3 שעות עבודה. שעתיים נטו. הגיע הזמן ללכת לרוץ מעט לפני הכדורגל!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. אולי מוכןיותר מויגינס (גם זה לא בטוח)
    אבל הפוטנציאל של ויגינס זועק לשמיים
    פארקר יכול להיות כרמלו תוך שנתיים אבל ויגינס יכול להיות פיפן תוך 4

      1. ההשוואה בין פיפן לכרמלו לא רלוונטית (למרות שהייתי לוקח את פיפן תמיד לפני כרמלו)
        ההשוואה היא בין סוג השחקנים כרמלו- סקוררים אדירים וריבאונדרים טובים אבל בינוניים בשאר
        ובין סוג השחקנים פיפן- מצוינים בהכל

  2. מודה אין לי את הידע של מנחם או של קיי במכללות וראיתי גם את וינגיס וגם את פארקר רק בקליפים ולא במשחק אבל יש לי תחושה שלא מבוססת יותר מדי שהכוכב בדראפט הזה יהיה בסוף וינגיס.
    ודרך אגב לגבי אתמול,מנחם תשלח זר ברכות ללברון 🙂

  3. אין מה להשוות בין ההגנה של פיפן וכרמלו , כרמלו לא מדגדג אותו מהבחינה הזאת וגם פיפן יותר אתלט ואולי הכי חשוב פיפן לא אגואיסט ונתן תבמה למייקל , אתם מסוגלים לדמיין מייקל וכרמלו ביחד?!

  4. אני כותב על שחקני הדראפט ואתם מזיינים את המוח עם פיפן וכרמלו.
    מהתחלת הסידרה על שחקני הדראפט ידעתי שאני מבזבז את זמני, אבל אין ברירה – התחלתי? עלי לסיים.

    1. בתור אחד שלא מתמצא במכללות, אבל רוצה לדעת מי בדיוק מגיע ולאיזו קבוצה, אני מודה לך על ההשקעה בפוסטים הללו. בזכותך, וכמובן גם קיי, דדי וכל האחרים שמבינים, אפילו אימבציל כמוני צובר מעט בינה

  5. אני לא מומחה דראפט, אבל אנסה לתרום את שני הסנט שלי:

    פארקר מצויין, ואני מסכים איתך שהקאבס צריכה לבחור אותו לפני וויגינס. טעות כמו בנט, שהיה אמור להבחר במקום השישי ועשה סימנים של באסט, תקרה להם רק פעם אחת.

    מבחינת הבין לאומיים, שאצלם אני יותר מבין, אין סמול פורוורד בולט בדראפט הזה, חוץ מדמיאן אינגליס, שצפוי להבחר בבחירה ה-37 על ידי הראפטורס. צרפתי מוכשר שיכול לעשות צרות ליאנקים באליפות העולם בכדורסל. יש לו פוטנציאל ענק, לא מומש עד כה, ולדעתי יחכה עוד שנתיים שלוש באירופה עד שיגיע לאנ.בי.איי, אבל כמו ניקולה מירוטיץ', שווה להשיג את הזכויות עליו.

    יש שוטינג גארד מפרטיזן, בוגדאן בוגדנוביץ', כדורסלן מעולה, רק בן 21, אני עוקב אחריו הרבה זמן, שקולע 15 נקודות למשחק ביורוליג, שזה די הרבה יחסית למפעל (15 מ-75 נקודות למשחק שקול ל-20 נקודות מתוך 100). הוא יכול לשחק כפרקים בתור סמול פורוורד באירופה, באנ.בי.איי לדעתי יהיה שוטינג גארד. הייתי שמח לראות אותו במיאמי, הוא יכול להתברר כוואחד סליפר. מוטת ידיים ענקית לגארד, 2.07 מ', ויש לו יד טובה מכל הטווחים-השנה ביורוליג קלע 42% מהשדה, 37% מהשלוש ו-76% מהעונשין. הקבוצה שתיקח אותו, מאוחר בראשון או מוקדם בשני, תרוויח בענק.

    תודה על כל סדרת הכתבות הזאת, בלעדיה לא הייתי יודע הרבה על הדראפט

  6. בקשר לבחירה הראשונה,אם אתם שואלים אותי הייתי הולך על וויגינס: הילד ענק!- שחקן הגנה מדהים, שיפר את הjumper ויש לו athleticism וVertical שיש למעט שחקנים בנ.ב.א .לדעתי הוא התרגש קצת מהhipe ומהבמה שהוא קיבל אבל עם מאמן כמו בלאט הוא יהיה הבחירה הראשונה על בטוח.

    1. ובקשר לפארקר נראה כאילו השחקן מאוד מוגבל מבחינת פוטנציאל וקצת מפחיד שתהיה לו נפילה כי הוא טווינר ראה ערך מייקל ביזלי.

      (כל מה שכתבתי הוא דעתי בלבד כמובן)

    2. תגיד לי, אתה קורא עברית? אמרתי שפרקר ייבחר ראשון? כל מה שאני עושה זה דרוג השחקנים לפי תפקיד.
      ופרקר לא מוגבל בכלל. הוא יהיה אול סטאר שנים רבות. הוא סוס עבודה כמו גראנט היל, אבל ללא הפציעות של היל.

      1. אני קורא עברית תודה אבל בקשר אליך אני לא בטוח אני ציינתי בתגובה משהו שקשור למחשבה שלך ולמה שאתה כתבת? אני לא אמרתי שכתה חושב אחרת.
        סומך עליך בעניין פארקר כי לא ראיתי אותו מספיק אבל לדעתי יש בעיה בכמה הוא יכול להוציא עוד מעצמו.

  7. הצצתי בכמה פוזשנים של פארקר בהגנה דווקא. מילא חסימות וחטיפות שהוא בסדר, אבל נראה שאין לו יותר מדי חוש לצד האפור של המגרש. נראה קצת אבוד.

      1. כן כן, זה נכון. כבר 15 שנה.
        אבל אין ספק שהשנה הבאה תהיה יותר טובה.
        או זאת שאחריה.
        למעשה אנחנו תמיד על x+1.

        אז מה עם ההגנה של פארקר? גרועה כמו שנדמה או שיש לו צ'אנס?

  8. תקשיב מנחם רק כרגע ירדה לי הנפיחות במוח מלשמוע אנשים מדברים אליי והצלחתי לקרוא מהתחלה עד הסוף… מה זה הדבר הזה? כמה זמן ישבת על הרשימה הזאת?? זה מה שאתה משקיע בכל עמדה?! מתי אתה חולב את העיזות?

    1. לקח לי שעתיים נטו כתיבה. רבע שעה על כל שחקן כולל תמונה. את העיזות אני חולב ב-8 נבוקר אבל לפעמים לא חולב בתקווה שייצא יוגורט במקום.

  9. כולם כאלה חמודים… אני לא יודע את מי לבחור !!!
    תודה על ההשקעה מנחם. זה מוערך וניכר במספר הכניסות
    (למרות שיכול להיות שרוב הכניסות זה אני… אני נכנס כל כמה דקות לראות אם יש משהו חדש : – )

כתיבת תגובה

סגירת תפריט