אירועי דיומא – 18.11.2023 – כדורגל וטניס

כדורגל – אלכס דוקורסקי

מוקדמות אליפות אירופה – בית מספר 9

21:45 (ערוץ 55): ישראל – רומניה: חניכיו של אלון חזן ישחקו בפעם השלישית בתוך שבוע, כשיארחו בפרברי בודפשט את הרומנים. הנסיבות הקשות, שקדמו לסבב המשחקים הנוכחי של הנבחרת, ידועות לכל וההכנה אליהם, אם כך, היתה רחוקה מלהיות רצויה. עם זאת, השחקנים עשו כמיטב יכולתם מול קוסובו ושוויץ, והצליחו להעלות את רמתם במחצית השנייה מול האחרונה. הדבר סייע בידם להשוות את התוצאה, כששון וייסמן, שנכנס כמחליף, ניצל טעות בהגנה והצליח להבקיע. ישראל חייבת לנצח על מנת להעפיל ישירות לאליפות אירופה. כל תוצאה אחרת תבטיח את עלייתם של הרומנים והשוייצרים. המשחק הקודם בין שתי הנבחרות, ששוחק בבוקרשט והסתיים בתיקו אחת, התנהל באופן שאפיין את חלק מהתמודדויות הנבחרת בטורניר זה. הרומנים שיחקו טוב יותר במחצית הראשונה ועלו ליתרון. ישראל הציגה יכולת עדיפה במחצית השנייה. אוסקר גלוך הצליח להשוות והנבחרת אף הגיעה למספר מצבים טובים, אך לא ניצלה אותם. כאמור, ישראל תשחק במגרש זר, מחוץ לארצה, על אף היותה מארחת, אך בדומה למשחק מול שוויץ ביום רביעי, הנבחרת תזכה לאהדה רבה ולקהל חם ותומך, בדמותם, בין היתר, של ילדים מהנגב המערבי, שקהילותיהם ומשפחותיהם נפגעו קשות באסון שאירע בשבעה באוקטובר.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר גמר הסבב בטורינו – חצאי הגמר

15:30 (צ'רלטון): יאניק סינר – דניאיל מדבדייב: ארבעת המדורגים הראשונים בעולם העפילו לחצי הגמר ותיקפו ביתר שאת, ככל שהדבר נוגע לטניס הגברים, את הביטוי הידוע – "הטבלה לא משקרת". שני המשחקים האחרונים בין סינר האיטלקי, שהתקדם משמעותית בחלקה השני של העונה, למדבדייב, סגן האלוף במייג'ור האחרון בניו יורק, היו צמודים מאוד, התעלו לרמה גבוהה והסתיימו בנצחונותיו של סינר בן ה-22, שזכה בזכותם בטורנירים בבייג'ינג ובוינה. מדבדייב ויריבו מגישים היטב, חובטים חזק מאוד מן הקו האחורי ו"מכסים" היטב את המגרש בתנועתם. לאור כל זאת, ניתן להניח שגם היום צפוי להיות מאבק צמוד מאוד בין שני הספורטאים, כשסינר יהנה כמובן מתמיכת הקהל האיטלקי.

22:00 (צ'רלטון): קרלוס אלקראז – נובאק דג'וקוביץ': בדומה לטניסאים בחצי הגמר הראשון, גם המשחקים בין שני המדורגים ראשונים בעולם, נכון להיום, היו צמודים מאוד וכל ארבע ההתמודדויות ביניהם נדרשו למערכה מכרעת. זכור היטב גמר ווימבלדון האחרון, שהסתיים בנצחונו של אלקראז. שניהם נפגשו כעבור חודש וחצי בגמר המסטרס בסינסינטי, כשהפעם הסרבי, שמדורג כיום ראשון בעולם, ניצח במערכה מכרעת והמשיך לזכיה באליפות ארה"ב. אלקראז, כאמור, אינו היריב הנוח ביותר עבור נובאק, היות והספרדי בן ה-20, בדיוק כמו יריבו, הינו בעל כושר גופני יוצא מן הכלל ומשחק היטב בנקודות ארוכות, מה שמקשה על ניצב מעברה השני של השרת. אלקראז, שזכה עד עתה בשני תארי גרנד סלאם, הוא גם שחקן התקפי מאוד וניחן בחבטות חזקות מאוד. אם כך, נראה כי גם משחק זה צפוי להיות צמוד מאוד ויתעלה לרמה גבוהה למדי.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

        1. קשה לשחק מול שמות כמו פושקש (אין קשר לשחקן האגדי. ברומניה חי מיעוט הונגרי די גדול) והאג'י, כשהאחרון הוא אכן בנו של גיאורגי הגדול, "המרדונה של הקארפטים", ממתי המעט ששיחקו במדי ריאל מדריד וברצלונה. כשהופיע במדי הקטאלונים, ידע גם לרתום את תנאי מזג האוויר לטובת המועדון.
          https://youtu.be/Va44yHbdR2w?si=GhmqfNPbZagMBdHh

  1. תודה אלכס.
    אין לי טענות לרמה הכללית של הנבחרת שמשחקת לא רע ומפסידה ליריבה עדיפה. אחרי הפתיחה כמובן היו ציפיות גבוהות יותר, אבל זו נקודת פתיחה טובה לדור הצעיר החדש של הנבחרת

    1. רומניה הנוכחית חרא נבחרת חסרת הישגים, לא שמעתי על אף שחקן שלהם, איפה הם משחקים בכלל? יכלו בקלות להשחיל עוד שלישיה. נק' פתיחה לדור הצעיר? זה בית דמיקולו אם מכאן לא עולים אז צריך לחכות עוד 50 שנה.

      1. רומניה הנוכחית נבחרת שלא הגיעה להישגים, אבל הסגל שלה עדיף על הסגל הישראלי.
        לרומנים יש בהרכב 2 שחקנים מהליגה הספרדית ו-3 מהליגה האיטלקית, יחד עם 2 בליגה הסעודית ועוד כמה מהליגה המקומית שלהם. לצורך ההשוואה, ההרכב של ישראל כלל 4 נציגים ממכבי ת"א, 2 של מכבי חיפה, אחד של הפועל באר-שבע, אחד בליגה הרוסית שלא שווה הרבה מאז שהם מושעים מאירופה, אחד ביפן ועוד 2 נציגים מקבוצות מתחתית ליגת האלופות – הכוכב האדום וזלצבורג.

            1. היא הנותנת.

      2. קרעת !
        אני על הריצפה מחזיק את הבטן….
        הספורט במזרח אירופה הוא כמו בברזיל דת !
        הרמה שם לא.ארבע דרגות
        אלא עשר דרגות מעלינו .
        ומכאן נעבור לסיפור אישי .
        נסעתי לסופיה בולגריה 2017.
        בטיסה חזרה היו כמה בנות עם חישוקים וכולי ציוד ספורט .
        אחת מהן חביבה במיוחד סיפרה על תחרות בהתעמלות אמנותית .
        בחורה צנועה לא הזכירה במילה מי ניצח ( אפילו לא העלתי על דעתי ) שאלתי איך הבולגריות על הרומניות והרוסיות ידעתי.
        אמרה שטובות מאד ,לא ידעתי .
        כמה שנים אחרי ראיתי שלקחנו
        מגלית זהב בהתעמלות אמנותית אס הלכתי ובדקתי ברשת מי ניצחה בתחרות ההיא .תותחית ללא סםק אין מלים.
        בקשר לרומנים רק המוסר עבודה שלהם שויה שש דרגות מעלינו .
        מפני.שהשכל לא ממש חזק שם
        לא השתחררו מהדוקטורינה הסובייטית אז שווים רק ארבע דרגות מעל ,ועכשיו נוסיף את הכושר הגופני .
        הנערה החביבה ההיא היום מאמנת הנבחרת האולימפית שלנו ,ואומרת לכל מי שצץמעס לבקר ,טוב לי להיות קצת שמנה
        מספיק שנים צמתי .
        אך אתה רוצה לדעתמה המחיר אותו צריך לשלם כדי לקחת זהב אולימפי חפש את הראיון איתה.
        ולסיום נזכיר כי הכדורסלן הטוב ביותר שלנו בכל הזמנים
        ברקוביץ ממוצא רומני וגם הוא לא גאון הדור אבל איזה מוסר עבודה .
        ממיקי אני מוכן לקבל שחצנות שאני חא מוכן לקבל מלברון כי אני יודע כמה קשה מיקי עבד .
        כשבכדורגל יעבדו דומה אז ניקח מדליות בזלזול מתי :.
        המשיח יגיע בודאות לםני כן …

        1. הכדורגל הרומני הגיע לשיא בתקופה של משבר כלכלי קשה, שינויים פוליטיים (אלימים בחלקם) מרחיקי לכת וחוסר יציבות כללי במדינה. סטיאווה בוקרשט זכתה בגביע האלופות ב-1986 בהרכב כמעט כל רומני. חלק משחקניה הצטיינו גם במדי הנבחרת שהגיעה לרבע גמר גביע העולם ב-1994, והיתה במרחק של בעיטות הכרעה מהעפלה לחצי הגמר.
          אלה אמנם הישגיו הגדולים, אך הכדורגל הרומני הוא בעל מסורת מפוארת. הנבחרת לקחה חלק בכל שלושת גביעי העולם הראשונים. בנוסף, המאמן הרומני (ממוצא הונגרי) סטפן קובאץ' הדריך את אייאקס בתחילת שנות ה-70, עת זכתה בשני גביעי אירופה לאלופות.

    2. תודה, עמיחי. הדור (תרתי משמע. תורג'מן וגו') אכן צעיר ומוכשר. אאחל להם הצלחה רבה, בריאות והמנעות מפציעות לאורך הקריירה. ימים יגידו לאן יגיעו ועד כמה ישפיעו על הישגי הנבחרת.

  2. ישראל נפלה בעיקר בצמד משחקים חלש נגד קוסובו, נבחרת שצריך להוציא יותר מנקודה אחת מצמד משחקים נגדה. רומניה ושוויץ באמת עדיפות על ישראל, גם אם בסיטואציה שנוצרה היה מקום לקוות ליותר.
    עם כל הרעש על "ישראל בדרך ליורו" אנחנו לא באמת היינו קרובים ליורו במאה ה-21 אף פעם, וגם הפעם לא באמת היינו קרובים. יש פלייאוף בכל מקרה, אז יהיה זמן לפתח ציפיות מחודשות, אבל זו תהיה סנסציה אם ישראל תעפיל ליורו הקרוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט