שכחו אותי בבית / Stockton2Malone

נכון שבכל חברה יש את הבחור הזה, בן 50+, מהנדס מצוין שעשה כבר מלא תפקידים ומכיר חצי מהמוצרים מא' עד ת'. אז באיזשהו שלב אותו בחור מתחיל להרגיש שעמום ומיצוי. זה לא שהעבודה לא מעניינת יותר או שהצוות פחות נחמד, אבל כנראה יש צורך בשינוי. בסופו של דבר אותו בחור מודיע שהוא עוזב – מצטרף לסטארט אפ חדש בתחום של אנרגיות מתחדשות או הולך להיות מורה … בקיצור, לעשות משהו עם משמעות. 

בואו נדבר על שחקנים מבוגרים, שהרוויחו כבר לא מעט כסף במשך הקריירה ומשום מה אנחנו מוצאים אותם בקבוצות צעירות משחקות כדורסל מזעזע. באמצע רבע שני שחקן כזה עולה למגרש ואתה ככה תוהה – מה??? WTF? מה הוא עושה כאן, איך נתקע פה? שכחו אותו פה? 

אז נעבור על השחקנים כאלה ולאיזו קבוצה הם יכולים להתאים, כאשר נוסיף אני לא בדקתי האם מהעבר לקבוצה זו או אחרת יכול להסתדר מבחינת משכורות, אבל הקבוצה צריכה להיות בעלת משאבים, לא ג"ס למשל. 

לא נכנסו לרשימה אבל שווי אזכור

כל השחקנים הותיקים של פורטלנד, ג'רמי גראנט, מלקום ברוגדון וכאלה. הטריידים קרו עכשיו, הקבוצה עדיין מבולבלת וחלק מהשחקנים עוד מנסים להבין לאיזה סל הם אמורים לקלוע. 

ג'ורדן קלארקסון, יוטה – פשוט כי מעצבנים אותי השחקנים האלה, סקוררים חד גוניים, ג'אמל קרופורדים שיודעים רק להתפרע, לקחת שחקן שישי של העונה ולקוות שאף אחד לא שם לב לכל הפשלות שהם עושים בהגנה. 

  1. דנילו גלינרי 

גיל  35 

גובה – 2.08 

איפה אני תקוע – וושינגטון וויזארדס (אוי וואי ווי) 

ממוצע עונתי 8.3 נקודות, 2.4 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים 

ממוצע קריירה (13 שנים): 15.5 נקודות, 4.8 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים  

כמה כסף עשיתי 197 מיליון דולר 

איך הגעתי עד לכאן – ובכן, בפרוויו שעשיתי לוושינגטון לפני תחילת העונה בכלל לא החשבתי אותו ברוטציה, הייתי בטוח שיחתכו אותו או יעבירו אותו בטרייד. החבר הטוב של עמרי כספי לא שיחק שנה שלמה אחרי שקרע את הרצועה הצולבת בקיץ 2022 ובדרך כלל פציעה כזו בגיל 33+ מסמלת סוף קריירה, אבל לא, הבחור חזר ולפחות עד עכשיו משחק כמעט 14 דקות דיי יעילות למשחק, לפחות בהתקפה. 

אפשר כמובן לחשוב שהנהלת וויזארדס מייחסים לו להיות מנטור לשחקנים הצעירים, אבל כשאתה רואה את ג'ורדן פול, אתה מבין שבשביל להיות מנטור, למנוטר צריך להיות משהו חוץ משיער בין האוזניים! 

למי אני יכול להתאים

קבוצות פלייאוף שצריכות חיזוק ונקודות מהספסל (גבוה עם כמעט 37% מהשלוש) – בוסטון (לא יודע אם מבחינת חוקי הליגה, זה יעבור), מילווקי, דנבר (למרות ההתחלה העוצמתית, לדעתי הם עדיין יצטרכו להתחזק מהספסל, סליחה ד'אנדרה ג'ורדן) 

2. בוגדן בוגדנוביץ' 

 

גיל  34

גובה – 2.01 

איפה אני תקוע – דטרויט פיסטונס (הרי כולם יודעים בדטרויט יש מקום רק ללבן אחד)

ממוצע עונתי לא התחיל (פציעת בשריר התאומים – calf strain, אמור לחזור בסוף נובמבר)

ממוצע קריירה (13 שנים):  15.6 נקודות, 3.6 ריבאונד, 1.6 אסיסטים 

כמה כסף עשיתי 104 מיליון דולר 

איך הגעתי עד לכאן

כבר מרגע שבויאן הועבר בטרייד לדטרויט ב-2022, כחלק מפירוק יוטה ג'אז, לא היה ברור סיבה לטרייד צד פיסטונס, בגלל אי התאמה לטיימליין של המועדון. אז דיברו על שימוש בשחקן בנכס לטרייד עתידי, אבל הנה עברה שנה, בויאן לא נהיה יותר צעיר והוא עדיין כאן. 

פעם, לפני המון המון שנים קראתי ראיון עם ארווידס סבוניס בעיתון ספורט אקספרס הרוסי (תחשבו מתי זה היה, דומנטוס כנראה עוד לא היה בתכנון, פווווו כמה אני זקן, אלך לבכות לפינה). אז בראיון סבוניס סיפר שמכל החברים בפורטלנד הוא מתחבר רק עם סטיב סמיט כי רק לו יש משפחה וילדים וככה אפשר ליצור אינטרסים משותפים. 

אז נכון, כולם מקצוענים ומרוויחים המון כסף בשביל לשים את הכדור הכתום בתוך הסל, אך עדיין, בויאן נראה בדטרויט מוזר ולא קשור. 

למי אני יכול להתאים

המממ… וינג אינטליגנטי מגוון עם 41.1% (!)  מהשלוש, למי הוא לא מתאים? אז נכון, אנחנו רק בתחילת העונה, וסטטיסטיקה אמורה להתיישר. לא נראה שלייקרס יישארו לאורך זמן במקום 28 באחוזים מהשלוש. אז הקבוצה שהייתי משדך לה את בוגדן – אורלנדו. אחרי כמה שנים של בנייה מחדש, משהו מתחיל להתחבר שם, הם שומרים טוב וצמד בנקרו – וגנר ממש מלהיבים. נראה שמה שעוצר אותם מלנצח יותר משחקים זה חוסר בקלעי. כנראה שבנו שם על ג'ו אינגלס, אבל הוא בינתיים לא תורם (23.8% מעבר לקשת) ונראה כאילו באמת פרש, רק לא סיפרו לו.

3. גורדון הייוורד

גיל  33

גובה – 2.01 

איפה אני תקוע – שארלוט הורנטס (ותודה למייקל ג'ורדן שנתן לי חוזה 120 מיליון ירוקים ל-4 שנים)

ממוצע עונתי 18.8 נקודות, 5.8 ריבאונד, 5.6 אסיסטים 

ממוצע קריירה (13 שנים):  15.6 נקודות, 4.5 ריבאונד, 3.6 אסיסטים 

כמה כסף עשיתי 239 מיליון דולר 

איך הגעתי עד לכאן

מאז הפציעה האיומה בתחילת 2017 (אני אחסוך מכם את הזוועה), גורדון הייוורד רק פעם אחת שיחק יותר מ-70 משחקים בעונה הרגילה ובזמן שהוא בשארלוט, לא שיחק יותר מ-50 משחקים בעונה אחת. אני מבין שארלוט מקום מדכא ואם עוד מייקל ג'ורדן מוציא עליך passive aggression אז בכלל, אבל עדיין … 

מצד שני, בינתיים, עד שייפצע, גורדון הייוורד רושם אחת העונות הטובות בקריירה, בנוסף הוא תמיד היה שחקן מאוד יעיל שלא עושה הרבה טעויות ויכול לשמש מספר תפקידים על המגרש, גם מוביל כדור משני וגם כלקעי, עם כמעט 41% מהשלוש.  

למי אני יכול להתאים

בתור שחקן רב גוני, גורדון יכול למצוא בית ולא להתגעגע מלאמלו בול בהרבה קבוצות. מיאמי, אינדיאנה (גורדון יליד אינדיאנפוליס), דאלאס, קליבלנד, כל קבוצה שמכוונת גבוה ומרגישה שזו יכולה להיות השנה שלה.

4. אלכס קארוסו

גיל  29

גובה – 1.93 

איפה אני תקוע – שיקגו בולס (לא פה לא שם)

ממוצע עונתי 7.8 נקודות, 3.9 ריבאונד, 2.4 אסיסטים 

ממוצע קריירה (6 שנים):  6.1 נקודות, 2.7 ריבאונד, 2.7 אסיסטים 

כמה כסף עשיתי 23 מיליון דולר 

איך הגעתי עד לכאן

קודם כל מודה – אלכס קארוסו יוצא מן הכלל כאן, הוא גם לא מבוגר מידי וגם לא הרוויח עדיין הרבה מאוד כסף, באופן יחסי. יחד עם זאת, כואב הלב איך הבחור הזה מתבזבז בקבוצה הסופר בינונית הזאת. ככה קבלו את זה, כל אוהדי שיקגו בולס של הניינטיז, היה לכם עשור לצחוק על כולם, קבלו עידן של כשלונות ובינוניות נוראית. (לא לא מה פתאום אני, Stockton2Malone, בכלל לא שמח לאיד, רק מציין עובדות) 

אז ככה, את הקיץ 2021 כולם זוכרים כקיץ שבו הלייקרס הביאו את ראסל ווסטברוק. פחות זוכרים החלטה שערורייתית אחרת שלהם – להעדיף את טאלן הורטון טאקר על פני אלכס קארוסו. ככה אלכס מצא את עצמו בשיקגו עם חוזה לא רע של 37 מיליון ל-4 שנים. 

התוצרים הסטטיסטיים שלו צנועים, הוא אף פעם לא עבר 9 נקודות למשחק, הסטטיסטיקה לא משחקת כאן תפקיד, מדובר באחד השחקנים הכי קריטיים בכל קבוצה עם חלון אליפות. שחקן ללא אגו, עושה הכל למען הקבוצה, אחד השומרים הטובים והמגוונים בליגה, שומר מצוין גם קבוצתי וגם אישי (בדרך כלל זה משהו אחד, או שאתה שומר מצוין על השחקן עם הכדור דוגמת מרקוס סמארט או שאתה מצוין בעזרות כמו ג.ג.ג.) 

בקיצור, שכנעתי אתכם, אלכס קארוסו צריך קבוצה נורמלית. 

למי אני יכול להתאים

דנבר, פיניקס – קבוצות שצריכות להתייצב הגנתית (וואי כמה הוא יכול להתאים לפיניקס, לסדר קצת שכל בקבוצת אגו מניאקים הזאת), מיאמי (Heat Culture)

בריאות לכולם וניצחון לצה"ל. 

כמו כל הפוסטים שלי, גם הפוסט הזה מוקדש לבת שלי, מיכל ז"ל.

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחחח אהבתי יפה מאד. עם קארוסו אין בעיה הוא צריך ללכת לאיפה שמציעים כסף.

גאלו הכי מצחיק כל פעם שאני רואה אותו הוא נראה מפורק, צולע, איטי ועדיין קולע, לא יודע איך הוא סוחב, כל הכבוד לו. הגיל שלו זה הגיל להיות עם הבחורות כמו הארדן

האווי לאסוף
האווי לאסוף
15/11/2023 21:53:17

אחלה רעיון וביצוע, סטוק'. מדהים לראות כמה הרוויחו כמה מהשחקנים שציינת. מתברר שגם מנהל הבנק שלו חושב שלא בושה להיות דנילו גלינרי.
תודה רבה סטוק'

jefffoster10
15/11/2023 22:20:07

נפלא. זה שגלינארי הוא הלכה למעשה הסנטר המחליף של דניאל גאפורד בוושינגטון זה למה לא יצמח שם דשא אף פעם, שלא לדבר על פלייאוף.
מלבד גלינארי, אלו שלושה שבקונסטלציה מסוימת הייתי רוצה לראות בפייסרס, החלום הרטוב זה שקארוסו ישחק ליד מקונל אבל גם הייוורד בחוזה הולם יכול לתרום, ולסגור מעגל חביב. בויאן כבר עבר אצלנו ותכל'ס הוא יקבל יותר מדי כסף.

ג'ורג' עובדיה הסקרן

אחלה פוסט, תודה. הזכיר לי שתמיד החלפתי בין ג'ף לג'מייקל גרין וששניהם תפורים על פרוייקט כזה (חלק ב'?). יכול להיות שראיתי את ג'ף ביוסטון העונה? או שחלמתי?

Berch
15/11/2023 23:13:09

גלניארי אם אני זוכר נכון נבחר בבחירה מאוד מאוד גבוהה. כל קבוצה נתנה לו חוזה וחשבה שיתפוצץ אבל הוא נשאר די אנמי…
בגלל זה הרוויח המון
אחלה טור
🙏

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
15/11/2023 23:29:57

מעניין ומחדש.
אחלה מיץ לימונים סטוט\מלון

The Pro
The Pro
16/11/2023 1:02:06

יפה.
רוב השחקנים כאן צריכים לפרוש או לעשות הסבה למקצוע אחר.

דני גנילרי נראה כבד יותר כמו גיא פניני בגיל 40, ההגנה שלו לא מתאימה לרמות האלה ובניגוד לקלעי כמו פניני הוא צריך את הכדור.
ביחד עם בוגדנוביץ הוא יכול לעבור לעונת פרישה במכבי או בקבוצה אחרת ביורוליג.
גורדון היווארד זה שחקן שעבר פציעות קשות ומה שנשאר לו זה או ללכת לעשות כסף בסין או להישאר בספסל של הפליקנס.

אטאפומה
אטאפומה
16/11/2023 4:12:53

רעיון יפה ומעניין לכתבה.
פתיחה די מגומגמת חבל כי ההמשך.מצוין .
שווה להשקיע יותר בפתיחה כדי שיקראו יותר אנשים .
לעניין הליגנ החא עסק , לא היכל הצדק .
והמזל כנראה עיוור
בעמין לחרבן על יונים, גם כשיכלתי
לא הלכתי על זה …נראה לי נקמני ולא לעניין .
היו אחרים שכם זכו לקבל את מתנת הכנפיים שעשו משהו
לא יודע אם פגעו לא דיווחו …
באותו עניין רוכבי.אופניים לפחות אלו שמתחרים להבנתי רוכבים נמוך צדי לטובת העניין הזה עד כאן
בעניין צדק….
בקשר לשחקנים בינוניות ומזלמאינם שם המשחק
שם המשחק הוא כסף וכמה שיותר.
ולכן לא תמיד המשחקים יפים
ולכן שחקנים מלוכלכים בדרך כלל מצחיקים .
מה הדבר אומר ?
אעצור כאן .

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פוסט מצוין S2M, תודה רבה. את הייוורד יהיה קשה להזיז בחוזה הנוכחי, אבל אולי אחר כך יקבל חוזה קטן בקבוצה טובה. קארוסו זה בזבוז זמן מוחלט, חייב לעוף משיקגו בהקדם האפשרי.

דוקטור רזי הופמן
16/11/2023 7:48:55

תודה יה סטומליון.

עידו גילרי
16/11/2023 7:50:56

סטף…

רן הנרגן
רן הנרגן
16/11/2023 8:07:38

מי שקורא מה שאני כותב יודע שאני בדעה שג"ס צריכה להפרד מקלי. יש לו חוזה של 43 מיליון שמסתיים השנה והוא חושב שהוא ראוי לחוזה של 30 פלוס לכמה שנים. יעד סביר יכולה להיות רק קבוצה שאיבדה ענין השנה ורוצה לפרוק חוזים ארוכי טווח. לג"ס כדי להכנס לעסקה כזו רק אם השחקנים שתקבל עונין על צרכים ארוכי טווח שלה ולפחות חלקם צריכים להיות כאלו שנותנים ערך.
.
אין הרבה קבוצות שיש להן כזו קומבינציה. דוגמא אחת יכולה להיות שיקגו שתקבל את קלי וקמינגה תמורת לה-וין וקרוזו. החוזה העצום של לה-וין הוא סיכון לנוכח נטיתו להפצע. קרוזו יחזק את החמישיה השניה ולעיתים את הראשונה אבל הויתור על קמינגה יחליש את הכנף בחמישיה השניה.

אשך טמיר המקורי
16/11/2023 9:29:06

מעולה.
השחקן היחיד שבטיימליין של דטרויט זה איש הנצח.

ירון, החלום
ירון, החלום
20/11/2023 12:40:11

בס"ד
הרגת אותי עם איש הנצח…

ירון, החלום
ירון, החלום
20/11/2023 12:41:07

בס"ד
תודה רבה.. מזכיר נשכחות.
בהחלט בחירות ראויות.