אמביד. שיגעון או דיכאון? / משה וזאנה

אמביד – שיגעון או דיכאון?

 

טייק ראשון , 2 בלילה ,קליבלנד, דיוויד גריפין בנדודי שינה

צריך להיות אידיוט כדי לבחור בו, מה אני משוגע , לקחת שחקן עם שתי פציעות משביתות , אחרי ניתוח? אם הוא יתברר כפלופ אפילו בהפועל ג'לג'וליה  לא יסתכלו עלי.. זה יגרום לבחירה בבנט (אנתוני לא נפתלי) להיראות כמו בחירת העשור.. SNL יריצו עלי מערכונים. סגור , אני בוחר בוויגינס , מה אני צריך את כאב הראש הזה ? הכי טוב שאני אלך לישון.

טייק 2 3:30 לפנות בוקר , קליבלנד , דיוויד גריפין הלום שינה

ואולי בכל זאת? הבחור צעיר ובריא יחסית, מוכשר כמו שד, העמדה שהכי חסרה לי בקבוצה, נתן כאן וורקאווט מהסרטים , ריחף כמו פרפר ועקץ כמו דבורה . אם אני לא לוקח אותו ועוד חמש שנים הוא הופך להיות למה שאני חושב , אני גמור , אפילו בהפועל ג'לג'וליה לא יסתכלו עליי . SNL יריצו מערכונים על גודל הביצים שלי, אפילו בהופס אנשים עם אשך תמיר יעופו עליי.. אני אשאל את הדוקטור , הכי טוב , מה אני צריך את כאב הראש הזה .

טייק 3 , משרדי הנהלת הקאבס , קליבלנד אוהיו

גריפין: בוקר טוב דר' פארקר, ספר לי קצת על אמביד:

דר' פארקר: הפציינט בן 20 , סבל משבר מאמץ בגב עד לא מזמן , לא נראה שזה הטריד אותו כאן מאוד בוורק אאוט אבל התלונן על מעט כאבים ברגל. אנחנו במרפאת קליבלנד עשינו מיפוי וגילינו שהוא סובל משבר מאמץ של הנביקולה

גריפין: רגע , רגע נביקו מה ??

דר פארקר : תן לי להסביר , הנביקולה נמצאת בצד האמצעי(מדיאלי ) של כף הרגל , יש לה תפקיד מאוד חשוב , היא שומרת על הקשת של כף הרגל , אצל כל החברה עם הפלטפוס אתה יכול לראות שהעצם הזאת כמעט נוגעת ברצפה. מה שאפילו חשוב מכך במקרה של אמביד היא שזו עצם שלוקחת עליה המון עומס בריצות , קפיצות ונחיתות, אספקת הדם לחלק האמצעי שלה ירודה וכתוצאה מעומסים חוזרים נגרם נזק לעצם שבתחילתו אי נוחות וכאב במאמץ ובסופו שבר של העצם..  

גריפין: הבנתי .. ומה הטיפול הכי טוב? למה לעזאזל ניתחו אותו, זה נשמע כל כך הרבה יותר גרוע שהוא נותח.

דר' פארקר:   הטיפול לרוב הוא מנוחה , 6 שבועות בלי דריכה בכלל וחזרה הדרגתית ואיטית לפעילות , הניתוח למעשה פחות רע מאיך שזה נשמע, נכון שלפעמים עושים אותו במקרים קיצוניים במידה וכלום לא עזר אבל אני חושב שבמקרה הזה עשו את זה בשבי לזרז את ההחלמה. אם בטיפול שמרני אנחנו יכולים לצפות לשנה עד חזרה מלאה לפעילות כאן זה יכול לקחת בערך חצי מהזמן.. הניתוח אפילו לא נראה כזה נורא, הנה תסתכל.

גריפין: ומה לגבי הסיכוי שזה יחזור, האם זה קשור לשבר מאמץ שהיה לו בגב ?

דר' פארקר   : לגבי השבר מאמץ בגב אבל אני לא רואה קשר, יש אצל חברה זקנים ובעיקר זקנות שסובלות מאוסטאופרוזיס ושם שברים מתרחשים מאוד בקלות ואז ישנו קשר. במקרה שלו , בחור צעיר ,חזק אני לא רואה קשר. יש סיכוי מסויים שזה יחזור אבל לא סיכון גבוה הייתי מעריך ש 10-20 אחוז שזה יחזור. כדי שזה לא יחזור צריך להכניס אותו למעבדה של דר לס בגרינוולד ושם לעבוד איתו המון על הביומכניקה של התנועות שלו. לנתח איך הוא קופץ ,נוחת,רץ ולתקן את מה שדורש תיקון. לעשות לו התאמה של מדרסים באיכות הכי גבוהה שיש שיתנו תמיכה מסיבית לקשת של כף הרגל ולנביקולה בפרט.

גריפין :  אוקיי let's cut the bullshit  , היית לוקח אותו כבחירה ראשונה ?

דר פארקר: הייתי שמח להגיד , אבל אתם ממש לא משלמים לי מספיק בשביל זה ..

סיכום :

אין ספק שבפני גריפין\קליבלנד עומדת החלטה מורכבת ביותר , אני לא חושב שיש מישהו בעולם שיכול לדעת מה יהיה עם אמביד בעוד חמש שנים. זה עניין של ניהול סיכונים , זה יכול להיגמר בלי כלום וזה יכול להיגמר יאו מינג .. אי אפשר לדעת. רוב הסיכויים הם שהוא יהיה בסדר בסופו של דבר , האם זה מספיק בשביל לבחור בו ראשון? לדעתי לא , אבל רק הזמן יגיד.

בעזרת ניתוח מחברים ברגים שיעזרו ביציבות הנבירקולה. זאת הפציעה, והברגים שהוכנסו לכף רגלו של ביל וולטון אחרי האליפות בפורטלנד, וכידוע הוא לא הצליח לחזור לעצמו עד הפרישה מהמשחק – מנחם לס

מבט וורטיקלי: תלוי בסוג הפציעה – 'הבורג' מוברג

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תענוג מושי, תענוג… בדיוק מה שהיינו צריכים כדי להיות יותר מבינים מכל מי שנדבר איתו. איך האתר הזה עושה אותנו כל פעם אקסטרא סמארט….

  2. קודם כל בהחלט אחלה פוסט!

    אם אני הייתי גריפין, הייתי או הולך על וויגינס או עושה טרייד עם פילדלפיה\אורלנדו ומנסה להשיג את אמביד שם.

    אם פילדלפיה מוכנה (ונראה לי שכן כי לפי השמועות הם ממש רוצים את וויגינס), אז בחירה ראשונה תמורת 3+10 נשמע הוגן. קליבלנד מקבלת את אמביד (או במקרה לא סביר את פארקר שגם מצויין) ועוד מישהו לסגור את החור בSF (איזה רודני הוד\ז'ק לווין\ מישהו אחר).

  3. תודה רבה על כל התגובות ☺, לגבי ההתפתחות הרפואית, אני מניח על סמך ניתוחים אורטופדים אחרים שההתפתחות היא יותר בחומרים בהם משתמשים ופחות בטכניקה או בשיקום, מדובר בסה"כ בניתוח די פשוט.

  4. הגורם המשמעותי בכך שלא יבחר ראשון הוא העובדה שהבוחרת היא הקבלירס. לאחר הפישול המסוים עם בנט ( למרות שהדראפט היה חלש מאד ) וההימור על בלאט לא נותרו צ'יפים לקאבס.
    שחקנים גבוהים ולא בקו הבריאות מועדים לפרעונות מאז אודן שום קבוצה לא תרצה לוותר על הסיכוי שויגנס או פארקר יחמוק לה מבין האצבעות

    אחלה פוסט

  5. אחלה פוסט.
    אני משוכנע שיהיה כאן חוק מרפי זאת אומרת אם קליבלנד תבחר בו
    היא תקבל את אודן 2.
    אם היא לא תבחר בו …הבחור יהיה בריא כמו שור במשך ה 15 שנה הבאות ויהיה הפקטור הכי גדול בליגה.
    המציאות של קליבלנד לא פשוטה ביחוד לאור הפלופ אשתקד.
    מזלו של דיוויד שזה לא תפקידו .
    בכל אופן כמה כיף להיות במצבים האלו הבוחרת מספר 2….תשאלו את אוקלהומה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט