הניקס מגיעים לבוסטון, קליבלנד תגיע אל בירת קליפורניה ושני משחקים נוספים בפריוויו ליל שני / רותם אלרן

מנת השף

2:30 – בוסטון סלטיקס (2-7) VS ניו יורק ניקס (4-5)

המשחק המרכזי של הלילה יגיע אלינו מבוסטון, שם הסלטיקס, המדורגים במקום השני במערב כשהם כבר 1.5 משחקים מעל הפייסרס במקום השלישי, יארחו את הניקס, אשר לאחר שניצחו את ההורנטס אתמול ימשיכו לנסות לשמור על המאזן החיובי.

בוסטון מגיעה למשחק עם מספר יתרונות מובהקים ואין ספק שהיא הפייבוריטית מבין השתיים הלילה. מעבר לכך שהיא מציגה יכולת נפלאה העונה, כאשר היא מדורגת בין 4 הקבוצות הטובות ביותר בליגה במדדי הרייטינג ההגנתי וההתקפי, ואל היתרון שהיכולת הזו מייצרת מתווסף יתרון הביתיות – הסלטיקס שיחקו 4 משחקי בית עד כה העונה, כאשר בכל אחד מהם הם מנצחים. בעונה שעברה הקבוצה ניצחה ב-32 מ-41 משחקי הבית שלה, בעוד מנגד הניקס החזיקו באחד ממאזני החוץ הטובים ביותר עם 24 ניצחונות ב-41 משחקי החוץ שלהם.

למרות הפער הברור בין הקבוצות, לא בטוח שיהיה כאן משחק חד צדדי – הניקס מחזיקים בהגנה השנייה בטיבה ב-NBA עד כה העונה, כאשר הם ממוקמים במדד הרייטינג ההגנתי אף לפני הסלטיקס. בוסטון אמנם מסתמכת במידה כמעט שווה על היכולת שלה בשני צידי המגרש, אך הניקס מסוגלים להגביל באופן יחסי את המסוגלות שלה לשים נקודות על הלוח, מה שגם ראינו במשחק הראשון בין הקבוצות העונה, בו הסלטיקס ניצחו בתוצאה 108-104. הניקס מתמחים בהורדת קצב המשחק (מחזיקים בקצב החמישי הכי איטי בליגה העונה), והמסוגלות שלהם להכריח את בוסטון, קבוצה אשר מחזיקה בקצב הממוקם באמצע הטבלה העונה, לשחק את המשחק האיטי עשויה להועיל לא מעט לסיכויים של הניקס לנצח כאן.

ככל הנראה עדיין נראה פה ניצחון של בוסטון, אך אני מהמר שנקבל משחק צמוד מהצפוי כשגם היום שני הצדדים יסיימו עם דרומה ל-110 נקודות. ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ב-6 של בוסטון.

שאר המשחקים

2:30 – טורונטו ראפטורס (5-4) VS וושינגטון וויזארדס (7-2)

משחק נוסף שיתחיל ב-2:30 יגיע אלינו כל הדרך מקנדה, שם הראפטורס יארחו את הוויזארדס, אשר מגיעים בלילה השני של בק טו בק ולאחר שספגו הפסד לנטס אמש.

טורונטו מגיעה למשחק כקבוצה העדיפה, ולא רק בשל המאזן – למרות האבידות שספגו בקיץ, ובראשן העזיבה של פרד ואן וליט ופיטוריו של ניק נרס, הקבוצה עדיין מדורגת במקום השמיני בליגה במדד הרייטינג ההגנתי, כאשר הלילה היא תפגוש בוושינגטון, קבוצה בעלת התקפה שההגנה של טורונטו צפויה להתמודד איתה ללא יותר מדי קשיים. הוויזארדס משחקים באופן מפוזר למדי ומתקשים לייצר רציפות התקפית בשל חוסר יציבות של השחקנים המובילים ובפרט ג'ורדן פול וקייל קוזמה, אשר חברו ל-9/28 במשחק מול הנטס.

היתרון היחסי שוושינגטון עשויה לייצר הלילה הוא ההפרש בקצב המשחק בין השתיים, כאשר הוויזארדס משחקים בקצב הגבוה ביותר בליגה, ובפער לא קטן, בעוד הראפטורס משחקים בקצב ה-28 במהירותו בליגה. לא ברור איזו מן הקבוצות תצליח למשוך את היריבה לקצב שלה, אך אני מאמין שהראפטורס יכולים להאט את וושינגטון משמעותית ולפסול גם את היתרון הקטנטן אשר הקצב שלהם עשוי ליצור עבורם.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון קליל של טורונטו ב-11.

3:00 – מילווקי באקס (4-5) VS שיקגו בולס (6-4)

אחרי שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים של הקבוצה, דמיאן לילארד עשוי לחזור הלילה מול הבולס, אותם הבאקס יארחו במשחק השלישי של הערב.

מילווקי מגיע למשחק כאשר אין שאלה בכלל לגבי היתרונות שלה על פני הבולס – הבאקס אמנם לא נמצאים בשיאם העונה וקשיי ההסתגלות של לילארד לקבוצה בולטים, אך היכולת ההתקפית שלה צפויה להכריע בקלות יתרה את ההגנה של שיקגו, המדורגת במקום ה-20 בליגה. ההגנה של מילווקי לא נראית טוב עד כה העונה ומהווה את הסיבה המרכזית לעובדה שהבאקס מחזיקים בנט רייטינג שלילי בפתיחת העונה, אך ההתקפה של הבולס לא מספיק טובה על מנת לנצל את החולשה היחסית הזו של המארחת.

הבולס אמנם נמצאים במרחק של שני משחקים בלבד מהבאקס כרגע, אך הפער בין שתי הקבוצות לא היה יכול להיות יותר גדול – שיקגו בינונית עד חלשה בשני צידי המגרש ומתקשה לבלוט הן הגנתית והן התקפית, בעוד מילווקי מצליחה להציג יכולת התקפית טובה לפרקים, ובעיקר מחזיקה ביתרון בעצם כך שיש לה שניים מהשחקנים הטובים בליגה. גם במידה ולילארד ייעדר הלילה (נמצא בספק למשחק), אין לשיקגו שחקן הגנה שיכול להאט את יאניס במידה כזו או אחרת, מה שככל הנראה צפוי להוביל לחגיגה של היווני מול הגנת הבולס הלילה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הבאקס ב-17.

5:00 – סקרמנטו קינגס (4-4) VS קליבלנד קאבלירס (5-4)

המשחק האחרון של הלילה יגיע אלינו מסקרמנטו, שם דיארון פוקס עשוי לבצע את חזרתו לפרקטים הלילה ולשחק בפעם הרביעית בלבד העונה, בעוד מהצד השני הקאבס יגיעו עם פציעות משלהם כאשר אייזק אוקורו וטיי ג'רום ייעדרו.

הקינגס פתחו את העונה ביכולת טובה עם פוקס, כאשר ניצחו ב-2 מ-3 המשחקים בהם השתתף, אך מאז שנפצע הצליחו להשיג מספר זהה של ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים. בעונה שעברה ראינו את הצמד של פוקס וסאבוניס מוביל את המועדון ליכולת נהדרת ויתרון ביתיות במערב, אך בפתיחת העונה הזו נוכחנו לדעת עד כמה סקרמנטו תלויה ביכולת הנהדרת שהרכז הזריז מספק. טרם ברור אם פוקס יחזור לשחק הלילה, אך ייתכן שזה יקרה, ובמידה שזה יהיה המצב אנו עשויים לקבל כאן משחק מצוין ומרתק.

קליבלנד פתחה את העונה הנוכחית עם יכולת בינונית למדי, מה שהוביל לכך שניצחה רק ב-4 מ-9 המשחקים הראשונים שלה, אך היא בהחלט עשויה להוות מצ'אפ קשה לקינגס – היתרון המרכזי של הקאבס על פני הקינגס הוא ללא ספק צמד הגבוהים אוון מובלי וג'ארט אלן, אשר עשויים לספק הגנה מצוינת מול דומנטאס סאבוניס ולהגביל ברמה כזו או אחרת את משחק ההתקפה של סקרמנטו. קליבלנד אמנם ממוקמת רק במקום ה-11 העונה במדד הרייטינג ההגנתי, אך מול קבוצה המבוססת על גבוה דומיננטי כמו סאבוניס ייתכן שהם נמצאים במצב טוב. לא ברור אם לקינגס תהיה תשובה לדונובן מיצ'ל הלילה, כך שצפו לתצוגה מרשימה מצד הסקורר המוכשר.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ של קליבלנד ב-4.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. הניקס באים לבוסטון, להיפגש עם היוניקורן שלהם לשעבר (לשעבר שעבר, אם נרצה לדייק). נקווה שיש לו חשק, ויכולת, לנקמה קלה.
    תודה רבה רותם ויאללה סלטיקס

  2. תודה רבה רותם
    אני אלך עם הביתיות היום למעט סקרמנטו כי הם בלי פוקס לפי 365 ולפי האפליקציה של NBA
    בוסטון
    טורונטו
    מילווקי
    קליבלנד

  3. טיבס מאמן מצוין
    הפך את הניקס ליחידה קרבית מצוינת.
    הם נלחמים בצלמו ובדמותו,
    אמממה? הוא נראה כמו אחד שעוד דקה חוטף התקף של צרבת, וזה בקטנה…
    הוא צריך שאכטה של גראס לפני כל משחק.

  4. משהו קרה עם דירק ווייט מאז שנולד לו הילד.
    במשחקים מאז חזרתו הוא משחק בינוני ומטה. הוא יצא מהקצב וצריך לחזור אליו ומהר.
    הניקס בינתיים יותר טובים מהסלטיקס והוא חלק מרכזי בבעייה ביחד עם בראון.

  5. להאוזר יש יותר נקודות מטייטום….
    גם בגלל שטייטום נשמר יותר טוב וגם בגלל שטייטום זורק כל הזמן ומחטיא את השלשות.
    רואים שטיבס הכין טוב את הניקס למשחק הזה.
    הם שוחטים את הסלטיקס בריבאונד התקפה.

    1. תפסיקו כבר עם השטויות האלה.
      מאמן מצוין. האליפות האחרונה של הסלטיקס זה טיבס ובטח שלא ריברס.

  6. דוקי, תאכל נקניקיה ברלינאית,אתה רפה הבנה על טיבס.
    טיבס בבוסטון ותראה את היוניקורן פצוע בפלייאוף, ב100%.
    ותגיד תודה אם אתם מגיעים לחצי הגמר.

  7. והנה הטעות הראשונה של השופטים. הטכנית הגיעה לטייטום העבירה לא בגלל שרנדל תפס אותו אז אם כבר עבירה לטובת טייטום יותר מאשר עבירה שלו על קוויקלי

  8. למה אני עושה את זה לעצמי ורואה את וושינגטון? איך אני נופל כל הזמן.

    אגב, קוליבאלי הזה שנראה לי כמו באסט רנדומלי שנדחף ללוטרי הוא השחקן הכי מרשים בוושינגטון בשבועיים האחרונים.
    מאוד חכם, הגנתית הוא נראה חיה ולא מפתיע שגם האחוזי קליעה שלו במעט דקות הם מעל לכל הכתת דראפט שלו.
    נראה מוכן.

      1. לא יודע אם זה המאמן. בסוף הביאו לו את פסגת הסחלה לקבוצה.
        אין שם כלום. אבדיה בינוני, קוליבאלי מרשים מהספסל ושומר טוב, כל שאר הקבוצה לא שווה את התווים שנכתבים עליה.
        משדרים שם שרק רוצים להפסיד. נראה מה זה יתן להם.

  9. עכשיו שוב השופטים עם עבירה מומצאת.
    כשטייטום נכנס
    תפסו אותו במכנס
    הוא איבד כדור
    ובברונסון נתפס

  10. דיים מוד 🤣🤣🤣
    ממש חוכמה על שיקגו,
    זה כמו אחד גונזילה בכיתה א' שבא ונותן כאפה לילד הכי חננה בכיתה

  11. כשקיגן מרי נראה כמו שהוא נראה העונה(גם כשפוקס היה בחוץ), בארנס הופך לשחקן הכי מיותר במערכת.
    מסוג החוזי מוות שתוקעים מערכת מלמצה את החלון הקטן שנפתח להם.

      1. לא יודע מה יש לו לתת בקבוצת פלייאוף ועוד עם החוזה המסורטן הזה. הוא בירידה גדולה.

        בכלל שונא את השחקן הזה, בפעם האחרונה שאהבתי אותו הוא שיחק עם הטאר הילס על משחטת מטוסים לעיני אובמה.

        1. יש לו הא אס כששום דבר לא הולך
          יציב ונותן הגנה
          אני הייתי בעד שישאר וגם אם מהוא מיותר הם ימצאו דרך
          הם יצטרכו תכסף למונק

  12. איזה כייף ליד פוקס לשים את מרי והוורטר מאז ג'ף טיג והבונובניירות שסידרו לו מסביב באטלנטה לא היה כייף כזה לפוינט גארד.

    1. הם בנו לפליאוף. חזקו תהגנה והביאו השלמות טובות
      המטרה השנה צריכה להיות חצי גמר לפחות מערב ושנה הבאה כבר לכוון הכי גבוהה…

      1. אני לא אהמר בחיים נגד ניקולה יוקיץ' אבל הייתי אומר ששילוב של גיל+רעב+הגילוח על הזקן שהצעירים כבר עברו זו צריכה להיות שנה שאתה מכוון לגמר מערב ואתגור דנבר.

        לא מצליח לראות קבוצות יותר עמוקות מדנבר וסקרמנטו במערב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט