יומן האבטיח (7)/מתן גילור

  1. אפקט המשחק השני – הנבחרות שנפלו במשחק השני שלהן במונדיאל: ספרד, איטליה אנגליה, גרמניה, ברזיל וכמעט ארגנטינה. מקרי? אולי כן…ואולי לא. החום והלחות מאריכים זמן ההתאוששות הפיזי שגוף השחקנים צריך. תוסיפו לזה מרחקים גדולים וטיסות ארוכות שהם צריכים לעבור אחרי משחק ונראה שיש פה גורם שמשפיע על כולם. רוב הנבחרות הנ"ל הציגו יכולת פיזית נמוכה במשחק השני. יוצאות מן הכלל: הולנד ובעיקר צרפת. ומדוע הולנד וצרפת יוצאות דופן? שתיהן שיחקו בעיר הדרומית פורטו אלגרה אשר בה האקלים הכי נוח במונדיאל.
  2. ביום שישי בערב העולם המוסלמי נכנס לחודש הרמדאן. נו, אז למי אכפת מזה ואיך לכל השדים זה קשור ליומן האבטיח? אז זהו, שזה קשור מאד. בגביע העולם משחקים לא מעט מוסלמים. בניגוד לווימבלדון למשל, בו טניסאי מסוים יכול לבקש להיות משובץ לשעות החשכה, לא ניתן לרצות את כל הנבחרות בהן משחקים מוסלמים. מה גם שיש עניין של זכויות שידור ומשחקים נקבעו מראש עוד בטרם ידעו בוודאות מי תהיינה המשתתפות. ובכל מקרה כל המשחקים בשעות האור. יש נבחרות שעבורן מדובר על פגיעה לא נעימה, כמו מסוט אוזיל בגרמניה או קארים בנזמה בצרפת (למרות שכמובן איש אינו יודע האם הם יצומו בכלל וביום משחק בפרט). ישנן נבחרות עבורן מדובר על הכוכב וזה כבר פגיעה יותר משמעותית, כמו יאיא טורה בחוף השנהב. וישנן נבחרות עבורן מדובר על מכת מוות. בעוד שלאירן יש סיכוי נמוך להעפיל לשלב שמינית הגמר, לאלג'יריה סיכוי לא רע בכלל. נניח שרק חצי מהסגל יחליט לצום. באקלים הטרופי ספק אם הם יצליחו להחזיק בקצב גבוה אפילו מחצית שלמה. לפחות הדבר מבטיח שגרמניה וארה"ב לא יתפשרו על תוצאת תיקו, כיוון שאם אכן שחקני אלג'יריה יצומו המקום הראשון בבית G שווה, ככל הנראה, רבע גמר. בביצה המקומית שלנו, שובצה, לא פעם, בני סכנין לשחק בשעות האור בחודש הרמדאן, אז אל לנו להלין על הגויים.
  3. בעת נגינת ההמון הגרמני משחק מול גאנה, היה ניתן להבחין בנקל שהשחקנים עם המראה והשם שמתאים לסטראוטיפ הגרמני שרים את ההמנון בעוד שסמי חדירה, מסוט אוזיל וג'רום בואטנג לא שרו אותו. אולי הגיע הזמן להבין שמבחינת השחקנים הם פשוט באים לשחק ולזכות בתארים ולאו דווקא לייצג דגל, סמל והמנון. אם דמורקטיות רבות בעולם יכולות לחיות עם זה אולי גם אצלנו אפשר להפסיק להתלונן כשבירם כיאל או מונס דאבור בוחרים לא לשיר את התקווה.
  4. אני עדיין לא בטוח מה אני חושב על ההחתמה של דני פרנקו בהפועל ירושלים, אבל לדעתי ההחתמה של דונטה סמית מצוינת. עמדה מספר 3 היתה החלשה והבעייתית ביותר בהפועל ירושלים בעונה החולפת. כעת יש לה יתרון בעמדה זו על…טוב, על מרבית קבוצות העולם מחוץ ל-NBA (ולא, אני ממש לא מגזים). אם יצליחו להשאיר את הבסיס הנוכחי ולצרף עוד ישראלי בכיר, הפועל ירושלים בהחלט יכולה להוות פקטור רציני ולהיאבק על זכיה בכל המפעלים בהם תשתתף. לפחות כרגע נראה שעובדים נכון כדי למנף את המעבר לאולם החדש.
  5. לא שאני מאמין שזה יקרה, אבל זכייה של רוג'ר פדרר תהיה סיפור מדהים, מרגש ותעשה לי (ולעוד רבים, כך אני מאמין) את הקיץ הזה הרבה יותר שמח.

***

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. יפה מתן, חביב המדור דסטין בראון כבר לא במרוץ ועכשיו אני ושאר קוראי המרוץ לצמרת של דסטין בראון יכולים להתפנות לרוג'ר פדרר. (גם מנחם בפנים, אבל הוא בטוח שדסטין הוא שחקן הוקי קרח)

    הגיע עליי לא מזמן ספאם מייל עם השם שלך ושל דור בלוך על מייזם הספה שאתם עושים.. תוכל להרחיב?

  2. יש אפליקציה בהרצה (אמורה להיות ממובצעת תוך כחודש וחצי) בה אנשים מכניסים את הצופים לסלון שלהם. אתה בעצם יושב בבית ורואה את המשחק, מחליש את הקול ומתחבר לאפליקציה. או אז, במקום לשמוע את הפרשן בטלויזיה (למשל דני נוימן) אתה שומע את הפרשנים בבית (למשל דור ואנוכי) ויכול גם לראות אותנו בלייב.

    1. כאן באוסטרליה אתה אצלי בטלוויזיה? זה חתיכת סטארט אפ.

      לי יש בעייה קטנה שמאז שהכדורגל בברזיל והתחיל השלג קשה לי לקום בבוקר ב :2:00 או 05:00 לרדת למרתף, לשים עצים בתנור, להדליק אותו ולראות משחק. האפליקצייה תוכל לעזור לי בזה?

  3. אני אצלך במחשב או בסמארטפון. כמובן שאם יש לך קישור לטלויזיה אני יכול להיות גם בטלויזיה, אל אז יהיה לך קצת קשה לראות את המשחק ולהבין על מה אני מדבר 🙂

  4. מתן תודה להלן תגובתי .
    1. זה נכון מאד והטיסות והמצב הפיזי יכריעו את גורל הזוכה בגביע לא פיות ואולי אף יותר מיכולת נטו .
    2. מה ניתן לעשות ? רמדאן זה לא יום אחד זה חודש שלם והתאריך שלו כל הזמן משתנה ( ביחס לעונות השנה וללוחות העבריים והלועזיים ).
    בנוסף ובהערת אגב אלג׳יריה עוד לא בשמינית הגמר ואם איני טועה המשחק המכריע שלה מול רוסיה ישוחק לאחר המשחק של גרמניה ארה״ב . בכל אופן איני חושב שיהיה דיל בין ארה״ב לגרמניה במיוחד שמעשית גרמניה כבר בשלב הבא ובמיוחד שקלינסמן ספורטאי הגון שייחלש לנצח

    1. אהרון, דחילק, ברמה הזאת לא עושים כל דילים. חוץת מזה שקלינסמן אמר שארה"ב באה לנצח, לא לשחק עבור תיקו, וזה יהיה הישג חייו כספורטאי ומאמן.
      מי שחושב שברמה הזאת עושים 'דילים' לא יודע על מה הוא מדבר. 'הדיל' האחרון היה בין גרמניה ואוסטריה (אני חושב ב-1982*).
      תעשו לי טובה ותפסיקו לדבר על 'דילים'. אין יותר דגבר כזה.

      1. מנחם אתה כנראה לא מעודכן
        1. יורו 2004 היה דיל ברור בין שבדיה לנורווגיה .
        2. בנוסף היו דברים כאלו גם לאחר מכן …תשמע תמיד שכתוצאה מסוימת טובה לשני הצדדים מדברים על כך .
        אלמלא קלינסמן אני חושש לכך גם הפעם .

  5. כמובן שיחפש לנצח .
    למרות הכל תיקו זה תוצאה הגיונית גם אם שני הנבחרות מחפשות לנצח .
    3. אני בכל זאת חושב ששיר המנון מעידה על שייכות למקום .
    לא הייתי רוצה בנבחרת שכירי חרב .
    ככה זה בכל העולם …. בכל זאת כששחקן מביא הישגים סולחים לו גם על כך אך מתחילה היה ראוי שקוסטה למשל ישחק בברזיל .
    4. פרנקו הוא בחירה טובה של ירושלים והוא עושה את בקפיצת מדרגה שהוא כל כ ראוי לה .
    עד כה הוא הצליח בכל קבוצה בה אימן למעט גליל שלא נתנה לו 50 ימי חסד ועוד שנוא הגיע אליה באמצע

  6. בקיצור א ירושלים תהיה סבלנית הוא תצליח עם פרנקו .
    אין גם ספק שסמית זו חתיכת הצהרת כוונות .
    לאור עזיבת בלאט את מכבי ייתכן ונראה מהפך .
    5. פדרר אני מהיחידים שמאמין באמת ובתמים שהוא מסוגל להתעלות ולקחת את ווימבלדון .

  7. כרגע ירושלים מתעניינת בג'ייסי קארול!! ואוו.
    כל ההיתנהלות של אורי אלון אדירה בעיני,גם העובדה שהוא לא ממהר להחתים את גוש דאנקן.
    ככול הניראה התחרות תיהיה שנה הבאה בליגה מהמקום השלישי..
    אני מסכים שההחתמה של דני פרנקו היא מוצלחת,מאמן מעולה שמתאים לשם בול.יש מצב רציני שאם ירושלים תמשיך בקצב הזה אז העונה האחרונה של מכבי היתה שירת הברבור של השליטה המוחלטת שלה.

    לי יש רק בעיה אחת וזה הזרים.כימעט בילתי אפשרי לקבוצה עם ארבע זרים לנצח קבוצה עם חמש.זה פער מאוד מאוד משמעותי. או 4 זרים עם חוק רוסי או שלוש זרים וזהו.

    1. ג'ייסי קארול שחקן נהדר, ונקודה שירושלים יכולים לשחק עליה איתו זה היותו מורמוני, שכמובן מגביר את זיקתו למקומות קדושים כמו ירושלים.

  8. ירון, מאד מרוכב. יש פה שני צדדים. אנסה להציג את שניהם בצורה הכי אובייקטיבית שאני יכול:

    1. טיעון נגד: מכבי חיפה חוצפנים. הם חוצפנים פעמיים – גם כי הם פורשים ודופקים את הדירוג של כל הישראליות וגם כי הם הודיעו על כך בשניה האחרונה ולא אפשרו לאילת להיערך בהתאם. ובכלל, מה זו הלוזריות הזו? קבוצה צריכה לשאוף להשתתף במפעלים האירופאים ולזכות בכמה שיותר תארים, גם אם זה דופק לה את המסע השנתי לארה"ב.

    2. טיעון בעד:
    א. נתחיל מלהדוף את הטענה המגוחכת: "אחרי זה הם עוד מעזים להתלונן על השריון של מכבי ת"א ביורוליג."
    A. יורוקאפ זה לא יורוליג. פה מפסידים כסף ולא מרוויחים כסף.
    B. מכבי ת"א היא כמו הגדולים בכדורגל השכונה. תופסים את מעיפים את הקטנים ומרשים להם לשחק רק אם הם יהיו שוערים. אחרי שהקטנים מסרבים הם אומרים להם "בעיה שלכם. ניתנה לכם הזדמנות להישאר ולא רציתם). זו לא באמת הזדמנות אמיתית.
    C. אפשר לחשוב שאם אף קבוצה ישראלית לא היתה מוותרת על השתתפות, מכבי ת"א היתה מוותרת על השריון שלה. פחחחחח. ברור לכולם שזה לא היה קורה ואין שום קשר בין הדברים.
    ב. כנזכר לעיל, ביורוקאפ מפסידים כסף. לגיטימי שקבוצה תבחר לא להשתתף במפעל שגורם לה להפסדים כספיים, קל וחמר כאשר המפעלים המקומיים עושים זאת מצוין.
    ג. קבוצות הצמרת של אירופה יצר מגרש משחקים לא הוגן ולא ספורטיבי מתוך דאגה לאינטרס שלהן בניגוד לאינטרס של הכדורסל האירופאי וזה כמובן לגיטימי לחלוטין. כמו כן, לגיטימי לחלוטין שיהיו קבוצות שלא יהיו מוכנות לשמש ככלי שרת בידי אותן הקבוצות ויסרבו לשתף פעולה עם המיזם הזה כשזה נוגד את האינטרס שלהן. אם החזקים יצרו עולם בו איש הישר בעיניו יעשה, אל יתפלאו אם החלשים יאמצו את הטריק הזה.

    1. גם אם ביורופקאפ הם יפסידו כסף (לא ברור לי למה זו הנחה אוטומטית, אבל נניח) – זו השקעה לטווח ארוך. אני די בטוח שכשמכבי ת"א שיחקה באירופה בשנות ה 60 ותחילת ה 70, זה לא היה מכניס במיוחד. אבל ככה אתה בונה מסורת, בונה שם, מעורר עיניין ומקרב עוד אוהדים. במיוחד בעיר גדולה כמו חיפה עם היכל חדש ומצויין. זו הזדמנות להוסיף עוד נדבך לבניה של קבוצה שנראתה מבטיחה מאוד.

      רוצים מקום לישראלית נוספת ביורוליג? איך יקחו את הכדורסל הישראלי ברצינות כשקבוצות פורשות ומוותרות כל שנה? ועוד ברגע האחרון, כשכבר אין אפשרות לתקן? וואלה שזה כמו סיפור הפקס מול ליברפול.

      1. להלן ציטוט של אוהד מכבי חיפה, בתגובה לידיעה ב YNET:

        —–
        למי שמכבי חיפה חשובה לו…

        שלום לעוסקים במלאכה.

        כאוהד ותיק של הקבוצה הקונה מנוי כל שנה ושהלך אתה גם לעונות בנשר ברצוני להביע את מחאתי ומחאת אוהדים רבים על התנהלות הקבוצה בזמן האחרון.
        הנהלת הקבוצה חייבת להבין שקשר של אוהד לקבוצה נבנה עם הזמן, קשר זה נבנה ע"י היכרות כמעט אישית ניתן לומר של הקהל עם השחקנים ושל השחקנים עם הקהל.
        כנ"ל קבוצה בונה קשר מתמשך עם אוהדיה ע"י בניית מסורת של הצלחות ושל השתתפות רציפה במפעלים חשובים.
        ע"כ ברצוני להביע את אכזבתי וכנ"ל אכזבת אוהדים רבים איתם אני משוחח מהתנהלותה האחרונה של הקבוצה הן בכל הנוגע לחוסר המשכיות עקבי בסגל השחקנים והמאמנים והן בהחלטתה התמוהה והמאכזבת מאוד לא להשתתף ביורוקאפ השנה.
        החלטות אלה מרחיקות אותנו האוהדים וגם האדוקים שבהם מהקבוצה ומורידות את החשק ללכת אחריה במיוחד לאור העובדה שאנו רואים את התשוקה להמשכיות ולהצלחה בשאר הקבוצות הבכירות של הליגה.
        חשוב לומר שאנו מבינים שבעל המאה הוא בעל הדעה וכמו כן מודים לג'ף רוזן על כל מה שעשה עבורנו עד כה ומעריכים זאת מאוד ואין זה מובן מאליו כלל ועיקר ובלעדיו לא היינו עם שאיפות ורצון עז זה להמשכיות והצלחות.
        אך חשוב לנו להביע את תחושותינו כפי שעולות במכתב זה.

  9. מתן הטיעון של ביורוקאפ מפסידים כסף לא מחזיק מים כי בעונה שעברה חיפה קיבלה הזדמנות להתמודד ביורוליג וויתרה !
    כך גם ירושלים ב2004, ואני אוהד ירושלים כך שאיני חשוד בהעדפת מכבי. כל הסיפורים על השריון הם רק תירוץ. גם לפני היורוליג והשריונים קבוצות התלוננו נגד מכבי שהיא הורסת את הליגה. זה הכל בכיינות גם של ירושלים !
    במקום לעבוד נכון, וללמוד ממכבי איך מתנהלת קבוצה מקצוענית בוחרים כאן להקטין את הקבוצה המצליחה. ירושלים שינתה גישה ונראה היה שגם בחיפה השתנה משהו בשנתיים האחרונות ועכשיו שוב חוזרים אחורה וחבל.

    1. אלעד, מאיפה הבאת את הנתון הכל-כך שגוי הזה?
      היא לא קיבלה שום הזדמנות ושום בטיח. אמרו לה שהיא יכולה להיות שלילית בהמתנה למוקדמות. היא בחרה שלא להיות ממתינה כי זה דופק לה את המסע לארה"ב. בדיעבד, הם עשו נכון, כיוון שבכל מקרה לא היו פורשות.
      אני אוהד את הכדורסל הישראלי והשריון הוא הדבר שהכי פוגע בו. זה כבר לא הכדורסל בישראל, אלא החרבה של כל הכדורסל באירופה. זה ענף מת שלא מעניין 3% מהאוכלוסיה. רק הטופ של היורוליג עוד מזיז למישהו משהו. חבל שאתה לא רואה איך רצחו את הענף.

      1. יכול להיות שלגבי חיפה אתה צודק, אבל ירושלים ב2004 ויתרה על ההופעה ביורוליג, והשריון עם כל הכבוד הוא לא החלטה של הנהלת מכבי אלא של היורוליג. בוא נודה על האמת כבר שנים רבות הכדורסל המקומי לא ענין אף אחד, ודווקא העונה האחרונה הייתה נהדרת כי קבוצות הפסיקו לבכות והתחילו לפעול נכון כדי לצמצם פערים כלפי מעלה ולא הפוך. אם היו כאן עוד 5-6 או יותר אולמות ראויים בערים הגדולות לקבוצות הייתה אפשרות להגדיל תקציבים ולמשוך יותר קהל. אין בארץ כדורגל ברמה כזו גבוהה שזה יבוא על חשבון הכדורסל, ולכן הפוטנציאל קיים. חבל שחיפה שהתחילה בתהליך חיובי וזכתה באליפות בוחרת ללכת אחורה וגם לדפוק לקבוצות אחרות את האופציה לייצג את הכדורסל. התנהלות תמוהה מאד בעיני

        1. אתה צודק במה שאתה כותב וזה לא משנה את זה שהשריון גומר פה על התחרות. כל עוד הוא יהיה קיים אין אפשרות אמיתית לספרוטיביות. זה נכון גם אם הפועל יעשו זאת. ד"א, זה יגרום לי מייד להיות אנטי שלהם כמעט באותה המידה. למה כמעט? כי הם רק נגררים ולא התחילו עם זה.
          אבל בוא נעזוב את השריון ואיך זה משפיע על השיטה בישראל וכיו"ב, כי כבר דנו בזה רבות ולצערי זה לא הולך להשתנות. בכל מקרה, אף אחד לא מכריח את מכבי ת"א להיות משוריינת וזה בסדר גמור שהיא דואגת לאינטרס שלה.

          1. לצערי בענין השריון אתה וחום צודקים, אבל מכיוון שזה לא תלוי במנהלת ולא בקבוצות, הדרך היחידה היא להיות ראוי לשריון כזה. חבל לי מאד שחיפה הולכת אחורה אחרי שנתיים נהדרות. ירושלים יצאה העונה לדרך חדשה ונראית בכיוון הנכון. אני מקווה שקבוצות נוספות ילכו קדימה גם הן, קבוצות עם פוטנציאל קהל כחולון, הפועל ת"א ואפילו קבוצות כבאר שבע שהיא עיר גדולה יכולות לבנות חזון ובתקווה שיצליחו להיבנות וללכת קדימה ולהפוך את הליגה לאטרקטיבית ותחרותית יותר. אחד המשמעותיים הוא אולמות ראויים, ואח"כ המשכיות בסגל וקידום צעירים. אשרי המאמין

  10. כולנו מבינים שהיורליג זה מפעל מושחת בראשות פיבא שהוא אירגון מושחת שמצעיד את הכדורסל האירופאי לאחור כבר שנים.[ הירוליג רחוק מיליון שנות אור מלהיות ליגת האלופות של הכדורסל]
    העיניין הוא שהירוליג זה עדיין לא לגמרי מיפעל פרטי לחלוטין, הרבה מהקבוצות מגיעות לשם על בסיס דירוג בליגה, או מאבדות שריון על בסיס מיקום נמוך בליגה. מכבי קיבלה את השריון שם בזמנו באישור המנהלת (תמורת הפיינל פור)
    הליגה הישראלית מרוקנת מתוכן אם מכבי משוריינת ביורוליג. אנחנו נמשיך לחיות במציאות של "לגנוב" להם את האליפות כל עוד התקציב שלהם גבוה פי 15 משלנו. מכבי של הירוליג הולכת יד ביד עם מכבי של הליגה הישראלית,למכבי יהיה קשה מאוד מואד בלי אחת מהן.כל עוד מכבי תל אביב תמשיך להיות קבוע בירוליג וכל השאר יסתפקו בפרורים[כן,היורקאפ] אין פה טעם להמשיך.
    המינהלת יכולה להבהיר למכבי שאו שהיא מבטלת את השיריון או שהיא מושעית מהליגה.אם הפרישה של חיפה זה צעד ריאשון של החלטה של ההנהלות של הפועל תל אביב-הפועל ירושלים-מכבי חיפה-נס ציונה -וחולון לגבי אי הישתתפות בליגה עד שהשיריון לא מבוטל,אני בעד.
    בעיני הדבר הכי טוב לכדורסל הישראלי זה שיהיו 3 (מוכן להתפשר על 4) זרים בקבוצה, תקרת שכר ירידת השיריון ליורוליג וסדרות.

  11. אלעד מסכים איתך שעצוב מה קורה בחיפה.היה להם את האופציה באמת לבסס את עצמם כקבוצה השנייה בישראל אבל עושה רושם שגף רוזן החליט על עונת מעבר\קיצוצים.
    כניראה שזה מה שקורה כשיש נתק בין ההנהלה לאהודים[ראה הסיכסוך עם "הקופים"]

  12. חום ומתן ונראה לי שגם יאיר חוזרים על דברי הבל כמה פעמים וזה לא עושה את דברי ההבל נכונים .
    מכבי קיבלה את השיריון ליורליג מהנהלת המפעל .
    בלי מכבי והשיריון הליגה הייתה נראית בדיוק אותו דבר .
    אף קבוצה לא הייתה מקבלת כרטיס ליורליג …לכל היותר למוקדמות ( בדיוק כפי בכדורגל אגב).
    וליורוקאפ …. ביורקאפ בונים מסורת ואת האפשרות לקבל כרטיס ליורליג בעתיד .
    חיפה עשתה טעות ענקית ולדעתי היא לא תחזור להיות אותה קבוצה .
    אגב בניהול נכון לא מפסידים כסף

  13. בניהול נכון לא מפסידים כסף מהיורקאפ .
    ירושלים 2004 לא הפסידה אז כסף לדעתי גם לא בשנה האחרונה .
    בטח כשאתה ממלא את הארנה .
    מכבי שיחקה גם באדריאטית וברור שהיא לא הפסידה מכך .
    מה שנכון הוא שהיורוליג מפעל שערורייתי אבל זה לא קשור למכבי שהייתה מהצדיקות בסדום וניסתה להתנגד ליורליג ….אך כשלה בין היתר עקב הרוח הגבית שהעניקה הפועל ירושלים וכן רעננה ליורליג בכך שהם השתתפו במפעל בשנה הראשונה לקיומו .
    שורה תחתונה ירושלים כיום מתקנת טעות היסטורית ומתחילה לבנות עצמה מקצועית בלי בכי ובלי נהי .
    חיפה לעומת זאת מוכיחה חובבנות מהי .

    1. אהרון,אני בעיקרון איתך והאבסורד זה שחום,מתן וכל המתנגדים מה אומרים בעצם,או.קי מכבי קיבלה את השיריון ליורלויג בגלל שהיא מכבי ולא בגלל שהיא משחקת בליגה הישראלית,אז מה שאנחנו מצפים ממנה זה שהיא תיקח את השיריון שיש לה ותיתן אותו לליגה ואז לצורך העניין חיפה למשל אם תזכה שוב באליפות תקבל את הכרטיס של מכבי ותחליט אם מתאים לה או לא מתאים לה.
      אהרון רק תיקון רעננה באותה שנה שיחקה עם מכבי בסופרליג ולא עם הפועל ירושלים ביורוליג

      1. היי יניב
        אבל הטענה הזו שלהם לא מחזיקה מים.
        כי היורוליג לא שריינה את מכבי בגלל חוזק הליגה אלא בגלל הארגון מכבי תל אביב .
        הליגה הישראלית לא נחשבת באירופה בדיוק כמן צ׳כיה ובלגיה .
        ניתן להתווכח על כך ועל האפליה של היורוליג ואני ראשון התומכים ….אבל הליגה שלנו לא הייתה מקבלת נציגה למפעל …גם אם לא הייתה קיימת מכבי .
        ואם הייתה נציגה שהייתה מקבלת כרטיס זה על בסיס אישי ולא בגלל הליגה .
        הנה ראו מה קרה ירושלים דווקא היא קיבלה כרטיס למוקדמות ולא חיפה שהדיחה אותה .
        מדוע ? לא בגלל הפרישה של חיפה אלא בגלל שאלון הרשים בחזונו את הנהלת המפעל .הוא השקיע בכך אסטרטגיה רבה .
        זה מקצוען ולא בכיין

  14. נכון אהרון, רק כשהיתה עכשיו הצבעה על ההשתתפות של הפועל ירושלים במוקדמות היורוליג שמעון מזרחי *נמנע*.
    תמשיך לספר לעצמך סיפורים שאין קשר בין שריונים ומעמדה של מכבי ת"א באירופה לבין מה שקורה עם שאר הקבוצות הישראלית.

    1. גם אני שמעתי את השמועה הזו על שמעון מזרחי .
      תביא מקור בבקשה על שמועה זו.
      זו הבעיה שלכם שונאי מכבי שטתם עושים את השמועות תורה מסיני .

  15. בלי מכבי הליגה בארץ אולי הייתה שוויונית אך המרחק מאירופה היה רחוק מהמרחק לחלל … כמו בכדוריד , כדורעף וכדורמים …שם אין את התירוץ של מכבי ועדיין לא קורה כלום .
    גם הנבחרת לא הייתה מגיעה להישגים להם הגיעה מכיוון שכמעט אף אחד לא היה הולך לענף וממילא לא הייתה נבחרת .
    אך השנאה למכבי מעבירה אנשים על דעתם .
    מה שהכי מדהים אותי איך אנשים רציונליסטים בדרך כלל כמו מתן ממחזרים דברי שטות והבל ללא שום סימוכים רק על סמך שמועות ורכילויות .

  16. הטיעונים שלך לא יותר טובים ולא יותר חזקים פה משל אף אחד אחר. לא ראיתי שהצגת אסמכתאות תומכות לטיעונים שלך.
    כל אחד זכאי לדעה גם אם היא נגד קודש הקודשים, מכבי ת"א, רחמנא לצלן.
    האהבה מעבירה אנשים על דעתם ועושה אותם עוורים לא פחות ואף יותר משנאה. כנראה שכל גמל לא רואה את הדבשת שלו. הצהובים בעיצומו של מסע צלב מטופש שמתעלם משוחד שופטי תעבורה, הקמת בנק בו מופקדים כספים של שופטי כדורסל וכוכבי היריבות ומי יודע מה עוד.
    אני שונא אנשים ותאגידים שהורסים את הספורט. אין לי משהו מיוחד נגד קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א מעבר לעניין זה.

    1. מתן חביבי
      יש טיעונים שהם שמועות ורכילות ויש טיעונים שהם עובדות.

      1. זה שמכבי תל אביב קיבלה כרטיס לירוליג ללא קשר לליגה זו עובדה.

      2.זה שקבוצות הליגה וויתרו פעם אחר פעם על אירופה זו עובדה.

      3. זה שהפועל ירושלים (וכמדומני רעננה) שיחקו ביורוליג בשנה הראשונה למפעל זו עובדה.

      4. זה שמכבי תל אביב התנגדה ליורוליג ולא שיחקה במפעל בשנתו הראשונה זו עובדה.

      5. זה שמכבי בשנתה היחידה שלא שיחקה בעבר במפעל הבכיר ביבשת שיחקה במפעל משני זו עובדה (קוראץ ז"ל בשנת 93 ).

      6. זה שהליגה לא מספיק חזקה /אטרקטיבית או כל סיבה אחרת בשביל לזכות בכרטיס ליורוליג לאלופת הליגה שלנו זו עובדה (כמו בעוד ליגות ברמתנו +- כמו צ'כיה ,בלגיה ואוקראינה ).

      7. זה שהפועל ירושלים נהיית רצינית והיורוליג מתחשבת בה זו עובדה .

      8. זה שהיורליג מעוות ולא ספורטיבית לצערי גם זה עובדה.

      אבל זה ששמעון מזרחי התנגד /נמנע בכניסת הפועל ירושלים זאת לא עובדה זאת שמועה !
      ועוד משהוא ברצוני לומר לך.

      זה שאתה חושד בשמעון מזרחי בהעדפת האינטרס שלו על פני הכדורסל הישראלי זה בהחלט מובן
      אך זה שאתה חושב ששמעון מזרחי טיפש זו כבר פליאה גדולה.
      אפילו בארז שמעון תמך (אבוי לנו בתמיכה כזו אבל פורמלית הוא תמך בהצבעה כשהבין שנסתם הגולל ).
      לכן אם במקרה הסיפור הזה נכון אני מאד התפלא .
      כמובן שאתאכזב מאד מהנהלת מכבי אבל גם התפלא על טיפשותם הלא אופיינית בעליל.
      בעניין יתר הדברים שאמרת שוב הרוב (למעט עניין השופט ).
      שמועות בעלמא .
      אי אפשר לדעת מי הפקיד ומי לא הפקיד כספים אצל פנאן ז"ל.
      אי אפשר לדעת מה חלקם אם בכלל של הנהלת מכבי בסיפור.
      להבנתי אבל אלו גם שמועות אנשי מכבי נפגעו לא פחות ואף יותר מכולם.
      כמובן שיצאתי בזמנו בביקורת חריפה נגד הנהלת מכבי בעניין פנאן ואני חוזר ומבקר את מכבי בעניין.
      ואתה במה אני מבקר אותם ?
      בעניין "פעוט " לכאורה .
      הביקורת שלי עליהם כיום ובזמן אמת ולפני זמן אמת הייתה שהם נתנו למוני לעבוד בחינם.
      אתה לא נותן לבן אדם לעבוד סביב הקבוצה 24 שעות ביממה בלי לשלם לו זה חמור מאד ובעיני אין למכבי תירוץ מספק בעניין.
      יחד עם זאת אני לא מאשים אותם בגין שמועות או בגין דברים זניחים בעיני כמו פרשת הפיצה.
      אגב מאות פעמים כולל באתר זה כי סמי בכר שדד את הפועל והיה ראוי להשעיה חמורה …ואחרי שפרשת פנאן התפוצצה הוא היה חייב לעמוד לדין פלילי בעניין זה.
      בקיצור אנשים יכולים להיות אובייקטיבים .
      אך בעיניים שלי מכבי בנתה את הכדורסל בישראל ולא ההיפך.
      זה שכספי ובלאט בנבא ואפילו מקל זה בזכות מכבי ולא למרות מכבי .
      (מקל בעקיפין וכספי ובלאט באופן ישיר ).

      זה

  17. כיד להראות לאהרון שאני לא מונע משום שנאה מעוורת ומחזיק בדעותי כי אלה הן דעותי, להלן תגובתה הרשמית של מכבי ת"א:
    "בתגובה לחרושת השמועות ולהאשמות השקריות שנזרקו לאוויר, לפיהן שמעון מזרחי לכאורה לא תמך בצירופה של הפועל ירושלים למוקדמות היורוליג, שמעון מזרחי ומכבי אלקטרה ת"א מבהירים:

    "זהו שקר נתעב! כל מי שמפיץ זאת חושף את עצמו לתביעה, מאחר שזו הוצאת דיבה חמורה. לידיעתכם – כלל לא נערכת הצבעה! קיים נוהל מסודר, לפיו נשיא היורוליג ג'ורדי ברטומיאו מציג בפני מועצת המנהלים את הקבוצות שיקבלו וויילד קארד ולסיכום שואל אם למישהו יש התנגדות. איש לא התנגד או התלונן על ירושלים ובוודאי שלא שמעון מזרחי ומכבי! ניתן גם לבדוק זאת מול היורוליג.

    זוהי חוצפה ונבזות לייחס את הדברים האלה למזרחי, שבמשך עשרות שנים עושה כל שביכולתו כדי שלישראל תהיה נציגות מכובדת ורבה ככל האפשר בכל המפעלים האירופיים".

    יפה, לפחות את זה לא ניתן לזקוף לחובתו של דון שימון.

כתיבת תגובה