סיקור משחקי מוצ"ש / עמיחי קטן

רק 4 משחקים היו לנו הלילה, ובעת כתיבת שורות אלה, כלומר אחרי ש-3 הראשונים נגמרו ולרביעי נשארה דקה וחצי, אפשר לומר שאף אחד מהם לא היה צמוד או מעניין. המשחק האחרון, בו קליבלנד ינצחו את גולדן סטייט, נעצר עכשיו 1:28 לסיום, כשהקאבס מובילים 115- 104 והקבוצות כבר הכניסו את המחליפים, בגלל תקלה בשעונים ובלוח התוצאות, ומבחינתי כבר אפשר להעלות את הסיקור.

אורלנדו מג'יק (5- 4) – מילווקי באקס (5- 4) 112- 97:

הבאקס הגיעו למשחק ללא לילארד ואורלנדו ניצלו את זה כדי לשלוט בעניינים, ובשיא הם כבר הובילו ב-21 במהלך הרבע השלישי. הרכב של המחליפים של מילווקי ומידלטון קצת צמצם ויאניס חזר מהמנוחה שלו בפיגור 11, 7 וחצי דקות לסיום, אבל זה היה הכי קרוב שהבאקס הצליחו להגיע ואורלנדו חוזרים לנצח, בזמן שמילווקי מעמיקים את פתיחת העונה הלא מספיק טובה שלהם.

באנקרו הוביל את אורלנדו עם 24 נקודות, 12 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, פרנץ ואגנר קלע 24, סאגס קלע 20, מו ואגנר קלע 19 ואייזק קלע 10.

אצל מילווקי, יאניס קלע 35 עם 10 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 4 חטיפות ו-2 חסימות, פיין קלע 14, פורטיס קלע 13 עם 8 ריבאונדים ומידלטון קלע 10 עם 7 אסיסטים.

בוסטון סלטיקס (7- 2) – טורונטו ראפטורס (4- 5) 117- 94:

בריחה אחת של בוסטון הגיעה ברבע השני, הבריחה השנייה ברבע השלישי ובסיומו היתרון של בוסטון כבר עמד על 17, כשהרבע הרביעי נפתח בבריחה נוספת שהקפיצה את ההפרש לסביבות ה-30. טריו הסקוררים טייטום, בראון ופורזינגיס עשה את העבודה בהתקפה, הסלטיקס כקבוצה עשו עבודה טובה בהגנה, והם לא התקשו להשיג ניצחון נוסף.

בראון הוביל את קלעי בוסטון עם 29, טייטום קלע 27, פורזינגיס קלע 21 עם 7 ריבאונדים והאוזר קלע 12.

אצל טורונטו, סיאקם קלע 17 עם 7 ריבאונדים ו-3 חטיפות, שרודר קלע 14, פולטל ופלין קלעו 12 כל אחד ובארנס קלע 10.

אטלנטה הוקס (5- 4) – מיאמי היט (5- 4) 109- 117:

מיאמי עלו ללא הירו, באטלר ומרטין, אבל זה לא מנע מהם להפציץ 41 נקודות ברבע הראשון ולסיים אותו ביתרון 17, ואחר כך כבר לעלות ליתרון שיא של 24. ההוקס הצליחו לצמצם את הפער לחד-ספרתי בכמה הזדמנויות, ובדקה האחרונה ההפרש כבר ירד ל-6, כשסל השדה האחרון של מיאמי היה 4:57 לסיום, אבל היה להם יתרון מספיק גדול קודם לכן ומספיק קליעות עונשין בסיום כדי לשמור על היתרון.

אדבאיו הוביל את מיאמי עם 26 נקודות, 17 ריבאונדים ו-2 חסימות, ז'אקז' הרוקי קלע שיא קריירה של 20, לאורי קלע 17, ריצ'רדסון קלע 16, הייסמית' רשם 11, 6 ו-5 עם 2 חטיפות וחסימות ודאנקן רובינסון קלע גם הוא 11, אך ב-1/10 לשלוש.

אצל אטלנטה, יאנג קלע 27 עם 11 אסיסטים, מארי רשם 23, 5 ו-5 עם 3 חטיפות, בוגדנוביץ' קלע 15 והאנטר קלע 10.

גולדן סטייט ווריורס (6- 4) – קליבלנד קאבלירס (4- 5) 110- 118:

שגב מטוס סיקר בהרחבה. קליבלנד הובילו ב-16 במחצית, גולדן סטייט יצאו לריצת רבע שלישי, למרות הרחקה של דריימונד גרין באמצע הרבע, והשלימו מהפך לפני סל של לאברט עם הבאזר, אבל 2 שלשות של דין וויד בתחילת הרבע האחרון החזירו לקליבלנד יתרון 7 שבהמשך חזר לדו-ספרתי והכריע את המשחק. אם נסכם בקצרה – כל הצוות המסייע של קליבלנד היה במשחק טוב, ואילו אצל גולדן סטייט סטף היה די לבד במערכת הקליעה, וגם הוא נקלע לסחף האיבודים ולא פגע ברבע האחרון.

לאברט הוביל את קליבלנד עם 22 ו-3 חטיפות, מיטשל קלע 21 עם 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ב-7/22 מהשדה, גארלנד קלע 19 עם 7 ריבאונדים ו-4 חטיפות, מובלי קלע 19, סטרוס קלע 16 עם 8 ריבאונדים וג'ארט אלן קלע 12.

אצל גולדן סטייט, סטף קלע 30, אבל הוא עשה את זה ב-9/24 מהשדה ו-4/14 לשלוש, קליי גירד 14 ב-5/16 מהשדה, וויגינס קלע 13 וקומינגה קלע 12.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה עמיחי, ההפסד של מילווקי הוא הרווח של הסלטיקס. גם אם ג'רו לא קולע הרבה, הוא עושה מליון דברים שלא מופיעים בסטט. אני מעדיף שחקן ששם 15 ועושה הגנה מצויינת מאחד ששם 35 נקודות אבל חוטף 40.

  2. דריי הוא בבון מושלם.
    הנה הדחיפה המלוכלכת על מיצ'ל שהביאה לעימות ביניהם:
    https://youtu.be/Eo_J3UDx56U?si=K3O833rzHlKcK6g3&t=88
    בתחילת הסירטון דריי מנסה להתחיל ריב עם ג'ארט אלן אחרי שהוציא ממנו תוקף.
    וזה עוד אחרי שכבר הייתה לו טכנית אחת.
    אין לי ספק שדריי יסתבך בתקריות אלימות לאחר הפרישה.
    לא יהיה לו לאן לנתב את רמות הטוסטסטרון ויש לו בעיית זעם ואלימות קשה.

    1. יש לי הרבה ביקורת על גרין וההתנהלות שלו, אבל הוא כבר שנים מתויג כ"בעייתי" ומענישים אותו בהגזמה. זה כמו ששופטים יחליטו שהארדן לא יקבל אף פעם זריקת עונשין בגלל שחלק מזריקות העונשין שהוא מקבל מגיעות מפלופים

      1. הוא לא מתויג כבעייתי הוא בעייתי.
        ראית את הדחיפה?
        את השאגות בבון על מיצ'ל והשופטים?
        כל כולו נוטף אלימות.
        וכל אירוע מחזק אותו, הוא לעולם לא מפיק לקחים ולוקח אחריות אלא להיפך, מחמיר את ההתנהגות.
        גידלו שם בגולדן מפלצת.

    2. אכן דחיפה מלוכלכת, אם כי לא נראה לי שהוא התכוון שמיצ'ל יעוף החוצה.
      (הוא לא התכוון ולא לא-התכוון, פשוט לא היה אכפת לו . . .)
      הריב עם ג'ארט אלן הוא בקטנה
      זה גרין לטוב ולרע.

  3. עזבו אותכם מדריימונד גרין.ג"ס לא הולכת לשום מקום.קארי קולע באחוזים לא רעים, בכלל אפשר להתמקד בו כי קליי וויגנס בכושר גרוע.קומינגה ומודי באים מהספסל ולא נראה שהולכים לקדם אותם כי הקבוצה חולה בשמרנות.חמישיה זקנה ונמוכה.קבוצה שכנראה גמרה לוויסמן את הקריירה, כי הרגילה אותו לאכול שאריות.
    כריס פול לא יכול לשחק עם קארי באותה חמישיה, כי אחרת יש לנו עסק עם ננסים.
    בקיצור מנסים לסחוט לימון שהוא כבר סחוט ממזמן.

      1. נכון
        אבל אין לי טענות לדטרויט.הם משקיעים במחיר מינימלי, מקסימום לא יצא ממנו כלום.

  4. קל להאשים את ג"ס בשמרנות אבל המחיר של לא להיות שמרן זו עסקה על קלי ושבירת אחת השלשיות הכי מצליחות בנבא אם לא המצליחה ביותר. המנגר הקודם פרש כי לא רצה להיות זה שיעשה את זה. כתבתי כבר שלא פשוט לעשות עליו עסקה מבלי לשלם מחירים שיפגעו בעתיד. אולי דטרויט תתן את בוגדנוביץ תמורתו.
    .
    הבעיה השניה היא וויגינס שאף אחד מחוץ למעגל הקרוב לא יודע מה קרה לו וגם הם לא בטוח שיודעים. ביכולת הנוכחית שלו קשה לעשות עליו עסקה למרות שהחוזה שלו נראה בקיץ כחוזה מצויין לקבוצה. להערכתי אם ימשיך לגמגם ירד לספסל.
    .
    כריס פול וקרי יכולים לשחק פרקי זמן חלק מהמשחק יחד אבל זה מחייב שקלימלא יהיה יחד איתם אלא שחקן אתלטי יותר.

  5. תודה על עבודת הקודש. יש לי מעט מאוד זמן למשחקים מלאים. אז אני בוחר אותם בקפידה.
    אורלנדו מסתדרת ללא מרקל השנה בגלל הקפיצה של סאגס. כבר היו לו רצפים כאלה ותמיד הוא נפצע. אך הוא סוף סוף מראה את הפוטנציאל שלו. הגנתית הוא אחד הגארדים הטובים והתקפית הוא נותן אקסטרה עם קליעה משופרת. ברגע שהקו האחורי שלך כולל את סאגס, בלאק הרוקי ההגנתי המוכשר ופרנץ ווגנר, אתה מספיק ארוך ואגרסיבי להפוך את החיים של כולם לגיהנום. היכולת להכניס גם את ג'ונתן אייזיק ומו ווגנר לקו הקדמי מהספסל זה לוקסוס שיש למעט קבוצות. בנקרו בפתיחה איומה של העונה. הלילה כבר התחיל להיראות כמו השחקן שנבחר לרוקי השנה. פרנץ הוא אבן יציבה להרבה שנים קדימה.
    .
    גולדן סטייט קבוצה הזוייה שאין דברים כאלה. ההרחקה ההזויה של השופט את דריימונד היא סיפור אחד. אבל הרשת מלאה קונפירציות על בן טיילור השופט שבאופן מוזר מחליט החלטות משום מקום, אז אעזוב את זה. אבל כמעט שוכחים ששנה שעברה החמישייה של הווריורס הייתה הטובה בליגה. אולי מקום שני. הספסל היה ביזיון מתמשך. הם העיפו את ג'ורדן פול, הביאו את כריס פול, עשו מהלכים מעניינים והנה הספסל של הווריורס נראה מגובש ומשחק נכון. אבל החמישייה השנה נפלה מצוק. חוץ מקרי פשוט אף אחד לא מתפקד. גרין בסדר התקפית, אך הוא לא ממש האס ההגנתי מאז שחזר. וויגינס נפל מהחלל. זה פשוט לא אותו השחקן באף צד של המגרש. קליי אכפתי, אך פשוט אין לו את זה והוא הראשון שיודע את זה. ולוני עובד קשה אך גם חוטף לא מעט בטבעת. קומינגה עדיין עושה טעויות אך אכפת לו והוא נותן הכול הגנתית. אולי כדאי להשחיל אותו לחמישייה קבוע ולתת לווינגינס להשתפר מהספסל ליד שחקן שיחפש אותו כמו כריס פול. קליבלבד במשחק לא גדול למעט הריצה של הווריורס די החזיקה את המשחק.
    .
    לא ראיתי את המשחק של ההוקס מול מיאמי. אך אחרי פתיחה רעה והתאוששות מעולה, זה בדיוק המשחקים שקבוצה טובה לא נופלת בהם.

    1. הרחקה הזויה?
      הוא היה כבר עם טכנית אחת אחרי ויכוח עם השופטים בתוקף שלו.
      ואז ניסה לריב ושאג על אלן.
      ואז דחף בלי כדור את מיצ'ל תוך כדי ריצה.
      ואז כשמיצ'ל רץ אליו ועשה עליו עבירה בתגובה (שזה כלום לעומת מה שדריי כרגע עשה לו), ניסה להיצמד וללכת מכות, והמשיך לשאוג כמו בבון.
      זה הרחקה הזויה מבחינתך?
      https://youtu.be/Eo_J3UDx56U?si=tlxcav-3ZlE51GME

  6. נקודה על כל משחק, חוץ מזה של קליבלנד-גולדן שכתבתי עליו מספיק:
    1. מילווקי בבעיה:
    ההגנה שלהם לא מתפקדת, לא משנה מי משחק ומי לא. כל עוד לילארד או יאניס שם הם יהיו בסדר בהתקפה רוב הזמן, אבל בלי ההגנה הטובה מהשנים הקודמות הם יהיו בבעיה.
    2. בוסטון קצרים:
    אפילו במשחק שבו הם ניצחו בקלות, הפער בין טריו הסקוררים של הסלטיקס ובין כל היתר הורגש מאוד ובלי אחד מהם על הפרקט היה להם קשה. זה קורה גם במשחקים שאחד מבין טייטום, בראון או פורזינגיס נקלע ליום קליעה חלש.
    3. האלמונים החדשים של מיאמי:
    את הייווד הייסמית' אנחנו כבר מכירים, אבל הוא הופך העונה למשמעותי יותר, הרוקי ג'יימי ז'אקז ג'וניור מתפתח יפה, ואפילו רכז מחליף ללאורי יש מהג'י ליג בדמות דרו סמית. 4 ניצחונות הרצופים של מיאמי כבר מחזירים אותם לעניינים אחרי הפתיחה הרעה.

  7. תודה עמיחי.
    קרי קולע באחוזים נמוכים יחסית, כנראה בגלל החולשה של הצוות מסביבו.
    אם הייתי ג"ס לא הייתי נכנס ללחץ, קליי עוד ישתפר וויגינס בוודאי.
    אורלנדו קבוה חמודה עם הרבה צעירים, ממש טים אשך. יש להם את אחד הספסלים הטובים בליגה.
    מילווקי בבעיה. הם עוד ילמדו לשחק ביחד אבל זה יקח הרבה זמן. שילכו על השיטה של IDO (לקלוע סל אחד יותר מהיריבה)

    1. שני משחקים סטף לא נותן מספרים חייזריים וזה "נמוך יחסית"?
      הוא עם פתיחת עונה MVPית. רק מחכה שהשאר יתאפסו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט