אבירי השולחן העגול – מדור עצות לדיוויד בלאט / Care Bear

*****************

CARE BEAR  הוא כתב חדש שמצאתי בשוק הכרמל במחיר מציאה. איש היי טק מר"ג בן 34 המתחיל מדור חדש – מדור עצות לדייויד בלאט – שכל הגולשים מוזמנים להעשירו (מלבד K-700 כי כל עיצה שלו תוריד לקאבס נצחון וחצי!) בתגובות. אז הצלחה לקר-באר !

*****************

אבירי השולחן העגול – מדור עצות לדיוויד בלאט / Care Bear

 

דייויד בלאט הוא המאמן הישראלי הראשון בנבא. הוא גם המאמן הראשון שעשה את המעבר באופן ישיר מאירופה לארה"ב ללא תקופת ביניים כעוזר. לאחר שפורסמה ההודעה רשמית, מישהו הציע פה לפתוח פה מדור עצות לדיוויד.

הוא בטח לא יקרא את המדור, אבל יש סיכוי שמישהו ממקורביו יעשה זאת וזה יגיע לאזניו.

העולם די קטן בסך הכל.

אז המטרה היא כמובן לא להגיד אימן גרוע או אימן טוב, אלא להצביע על נקודות לחוזקה ולחולשה בצורה תרבותית ומנומסת שאולי אפשר ליישם.

 

נתחיל בדיסקליימר על כך שאני מעריץ של דייויד בלאט. אני לא מבין יותר מידי באיקסים ועיגולים ומעולם לא עברתי הכשרה רשמית של מאמן, רק צופה נלהב ואוהד של מכבי ת"א ונבא מילדות.

אני חושב שדייויד בלאט הביא למכבי אלקטרה תל אביב קלאסה שלא ראינו פה מאז ימי יסמין רפשה. לא מתלהם, מדבר תמיד עם התקשורת, וגם כשעוקץ זה נשמע מנומס.

בנוסף, בכל הקדנציות שלו כמעט, הוא הביא את מכבי לגבהים והישיגים יותר ממה שהסגל שלה איפשר לו וזאת למרות שההנהלה והקהל לא תמיד גיבו אותו ושמו של פיני גרשון תמיד ריחף מעליו כחרב דמוקלס.

בלאט גם לא חף מטעויות. הוא לא פיתח שחקנים צעירים כמו שהיה מצופה ממנו לפחות במשחקי זבל ,לא תמיד האמין בשחקנים שבסופו של דבר הביאו לו את ההישיגים דוגמת טייריס רייס ואלכס טיוס בתחילת העונה ורוב הזמן, לא ספר שחקנים ישראלים/אירופאים.

לעומת זאת, כן רואים שינוי ולמידה גם אצלו. בעונות עבר, אני זוכר שהיו מבקרים אותו על רכבות חילופים שהוא היה עושה וגם השנה ביקרו אותו לא מעט על כך שאין היררכיה מספיקה במערכת ואין גו טו גיא.

בסופו של דבר גילינו שהאיש של מכבי הוא טייריס רייס ובלאט היה זה שלקראת סוף העונה נתן לו את המפתחות על חשבון יוגב אוחיון וקיבל ממנו בתמורה גביע אירופה וחוזה בקליבלנד קאבלירס.

 

העצה הראשונה תתייחס לסגל המקצועי כיוון שעל סגל השחקנים עוד נדבר רבות וצפויים לא מעט שינויים עד לדראפט הקרוב (על היחסים בין קיירי אירווינג לדיון ווייטרס עוד אין טעם לדבר כל עוד לא בטוח שהאחרון נשאר בקבוצה).

 

סגל עוזרי המאמנים של בלאט כולל כיום כחמישה עוזרים כשהבכיר מביניהם הוא ג'ים בוילן עוזר המאמן הראשי שהגיע בשנה שעברה.

ברזומה של בוילן תפקידי עוזר מאמן בשיקגו ומילווקי, בשתיהן הוא החליף מאמנים מפוטרים באמצע העונה והתמנה למאמן ראשי זמני, אך בשתי הקדנציות הזמניות הוא לא הצליח להוציא את הקבוצות שלו מסחרור וכמאמן ראשי הוא במאזן שלילי של נצחונות.

 את בוילן הייתי משאיר במערכת מכיוון שהוא אמור להיות המתווך בין בלאט לנבא והוא מכיר את המערכת ויכול לייעץ לדייויד על השחקנים ברמה מקצועית ולדווח לו על התוכניות שהיו לקבוצה לשנה הקרובה.

מבחינת שינויים, הייתי מתחיל בלהעסיק את אנתוני פארקר מיודענו.

פארקר הרעיף בימים האחרונים מחמאות על המינוי של בלאט באומרו שבלאט הוא המאמן הטוב ביותר שהוא שיחק אצלו.

פארקר עובד בימים אלו כסקאוט עבור אורלנדו מג'יק ואני מאמין שהוא יקבל זימון לסגל של בלאט. הוא מכיר את המערכת מבפנים, הוא אדם נעים הליכות  והוא חביבו של בלאט עוד מהארוחות ב- 206.

הועלה פה באתר גם שמו של עוזרו לשעבר של בלאט צ'ארלס בארטון, אבל קשה למצוא עליו מידע ונראה שהוא כבר לא עוסק ברמות הגבוהות של הכדורסל מספר שנים, אז לא הייתי מהמר עליו.

כרגע נראה שעדיף שינויים מינימליים בצוות האימון. לבלאט יש עבודת למידה רבה ועדיף לו שיהיו מספיק אנשים שיחפפו אותו ושמכירים את השחקנים ברמה האישית ואת הארגון כדי לתת לבלאט את כל המידע שהוא צריך כדי להתחיל לעבוד. אלא אם יש הזדמנות למצוא  מישהו בעל שם מקבוצה מנצחת שמחפש שינוי אווירה, זה לא הזמן לשינויים מרחיקי לכת. בטח לא מצדו של בלאט שעדיין מחפש את מקומו, גם מבחינה פוליטית בארגון.

 

מבחינת שחקנים, כאמור אמרתי שנתחייס לזה בטורים הבאים, אבל סתם רעיון שעלה לי היא לבדוק את האופציה של דייויד בלו. הוא אמנם כבר בן 34 ודי שבע מהמקצוע, אבל אם הוא יגיע לקבוצה שהמאמן מאמין בו ויזדקק לו ל-20 דקות במשחק ויוותר עליו במשחקים הפחות חשובים, הוא יכול לסיים את הקריירה בצורה יפה מאוד בקבוצת נבא שעשויה (וצריכה) לראות פלייאוף.

 

מה דעתכם?

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. נחמד.
    יש GM, עצות לגבי שחקנים זה אחלה אבל בלאט לא קובע מי ילך ומי יישאר.
    לגבי אימון – בלאט ישחק בשיטה שלו ולשחקנים לא תהיה ברירה אלא לקנות אותה, אפילו אירווינג שיודע שהוא צריך לנצח כמה משחקים אחרת יתפסו ממנו סתם מנפח סטטיסטיקה. בלאט גם קיבל וואחד גיבוי עם חוזה מובטח לשלוש שנים במשכורת יפה.
    מה זה השיטה של בלאט? עד היום לא הבנתי, אבל בגדול יש לו שחקנים שהוא אוהב – כל אחד הוא גם מוסר וגם איום לחדירה, החיסרון היחיד יכול להיות אתלטיות, יש סיכוי מסויים שדווקא זלר יראה דקות כי הוא זז יחסית טוב ויכול לשמור סנטר וגם לעשות רוטציות בהגנה.
    עצה? הסיכוי שאני יודע משהו שהוא, ה-GM ו-4 עוזרים פיספסו הוא לא גבוה אבל כישראלי בוודאי שיש לי דיעה – בלאט נוטה לספסל מהר אחרי טעות, כתבתי שהשחקנים יקנו את השיטה אבל אם הוא ישחק יותר מדי עם הכוכבים בסדרות חינוך הוא יקבל בום לפנים.

  2. כשאימן בישראל הוא היה נוהג לספסל אחרי כל חצי שגיאה.היה לזה יתרונות אבל גם חסרונות.הרג שחקנים ככה.אנשים שזוכרים אותו בגליל יעידו שאז זה היה הכי קיצוני.קשה לדעת אם הוא יעתיק את זה לNBA.אני לא מאמין שהוא יתחיל בכל מיני סדנאות חינוך לשחקנים,אחד ההיתרונות של בלאט זה ששחקנים נילחמים "עבורו",ושיש לו יחסי אנוש מעולים. מיצד שני אם שחקן יעשה מה שבראש שלו הוא יעיף אותו לעזעזל.זכורה התמונה של טייריס רייס אחרי כמה שטויות במישחק מול אילת יושב בקצה הספסל.

  3. מה הטרוף אחרי בלו? ניסו אותו בטורונטו והוא ניכשל. את השלשות שהוא קולע ביורוליג הוא לא יצליח אפילו לשחרר מידו ב-NBA. זה עולם אחר, קומראדים. הוא יקלע שלשה אחת, וזאת תהיה האחרונה שלו כי אחרי זה הוא יצטרך להילחם על להשתחרר, והוא כבד מדי ושמן מדי לזה.

  4. בלאט לא טיפש ולא צריך את העצות שלנו.
    הוא מאמן גדול ומוכח. אני חושב שהוא לי יזעזע את המערכת בשנה הראשונה. הוא יבוא להתאקלם ויגיע לפליאוף בגלל שהמזרח חלש!
    בשנה הבאה יגיעו השינויים אחרי שיוכיח את עצמו. להביא את פארקר יהיה צעד חשוב מבחינתו כי אנתוני הוא האיש שלו וזה איש שמכיר את המערכת טוב ממנו. בארטון אולי יגיע בשנה הבאה כשבלאט יהיה בקיא במערכת ויצבור ביטחון. אז פארקר ובארטון נראים לי צמד שיתאים מאד לצרכים שלו.
    לגבי שחקנים, בלו בשכר של חצי מליון לא יעיק בכלל על המערכת ויכול לתת עונה לא רעה. לפחות עד שקבוצות ישימו לב אליו ויבינו מה הוא יכול לעשות מקצה הרוטציה של בלאט.
    יש פה אנשים שלא לקחו בחשבון שבמכבי תל אביב בלאט היה כל הזמן בלחץ ולכן השחקנים שלמו על טעויות. פה עם יהיו לבלט 50% הצלחה או 45% זה עדיין טוב כי זה פליאוף ואין לחץ מהסוג של מכבי על 2 הפסדים ברציפות. אין שימון ופדרמן שיושבים על הקווים עם הפרצופים החמוצים חצי מטר ממנו אז הוא יהיה יותר חופשי ופחות בלחץ.
    אני מאמין שימשיך בשיטות שלו כי הן הוכיחו את עצמן והן עובדות, בכל מקרה אני לא חושב שהוא יעיף שחקנים לספסל אחרי טעות, לפחות לא בתחילת העונה, אחרי שיהיה שגור במערכת הוא יהיה שוב בלאט שאנחנו מכירים שחקן שהשחקנים אוהבים ומכבדים ואז שחקן שלא יעשה מה שהוא אומר יעוף החוצה וישב בקצה הספסל גם עם יש לו שם גדול.
    עוד דבר, לכל חובבי פיננני ה"מלך" איך אמר פארקר שהיה השחקן האמריקאי הכי טוב ששיחק במכבי? בלאט היה המאמן הכי טוב? למה לא אמר את זה על גרשון? רק מאשש את התיאוריות שלי לגבי הצמד בלאט-גרשון. לפיני יש מזל, מממ יותר אפילו מאשר לבלאט. כשאין בלאט כבר אין מזל והעובדה היא שפיני כבר לא מאמן כמה שנים, למעעע?

  5. נבא זה לא יורוליג.

    בלאט לא קובע את הסגל.
    מקסימום יכול להביע דיעה.

    יהיו שינויים דרמטיים בקליבלנד, ועל טרייד אחד כבר התחילו לדבר עוד לפני שבלאט הוחתם…

  6. הי, תודה על התגובות.
    כרגע זה מתוכנן להיות מדור שבועי. כמובן שאלו לא עצות כי אין לנו באמת שום יכולת להשפיע, יותר כמו דעות. אבל עצות נשמע יותר מגניב.

    לגבי העובדה שלבלאט אין שום נגיעה בסגל. אני לא חושב שזה המצב לגבי עוזר מאמן. לדעתי יש לו מנדט להביא איש שלו למערכת.

    לגבי השחקנים, אולי עכשיו לא כיוון שהוא עוד לא נכנס לתפקיד, אבל תהיו בטוחים שלגבי שינויים עתידיים יתייעצו איתו גם אם לא יקשיבו לקולו בסופו של דבר.

    לגבי בלו,
    אין שום סיבה שאם שחקנים כמו ג'ראד דאדלי שלא עושה הרבה יותר ממנו מחוזרים כל כך, דייויד בלו לא יראה כמה דקות. הטווח בנבא לא מפריע לו, זה לגמרי בריינג' שלו.

    לגבי טיירון לו, בעייתי בעיני להתחיל עם מי שהיה המתמודד הראשי מולך כעוזר הראשי, אבל מצד שני אם חיזרו אחריו כנראה שיש לו מה להציע וכמו שאמרתי, הוא מגיע מקבוצה מנצחת והיה עוזר של דוק ריברס, אז לבטח הוא יכול לתרום למערכת.

    מקווים שתהיה לו עונת פלייאוף

      1. מסכים,זה מרגיש כמו גיבוי שקליבלנד כבר מכינים למקרה שבלאט יכשל. מרגיש קצת כמו מכבי עם קטש שהכניסו את שרף למערכת למקרה שיכשל(אמנם במכבי זה לא היה עוזר אלא מנהל מקצועי אבל העקרון אותו עקרון).
        נראה לי שפה טמון אחד המפתחות החשובים שלו להצלחה,מערכת יחסים טובה עם לו(כמו שהיה לו עם גודס) תביא לכך שהוא לא יחתור תחתיו

          1. בכלל קצת מוזרים שם,כנראה שהסוכן של בלאט מחולל קסמים כי נראה לי שבלאט היה חותם גם בחצי,זה מזכיר את החוזה שהלייקרס הציעו לקובי כי גם שם נראה לי שהוא היה מסכים לחצי.
            דרך אגב דובי עד כמה שהבנתי מובטח לבלאט בערך 10 מיליון.
            מה שכן ההחתמה של לו מבחינתם זה דוקא לא כל כך מוזר,תחשוב שהם לקחו פה בגדול סיכון עם בלאט,במידה והוא יצליח יצאו גדולים במידה והוא נכשל אז המאמן השני שהם התלבטו לגביו יתפוס את המושכות אחרי שהוא כבר נמצא במערכת ומרוויח שכר של עוזרים

          2. כל זמן שגילברט משלם, מצדי שישים כמה שהוא רוצה על מי שהוא רוצה, אבל חוזה בסדר גודל כזה אמור גם להביע תמיכה בדמות שבחרת.
            זו כמובן התפיסה שלי. יכול להיות שעברו המפואר של בלאט בהפועל נהריה תבדל"א גרמה לבעלים לנפח את החוזה, מתוך הערכה לעירי המיתולוגית.

      2. דובי, לא הייתי עושה מזה כזה עניין. גם ג'נטרי קיבל את אותו תואר כשהווריורס שכרו אותו עכשיו ולא נראה לי שזה אומר משהו לגבי קר. דרך אגב לפני זה הוא החזיק באותו תואר תחת דוק ריברס ואני חושב שריברס לא בדיוק מרגיש את האדמה בוערת מתחתיו.
        נראה לי שהטייטל הזה נועד בעיקר כדי שההיררכיה בין עוזרי המאמנים תהיה ברורה.

        1. אבל אם זה כך, אז יוצא שהוא עזב משרה של עוזר מאמן בקליפרס בשביל משרה דומה, גם אם בכירה יותר, בקליבלנד. קצת מוזר לטעמי.

          מצד שני, הוא יהיה הע. מאמן שמרויח הכי הרבה ב NBA, מה שזה לא אומר…

          בכל מקרה, בלאט לא אמור להיות מבסוט מדי.

  7. דיויד בלאט הוא מקצוען אמיתי. תמיד מסודר, תמיד מדבר בנועם, תמיד מצליח.
    העצה שלי אליו היא להיות דיוויד בלאט וזה יצליח כמו שזה הצליח בכל מקום אחר בו הוא אימן.
    בעניין בלו, אני מסכים לגמרי עם מה שמנחם כתב.

  8. בלו מזכיר לי קצת את כריס קופלנד, במימדים, בקליעה ובחוסר הבושה. הוא הרבה יותר מנוסה מקופלנד, ועם התקדמות הקריירה נכנס יותר ויותר לתפקיד 4.
    עד לפני כמה שנים זה היה נראה מגוחך לחשוב עליו מתחת לסל עם הקניבלים ששרצו שם, אבל לא עוד.
    בליגה הרכה של היום, עם החוקים המגבילים, גם שרוך עדין כמו צ'נינג פריי נחשב 4,וכריס בוש הנעים לבריות משחק 5.
    אני משוכנע שבלו מסוגל למצוא את מקומו שם, עם כמה מרפקים ישראליים מכוונים היטב. וכשיתעייף להרביץ, תמיד אפשר לזרוק מהשדות השקטים והנעימים שעל הקשת.

  9. אני חושב שבלאט הגיע לסיטואציה מעולה. תזכרו שהוא מגיע אחרי מייק בראון הדחליל,ויותר גרוע הוא לא יכול להיות. אם קליבלנד יגיעו העונה ל-40 נצחונות זה יהיה שיפור אדיר. אף אחד לא מצפה להרים וגבעות.
    לגבי בלו, באמת מגיע לו לתת עונת נבא לסיום הקריירה, השאלה אם הוא רוצה את זה בכלל והאם בלאט יצליח לשכנע את גריפין שזה משתלם לקבוצה. לא הייתי בונה על זה וחבל.

    1. כמו שכתבתי בפוסט אחר בלו לא יכול להיות 4 באן בי איי. הוא מחליף שני או שלישי ל 3. יתחיל שלישי ויהפוך לשני. בהנחה שבלאט ייקח אותו.
      המחיר שגריפין יצטרך לשלם זה 300-500K לשנה? לא זו הסיבה שבלו לא ייבחר. בלו הוא שחקן של בלאט נטו ולכן יש צאנס שיגיע בתנאי שהוא ובלאט ירצו.

      1. אגב, הסיבות שבחר בקבס היא שהוא לא יכול ליפול שם וגם בגלל הכסף כמובן. הפוטנציאל גדול ולכן צריך להיות מאמן גרוע בשביל לא לנצל אותו כראוי.

        1. לא יכול ליפול?
          תסביר לי בבקשה את הקביעה הזאת שמחברת ישירות פוטנציאל להצלחה, בניגוד לאינספור הוכחות.

  10. לבלו יש שחרור כדור מהיר מאד ומבחינה פיזית אני לא חושב שתהיה לו בעיה לשמור גם על שחקנים גדולים ממנו. כבר היה קלעי ששיחק בארץ והשתלב לא רע באן בי איי שמו רוג'ר מייסון. מן הסתם היו עוד כמה אבל אני לא זוכר כרגע. בכל מקרה לדעתי יש לבלו את היעולת לתת 10-15 דקות אפקטיביות בהגנה עם כמה שלשות, השאלה אם בגילו הוא בכלל מעוניין בזה.

    1. מאמר מעולה. בלאט לא מחליט על טריידים, אבל במקומו הייתי נותן קרדיט כמה שיותר גדול לאירווינג ו-וויטרס, ומנסה לעתים לשחק עם וויטרס כשחקן שישי, אבל לא בתחילת העונה, ורק בהסכמת השחקן. ת'ורנטון לצד אירווינג זה קו אחורי מבטיח, ויחד עם קו קדמי טוב שכולל את ג'בארי פארקר כפאוור פורוורד, סמול פורוורד טוב משוק הפרי אג'נסי (גורדון היווארד/אוון טרנר) ואנדרסון וז'אראו, עם בנט וזלר כמחליפים, יש קבוצה חזקה מאוד.

      הייתי מוסיף לצוות האימון מאמן גבוהים טוב (בראד דוהרטי), מאמן זריקות ופסיכולוג, שיוכל לסייע בניהול בעיות האגו של הקאבס.

  11. ברכות care bear, יופי של טור.
    זה המדור המתבקש לנו הישראלים שתמיד יודעים לעוץ עצות.
    אני מנבא לטור (וגם לבלאט) הצלחה ענקית במשך העונה.

  12. בלו בוודאי יכול לתרום ולהפתיע .
    פארקר יוכל לעזור לבלאט מאד ולא לשכוח שהוא שיחק בארגון הזה 3 שנים ועוד שנים טובות עם לברון העורק .
    יסמין רפשה אך פעם לא היה במכבי התכוונת לספאחיה .

  13. אני הייתי עושה טרייד על קיירי תמורת לאב, ובוחר את וויגנס/אקסום.
    מינסוטה מקבל כוכב להרבה זמן, והקאבס מקבלים שחקן על 4 שלא ישב על וויטרס שסוף סוף יגיע לפליאוף.

  14. שני דברים שבלאט צריך לעשות –

    1.
    ללכת בכל הכח על אייברי בראדלי.
    – בסיין אנד טרייד תמורת וייטרס וכו', או כשחקן חופשי (למרות שאז זה צריך להיות חוזה גדול כי בוסטון יכולים להשוות).

    זה השחקן האידיאלי לשיטה של בלאט וליד אירוינג.

    אם לא הצליח עם בראדלי – שון לווינגסטון.

    2.
    – להיפטר מווייטרס ותומפסון.

    * מבחינת צוות מקצועי – פארקר מאד יתאים, אבל חייבים להשאיר לפחות מישהו אחד וותיק שכבר מכיר את רוב הסגל.

    ולא מבין על מה כל הרעש עם בלו – אם רוצים, מזמינים את הבן אדם למחנה האימונים וליגת הקיץ, ורואים איך הוא מסתדר.

  15. עכשיו כשלברון יוצא מהחוזה השמועות על חזרה לקאבס מתחילות להתחמם.
    אישתו של לברון העלתה לאינסטגרם תמונה של אקרון אוהיו וגרמה לאינטרנט בקליבלנד לקרוס.
    האם בלאט יזכה לאמן את לברון?
    אם כן, מה עושים עם הבחירת דראפט הראשונה?
    כרגע ההצעה של יוטה על בחירת דראפט חמישית ודרק פייבורס נראית הרבה יותר הגיונית.

    1. לצערי זה נראה שזה הולך לקרות ושלברון הולך לקלקל לי את חווית הצפייה בבלאט.

      הוא ינטוש את הספינה הטובעת והמזדקנת כמו עכבר אמיתי, יתרץ את העזיבה ב"חזרה הירואית לעיר ולקבוצה ממנה הגיע בכדי לגאול אותה" ויקבל קבוצה עם פוטנציאל בשמיים להרבה שנים במזרח החלש – הכי הרבה סיכוי להגיע לכמה שיותר גמרים ואולי לגנוב עוד כמה אליפויות.

  16. שוב השנאה הזו ללברון זוקפת ראש ואפילו מדביקה את לס. עצוב שאנשים צריכים שנאה שתניע אותם. אני? מאחל לו הצלחה איפה שילך ואם יחזור לקבס וישחק אצל בלאט, ברוך הבא! שייקח עוד אליפויות NBA ויעבור לקבוצה הבאה שם יקח עוד אליפויות ואולי יהיה השחקן הכי טוב אי פעם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט