הפוינטים האמריקאים הטובים ביותר בדראפט / מנחם לס

 הדראפט הזה מלא בפוינט גארדים. לא אתפלא אם מעל 10 ייבחרו בשני הסיבובים של הדראפט. אבל ישנם כ-20 שלא נופלים מאלה שייבחרו. את האירופאים אינני מכיר אם כי בדראפט אקספרס אני קורא על שלושה מהם. הנה הם האמריקאים (פלוס אוקסום) הטובים ביותר:

1. דנטה אוקסום

גובה 6'6, משקל 196 פאונדס (חלקו ב-2.2 לקבל בק"ג, ואולי כדאי שנתחיל לדבר פאונדים ואונקיות).

  • הוא פוינט מאד גדול בגופו. רק בן 19 עם זרועות ארוכות מאד. בפוטנציאל מגן מצויין. יצטרך ללמוד לשחק יותר בכוח בסגנון אמריקאי, ולשפר את קליעתו מרחוק.

2. מרקוס סמארט (אוקלהומה סטייט)

3'6, משקל 227. מנהיג על הפארקט המשחק עם "CHIP ON HIS SHOULDER" כאילו הוא המציא את המשחק. זה גם טוב וגם רע. משחק עם העזה ולב. יש לו פיניש דומה לדוויין ווייד. הוא פליימייקר טוב, ויודע להתחיל את הפאסט-ברייק. חייב לשפר קליעה ארוכה. 

 

 

3. טיילר אניס, סירקיוז

2'6, 182 פאונדס. הוא מהיר יותר מאשר הוא נראה. יש לו ראייה נהדרת והוא אחד הפליימייקרים הטובים בדראפט. יכולת מצויינת להגיע לאזור הצבע ואז להחליט אם לזרוק בעצמו או TO KICK IT OUT. קר רוח ביותר, ולא פוחד מהשטן. חייב לשפר קליעה מרחוק. הוא במיאמי היה המשיח בכבודו ובעצמו, אבל ייבחר בערך 10-14 ומיאמי בוחרת 27.

 

4. אלפריד פייטון, לואיזיאנה-לפייט

3'6 הנושא 185 פאונדס. שלוש שנים בקולג' בהן קלע 19.2 ב-50.9% היו טובות לו מאד. הוא רוצח בפיק-אנד-רול כי בצעד אחד הוא בטבעת, והוא מסוגל לעשות את הפיק אנד רול מימין או משמאל ולסיים בימין או בשמאל. אילו שיחק במייג'ור קולג' היו שומעים עליו יותר כי הוא אחד האתלטים הטובים ביותר בין הפוינטים. יכול להיות ההפתעה הגדולה מכל מספרי אחד! מאמין שייבחר בערך באמצע הסיבוב הראשון.

 

5.שבאז נפייר, יוקון

1'6 ו-175 פאונדס שאני מעריך שייבחר בסוף הסיבוב הראשון, הווה אומר שמיאמי תוכל לבחור בו כפוינט גארד אם היא תרצה. אני לא מאמין שהוא מספיק טוב להתפתח לפוינט גארד שיריץ קבוצה לאליפות, אז אולי הם יוותרו עליו. יהיה מעניין מאד. כשהגיע ליוקון לא היו בטוחים בקשר ליכולת ההחלטה שלו, אך שתי אליפויות הוכיחו שיש בראש מספיק IQ כדורסלני, תודה. הוא שיפר מאד את הקליעה והחדירה שלו, אבל אם הוא מתכונן לשמור על פוינט גארדים ככריס פול או טוני פרקר, הוא חייב להתחזק, להוסיף רירים, ולהוסיף 'רוע' לאופיו.

6. ג'ורדן קלרקסון, מיסורי

 

עם ה-5'6  שלו הוא אחד הפוינט גארדים הגבוהים בדראפט, אבל עם ה-186 פאונדס שלו גם אחד הרזים. הוא איש שנה שלישית, הווה אומר בא עם נסיון יותר מפרשמן. הוא ייבחר בסביבות ה-30 או בתחילת הסיבוב השני, אם כי 17.5 נק' למשחק מראים שיש לו אולי יותר ממה שחושבים הסקאוטים. יש לא את אחד הג'אמפ-שוטים היפים ביותר למראה כשהוא משחרר את הכדור רק כשהוא מגיע לשיא הגובה. רוב השומרים מתחילים אז כבר לרדת. שחקן קפיצי ביותר המגיע לטבעת עם שני צעדים, וכשיעושים עליו פאול הוא קובר אותן ב-84% דיוק. הוא יכול היה להיות פוינט גארד נהדר אם…אם היתה לו שליטה טובה יותר בכדור, מה שגורם לי לחשוב שאולי מס' 2 מתאים לו יותר.

 7. ג'היל קרסון, אריזונה סטייט

 בעייתו היחידה היא גובהו (11'5). איש השנה השנייה הזה קלע העונה 18.5 נק' והוא כדור כספית עם ניתור של 43.5 אינטשים – מס' 1 ב-DRAFT COMBINE. דבר אחד בטוח: הוא יהיה אטרקציה נהדרת בתחרות הדאנק. הוא ללא כל ספק הפוינט המהיר, והשחקן המהי והזריז בכל הדראפט, אבל בגלל גובהו ובגלל קליעה בינונית מרחוק הוא ייבחר רק באמצע הסיבוב השני.

8. ספנסר דינויידי, קולורדן

עוד ענק בפוינט. ספנסר הוא 6'6, 205 פאונדס שקלע היונה 14.7 נק', אבל שימו לב – 85.7% מהקו. הוא אחד הפוינט גארדים החכמים ביותר (אני מדבר כדורסל, לא פיזיקה גרעינית) המשחק בשקט ושלווה ולא עושה שגיאות. יש לו אינסטינקט ציפייה מעולה והוא גונב כדור שהיה העונה בין הטובים במכללות. אבל הוא לא מהיר. לא אגיד 'איטי', אבל מין אנטוני פרקר – לא טוני, אנטוני – כשנתבקש לשחק פוינט. הוא עבר ניתוח ברך שכנראה יוריד אותו מבחירה 30-35 ל-45-50.

 9. דיאונטה ברטון, נבאדה

 עוד כדור כספית בגובה 1'6 מנבאדה, אחד מאלה שלא עושים צל מרוב מהירות. הוא שחקן רעב סלים ולעתים מרעיב את ארבעת האחרים עם כדורים שלא מגיעים. הוא קלע העונה 20.1 נק' לנבאדה עם 4.6 אס' ו-4.3 ריב'. הדריבל שלו והקרוס אובר שלו הם בין הטובים ואני הייתי מעדיף אותו במיאמי על שבאז. הוא מין אייזיה תומאס של סקרמנטו, ואני אוהב שחקנים כאלה. יש לו קליעת דאונטאון לא רעה, אבל הוא מגזים איתה לדעתי במקום להיכנס לסל כי הוא בלתי עציר, אלא בדאבל-טים או פאול. ייבחר לדי[=עתי בסביבות ה-50-55.

 

 10. ראס סמית', לואיוויל

 

את ראס (כמעט 4'6) כולנו מכירים מאליפויות ה-NCAA. דבר אחד אנחנו יודעים עליו על בטוח: HE IS A WINNER. אין לו שום דבר אחד אבל הוא יודע לפקד, לנהל, למסור כדור לאדם הנכון, ולרוב לנצח. אני לא מאמין שהוא ייבחר לפני 55, ואולי בכלל לא. הוא יותר מדי 'רגיל' במשחקו.אין לו שום דבר מיוחד: הכל אצלו 'בסדר'. כדרור? בסדר. קליעה? בסדר. מסירה? בסדר. אבל שום דבר לא טוב במיוחד.

אחרים:

 

 *סמאז' קריסטון – אקסווייר

* דאנדרה קיין – איובה סטייט

*ברייס קוטון – פרובידנס

*קנדל ויליאמס – ניו מכסיקו

סקוט גליסון

*קית' אפלינג – מישיגן סטייט

*קסווייר ת'יימס – סן דיאגו סטייט

*סקוטי ווילבקין – פלורידה

*מרקל סטארקס – ג'ורג'טאון

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. יש מצב שפייטון יגיע עד 8 לסקרמנטו.
    הדיווח מהוורק אוט שלו היה שהוא היה פשוט מעולה.
    והאנליסט דין דיווח שהוא אופציה ראלית עבור הקינגס.
    הם יבחרו אותו רק במידה והם חושבים שהוא תחליף לתומאס וטוב ממקהלום.

  2. סקרמנטו לא ישארו ב 8.

    יש להם כבר הסכמה על טרייד עם הבולס עבור הזכויות למירוטיץ' – עכשיו זה תלוי רק בשיקגו אם זה יצא לפועל – אולי תלוי בטרייד אפשרי עבור לאב.

    ואם בסוף שיקגו לא יהיו מעוניינים, הקינגס מדברים עם עוד קבוצות על טרייד של הבחירה.

    אני מניח שהכי טוב שאתה יכול לקוות לו זה רונדו, אבל אם זה בכלל יהיה אפשרי, זה רק אחרי שבוסטון יהיו משוכנעים שלאב לא מגיע, אז מי יודע.

  3. מה שאני קראתי הסיכום עם הבולס הוא ראש בראש שמונה על גבסון במידה והבולס יחליטו ללכת על פינוי מקום לכרמלו.

  4. זה הצעה רצינית מאד.כמי שרואה הרבה כדורסל מערבי אלק ברקס הוא שחקן מתחת לרדאר. הבעיה היא שהחוזה שלפייבורס בנוני מאד

  5. ההצעה שאני טענתי שתגיע ותתקבל, היא פייבורס, 5, ו – 23.

    לדעתי זו ההצעה ולא ברקס.

    והסיבה שההצעה הזו בכלל קיימת ושקליבלנד יקבלו אותה לדעתי, היא בגלל שהמניות של אמביד ירדו.

  6. מנחם, תודה על הטורים והסקירות.
    אבל
    אתה מכוון לקהל ישראלי. אולי תתן לנו את המספרים בשיטה העשרונית ?
    גם הערכה קרובה תהיה מספקת.
    רק ארהב ובורמה משתמשות בשיטה המפגרת הזו
    בורמה !!!
    אני חושב שזו שיטה מפגרת כי היא מטמטמת את הצרכן ומקשה עליו להשוות מחירים ולחשב צריכה (שהלא הכסף עובד בשיטה המטרית).
    בקיצור…
    אם יבוא לך לחזור למקורות
    ולתת לנו נתונים בשיטה המטרית
    אני בטוח אשמח (למרות 3 שנים בארה"ב לא הצלחתי להתרגל לשיטה הלא מטרית שלהם)
    תודה, סליחה ובבקשה
    🙂

    1. די! ברגעים האלה אני משתגע שאין לי מחשב לידי..
      רועי, אין לך בית ספר כבר, אז תעשה שירות לאומה ותדביק כאן את הדיאלוג של טראוולטה וסמואל ג'קסון שהוא מספר על הפאקינג מטריק סיסטם.
      תהיה ילד נחמד ותעזור בזה

    2. האוהדים בישראל התרגלו כבר לגבהים בשיטה האנגלית. הרבה מעדיפים לומר הוא 10'6 מאשר הוא "בין 2.09 ל-2.10".
      במשקל אתה צודק. אבל מה הבעייה לחלק בראש ל-2.2?

  7. לפי דעתי קליבלנד לא תעשה שום עסקה על הבחירה מס' 1. עכשיו שהחתימו את בלאט על חוזה ארוך טווח צריך להתחיל לחשוב על איזה שחקנים בלאט אוהב. לדעתי (ואני יודע שאני במיעוט פה), הם ילכו על וויגינס, אתלט, שקט, בחור חיובי, מגן מעולה, משלים מעולה כוכבים אחרים – ממש "תואם" דווין סמית' וצ'אק איידסון – שהם כידוע, השחקנים החביבים על בלאט במכבי. יחד עם וויגינס יש לו שלישייה אחורים צעירה ואתלטית, בדיוק כמו שהוא אוהב. עם ווייטרס הוא יסתדר – יש לו יכולת להכיל מקרה ראש אחד פר קבוצה די טוב (ראה סופו). עכשיו רק נשאר ללמד את קיירי לשמור…

    1. ראיתי עכשיו שהם מתכננים על אקסום ובודקים אפשרויות לפנות את קרטר וויליאמס. עוד פעם השמועה על mcw ויאנג תמורת נאש ובחירה 7. רק שמועה כמובן…

  8. אין לפילי שום סיבה ללכת על אמביד בבחירה 3 כשיש להם את נואל שחוזר בריא.

    אם הם היו בוחרים ראשונים ואמביד היה כשיר אז זה סיפור אחר.
    אבל בדראפט כל כך שופע וחזק וכשאתה בוחר 3 וכבר יש לך סנטר שהוא פוטנציאל מטורף(לפחות מכל ההיבטים ההגנתיים) אתה לא מביא סנטר פצוע שרק עבר ניתוח לא קל לשבר מאמץ.

    באמת תפעילו קצת את הראש לפני שאתם כותבים שטויות.

    1. קיי ודדי, זה לא עובד ככה.
      איזה חמאר מפרסם איזו שטות וזה עולה לשידור.
      הופסהייפ מרכזים את כל השמועות ואנחנו מדי פעם דגים אחת שנשמעת מגניבה ומביאים לכאן, ואז רבים.

      אחרת איפה כאן הכיף? מתישהו מתעייפים מלרדת על החוזה של קובי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט