יומן אליפות גרמניה (4) – אחרי גאנה/מתן גילור

כנראה שלא אחדש לכם יותר מדי בזה שגרמניה משחקת פוזשן פוטבול. במשחק מסוג זה, הדבר אולי הכי חשוב הוא הדיוק, בעיקר של הקישור המרכזי. בין אם היה מדובר על השפעת האקלים והטיסות ובין אם היה מדובר על עבודה טובה של הקישור האחורי של גאנה, הדיוק של קרוס וחדירה היה נמוך (יחסית) ופגע ביכולת של גרמניה לפתח את המשחק הרגיל שלה. גאנה הכתיבה את הקצב, כשלחץ שלה על אזורי מפתח אפשר לה לצאת להתקפות מעבר. הואיל וההגנה הגרמנית הסתדרה בנקל עם התקפות אלה והואיל וחוסר הצלחתה של גרמניה גרם לה לפנות לאלטרנטיבה בדמות הגבהות לרחבה ללא חלוץ בעל משחק ראש טוב דיו, המחצית הראשונה הסתיימה בלי מצבים טובים בשני צדי המגרש. החילוף של ג'רום בואטנג בשקודראן מוסטפי בתחילת המחצית – בין אם נבע מפציעה של הראשון ובין אם נבע מהרצון לשבץ מגן התקפי יותר – גם לכך שהמצבים החלו להגיע לשתי הקבוצות. אחרי שגאנה הפכו את התוצאה ועלו ליתרון 2:1, גרמניה ביצעה חילוף כפול ומאותו הרגע, בעיקר תודות לשויינשטייגר, השתלטה לחלוטין על מרכז השדה והצליחה לכפות את קצב המשחק שלה. אמנם לגאנה היו 2 התקפות מתפרצות מסוכנות, עוד לפני החילוף הכפול, אך לאחריו גרמניה היתה דומיננטית בהרבה והגנאים נראו כאילו נגמר להם הכוח והם מחכים כבר לשריקת הסיום. זאת אף-על-פי שתיקו הינה תוצאה טובה עבור גרמניה ואילו עבור גאנה מדובר על תוצאה רעה שככל הנראה מסיימת את דרכה בטורניר (השיטה של גאנה מתבססת על התקפות מעבר ולא יהיה לה פשוט לנצח את פורטוגל שגם היא מתבססת על שיטה זו ולא מאפשרת מרחבים בחלק האחורי).

לעניות דעתי, אם שוייני כשיר, הוא צריך לחזור להרכב ולהאם לעמדת המגן. בכל מקרה, זה היה החילוף שהתבקש אתמול לאחר הוצאות של בואטנג. ואם לאב לא רצה לפרק את מבנה הקישור, גם הכנסתו של דורם לשמאל והעברה של הובדס לימין היתה סבירה יותר. וכן, אפשר גם לעבוד לשחק עם 3 בלמים. קל וחמר שהקישור כל-כך מעובה. גם 2 המגנים הגרמנים, בואטנג והובדס, בלמים במקור, כך שההגנה ממש מותאמת לשינוי השיטה בכל רגע נתון ועם יציאתו של כל שחקן.

ואי אפשר כמובן בלי מילה על מירוסלב קלוזה – לקחו לו בקושי 2 דקות מהרגע שנכנס לכבוש את שערו ה-15 בגביע העולם ולהשתוות לרונאלדו בראש טבלת מלך השערים של כל הזמנים. הוא גם שחקן מטרה שיכול לשחק עם הגב לשער ולהשתלט על כדורי גובה.

*

אז מה קורה הלאה?

לאור תוצאת המשחק בין ארה"ב לפורטוגל, גרמניה ב-97% בשלב הבא.

לפיכך, בדיעבד, התיקו מול גאנה היא תוצאה טובה ואפילו טובה מאד. בעצם, ההבדל היחיד בין ניצחון לתיקו הוא מצב בו גרמניה תפסיד בהפרש גדול וגאנה תנצח בהפרש גדול או פורטוגל בהפרש אסטרונומי. בקיצור, אין הבדל. ניצחון א תיקו שווים מקום ראשון והפסד, ככל הנראה, מקום שני. זאת ועוד, בניגוד לגרמניה, נוכח הפרש השערים, מעל ארה"ב דווקא כן מרחפת עננת הדחה, במקרה בו היא מפסידה וגאנה מנצחת בהפרש מצטבר של לפחות 3 שערים או בהפרש מצטבר של 2 שערים, אבל בתרחיש האחרון יש כבר חשיבות לכמות שערי הזכות. אז נכון, ארה"ב כמובן תעדיף לנצח ולהימנע ממפגש מול בלגיה בשלב שמינית הגמר, ברם היא יודעת שמשחק הרפתקני מול גרמניה טומן בחובו סיכון לא קטן. על כן, להערכתי, ארה"ב תשחק מבוקר והסיכוי לתיקו, שמשרת את שני הצדדים, די גבוה. גרמניה מצידה, בהחלט יכולה לעשות רוטציה. בטח שאין לה מה לסכן את בואטנג שנפצע קלות. חס וחלילה שלא ישתמע שמדובר על זלזול בנבחרת ארה"ב, אלא על ניהול סיכונים.

ואם כבר מסתכלים על שמינית הגמר, אז ככל הנראה יחכו שם אלג'ריה (לה מספיק תיקו) או רוסיה. בהחלט מפגש סביר לשלב השמינית.

***

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. עד כמה מורגש חסרונו של רויס לדעתך?

    יש סיכוי שפודולסקי ישחק מול מעצמת הלא-כדורגל?

    מה מצב פרצופו של מולר?

    האם קלוזה מתכוון להתאמן על הסלטה? הביצוע האחרון היה טעון שיפור ואני עדין.

  2. מנחם, הטיעון שלך טעון הוכחה. החזקה היא שגרמניה טובה יותר, אפילו אם במשחק ספציפי ארה"ב תנצח. בוא נחכה לראות מי תגיע רחוק יותר. בינתיים גרמניה כבר 3 מונדיאלים ברציפות (לא כולל הנוכחי) לא יורדת מהפודיום. ארה"ב צריכים להרים את עצמם מנטלית וזה לא קל אחרי שהם כבר הרגישו את השמינית ביד.

    יוסי, תמיד מי שלא נמצא הכי חסר. כמובן שזה משפיע, אבל החסרון של גונדוגאן וגומז יותר משפיע.
    מאמין שפולדי ישחק כבר נגד ארה"ב. בהרכב או כמחליף.
    קלוזה אמר שכבר זמן רב שלא עשה סלטה אחרי שער והוא לא משופשף בזה. כשהשיא ישבר אני מאמין שהביצוע יהיה ברמת הנאדיה קומונצי.

  3. 1. אכן שווישטנגר היה השחקן המשמעותי של גרמניה ולענ"ד יהיה המרכזי גם בהמשך.
    2. ההבדל בין גאנה לפורטוגל הוא שלגאנה סיכוי ממשי לעלות ולפורטוגל סיכוי תאורטי עקב התבוסה לגרמנים.
    3. מתן האם לא כדאי לכם צקום שני ובלגיה /ארגנטינה במקום צרפת ברבע ?
    אני כאוהד ארגנטינה קצת בבעיה במשחקכם מול ארה"ב אני בעד ארה"ב …אבל חושש מכם מאד מאד מאד ברבע.

    1. אהרון אתה שוב מסתנוור משלב הבתים היכולת המעולה של צרפת לא אומרת כלום לגבי ההמשך,אם כבר לפי העבר זה רק מראה שהיא לא תעבור את הרבע ואני מסכים עם מתן האופציה של אלג'יריה צרפת הרבה יותר נוחה

      1. יניב אתה תמיד מבקר אותי מלכתכילה ומצדיע לי בסוף.
        בעיני מתחילת הטורניר צרפת הייתה מועמדת רצינית לא הראשית אך רצינית.
        כרגע היא בהחלט מרשימה איני מסתנור ממנה ועובדה שבמאמרי אפילו לא התייחסתי אליה .
        ובכל זאת זו נבחרת צעירה (מסתבר שזה עדיף על מנוסה ).
        איכותית .ומרשימה .

  4. אהרון, אני מודה שאני לא מת על התכנונים הלו. כל אחד צריך לשאוף למקום הראשון ומה שיוליד יום כך יהיה.
    ובכל מקרה, איזה צירוף אתה היית מעדיף:
    1. שימנית – אלג'יריה/רוסיה, רבע – צרפת.
    2. שמינית – בלגיה, רבע – ארגנטינה.

    נראה לי שהאפשרות הראשונה טובה יותר ובכלל אין לדעת מי יעלה.

    1. מקבל באהבה שהמטרה היא לנצח כל משחק לא חשבתי אחרית.
      מבחינת האפשרויות אני חושב ומשוכנע שגרמניה תעבור בלא קושי מיוחד את בלגיה או רוסיה.
      במילים אחרות איני חושב שבלגיה כזו מאיימת.
      אך בין ארגנטינה לצרפת מעניין אותי ממי הגרמנים יותר חוששים.
      לכאורה על הנייר ארגנטינה הייתה אמורה להיות יותר טובה.
      מאידך הגרמנים הדיחו אותם ברבעי הגמר בשני הגביעים האחרונים ו…לפי הרמה עד כה צרפת טובה יותר.

      1. השיטה של בליגה דומה מאד לשיטה של גאנה רק עם הרבה יותר כשרון, תאום ופיזיות. זו שיטה שמקשה על גרמניה ומכריחה אותה לדיוק מקסימלי. כמובן שהפתרון מצד גרמניה צריך להיות חלוץ אמיתי שיכול לרסק את ההתנגדות, אבל נראה לי שלאב קצת התאהב בקונספציה הנוכחית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט