כללי אצבע לכתב השטח המתחיל

מזל טוב! נבחרת להיות אחד הכתבים של הופס במגרשים. הזכות הזאת ניתנה לך לאור הסיקור שניתן לליגה באתר לאורך השנים ומחובתך לשמור על הסטנדרט.

למי שזאת הפעם הראשונה שלו במגרשים, וגם לכאלה יותר ותיקים, רשמנו מספר נקודות שכדאי לשים אליהם לב:

* כדאי לזכור שאתם מייצגים אתר קטן ולא מסחרי מישראל. אומנם המוניטין של האתר נבנה לאורך שנים, ברוב הפעמים כתבים מערוצים מסחריים יקבלו עליכם עדיפות בחלוקת המקומות (בעיקר במשחקי התל אביביות, הפועל ירושלים ומשחקים גדולים אחרים), כך שאל תתבאסו ותוותרו אם לא קיבלתם את האישור המיוחל בפעם הראשונה. כמו בכל מקצוע, אתם יכולים לשנות את זה אם תתחילו "מלמטה" תסקרו משחקים פחות "סקסיים" ותתמידו לאורך זמן. הלכתם למגרש בתור "כתבים"? תעדכנו את עורכי האתר שידעו שאתם הולכים לכתוב עליו.

* הדיווח שלכם לא חייב לעלות באותו היום, אך רלוונטיות הדיווח יש ערך עליון וזאת הציפייה של הליגות מאיתנו (תלוי כמובן בסוג הדיווח). לדוגמה:
– סיקור האווירה במגרש – באותו היום או עד הבוקר שאחרי.
– דוח סקאוטינג על שחקן נבחר – עד יום אחרי.
– ניתוח מקצועי – עד 48 שעות אחרי.

 הסיקורים שלכם נקראים גם על ידי הקבוצות המסוקרות ואנחנו מקבלים מהם פידבקים. תפגינו את אותה מקצועיות שהם מיחסים לנו. אבל תמיד ובכל מצב, תעלו פוסט לאתר ממשחק שהייתם בו.

* אתם columnists ולא reporters – בעולם בו המידע זורם בצורה מיידית, אין חשיבות לזה שתכתבו "סיכום משחק" מספר שעות אחרי שהוא נגמר. זה גם יהיה סתם בזבוז של הזמן שלכם. אז להלן מספר רעיונות לכתיבה:

  1. אתם מייצגים אתר שמסקר בראש ובראשונה את ליגת ה-NBA – הקוראים שלכם ישמחו לקרוא על נושאים הקשורים לליגה הטובה מכולם, לכן (לא תמיד, אך לרוב) תשתדלו לתת את הזווית הזאת. הכוכב הישראלי הצעיר בדיוק שיחק במשחק ששיחקתם? מצוין, תכתבו על זה ועל הסיכוי שלו להשתלב בליגות בכירות יותר, אחת מקבוצות הליגה הביאה כוכב מכללות שלא נבחר בדראפט או שחקן חדש שהגיע מהליגה הטובה בעולם? אחלה זווית לכתיבה. הרעיונות הם אינסופיים.
  2. תמיד ניתן לכתוב על האווירה מסביב – דיברתם על ארגון האוהדים, הלכתם לראשונה למשחק בכפר בלום או שבחרתם לערוך סקירה של האוכל במגרשים? נהדר, אנחנו (והקוראים) רוצים לשמוע על זה והמשחק יכול לקבל חשיבות משנית (אך כן לשלב אותו בתוך הפוסט).
  3. דברו עם כתבים/ אוהדים אחרים – בין אם זה בארוחה בחדר האוכל לפני המשחק, או בין אם אתם סתם מקשקשים איתם על החיים הפרטיים שלהם בזמן המשחק, לפעמים הם יכולים לעזור לכם. לדוגמה: אחד הכתבים הפנה את תשומת ליבכם שהגיע סקאוט בכיר לצפות בשחקן X, כתב אחר עזר לכם למצוא את הסיפור שתכתבו עליו או שסתם פגשתם את בארי לייבוביץ שבא לצפות במשחק של החתן שלו (יהוא אורלנד) או כל שחקן עבר שבא לצפות במשחק. לא כל הדברים הכי מעניינים קורים על המגרש.
  4. נתנו לכם גישה למסיבות העיתונאים? תנצלו את זה – כן, אנחנו יודעים שאתם עובדים בעבודה מ-9 עד 5, אבל לפעמים שווה להישאר מאוחר כדי לתפוס את הסיפור. תכנסו לחדרי ההלבשה אחרי המשחק ותשתדלו לשאול שאלות שמעניינות אתכם בהקשר של הסיפור שלכם (שאלות על האולם, אוהדים, נקודה מעניינת ששמתם אליה לב וכו'). לכתבים המקצועיים יש "אג'נדה" בשאלות שלהם והיא לא תמיד תתאים לשלכם. אם תשאלו שאלה טובה, התשובה אף עשויה להפוך לכותרת באתרים אחרים.
  5. אל תחפשו בהכרח את השחקנים הגדולים – לפעמים הסיפורים הטובים ביותר נמצאים אצל השחקנים בקצה הרוטציה. לפעמים אותו שחקן שיחק עם שחקן גדול אחר או בליגה מרתקת וזה עבר מתחת לראדר של רוב חובבי הכדורסל.
  6. תחשבו על סיפור לפני המשחק – בהתחלה תבואו מוכנים למה שאתם רוצים לכתוב ("לבוא עם הסיפור מהבית") – זה יקל עליכם מאוד בתהליך הכתיבה (כי תדאו מה לחפש ולא תלכו לאיבוד). תתמידו בזה עד אשר תרגישו שזה הפך לטבע שני שלכם.

הרעיונות שרשמנו כאן הם רק קווים מנחים. אנחנו סומכים עליכם שתדעו לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר ותביאו את הרעיונות המקוריים שלכם. תהנו!

מערכת הופס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט