מעורב הופס ליום שני: "אם היה צדק בעולם אלוהים היה נותן לנו לחרבן על יונים" / מנחם לס

1.בובי נייט הלך לעולמו

בובי נייט היה מאמן גדול, מבריק, ישנם המוסיפים "גאון"אבל גם – באופן טראגי – פגום.

אין אף אוהד כדורסל שדעתו על בובי היא נייטרלית. או שהערצת אותו (מאות שחקניו, ואוהדיו) או שלא יכולת לסבול אותו (אייזיה תומאס ורבים משחקניו האחרים, ועוד). הוא היה גאון כדורסל פגום. מוחו היה מעל ומעבר אבל אישיותו הרסה לעתים את מגדל הכדורסל שבנה באוניברסיטת אינדיאנה.

הוא ניפטר שלשום בגיל 83 אחרי שסבל מדימנשיה בשנים האחרונות.

בכתיבת הסיכום הזה על בובי נייט נעזרתי במאמר שכתב ג'ון פיינסטיין – שגם כתב ספר על אינדיאנה של בובי נייט – לוושינגטון פוסט. החלק הקל הוא לדבר עליו כמאמן כדורסל שניצח 902 משחקים כמאמן ARMY, אינדיאנה, וטכסס טק. הוא פרש כמאמן המנצח מכולם בדיביזיה I בכדורסל, שיא נצחונות שמייק ששבסקי מדוק שבר כמה שנים אח"כ. הוא ניצח 3 אליפויות NCAA והיה בגמר המכללות 5 פעמים. הוא ניצח מדלייה אולימפית, כולל זריקת כסא על הפארקט כששריקת שופט לא נראתה לו.

החלק הפחות קל הוא לכתוב על בובי נייט הכועס שאף פעם לא נראה מסופק עם הישגיו, ותמיד מצא בהם פגם, אפילו כשב-1976 הוא סיים את העונה בלתי מנוצח, כולל נצחון בגמר אליפות המכללות.

הוא שיחק באוהיו סטייט הגדולה עם ג'רי לוקאס, מל נואל, וג'ון הבליצ'ק, אבל היה מסופסל רוב הזמן כי…הוא היה מגן חלש (!!!) – "לא מסוגל לשמור על מטאטא" כפי שאמר מאמנו באוהיו סטייט – וה-ג-נ-ה הייתה מילת הקרב שלו כמאמן.

הוא היה טיפוס טראגי שכמעט אף פעם לא חייך. פעם, כשאחד משחקניו התלונן שאינדיאנה חייבת לשחק נגד אונ' לואיוויל כבר בשלב הראשון של אליפות העולם, ואמר ש-"זה לא צודק", בובי ענה לו ש-"אם היה צדק בעולם אלוהים היה נותן לנו לחרבן על יונים מדי פעם". כשהוא סיים עם אינדיאנה כקבוצה בלתי מנוצחת ואלופת המכללות ב-1976, וחברו הטוב בוב המל אמר לו, "בובי, עשית זאת!", במקום להינות מהרגע, הוא הגיב, "היה צריך להיות שניים", עם הכוונה לקבוצתו מהשנה הקודמת שהייתה 1-31, עם הפסד יחיד בגמר ה-REGIONALS לקנטקי.

כשהוא ניפטר הוא השאיר מאחוריו הרבה חברים שהיו הולכים אחריו באש ובמים, והרבה שונאים שהוא פגע בהם בצורה זו או אחרת, אבל הוא השאיר INDELLIBLE IMPRESSION – רושם בלתי ניתן למחיקה – על כל אחד שאי פעם הכיר אותו, או שיחק עבורו או נגדו.

סוף-סוף הוא שוכב רגוע על משכבו.

2. האם שי גילגאוס-אלכסנדר יכול להיות ה-MVP של העונה?

SGA currently has the eighth-shortest MVP odds at +1800, putting him on the fringe of contention behind the usual suspects of Nikola Jokic (+400), Luka Doncic (+400), Jayson Tatum (+650), Giannis Antetokounmpo (+800), Joel Embiid (+1000), Stephen Curry (+1100), competing with another up-and-comer in Devin Booker (+1500).

שי עלה לבמה הגבוהה ביותר של ה-NBA בהיותו ס"ה בן 24, עונה בה קלע 31.4 נק' למשחק עם 5.5 ריב' ו-4.8 אס' כשהוא מוביל את קבוצתו, הת'אנדר למקום כבוד כשכולם ציפו שהיא תהיה קבוצת לוטרי. הקבוצה חסרה את צ'ט הולמגרן שנפצע בכף רגלו ואיבד עונה שלמה, ואת שני הרוקי'ס ג'לן ויליאמס וג'יילין ויליאמס. הוא עדיין עשה את הקבוצה הראשונה של ALL NBA, והגיע חמישי בבחירת ה-MVP.

פוסט זה מתבסס על פוסט של Andre Snellings, ESPN

עוברים שנה אחת קדימה ולאוקלהומה סיטי ת'אנדר עם הולמגרן בריא ושלם ישנם סכויים להרים כותרות בליגה. מה הם סיכוייו להיות ה-MVP העונה?

בואו נחפור ונראה.

What history says

חמשת ה-MVP האחרונים היו 2.14 מ' ששלטו תחת הסלים אבל ארבעת המנצחים לפניהם היו כולם גארדים: ג'יימס הארדן ב-2018, ראסל ווסטברוק ב-2017, וסטפן קרי ב-2016 ו-2015

דריק רוז זכה ב-2011. אז הבה ניקח את הישגי הגארדים האלה לקנה מידה שלעומתו נשווה את הישגיו של שי.

Box Score Production

PLAYERGAMESFPFP/GAME
Shai Gilgeous-Alexander (2023)683,556.452.3
James Harden (2018)723,945.654.8
Russell Westbrook (2017)814,665.657.6
Stephen Curry (2016)794,447.756.3
Stephen Curry (2015)803,92049
Derrick Rose (2011)813,450.642.6

On a per-game basis, Gilgeous-Alexander trailed Harden, Westbrook and Curry (2016), but outproduced Curry (2015) and Rose. In fact, Gilgeous-Alexander's 52.3 FP/G last season were almost exactly the same as the average per-game score of the previous five MVP guards (52.1 FP/G).

הווה אומר ש-SGA מספק נקודות ברמה של ה-MVP האחרים שהיו גארדים. אבל עליו להישאר בריא, וזה נאמר על שחקן שהחמיץ 77 משחקים בשלוש העונות האחרונות.

בנוסף לאימפקט אישי SGA חייב שיהיו לו חברי קבוצה שיחד איתו יהיו TOP SEED בדיביזיה שלו. כל הגארדים שהיו MVP באו מקבוצות שהיו בטופ של הקונפרנס שלהם. היחיד שעשה זאת למרות שקבוצתו לא הצטיינה היה ראסל ווסטברוק, אבל הטריפל-דאבל ההסטורי שלו עשה לו כנראה את ה-MVP.

הווה אומר שהדרך הבטוחה ביותר עבור SGA להשיג את ה-MVP תהיה ראשות הדיביזיה, או אפילו TOP SEED במערב, וזה כבר דבר שלא תלוי רק בו.

3. ג'יימס הארדן עולה הלילה נגד הניקס "FOR SURE"

התמונה מקלאץ' פוינט

הלילה יעלו במדי הקליפרס ג'יימס הארדן, ראסל ווסטברוק, קוואי לינרד, פול ג'ורג', ואיביקה זובק. האם זה פיל אחד מיותר בחדר? ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן שיחקו יחד באוקלהומה סיטי ת'אנדר שלוש עונות (2009-2012) אבל אז ג'יימס הארדן עלה מהספסל וראסל ווסטברוק היה 'האיש' עם קווין דוראנט. למרות שכל השלושה זכו להצלחה אינדיבידואלית, הצלחתם לא תורגמה לאליפות

גם הארדן וגם ווסטברוק חייבים את הכדור בידם כדי להצליח. אבל הכדור לא יכול להיות בידיים של שניהם. קוואי ופול ג'ורג' גם רוצים את הכדור אם מבקשים מכל אחד מהם 25 נקודות לפחות.

נראה כיצד טיירון לו מקווה להסתדר עם ארבעה כוכבים כאלה.

4. ויקטור לא סתם חוסם. הוא מראה חוסר כבוד בחסימה…

כשאנונובי מהרפטורס החליט לדנקק מול ויקטור וימבנייה, ויקטור אפילו לא ניתר. פשוט חסם-לקח את הכדור מידיו כאומר, 'נו-נו…אל תנסה זאת כשאני תחת הסל!"

5. טייריס מקסי לא רק קובר שלשה מעל דוראנט, הוא גם מחקה את הארדן (כשנודע שהוא עובר לקליפרס)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

    1. זה חסימה. לא יכול להיות גם וגם. ברגע שמתחיל נסיון זריקה זה רק חסימה (יש הרבה מקרים שיכולים להיות על הגבול – זה פחות).

      1. אני כמעט בטוח שראיתי פעם שחקן חוסם ושחקן משתלט על הכדור, הוא קיבל ריבאונד בסטט
        והחוסם קיבל חסימה
        יכול להיות בלוק + ריבאונד?

        1. בהחלט. מכיוון שיש נסיון זריקה כדי שתהיה חסימה חייב להיות גם ריבאונד. וומבי למשל במקרה הזה מקבל חסימה וריבאונד.

          1. תודה גילרי על הדיוק, ותודה למנחם על המעורב ועל הפלטפורמה שמאפשרת לאנשים כמו גילרי לדייק, תודה להופס על דיוניי כדורסל.

  1. אז אנחנו לא עושים את צרכינו על יונים אבל הצרפתים עושים ואוכלים יונים ממולאות אורז ואגוזים והטיוואנים אוכלים חולדות. ויש גמדים שהולכים על קיר.

    1. תודה מנחם
      כן, הוומבט לקח שם חסימה בנונשלנט אבל הבוטום של הבוטום ליין, הוא הפסיד לאנא-בוביק למרות שהיה טוב.

    2. לאכול יונים זה לא משהו מיוחד (?)
      פעם כשהיינו ילדים, סביב גילאי כיתות ז'-ח', היינו עולים לגג של המזכירות ומנסים לצוד יונים על ידי זריקת אבנים. הגג הוא בגובה של הפיקוסים שלידו. היינו לוקחים כמה אבנים ביד ושומרים על שקט.
      טל פוגל ואני היינו המומחים.
      זאת המון עבודה לריק כי המטרה קטנה וחמקנית. וראה זה פלא – פעם אחת פגענו ביונה והיא צנחה. תפסנו אותה, מרטנו את הנוצות ואכלנו עם חברים. היה מעט מאוד בשר אבל הסיפוק היה גדול.
      אם יהיה ביקוש אספר איך היינו צדים אגמיות ליד הברכות דגים.

  2. תואר שחקן השנה נגזל שנה שעברה מיוקיץ. השנה האבידה תחזור לבעליה.שי יכול להחשב כמתמודד בכיר גם זה כבוד גדול.טאטום נראה בשל יותר לתואר.

            1. גדול אתה דה שוט

  3. תודה על המעורב!
    פותח את הבוקר בכיף 🙂

    שאלת תם.. בטבלה של הגארדים שזכו ב-MVP (דריק רוז… איך נפלו גיבורים…), מה זה FP? מחיפוש בגוגל מצאתי שזה Fantasy Point … :-\

  4. וומבי עצום, בדיוק מה שחשבו שיהיה ולמעלה מזה. עכשיו רק נשאר לראות אם הוא ידפוק את התחזיות לגבי האפשרות שישלים קריירה בריאה. זו תמיד היתה השאלה הגדולה.

  5. שגא לא יקבל אם וי פי השנה. יותר מידי פוליטיקות שימנעו ממנו את הפרס גם אם הוא יהיה ראוי לכך. ההיסטוריה מלמדת ששחקן קודם כל מסיים עונה אחת כשהוא ראוי לפרס לפני שבאמת מעניקים לו אותו ורק אז בעונות שאחרי הוא יכול לזכות בו. לצערי זה המצב. כל עוד יש כל מיני טמבלים שמקבלים זכות הצבעה. אבל זה הרע במיעוטו. העולם מורכב ממיליאדרי רפי הבנה בכל התחומים, לא רק כדורסל.

  6. שימו לב שאת כל מה שפניקס עשתה מפתיחת העונה היא עשתה ללא 2 הגארדים הפותחים שלה דווין בוקר וברדלי ביל. אומנם בוקר שיחק ב 2 משחקים אבל הצמד שהיה אמור להוביל את הקבוצה עדיין לא שיחק משחק אחד ביחד.

  7. תודה רבה מל.
    .
    בובי נייט היה דמות מדהימה שכנראה כבר לא נזכה לראות יותר.
    פעם ישבתי בבר עם אוהד של טקסס טק עם מנוי של 20 שנה אחורה והוא סיפר לי על המהפך שנייט עשה שם (זה היה שנתיים לפני הפרישה שלו). הכבוד שהיה לו לגביו היה מדהים, ואני לא מאמין שהם היו היום במקום שהם נמצאים בו ללא התקופה של נייט.
    .
    שני הדברים שאני תמיד אזכור לגביו:
    1. הוא היה הראשון (כמאמן ארה"ב) – שאמר שמייקל ג'ורדן יהיה השחקן הכי גדול אי פעם.
    2. את הציטוט לגבי הקבורה שלו:
    https://www.youtube.com/watch?v=1DpGiRPpfPo&ab_channel=InsidetheHall

כתיבת תגובה

סגירת תפריט