פינת הכתב הצעיר: גילעד בן ה-9 כותב על קווין לאב ב-15 קבוצות מזרח

גילעד זריצקי הוא ילד בן 9. יהיה בן 10 עוד חודש. הוא ומשפחתו  מבצרה על הכביש הישן לחיפה, צפונה מרעננה, אך עתה נמצא עם משפחתו בדאלאס. אביו אסף הוא בוגר  תואר שלישי במדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, וכעת עושה פוסט-דוקטורט בביולוגיה תאית חישובית (Computational Cell Biology), ספציפית , הוא חוקר הבנת תנועת תאים בקבוצה וכן מנסה לכמת "התנהגות" של תאים בודדים בהקשר של מלנומה.  (דובי! אין צורך להבין. זה עבור אנשים כ-K-700 ומומי באתר) המשפחה נמצאת כעת ב-UT Southwestern Medical Center, בדאלאס.
גילעד הוא חולה כדורסל, וקרא מאמר ב-ESPN על אפשרויותיו של קווין לאב לשחק בכמה קבוצות. הוא ביסס מאמר זה על המאמר ב-ESPN וכתב בעצמו את המאמר, כשאביו אסף ערך ותיקן פה ושם, אבל בגדול זה פוסט של גילעד המבוסס על בלוג שניכתב, כשהוא מוסיף הרבה משלו!
אסף (וגילעד) ימשיכו לכתוב לאתר שעתה יש בצוות הכתבים שלו צוות מוחות שלא היה מבייש את מכון וייצמן (מומי אמנם בוגר רק כיתה י' אבל עם שכל של תואר חמישי, אפילו שהתואר החמישי הוא בציצים ווויסקי)

המתנה של לאב: 15 קבוצות, 15 (למעשה 13) טריידים

תרגם, ערך, הוסיף, וסיכם גילעד זריצקי

אף אחד לא יודע באיזו קבוצה ישחק קווין לאב בעונה הבאה, ומה מינסוטה טמברוולבס תקבל תמורתו. ברור שהוא יכול לתרום רבות לכל קבוצה ב-NBA, ושיהיו עליו הרבה קופצים. נציע כאן טריידים אפשריים עבורו לכל קבוצה ב-NBA. הרעיון למאמר מבוסס על תרגום פוסט מבלוג מאת Zach Harper מ-ESPN (http://espn.go.com/blog/truehoop/post/_/id/68391/gift-of-love-29-trades-for-29-teams), לפי העיקרון שמינסוטה בתהליך בניה מחדש ומחפשת חוזים קצרים ופוטנציאל עתידי. הטריידים המוצעים נבדקו בטרייד משין (http://espn.go.com/nba/tradeMachine). המאמר מחולק לשני חלקים, מזרח ומערב. בחלק הראשון נדון בקבוצות המזרח.

הערה: איני יודע האם זה חוקי להעביר שחקן יקר בבחירת דראפט באופן ישיר. אם לא, הטריידים המוצעים להורנטס, קליבלנד ופילדלפיה אינם רלוונטיים.

(תשובת מנחם: ניתן לעשות טרייד של שחקן בבחירת דראפט, אם כי הקבוצה עדיין בוחרת כמוסכם, והטרייד מבוצע מיד אח"כ)

מזרח

אטלנטה הוקס

הוקס: קווין לאב

טימברוולבס: פול מילסאפ, לוויס ווילימס, דניס שרודר ובחירת דראפט סיבוב ראשון של 2014 (15)

אטלנטה מקבלים קו קדמי מוכשר וורסטילי עם אל הורטפורד וקווין לאב, אולי המוביל מבחינה התקפית במזרח, שיוכל לקחת אותם צעד קדימה כבר בעונה הבאה. מינסוטה מקבלת תחליף ללאב במשכורת סבירה, שחקן רוטציה סולידי בקו האחורי ושני פרוספקטים לעתיד.

 

בוסטון סלטיקס

סלטיקס: קווין לאב

טימברוולבס: ג'ף גרין, ג'ריד ביילס, אברי ברדלי, כריס ג'ונסון וג'ארד סילינג'ר

בוסטון יכולים לחזור לימי לארי בירד העליזים. בסיס של לאב ורונדו מאוד מבטיח, יוכל למשוך שחקן ותיקים מוכחים ולהפוך לקונטדרים תוך מספר שנים קצר. מינסוטה מקבלת 3 שחקנים צעירים שיכולים לתרום מיידית עם פוטנציאל להפוך למובילים, ביילס וגרין יוסיפו ניסיון ועומק וכך הטימברוולבס יהיו במירוץ ל פלי-אוף כבר מהרגע הראשון בעידן "פוסט-לאב".

ברוקלין נטס

נטס: קווין לאב, פקוביץ

טימברוולבס: ברוק לופז, אנדריי בלאטצ', מרקיס טיג, מייסון פלאמלי, מרקוס טורנטון, שתי בחירות סיבוב ראשון (2015, 2017)

עם חמישייה של דרון וויליאמס, ג'ו ג'ונסון, פול פירס, קווין לאב ופקוביץ וספסל של גארנט, קירילנקו, טלטלוביץ וליווינגסטון הם יכולים להתמודד על האליפות כבר השנה.

ברוק לופז עדיין צעיר. אם  יצא מהפציעות יוכל להיות אחד משלושת הסנטרים המובילים בליגה ויוכל להוות את הבסיס לקבוצה עתידית ביחד עם הצעירים טיג ופלאמלי ושתי בחירות דראפט סיבוב ראשון. טורנטון יכול גם לעזור, אבל התפקיד העיקרי שלו הוא לאפשר את הטרייד מבחינת תקרת המשכורות.

   

שרלוט הורנטס

הורנטס: קווין לאב וקווין מרטין

טימברוולבס: קיד גילכריסט ושתי בחירות סיבוב ראשון בדראפט 2014 (9,24)

הורנטס מאוד משתפרים עכשיו ולשנים הקרובות. לאב וג'פרסון יכולים להיות הקו הקדמי-ההתקפי המוביל בליגה, ביחד עם קמבה וולקר הם מרכיבים טריו מלהיב. ג'רלד הנדרסון וקווין מרטין יוכלו להשלים חמישיה חזקה וכן יש לקבוצה מספר פרוספקטים מבטיחים שיוכלו לתרום הרבה תוך כמה שנים.

מינסוטה בונים מהבסיס. נפטרו מהחוזה של של מרטין ובונים בסיס ע"ס בחירות הדראפט ובתקווה שגם קיד גילכריסט יתפתח לכוכב (בסה"כ הוא עוד לא אפילו בן 21).

 

שיקגו בולס

בולס: קווין לאב

טימברוולבס: מייק דאנליבי, תג' גיבסון, תוני סנל ושתי בחירות סיבוב ראשון ב-2014 (16, 19)

בולס מקבלים את הכוכב הנוסף שחיפשו בנרות, שילוב מושלם לנואה בקו הקדמי. אחרי אמנסטי על בוזר, ובתקווה לחזרה לכושר של רוז ועוד שחקן או שניים מהשוק החופשי, שיקגו יכולה לדבר חזק העונה.

הטימברוולבס צוברים כישרון עם סנל ושתי בחירות דראפט. דנליבי וגיבסון יכולים לתרום המון במיידית ויעלו שניהם בחמישייה של מינסוטה.   

קליבלנד קבלירס

קבלירס: קווין לאב

טימברוולבס: בחירת סיבוב ראשון בדראפט 2014 (1).

קליבלנד נמנעים מעוד הימור בבחירה מס' 1 ומקבלים כוכב מוכח. יש להם מספיק שחקנים צעירים ומוכשרים לפתח ולאב יוכל להוביל את הקבוצה המוכשרת הזו.

מינסוטה מתחילים מחדש עם שחקן שיכול להתפתח לכוכב על בליגה.

דטרויט פיסטונס

פיסטונס: קווין לאב, קווין מרטין, ריקי רוביו

טימברוולבס: ברנדון ג'נינגס, גרג מונרו וג'וש סמית.

ניסויי שינוי קונספציה בשני הצדדים. הפיסטונס מוותרים על מונרו, השילוב שלו עם דרומונד לא היה נראה מוצלח וכן הוא מחפש חוזה גדול, מה שיכול להתאים יופי למינסוטה – להחתים כוכב עתידי לחוזה ארוך. מבחינת דטרויט, השילוב של דרומונד ולאב יכול להיות קטלני. הניסוי עם ג'וש סמית בדטרויט הוכרז ככישלון וגם ג'נינגס מאכזב. שניהם עשויים להצליח יותר במינסוטה ולהתחבר שם לקבוצה חזקה. בדטרויט, רוביו ומרטין יהוו ניסוי חדש לקו האחורי, בתקווה שהפעם יצליח יותר.

 

אינדיאנה פייסרס

פייסרס: קווין לאב וניקולה פוקוביץ'

טימברוולבס: רוי היברט, דויד ווסט ובחירה סיבוב שני בדראפט 2014

החלפת קווים קדמיים. הפייסרס יקבלו סיכוי נוסף לאליפות עם קו קדמי מאוד שונה, מוכשר מאוד התקפית אבל פחות הגנתית. אם הברגים בראש של היברט יסתדרו והוא ישחק כמו בתחילת העונה, הוא יהיה אחד משלושת הסנטרים הטובים במשחק. ביחד עם ווסט הם יכולים למצוא בית חם (או קר) במיניאפוליס ולהישאר בתמונת הפלייאוף במערב.

 

מיאמי היט

למיאמי אין מה להציע עבור לאב. בוש ולברון שולטים בגורלם וכל שאר השחקנים מבוגרים ומעבר לשיא כך שהם לא אטרקטיביים למינסוטה.

 

מילווקי באקס

באקס: קווין לאב

טימברוולבס: בחירה מספר 2 בדראפט

כוכב מוכח מול הסיכוי שפרקר או וויגינס יהיו כוכבי על

 

ניו יורק ניקס

אני לא רואה תרחיש שבו קווין לאב מגיע לניקס. לניו-יורק אין כשרון צעיר או בחירות דראפט ולמעשה אין להם מה להציע.

 

אורלנדו מג'יק

מג'יק: קווין לאב, קווין מרטין

טימברוולבס: ארון אפללו, ויקטור אולדיפו, טוביאס האריס וורנון מקסיוול

מג'יק מעבירים שני שחקנים מאוד מבטיחים (אולדיפו והאריס) אבל שומרים על בחירת הדראפט שלהם (4), שביחד עם לאב, ווקוביץ' ועוד כמה פרוספקטים יכולים למצוא את עצמם בצמרת תוך כמה שנים. מרטין יכול לתרום עד שהצעירים יתבגרו.

אולדיפו והאריס יהיו יופי של התחלה חדשה למינסוטה. מצד אחד כבר הוכיחו שהם מסוגלים לשחק ברמה הגבוהה ביותר ומצד שני עדיין בהתפתחות וכל אחד מהם יכול להפוך לכוכב. עוד בונוס הוא ההצלחה להעביר את החוזה של מרטין, אפללו (שמחזיק חוזה קצר יותר) יהווה כח אש בשנים הראשונות, עד שהצעירים ייקחו פיקוד. מקסיוול נמצא בטרייד רק כדי שהטרייד יעבוד מבחינה כספית.

פילדלפיה סיקסרס

סיקסרס: קווין לאב

טימברוולבס: 2 בחירות דראפט 2014 (3, 10)

לסיקסרס יש הרבה שחקנים צעירים ופוטנציאל וקווין לאב יהיה בחירה מוכחת לתפקיד הסופרסטאר סביבו שאר הצעירים יכולים להתפתח. היתרון הגדול פה הוא שהסיקסרס לא צריכים לקחת סיכון ולחכות לשני צעירים נוספים להפוך לכוכבים. מינסוטה מקבל בחירות דראפט גבוהות בדראפט חזק ומתחילה בניה מחדש. לא ברור לי אם זה מסתדר מבחינת חוקיות של טריידים. ה-Trade Machine של ESPN לא יודעת לקחת בחשבון בחירות דראפט.

טורונטו רפטורס

רפטורס: קווין לאב, ריקי רוביו

טימברוולבס: קייל לאורי, אמיר ג'ונסון, טרס רוז ובחירת סיבוב ראשון בדראפט 2014 (20)

אחרי ההצלחה המפתיעה של הרפטורס בעונה הקודמת, הטרייד הזה יאפשר להם לעשות צעד קדימה ולעבור סיבוב בפלייאוף במזרח החלש. דמאר דרוזן ולאב מהווים זוג התקפי מהמוכשרים בליגה, שניהם צעירים ויכולים להוביל את הקבוצה לשנים קדימה. הציוות של ואסקז ורוביו בפוינט (חלק מהזמן הם גם יוכלו לשחק ביחד) יכול להיות שוס. יש להם מספיק כסף תחת תקרת המשכורות כדי לחפש שחקן חופשי לעמדה 3.

מינסוטה מקבלים ערבוב של שחקנים מוכחים בשיאם (לאורי, ג'ונסון) ופוטנציאל (רוז, בחירת דראפט) שיכולה להשאיר אותם רלוונטיים ביחד עם בניה לעתיד.

 

וושינגטון וויזרדס

וויזרדס: קווין לאב, קווין מרטין

טימברוולפס: ננה הילריו, ברדלי ביל

הוויזרדס מקבלים סופר סטאר מוכח שיצטרף לג'ון וואל וישלים מצוין את גורטרט בקו הקידמי ויעמיד אותם במצב מצוין לעשות צעד נוסף בהתמודדות על ראשות המזרח כבר בשנה הקרובה. קווין מרטין יהווה תחליף סביר לברדלי ביל.

מינסוטה מקבלים שחקן מוכח, ננה, שיחליף את לאב ויהיה ציוות טוב עם פקוביץ. ברדלי ביל רק בן 20 ויכול להיות הפנצ'ייז פלייר העתידי של הקבוצה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. מנחם דמיט… דווקא מיקרוביולוגיה וביולוגיה מולקולרית אני יודע…

    תענוג לקרוא תשוקת כתיבה יכולת וידע אצל בחורון בגיל הזה..

    גלעד, רק אזהרה קטנה – התחלתי באותו גיל ולא הבנתי עד הסוף מה אני עושה. מסתבר שבניגוד למה שהבטיחו, חלק מהבחירות שתעשה ילוו אותך לכל החיים. אצלי, למשל, אלה היו הניקס.
    בקיצור, תבחר בזהירות.

  2. יופי של פוסט! שיחקת אותה 🙂

    הטרייד עם דטרויט מדהים- לא חשבתי עליו אף פעם, והוא נראה הכי משתלם לשני הצדדים. אבל לא נראה לי שזה יקרה, ולא נראה לי שהוא ירצה לעבור לדטרויט.

  3. כולם מדברים על איפה ישחק קווין לאב שנה הבאה…תכל'ס מה שמעניין זה איפה הוא ישחק עוד שנתיים…

    השנה הקרובה זה רק כי מינוסטה לא רוצה להישאר קירחת מכאן ומכאן לכן רוצה לעשות טרייד אבל בשנת 15-16 לאב שחקן חופשי, אה לה דוויט האוורד

  4. כל הכבוד גלעד על ההשקעה וברוך בואך להופס. אני מסכים עם ירון כל העניין זה האם לאב יסכים להאריך חוזה או לא.האמת שאם אני מיניסוטה אני חותך את העניינים מהר או עם בוסטון או עם גולדן סטייט

  5. איזה יופי שילד בן 9 כבר שולט באנגלית ברמה כזו שהוא יכול לקרוא מאמרים באנגלית ולהבינם.

    בקשר למאמר – קווין לאב לא טמבל, והוא חייב לעבור למזרח, שם יזכה להעפלה אוטמטית לפלייאוף.
    המערב רק מתחזק, סן אנטוניו לא מוכנה לפנות את הבמה לצעירים (ולמה שתעשה זאת?), ואלא אם כן יצטרף לקבוצת פלייאוף מערבית הוא ימשיך לתכנן חופשות קיץ ארוכות.

  6. איזה כיף לקרוא. חייב להגיד שאני ממש לא מחזיק ממנו.ממש לא.מסוג השחקנים שהמספרים שלהם עושים מהם משהו שהם לא.

  7. יפה מאוד!
    בכל זאת, אני חושב ש-75% מהקבוצות הנ"ל לא יציעו שום טרייד שיביא את לאב, כי הן יודעות שהוא לא יישאר שם בשנה הבאה.

  8. אחלה ניתוח גילעד.
    למרות שלאבב הוא אחד השחקנים האהובים עלי בצד המערבי של הכדור
    לפעמים שחקן בינוני פלוס שעולה 3-5 מליון דולר לעונה הוא נכס הרבה יותר גדול מכוכב גדול שמשתכר ( או ישתכר) בסכומים גבוהים.
    אני לא רואה קבוצה שבונה את עצמה סביב לאב.. כי תכונות כמו ריבאונד אאוטלט פאס ושלשות הם תכונות של שחקן משלים ולא שחקן שתוקע לך את כל תקרת השכר..

  9. יפה מאוד!

    האופציה של שיקגו (במידה וכרמלו לא ילך לשם) מאוד מעניינת.
    חוץ מהיתרון הברור של לשחק במזרח החלש, אם רוז יחזור לחצי ממה שהוא היה, יכולה להיות שם קבוצה רצינית.

    הבעיה היחידה היא שאין להם את היכולת להציע משהו שישתלם למינסוטה.

  10. מנחם אם אפשר אז גם אני רוצה לכתוב כתבה בפינת הכתב הצעיר אני בן 11 מתל אביב אני קורא באתר כבר שנה והתחלתי להגיב בקבעיות בחצי השנה האחרונה. כמו כולנו גם אני חולה כדורסל. גלעד כתבה ברמה גבוהה תודה רבה.

    1. אני לא מסתכל על הגיל, רק על האיכות. אם היו הולכים לפי גיל, אז אני – טרח זקן בן 77 – כבר צריך להיות עם רגל אחת בקבר, ולכתוב על מחלות.
      אם יש לך משהו טוב, שלח ל-
      sefersheli@hotmail.com

  11. יופי של פוסט גלעד.
    איזה קבוצה אתה אוהד?
    תגיד לאבא שיקח אותך לראות משחקים של דאלאס שנה הבאה, הם יהיו אחלה קבוצה, רק אל תיתקע לאהוד אותם ואז להסתובב 20 שנה בלי לראות אליפות כמוני

  12. תודה לכולם על הפרגון ולך מנחם תודה מיוחדת על הפרסום, שמחת אותי מאוד.
    מאז שהגענו לדאלס לפני שנה אני אוהד מבריקס. יצא לי כבר להיות בארבעה משחקים.
    מקווה לכתוב פוסט נוסף בקרוב…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט