ציוני טרייד: הארדן בקליפרס / רועי ויינברג

טרייד גדול מצד אחד, וכזה שהפתיע כמה אנשים מהצד השני.

הקליפרס קיבלו את: ג'יימס הארדן, פי ג'יי טאקר

פילדלפיה קיבלו את: ניקולס באטום, מרקוס מוריס, רוברט קובינגטון, קיי ג'יי מרטין, בחירת סיבוב ראשון ב-2028, בחירת סיבוב ראשון מקבוצה שלישית, החלפת בחירות, 2 בחירות סיבוב שני.

קליפרס – A

אני אוהב את ההתאמה של ג'יימס הארדן בקליפרס, בעיקר בגלל מה שראינו ממנו בשנים האחרונות (בצד החיובי). הוא יכול לתפקד כפליימייקר מצד אחד, מצד שני יכול להשתלט על משחקים לבד. זה שחקן שקלע 42 ו-45 נקודות על שחקן ההגנה של העונה לשעבר בפלייאוף השנה, ושחקן שמסר 10.7 אסיסטים על 14.5 זריקות בשנה שעברה כרכז.

בקליפרס הוא ישחק יותר כשוטינג גארד, כשלצידו יהיה את ראסל ווסטברוק שממעט לזרוק השנה. סביר שאחד מהם תמיד יהיה על המגרש, כשאני הייתי נותן לווסטברוק לשחק עם החמישייה השנייה (למרות ששניהם יפתחו, ככל הנראה). זה מאפשר לקליפרס לתת מנוחות לקוואי ולפול ג'ורג' בעת הצורך, כשגם שניים משלושת המובילים יספיקו בשביל לנצח כל קבוצה. אין ספק, לדעתי, בקשר ליכולות הכדורסל של הארדן.

יש ספק בקשר לגישה של הארדן. כאן נכנס טיירון לו, המאמן שהצליח לשקם את ווסטברוק ולהפוך את קיירי אירווינג לרכז של אלופת NBA. הוא יודע לגשת לשחקנים ולהוציא מהם 110%, ואם הוא יצליח להתחבר להארדן – חתיכת אם – הוא מקבל כאן שחקן שיכול להיות אחד מ-15-20 הטובים בליגה. הארדן חוטף הרבה ביקורת, אבל הוא שחקן כדורסל אדיר. כזה שיהפוך את החיים של קוואי וג'ורג', שני קלעי שלשות טובים שירוויחו ממנהל משחק ברמה שלו, לקלים יותר. כזה שגם יכול ליצור סל לבד. הוא יצטרך לעשות את שניהם, ושאלת הבריאות סביב הקליפרס מרחפת גם הפעם.

הנוכחות של הארדן יכולה להאריך את זמן המנוחה של קוואי וג'ורג' וכנראה תבטיח לקליפרס מקום בשישייה הראשונה, כשבשנה שעברה קוואי שיחק כמות דקות גבוהה מדי בחצי השני של העונה והתפרק בפלייאוף. זה לא יקרה הפעם.

המחשבה הראשונית שלי על הטרייד, לפני שפרסמו את החבילה המלאה, הייתה שהתקרה של הקליפרס תלויה בדרך בה הם ינסו לעצור את ניקולה יוקיץ'. אני לא חושב שהם יצליחו, כי הוא השחקן הטוב בעולם ובשיאו, אבל פי ג'יי טאקר זה הימור מעניין. זובאץ מספיק פיזי בשביל להקשות עליו, אבל טאקר זה בן אדם שיודע להכנס לאנשים מתחת לעור.

זאת אולי הדרך הכי טובה לעצור את יוקיץ'. הווארד עשה את זה בפלייאוף 2020 והצליח, טאקר עצבן שורה של שחקנים גדולים לפניו. אם הוא מצליח להדביק לסרבי עבירות זה משנה משחקים, וזה יותר משמעותי מסוללת הפורוורדים שהועברה לפניו. הם ויתרו על לא מעט בחירות דראפט, אבל קבוצה עם קוואי וג'ורג' צריכה ללכת All-In בכל שנה.

במקרה הזה, אגב, החלון יכול להיות קצר במיוחד. הארדן מסיים חוזה בשנה הבאה, קוואי וג'ורג' עם אופציית שחקן. יכול להיות שב-2024/25 הקליפרס תהיה קבוצה חסרת תקווה וחסרת בחירות דראפט, אבל מראש כולן עברו בטרייד הגרוע על שיי גילג'ס אלכסנדר. זה היה הצעד הנכון.

פילדלפיה – C

לא היו לסיקסרס יותר מדי אפשרויות. הארדן רצה לעבור לקבוצה אחת, הגיע אליה בסופו של דבר, והתמורה לא יוצאת דופן. כרגע. אני לא חושב שזה המהלך האחרון של הסיקסרס.

רוברט קובינגטון הוא שדרוג על פי ג'יי טאקר (בכל מה שלא קשור לשמירה אישית על כוכבים בפלייאוף) ובעל כימיה טובה עם אמביד, שאר הפורוורדים יתנו עומק. טירייס מקסי ודיאנתוני מלטון הם קו אחורי טוב, כשהקפיצה של מקסי מבטיחה מאוד ומציבה אותו כמספר 2 בקונטנדרית, ככה שהם לא היו צריכים שחקן כזה.

הם כן צריכים סגל שיקרב אותם לבוסטון ומילווקי, כשבעיניי הם גם מתחת למיאמי וקליבלנד. לכן יכול להיות שיהיה טרייד המשך, כשיש אוסף של חוזים קטנים יותר שיכולים לעבור וגם הבחירות שיהיו בעלות ערך גבוה. לא אופתע אם הן יישארו בסיקסרס למקרה בו אמביד יבקש טרייד בעצמו.

לכן לא אופתע אם חלק מהחוזים והבחירות יעברו לטורונטו על פסקל סיאקם למשל, במה שייצור טריו לא רע בכלל. יכול להיות שגם במקרה של קבוצות אחרות שיפתחו את העונה בצורה רעה נראה מהלך כזה, כשאולי דמאר דרוזן או מישהו אחר בסגנון יגיע לפילי. ציון משקף יותר מ-C, בכנות, יהיה N/A.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. מורי אמר כבר לפני חודשיים שהוא רוצה שחקן ברמת אולסטר(אין סיכוי) או חוזים נגמרים לשמור על מקום תחת תקרת השכר , ובחירות דראפט שיהיה אפשר לארוז יחד עם החוזה הנגמר של טוביאס בשביל טרייד והוא קיבל מה שהוא רצה , יהיה פה עוד טרייד

  2. תודה רועי. מסכים עם מה שכתבת על הקליפרס בגדול, בקטן זה חתיכת הימור היות והארדן הפך בשנים האחרונות להד קייס לא קטן.. מבחינת פילי לדעתי החמרת אתם, המטרה הייתה קודם כל להפטר מהארדן , קיבלו ווטרנים לרוטציה ובחירות דראפט עתידיות שאולי יצא מהן משהו. יותר בעיניי איפשהו בין B ל-A בטח לא C.

  3. תודה רועי. אני מסכים איתך שלקליפרס לא היה מה להפסיד בטרייד הזה, אבל העובדה שפילדלפיה הצליחו לצאת במחיר רווח מהארדן, שבעצמו היה מחיר רווח מבן סימונס, זה הישג משמעותי לפילי

  4. הציון של פילי יעלה במידה והם משתמשים בבחירות שהם קיבלו לחיזוק רציני בטרייד דד ליין.
    הם חייבים עוד שחקן לצד אמביד ומקסי ואני מאמין שהם על זה.

  5. מלה על הגילאים? חמישייה של ווסטברוק-הארדן-ג'ורג-קוואי-טאקר שכנראה תסגור משחקים תהיה עם גיל ממוצע באיזור ה 35. גם אם לא יגיעו פצועים לפלייאוף (וכנראה שיגיעו) יש מצב שייפלו מהרגליים בסיום משחקים

    1. הימור שלי- לא תראה את החמישיה הזאת משחקת ביחד בעונה הסדירה יותר מידי. פציעות ולואד מנג'מנט זה מה שמניע את קוואי וג'ורג.
      לא יודע איך קבוצות תמיד חושבות שאם הם לא יבנו כימיה קבוצתית בעונה הסדירה זה יעבוד בפלייאוף.

  6. תודה רועי. הפעם אני נוטה לא להסכים אתך. אני לא מאמין שלהארדן נשארה תחמושת בקנה, והקליפרס נתנו יותר מדי עבורו. אבל ייתכן כמובן שאתה צודק והארדן יפתיע את כולנו.

  7. גם.ג'ימי באטלר אחרי פילי ומינסוטה נראה גמור .
    ומשם רק עלה .
    הארדן.הוא שחקן אדיר ,מתחרז עם חזיר…
    בבורסה שוורים מרוויחים,דובים מרוויחים ,חזירים לא מרוויחים !
    המשימהשל טיירון לו להפוך חזיר
    לשור ,איךאמר הרצל …אם תירצו אין זו אגדה .
    יצליח ?
    תלוי בהארדן עצמו .
    ראסל היה בדרך לתהום שינה כיוון
    והעתיד נראה חיובי מאד מבחינתו .
    הארדן לפני שינוי כיוון הכרחי .
    במידה ויצליח אליפות זו לא מילה גסה .
    טקטיקה לו מבין איך לחלק עומסים
    ואחד הבודדים שהצליח להסתדר עם חרבון ….
    הארדן קטן עליו.
    שיהיה בהצלחה.

    1. ההשוואה לגימי לא קשורה למציאות. הוא בודאי לא היה גמור במינסוטה ובפילי, אלא היה מאוכזב מהתרבות של הכדורסל המפסיד בשני המועדנים האלו. בינתיים פילי ומיני ממשיכות להפסיד בזמן שהוא במיאמי נתן בראש לכל המקטרגים. מילה נוספת, תקשיב ישירות לבן אדם לפני שאתה מכריע את דעתך לגביו. אם היית מקשיב לגימי בתקופתו במיני ובפילי, לא היית חושב כך.

      1. קצת הגזמת עם הקרדיט לג'ימי שהיה מאוכזב "מ"התרבות" המפסידה בפילי ומיני עד ששכחת שאת שתי הקבוצות הוא עזב בטונים צורמים אחרי רינונים על לכלוכים בחדר הלבשה ופילי לפחות לא היתה קבוצה מפסידה בעונה שבאטלר היה שם ונזכיר גם שבאטלר קיבל בראש מקאווי בפלייאוף. רק אומר

      2. פחחחחחח סליחה הערה מה זה מוזרה…. ג'ימי באטלר, הוד רוממתו, ילד האשפתות היה מאוכזב מתרבות המשחק בפילי ומיניסוטה, למה מי הוא בכלל? עוד ערס טיפש שרק עשה בלגן איפה שלא התאים לו , אפשר לחשוב איפה הוא משחק עכשיו, במועדון הכי דוחה בליגה, אפילו אוהדים אין במיאמי….

        1. היה נראה לך הגיוני שסימונס יקבל את המושכות על הכדור במקום גימי? פילי יצאו מפגרים שהעדיפו את סבא גפטו על גימי פריקינג באטלר. הקשבת לשעה וחצי שלו בפודקאסט של רדיק? הוא סיפר שם למה הוא עזב ומה היה בחדר הלבשה בפילי ומה היה לו מול ההנהלה. ובוא, פילי מועדון כושל, כל כך הרבה טעויות עם כל כך הרבה בחירות, ובאופן כללי תרבות כושלת. לגבי מיאמי, אתה כנראה מדבר מתוך משקפי הייטר. מיאמי מועדון נפלא, עם תרבות מנצחת בניגוד לפילדלפיה בעת האחרונה.

  8. הארדן שחקן נוראי שתרם רבות לתרבות הפלופים בליגה, וברגע שהשופטים הפסיקו לפנק אותו איבד כל מוטיבציה להשתפר במשחק שלו. בזבז את הזמן והכסף של פילי ועכשיו הלך למקום הטבעי עבורו- בית הקברות לפילים בלוס אנג'לס

  9. הארדן רצה הארכת חוזה במינימום של 40 מד לעונה
    פילי לא התכוונו לתת לו את זה למעשה אף קבוצה אחרת עם תקרה פנויה לא התכוונה
    ואז הארדן לקח את האופצית שחקן שלו וביקש טרייד לקליפרס רק מה ? מורי התעקש לתמורה באול סטאר או חבילת נכסים שכוללת חוזים נגמרים ובחירות דראפט

    עכשיו הקליפרס יתנו להארדן חוזה של 120 מד לשלוש שנים נוספות ועל הדרך לקחו את הגויה של טאקר- ציון A ?

    בפילדלפיה ניק נרס ויתר על הארדן אחרי כל הסימפוזיון של דריל מורי שקרן ולמעשה חיכו לקבל מקסימום על הארדן והקליפרס נתנו בגדול שתי בחירות סיבוב ראשון ואופציה להחלפת בחירות נוספת ועוד שתי בחירות סיבוב שני ?!?!

    בתכלס אמביד ומקסי זה אחלה גרעין לבנות קבוצה סביבו ופילדלפיה כנראה תשמור את מוריס מרטין וקובינגטון ושדרגה משמעותית את הספסל.
    והצ׳ופר הכי גדול מבחינתי – פילי חזרו לשחק מהר וכדור זז ולא יתקע אצל הארדן
    סופסןף נהנה לראות אותם !!!

  10. טרייד של אין ברירה לשני הצדדים.
    .
    לטעמי הציון של הקליפרס נמוך מ- A, בגלל שהארדן לא יציב בהחלטותיו, ואני גם לא יודע איך יסתדר עם קוואי וג'ורג'. יתכן שאחד מהם בדרך החוצה? בכל מקרה – דאבל אור נאת'ינג.
    .
    עבור פילי, בנסיבות האלה, זה טרייד מצוין. עצם זה שהם קיבלו עליו משהו זה מדהים, לא חושב שהייתה להם אלטרנטיבה של ממש מלבד לשלם לאיזה סוחר גרוטאות (פרסטי/איינג') שיקח אותו מהם, יחתוך אותו מהסגל, ויקבל בחירת סיבוב ראשון כפיצוי על הטרחה.
    .
    העובדה שדריל מורי הצליח לקבל תמורה בטריידים עבור סימונס והארדן היא פשוט לא תיאמן. הוא מתבזבז בליגה, צריך לעשות הסבה לאלטע-זעכן מקצועי.

  11. הציונים הפוכים בדיוק
    איך עוד יש מישהו שמאמין בכוכבים מהעבר
    קיירי בדאלאס
    ראסל ביוסטון ובווש
    גריפין בדטריוט
    וכו'
    הארדן גמור ובטח טאקר שפלייאוף אחד סידר לו תדמית שלא קשורה למציאות הנוכחית
    קליפרס יהיו בפלייאוף יעופו סיבוב ראשון
    אם יהיה נס בריאותי יגיעו לשני
    ופילי זו תמונת מראה
    לקחה 2 שחקנים גמורים וקיבלה תמורה סבירה
    מאוד יכול להיות שהבחירה ב2028 תהיה בחמישיה הראשונה ותגיע בול בזמן לפילי

  12. קצת הגזמת עם הקרדיט לג'ימי שהיה מאוכזב "מ"התרבות" המפסידה בפילי ומיני עד ששכחת שאת שתי הקבוצות הוא עזב בטונים צורמים אחרי רינונים על לכלוכים בחדר הלבשה ופילי לפחות לא היתה קבוצה מפסידה בעונה שבאטלר היה שם ונזכיר גם שבאטלר קיבל בראש מקאווי בפלייאוף. רק אומר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט