פרוויו וושינגטון וויזארדס 2023-2024 חלק ב' – דני אבדיה / Stockton2Malone

פרוויו וושינגטון וויזארדס 2023-2024 חלק ב' – דני אבדיה / Stockton2Malone

קצת אסקיפיזם, ננסה לחשוב על משהו אחר מהפיזדץ הזה שקורה, חייבים להישאר חזקים בשביל אלה שבחזית, חייבים לנצח.

החלטתי לכתוב תת פרק נפרד על דני בלבד, כדי להרחיב דיון על 2 נקודות: 

  1. האם קריירה של דני עד עכשיו היא הצלחה או כישלון 
  2. צפי לעונה הקרובה
  1. האם קריירה של דני עד עכשיו היא הצלחה או כישלון?  

בעצם אחרי כל משחק של דני מקבלים שלל דעות, החל מ-"וואו הוא border line all star" ועד ל-"יאללה מה הוא עושה שם בכלל, שנה הבאה במכבי". חלקית לספקטרום הרחב הזה אחראי דני עצמו שלא מספיק יציב, אבל לדעתי החלק הגדול זה הפזיזות של הצופה הישראלי הממוצע. 

אז בואו נראה. אמנם, דני רק בן 22, אבל הוא נמצא כבר 3 שנים בליגה אז יש מדגם מספק. לחיוב אפשר לציין שהוא שחקן לא פציע (טפו טפו טפו על העץ) שכפי שראינו לא מעט מזה תלוי בשחקן עצמו, הכנות שהוא עושה ושמירת על אורח חיים מתאים (ד"ש לזיון). נראה שדני אוכל ונושם כדורסל, כל מה שמעניין אותו זה להצליח (בקיצור ילד טוב ירושלים)  

בכל עונה דני העלה את הממוצעים בשלושת הקטגוריות העיקריות, נקודות, כדורים חוזרים ואסיסטים. עונה שעברה הייתה הכי מוצלחת עם עליה בכל הפרמטרים הנוספים, כגון דקות משחק וכמות זריקות.

ככה על פניו יש גרף התקדמות, בנוסף דני מיצב את עצמו כאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה והטוב בקבוצה, זה שמקבל לשמור את הכוכב של היריבה, בין אם זה ג'לן ברונסון, ג'לן בראון או יאניס. באופן כללי שחקן תורם לקבוצה. 

עכשיו נעבור למישור השני – דראפט 2020, נסקור מה קרה לשחקנית דראפט

אם נחלק את שחקני הדראפט ל-3.5 tiers (טיר)

טיר 1:  כוכבים, טופ 20 שחקנים בליגה: אנתוני אדוארדס וטייריס הליברטון

טיר 1.5: לאמלו בול, הרבה פוטנציאל, מאוד פציע, על פניו אמור להפוך לטופ 10 רכזים בליגה. חוץ ממנו בטיר הזה טייריס מקסי ודזמונד ביין. 

טיר 2: שחקני רוטציה ליגיטימיים, ספסל / חמישייה עם גרפי התקדמות כגון פטריק וויליאמס, דני, אונייקה אוקונגוו, אובי טופין, דווין ואסל ואחרים. זו הקבוצה השלטת הדראפט הזה. 

טיר 3: קריירה לא מתרוממת, יכול להיות שלל סיבות – חוסר התאמה קבוצתית (ג'יימס וייסמן), חוסר בשלות (אייזיק אוקורו)  או השילוב שלהם (זאק נאג'). בקבוצה זו גם לא מעט שחקנים. 

אז המסקנה הראשונה, דני שלנו במקום טוב באמצע. הוא לא כוכב אך בהחלט שחקן תורם לקבוצתו. האמת מסקנה זו הפתיעה אותי במקצת, נוצר רושם שרוב הדראפט הזה פלופים, משום מה הדראפט הזה נחשב כחלש, אבל הנה לא מעט שחקנים משמעותיים יצאו כאן. 

או קיי, אז אחרי שסקרנו לרוחב הליגה, נתעמק לעומק ונראה איך וושינגטון מפתחת שחקני הדראפט שלה.

מאז 2010 אין הרבה נקודות אור, ב-2010 ג'ון וול הייתה בחירת מס' 1 סבירה (אול סטאר כמה פעמים), גם בראדלי ביל ב-2012 בחירה מס' 3 אפשר להגדיר "בסדר". 

חוץ מהם: יאן וסלי במקום ה-6 ב-2011 – לא מימש את הפוטנציאל שלו ונהיה כוכב גדול באירופה. אוטו פורטר ג'וניור נבחר ב-2013 (אחד הדראפטים החלשים בהיסטוריה) במקום השלישי ולמרות שנהיה שחקן לגיטימי בליגה, היה רחוק מלהפוך לכוכב. קלי אוברה וטרוי בראון שנבחרו במקום 15 ב-2015 ו-2018 בהתאמה שחקנים טובים, אבל טרם הצליחו להתפתח ולתרום לקבוצות שלהם. ממוצעים של אוברה אמנם יותר גבוהים, נובע מכך ששיחק בקבוצה חלשה (עובדה ששנה הבאה בראון יקבל משכורת גבוהה יותר) 

ככה הגענו לשנים האחרונות, בהם מבחרו 3 פורוורדים – רוי האצ'ימורה ודני במקום ה-9 וקורי קירספרט במקום ה-15. 

האצ'ימורה מראה בצורה מצוינת את הפספוס של וושינגטון, איזה שחקן יעיל הוא יכול להיות אם מוצאים לו נקודה אופטימלית – קלעי גבוה מחליף עם מספר דקות מוגבל, חס וחלילה מוביל קבוצה. 

או קיי אז אחרי כל החפירה הזו, המסקנה הבלתי נמנעת, ישנם ספקות על יכולות של וושינגטון לפתח שחקנים צעירים או לפחות להבין נישה מועדפת של כל שחקן. 

כנראה המקום האופטימלי של דני – קבוצה ששואפת לנצח, אז נאחל לו טרייד…

2. תפקידו של דני בעונה הקרובה 

קודם כל נבהיר, אני נמנה עם האנשים שלא חושבים שלפתוח בחמישייה צריכה להיות מטרת על. יותר חשוב מה אתה עושה בדקות משחק שאתה מקבל מאשר כמות שלהם בדפי הסטטיסטיקה. לעמוד בפינה חצי משחק ולחכות לקבל מסירה לשלושה (לשווא, דני, לשווא, פול לא ימסור 🤷‍♂️) כי זו תבנית משחק של המאמן לא נשמע מפתה במיוחד, לעומת זאת להיות מוביל כדור של החמישייה השנייה יכול להיות מעניין. 

יחד עם זאת, עליה מהספסל זה תפקיד הרבה פחות יציב וכבר ראינו בשנה שעברה מספר משחקים בהם דני פתח מהספסל וכמעט ולא שותף. בסך הכול, אם נסתכל על ה-split חמישייה / ספסל, נראה שממוצעים של דני טובים יותר כאשר הוא פתח בחמישייה מאשר מהספסל, אני משער זה קרה בגלל שבהרבה משחקים ביל לא שיחק ואז דני קיבל תפקיד יותר משמעותי.

אם לסכם, אפשר להיות בטוחים השנה דני ייקבל הרבה הזדמנויות – הקבוצה בטנקינג, לא מצפה ולא רוצה לנצח, לכן תעשה הרבה ניסיונות ותשחק עם הרכבים "מעניינים". זו יכולה להיות בעיה גדולה עבור דני, באופן כללי, הוא שחקן קבוצתי ומתאים יותר לקבוצה ששואפת לנצח, היתרונות שלו (הגנה טובה, תנועה ללא כדור, שאיפה לשחק כדורסל קבוצתי וחיובי, קבלת החלטות טובה) מתגבר בסיטואציה נכונה מהחסרונות (קליעה לא יציבה, כדרור לא מספיק טוב עבור מוביל כדור). 

ככה יוצא שדני הוא לא שחקן plug-and-play ועלול ללכת לאיבוד בקבוצה, ברגע הכי לא מתאים מבחינתו. כמו שכתבתי בפרק הקודם, כל שחקני הסגל המשלים של וושינגטון מסיימים חוזה עכשיו, כך שהסיטואציה שבה כל אחד יעבוד עבור החוזה שלו לעונה הבאה לא מיטבית. 

נסיים בנקודה אופטימית – דני שחקן דיי מגוון, הוא יכול לשחק on the ball / off the ball, יכול לשמש רק כסטופר הגנתי, תורם להתקפה גם במגרש פתוח וגם בהתקפה מסודרת. מכאן דני מזכיר את לזרמן – עושה הכול. 

כמ כל הפוסטים, גם הפוסט הזה לזכרה של מיכל ז"ל. 

בריאות לכולם. 

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Yinon Yavor
20/10/2023 14:38:20

תודה.
פירוט השמות של הדראפט של דני מבהיר לי עד כמה זה היה דראפט לא מוצלח.
אנתוני אדוארדס הוא כרגע בלון מלא הייפ, ולא הייתי לוקח אותו בין ה 20 הראשונים בליגה. הליברטון – גם לא ממש אם כי גבולי, ואולי ייכנס השנה.
בינתיים, זה ממש דראפט רע.

Florida man
Florida man
20/10/2023 14:52:51

כל שחקן גדורסל חפץ חיים ותחרותיות צריך לעוף מהקבוצה הזו. מאחל טרייד לדני לקבוצת צמרת ראויה שם ישתלב כשחקן רוטציה שעולה מהספסל. דוראנט או באטלר הוא בחיים לא יהיה אבל להיות רול פלייר איכותי הוא בהחלט יכול להיות.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
20/10/2023 15:19:19

דני קבור בבית קברות הכי גרוע שיש, יותר גרוע מדטרויט.
עד היום הוא לא גרם לטרייד עליו ולא ידע להתמנייק ולעשות וווווא ורעש.
הוא תקוע חזק ובבעיה רצינית.
מי נותן לו עצות ומה הפאקינג סוכן שלו עושה?
הצלחה או כישלון לא רלוונטיים לגביו כרגע(וזה לרעתו)
הייתי שמח לראות אותו מצליח, אבל שישרוט את דרכו להצלחה כי אחד לא יגיש לו את זה על מגש.

NBA בדם
20/10/2023 16:02:14

+33

דוקטור רזי הופמן
20/10/2023 16:50:55

+1966

Berch
20/10/2023 15:57:34

מאחל לו שימשיך להתקדם בעקביות בדקות ובמספרים…..
זו הדרך
🕺🏼

מנחם לס
20/10/2023 16:10:51

הבעייה הגדולה של דני הוא ג'ורדן פול

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
20/10/2023 16:20:20
Reply to  מנחם לס

הבעיה האמיתית של דני זה דני.
פול\ביל\קוזמה הם נספחים לבעיה.
מי מייעץ לדני? משפחה,חברים,סוכן,מאמן אישי?
שיבוא אלי,אני פותר לו את כל הסבטוחה ב5דקות.
קח את הכדור לסל,קוסט 2 קוסט מעולה,אל תמסור לאף אחד, בעיקר לפול וקוזמה תעשה הרבהה WAAAAA
אל תתווכח עם אף אחד תהיה נחמד בטיים אואט, ומנייק וכריש עם הכדור,שים זמבורה על כולם.

אטאפומה
21/10/2023 0:59:54

בקבוצת הפח אשפה הזו אכן זו אחת האופציות הנכונות.,אך אפילו הפח אשפה יש נקודות אור .
קורי קיסםרט אגיר ולקוזנה יש פוטנציאל.

עמיחי קטן
20/10/2023 16:30:26

תודה סטוקטון2מאלון. דני אבדיה יחגוג 23 בערך בנקודת האמצע של העונה הבאה, ככה שסביר להניח שהוא צפוי להשתפר ולהיות שחקן טוב יותר. עד כה, וושינגטון לא באמת נתנו לו הזדמנות להוביל כדור או להיות שחקן משמעותי בתוכנית ההתקפית לאורך זמן, אבל יש לוושינגטון שחקן מטרה אחד פחות עכשיו, ואני חושב שפול פחות גרוע מביל מהבחינה הזאת. יש לו לא מעט תחומים שהוא יכול להשתפר בהם, ואני מאמין שאנחנו נראה אותו ממשיך להשתפר גם בעונה הקרובה.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

שחקן אוברייטד בפרט לפני הדראפט.בזמן הדראפט חשבתי לעצמי מי תהיה הפריירית שתבחר בו, להפתעתי וושינגטון ויתרה על הליברטון למרות שהיתה זקוקה לרכז, ואסל אף הוא היה על הלוח. השחקנים שציינתי קיבלו חוות דעת טובות מאוד לפני הדראפט.כל הזמן דיברו שיש לאבדיה פוטנציאל. למי אין פוטנציאל?
לפני הדראפט לא הציג שום יכולת שתצדיק בחירה בעשיריה הראשונה.לו שיחק במכללה היה נבחר בסיבוב שני.
מה שכן חוזה הרוקי שהשיג עם המליונים ששולמו לו +חוזה שאולי יקבל ,יסדרו לו ואפילו לנכדים שלו רווחה כלכלית לשנים רבות.כך שלפחות מבחינה כלכלית הוא הרוויח בגדול.
אתפלא מאוד אם יעבור בטרייד עד לדד ליין.הוא צריך למצב את עצמו כרול פלייר ואז אולי ישיג חוזה חדש.

חגי "התותח" ניסני
20/10/2023 21:21:44

להפתעתך.. 10 קבוצות בנוסף לוושינגטון ויתרו על האליבורטון. ( אגב אם יש תיעוד להפתעתך אשמח לראות…)
דני אולי אוברייטד אבל בטח לא הסמרטוט שעשית ממנו.

asaf
20/10/2023 17:10:08

הבעיה של דני שהוא תקוע בקבוצה איומה ועם שני אגואיסטים בדמות קוזמה ופול מה שאומר שיש סיכוי גבוה שהוא שוב יצטרך לעמוד בפינות ולאכול שאריות בהתקפה.

אבי טרכטמן
20/10/2023 19:11:00

אני מאמין די גדול בפרוקסי של ה win share של בסקטבול רפרנס.
הבעיה היא ששלוש עונות זה מדגם די קטן.

אני תמיד אוהב להביא את הדוגמה של עמרי כספי שנבחר 23 בדראפט, וראו זה פלא – הוא אכן מקום 23 בין חברי כיתתו בווין שייר. כלומר, הוא נבחר במקום בו הוא היה אמור להיבחר.
אבדיה כרגע במקום ה 20 בווין שייר, כלומר, הוא נמוך בהרבה מהמקום בו הוא נבחר באמת. אבל כאמור נדמה לי שהמדד הזה מקבל רגרסיה לאמת רק אחרי איזה 6-7 עונות (כך למשל, אנט באותו דראפט, כרגע רק במקום ה-11 אחרי מאורות גולה כמו אוקונגוו, סאדיק ביי והבן של קניון מרטין
אם מסתכלים על ה vorp, המצב קצת יותר נורמלי, אנט חמישי אבל אז אבדיה, אבוי, רק במקום ה-41 עם מדד שלילי (0.4-)

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
20/10/2023 19:13:21

יופי של סקירה. לא הייתי שם את דווין ואסל בטיר2, ובכל מקרה לא הייתי שם אותו עם דני. אם דני ירוויח בכל החיים כמו שוואסל הולך להרוויח בחוזה הבא שלו בסן אנטוניו הוא צריך להיות מאושר.

לדעתי דני הוא שחקן נ.ב.א לגיטימי, אבל לא הרבה יותר מזה. אין שום קבוצת נ.ב.א שהתקפית הוא יהיה בה יותר מאופציה רביעית בחמישייה, ככה שתלונות על הברדלי ביל התורן לא מוצדקות. אם הוא לא משפר קליעה אז הוא יהפוך להיות שחקן 10-15 איפשהו, שזה גם לא רע, בטח במשכורות של היום

אבג
אבג
20/10/2023 23:06:42

הבעיה העיקרית שלו זו היציבות.
לצד משחקים מעולים, משחקים מאוד חלשים.
על כל משחק שכל מסירה בול ואחוזים טובים מהשדה, משחק עם איבודי כדור והרבה החטאות.
אחרי 3 שנים זה חייב להסתדר

אטאפומה
21/10/2023 1:08:03

דני שחקן צעיר .
בפח האשפה של המכשפות הוא לא לומד כדורסל.
לעומתו ים דוקא הלך למקום הכי טוב
ללמוד בו כדורסל ., בו מאמן אוברדוביץ..
ההנהלה נוראית המאמן מתאים עצמו
להנהלה ,התוצאות בהתאם .
המכשפות זו קבוצתץ מעבר.
דני צריך לעשוץ רושם טוב כדי שיגיע
לקבוצה מתאימה ,ובינתיים זו בדיוק
התוצאה .
סקירה מצוינת .תודה

נועמיקו
נועמיקו
22/10/2023 16:13:49

תודה על סקירה מצוינת סטוקטונטו.
לדעתי הבעיה העיקרית של דני היא בקבלת החלטות. ם הוא עדיין שואף להיות מוביל כדור משני, זה הכרחי. בנוסף, כשיודעים לבחור מתי לזרוק ומתי עדיף לוותר, אז כמובן שגם אחוזי הקליעה יעלו.
ראיתי תקציר מורחב של משחק ההכנה בו הוא היה הקלעי המוביל של וושינגטון, וגם במשחק הזה הוא קיבל החלטות גרועות והיה נראה אנמי, לא החלטי, צפוי ולא יצירתי. לזכותו ייאמר שעל הקבוצה נראתה כך.
ציינת את העלייה העקבית שלו בכל הנתונים מעונה לעונה, וזה נכון, אבל לא ציינת שהעלייה בכל המדדים מאוד מאוד קטנה. לצערי זה נראה שהוא לא נמצא במקום שהוא לומד ומשתפר פה, וההשוואה לים מדר ממש במקומה בנושא הזה – ים משתפר משמעותית בכל עונה, לא בסטט' אלא ביכולת המשחק הממשית.
אני ממש מקווה שהקבוצה תעביר אותו בטרייד, נראה בעליל שהארגון לא יודע מה לעשות איתו, והפעם בניגוד לעבר גם נמשע ששוקלים את זה ויש סיכוי שזה יקרה.
מסכים איתך מאוד שבקבוצה תחרותית עם שיטה קבוצתית ומאמן אמיתי יש סיכוי מצויין שהוא יהיה הרבה יותר טוב.

ירון, החלום
ירון, החלום
22/10/2023 21:32:45

בס"ד
מאחל לו הצלחה.
בליגה צריך להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, ופתאום הכל יכול להשתנות.

golan
golan
22/10/2023 22:40:59

תודה על הפוסט,
זה על דני להיות יותר אגרסיבי בהתקפה, לייצב את הקליעה מ3 ללכת לסל ולהגיע לקו…
אם הוא יחכה שפול או קוזמה ינהלו התקפה קבוצתית – הוא יקבל את הכדור רק בסיום כדי להחזיר אותו לארון …