סופי: דייויד בלאט מאמנה של קליבלנד / ESPN ורועי ויינברג

בלאט בקליבלנד

20:58: בלאט חתם על ההצעה, והפך למאמן הישראלי הראשון באנ.בי.איי. הצדדים היו בשיחות על גובה החוזה מחמישי בערב, והגיעו להסכמה, במסגרתה בלאט ישתכר כ-20 מיליון דולר במשך 4 שנים, מה שהופך אותו למאמן השלישי הכי מרוויח בליגה, לאחר דוק ריברס מהקליפרס וסטן ואן גנדי מדטרויט (7 מיליון כ"א, ש-ואן גנדי משמש כאחראי פעילויות הכדורסל במועדון), וגרג פופוביץ' מסן אנטוניו. המועמד השני לתפקיד היה טיירון לו, עוזר מאמן הקליפרס. בלאט בן ה-55 זכה ביורוליג עם מכבי תל אביב העונה, למרות התקציב ה-13 הכי נמוך במפעל, ומחזיק באליפות אירופה לנבחרות (אחד מ-6 המאמנים היחידים שזכה בצמד המפעלים), במדליית ארד אולימפית, ובתארי אליפות בישראל (6), באיטליה (1), ובליגה האדריאטית.

בלאט יהיה המאמן הראשי השלישי של המועדון ב-4 השנים האחרונות, מאז עזיבת לברון ג'יימס את המועדון. הקבוצה לא הגיעה לפלייאוף מאז. כידוע, הוא המאמן הישראלי הראשון באנ.בי.איי, והמאמן הזר השני, לאחר מייק ד'אנטוני, שנולד בארה"ב, כמו בלאט, ומחזיק באזרחות איטלקית (בלאט מחזיק בישראלית). לא ידוע מי יהיה בצוותו של בלאט.

יש שני מועמדים פוטנציאלים לתפקיד עוזר המאמן הבכיר של בלאט-טיירון לו, עוזר המאמן בקליפרס שהיה מועמד לעבודה כמאמן ראשי, ומאמן הקליפרס והבולס לשעבר, ויני דל נגרו. לדל נגרו יש ניסיון של 394 משחקים כמאמן ראשי בליגה, ו-53.3% הצלחה (210 ניצחונות). הישג השיא שלו כמאמן-הובלת הקליפרס לסיבוב השני בפלייאוף ב-2011/12. לו היה עוזרו של ריברס בבוסטון מ-2009 עד 2013, ועבר עם המאמן ללוס אנג'לס קליפרס.

בלאט הודה כי ההצעה חתומה, כי הוא לא יכול להיות יותר נרגש, והוא לא יכול לחכות לאפשרות בה יעמוד באתגר. הוא המאמן הראשון שעובר ישירות מאירופה לאנ.בי.איי.

הידיעה על ההצעה למאמן:

6:42 he Cleveland Cavaliers have offered their head-coaching job to longtime European coach David Blatt and the two sides are in contract talks, sources confirmed to ESPN.com on Thursday.

 

[+] EnlargeDavid Blatt

AP Photo/Ariel SchalitDavid Blatt led Maccabi Tel Aviv to the Euroleague championship this season.

 

Blatt met with Cavs officials and team owner Dan Gilbert over the past two days and was offered the job on Thursday night. Los Angeles Clippersassistant coach Tyronn Lue was the other finalist for the job, sources said, after a protracted search to replace Mike Brown that lasted six weeks and included numerous candidates.

Blatt, 55, will be coming to the NBA after a long and successful 20-year coaching career in Europe that included stops in Israel, Greece, Russia and Turkey. He led Maccabi Tel Aviv to the Euroleague championship this season. In 2012, he coached the Russian national team to the bronze medal at the London Olympics.

A former player under legendary coach Pete Carril at Princeton, Blatt typically runs the Princeton-style offense with his teams.

He has a long relationship with many NBA executives, including Cavs general manager David Griffin. Had the Cavs not offered Blatt their job, Steve Kerr was ready to hire him to be his lead assistant at Golden State.

The Cavs have missed the playoffs in each of the past four seasons. If he takes the job, Blatt will be their third head coach in the past three years.

 

*

האם קווין לאב יעבור לווריורס?

דווח כי השיחות בין הווריורס לטימברוולבס, שהוקפאו לאחר אי הסכמה על טרייד פוטנציאלי של קווין לאב, הופשרו, והמשא ומתן ממשיך להתקיים. השמועות, כרגע, מדברות על העברת קווין לאב וקווין מרטין לגולדן סטייט, תמורת דיוויד לי, קליי תומפסון ובחירת סיבוב ראשון עתידית של הקבוצה. כזכור, לאב מסיים חוזה בעונה הבאה, ואמר כי לא ימשיך בקבוצה. לפי הטרייד משין של ESPN, הליגה לא תאשר את הטרייד, משום שצריך להוסיף עוד שחקן בשווי 614 אלף דולר כדי למנוע תשלום מס מותרות של הווריורס. בהנחה ומוסיפים שחקן כזה, נניח דיאמונד גרין, מאזן הוולבס צפוי לרדת ב-7 ניצחונות בעונה הבאה (למרות שללא לאב, ירד בצורה משמעותית בעונה לאחר מכן), והמקביל בג"ס צפוי לעלות בשיעור דומה. דווח כי מינסוטה מעוניינת בהאריסון בארנס, ויתכן כי יצטרף לטרייד יחד עם תומפסון ולי.

גם דנבר בתמונה, והיא הציעה את וילסון צ'נדלר, קנת' פאריד והבחירה ה-11 בדראפט תמורת לאב ומרטין. לא בטוח שלאב ירצה לחתום על חוזה ארוך טווח בדנבר, ורצוי לציין כי הטרייד לא מתאפשר מבחינה כלכלית, וכי דנבר צריכה להוסיף עוד שחקן בשווי של 10 מיליון דולר למינסוטה. נניח ושחקן כזה, ג'אבל מקגי, עובר, אז מאזן הוולבס ירד ב-11 ניצחונות, וזה של הנאגטס יעלה ב-10.

בנוסף, בוסטון הגישה הצעה על לאב. היא כוללת את הבחירות ה-6 וה-17 בדראפט, ג'ף גרין, ושחקן צעיר כג'ראד סולינג'ר או קלי אונלינק. הטרייד מתאפשר פיננסית, כאשר מוסיפים את סכום משכורות הבחירות ה-6 וה-17 בדראפט.

*

גולדן סטייט ווריורס שכרה את אלווין ג'נטרי כעוזר המאמן הבכיר בקבוצה. ג'נטרי אימן למעלה מ-700 משחקי אנ.בי.איי, בדטרויט, הקליפרס ופניקס, והגיע לגמר המערב עם הסאנס. דיוויד בלאט היה מועמד למשרה, אך כנראה יתמנה לתפקיד המאמן הראשי בקליבלנד. לכן סטיב קר, מאמן הווריורס, החתים את ג'נטרי, שנחשב למועמד לתפקיד בקליבלנד, כעוזר המאמן הראשי.

*

עקב עזיבתו של ג'נטרי לגולדן סטייט (מהקליפרס), לורנס פרנק, מאמן הפיסטונס והנטס בעבר, יהיה עוזרו הבכיר של דוק ריברס במועדון. פרנק עבד עם ריברס בעונת 2010/11, וחתם במועדון טרם עזיבתו של ג'נטרי.

*

שחקן הקליפרס, דארן קוליסון, צפוי להצטרף לשוק השחקנים החופשיים שמתחיל בראשון ביולי. השחקן קולע 11.4 נק' עם 3.7 אס' למשחק במדי הקבוצה, ורוצה להשאר בקליפרס. הסיבה שבגללה יצא מוקדם יותר מהחוזה הנה רצונו לחוזה ארוך טווח בקליפרס, וגדול יותר מה-1.9 מיליון דולר לעונה אחת, חוזהו הנוכחי במועדון.

*

חדשות דראפט מהלייקרס-הקבוצה הזמינה את גארד מכללת אוקלהומה, מרקוס סמארט, פורוורד מכללת אריזונה, ארון גורדון, והגארד אלפריד פייטון, ל-workout (מחנה אימונים מקוצר), שני בקבוצה. סביר להניח שהקבוצה תבחור אחד מ-3 השחקנים האלו.

*

דראפט מהניקס-הקבוצה מעוניינת בפי ג'יי האטירסון, ששיחק בעונה האחרונה בליגת ההתפתחות, במדי טקסס לג'נדס, וקלע 21.8 נקודות למשחק. לקבוצה אין בחירות דראפט, והיא רוצה להשיג אחת בסוף הסיבוב הראשון (בחירות 20-30).

*

דווח כי המטרה המרכזית של דטרויט היא להחתים מחדש את גרג מונרו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 89 תגובות

  1. וואו, מדהים ומרגש, אין עדיין הודעה על כך בארץ, כנראה שתהיה רק בשעה הקרובה… בהחלט מגיע לו ושיהיה לו הרבה-הרבה הצלחה.

  2. דיוויד בלאט הוא אחד האנשים שאני הכי מעריך ואוהב למרות שאינני מכיר אותו אישית ומעולם לא דיברתי איתו .
    בעיני מדובר במלח הארץ .
    צאתך לשלום ושובך לשלום .
    בהצלחה רבה ומזל טוב
    אגם ענק ומאמן גדול .

    1. זו הייתה תגובתי שמשום מה לא עלתה בשמי.
      לכן אכתוב אותה שוב.
      בלאט הוא אחד האנשים שאני הכי מעריך ואוהב למרות שאינני מכיר אותו אישית ומעולם לא דיברתי איתו.
      בעיני מדובר במלח הארץ.
      צאתך לשלום ושובך לשלום .
      בהצלחה רבה ומזל טוב.
      אדם ענק ומאמן גדול.

  3. כבוד גדול גם למדינת ישראל כי עברתי על כמה עתונים באוהיו וכולם מציינים את ה-20 שנה בישראל, מכביה, מכבי ת"א, אבל כמובן גם נבחרת רוסיה

  4. לא שזה משנה כל כך אבל בקליבלנד קיימת אחת הקהילות היהודיות הגדולות, העשירות, ובעלות ההשפעה הגדולה ביותר. המרכז היהודי שם הוא ב-'שייקר הייטס'.

  5. אם זה סופי וחתום אז רק ברכות לג'נטלמן המושלם בלאט האדם המתאים ביותר להיות מאמן הקבס.
    האמת כל החברה שחשבו על הגוב כעוזר מאמן בגולדנסטייט לא לקחו בחשבון דבר נוסף וזה שבלאט למרות שהוא לא נראה זקן כבר בן 55 והוא ציוני אמיתי עם ילדים בישראל שעושים תכף בצבא.
    מה רציתם? שישתפשף ויבזבז שנים כעוזר מאמן? זו בדיחת השנה!
    מצחיקים גם כל הפרשנים למיניהם שחושבים שהם מבינים יותר ממנו.
    כשיש הזדמנות ואתה יודע שיש צאנס שלא תישאר באן בי איי יותר מ 3 עד 10 שנים כי הארץ שלך היא ישראל, אז give me a brake!
    עוד דבר ששמעתי זה 82-84 משחקי עונה ואז פליאוף. איך הוא יעמוד בזה? לאילה אני אומר, מה היה פה בעונה של האדריאטית? כמה משחקים שיחקה מכבי באותה השנה? 10, 20 או אולי 90, 100?
    איך הוא עמד בכבוד בכל הטיסות לכל המקומות המצוקמקים?
    עמד בכבוד רב ויעמוד גם בעונה מלאה באן בי איי. אם יבואו גם יעמוד בפליאוף.

  6. וואו, אם זה אכן יתממש זו חדשה ענקית לבלאט. אבל גם לנו !
    איזה כיף יהיה שנה הבאה לעקוב ולאהוד.
    אני מקווה שמקל יצליח להשאר בדאלאס וכספי יצליח.

    1. חחחח

      כאילו שהייתי איזהשהוא פקטור!
      מה שרציתי זה דיון רציני ומנומק מה הכי טוב בשבילו.
      הוא נראה צעיר מגילו הכרונולוגי אבל זו ההזדמנות שלא תחזור שהיה צריך להתאבד עליה ופה הוא עוקף את מסינה ומשאיר לו אבק!

      1. ועוד איך שהיית פקטור !
        מהמקלדת שלך לאלוהים.
        עכשיו כולנו נקווה שהנימוקים שלך למה כן לקחת את המשרה למאמן אכן יגברו על הנימוקים ללכת על משרת עוזר מאמן.
        למרבה הצער לא נוכל דעת "מה היה קורה אם".
        בהצלחה לדייוויד , אני מקווה לניצחון בסיבוב הראשון בפלייאוף (קצת אופטימי . . .)

  7. ההגיון מנצח. ברור שאם מציעים לו את זה הוא לוקח, והנה זה קורה. אני מאמין ומקווה שיצליח. שנה הבאה הקאבס בפלייאוף!

  8. מעניין אם יקבל זר מהפדרמנים
    מקפצה אדירה לדוויד בלאט . אין לו מה להפסיד בעונה שעברה קליבלנד הייתה כשלון טואלי ולא יכול להיות יותר גרוע
    למי שחושב שזה גדול עליו נראה לי שדוויד יסתדר היטב
    יכול להיות שהוא עוד יעשה מבנט שחקן
    וויגנס זה ללכת על בטוח יש עוד שבוע בדיוק לקחת את ההחלטה
    סגנון המשחק של דוויד יכול להתאים לקאבס קבוצה צעירה ולא מעוצבת.
    הייתי מרים טלפון לדיווד בלו אם פריגוני יכל להיות רוקי בגיל 35 אז גם לבלו מגיע

  9. הצלחתו הצלחתינו!
    אגב, אני יודע אישית (מאחת מבנותיו )שבזמנו הפנוי הוא נכנס לפה לפעמים
    אז לך תדע אולי באמת היה לזה השפעה עליו 😉

    1. אל תגזיםםםם
      בלאט אדם חכם, הוא לא צריך שיגידו לו מה לעשות, בטוח שלא מישהו פה.
      אני רק רוצה שיגשים את החלום שלו כי אין ראוי ממנו בכל אירופה לאמן קבוצה באן בי איי, גם לא מסינה. עם ידבק בפרינסטון הוא יכול להגיע רחוק באן בי איי.

  10. השאלה מבחינתי היא האם הוא החלטה של הבעלים או בשיתוף עם הgm . יכול להיות שהבעלים התרשם והgm לא ואז זה מצב לא אידאלי אמנם הוא לא ישים לו רגליים אבל לא יתאבד על הצלחתו . אותי מעניין אם בכלל יהיה לו סיי על הבחירה הראשונה או על טריידים. בכל מקרה במידה ובלאט מצליח זה יכול להיות בענק עד כדי כך שתוך שלוש שנים( בלי לברון) הם יכולים לזכות באליפות עם התנהלות נכונה

    1. קפצת מדיי

      מספיק השנה שיגיעו לפליאוף
      עם מה שיש ויהיה הם לא יגיעו יותר רחוק לדעתי. הלוואי ואופתע עם לברון זה יכול להספיק לגמר המזרח ואולי גם לאליפות האן בי איי אבל רק בתהליך שייקח כמה שנים.

  11. ברכות
    שיהפוך את הכישרון של אירווינג למשהו יעיל על המגרש (מה שלא היה עד כה).
    הבעיה עם אירווינג שהוא לא הופך את השחקנים סביבו לטובים יותר.

  12. דדי צודק. לקבל משרה של מאמן ראשי עכשיו זה סוג של לוזריות/מחשבה לטווח קצר, ברור שהוא לא יחזיק שם יותר משנה שנתיים ואז נסגרה הדלת באן.בי.איי למרות שהוא סימן וי על זה. לא חסר דוגמאות מהעבר. לטווח ארוך בלאט צריך לקחת משרת עוזר מאמן בגולדן.
    הבעיה שאם יציעו לו מאמן ראשי קשה לסרב–הוא צריך לקוות שקליבלנד יעשו את העבודה בשבילו וייקחו מישהו אחר.

    1. לוזריות??
      זה בדיוק ההיפך

      אם בלאט היה מסרב הוא היה נשאר עוזר כל החיים שלו.
      כי לאף אחד לא הוצע משרת מאמן למול עוזר מאמן והוא בחר בעוזר מאמן.

      כולם רוצים לאמן!

      אז כל החוכמולוגים שחושבים שזה מכבי ת"א כאן מתבלבלים בליגה ומכניסים שטויות לקוראים.

      אז נכון שאפשר להתקדם מעוזר מאמן למאמן אבל מעולם לא קרה שהציעו למישהו להיות מאמן והוא לא הסכים! ואם בלאט לא היה מסכים זה אומר שהוא פחדן וזה אומר שהוא לא מסוגל להתמודד עם האש וזה אומר שאף אחד לא יקח אותו ברצינות כי תמיד הוא יהיה כחלק ממועמדים אחרים ותמיד יהיו עוזרים טובים.

      בעצם כך שהוא יקבל את ההחלטה להיות בקליבלנד זה אומר שיש לו את מה שדרוש להיות ב NBA . ידע זה לא הכול.

      ובדיוק לטבילות האש האלה קיימים עוזרי מאמנים.
      איזה קטע אה???

    2. כי ברור שאתה ודדי יותר חכמים מדיויד בלאט. אין ספק שבגיל 55 עם ניסיון של עשרים שנה אימון עדיף ללכת להיות עוזר! של מאמן שלא אימן יום אחד בחייו מאשר מאמן ראשי.. אני מקווה שאתה לפחות מבין כמה מגוחך זה נשמע

    3. אולי הוא לא רוצה להיות באן בי איי כל כך הרבה?
      נראה לי שאנשים לא חשבו פה עד הסוף. הוא נמצא במרחק של חצי עולם מהבית מאשתו הקרייריסטית ומהילדים. לדעתי הגשמת החלום זה מה שמניע את בלאט ואת זה לא ישיג ב 3 שנות עוזר מאמן!
      תפסיקו להתחפר בשטות הזו ולכנות אותו לוזר כי הוא הכל חוץ מזה!

      1. עוד דבר, אתה חושב שמסינה היה לוקח את הגוב של עוזר לפופוביץ אם היו מציעים לו להיות מאמן ראשי? זו שאלה מאד רטורית!

  13. מברוק גדול לדייויד. אין ראוי ממנו.
    מקווה שהשנה הוא יעשה מהפוטנציאל שיש שם סופסוף קבוצה ויקח אותם לפלייאוף טוב כך שהדיבורים על חזרה של לברון בשנה הבאה יהיו ריאליסטים.
    כבונוס, שיחתים את כספי כפורוורד מחליף.

  14. לא בדיוק לוזריות, זה חשיבה לטווח קצר כשאתה יודע שאתה מפסיק לטווח ארוך. וזה לא מתאים לבלאט שהוא הראשון שיודע שאין קיצורי דרך, והוא התחיל כעוזר מאמן ואז מאמן בגליל ואז עוזר ומאמן במכבי.

    הNBA זה אופרה אחרת, ובניגוד לסטיבנס נניח לא יתנו לו להתברבר יותר משנה שנתיים.

    אני מסכים שהוא לא יכול לסרב אם יקבל כי אז ייצא פארש. זה בדיוק העניין, הוא צריך לקוות שקליבלנד יציעו למישהו אחר.

      1. ממש לא. בטווח הארוך הוא היה גוזר את דינו להיות עוזר לנצח. קרא את מה שכתבתי למעלה. ממשרת מאמן תמיד אפשר לרדת לעוזר מאמן ולא להיפך.
        אתה בטח רואה את הקטשים ווהגודסים למיניהם וחושב שזה אותו סיפור. ממש ממש ממש לא.

  15. שאפו ענק לבלאט

    אם זה יתממש זה יהיה ניסוי מאד מעניין

    היתרון הגדול של קליבלנד היא העובדה שהקבוצה הזו מורכבת מלא מעט שחקנים צעירים מה שאומר שיש סיכוי שהשיטה של דיוויד והשליטה שהוא כל כך אוהב תעבוד טוב

    לכל אלו שמספרים שזו לא חשיבה לטווח ארוך זוהי שטות גמורה!

    הבחור עם ניסיון של 20 שנות אימון, בכל זאת תנו לו קצת קרדיט!

  16. יש לי הצעה לפינה קבועה באתר: "פינת העצה לדייויד"
    זאת תהיה פינה בה במשך כל השנה אנחנו נציע הצעות יעול ושיפור לדייויד, איך לנהל את הקבוצה ואיך לנצח.
    למה לא, בואו נהיה קצת ישראלים. הרי אנחנו חכמים ומנוסים.
    כמו בבדיחה ההיא על הגבר והאישה שהעוברים ושווים נותנים להם עצות
    🙂

  17. הישג אדיר לבלאט!! שאפו.
    לגבי הקבוצה שתהיה לו, כנראה קליבלנד יקחו את ויגינס בדראפט וליד איירוינג זה יכול לעבוד. כל מה שהוא יצטרך לעשות זה להשתחל איתם לפליאוף. אני מאמין שהוא יעשה את זה ואפילו יותר..

  18. אני דווקא מקבל את ההסברים של דדי (מהפוסט הקודם בנושא) ושל 33+34 (חוץ מהקטע של הלוזריות), אך מאוד מקווה שאם וכאשר יקבל הצעה להיות מאמן ראשי כבר עתה, יילך עליה, כי מי יודע אם הזדמנות כזו תבוא בעתיד.

    כמו שנאמר כאן, הוא כבר בן 55 (ולא נראה יותר מ 40, שזה עוד יותר מדהים בהתחשב בעיסוק שלו), וקליבלנד היא קבוצה עם פוטנציאל גבוה ביותר, בטח כשיש לה את הבחירה מס' 1.
    במידה ולא יצליח כמאמן ראשי, אני מאמין שעדיין יצליח להשיג משרה כעוזר מאמן, ובאירופה הוא תמיד יהיה מאמן מבוקש.

  19. אחד האנשים היחדים שיצאו מהמערכת הזואת שאני לא שונא,למרות שלפי דעתי הוא מאמן מוערך הרבה יותר מימה שהוא שווה. מאחל לו הרבה בהצלחה

  20. אמרתי לכם כבר אלף פעמים שכל מה שדדי אומר צריך לשנות ב-180 מעלות. לענק הזה דדי ישנו מוח של אפרוח בכדורסל. רק בהיפ-הופ יש לו רבע מושג.

    כל מאמן עם טיפונת שכל היה חוטף משרת מאמן על פני עוזר מאמן.

    כמה עוזרי מאמנים ישנם בליגה? 150. כמה מהם נעשים מאמנים? אולי 10-15.

    בתור עוזר מאמן אתה תלוי 75% בהצלחת הקבוצה. אתה נישכח על הספסל. משרת מאמן NBA היא הזדמנות חד פעמית בחיים, והוא היה עושה את טעות חייו אם לא היה חוטף אותה!

    בהצלחה!

  21. ברכות לדייויד.
    יש לי תחושה שאם הוא אכן יבחר הוא יקח את אנתוני פרקר להיות אחד מעוזריו
    גם אימן אותו בעבר גם שיחק בקליבלנד וגם נראה הטיפוס להיות עוזר.
    אגב, מישהו יודע מה הוא עושה היום?

  22. בלאט יהיה חייב לקחת כעוזר שחקן NBA וותיק ומוכח שעבר בקבוצות אלופות. צריך שיהיה לשחקנים מישהו להזדהות איתו. אסור לשכוח שה-NBA זו ליגה של שחקנים לפני הכל.
    מישהו כמו באטייה נראה לי מושלם לתפקיד אבל לא נראה לי שהוא ירצה להגיע לקליבלנד. מעניין מה הורי עושה בימים אלו?

  23. יש לו כל מה שצריך כדי להצליח בגדול
    השאלה היחידה זה האם כוכבים בעיני עצמם יקבלו את מרותו.
    אם כן, קליבלנד ימצאו את עצמם במקומות ממש לא מוכרים להם…

    1. מהפופ ובית לא פופ ובית מרוויח שישה מיליון וספולטורה כן ודרך אגב מי שמעוניין אחרי המשחק יש מהדורת חדשות הספורט מיוחד על בלאט

  24. אני כמעט בטוח שההצעה של בלאט היא הרבה יותר נמוכה מזה.
    משהו כמו 10 לשלוש שנים עם אופציה לשנה נוספת ובונוסים על עלייה לפליי אוף והישגים. לא רואה מצב של 20 מיליון כמו שאמרו בוואלה.
    הם עוד יצטרכו לשלם כסף טוב לעוזר מאמן עם שם בליגה

  25. בין עם ירוויח 5 לעונה או 3 זה עדיין טיפלה יותר טוב מ 0.7 בגולדות.
    אתה הבנת את זה דדי? זה מה שיסדר את קוצ' בלאט בחיים בהנחה שהחוזה יימשך 4 שנים. ועדיין ההעדפה שיהיה עוזר נראית עכשיו הרבה יותר מגוחחת מקודם

  26. דיוויד בלאט צריך לשלוח זר פרחים גדול מאוד עכשיו לאחד האנשים הכי חשובים להתקדמותו הבינלאומית כמאמן – חנן קרן.

  27. בלאט צריך לשלוח את הזר לאלו שברוב טפשותם לא נתנו לו להיות המאמן של נבחרת ישראל וכמובן גם לפדרמנים שעזרו לו להחליט סופית שמכבי כבר לא הבית שהיה.

  28. מנחם התעוררת?

    סוף סוף פוסט על בלאט?
    תהיה רציני ותפתח משהו על מה צפוי לו השנה בקבס.
    סקירה קטנה על השחקנים שיש לו, מה הם עשו ומה הם יכולים לעשות השנה כשיתנו את המקסימום. איך הם יכולים להשתלב בהתקפת הפרינסטון, מה בלאט יכול להפיק מהם. אם אמביד יגיע, איך הוא יכול לתרום להתקדמות של הקבס. תוך כמה שנים הוא יכול להגיע למספרים שיזכירו את החלום. החלום נותן שעורים פרטיים לסופרמן אולי שיתן גם לאמביד? בטוח שהאטטיוד של האחרון יותר טרי מזה של סופרמן.
    איך הקליעה של אמביד מהקו? איך ההגנה שלו?

    1. אין אמביד, שכח מזה. פרקר או וויגינס.
      גם כל עניין התקפת פרינסטון וה"גאונות ההתקפית" שמריצים באינטרנט יכולה רק לפגוע בבלאט. בסוף מה שהוא למד עם השנים זה שחייבים להיות גמישים ואסור להיתקע על סוג התקפה אחד. בזה אולי הגדולה העיקרית שלו. וכמובן התקפה שמתחילה מהגנה תוקפנית וזו תהיה הבעייה הראשונה שלו.
      בכל מקרה בטוח שיהיו לא פוסט אחד וגם לא שניים, הקיץ עוד ארוך והרבה ימים ריקים מספורט למלא

      1. ד"ר לס אמר אמביד אבל גם אמר שייתכן שישנה את דעתו:)
        מעניין אם בלאט יהיה איזהשהוא פקטור בבחירה עכשיו כשהוא חלק חשוב במערכת. אותי מעניין מה הוא יוציא מוורזאו ואולי גם מדנג בהנחה שלא יעזוב?

      2. עזוב אותך מ"התקפת פרינסטון", זה סתם תקשורת שאין לה על מה לכתוב, אז דוחפת לקורא האמריקאי מושג שיחבר את בלאט לעולם המונחים שהוא מכיר (בשונה משמות של קבוצות כמו EFES).

        כמעט הכל קשור להתנהלות של דיוויד מול קיירי. אם יצליח לשכנע אותו להירתם למטרה הקבוצתית, יש לו קבוצה. אם לא, כנראה שאחד מהם יאלץ לעזוב.

  29. אהההה ותקראו את זה מהאתר של הקבס, איזו הערכה, לא שומעים את זה בכל מקום!!!

    “David Blatt is going to bring some of the most innovative approaches found in professional basketball anywhere on the globe. Time and time again, from Russia to Israel and several other prominent head coaching jobs in between, David has done one thing: ‘win’. He is not only an innovator, well-trained and focused on both sides of the court, but he is always learning and always teaching. Whether you are a top draft pick just entering the league, or a seasoned NBA veteran, Coach Blatt is going to take your game and the game of the team you are playing for to a new and higher level. That’s just who the man is and we are proud to call him our new head coach. We are driven by one thing and one thing only; delivering Cavaliers fans everywhere and the city of a Cleveland the kind of competitive basketball they deserve. I look forward to David's leadership in helping the entire Cavaliers organization realize our vision,” said majority owner Dan Gilbert.

  30. התגובה של בלאט, גנטלמן אמיתי שמפלרטט כבר עם האוהדים. אני רוצה לראות אותו עושה פרובוקציות להעיר את האוהדים שנרדמו. הוא כל כך טוב בזה, בפסיכולוגיה של ההמון.

    I couldn’t be more excited about the opportunity to come to Cleveland and lead the Cavaliers as their head coach. After spending a great deal of time discussing the organization, the team and the head coach’s role with David Griffin, I feel strongly about my fit for the job and this team's potential. This is an opportune time to join the Cleveland Cavaliers. We are going to work extremely hard to achieve the kind of results we all expect and know are possible,” said Blatt. “I also want to thank Dan Gilbert, Nate Forbes, Jeff Cohen, and many others within the Cavaliers front office, for their belief and confidence in me and what we can accomplish together. This is a proud day for me, personally, but I hope just the first of many more for all of us as we work towards a very bright future. I have always heard about how great of a sports town Cleveland is and have come to understand how much fans here care about the Cavaliers. This makes me feel especially excited and comfortable to join this community but above all motivates me to help deliver in a big way.”

  31. קליבלנד זו סיטואציה מדהימה למאמן חדש כמו בלאט. הרי בתכלס, גם בלי מאמן בכלל הם אמורים לפחות להתמודד על עלייה לפלייאוף במזרח העלוב.

    בלאט "רק" צריך לדעת לנהל את האגו בחדר ההלבשה והוא בוודאות יהיה סיפור הצלחה. בפלייאוף, לדעתי יש לו יתרון גדול כי להרבה מאמנים ב NBA אין ניסיון ממשי בהתמודדות על תארים, מה שלדיוויד יש בשפע.

    אם באמת יוציא משהו מבנט, יגרום לקיירי לעשות טיפה הגנה, וישלב בצורה חצי-מוצלחת את מי שיגיע בדראפט, הוא כבר יבנה לעצמו מוניטין ואז יוכל באמת להרים קבוצה כמו שהוא אוהב.

  32. פתאום נזכרתי שלפני הרבה הרבה שנים שאלף קליין עוד היה בחיים והיה עוד כשיר לאמן. עשו מתיחה של אחד באפריל לשימי ריגר בחמישיות שהניקס מחתימים את רלף קליין כמאמן ראשי. מי היה מאמין שמה שנתפס כמתיחה של אחד באפריל אכן קרמה עור וגידים והפכה למציאות שבה מאמן ישראלי מונה למאמן ראשי

  33. שיהיה בהצלחה.
    אני מקווה שהשטות שמישהו הפיץ בארה"ב שבלאט הוא "גאון התקפי" תישכח מהר ושלא ישפטו אותו דרך הזווית הזו אחרת יתחילו לשאול שאלות מציקות מהר מאוד.

  34. מזל טוב לבלאט …אני משוכנע שאנתוני פארקר יצטרף לצוות המקצועי .
    הוא אישיות הוא בקשר טוב עם בלאט והוא שיחק בקליבלנד.

  35. המשפט הכי יפה שמצאתי בעיתון הספורט של החינמון ידיעות אחרונות הוא זה של ציפי שמילוביץ: "בלאט מגיע ל NBA למרות הספורט והכדורסל הישראלי, לא בזכותם" עוד דבר שכתבה מראה מי זה פדרמן "בקדנציה הראשונה בלאט היה צריך לראות את אחד הבעלים של מכבי אומר בסיום משחק הפסד בו צעקו לו להתפטר שמכבי שומעת וקשובה לרחשי הקהל"

  36. לדעתי בלאט בחר נכון מאד כשהצטרף לקליבלנד למרות שאכן מתחילה חשבתי שעדיף לו חוזה ראשוני כעוזר משמעותי.
    מדוע השתנתה דעתי ?
    1. אורך החוזה .נכון מויס חתם ל 6 שנים ופוטר אחרי פחות מעונה .
    נכון גם בראון היה חתום באותו חוזה ופוטר.
    אך כשקבוצה הולכת על מאמן שהוא בסופו של יום רוקי לחוזה של 4 שנים וחוזה גבוה יחסית (שנה רביעית אופציה).
    הרי שניתן להבין שלמרות הלחץ וכו' וכו' הלך הרוח אומר שייתנו לו קצת זמן.
    אם אני קליבלנד אני לא מפטר את בלאט אחרי עונה …אא"כ תהיה קטסטרופה ענקית …ולכן בלאט כנראה מקבל כאן אשכרה הזדמנות לקדנציה שנייה.

    2. כשמביאים בך כזה אמון וכשאתה מקבל קבוצה שבאמת ניתן לקדם אותה אתה פשוט חייב לקחת חד משמעית.
    כל עוד זה היה ספקולטיבי או לחליפין איזה חוזה עלוב לזמן קצר בסדר אבל במציאות שנוצרה אין מה לעשות.

    3. לא ניתן להתעלם מהפן הכלכלי …לבלאט מובטחים 15 מליון דולר (לבריאות)..בג. סטייט כעוזר הוא היה מקבל 2.1 בלבד (פחות ממכבי ובטח מצסק"א ).
    בסכומים שכאלו לא מהססים …במיוחד שהסיכוי להצליח בהחלט מוחשי.
    אחרי שראיתי את התמונה הכוללת אין לי ספק בלאט היה חייב אבל חייב ללכת על האופציה הזו ..
    בהצלחה אני נרגש בשבילו …היה מי שכתב שבלאט קורא אותנו.
    בתור אחד שפשוט חש את עבודתו של בלאט בזמן אמת.
    והעריך כל השנה שבלאט יצליח בסופו של יום בקבוצה…אני מקווה שזה נכון ואני מקווה שהוא קרא אותי אם זה אכן היה לכבוד הוא לי ולכולנו.
    באמת שמעל הכל אני אוהב אותו.
    איני יודע להשוות בינו לבין פיני גרשון שבעיני הוא גאון כדורסל.
    גם את פיני אני אוהב …אך לפעמים הוא מרגיז .
    בלאט זו אהבה טהורה לאדם שעושה רושם מדהים.
    אדם עם ידיים על הקרקע שמצליח להישאר רגוע גם כשהאדמה מסביב רועדת. זה דבר מדהים וזה לענ"ד יאפשר לו להצליח בקליבלנד.
    לו יהי .

    1. לא אוהב את ההשוואות בין פיני לבלאט. אם פיני היה גאון הדור הוא היה לוקח את היורוליג עם אולימפיאקוס שהשקיעו בקבוצתו הרבה יותר ממה שמכבי תשקיע אי פעם. כשחזר למכבי בלי בלאט בסביבה שיעזור לו לבנות קבוצה הוא נכשל. האישיות שלו לא משהו ורק השועל אוהב אותו כמו שאוהב את העצלן הישראלי המצוי. מה לעשות ששחקנים ישראלים טובים נדירים כמו חדי קרן!

      1. כמוך גם אני לא אוהב את ההשוות.
        אך לא ניתן לקחת מפיני את מה שיש לו.
        נכון הוא נכשל באתונה …אך אפשר להסביר זאת בקושי מנטלי.
        בארץ מעבר לעונות 2004 ו 2005 הוא הצליח לקחת אליפות היסטורית בגליל.
        וכן הוא הצליח לקחת את מכבי עם תקציב ממוצע בעונת 1999-2000 לעונה יפה שהסתיימה בהפסד בגמר (ולא דיברתי על הגביע בירושלים).
        לסיכום פיני בהחלט "מגאוני הדור " אבל לבלאט יש גם אישיות יוצאת דופן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט