מכבי רעננה 103 – ברוקלין נטס 135 (מפגן תמיכה עוצמתי בישראל) / שקד יעקבי

בצל המלחמה בארץ התקיים אתמול משחק הכנה בין מכבי רעננה לבין הנטס בבארקלי סנטר ברוקלין. מרגע שפרצה המלחמה היה ברור לכל הישראלים והיהודים בניו-יורק שהמשחק הולך להיות מפגן תמיכה אמיתי בישראל וכך היה. בצל החשש לפיגוע כל סביבת האיצטדיון כוסתה בשוטרי NYPD שדאגו לאווירה בטוחה ורגועה.

מרגע הכניסה לאולם לא היה ספק שהמשחק היום הוא באווירה אחרת, דגלי ישראל מתנופפים! עשרות ילדים עם שלטי תמיכה בישראל ושירי עם ישראל שנשמעו במסדרונות הבארקלי סנטר מכל עבר. לאורך חימום המשחק דגל ישראל הוצג במסכים מעל המגרש, וככל שהאולם החל להתמלא ככה עוד ועוד ישראלים, יהודים ותומכי ישראל הגיעו להפגין תמיכה לקבוצה שעבורם נכון לרגע זה מייצגת את עם ישראל כולו.

מהרגע הראשון היה אפשר לראות את הפנים והתגובות המופתעות של שחקני שתי הקבוצות שלא ציפו לכמות כזה של קהל באולם. מעל 12,000 צופים הגיעו למשחק! חד משמעית המשחק עם הכי הרבה קהל של מכבי רעננה וכנראה משחק הקדם עונה עם הכי הרבה קהל שהיה בברוקלין.

לצד התמיכה הניכרת של הנטס עלתה הזמרת נועה קירל לשיר את התקווה, וקולה בליווי הקהל הדהד את קירות האצטדיון כמו שמעולם לא נראה בבארקלי סנטר.

עכשיו למשחק עצמו!

עם גב ותמיכה יותר מכל משחק בית בהיסטוריה כש-12,000 איש מאחוריהם, פתחה הקבוצה הישראלית את המשחק באנרגיות שגרמו לתהות איך הם לא קבוצת NBA או לפחות יורוליג! רעננה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 39-34 בהובלתם של דווין בייקון (17 נק') וקוואנדרי ווד'רספון (17 נק') כשרעננה מתפוצצת מ-3, אל מול החמישה הפותחת של הנטס. ברבע השני הגנת הנטס התהדקה, ובן סימונס חטף, מסר, קלע, עשה כל עולה על רוחו ובעיקר דאג לוודא שכל אחד מחבריו לקבוצה נוגע בכדור ומשתתף במשחק. את הרבע השני ניצחו הנטס 40-21 והפרשי הרמות היו ברורים. למרות תוצאת המשחק הקהל באולם לא נרגע לרגע, דגלים מתנוססים שירי תמיכה בישראל ולשם השוואה האולם היה רועש וגועש כמו במשחק 3 בחצי גמר מזרח בוסטון נגד פילי שאמביד קיבל את ה-MVP.

המחצית השנייה הייתה מעין גארבג'-טיים כאשר רעננה מעיפה שלשות שלא קשורות לממציאות כדי לנסות לחזור למשחק ומהצד השני ההרכב השני והשלישי של הנטס ניסו לדחוף את הכדור קדימה להתקפות מעבר בכל הזדמנות. הבעיה העיקרית של רעננה לאורך המשחק הייתה ריבאונד. הנטס ניצחו את המאבקים לריבאונד 56-37 כאשר הנטס לוקחים 17 ריבאונד התקפה במשחק.

המשחק האומנם נגמר בתוצאה 135-103 לטובת הנטס, אבל לכולם היה ברור שהניצחון שייך לעם ישראל. לרגע הקהל לא נרגע ולא הפסיק לשיר ולעודד!

בסיום שחקני מכבי רעננה חגגו עם הקהל בהתרגשות ומהצד היה אפשר להבחין בשיחה בין יונתן מור והמאמן יהוא אורלנד שנראים על סף דמעות התרגשות "זה לא יאומן מה שקורה פה".

אל מול הזמנים המטורפים שאנחנו חווים כמדינה וכעם, רגעים כאלו מראים שלמרות הכל אנחנו מאוחדים חזקים והתמיכה מהקהילה היהודית בארה"ב היא חסרת תקדים ומזיזה את דעת הקהל האמריקאי להבין את המציאות.

קלעים:

מכבי רעננה:

דווין בייקון 17 נק' 5 אס' 5 ריב', וקוואנדרי ווד'רספון 17 נק' 4 אס', דאקאראיי טאקר 14 נק', ג'ייסון סיגרס 12 נק', יונתן מור 4 נק' 5 ריב', עידן אלבר 5 נק' 5 אס', יואב ברמן 6 נק', אורי חי 5 נק'.

ברוקלין נטס:

מיקל ברידג'ס 23 נק', הארי גיילס 16 נק' 10 ריב', ספנסר דינווידי 15 נק' 6 אס', בן סימונס 6 נק' 9 אס'.

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
shibumi
shibumi
7 months ago

תודה רבה על הסיקור שקד, לפעמים המשחק גדול מסכום חלקיו ומתעלה מעבר לתחרות מי קולע יותר נקודות. מרגש ומדליק זיק של תקווה בימים הלא פשוטים שעוברים עלינו

Berch
7 months ago

מרגש
מרגש במיוחד למי שהיה שם
למרות הבדלי הרמות, תוצאת NBA מכובדת
💪🏼

מנחם לס
Admin
7 months ago

תוד'ה שקד. כיף לקרוא אותך

מנחם לס
Admin
7 months ago

שקד, צלצלו אלי עכשיו או בבוקר לפני שאתם נוסעים לאדלפי 864-517-0913

Alex Rabino
7 months ago

אינני בא להמעיט בערכו של המשחק שנערך בברקלי סנטר. נהפוך הוא. אך הגיע הזמן שמישהו יפסיק את המסע השנתי הביזיוני של קבוצות בבעלותו של ג'ף רוזן בארה"ב. הוא עושה את זה רק בשביל לעשות כסף. אני בטוח שאם תסתכלו במצבת השחקנים של מכבי רעננה בעוד מספר חודשים תבחינו מיד שרוב השחקנים ששיחקו ביום חמישי נגד הנטס אינם בסגל הקבוצה. רובם אוסף של שחקנים אמריקנים שנפלטו ממסגרות שונות. בשביל לצפות בעידן אלבר ויונתן מור לא צריך להרחיק עד ברוקלין.

MBK
Editor
MBK
7 months ago
Reply to  Alex Rabino

עזוב ג'ף רוזן
מי בהנהלת הליגה החליק על בננה ומאפשר משחק בין קבוצת NBA לקבוצת ליגה שניה בישראל?

עמיחי קטן
Admin
7 months ago

תודה שקד

onetwo3
Editor
7 months ago

תודה

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
7 months ago

תודה

ירון, החלום
ירון, החלום
6 months ago

בס"ד
תודה רבה.. 'מח על מפגן התמיכה בישראל.
עם ישראל חי.