מעורב הופס ליום חמישי: 'למה מנחם לא כותב מילה על המצב בארץ?' / מנחם לס

1."למה מנחם לס לא כותב מילה על המצב בארץ?"

זאת הייתה טענה של אחד המגיבים אתמול.

אני לא כותב על המצב בארץ כי אין לי מילה אחת להוסיף. בנוסף, אני תמיד מרגיש מין אשמה שבמצבים כאלה- אפילו שמצב כזה לא היה אף פעם – אני לא אתכם להשתתף בכל מה שאתם עוברים. הכתיבה לאתר בימים האחרונים היא יותר מכל בריחה רגעית מהמצב. מין אסקפיזם. גם עבורי וגם עבור הקוראים אותי. מין הודאה שאחרי הכל החיים חייבים להמשיך והאוייב לא יפסיק אותם. אני דבוק לטיווי ללא הפסק, והכתיבה היא הדבר האחרון שבא לי להתעסק איתו, אבל אני מרגיש – כמוכם – שהאוייב לא יפסיק אותנו, אפילו שמדי פעם ישנה תקלה זמנית.

2. אני נעלם עד יום שני, למרות מצבי הגופני

למרות מצבי הגופני אני טס היום לאדלפי יוניברסיטי. מה בדיוק הוא מצבי הגופני? אז ככה: אני בן 86 ולפני חודשיים קרה לי דום לב. למזלי הייתי קרוב למחלקת חרום בבית חולים וניצלתי. חשבו שקוצב-לב יהיה הפתרון לשמור עלי בעתיד. שבועיים אח"כ, למרות קוצב הלב, הדופק ירד לי ל-30 לדקה ומהרתי ישר לבית החולים. הכניסו אותי מיד ל-INTENSIVE CARE שם גילו שכיס הלב שלי התמלא נוזלים שהקשו על הלב להתכווץ ולהתרחב.

הייתי ללא הכרה כשניתחו אותי בפרוצדורה עם שם ארוך ובלתי מובן, שהמילה האחרונה בו היא "WINDOW" – חלון. בפחו מין פתח בכיס הלב שאם אי-פעם בעתיד יתווספו שוב נוזלים בכיס הלב, הם מיד ירוקנו לקיבה.

בגדול אני מרגיש די טוב. כל מאמץ גופני מעל ומעבר קשה עלי במיוחד ואני מנסה להימנע ממנו. אך במים שקטים אני בסדר. כשאחזור מהטיסה לאוניברסיטת אדלפי אעבור בדיקת לב כוללת הנקראית 'קטריזיישיון' שתבדוק אם אין סתימת (או סתימות) עורקים נוספת לבעיית הלב, כי אולי ישנה סתימה היכן שהוא הגורמת לי עייפות מוגזמת בפעילות גופנית.

3. שבת הקרובה היא יובל ה-50 לזכיית אוניברסיטת אדלפי באליפות המכללות בכדורגל

אני טס לאוניברסיטת אדלפי לחגוג את יובל ה-50 לזכיית הקבוצה שאימנתי בכדורגל באליפות המכללות דיביזיה שנייה. אוניברסיטת האווארד מוושינגטון זכתה בדיביזיה הראשונה. אחרי סיום האליפויות ניצחנו את האוורד (הווארד ולא הארווארד מהאייבי ליג) 1-2 בקרב "אליפות האלופות".

היו לי שני שחקנים ישראלים בקבוצה: נמרוד דרייפוס (הפועל ת"א) וצבי שרף (הפועל אילת). שלושה משחקני כבר אינם: צ'ארלי או'דונל האירי, וברני רוליק ודיק היינס האמריקאים. צביקה שרף – היום דוקטור צבי שרף, מנתח פלסטי מבופלו, ניו יורק – יגיע אף הוא לחגיגות היובל. נמרוד דרייפוס שהיה אמור להגיע ביטל את בואו בגלל המצב בארץ.

4. ג'יאניס: "לא איכפת לי אם הכדור בידי דמיאן לילארד, והזריקות באות מדמיאן, כל זמן שאנחנו מנצחים"

.

מילווקי באקס נענו לבקשת ג'יאניס ש"יראו לי שהם רציניים בקשר לעוד אליפויות", והביאו לו את הגארד השני בטיבו בליגה – אם לא הראשון בטיבו, שאלה של טעם – דמיאן לילארד. אולי סטפן קרי עדיף עליו ואולי לא.

הוא אמר אתמול ש"הבכדור יימצא בידיו של דמיאן יותר מאשר בידי. הוא יהיה השחקן הדומיננטי של הקבוצה כי בתור גארד הכל מתחיל ממנו, ובהרבה מקרים "הכל יסתיים איתו".

-"האם איכפת לי מי יהיה הקלעי המוביל בקבוצה?" – הוא ענה ל- Eric Nehm of The Athletic.

-"כלל לא. הדבר היחיד שחשוב לי הוא שננצח! הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות זה שתהיה תחרות בתוכה בין שחקנים. אני בן 28. אני כבר לא ילד. יש לי טבעת ואני רוצה עוד. אני מקווה שמה שיקרה בבאקס העונה, ובעונות הבאות, הוא שתהיה בתוך הקבוצה 'FRIENDLY COMPETITION. שנדחוף אחד את השני להצליח.

this is not, in no shape or form, any competition between me and him, who’s going to have the ball "more. He will have the ball more and I trust, I believe he’s going to find me and not just me, he’s going to find our teammates and put us in the right position.

5. "הפציעה של לוקה שגרמה לו לשחק רק 5 דקות בהפסד לריאל מדריד אינה רצינית"

Luka Doncic, Mavs, NBA Preseason, NBA Injury, Luka Doncic injury

6. דרווין האם 'מצווה' על אנטוני דייויס לזרוק 6 שלשות למשחק

Darvin Ham wants Anthony Davis shooting six 3s per game

ככל הידוע לי זאת הפעם הראשונה בתולדות ה-NBAשמאמן קובע מספר זריקות שהוא רוצה משחקן. בין שימון לביני, אין סכוי ש=AD ינסה שש שלשות למשחק. NO WAY!

7. מנהלי הקבוצות מצביעים על הבוסטון סלטיקס ודנבר נאגטס כאלופי ה-NBA 2024

הבוסטון סלטיקס זכו ב-10 בחירות מה-30 ודנבר נאגטס זכו אף הם ב-10. מילווקי באקס זכו ב-7 בחירות, פיניקס סאנס ב-2 בחירות, והקליפרס בבחירה אחת.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 112 תגובות

  1. מנחם, תודה
    שמור על בריאותך, תשתדל לא להתרגש יותר מדיי בכנס.
    כאוהד, אני מקווה שהסלטיקס יגיעו לגמר ויהיו כולם בריאים ובכושר נגד מי שלא תבוא.
    ממה שאני רואה במשחקי ההכנה, שום דבר לא השתנה מבחינת השיפוט. זה מצער אחרי שראינו את השיפוט באליפות העולם.

  2. רק בריאות מנחם!
    באופן טבעי כל אמצעי התקשורת פה עוסקים רק במצב,וטוחנים לא מעט מים בשביל למלא זמן שידור. טוב שיש את הופס לנקות לרגע את הראש.
    מבחינת קריירה סטף עדיף על דיים, מבחינת מי הייתי רוצה שיזרוק במאני טיים- דיים לוקח, מי יגיע יותר רחוק השנה- שוב דיים, את מי הייתי בוחר לקבוצה שלי- סטף

  3. תודה מנחם. שנזכה ותזכה לראות שלום בסיום המלחמה הזאת.

    מנהלי הקבוצות באופן מסורתי בוחרים את אלופת השנה הקודמת. הפעם אני נאלץ להסכים איתם.
    אני חושב שמילוויקי צעד לפני בוסטון, אבל זו הסגנית בכל מצב.

  4. אני רוצה לנצל את הפלטפורמה הזאת לאחל לכל חיילי הופס שהתגייסו בצו 8 שיחזרו בשלום מהמלחמה הארורה הזאת. בתקווה שכולנו ניפגש יום אחד במפגש הופס משותף בריאים ושלמים בגוף ונפש.

  5. תודה דוק. בריאות שלמה.
    בריאות, אהבה, הגנה ושלום לכל חברינו וחברותינו הנעדרים, החטופים, הפצועים והלוחמים בשטח, ומנוחה נכונה וזכרון ברוך לכל ההרוגים וההרוגות, ששערי גן עדן ייפתחו עבור כל אחד ואחת מהם.

  6. תודה מנחם
    המצב בארץ לא טוב, במשך 4 ימים הייתי בתפקוד ירוד
    לא אוכל, בקושי שותה, מרחף עם מחשבות קשות.
    חזרתי לעצמי אתמול
    בזמן אופ״א וארגוני כדורגל באנגליה לא יוזמים דקת דומיה בשביל לא לפגוע ב״רגשות״ הכדורגלנים הערבים/מוסלמים שלהם, למרות שבן ההרוגים אזרחים בריטים, אוהדים של קבוצות, נרצחים שמזוהים עם ליברפול
    נאדה, כלום
    בזמן שהקהל של סלטיק מעודד את החמאס וצובע את האצטדיון בצבעים של אשף
    מגיע לברון (לשעבר לפלופ) ג׳יימס ומוציא ציוץ שתומך בישראל ומכנה את חמאס
    אני מודיע על סיום חברתי במועדון ה-ללל ופרישתי מתפקיד יו״ר של כבוד, נשיא לשעבר וחבר בכיר בארגון
    אני מתבייש עבור פיפא ואופ״א, זונות של הכסף הקטארי
    זה עובד נראה רחוק אבל בפעם הבאה שאהיה במשחק נבחרת ותהיה דקת דומייה מונפצת אני מקווה שאוהדי ישראל יניפו דגלי ישראל בכל האצטדיון ויראו לפיפא המנוולים את מה שאנחנו חושבים עליהם.
    בזמן שקיירי שחושב שהעולם שטוח תומך בחמאס, שמוחמד סאלח עושה פוזות לליברפול
    אני קורא לזכור ולא לשכוח, כל נבלה ונבלה
    את אוהדי PSG המתועבים, את אוהדי סלטיק, כל מי שלא הרים יד וגינה את מעשיי הטבח הנוראיים.
    אם הייתה לי חולצה של פריז סן זרמן הייתי מבעיר אותה בלהבות ומעלה לדף של אמבפה, ניימאר ומסי
    אנחנו לבד בעולם, כל מי שלא חושש ותומך בנו ברגעים הקשים מחמם את הלב.
    זה קשה לעשות בריחה לעולם הספורט, למי יש חשק?
    לא צפיתי בחצאי גמר החטיבות של ה mlb
    אני לא יודע איך אכתוב את הפרוויו של הלייקרס (אכתוב)
    מקווה שהחטופים יחזרו בשלום ושנחזור לימים נורמלים

    1. גם השקץ אומר דברים כדי לצאת pc. בתוכו הוא בעדם פיו וליבו לא שווים.
      מה אתה מופתע מהפריימיר ליג חחחחח היא כולה נשלטת עי הערבים. עוד כמה שנים בצרפת יהיה לך קשה למצוא צרפתי אורגינל😉.
      צרפת בכלל גמורה. מה שקרה אצלנו יקרה אצלם עוד כמה שנים מדינה שגמרה את עצמה.
      אנגליה גם בדרך בצעדים יותר איטיים…..

      1. עזוב PC
        איפה דוראנט? איפה קארי עם הקעקועים שלו בעיברית? איפה יוקיץ׳?
        איפה כוכבי ליגת האלופות הבני זונות?
        לברון PC, הוא אולי עשה היום צעד ראשון בדרך לקמפיין לנשיאות אבל לפחות הוא עשה את הצעד
        זה בזמן שטראמפ המנוול משבח את חיזבאלה ויורד על ההנהגה.
        בבחירה בין טראמפ ללברון אני בוחר ב PC ולא ברדנק הבן בליעל

        1. אתה לא יכול לצפות שכל אדם פרטי יוציא הודעת גינוי למשהו שלא קשור אליו.
          זה אגב לא אומר דבר על דעותיו או הוא הוציא / לא הוציא הודעת גינוי.
          אתה כן יכול לצפות להוקעה של כל אדם / אירגון שמביעים תמיכה במעשי הטרור.
          יש הבדל מאוד גדול בין השניים.

          1. באסונות אחרים
            פייסבוק אפשרה לצבוע את תמונת הפרופיל בדגל צרפת/גאווה וכו
            למי זה קשור?
            אנשים פרטיים מביעים סולדיריות
            זה מאפשר עלייה במודעות הציבורית.
            לא צריך להתבלבל, רוב העולם תומך בחמאס גם אם לא יפרסם זאת.
            למה היורליג שזה גוף פרטי פותח את המשחקים בדקת דומיה? ואופ״א הזונות של הכסף הקאטרי לא?
            מי שתומך בישראל בזמנים הקשים, צריך לקבל תמיכה מאזרחי המדינה
            או שאתה מציע שאני להעליב את לברון על התמיכה שלו בישראל?

            1. אנשים פרטיים לא חייבים להביע כלום.
              בטח אם זה לא קשור אליהם.
              אני בטח לא מציע להעליב את לברון על התמיכה, אבל בהחלט אומר לא להעליב את סטף בגלל שלא הוציא הודעת תמיכה.
              אתה כרכת את "לא הוציא הודעת תמיכה" יחד עם "הביעו תמיכה בחמאס" וזה שני דברים שונים לחלוטין.

            2. אף אחד לא מתווכח איתך על שונאי ישראל / אנטישמים או ארגונים ושחקנים בעלי אינטרסים בעולם הערבי / מוסלמי
              או שראוי לשבח את אלו שמביעים תמיכה בנו ורואים את המציאות כפי שהיא בלי לשים זין על מה יגיבו להם
              אבל אלה שלא אומרים כלום או "נגד חפים מפשע משני הצדדים" אני לא חושב שצריך *לצפות* מהם ליותר מזה

            3. אמר מייקל ג׳ורדן – גם עזתיים קונים נעלים
              אני לא בא בטענות – אני רק אומר שבמקרים אחרים יש הרבה יותר ״ידוענים״ שמבעים דעה וכיום קולם נדם.
              הופתעתי לטובה מלברון שדעתי ידועה עליו

            4. אני לא מתווכח עם רגשות, ויכול מאוד להבין אותך. ברור שיש הרבה חארות בעולם הזה, אבל לפחות בצידו המערבי הם מיעוט עצום. הם רק עושים הרבה רעש. עם כל הכבוד לגופים כמו ההתאחדות כדורגל של האנגלים הפוליטיקאים שם התייצבו לימיננו בצורה חסרת תקדים, אפילו מנהיג הלייבור אמר שניתוק חשמל מוצדק (ומי שיודע משהו על פוליטיקה אנגלית יודע כמה שזה משמעותי). על כל וומבלי שלא יואר בכחול לבן ישנם עשרות מבנים אייקונים בעולם שכן הוארו, כולל מעון ראש הממשלה האנגלי. קיצר, מי שלא איתנו בעניין הזה הוא נבלה חסרת אנושיות, אבל שלא יהיה ספק, הרוב המוחלט והשפוי איתנו.

            5. אמת אברי, אפילו בגרדיאן שתמיד היו נגדנו באופן אוטומטי ומוחלט ביקרו קשות את אפס התגובה של ההתאחדות האנגלית והיחס הלא קיים לטובת ישראל על רקע הכסף של השייחים

        2. טראמפ לא שיבח את חיזבאללה מבחינת דרכו ומעשיו ולא את חמאס, הוא טול הצג של ישראל אך תקף את נתניהו ואת ישראל על שלא היו מוכנים למתקפת החמאס.

          אמנם כמובן שהדברים האלו אינם בחכמה בעת הזאת.

        1. נכון
          גם אם לברון היה מתווך בשיחות להפסקת אש שמעון היה אומר שזה בשביל התדמית ושהוא מכין את הקרקע לריצה לנשיאות ארה"ב

            1. ביידן זה לברון בתחפושת

            2. Uncle Jew(ish money)

            3. אגב גיא בשביל מילה טובה מהדוד ביידן היו צריכים להישחט ישראלים רבים לא ככה זה המחיר אה?
              עדיף קללות ממנו ולנגב את החמאס ממזמן לפני שנים רבות.
              מה התברר בסוף שכל מי שאמרתי שהם רפי הבנה גדולים יצאו כאלה באמת…… זוכר מה היה התפיסה של כל הבטחוניסטים ב20 השנים האחרונות וגם שלכם?
              הכלה…כסף….לדאוג לפלסטינים המסכנים….

              אגב אותו תהליך קורה פה עם ערבי ישראל וגם פה מעלימים עין…..

            4. כאן, שמעון אתה צודק לחלוטין. כל התפיסה של השמאל על הכיבוש והוותרנות והפייסנות עם הפלסטינים היא שתביא שלום כבר הוכחה שגויה לפני שנים לפני שנים רבות. הביצוע של תהליך אוסלו לא קידם שלום אלא הביא הרבה יותר טרור מה שהיה קודם (זאת כשהפלסטינים אמרו לפני שחתמו על הסכם אוסלו שההסכם הזה הוא כהסכם חודייבה שהכוונה היא להסכם שחותמים עליו כדי להפר אותו וזו הייתה צריכה להיות סיבה לשמאל להבין כבר אז שטעה ולבטל את התהליך) ולמרות זאת השמאל בעיוורון השלום שלום המשיך לאוסלו ב' במקום להבין שהערבים אינם רוצים שלום עם ישראל והיהודים אלא להשמידם.
              אך בכל מקרה תפיסת השמאל היא שגויה מיסודה ומנותקת מהמציאות והעובדות כי שטחי יש"ע ובייחוד יו"ש הם אינם שטחים כבושים אלא לב מולדתנו וארצנו כישנם נמצאים של חיים יהודים אך מלפני יותר משלושת אלפי שנים כשאין ממצאים ערביים לפני יותר מ-1,400 שנים כשהערבים והמוסלמים הראשונים הגיעו לכאן בשנת 634 כדי להרחיב את האימפריה הערבית במה שמכונה "הכיבוש הערבי" כי כשנה רבים שולטים כאן זה כיבוש אך אנו שולטים בארצנו ואף לא כראוי כי לב מולדתנו צריך להיות מסופח וחלק מישראל כי זה שטח מולדתנו כמו כל חלקי ישראל ולא שטח ערבי.
              והערבים הפלסטיניים לא שלטו כאן אף לא בחלק מן הארץ ולא הייתה מעולם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ואין כל ממצאים בשטח וראיות על קיומה של פלסטין, ולכן
              אין להם כל זכות טענה על הארץ ולא כבשנו מהם דבר.
              ואף בקוראן כמו בתי"ך כתוב שהארץ שלנו ואין בו דבר על חשיבות בארץ הזו באיסלאם ולא כל אזכור של ירושלים לעומת מאות רבות של אזכורים בתנ"ך ולכן מנהיגים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים שהם מעטים תומכים בבעלות היהודים על הארץ ובהתנחלויות.
              וכן כל הלאומיות הפלסטינית היא בדיה והמצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ כפי שהצהירו מנהיגים ערביים בתקשורת הערבית והמוסלמית. וכאמור מלכתחילה אין כאן כיבוש אלא שליטה בארצנו ואף באופן לא מספק. כי אין סיפוח כי מדובר בחלק ממולדתנו כפי כל חלק ממשטח ישראל.
              ולכן ההתנחלויות חוקיות מבחינה אמיתית לפי כל חוק כי הם בשטחי ארצנו ולא בשטחים כבושים. ולהפך, אם הערבים היו שולטים כאן הם היו הכובשים.

      2. חברון א ר כי הוא תומך בצד של ישראל. אם הוא לא היה תומך לא היה אומר את הדברים האלו.
        תתבגר כבר לגבי לברון!!!

    2. אתה כמובן צודק, אבל אי אפשר להימנע באהדת ספורט מזה שלפעמים אלה שאתה בעדם הם חארות או שונאים אנשים כמוך מחוץ למגרש ואלה שאתה "שונא" הם למעשה אנשים טובים

      1. אפשר
        אני הפסקתי להגיע לטדי מאז שלה פמילייה הפכו לארגון פשיעה
        זה חסר לי, אני עדין חולה על בית״ר
        אני לא אשב איתם ביציע
        את קיירי לא אעודד לעולם, אם הוא יקרע אכילס אני פותח בקבוק

        1. סבבה, לא יודע אם אלה דוגמאות טובות
          מחר השחקן האהוב עליך (נניח מג'יק) מוציא הודעה בעד הפלסטינים, אז זהו הוא מחוק אצלך? ואם זה הבעלים של הלייקרס, תפסיק להיות בעדם? ועכשיו אתה תהיה בעד לברון לא משנה מה?
          אתה לאאני לא מנסה לערער על דעתך או , פשוט זה דברים (אהדה לקבוצה ושחקן)

          1. תיקון לפסקה האחרונה
            אתה לא חייב לענות ואני לא מערער על דעתך או מנסה להכניס אותך אישית לפינה, פשוט זה דברים סותרים לפעמים (אהדה לקבוצה ושחקן על המגרש לעומת מי שהם באמת)

          2. היה את אצילי שעבר לחיפה ואחרי כמה שערים אף אחד (בהכללה) מאוהדי הקבוצה לא זכר לו את זה
            גם היו ויהיו כוכבים ב-NBA שהכו את הנשים שלהם או תקפו מינית, אבל כל עוד הם מככבים על המגרש אף אחד (בהכללה) לא זוכר להם את זה אחרי זמן מה
            מישהו אמר קובי? מייק טייסון היום זה סבא מסטול וחביב
            ועוד ועוד

            1. דווקא את סיפור האונס של קובי זוכרים מצוין.
              אני בכלל לא הייתי מודע לזה. כנראה מהתקופה שפרשתי מהופס?

          3. ודבר אחרון להבהיר – אני לא מביע דעה, לגיטימי בתור אוהד להתעלם מהדברים האלה ו"להתרכז בספורט" ולגיטימי גם ההפך, או לשים את הקו האדום בתפיסת צד בסכסוך לעומת domestic violence או דעות קיצוניות או לא יודע מה. רק מציג את הבעיה שאי אפשר להתחמק ממנה

          4. אם מגיק תומך בפלסטין הוא מחוק קומפלט
            מה לא ברור?
            כל מי שיבוא נגד עם ישראל הוא לא בר אהדה
            אין כפרה ואין מחילה לשונאי ישראל באשר הם
            תראה את פלויד מיוות׳ר, שולח לכאן מטוס עם ציוד עבור צה״ל
            הוא לנצח חייב להשמר בליבנו
            מוחמד סאלח? צריך לסלוד ממנו ומכל מועדון שהוא משחק בו
            חייבים לזכור את כל בני העוולה שתמכו בפומבי ברצח תינוקות (סלטיק, PSG ועוד)
            למה בגרמניה שיחקו עם סרט שחור? ובאנגליה הזונות מפחדים מהכסף הקאטרי?
            1200 נרצחים, חלקם במסיבה
            לא מגיע להם דקת דומייה?
            רק נאצים לא יכבדו את זכר הנרצחים, נאצים!

            1. כאמור אתה צודק אבל אני ממשיך לטעון שליישר את אהדת הספורט עם הערכים של אלה שאתה מעודד זה מהר מאוד הופך לבלתי אפשרי

            2. מת על מייותר. הג'סטה שלו, אין דברים כאלה!

            3. אני אוהב את באיירן על כל אזכור של הטבח הזה ועל כמה הם סולדים מטרור. אנשים כמו יהושוע ותומאס הם בני אדם באשר האדם הוא אדם!

            4. סלאח לא צדיק אבל עד כמה שאני יודע הוא לא התבטא בכלל בעניין הזה.

          5. אךאם השחקן שאהבת תומך באלו שרוצים להשמיד את עמך ומדינתך, פשוט שלא תמשיך לאהוד אותו כי א"א ולא שייך לאהוד מי שמעוניין בחיסולך. אם יש מישהו שאוהד מישהו שמעוניין ברציחתו, צריך בדחיפות הסתכלות פסיכיאטרית ואשפוז כפוי במחלקה סגורה.

            1. בסדר, לקחת את הדוגמה הפשטנית

    3. מה זה משנה מי מגנה מה?
      ממש לא אכפת לי איזה אנשים פרטיים בעולם בוחרים להוציא הודעת גינוי או לא.
      מה שכן משנה זה מי שמוציא הודעת תמיכה במעשי טרור.
      כאלה יש להוקיע (כמו שעושים).
      אנחנו העם האחרון שיכול לתת דוגמא לעולם בזה.
      "העם הנבחר" שמתנשא על שאר העמים וחלק גדול ממנו צוהל ושמח לאידם של קורבנות "גויים" בשלל אסונות טבע ("קיבלו את מה שמגיע להם"), מלחמות וטרור (תמיכה ברוסים על רצח עם ושמחה על רצח אוקראיניים, שמחה על קורבנות אירופיים בשל מעשי טרור מוסלמים באירופה, ועוד ועוד ועוד… לפי מיטב המוחות החולים של רבים בעמנו).

      1. לא מוקעים
        אם סלטיק הייתה קבוצה ישראלית היא הייתה מושעת ל 5 שנים מאירופה
        אם קהלים של אוהדים בישראל היו מניפים שלטים בעד אסונות עולמיים ובעד פיגועים, הם היו מושעים ל 20 שנה
        אין ולא הייתה דקת דומייה שלא כובדה במגרשי כדורגל בישראל

      2. אם מדובר בכאלו ששונאים אותנו ומעוניינים בהשמדתנו כמו האיסלאם הקיצוני והנאו נאצים ושאר שונאי היהודים, אז המוסר הנכון הוא לשמוח לאידם ולשמוח במותם, ולהשמידם אם הם קרובים אלינו כמו החמאס והחיזבאללה.
        וכך המוסר היהודי הנצחי כפי שאמרו חכמינו: "כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים". בגלל ההומניות המסריחה והמזוהמת ארגונים רצחניים ואיסלמו/ערבו-נאצים כמו החמאס והחיזבאללה יכולים היו לגדול ולהגיע לממדים שלהם היום. בראשית החמאס הייתה אפשר לחסל את תשתיות החמאס דרך מידע שהגיע דרך הטלטולים ובג"ץ בשם ההומניות המפגרת והאומללה מנע זאת השם ובשם ההומניות דאג לשונאינו הרוצים להשמידנו במקום לדאוג לאזרחי ישראל, והחמאס יכול היה להמשיך לגדול.
        ובכל מקרה כל התפיסה המדינית של השמאל שגויה, כאמור בתגובה שלי לעיל, ומלכתחילה הערבים לא היו צריכים לקבל כל שליטה ביטחונית.

      1. לכן אמרתי שהוא ראוי לכל הערכה
        אני עזבתי את העגלה של שונאיו 3 שניות אחרי שקראתי את הציוץ
        היה, נגמר, 20 שנות ללל באו לקיצן

  7. לדוק הבריאות שלך סופר חשובה, קודם כל הפיזית , כמו כן לא מומלץ לך לעסוק בנושא שצורך נטל נפשי כה כבד.
    אנו צריכים להודות לך על כל פיסה קטנה של כתבה.
    בריאות
    בריאות
    ועוד בריאות

  8. מנחם, אתמול בסנדי ספרינגס, עצרת תמיכה בישראל, היו בערך 4000 אנשים. מחמם את הלב. אתה לא לבד שנמצא רחוק וחושב על ישראל.

  9. תודה על המעורב מנחם.
    אתה ממש לא חייב להגיב על הנושא שדשים בו כל היום. כמובן שאתה כמו כולנו בצער גדול על המצב.

  10. דרווין האם נשאל ע"י עיתונאים מדוע ביקש מדיוויס לזרוק לפחות 6 זריקות ל3 כל משחק: "יש הרבה ציפורים בקריפטו קום ארינה שמפריעות לאימונים".

  11. תודה מנחם על המעורב ועל האסקפיזם פה בהופס.
    תהנה בחגיגה באדלפי, מגיע לך. אתה היית המנוע שזה בכלל קרה
    ורק בריאות
    בקשר למצב הכי אהבתי את מה שאמרה סטודימאייר אמר.
    אח אמיתי. לא רק בצבע

  12. גם אני רוצה להביע תמיכה במגוייסים בכלל ובפרט אלה מקהילת הופס.
    אם אני זוכר, אז יואב-עגל כתב שהוא השתתף בפינוי ושהה בקיבוצים בעוטף עזה וחווה מראות הנוראיים. אולי כשיחזור ישתף אותנו קצת במה שעבר עליו שם.
    .
    קצת אסקפיזם:
    אתמול נשבר במרתון שיקגו השיא למרתון. קלווין קיפטום, הקנייתי בן ה-23 קבע תוצאה מדהימה של 2:00:35 ושיפר את שיאו הקודם של אליהוד קיפצ'וגה ב-35 שניות. זה המרתו השלישי שלו בלבד והוא מתקרב לגבול שתי הדקות שנחשב במהלך השנים כבלתי אפשרי.
    סיפאן חסן ההולנדית ממוצא אתיופי ניצחה בין הנשים, גם היא בתוצאה המדהימה של 2:13:44 . השנייה בטיבה בהיסטוריה לאחר שיאה של האתיופית טיסיגט אספה שנקבע לפני חודש (2:11:53).
    https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=11160&docID=450278
    .
    ובנוסף, הלילה מתקיים בדרום אמריקה המחזור השלישי במסגרת טורניר מוקדמות גביע העולם 2026. יתקיימו חמישה משחקים ויש כמובן שידורים חיים בשעות הלילה/בוקר. אז למי שלא ישן בלילה או שרוצה לצפות בכדורגל (ניתן להקליט, כמובן) הנה המשחקים:
    קולומביה-אורוגוואי 23:50 ספורט 4
    ארגנטינה – פרגוואי (2:00, ספורט4
    ברזיל – ונצואלה 3:30, ספורט2
    צ'ילה – פרו. ספורט 3 02:50
    המשחק בין בוליביה לאקוואדור לא ישודר באופן ישיר, אבל סביר להניח שאם יהיו שערים אז תהיה פריצה לשידור.
    הנה קישור לפירוט של חלק מהמשחקים. שחקנים, היסטוריה של מפגשים וכו'.
    https://sports.walla.co.il/item/3615521

  13. מנחם אתה סלב. ואנשים מצפים מסלב שיפרסם הודעת גינוי.. 🙂
    לראיה, רק אחרי שהבהרת את עמדתך ולא לפני, עברנו לעסוק בבאים בתור בחשיבות: לברון ודוראנט.

  14. בס"ד
    תודה מנחם.
    בריאות, שלוה ושלום, לך. ולכל העם המיוחד שלנו.
    לגבי דמיאן, לדעתי סטף, לוקה וג'מאל מארי טובים יותר ממנו במשחק, אולי גם בוקר.
    בכדורסל בכללותו. לא בקליעה לבד.
    לדעתי למיאמי הלייקרס סיכוי גבוה יוצא לאליפות מאשר לקליפרס.
    ודייויס יזרוק 6 שלשות אולי בחימום למשחק.

  15. בתור אוהד של ג"ס , קבוצה שהיה לה שחקן ישראלי ובעלים יהודי, התאכזבתי מאד מההתעלמות מצד כל הגורמים המעורבים בקבוצה מהמתרחש בישראל.
    .
    לברון שתמיד היו לו חושים טובים מיהר לפרסם הודעת גינוי. אמנם חלבית משהו אבל זה הרבה יותר ממה שעשו בג"ס.

    1. לי זהברור שהודעת לברון היא לא בגלל חוש טוב אלא בגלל שכך חשב שצריך לעשות כמו שמפורסמים אתרים מתחומים שונים עשו זאת.

  16. תודה מנחם

    בקשר למצב הלב שמעתי על הרבה בעיןת מאד דומות לשלך.
    מקרה כזה קרה לווילי סימס.
    מכער אנשים המטפלים בזה ,אםתרצה הנחיות צוזמן לפרטי.
    בקשר למצב בארץ: :
    העיתונות מתארת את הדברים בצורה שטוחה ורדודה :
    מדברת על כעס רגשות מחדל ועוד.
    בשנות השבעים תקופת יום כיפור היתה עיתונות אחרת .
    היא דיברה על איך קרה ,מה קרה ,למה קרה .
    נכון היו התחמקויות והסחות דעת גם אז
    אך העיתונות לפחות מעריב בזמנו נתנה
    במה גם לאנשים חושבים :
    טורים של יעקב חיסדאי , מתי מגד ועוד .
    ההתיחסות לאויב צריכה להתיחס לדפוס הפעולה שלו :
    הפעולה הזו היתה פעולה צבאית לפי תורת לחימה הנלמדת בצבאות מסוימים :
    היתה קודם כל מתקפת טילים שהחליפה הרעשה ארטילרית בדיוק לפי
    תורת הלחימה הנלמדת בצבא האמון על התקפות לצורך הגנה .
    בהמשך היתה לוחמת שטח בנוי ,החמאס צייד את אנשיו ברימונים ,אף פעם בעבר פעילי טירור לא הגיעו ערוכים
    ללוחמת שטח בנוי .
    שאלה נוקבת מאיפה הגיעה תורת הלחימה הזו ?
    מי אימן אותם ?
    איך ,איפה ?
    סדר הגודל של הפעולה לפי הערכות צה"ל מדבר על 1000 אנשי חמאס הרוגים .
    וההערכה היא 2000 תוקפים
    שאלה איך ניתן להסתיר את הפעילןת הזו ?
    יתרה מזו :
    צהל פירסם את שמו שלמחבל מסוים אשר העלה זוועות לרשת והצהיר כי חוסל .
    איך עם יכולת מודיעינית ברמה פרונית כזו ,לא ידעו על פעילות התקפית ברמת אוג דה ?
    אנו נחשבים לעם הספר עם חכם :
    בתחבולות תעשה לך מלחמה .
    איך קרה כי התגובות שלנו לדפוס הפעולה המלמד על יכולות צבאיות ברמות גבוהות מאד :
    הן או זלזול ,או פחד ,או שנאה ,ולא התיחסות ענינית לבעיה ,
    מדוע אין הערכת מצב חדשה והבנה
    כי יש לנו אויב נחווש מסוכן אשר צריך
    להתיחס אליו מאד ברצינות .
    ולחפש פיתרון לבעיה ,לא פיתרון ברמת ת-יפה במטוסים אלא פיתרון כולל,כי האויב הזה נלחם בנו כבר עשרות שנים
    משכלל את יכולותיו כל הזמן .
    ומצידינו אין כל תגובה הולמת לא צבאית לא מדינית ,לא ייבוש מקורותיו הכלכליים .
    נהפוך הוא המדינה מאפשרת במשך עשרות שנים העברת כספים לחמאס ואף תומכת בהמשך שילטונו בעזה.
    ובכן המצב הזה לא יכול להימשך !

  17. התיחסות ללילארד .
    הוא בכלל לטעמי לא קרוב להיות גארד מוביל .
    הוא פשוט לא מוסר תוקע את המשחק.
    הולך ראש בקיר.
    לטעמי הולידיי היה טוב בהרבה ממנו
    היתה להולידיי צניחה בשנה האחרונה
    קורה לכולם.
    נראה מה יקרה עם מילווקי העונה
    והאם התנהלו נכון .

  18. תודה מנחם, אלה ימים איומים, שואה שנייה, אין מילים הלב בוכה.
    כל הכבוד ללברון על הבעת העמדה. ממש לא מובן מאליו.

  19. אוםס לא הופס ,
    תודה ל א .מנור כאן בהופס כן יש אנשים
    חושבים .
    בכתבת ספורטלנד א .מנור מצטט את נאומו של משה דיין משנת 56.
    חלפו כמעט 70 שנה מאז .
    המצב לא השתנה , מנתח משה דיין במדויק את המצב אז :
    דיין היה אדם מבריק , לא שגרתי חיפש פתרונות שונים , והו בזמן היה איש ביטחון מהטובים שהיו לנו .
    היו לו צדדים נוספים יפים פחות .
    אך לזכותו יאמר לא חיפש להיות פוליטיקאי פופולרי ,התיחס למצב בדיוק
    כפי שהוא לא טייח ,לא הסתיר , לא התעלם .
    והחשוב לא התיחס לעם כאל ניתינים לא חושבים שיש להסתיר מהם את המצב .

  20. גזענות זה רע, שנאה זה רע (חוץ מבספורט וגם שם לא תמיד), אלימות מביאה אלימות, שלום הוא הפתרון ה י ח י ד י לטווח הארוך וכמה שזה עצוב מאד שכנראה לא נחייה לראות אותו, כשהאבק על המלחמה הזו ישקע אנחנו צריכים לתכנן ולבצע אותו ולשמור עליו בתשומת לב כפולה ומכופלת מזו שאנחנו מקדישים למלחמה. וכשאני אומר "אנחנו" אני מתחיל בעצמי ועובר דרך עם ישראל, אבל עוצר רק בהומו פא*#$ג סאפיינס. המין המדהים וההזוי והמעולה והדפוק הזה שניפק לנו GM שחושב שהקליפרס הולכים לאליפות השנה

    1. צודק
      לא נחייה לראות שלום אמיתי. רמת השנאה אלנו פה היא בלתי ניתנת לפיתרון. צריך להבין ולהפנים את זה. לא צבא קטן וחכם אלא צבא גדול וחכם. צבא שלא מעגל פינות ויודע להקפיץ כשיש חשד (ולא רק כשיש תרגיל). אי אפשר היה לעצור את הפרוץ אבל כן אפשר היה להודיע לאוגדה בזמן, להכניס אותם לכוננות. להחזיר חלק מטייסי המסקרים בחובה לכוננות ולהקטין את ממדי הטבח.
      מחקתי פה מאמר בגודל של אנציקלופדיה בריטניקה.

      1. המצב הרבה יותר מורכב מאשר התיקשורת
        מתארת.
        מנהיג החמאס הנוכחי הוא כנראה שונה מאד.
        אולי דומה לסאאדת .
        אנואר אסאאדת ידע כי מהלך מלחמה מולינו
        כרוך בכמות אבידות בלתי נתפס..
        הוא ידע כי מבחינה צבאית אין לו שום סיכוי
        אך מבחינה מדינית המהלך הכרחי .
        בהמשך הוא ידע כי חוזה שלום מסכן את חיין
        נוא היה מוכן ושילם .
        מנהיג החמאס הנוכחי דומה מאד לסאאדת .
        הוא ניסה לשבור את הקיפאון דרך התקשורת
        המקומית .
        הוא הבין כי צבאית המהלך הוא התאבדות
        וכמו סאאדת הוא מוכן לו על מנת לשבור את הקיפאון המדיני.
        יש כאן שחקן נוסף בתמונה האמריקאים שמתיחסים אלינו כאל חנות מכולת .
        הם מבחינתם יקבעו את המחיר שאנו נצטרך
        לשלם :
        הם אלו שהכריחו להזריק לחיילים הם אלו
        המדברים על סיוע ובפועל מחפשים לעצמם
        שליטה במצב.
        האמריקאים לא שלחו לכאן במקרה אישיות בכירה סיוע וחיילים הם רוצים שליטה והם רוצים להיןת הפוסק בסכסוך .
        הציבור צריך להבין כי אסור לנו להוציא את השליטה מידינו .
        התקשורת והמדינאים לא משתפים איתנו את מה שבאמת קורה בשטח.
        השורה התחתונה צריך לפקוח עיניים
        ולעמוד על המשמר .

        1. נתי
          לדעתי, האמריקאים עם 2 נושאות מטוסים והפרוקסי שלהן הן אחת הסיבות העיקריות שלא נכנסנו עדיין קרקעית לעזה. מחכים שהכל יתייצב בעמדות קרב מול לבנון וחיזבאללה. מקווה שהאירנים הבינו שהכח האמריקאי פה זו הצהרה של ביידן שהוא מאחורנו ושומר לנו על הגב מחיזבאללה שנתמקד בחמאס. מעניין מה יקרה כשנכבוש את צפון הרצועה ונטהר אותה מהמחבלים. לדעתי האמריקאים כבר אישרו לנתניהו את המהלך והחשש מהטילים של חיזבאללה וכח רדואן קצת ירגע כשהאמריקאים יוכלו לעזור לנו. אולי אירן יבינו שאיבדו אחד מהפרוקסים שלהם ולא כדאי לאבד את הפרוקסי הכי חשוב שלהם.
          נתניהו יודע שזה סופו הפוליטי לקול מצהלות רל"ב. מהיום הראשון, כשעוד היה עם ברק כשר ביטחון, לא נתנו לו לעבוד (שב"כ שהדליפו את התכנית לתקוף באירן) והגבילו אותו והוא יצא חושם בקטע הזה של הכניעה למדיניות ההכלה. הוא יצא לטעמי בלי מעוף לגבי פתרונות יצירתיים לעזה לפני 5 שנים כשחשבתי שסוס סוף יש צאנס לפתור את בעיית החמאס עם "קצת" כסף כח וואגנר מודיעין ישראלי וחיל אוויר. אבל היה שבוי בקונספציה שניתן להם כסף ונפריד בין הגדה בידי הפתח ועזה בידי חמאס, ככה יותר קל לשכנע שמדינה ערבית נוספת לא יכולה לקום בשטחי יהודה ושומרון.
          שלום לא היה פה, זו השורה התחתונה אוסלו=כישלון חרוץ שלא היה לו אף סיכוי להצליח, בטח שלא כשכבר בגן מלמדים לשנוא יהודים.
          אתה שוגה באשליות שסינוואר הוא סאדאת, הוא לא! החמאס זה לא הצבא המצרי וראשי החמאס הם לא גנרלים של צבא, יותר כמו ISIS. אף פעם לא יהיה איתם שלום.

          1. בכח וגנר והפיתרון התכוונתי ושכחתי לציין שמדובר במוחמד דאחלאן.
            זה פיתרון שאני חושב עליו כבר לפחות עשור אבל אנשים לא אוהבים לשמוע את זה.
            עכשיו אהוד ברדק דיבר על זה שאחרי שהחמאס יחוסל בעזה, צריך לחשוב מי יבוא במקומו. הפיתרון שלי זה דאחלאן ותמיד היה האיש ההוא בתקווה שלמד משהו מהשתלטות החמאס והדרך בה גמרו חלק מפיקודיו.
            אני חושב שהוא מעוניין לחזור ואיתו אפשר יהיה לשאוף למדינת עזה המפורזת עם נמל ימי ושדה תעופה מתפקד, כמובן שאחרי עשר חמש עשרה שנה בהם נראה שיש שלום אמיתי.

            1. הפוליטיקאים אצלם זה כמו אצלנו אותם אנשים בכסאות מתחלפים אם לא השיגו שלום עד עכשיו לא ישיגו גם בעתיד האנשים האלה.
              הסיבה לזה שהצד השני לא מעוניין כי ברגע שיהיה שלום אי אפשר יהיה להתמסכן ולרצוח חופשי.
              רובם רוצחים אצלם רזיאל שלא יהיו אשליות. ביזה אונס רצח חוקי יסוד שם.
              הערבים סוגדים לכוח ככל שתכה בהם חזק יותר יכבדו אותך יותר. לא יאהבו אבל יכבדו. מדינות ערב הם דוגמא קלאסית.
              אנחנו עשורים עשינו "הכלה", טפטופים וכל מיני שטויות.
              הולך להיות חם בימים הקרובים.

            2. מדוייק שמעון הרוב שם רוצחים, הם לומדים מגיל 0 לשנוא את העם היהודי, שטחים תמורת שלום זה תאוריה מונפצת שרחוקה מהמציאות. הפתרון זה לחסל שם את הטרור לגמרי ולחנך

            3. והנה שוב נולד שב"ר
              אמרתי ששלום לא יהיה פה בזמננו ואולי אף פעם לא, זה לא פותר אותנו מלחפש פתרון לבעייה. פיתרון ברור זה חיסול חמאס וגיהד איסלאמי בעזה אבל חייבים מישהו שיקח את מקומם של הארגונים ודאחלן לטעמי הכי מתאים. תקראו עליו ותראו שהוא אמנם לא בצד שלנו אבל הוא איש עסקים ועזה יכולה להיות מכרה זהב אם מטפלים בה כיאות וכמובן אם מחסלים שם את הטרור.

            4. אתה חייב להכניס שם חינוך, הם לומדים מגיל 0 לשנוא את העם היהודי, הרוצחים המתועבים של 2023 הם אותם ״ילדים מסכנים״ של 2009. הפתרון היחיד זה לנקות לחלוטין את הטרור שם.
              הסיפורים והסרטונים שצפיתי הם בלתי אנושיים השואה (עריפת ראשים של תינוקות אונס ושריפת אנשים בחיים) חייבים ליצור שטח סטרילי בין ישראל ובין עזה של כמה קילומטרים טובים

            5. אחת הבעיות של דחלאן היתה הגישה שזנחה את עקרונות הפתח, מה שהקים עליו את הפוליטיקאים האחרים.
              אם לא ידעת, מוחמד דחלאן היה היועץ לשלום של שליט אבו דאבי מוחמד בן זאיד. הוא היה מעורב בהסכמי אברהם. מדינות ערב הסוניות תומכות בווהוא בן בית שם. אני חוזר ואומר שהוא הצאנס שלנו לשינוי. אנחנו לא רוצים לשלוט יותר בעזה ולכן צריך פיתרון קונקרטי. אם נתניהו היה יוצא מהקונספציה שלו, אולי העימות והזוועות היו נמנעים. הפיתרון שהיה לי היה נכון ל 2018. אז אפשר היה לחבר את המדינות הסוניות כממנות לעסק. לשכור את כח וואגנר ולהשתמש בחיל האוויר של ישראל כחיפוי אווירי ובמודיעין ישראלי כדי למחוק את החמאס ולהחזיר את דחלאן לרצועה עם צבא שכירי חרב. לדחלאן יש עדיין אנשים ברצועה וגם מחוץ לה.
              נתניהו ישלם על הטעויות הפוליטיות שלו ועל חוסר המעוף, הוא יעוף ובמקומו יצמח מנהיג חדש לליכוד. לדעתי ברקת.
              גם הממשלה הקודמת שותפה למחדל הגדול בהיסטוריה של המדינה ולא נשכח את אייזנקוט עם צבא קטן וחכם ואת המודיעין הכושל שראה הכל בזמן אמת ולא היה ערוך לשעת השין. תהייה פה וועדת חקירה שבסופה כל האשמים יעופו.

  21. כן, כתבתי משהו. עברנו שבוע קשה, מיום שבת עד עכשיו 24/7 כמעט בלי הפסקה.
    רוב הזמן בעבודות חילוצים של אחים לנשק בעוטף עזה. מוציאים אנשים החוצה ודואגים להם למקום ללכת אליו, לפעמים מביאים רופא למישהו עד הבית, לפעמים מוציאים חיות החוצה, כל מיני דברים כאלה. כולל טפול פסיכולוגי ראשוני אחרי היציאה מאזור הסכנה. פה ושם זה קצת מפחיד, היו חוליות שהסתובבו בשדרות ובסביבה כשהיינו שם, וישנם יירוטים ממש מעל הראש ונפילות במרחק כמה רחובות. חלק מאנשים מסכנים, חלכאים ונדכאים, שלפעמים לא יודעים עיברית, מפחדים אפילו לדבר איתך דרך החלון. לא יודע איך הם חיים שם, הם גיבורים. אנחנו גם עושים הרבה עבודות שהן פרופר צבאיות כמו להעביר ציוד מבסיס אחד לשני או לדאוג לחיילים לשכפצים קרמיים (WTF?!) וזה מקומם. מרגיש שהמדינה מופרטת לגמרי. היום הייתי בראמללה מכל המקומות. אני חוזר הביתה בערב והולך לישון, לא פתחתי את המקרר שבוע, אין לי מושג מה יש שם (המשפחה במרכז ואנחנו אוכלים בשטח). הטלפון מריץ 200 הודעות בשעה אותן לא מספיקים לקרוא. לא יודע איך נוכל להמשיך ככה עוד 3-4 שבועות. אנחנו מונהגים על ידי יוצאי מטכ"ל ושייטת (מוגלה כאלה); העבודה אינטנסיבית אבל האנשים מופלאים.
    יש לנו עם יפה עם הנהגה מכוערת.
    מחר חצי יום חופש – מתחילים רק ב 14:00
    🙂
    מי שצריך עזרה שיסמס ל 0546775579 ואחפש את איש הקשר המתאים.
    נ.ב. לא הגעתי עדיין בבארי או כפר עזה. צריך להגיע לשם כדי לחוות את השואה ממקור ראשון. זה גראונד זירו שלנו.

      1. גופות זה לא דבר מומלץ לצפיה וזה נחסך ממני לפחות. אבל אני חושב שכל ישראלי צריך לבוא ולראות את מימדי ההרס כדי שהוא יבין בגופו ובנפשו מה קרה כאן.
        יש הבדל בין קריאה באינטרנט לבין התהחכות פיזית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט