בלוג חי מהחצי:אירופה מבויישת (צ'ילי – ספרד) והנבחרת האמריקאית/ מנחם לס

אירופה חוטפת מאמריקה (ולא רק!)

 

אירופה אינה מה שחשבתם!

אני טוען כבר חודשים שאירופה טובה רק באירופה. כשהיא תגיע לבראזיל נבחרות אירופה תתגלינה כנחותות לקבוצות דרום אמריקה ואפילו מרכז אמריקה, ואפילו אוסטרליה לימדה את הולנד פרק בכדורגל 2/3 משח'!

צ'ילי מובילה 0-2 על ספרד 'הגדולה'. זה החצי. נראה כיצד ייגמר!

הנבחרת האמריקאית בבראזיל

הנצחון על גאנה היה אחד ההישגים החשובים של הנבחרת האמריקאית החדשה שבנה מאמנה יורגן קלינסמן. הוא בנה נבחרת המתבססת על שחקנים המסוגלים להחזיק בכדור, אבל בראש מעייניו היו שחקנים לוחמים עם "מננטלית אמריקאית" כמו שהוא מכנה אותם, אפילו ששלושה-ארבעה מהם נולדו וגדלו באירופה לאבות אמריקאים, חיילים בצבא ארה"ב. ב-'מנטליות אמריקאית בספורט' קלינסמן הסביר שהוא מתכוון למנטליות האמריקאית הידועה של מלחמה ללא ויתור, חוסר פחד מהיריב, ובעיקר חוסר הרגשת נחיתות. האמריקאים יודעים שהם פחות טובים מהיריבה הבאה פורטוגל (המשחק ביום ראשון), אבל הם באים לנצח, וללא כל הרגשת נחיתות.  לכן האמריקאים הם נבחרת שהנבחרות הטובות בעולם מעדיפות לא לשחק נגדה.

אבל לנבחרת קרה אסון של ממש. אסון ספורטיבי כמובן, אבל אסון: ג'וזי אלטידור, הסטרייקר האמיתי היחיד שלהם, מתח קשה את שריר ההמסטרינג בעת כדרור מהיר בפריצה נגד גאנה. הוא הסקורר האמיתי היחידי שיש לאמריקאים, מין טנק שחור גדול וכבד הנע במהירות ותעוזה, ממש סטרייקר אופטימלי כמו שכתוב בספר. לאוטובוס הקבוצה הוא נע בצליעה ניכרת ביותר והיה צריך עזרת חברים כשלא היה לו ריילינג לאחזקה ביד. מתיחות מסוג זה לוקחות בד"כ שבועיים-שלושה להירפא. אבל אלטידור הוא בן 22, סוס מרוץ, ולך תדע. האמריקאים רק מודיעים שהוא 'בטיפול' ו-'מקווים שעוד יחזור לטורניר'. "עוד יחזור"? לסיבוב הזה או לסיבוב הבא? השאלה היא אם ניתן יהיה להגיע לסיבוב הבא בלעדיו. לפורטוגל המשחק נגד האמריקאים הוא נצחון חובתי, בעוד שלאמריקאים תיקו עלול להספיק.

הוא לא היה הפציעה  היחידה. המגן המהיר מאט בסלר נפגע אף הוא בהמסטרינג ולא שיחק כל המחצית השנייה, וקלינט דמפסי שבר את אפו. מחליפו של אלטידור יהיה אהרון יוהנסון בן אלבאמה שנולד להורים סטודנטים איסלנדים באוניברסיטת אלבאמה, ושבגיל 12 חזרו לאיסלנד. הוא שיחק השנה קבוצה ההולנדית AZ ALKMAAR וכבש 26 שערים. אבל בן ה-23 הזה הוא אמנם חלוץ אבל לא סטרייקר. שלא כאלטידור הוא לא משחק עם גבו לשער ואין לו את המסה המהירות, וכוח הפריצה  של אלטידור. מצד שני הוא בעל שליטה וכדרור טובים יותר, גבוה עם מסירת כדור מצויינת, וחוש 'הרחה' מעולה. קלינסמן אמר: "אלטידור יחסר מאד, אבל אנחנו עדיין משחקים 11 נגד 11"!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה מנחם אני מחכה לעוד כתבות על נבחרת USA
    ככה זה שיש לך אזרחות אמריקאית וישראל לצערנו לא משחקים במונדיאל (למרות שאחרי שראיתי את אירן-ניגריה לדעתי גם לישראל יש מקום)
    GO USA!

  2. לנבחרת הזו בהחלט יש את האמריקאן קוד:מוסר עבודה גבוה בשילוב צייתנות למאמן וכבוד לספורט,
    יש מצב שהנבחרת הזו תגיע רחוק

    1. מנחם אתה ממש לא צודק זה לא מוכיח כלום אל תשכח שהמונדיאל בברזיל ועד היום אף נבחרת אירופאית לא זכתה בטורניר שנערך ביבשת אמריקה כמו שחוץ מברזיל ב58 אף נבחרת מיבשת אמריקה לא זכתה בטורניר שנערך באירופה. אל תשכח שכל האצטדיון מפוצץ באוהדים ציליאנים

    1. נכון זה אותו הדבר אבל זה לא מראה על נחיתות של אף יבשת לכל יבשת יש את היתרונות שלה. סתם אנקדוטה במונדיאל בדרום אפריקה שזה כאילו נייטרלי הגיעו 3 נבחרות אירופאיות לחצי הגמר ומעבר לכך עדיין יש גם כאן נבחרות אירופאיות שיכולות להגיע רחוק גרמניה איטליה צרפת הולנד וכן השופט אמריקאי

  3. פעם כתבתי שאם אוניברסיטת אדלפי שלי היתה משחקת נגד ברצלונה, הייתי מצווה לחץ בלתי פוסק על ברצלונה ולא לתת להם לשחק את משחקם. כמובן שהם היו מנצחים אבל היתה לע תמיד קבוצה בכושר עילאי והייתי עושה בדיוק מה שצ'ילי עשתה: לא לתת לשחקן עם כדור יותר מחצי שנייה!

  4. מנחם,
    נבחרות דרום אמריקה חזקות, אין ספק.
    האם ניתן להכליל זאת על כלל אמריקה? מסופקני.
    בינתיים (אם אינני טועה) הנבחרות היחידות מאמריקה שאינן דרום אמריקאיות וניצחו הן קוסטה ריקה, ארה"ב ומקסיקו, ובוא נזכור שאף לא אחת מהן ניצחה נבחרת אירופאית.
    בקיצור- חכה עם החגיגות, עוד לא הוכחת דבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט