למיאמי היט? הזרקת דם חדש / מנחם לס

lebron-james

 

לברון ג'יימס אמר הערב לספורטסנטר שהוא לא יחליט אם להמשיך במיאמי היט או לא עד שיידע מה קורה עם הקבוצה. איזה שחקנים  נשארים, איזה עוזבים, ואיזה שחקנים חדשים מביאים.

מיאמי היט היא קבוצה מחוסלת שחייבת החלפת מנוע. השחקן היחידי  שאין לו תחליף הוא לברון ג'יימס, והוא גם השחקן היחידי ברמה של שחקני קבוצה כמו הספארס.

*דוויין ווייד? יכול להיכנס בתור שחקן מחליף ולתת עשר דקות טובות.

*כריס בוש? הוא לא סנטר, והוא לא פאור-פורוורד. מה הוא? אני לא יודע בדיוק ואני לא יודע איזה קבוצה תרצה אותו ובאיזה תפקיד.

*מריו צ'אלמרס? אחד הפוינט גארדים הפחות אמינים בליגה שלמעשה אין לו כל יכולת מיוחדת.

*רשאד לואיס? מבוגר, איטי, ויכול לעזור מהספסל לעשר דקות מקסימום. שיין בטייה? פרש. אדוניס האסלם? לא נשארה לו כל יכולת שיכולה לעזור, והוא נמוך מדי לתפקיד היחיד בו הוא מסוגל לשחק – תחת הסל. כריס אנדרסן? מקסימום סנטר מחליף לכמה דקות.

למעשה מלבד לברון ג'יימס אין לקבוצה אף שחקן בעל ערך, וזה היה הישג נפלא לאריק ספואלסטרה להגיע עם צוות דפוק כזה לגמר המזרח. אני כותב כמעט מתחילת העונה שמלבד 'השלישייה הגדולה' למיאמי יש את אחת מצוותות הליגה החלשים ביותר. ועתה כשדוויין וכריס בוש הוכיחו שהדלק ניגמר להם, מה נשאר למיאמי?

זהו היום צוות חלש יותר מהצוות המסייע שהיה ללברון בקליבלנד, אז מה ישאיר אותו?

הוא מאוהב בעיר. בחופי הזהב שלה, במזג האוויר שלה, ובארמונו על שפת המפרץ. הוא אמר זאת כמה פעמים. אבל בית וגלים לא יעשו את הטריק. פט ריילי חייב לרענן את הקבוצה עם שחקנים טובים צעירים חדשים, ועם טלנט חדש. אם לברון, דווייד, וכריס בוש מחליטים להישאר עד תום חוזיהם – ז"א עוד עונה – למיאמי אין סכוי להתאושש. זה ישאיר להם איזה 11 מיליון לכל שאר השחקנים.

את מי יביאו בכסף כזה שיוכלו לעזור מלבד בחירות דראפט גבוהות שאין להם? 

אני לא רואה כיצד מיאמי היט מתאוששת העונה מהמכה שחטפה בגמר, ובעונה הבאה גם ההגעה לגמר תהיה לא יותר מחלום.

זהו הסוף של מיאמי היט עד שכריס בוש ודוויין ווייד עוזבים את הקבוצה, ואם גם לברון עוזב, הבניין החדש יהיה שונה לחלוטין מהקיים מהגג עד הטפחות!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. דבר ראשון, להגיד שהשחקן היחידי של מיאמי שברמה של שחקני הספארס זה לברון זה פשוט עלבון לאינטליגנצייה. רוב שחקני הספארס לפני הספארס היו כלום ואחרי הספארס הם יחזרו למימדים הטבעיים שלהם כמו גארי ניל וג'ורג' היל. להגיד שווייד, אלן או בוש פחות טובים מדני גרין, מפטי מילס או מספליטר זה פשוט דבילי. אני מסכים איתך שבסדרה הזאת שחקני הספארס שיחקו יותר טוב בכמה רמות משחקני מיאמי אבל זה בגלל השיטה, זה בגלל המאמן וזה בגלל הכוכבים של הספארס. שים כמעט כל שחקן של הספארס אצל קבוצות פלייאוף אחרות והוא כמעט ולא ייתן לך תפוקה. מי היה פטי מילס לפני פופ? מי היה דני גרין? בוריס דיאו היה שחקן טוב בימיו בפיניקס אבל היו לו שנים שכונות לפני שהגיע לספארס. בספליטר אף אחד לא האמין חוץ מפופ.

    אני לא בטוח מה במיאמי יצר בסדרת הגמר הזאת את התחושה שאין להם צוות מסייע (אני מזכיר לך ששנה שעברה הם לקחו אליפות בזכות אותו צוות מסייע רק עם מילר כשלואיס לא היה פקטור) לדעתי לא היה לשחקנים את הדרייב שהיה להם שנה שעברה לזכות באליפות. צ'אלמרס רצה פחות וזה היה ברור אבל לא רק צ'אלמרס רצה פחות, גם ווייד, גם בוש, גם אלן ואפילו גם לברון רצו פחות את התואר הזה מאשר רצו את התואר הקודם. זה פגע להם ביכולת המשחק אבל לא רק זה פגע. הייתה תחושה שלברון מרגיש בקליבלנד שוב פעם והוא גם שיחק ככה, מה שגרם לשאר השחקנים של מיאמי לקחת צעד אחורה. ספולסטרה לא תיפקד בתור מאמן בסדרה הזאת לא הצליח להשתמש בספסל שלו ולא הצליח לעצור את התקפת הספארס. כל אלה בעיניי הסברים הרבה יותר טובים מ"לא היה לו צוות מסייע".

    1. לצערי התגובה שלך היא דבילית ומיתממת או שאתה באמת לא מבין כשאתה משווה את הצוות של ההיט לגרין וספליטר ולא לפרקר דאנקן מאנו וליאונרד.
      פה ההבדל.
      הבנת…

    2. הדביל הוא אתה. מה שהיה לפני שנה היה לפני שנה. מאז דוויין, בוש, וריי אלן, ירדו ב-50% מיכולתם, וגם לברון היה בסידרה הזאת די גרוע באופן יחסי.

      1. אתה אומר שתוך שנה ווייד, אלן ובוש ירדו ביכולת ב50% וזה לא קשור לפן הפסיכולוגי?
        לאף אחד מהם לא הייתה פציעה גדולה בשנה האחרונה, להיפך מצבו הבריאותי של ווייד היה יותר טוב בפלייאוף הזה מהפלייאוף שעבר. היחידי שיש הסבר אמיתי לירידה כזאת ביכולת הוא אלן שכבר לא צעיר. אבל למה שווייד שיש לו עוד כמה שנים או בוש שהוא בגיל השיא שלו מבחינת כדורסל יחוו ירידה כזאת ביכולת שלהם? שלא לדבר על צ'אלמרס. מה ההסבר בעיניך לזה? אם לא ההסברים שכתבתי לכך בתגובתי? קל מאוד להגיד שהם ירדו ביכולתם השאלה היא למה הם ירדו ביכולתם והאם זה רק באשמתם.

  2. לא הבנתי משהו.. במהלך כל העונה דיברו פה על ירידת הצוות המסייע של ההיט (כשאני אומר מסייע וזה קצת מוזר זה מסייע ללברון) אבל עדיין כל הזמן היה דיבור על מיאמי כקבוצה בטוח לאליפות.. ואז הם הפסידו הפסד מביש לספרס שהם בכל פרמטר ובלי כל ספק קבוצת כדורסל מהמעלה הראשונה שמשחקת כדורסל מרהיב!
    עכשיו אחרי ההפסד מתחילות אמירות כמו פה.. "מיאמי היט גמורה, מיאמי היט מפורקת" אז מה לפני שבועיים הם היו מועמדים בטוחים לאליפות שרוב ההימורים הולכים עליהם ועכשיו הם לא יכולים להגיע לפליאוף?! אני חושב שאתם מגזימים.. הם הפסידו לספרס שהם קבוצה מהטובות שנראו בליגה הזאת אי פעם.
    אני מסכים לגבי רבים מהם.. צ'למרס חייב לעוף ועוד כמה מוכרחים להצטרף אליו אבל מפה ועד לפזר את הקבוצה לכל הרוחות?!
    מוגזם ומיותר… הדבר היחידי שבאמת בעייתי זה שחקנים מבוגרים כמו וויד ובטייה (שכבר פרש) וריי אלן שלא בטוח שיוכלו להמשיך.. חייבים להביא שחקנים ברמה דומה שיש להם עוד שנים לפניהם

  3. תארו לכם את ג'יימס בגולדן סטייט הם יהיו בלתי עצירים, השילוב של ט'ומסון וקרי יחד עם ג'מייס יכול להיות קטלני.

  4. מנחם, חשבת כבר על קבוצה חדשה לאהוד, נראה לי טיפל'ה דחוף יותר מלמצוא בית חדש לכריס בוש(או לברכיים של וויד שהולכת להרוויח 21.5 מיליון דולר בשנה הבאה).

    1. אגב מנחם, הבחירה הקלה עבורך(כמו על הרבה פרי אייג'נטים אחרים) צריכה להיות לייקרס.

      יש לך כבר כתף צהובה, מוסיפים בורג אחד סגול ואתה תתקבל לחבורה, נושיב אותך בפינה כזזה למעלה, כי בכל זאת בסטייפלס מושיבים קודם את הפרצופים היפים מקדימה.

      🙂

      1. יש לי כתף ירוקה. השמאלית צהיה צהובה. עוד חודש.
        (שמעתי שמתחילים לייצר גם בולבול ופי טבעת להחלפה. בולבול חדש זה הצורך הכי דחוף שלי. את פי הטבעת אבחר צהוב/סגול!

    2. האולם בשרלוט שעה וחצי מהבית. האולם של אטלנטה שעתיים מהבית. אני כבר העונה התחלתי לאהוב את שרלוט. נחכה ונראה.

  5. מנחם טעות קטנה: טפחות = גג, המשפט המקורי: מהמסד (יסודות, רצפה) עד הטפחות (גג).
    אבל צודק כרגיל במה שכתבת, סדרת גמר מהמבאסות שאני זוכר

    1. תודה על ההסבר. היתה לי הרגשה כזאת. אבל כשהסתכלתי במילון היתה רק מילה אחת, "טפח" והפרוש היה 'קטן', 'קל', אז חשבתי שאולי זה השורש לטפחות.

  6. K-700 – הכתף של מנחם ירוקה.
    מיאמי מקום מדהים.
    הייתי מביא Second Guard במקום וויד (וויד יכול לעלות מהספסל).
    הייתי מביא סנטר נורמלי.
    בוש הוא Power forward טוב מאד עם קליעה מצוינת מחצי מרחק.

    רק כך ישאירו את לברון מרוצה.

  7. המילה נאמנות ולברון זה כמו שמן ומים, כאילו אני קורא ולא מאמין – הוד מעלתו יחליט על עתידו רק אחרי שיידע מה קורה עם הקבוצה? כלומר אם לא מביאים את כרמלו, הווארד, לאב וקיירי הוא לא נשאר?
    במזרח החלש גם עם ווייד ובוש השחקנים "הגמורים" עדין מיאמי משייטת לפלייאוף ואפילו לגמר.

  8. מיאמי חייבים ללכת בכל הכוח על לאורי ולעשות טרייד על צלאמרס
    אם וויד ובוש יורידו בשכר כבר השנה אפשר עוד לדחוף איזה סנטר לרוסטר

  9. האפשרות שמיאמי יוכלו להוסיף שחקן חופשי במחיר של למעלה מהמיני mle, שזה אומר כ 3.2 מיליון ל 3 שנים לכל היותר, היא תיאורטית בלבד.

    יותר מדי פעולות יצטרכו להינקט כדי שזה יקרה על ידי יותר מדי גורמים, כולל ויתורים כספיים סופר משמעותיים של הרבה שחקנים.
    אני ממש לא רואה את זה קורה.

    לכן האופציה היחידה מבחינתם מעבר להחתמה ב 3 מיליון זה טריידים, ולכן הם גם צריכים לנסות להשאיר כמה שיותר שחקנים מהסגל הנוכחי או לנסות להשיג סיין אנד טרייד בעזרתם.

  10. בעצם אני יכול לראות אופציה מסויימת שבה הם יוכלו להגדיל את הסכום ל mle המלא – כ 5.3 ל 4 שנים, אבל זה ידרוש וויתור על כמה שחקנים מהסגל הנוכחי, ועל בחירת הדראפט שלהם.

  11. האווס חייב לבוא למיאמי. הייתי מעביר את צ'למרס תמורת טרייד אקספשיון טוב, ועושה סיין אנד טרייד בשביל לאורי. מנסה להתכונן לדראפט 2015 בשביל להשיג מחליף טוב לוויד, אני לא רואה אותו ממשיך ברמה של 15+ למשחק יותר משנתיים שלוש.

  12. יאללה רק לפני שבועיים היללו את הקבוצה הזאת נגד אינדיאנה…כמה הם טובים אפילו אני הרגשתי שכל איזה נוריס קול אצלהם לא יכול להחטיא. בתגובה מנחם יצא עם שתי כתבות על אנדרסון וקול וכמה הם חשובים ואיכותיים וכמה הם פורחים בהיט, וכמה היללו את וויד על כמה הוא איכותי בכך שהוא שומר על עצמו ועדיין כל כך יעיל.פתאום ההיט גמורים? פתאום זה לא זה? זה זה חברים, מה לעשות ס״א זה לא אינדיאנה עם איזה התקפה תקועה טכניקת המלכודות והדאבל אפים הזריזים של מיאמי עובדות על כל הליגה ומחפות על חוסר גבוה משמעותי אך עם נהעת כדור מהירה ומושלמת זה לא תוס מול הספארס תוסיף לזה את טים דאנקן ותלמידו ספליטר שלא כמו 90 אחוז מגבוהי הליגה אינם מורידים את הכדור למטה ותראו איך ההיט פשוט לא יכולים עליהם 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט