סיקור מהשטח למשחק (שלא היה) חצי גמר גביע ווינר – פוסט מתעדכן עם תגובות לאירוע- האם יהיה גמר בראשון? האם אוהדי ירושלים יבואו?/ אילן אגינסקי

חצי הגמר השני של גביע ווינר בין מכבי והפועל תל אביב היה אמור להיות משוחק הערב ולהוות סיפתח למפגשים המעניינים בין הקבוצות במה שגם היה סדרת משחקי הגמר אשתקד.

הרקע לאירועים שהתרחשו הערב: בכדורגל התקיים בשלישי האחרון דרבי בו הפסידה הפועל 5-0. הטענות בדבר אלימות משטרתית, שימוש בפרשים ללא סיבה ופציעות של אוהדים נשמעו ונראו היטב קבלו דוגמית להלן.

בעליי הפועל תל אביב עופר ינאי מגיב לשר הספורט מיקי זוהר בעקבות דבריו נגד המועדון. מוקדם יותר צייץ ינאי "היחס לאוהדי הפועל חצה כל גבול של סבירות או הגינות. המשטרה שתפקידה לספק שירות של שמירה על הסדר הופכת את עצמה לשחקן שמייצר את הבעיות במקום לפתור אותן. הפועל לא תעלה לשחק היום, הספורט שייך לאוהדים"

במהלך היום פורסמו ידיעות על כוונת המשטרה לבחון סגירה של יציעים באולם על מנת לחצוץ בין מחנות האוהדים לאור אירועי דרבי הכדורגל. לבסוף, לאחר התערבות של המנהלת וביקור מפקד מחוז תל אביב באולם, אישרה המשטרה את קיום המשחק ללא סגירת יציעים.

המשטרה החליטה, כי אוהדים יציגו ת.ז בכניסה לאולם, אולם לא פרסמה את הדרישה מראש בכלי התקשורת ולמי שלא היה ת.ז לא נתנו להיכנס. (בדיעבד וכפי שהוספתי בתגובות נודע לי כי הדבר בא לנסות לתפוס מורחקים מהדרבי הנ"ל שהיה חשש שיבואו למשחק להלהיט את הרוחות)

בעקבות הדרישה הנ"ל להצגת ת.ז אשר הייתה משאירה כמות מסוימת של אוהדים מחוץ לאולם – הפועל תל אביב החליטה לא לעלות למשחק – להלן עמדת המועדון שנכתבה זמן קצר לפני תחילת המשחק.

המשקיף נתן דחייה של רבע שעה עד לשעה 21:15 על מנת לנסות ולראות האם הפועל יחזרו בהם ויעלו.

ב-21:15 לאחר שהכל היה מוכן לפתיחת המשחק הוכרז על ביטולו והפסד טכני להפועל.

על הדרישה להצגת תעודות זהות בכניסה אמר יו"ר המנהלת שלומי פרי "אני חושב שהדרישה של המשטרה לבקש תעודות זהות כדי למנוע ממורחקים להיכנס ולנסות לזהות אנשים מאירועי בלומפילד היא דרישה הגיונית"

בנוגע לטענות שעלו שרק מאוהדי הפועל ביקשו תעודות זהות ואילו מאוהדי מכבי לא אמר "ככל שאני יודע זה לא מה שהיה צריך להיות ואם זה קרה, זה חמור מאוד"

הקהל של מכבי עמד ועודד בתוך האולם ואילו הקהל של הפועל עמד מחוץ לאולם ושר שירי עידוד.

לאחר ביטול המשחק היה נראה שמכבי מתכננת לעשות מעין אימון אך מרבית אורות האולם כבו ומכבי עזבה את הפרקט. אוהדי מכבי קיבלו הוראה לא לצאת מהאולם ולהתאזר בסבלנות.

תגובה מעניינת של ארגון אוהדי מכבי
סולידריות של המועדון מהבירה שבעקבות הניצחון הטכני מחכה לפגוש את הצהובים ביום ראשון בגמר לאחר שהביסו את הפועל חולון ביום רביעי 75-97.

על אף הסולידריות של המועדון מהבירה הם הודיעו כי הם מתכוונים להתייצב למשחק ביום ראשון הקרוב

בניגוד לעמדה של המועדון – הגוש המעודד של הפועל ירושלים הוציא הודעה שהם לא מתכוונים להגיע בראשון.

תגובה רשמית ראשונה של המנהלת לאירועים:

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. יום עצוב לספורט הישראלי
    מקווה שיהיה מסקנות נכונות ושלא כל אחד יפיל את האחריות לבושה הזו על מישהו אחר

  2. אחלה פוסט.
    Gonzo Journalism.

    מאוד עצוב מה שקורה כאן במדינה. אנחנו מיצג להאדרת הפרט באמצעות הטכנולוגיה ושגעון הגדלות.

    אני שואל את עצמי : "איך לאנשים האלה בכלל יש כח להלחם עם משהו? אין להם עבודה? מי משלם להם שכר דירה? יש לכם אנרגיה מיותרת? צריכים פועלים יהודים לבנות את המדינה!"

    ישנם אפילו מענקים ליהודים אשר עוסקים במלאכת כפיים באיזורים מסויימים.
    אתה יכול להניח מלט ובלטות "כמו הערבי האחרון" ולהביא 10,000 ש"ח הביתה כל חודש.
    מה נסגר איתכם?

    סאעמק. חיי הנוחות והסוציאליזם הדמוקרטי משבחים את הזמן הבטל בחיים…
    לאנשים יש יותר מדי זמן להתעסק בזהות שלהם, מאשר להתעסק בהשרדות שלהם…
    שכנראה משולמת כבר…ע"י הדוד וורן באפט ואחרים…

    תודה על הפוסט! חבל שלא היה משחק ואני מפציר לכל אדם להמנע מאלימות!
    Violence is for Losers!

  3. אתחיל בזה שהתגובה שלי לא מתיימרת להיות אובייקטיבית ולא תוכל להיות כזו בתור אחד שאוהד הפועל, חבר בעמותה מיום הקמתה ומנוי קבוע למשחקים בדרייב אין.
    כן יש לנו בעיות עם חלק מסוים בקהל שלנו אבל מפה ועד להפוך את אחרון האוהדים והאוהדות לעבריינים ועברייניות המרחק רב זה התחיל כבר בשני בבלומפילד שאוהדים תמימים כולל ילדים כמעט נרמסו שם ע"י פרשי משטרה ונדחקו בתורים לא הגיוניים שבנס אף אחד לא נמחץ למוות וזה נמשך היום בבקשה לא הגיונית להצגת ת.ז. ברגע שאנשים מגיעים למגרש בלי שקיבלו על כך הודעה מוקדמת ולא דאגו להיות מצוידים באחת. מה עוד שככל הנראה זה נעשה בררנית נגד אוהדי קבוצה אחת בלבד. היום זה אוהדי הפועל, מחר אוהדי בית"ר ומחרתיים אוהדי מכבי וחיפה.. יש פה משטרה אלימה ושר תרבות וספורט שמספיק לראות את הקמפיין הפרסומי שמריץ שמתייחס לכל אוהד ואוהדת כעבריין פוטנציאלי. לא זו הדרך לטפל באלימות במגרשים עם כל הכבוד, אז כן הצעד שבחרה לעשות היום הפועל קיצוני אבל לפעמים אין ברירה כדי ליצור זעזוע. הספורט בסוף שייך לנו האוהדים ועד שלא נייצר בינינו סולידריות נגד התופעה המכוערת של יחס לכולנו כעבריינים זה לא יפסק. יש כאן הזדמנות לקהלים ולמועדונים עצמם להתאגד מול הבעיה.

    1. מבין. אבל אני מנסה לחשוב מה המשטרה יכולה לעשות כדי למנוע…ואם אי אפשר לזהות את הבעייתיים מה נשאר?
      הדרבים בדרייב אין ידעו ימים רעים וקשה לשכוח את ההשלכת חפצים וכוסות שתייה לפרקט שעוד הובילו אשכרה להחלקה של שחקנים
      וכלום לא קרה…המשחק נעצר והמשיך ונעצר והמשיך כשיש התנהלות פשוט הזויה באצטדיון מצד האוהדים ורמי כהן שמשחק אותה מבקש מהקהל להפסיק והכל ממשיך כרגיל.
      .
      בסוף בסוף, יש דברים שלא מצליחים לפתור אותם ואי אפשר כנראה בכלים הקיימים.
      אבוקות שנזרקות פשוט אי אפשר לעצור. מצלמות לזיהוי אסור, משטרה ליציעים אסור, להעניש את הקבוצה אסור, להעניש את האוהדים אסור. לא רואה מה המשטרה יכולה לעשות
      אם

      1. טוענים שהיה למשטרה מידע על אוהדים מסוימים…מניח שהמידע לא הגיע פתאום שעתיים לפני המשחק אלא הרבה קודם.. מה הבעיה להוציא הודעה כמה שעות מראש לאוהדים שייבדקו תעודות מזהות ושייערכו בהתאם?? בדיוק כמו שידעו את הקהל מראש שיהיו בדיקות קפדניות ושייערכו להגעה מוקדמת שמראות בלומפילד יומיים קודם לא יחזרו על עצמם?

    2. כאוהד מכבי תל אביב, אני רואה הרבה הגיון במה שכתבת.
      המשטרה היו צריכים להודיע מראש שיש להגיע עם תעודות זהות (אני לא יוצא מהבית בלעדיה) ובהנחה שמה שאמרת נכון (לגבי זה שלא בדקו ת"ז לאוהדי מכבי) זה פשוט לא צודק.
      אבל אני בהחלט מבין שרצו למנוע מכל מיני מופרעים להיכנס למשחק הזה.

      1. דוק,
        השימוש בביטוי 'לא צודק' לגבי ההפרדה בדרישה להצגת ת. זהות בכניסה למשחק הוא ניסוח עדין ולדעתי לא מתאים, אחא אם הוא נאמר מעיניים של אוהד מכבי.
        ההחלטה הנ"ל היא מעבר למקוממת – היא בזויה, מבישה, ומעידה על הפער הרב שנתי המצטבר בין מועדון למועדון ובכך בין אדם לאדם.
        אתה לא צריך להיות אוהד הפועל ת"א בשביל לחוש כך. מספיק שתהיה אדם שחווה בחייו או בחיי קרוביו אפלייה או גזענות ותחוש כך.

        1. מסכים שההפרדה הזו לא לעניין ובכל זאת הגרעין הלא טוב של אוהדי הפועל הוא שלדעתי גרם להפלייה הזאת. אנחנו מכירים את ההיסטוריה של הדרבים התל אביביים מבחינת האוהדים. מכירים את שירה השנאה הנוראים, זריקת חפצים ומכות. בלי ציניות (בחיי) לאותו הגרעין יש בעיות גם עם מכבי תל אביב וגם עם ביתר ירושלים. המשטרה לא נקייה אבל גם האוהדים לא!

          1. צריכה להיות הפרדה ברורה בין גרעיני האוהדים האלימים של כל הקבוצות ובין יתר האוהדים. על זה אמונה המשטרה בפרקי הזמן העצומים שבין המשחקים וביד קשה.
            בשל אוזלת היד של המשטרה התוצאה היא מה שראינו אמש.

            1. המשטרה לא נקייה, ללא ספק.

    1. או שיש תמיכה בהם, או שמפחדים מהם, כי ביציעים עצמם לא זכור לי שקהל התעמת עם הבעייתיים ביציע או עם מדליקי אבוקות. בכל הקבוצות..

  4. מי שחושב שליחס של המשטרה לאוהדי הפועל אין קשר למחאה , שיחשוב שוב.
    .
    מכבי תל אביב לא הפגינו סולדריות ועלו למשחק כדי לקבל ניצחון טכני.
    מאז ומעולם היו מועדן חסר כבוד. בסוף שנות ה 60 הם טירפדו את הרישום של בארי ליבוביץ, מתי שהוא באחד ממשחקי הדרבי חבר הנהלה, אמנון אבידן הושיט יד לתוך תחומי המגש והסיט כדור ובכך מנע אסיסט שהיה מניב סל בטח. הפיצה של צורציץ. ואלו רק קמצוץ
    .
    הפועל ירושלים צריכה לאות סולדריות לא לעלות גם היא. יקרה?

    1. איזה מחאה? ועזוב את שנות ה40
      בסוף אי אפשר לחלוק שקרו אין ספור אירועים בעייתיים בדרייב אין. לא צריך את כותרות "מידע מודיעיני" של המשטרה.

  5. אני חושב שמספיק להגיד שבין כל התומכים במהלך של הפועל נמנית גם "מכבי פנטיקס" כדי להבין מה הלך שם.

    ככה זה שהמשטרה באה לקחת את הכסף של הקבוצות (הפועל, מכבי, בית"ר) ולא לעשות כלום בחזרה – וזה לא קשור לבן גביר, זה ככה הרבה לפני. תעשו רשימות של אוהדים אלימים ואל תתנו להם להגיע, תעמידו אוהדים שעברו על החוק לדין או כל דבר אחר, אבל לא יכול להיות שתהרסו אירועי ספורט בשביל הרוב המוחלט של אנשים רק כי אין לכם מושג איך לטפל בחלק קטן.

    אני אוהד הפועל אבל זה לא נכון רק להפועל ולהיום, אלא לכל הקבוצות בארץ.

    1. נראלי זה יותר אין אפשרות לטפל מאשר איו מושג איך לטפל
      ובסוף גם האוהדים של מכבי חגגו ביציעים של בלומפילד השבוע עם רימוני עשן ומה שנשמע בשידור כמו זיקוקים. ככה שנראלי כל או הרבה מאוהדי הקבוצות רוצים תפאורה כזאת או אחרת

      1. אין מושג איך לטפל חד משמעית, אם הפתרון זה להביא פרשים שבשני כמעט דרסו אנשים ,נשים וילדים או לתקוע מגנומטרים וכמעט להפשיט אוהדים ולייצר דוחק בכניסות שגם ככה לא מונעות את האבוקות בסוף אז אין להם מושג. ( עובדה שאוהדי מכבי בדרבי רגל הכניסו אבוקות למרות כל זה בעצמך כתבת)

      2. ברור שאפשר לטפל.
        היציעים מצולמים ואם המשטרה רוצה היא יכולה להגיע לכל, או כמעט לכל זורקי האבוקות והאלימים.

  6. מוסיף פה: בשיחה עם גורם מאבטחת ההיכל נמסר שלאחר דרבי הכדורגל היו כ-90 אוהדים שנדרשו להתייצב בתחנת משטרה בזמן המשחק כדי להבטיח את הרחקתם מהאולם. למשטרה היה מודיעין שהחבר'ה הנ"ל לא מתכוונים להתייצב בתחנת משטרה אלא להגיע לאולם ולפוצץ את המשחק ואז התקבלה החלטה לבדוק אחד אחד שמית בעזרת תעודות זהות (לא דבר שקורה בדר"כ)

    1. מעניין וגם מאוד הגיוני לאור מה שהיה בדרבי בשלישי…
      ואם זה באמת היה קורה לא מאמין שיור הפועל וכו היו עושים להם משו

        1. בגלל שאני גם חבר עמותה וגם מנוי יכול להגיד לך שהקבוצה (הפועל) הוציאה מספר הודעות ביומיים האחרונים לאוהדים על הערכות המשטרה וההודעות שלה שהגיעו אליה לקראת המשחק כדי שאוהדים ידעו, יגיעו בזמן ולא יתקלו בבעיות וכדי לצמצם חיכוך עם המשטרה ולמנוע עימותים.באף אחד מהן זה לא אוזכר כי מאמין שראשי הקבוצה לא ידעו על הכוונה הזו..אשמח לדעת איפה ראית מידע מראש שיבדקו ת.ז…

  7. אני חושב שהחטא הקדמון הקוף שבחדר שאף אחד משום לא מדבר עליו הוא המשחק האחרון בדרייב בין הקבוצות
    אז הפועל נהגה באלימות רבה המשחק היה חסר כל ערך ספורטיבי אבל הפועל לא נענשה כיאות .
    וזה היה כמעט במקביל לאירועי גמר הגביע כדורגל
    שם בית"ר נענשה בהפחתת נקודות אחרי שרצו להעיף אותה מאירופה
    באירוע בו בית"ר לא אירגנה אותו ובתכלס הפארסה הייתה של ההתאחדות ובכלל בית"ר לא פגעה באף אחד ובטח לא נהגה באלימות .
    אבל לא בית"ר הנושא אלא האלימות של אוהדי הפועל.
    אותם אף גורם לא העניש
    (לא מזיק להם שהתקשורת תומכת במועדון )
    וככה מגיעה המשטרה שיש לי עליה בדרך כלל הרבה ביקורת ומבינה שאם היא לא תעשה מעשה אף אחד לא יעשה .

    בשורה התחתונה אי אפשר לנתק את דרישות המשטרה מהיחס הסלחני סלחני מדי של כל הגורמים
    לאוהדים האנרכיסטים של הפועל .
    אז ימשיכו להאשים את המשטרה
    אבל האם מישהו אחר מטפל בכך כיאות ?

    1. מסכים.. גם אי אפשר מצד אחד להתלונן אל אלימות אבוקות והתפרעות של האוהדים ואז שהמשטרה באה לאכוף אז זה אז מאשימים אותם בסופו של דבר הם אחראים על שלום האוהדים ואם יקרה למישהו משהו זה על אחריותם וחוץ מזה אוהדי הפועל בדרבים האחרונים בכדורסל זרקו אבוקות בניגוד לאוהדי מכבי אז ברור שיחפשו יותר אותם..

    2. הורדת נקודות או משחקי רדיוס הם פרס לעבריינים. צריך לטפל נקודתית במי שלוקח את החוק לידיים כמו שצריך לעשות במדינה מתוקנת, מאשר לחלק עונש קולקטיבי

  8. משטרת ישראל כהרגלה מצליחה היטב בהתמודדות עם הפושע האולטימטיבי במדינה – האדם הנורמטיבי.
    אוהדי הפועל ת"א מופרעים? נכון, יש כמה. ועדיין זה לא מצדיק ענישה קולקטיבית. היו כל כך הרבה דרכים לנהל את הסיפור יותר טוב אבל אם אפשר להפעיל אלימות משטרתית ויד קשה מול אוהדים, ברובם הגדול תמימים, שבאים לראות משחק אז למה לא.
    ודרך אגב, מציע לקרוא את הכתבה של אהרלה ויסברג אתמול בוואלה (כמה שעות לפני הדרבי שבוטל) בה הוא מתאר את זה שאף קבוצה וגם המנהלת והמשטרה לא עשו כלום כל הקיץ כדי למנוע אירועים כמו אירועי הגמר בשנה שעברה. וזה, בזעיר אנפין, כל הבעיה של אכיפת החוק במדינת ישראל. אפס חינוך, אפס התארגנות מראש, אפס שימוש ב"איקיו היהודי" שאנחנו כל כך מתהדרים בו ואז ברגע האמת – אלימות לסוגיה ובכי רבתי על למה זה ככה.

  9. מספיק לשמוע ולהתבונן היטב על אופן התגובה, תוכנה וסגנונה של תת הניצב שהופקד על האירוע אמש על מנת להבין את רמת החובבנות, ילדותיות, אלימות וחוסר הסדר (שלא לומר אי אמירת האמת) של המשטרה ונציגיה.
    מה שהיה אמש בתל אביב היה חרפה, כאשר האחריות כולה (ללא יוצא מהכלל) היא על המשטרה.
    מנהלת הליגה ושות' הינם גופים חסרי שיניים.
    אם 70 אוהדים הם הבעיה של המשטרה, ואם יש למשטרה הוכחות שבית המשפט יקבל – יש בכוחה למנוע הגעתם למשחק ולא להכליל אלפי אוהדים, ילדים ומשפחות כעבריינים מועדים.
    הנהלת הפועל תל אביב והשחקנים ראויים להערכה על ההחלטה שקיבלו.
    אין ציפייה ממכבי ת"א להגיד 'אנחנו איתכם במאבק הזה' מכיוון שמכבי ת"א הוא מועדון מנותק הנשען על ערכים מנוגדים.
    לא מן הנמנע שמועדונים אחרים דוגמת ירושלים, חולון וחיפה ישתפו פעולה עם הצעד הנכון של הפועל תל אביב כתקדים שאומר 'עד כאן' לאלימות משטרתית לא פורפורציונלית בספורט (ובכלל?).
    ילדים שנדרסים על ידי פרשים, אלות המוטחות בגב של אנשים – והפשע במגזר הערבי משתולל ועולה.
    וביום כזה אני מצטרף לקריאה של אוהדי הפועל ת"א ואומר Enough is enough.
    אוהדים אלימים יטופלו בחומרה נקודתית, להאוהדים הנורמטיבים יתיחסו בכבוד. גם אם אינם לובשים חולצה צהובה.

      1. נכון, לא בדקו לאוהדי מכבי, על פניו הפלייה. אולי אם היו עושים בדיקות לשתי קבוצות האוהדים אפשר היה להבין.
        יש לי פיתרון אבל לא נראה לי שפרנסי מכבי יסכימו. לקיים את חצי הגמר הזה באריך קרוב מאד ולעשות בדיקות תעודות זהות לאוהדי שתי הקבוצות.

  10. בוקר טוב.
    לא להאמין לכל התגובות המתחסדות כאן.
    בדיוק כמו בקפלן, גם כאן ישנם אוהדים אנרכיסטים ופורעי חוק , חבורה של אפסים שמשתמשת במילה נאצי כאילו הייתה המילה שלום.
    ראינו את "בן הטובים שרק מלאו לו 17 " שנחנק ע"י שוטר בקפלן – ולאחר כמה שעות את סרטון היריקות והדחיפות שקדמו לחניקה.
    כך גם אוהדי הפועל.
    במסווה של אנשי איכות קוראים קריאות נאצה לרגב פאנן על אביו ז"ל.
    מצד אחד רוצים להילחם בפשיעה- מצד שני קוראים לסירוס המשטרה.
    תקראו לסירוס המשטרה בהפגנת העדה על מחדלי רצח רפאל אדנה(לכאורה)!

    ביזיון

  11. משטרת ישראל, שתמיד הייתה ביביסטית ואלימה וחרתה על דיגלה את תרבות השקר, הפכה למשמרות המהפיכה פר אקסלנס תחת פיקודו של כהניסט טרוריסט שמנחה לדרוס ולהרביץ לשמאלנים באשר הם.
    קהל הפועל נכנס ברובו לקטגוריה (מינוס יחריב לוין).

  12. למי שחושב שיש איזשהו תמיכה ציבורית כלפי אוהדי הפועל, או כלל מחנות האוהדים, חי בסרט. בקרב הציבור הכללי, אוהדי כדורגל (וסל) נתפשים כבכיינים חסרי חיים במקרה הטוב, או כחבורה של חוליגנים שצריך להכות בה עד כדי כניעה. את התדמית הזאת הרוויחו האוהדים רק בעצמם, כן גם כאלו שרק רוצים לראות משחק מקרוב ומתנהגים יפה כי ראינו איך הם נאלמים בכל פעם שהגרעין 'הקשה' שובר גבול חדש ושאר האוהדים מגבים אותם באי-המעש שלהם.

      1. לא שילכו מכות ,אבל גם שיעשו את המינימום הנדרש – הפסקת התמיכה הכספית שלהם במועדון כל עוד ההנהלה לא מטפלת ב-'קומץ' (ויש להם דרכים) נראה לך שהבעלים של הפועל היה מתנהג ככה אם אפילו כמה אלפי אוהדים נורמטיביים היו מוידעים שהם מבטלים את המנויים שלהם? הוא היה עומד בכניסה לאולם עם מודעות מבוקש של האוהדים המורחקים.

        1. הכסף מדבר אבל אף אחד מאוהדי הקבוצה לא יסכים, אז נמשיך לקבל שירי שואה וסרטן וחזיזים וחזיזות.

  13. מת על הסיסמא "הספורט שייך לאוהדים " … איזה אוהדים בדיוק ??? אוהדים שחלקם מונעים משנאה טהורה שחושבים שהם מעל המועדון ואני מדבר על כל האוהדים הקוראים לעצמם אולטראס על גווניו השונים. כן אלה שיכניסו אבוקות למגרשים פתוחים וסגורים ולא יבינו למה לא נותנים להם איזה שטח מסויים כדי להפגין את יכולתם הפירוטכנית שהרי כל אוהד שמגיע למגרש ספורט רוצה סירחון ומחנק בפנים שלו כדי להתלהב מאש, או לירות לתוך אצטדיון נורי תאורה, אלה שבאים ומקללים את ראשי הקבוצה ליד בתיהם וכו' , כן גם כמו אוהדי אייאקס העלובים שפוצצו משחק נגד פיינורד השבוע גם בגלל שקבוצתם הלכה לספוג תבוסה ביתית נגד היריבה השנואה וגם כי המועדון לא מתפקד כראות עיניהם- גם כן חכמים בהולנד ועושים את המשך המשחק בלי קהל כאילו זה הפיתרון (גם שם הספורט איבד את הכיוון לחלוטין).

    נגד אנשים שמונעים מאלימות צריך לפעול כנראה בצורה יצירתית, לא צריך להתייחס לכלל הקהל כמו לבהמות עם כלובים וסוסים. בכלל אוהדי הספורט בישראל הם מזוכיסטים די בהגדרה עם הזלזול הנורא של המועדונים/מנהלת/התאחדות עצמם באוהדים שלהם – שעות משחקים לא נוחות, מחירי כרטיסים, אצטדיונים לא נגישים נורמלית וכו' (פושע מי ששם את משחקי נבחרת ישראל בכדורגל בטדי למשל ) אבטחה ועוד כהנה וכהנה דברים שאני לא מבין איך אפשר בכלל להגיע למשחקים באמצע השבוע בערב וליהנות..

    אבל דרישה להציג תעודה מזהה היא לא מופרכת כלל ואגב יכולה למנוע בקלות ספסרות, השנה למשל ביקרתי בטורינו במשחק של יובנטוס – ללא דרכונים לא הייתי נכנס למשחק. צר לי אולי אני תמים אבל קשה לי להאמין שרק לאוהדי מכבי במגרש שלא שלהם נתנו להיכנס בצורה חופשית ולאוהדי הפועל לא. אני לא אוהד מכבי – רחוק מאוד מכך, גם לא את בן גביר ומיקי זוהר וגם לא את ביי"תר (מה הבעיה בסך הכל פרצנו למגרש בצורה ספונטנית אחרי כל כך הרבה שנים בלי תואר, תנו לחגוג …) אם למישהו יש חשד כלשהו בכך אבל להחזיק תעודה מזהה זה חוק, להציג אותה לא הופך אף אחד לעבריינים בפוטנציה עם כל הרצון הטוב. הפועל להערכתי שוב נהנים להיות המסכנים שמכבי ושימון דפקו וליצור שינוי שיעזור לכולם, נו שויין הבעלים החדש לא מפחד מכלום, ברור שהוא לא מפחד מכלום, כי מי שמגיע לדרייב אין הוא זה שצריך לפחד. המשטרה עצמה היא בושה לכל דבר ועניין ויש שם לא מעט פורעי חוק במדים, אבל אוהדי האולטראס רק תורמים לחגיגה, לא מתפלא כלל וכלל שכל ארגוני האולטראס למינהם תומכים כל כך בהחלטה..

  14. הדרישה להציג תעודת זהות לא מופרכת אולי, כאשר לא מודיעים על זה מראש ואנשים לא נערכים בהתאם זו הבעיה. כולל נערים בני 14-15 שעוד אין ברשותם תעודת זהות ומגיעים למשחקים..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט