חם מהתנור: קוואי לאונרד ה-MVP של סדרת הגמר/רועי ויינברג

לאחר סיום סדרת הגמר, בניצחון מוחץ, 4-1, לספרס על מיאמי היט, הוכתר, כרגיל, ה-MVP של סדרת הגמר. השנה זה הסמול פורוורד של סן אנטוניו, קוואי לאונרד.

לאונרד בן ה-22 נתן 17.8 נק', 6.4 ריב' 2 אס' ו1.2 חסימות במשחקים 3-5 השחקן קלע לפחות 20 נק' עם 10 ריב' לערב, ובמשחק 4 קלע 29 נקודות עם 14 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 חסימות, משחק השיא שלו בסדרה. הוא ה-MVP הצעיר ביותר של הגמר מאז אחד, טים דאנקן, ב-1999.

לאונרד, שקיבל הפרס מידי ביל ראסל, אגדת העבר ששיחק בסלטיקס, הוא אחד מ-6 שחקנים שזכו בתואר MVP הגמר בלי היבחרות לאול-סטאר. האחרים הנם צ'אנסי בילאפס ב-2004, ג'ו דומארס ב-1989 (שניהם בדטרויט), סדריק מקסוול ב-1981 (בוסטון), ווס אנחסלד ב-1978 (וושינגטון), ו-ויליס ריד ב-1973 (ניו יורק).

זהו התואר האישי הראשון של השחקן באנ.בי.איי, מלבד הבחרו לחמישיית הרוקיז הראשונה ב-2011, ולחמישיית ההגנה השנייה העונה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

    1. אכן כן. אבל אני קודם כל אוהד כדורסל וככזה אני יודע להעריך
      את הגדולה של הספרס. ואמנם כמו שכתבתי בבלוג החי באתי משנאה אבל אי אפשר היה שלא להתרגש מהאליפות המדהימה הזאת.
      אז קבל את ברכותי. ובלי קשר , כיף לקרוא את התגובות שלך.

  1. מגיע לו

    איזו קפיצה הוא נתן ב 3 המשחקים האחרונים אחרי שלברון קירקס אותו במשחקים הראשונים. פופ יודע להוציא מהשחקנים שלו את המקסימום והנה מצא כוכב עתיד חדש לקבוצתו. לאונרד לדעתי ייקח עוד כמה אליפויות בהמשך הדרך.

  2. מעניין מה פופ לחש לטימי באוזן כשדיברו אחרי תום המשחק. בטח אמר לו שהוא צריך אותו גם בשנים הבאות. צודק בהחלט. הביג פונדמנטל הוא ה 4 הטוב בהיסטוריה של האן בי איי ובכלל בעולם. הוא עושה רק את מה שהוא יודע ובדרך כלל בשלמות.

  3. לא לשכוח 1.6 גניבות. הרי זה לא רק מה שעשה בהתקפה, אלא מה שהוא עשה ללברון בהגנה. הוא גרם לו לאבד 3.8 כדורים למשחק, כאשר במשחק 3 זה היה 7 איבודים!

    1. +1.
      למרות ממוצע הנקודות הגבוה של ג'יימס, החל ממשחק 3 לאונרד שמר אותו מצויין. מנע ממנו לחדור, הכריח אותו לזרוק מרחוק, כפה עליו רבעים שלמים חלשים.
      לאונרד נתן עבודה קשה בשני צידי המגרש.

  4. לנארד היה ענק, איזה בחור מצוין וצנוע ואמיתי.
    וכמו שרמי ק אמר, לדיאו מגיע לא פחות.

    רועי, תענוג לקרוא את החם מהתנור הזה, בעיקר את המשפט הראשון שכתבת, ועוד שזה בא מאוהד היט.
    כמו חלום שהתגשם!
    לא יכולתי לבקש יותר

  5. אני עוקב אחרי לאונרד כבר שתי עונות ,תמיד הייתה לי התחושה שהוא מתבייש,מהסס לא בטוח.בדיוק כמו הילד החדש בליגה של הגדולים.ועכשיו בסדרה הזאת (ובעונה הקודמת גם) הוא הוכיח את היכולות ההגנתיות הגבוהות כאשר הקשה על לברון,ועכשיו הוא גם הראה סוף כל סוף את הארסנל ההתקפי שלו: הידעת הטובה מכל בטווחים , היידים הענקיות שלו שתופסות את הכדור טוב טוב גם כשהוא חודר ויש מגע עם שליטי הצבע. אני העונה לאונרד קיבל מאור הזרקורים ונחשד הרבה יותר מהעונה שבעברה וזה בגלל העונה הטובה שהייתה לו אני מאמין שהוא האדם שתבנה סביבו שושלת סאן אנטוניו הבאה. קוואי לאונרד (ידוע בכינוי החדש שלו גם כ- sugar k Leonard) הוא הספרס הבא !!!

  6. מדהים שעם לאונרד כMVP, שכמובן חלק גדול מאוד מהתואר מגיע בזכות ההגנה שעה על לברון, וזה למרות שלברון העמיד ממוצע של כמעט 30 נקודות למשחק וזה עוד כשנעדר מהמאני טיים במשחק מספר 1.

    זה רק מעיד על הכישלון של מיאמי, של ספולסטרה, של לברון עצמו בלהפעיל את שאר השחקנים וכמובן גם את ההצלחה היתרה של לאונרד ושאר שחקני הספארס בשמירה ושיבוש משחק ההתקפה של מיאמי (לא שבאמת יש או היה להם משחק התקפה)

  7. אגב, ראוי לציין את טוני פארקר, שהיה גרוע לגמרי עם 0-10 עד תחילת הרבע הרביעי ומשם כמו שפופוביץ' אמר במשחק 3 (או 4, אני ער כבר 200 שנה ברצף אז תסלחו לי) "great leadership, you didn't score 30 …."
    וברבע האחרון קלע 7 (!) סלי שדה חשובים.

    לכל אלה שטענו וטוענים שהתפוקה שלו ירדה ושזה לא זה – אל תשכחו שהיה ספק רב בכלל לשיתופו במשחק 1 ולכשירותו במהלך הסדרה.

  8. דרוג הקבוצות העונה ב"סולם של פיסיקאים":

    1. סאן אנטוניו
    2. מיאמי
    3. אוקלהומה
    4. קליפרס, דאלאס
    5. ממפיס
    6. גולדן סטייט, פורטלנד
    7. אינדיאנה, פיניקס, ברוקלין, טורונטו
    8. אין טעם להמשיך.

    מהו דרוג של פיסיקאים? ובכן זוהי סקלה לוגריתמית. כלומר הראשון פי 10 יותר טוב מהשני, השני פי 10 יותר טוב מהשלישי, וכן הלאה.
    כל הכבוד לס"א, הייתם גדולים מהחיים.
    גם מיאמי סה"כ הייתם מצוינים אבל זה לא הספיק.

  9. עגל וכולם – אחרי שראינו מה קרה בגמר, בהחלט נשאלת השאלה מה היה קורה למיאמי מול אוקלהומה או קליפרס. לדעתי, למרות שכנראה הם היו סדרות יותר צמודות, נראה שהמערבית הייתה מנצחת. מיאמי נחשפו כלברון ועוד צוות מסייע שכבר לא מספיק טוב בשביל לקחת את הגמר. מה אתם אומרים?

  10. קשה לי להעריך וכמובן שנבא זה משחק של מצ'-אפים אבל אני עדיין מעריך מאוד את מיאמי. לדעתי הם כן היו מנצחים כל קבוצה אחרת במערב, בזכות הניסיון ובזכות לברון. זה רק מעצים את הגדולה של ס"א השנה.

    1. אני חושב שג"ס עם בוגט בטוח לא. קליפרס עם דיאנדרה ובלייק 95% מנצחים.

      OKC דאלאס וממפיס 50/50. אם ייתרון להיט

      לפורטלנד לא היה תקווה מולם

  11. טוב מאיפה נתחיל,האמת שכל הזמן יש לי בראש את הכותרת שדור רשם אחרי המשחק הרביעי מהשיר של משינה "האוייב כבר לא מפחיד הוא רק זקוק לרחמים",עכשיו לפני שמנחם מתפוצץ אז הכוונה היא בכלל לא לזלזל במה שמיאמי השיגו אלא התהליך שאני לפחות עברתי,במשחק השלישי סן אנטוניו משחקים מחצית מושלמת,אי אפשר לשחק יותר טוב וכל מה שאני חושב זה מתי מיאמי יחזרו למשחק,כל שלשה של לואיס אני אומר הנה עכשיו הם חוזרים.והנה עברו להם 2 משחקים בלבד ומיאמי פותחים בצורה מרשימה מובילים כבר 22-6 ואני רגוע,אני יודע שבסוף הזריקות של סן אנטוניו יכנסו,אני יודע שלברון לא יכול להמשיך ביכולת הזאת יותר מרבע אחד.ואני אפילו יודע שכבר לא צריך להפעיל את יכולות הניחוס.מילה לגבי לברון אז אפילו אותו אני שונא קצת פחות.תראו הבעיה הגדולה שלי(ואני מדגיש שלי)הייתה שהוא ברח מקליבלנד וחבר לוייד ולבוש,הרבה מילים והתוכחיות נשפכו על זה ולא בא לי לעורר את זה מחדש,אני רק רוצה לציין את זה כי תמיד אחת הטענות בעדו הייתה שהוא לא הראשון והוא למשל סך הכל לא עשה מעשה ששעשו למשל רק שנתיים לפניו(גארנט+אלן שחברו לפירס),אני תמיד אמרתי אז שדין לברון לא כדין כל שחקן אחר שמשחק,ושחקן כמו לברון ששואף ורוצה להיות הטוב ביותר שאי פעם שיחק את המשחק לא יכול לעשות צעד כזה,לא יכול לחבור לעוד 2 סופרסטארים ולבנות שושלת ואז להגיד היי מקומי בהר ראשומר מובטח והנה אני הולך לעבור את מייקל.זאת הסיבה העיקרית שלי לעובדה שאני רוצה בכישלונו.למה כל ההקדמה הזאת כי היום הוכח שהוא לעולם לא יהיה מייקל(או לצורך העניין השחקן הטוב ביותר אי פעם)ןהןאט פשוט הבין את זה לפני.וההבנה הזאת שלי גורמת לי פחות לשנוא אותו(אל דאגה אני עדיין מייחל לכשלונו אבל בפחות אובסיסיביות )
    דבר אחרון שימו לב לעניין שלברון הפסיד ל2 קבוצות שהם בדיוק האנטי תזה שלו ושל מיאמי.
    האליפות של דאלאס הייתה של כוכב שלא זונח את הקבוצה שלו למרות שהוא אכל ממנה הרבה מרורים ובמהלך פליאוף מדהים הופך מלוזר לווינר מטורף(מבלי שחבר לעוד שחקנים שיורידו ממנו את הלחץ)ואליפות של סן אנטוניו אין בכלל מה לדבר ואפשר פשוט במילה אחת להגדיר ק-ב-ו-צ-ה

  12. חזיתי בכל המשחק בספורט באר במיאמי ביץ' עם חברי ילדות מבת גלים, שם חגגנו את "יום האב". נדהמתי כמה אוהדי ספארס היו בבאר ספורט במיאמי ביץ'!
    הגיע לספארס. כל הכבוד להם ולגרג פופוביץ'.
    מיאמי? איש לא יודע מה יהיה איתם. יהיה קיץ שמח!
    מתרגש לקראת ארה"ב-גאנה. זז הביתה אחרי המשחק שיסתיים ב-6 בערב, ואגיע הביתה אי"ה ב-6 בבוקר!
    להשתמע מחר או מחרתיים!

  13. קוואי MVP כמו שחזיתי. לצערי לא ראיתי את המשחק.

    לדעתי מיאמי חייבים שידוד מערכות. החולשה שלהם בריבאונד זה משהו לא נתפס.

    הספרס קבוצה גדולה, אני לא רואה סיבה ששהב הבאה הם יהיו פחות טובים. אלא אם דאנקן ומאנו יפסיקו לקחת את השיקוי שמשאיר אותם צעירים לנצח.

  14. לא זכורות לי קבוצות חזקות כמו הספרס בטח שלא משנת 2000+, אני כמעט מסכים עם מנחם, היו משחקים לקבוצה הזו שחשבתי לעצמי שאם זו לא אחת מהקבוצות הבאות: סלטיקס 86, לייקרס 87, בולס 92/96 (בולס של 92 רק בגלל שסופרמן היה אנושי ליד מייקל בשנה הזו) פשוט בלתי אפשרי לנצח אותם, כל החיפושים אחר הג'ורדן הבא צריכים להיפסק, הספרס משחקים כדורסל אמיתי, ככה המשחק הזה צריך להיות משוחק. היה גמר מאד חד צדדי, עם קבוצה נטולת גינוני סופרסטארים שבאה לתת עבודה והשלימה את המשימה בצורה מושלמת. כל הכבוד להם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט