מורידיי השושלות

מורידי השושלות

בשנת 1999 זו הייתה הספרס שלקחה אליפות שסיימה את עידן ג'ורדן-פיפן

בשנת 2003 זו הייתה הספארס שלקחה אליפות לסיים את עידן שאקובי

בשנת 2014 זו הייתה הספארס לסיים את עידן הנבחרים ממיאמי

ממציאים מחדש

את האליפות של 1999 ו 2003 הספארס ניצחו עם צמד המגדלים שלהם רובינסון ודנקן. כולם זוכרים את התחת של צ'אק והמסה של שאק אבל המיקום של דנקן היה שם תמיד ולמרות הסנטר הדומיננטי ביותר לזמנו ה MVP הלך בשנים 2002 2003 לדנקן שכבר אז שיחק כמו זקן חכם.

את האליפות של 2005,2007 נצחה הספארס בשיטת הפנימה החוצה שנשענה על המיקום המעולה של דנקן הפריצות של פרקר והטירוף של ג'ינובלי. זו הייתה יכולה להיות אליפות גם ב 2006 אבל החלקה של ג'ינובלי מול דאלאס שלחה את האליפות למיאמי דווקא…

את האליפות של  2014  נצחה הספארס במשחק המסירות החכם. אחרי שהבינו שאי אפשר לנצח את הכוכבים במשחק של כוכבים הספארס הגדילו את הרוטציה ל 8-9 שחקנים לא הורידו את הרגל מהגז לשנייה והשאירו את הכוכבים היריבים חסרי אוויר ועובדי עיצות

הריגרסייה של לברון

אם בהגנה ס"א מצאו את הדרך לעשות את הנקודות שלהם, לברון לקח את הנקודות של מיאמי באופן יותר מידי אישי… כשיש לך שחקנים כמו בוש צ'אלמרס ואלן שעושים תנועה ללא כדור, כדאי היה שהמלך ירים את הראש ויעביר את הכדור בזמן הנכון לאיש הנכון. ככל שהמשחק התארך וההפרש גדל המשחק של לברון הפך ליותר ויותר סוליסטי. אני בטוח שהוא זוכר מה קרא פעם אחרונה שהוא שיחק כסוליסט בגמר מול ס"א.

העתיד

ס"א כמובן אלופה ולא צריכה לשנות שום דבר. מיאמי בדרך למטה אבל אני לא חושב שהיא צריכה להמציא את עצמה מחדש. רק סנטר ורכז טריים.

סיכום עונה

עכשיו אחרי שמידן חשף את עצמו, הייתי רוצה להודות לו על הכשרון הענק של להביא דמות שכל כך רחוקה ממנו לחיים הוירטואלים. לכל אלו שמשווים לסופרי עבר וכותבי טורים. אף אחד מהם לא עשה את זה בזמן אמיתי בתגובות חיות.

תודה גם למנחם ושאר קהילת הופס

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. עידו המון אי דיוקים …. אני לא יודע אם צפית בכל השנים האלה או שזכרונך מטעה אותך .

    ב99 הספרס לא פירקו את השושלת של ג'ורדן ושיקגו מכיוון שמייקל פרש ולכן לא היה מה לפרק .
    ב99 אכן הספרס ניצחו עם דאנקן ורובינסון כגבוהים דומיננטיים .
    אבל ב2003 רובינסון היה שחקן גמור לחלוטין . למעשה את האליפות באותה שנה דאנקן לקח כמעט לבד . הוא גם פירק את שאקובי בסדרה ביניהם ובמשחק 6 התעלל עם 37 נקודות ו 16 ריבאונדים .

    ב2002 ו 2003 דאנקן לא שיחק כמו זקן חכם . ממש לא . הוא שיחק כמו השחקן הכי טוב שאני ראיתי בעיניים אחרי מייקל ג'ורדן .
    דאנקן היה בלתי ניתן לעצירה בהתקפה ומפלצת אכזרית בהגנה .

    1. ציינתי עובדה שהם אלו שלקחו את האליפות ב-99 לאחר השושלת של ג'ורדן, היו רבים וטובים שהיו יכולים לקחת את האליפות כולל שיקגו בעצמם אבל זה הגיע לספארס.

      ודווקא ראיתי את הסדרה של 2003 ממש לא מזמן ברפיט, ודנקן היה מאד דומיננטי וזה מול שאקיל בפריים, הטקטיקה עדיין היתה להכניס את הכדור פנימה וצמד הדבוהים יסתדר. חוץ ממשחק אחד שסטיב קר עשה מעשה פטי מיילס…

    1. 1. אפשרות להמשיך שושלת (גמר רביעי ברציפות היד עוד נטויה).
      2. משחק עם חברים שהם גם בטופ של הליגה (בטח כסייד-קיק).
      3. מזג אוויר טוב.
      4. עיר תוססת.
      5. חוף ים.
      6. מעטפת מקצועית שתיתן לו מה שהוא צריך כדי להמשיך ולהיאבק על תארים קבוצתיים ואישיים גם אם תידרש שנת בניה.
      7. היכולת לשחק כל השנה בהילוך שני ובפלייאוף בהילוך שלישי-רביעי (אולי חוץ מאינדיאנה, אם תדע לשמור על הסביב) ועדיין להגיע לגמר.
      8. התדמית שלו (ואולי גם המורשת?) נפגעה כבר ממעבר לשוק גדול יותר ואין לו סיבה לעבור לשוק קטן יותר.

      אפילו אם רק חלק מהסיבות הנ"ל רלוונטיות לגביו, הסיכוי שיישאר גבוה בהרבה מהסיכוי שיעזוב (למרות שגם זה קיים).
      להזכירך, הוא כבר קיבל בראש בגמר וחזר לשניים אחריו כדי לנצח.

  2. כן.

    לקליבלנד הוא לא יחזור, החיים במיאמי הם מדהימים, לברון הוא עדיין השחקן שרבים רוצים לחבור אליו, והוא יודע שהוא נמצא במועדון עם פט ריילי שיעמיד קבוצה לאליפות בכל שנה.
    המורשת שלו מספיק נפגעה כשעזב את קליבלנד, לא רואה אותו עוזב עוד מועדון.

  3. בנוסף, לברון הוא בנאדם מאוד חכם.

    את המזרח הוא לא יעזוב, לקליבלנד כמו שאמרתי הוא לא יחזור למרות ניסיונות ההתחנפות אליו, ועל ברוקלין והניקס אין בכלל מה לדבר בתור אופציה (גם אם דולאן ופרוחורוב מוכנים להתעלם מתקרת השכר כדי להחתימו).
    אני מעריך שהוא יממש את האופציה לשנה נוספת בחוזהו, ימתח את כולם עוד שנה, רק כדי להודיע פעם נוספת שהוא נשאר.

    1. מסכים הוא ישאר במיאמי אבל העונה לא יחתום על חוזה חדש כי אין דבר שהוא יותר אוהב זה מצומי,שכולם יתעסקו בשנה הבאה האם הוא ממשיך או לא וכמובן בהתחנפות של האוהדים ובעלי הקבוצות אליו,זה שווה לו כמעט כמו אליפות

      1. שמע, עזוב רגע צומי, אסטרטגית זה נכון עבורו. הסיכוי שקברניטי מיאמי יאיצו את המהלכים לבניית קבוצה לאליפות סביבו גבוהים יותר, אם הם ידעו שיש סכנה ממשית לעזיבתו. למעט פציעה קשה, פשוט מאד משתלם לו לשמור את הקלפים קרוב לחזה. זה לא שחקן שהבליח בעונה חד פעמית מבחינתו וצריך לחשוש שהעונה הבאה לא תזכה אותו בהארכת חוזה.

        1. מתן בגדול אתה צודק אבל משחקן כמו לברון שאחרי שהוא כבר ביצע נטישה אחת מצפים לאיזשהי נאמנות,עכשיו הטענה ללגיטימיות של העזיבה של קליבלנד היא כי לא הצליחו לבנות לו קבוצה מספיק טובה לאליפות,אז פה במיאמי כבר הוכיחו לו את זה מעבר לכך שכמובן יש את פט ריילי ולסיום הרי לכולם זה כמעט ברור שהוא בסוף ישאר במיאמי אז למה מבחינת התדמית לחזור שוב לשנה האחרונה בקליבלנד ולפיאסקו אחרי זה.תשב עם ריילי עכשיו תברר בדיוק מה התוכניות ואו שתחתום כבר עכשיו על חוזה חדש או לפחות תודיע בר' גלי שאתה לא עוזב את מיאמי

  4. עידו סחטיין על הידע. כבא אמרתי בתגובות שיש מגיע בספורט, ולמרות שהקבוצה שלי הודחה בדרך, אני שמח שסן אנטוניו לקחו. אם אתם מעיפים לי את הקבוצה לפחות תלכו עד הסוף.
    לגבי לברון, אני מאמין שהוא ישאר במיאמי עד סוף הקריירה. אין לו מה ללכת לקבוצות כמו הניקס או הלייקרס. מי שרוצה לשחק עם לברון, ישמח להגיע למיאמי. יש סיכוי מסוים שהוא יחזור לקליבלנד, אבל רק בקיץ הבא ורק אם הם יקחו את אמביד בדראפט. התסריט הריאלי היחיד לחזרה הביתה של לברון. נראה אם זה יקרה.

  5. אני רואה את לברון עובר לקליבלנד תמורת בחירת הדראפט הראשונה וחבילה / איירווינג+ או ללייקרס תמורת רוברט סאקרה ואשך שמאל המקורי של קובי.

    אבל בגלל שהוא מטומטם הוא כנראה ילך לניקס ואז אפשר להתחיל לשכוח ממנו.

  6. לגבי הרגרסיה של לברון.
    זה כלום ושום דבר לעומת וויד ובוש.
    וויד עם 13 נקודות למשחק.
    בוש עם 11.4 למשחק ופחות מ-4 ריבאונד.

    פעם הם היו כוכבים, היום הם פשוט שחקנים בינוניים, אין שום דרך אחרת להסתכל על זה. זה לא "איך משתמשים בהם" או משהו אחר, פשוט לא טובים.

    1. אני רואה את זה אחרת.

      שג'יימס שם את הרגל על הגז מיאמי ברחה (רבע ראשון) ואז הוא הפסיק להסתכל על התנועה של הקבוצה.
      בוש לא יכול לעשות נקודות בלי הכדור ווייד לא יכול לעשות נקודות עם 3 שניות בשעון.

      וכל התנועה היפה של אלן ובוש הלכה לאיבוד על הסוליסטיות של ג'יימס.

      1. 1+
        ברגע שלברון התחיל לחשוב שזה הוא נגד כל העולם ככה היה בסוף.
        אבל האשם האמיתי במצב הזה הוא ספולסטרה שאכזב בטירוף לאורך הסדרה הזאת, יותר מצ'אלמרס וווייד. ספולסטרה לא הצליח לעצור את התקפת הספארס, לא הצליח לשתף מספיק את שאר השחקנים חוץ מלברון , ובניגוד לשנים עברו לא הצליח לגבור על המאמן שמולו אפילו משחק אחד. גם משחק 2 שמיאמי ניצחו הם ניצחו רק בגלל התעלות של לברון, לא בזכות ספולסטרה.

        1. אני מסכים עם שניכם ובנוסף תמיד חשבתי ככה על ספולסטרה ולברון.
          תמיד חשבתי שספולסטרה לא מוציא מספיק מהסגל שלו ושלברון לא באמת שחקן קבוצתי אלא שחקן שגורם לשחקנים האחרים שלא לממש את הפוטנציאל כי הוא שם פוקוס ענק על עצמו ותוקע את המשחק.
          מבחינתי ספולסטרה ולברון מתאימים זה לזה.
          עם מאמן אחר בסגנון פופ להיט עדיין יש סגל חזק מאוד (כן, גם צ'אלמרס, קול, ביזלי וכל השאר שלא קיימים אצל ספולסטרה).

      2. מסכים לגמרי.
        ככל שלברון השתפר ככה שאר שחקני מיאמי התרחקו מהמשחק.

        הבעיה הגדולה של מיאמי היא שהיא שיחקה 90 אחוז מזמן הסדרה ללא רכז, אלא עם לברון ווייד בעיקר כמובילי כדור, כשהכדור רוב הזמן אצל לברון.

  7. בשנה שעברה הספרס היו קבוצה די דומה. ז"א הם התחזקו והתמחו במשחק המסירות ונוסף להם דיאו שהוא תוספת עצומה, אבל זה בסך הכל כדורסל דומה שהשנה הובא לשלמות. מהצד השני ספו היה צריך לשלוף איזה שפן כדי לשבור את הדבר הזה, ושום דבר מזה לא קרה. יש פה בהחלט פספוס גדול מצידו. ז"א אם הייתה סדרה צמודה, אז אפילו אם היה מפסיד בסוף כי ס"א היו מושלמים, זה לא היה נחשב כזה כשלון או פספוס. אבל כמו שראינו, זה היה פלופ רציני.

      1. כן, אבל שנה שעברה הוא שיחק 15 דקות למשחק בגמר (ו22 במשך העונה) ואילו השנה הוא שיחק 35 דקות בגמר ו25 דקות במהלך העונה. שנה שעברה הוא היה זניח בסדרה, והשנה אנחנו אם לא לקוואי היינו נותנים לו את הMVP (או למאנו, או לטימי…). בקיצור, השנה יחד עם דיאו, הובא משחק המסירות של ס"א לשלימות. שים לב, בסדרת הגמר הוא מוביל במספר האסיסטים, 5.8, לעומת פרקר 4.6 ומאנו 4.4.

  8. צביקה דיאו לא היה זניח בכלל בגמר שנה שעברה,הוא נתן שמירה מעולה על לברון והיה גם פקטור בהתקפה(לא כמו הסדרה הזאת)בכל מקרה זניח הוא לא היה.אני כן מסכים שעוד עונה במערכת הפכה אותו לבורג יותר משמעותי.

  9. השאלה המעניינת אחרי העונה היא האם נראה השפעה על הדרך בה משחקים בנבא.
    בגמר היו שתי הקבוצות הכי חכמות וניצחה זו שהייתה יותר חכמה.
    עוזרים של פופ כבר פופולריים למדי בליגה (לדוגמה ג'ק ווהן, ברט בראון, בודנהולצר) וגם אנשי פרונט אופיס של הספרס, כך שהרצון להעתיק את מה שהספרס עושים הוא לא חדש.

    האם האליפות הזו תתן את הדחיפה הדרושה כדי שנראה יותר כדורסל חכם?
    .

    1. במילה אחת -לא.
      בכמה מילים אולי חלק באמת ירצו לחקות את המודל אבל העניין שאף אחת לא תצליח,מעבר לכך שהNBA ימשיך לשווק את הכוכבים ואת הגישה שבשביל אליפות אתה צריך סופרסטאר(או במקרה של מיאמי 3),זה מוכר יותר מר'צנדייזניג וזה תמיד יהיה כך,כולם דיברו על דטריוט של 2004 איך הקבוצתיות ניצחה אוסף של כוכבים ותראה מה זה חיכינו עשור בשביל שזה יקרה שוב

    2. אני חושב שזה הרבה תלוי בסוכנים דווקא…

      הג'י אמים יכולים לקבל את ההחלטות שלהם לגבי כדורסל חכם ורוטציה של 9 שחקנים, תנועה וכל זה… ולהביא מאמן קבוצתי מהקולג' או התיכונים אבל ביום שרודי ג'יי ומלו וכל המאני לברס יגידו שהם רוצים ללכת לפרויקט של פורטלנד (לדוגמא) בגלל שהם אוהבים את השיטה במקום לצ'ק של 25 מליון בשנה – הסוכן יפטר אותם וישלח אותם לבית משוגעים של דטרויט.

      אל תשכח את סטיב קר ודוק ריברס וג'קסון שגם עברו בספרס

      1. כתבתי לדוגמה…
        זה לא עניין של משיכת כוכבים, אבל בהחלט יכול להיות שלהשאיר שחקנים כמו דאנקן ופארקר לטווח ארוך מול מעבר לחוזי פרסום בשוק גדול זה בלתי אפשרי ושהם ככל הנראה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.
        לצערי אני מסכים גם עם יניב שזה לא יעבוד גם כי הליגה ונייקי ומשיכו לפמפם לנו סופרסטארים ושחקנים שקופצים מעל מכוניות.
        מעניין בעיני לראות מה יהיה באורלנדו, בחירה באולדיפו האפור אך ככל הנראה בעל האופי המתאים אצל יוצא סן אנטוניו ווהן, אולי גם באטלנטה עם החתמה של שחקן אפור ומתאים כמו מילסאפ או אנטיץ' אצל בודנהולצר ודני פרי שהם יוצאי סן אנטוניו ושחרור של כוכב שכדורסל חכם הוא לא בראש מעייניו.
        נראה.

  10. עזבו את המסביב. סתכלו תארים.
    לאורך העשור האחרון פעמיים זכו קבוצות "קבוצתיות" ע"ח "קבוצות של כוכבים" (באופן סטריוטיפי ומוגזם כמובן). בסופו של דבר, לאורך זמן, בספורט שהוא 5 על 5, השחקנים הטובים יותר יביאו תארים, גם אם פעם ב-4/5 שנים תיבנה קבוצה שתנצח אותם.
    הלוואי שהיחס ישתנה, אבל אני לא רואה את זה קורה.
    זו גם אחת הסיבות שכדורגל פופולרי יותר. הסיכוי לגבור על הכוכבים, קל וחמר בתקופה נקודתית (וסדרה היא די נקודתית לעומת עונה שלמה), גדולה לאין ערוך.

    1. הסיבות שכדורגל פופולרי יותר זה כי הוא פונה אל המכנה המשותף הנמוך ביותר. אין חוקים מורכבים, כל ילד בלי יכולת פיסית או שכלית מרשימה יכול לדמיין עצמו ככוכב הבא וקבוצה פחות טובה יכולה לנצח מה שהרבה יותר קשה לביצוע בכדורסל

      1. יש המון סיבות. אפשר לשחק עם כדור סמרטוטים, יש יותר משתתפים ויותר מקום לצופים, הקושי בהשגת ניקוד גורם לפרץ רגשות בכל השגת ניקוד, לא צריך להיות פרופסור למתמטיקה לזכור מה התוצאה בשכונה, פנצ'ר בכדור לא גומר את המשחק, המשמעות לנתונים הפיזיים ברמת החובבים פחותה וכיו"ב.

    2. לא לגמרי, מיאמי קבוצת כוכבים אבל קבוצתית וחכמה. אפשר גם לטעון שהספרס קבוצת כוכבים (דאנקן ופארקר בעלי יכולת אישית של כוכבים, גם אם לא עם האופי). דאלאס לקחה אליפות על הגב של נוביצקי בפלייאוף מדהים.
      השאלה היא יותר הנכונות של הכוכבים לשחק קבוצתי וחכם + להישאר בקבוצה במשך שנים ולאפשר בנייה של מערכת סביבם.
      אוקלהומה קבוצה שמראה תרבות כזו של כוכבים צנועים, שיטה עקבית, חיפוש של חתיכות מתאימות, אבל לא הראתה חוכמה.
      בקיצור, אני לא עקבי במיוחד, אבל מבחינתי הנקודה העיקרית היא העניין של משחק חכם, התקפה והגנה מורכבות והעדפה של שחקנים חכמים ומתאימים על פני שחקנים "נוצצים".
      לברון ווויד ובוש הם יצורים מיוחדים יחסית כי הם גם נוצצים וגם חכמים ובמשחקים רבים, בעיקר בהגנה, מיאמי בהחלט ייצגה מבחינתי כדורסל חכם ולא כדורסל כוכבים.

      1. זה נכון חלקית. היא גם נשענה לא מעט על היכולת של ג'יימס לעשות 16 נקודות ברבע לגמרי לבד. יש לה שחקנים מאד חכמים (אי אפשר אחרת בסמול-בול), אבל בניגוד לספרס או לדטרויט יש גם משמעות גדולה מאד ליכולת להוציא לפועל ב-1 על 1 או 2 על 2.

  11. חזיתי בכל המשחק בספורט באר במיאמי ביץ' עם חברי ילדות מבת גלים, שם חגגנו את "יום האב". נדהמתי כמה אוהדי ספארס היו בבאר ספורט במיאמי ביץ'!
    הגיע לספארס. כל הכבוד להם ולגרג פופוביץ'.
    מיאמי? איש לא יודע מה יהיה איתם. יהיה קיץ שמח!
    מתרגש לקראת ארה"ב-גאנה. זז הביתה אחרי המשחק שיסתיים ב-6 בערב, ואגיע הביתה אי"ה ב-6 בבוקר!
    להשתמע מחר או מחרתיים!

  12. תודה רבה עידו
    הספרס אכן קוטלת הענקיות
    הסיפור עם דאנקן שלקח 5 טבעות ב 3 עשורים שונים הוא גדול מכל סיפור אחר

  13. תודה רבה אני מתכוון עוד לקרוא את התגובות בעיון.
    אבל ….ס.א היא אולי הקבוצה היחידה ששנאתי והתחלתי לאהוב אותה (קרה גם לבוסטון …אך האהבה הייתה בדיעבד …אחרי שכולם פרשו).
    האהבה באה כתוצאה מהערכה רבה וגדולה .
    בהתחלה שנאתי אותם כי הכל בא להם בקלות והם היו טובים.
    אח"כ באה הערכה לפופפיץ דאנקן והזקנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט