יומן המונדיאל של שדה (2) – שבעת פלאי תבל / אהרון שדה

במאמר זה ארצה לסקור את סיכויי ההצלחה של שבעת הכוכבים הגדולים ביותר . אבהיר: מתחילה השחקנים הללו הם לאו דווקא הכוכבים הגדולים ביותר במונדיאל, אך כנראה המשפעים ביותר. לכן לא לקחתי שחקנים מנבחרות מאוזנות ביותר כגון ספרד,גרמניה ואיטליה כי שם הנבחרות לא תלויות כ"כ בשחקן אחד. יצא לי למעשה שבכל בית יש כוכב על אחד. לאור זאת התפתיתי מאד להכניס שם נוסף לבית החסר, שהוא בית 5 הבית הצרפתי, אך פציעת רבירי הורידה אותי מכך. אמנם אני מחזיק בהחלט מבנזמה ומפוגבה אך בעיני הם עדיין לא שם. וכך החלטתי לתת תחזית מונדיאל לשחקנים המרכזיים שהם בעיני – נאיימר ,ואן פרסי ,טורה סווארז ,מסי ,רונאלדו והזארד.

מכיוון שאיני יודע מתי בדיוק מאמר זה יוכל להיכנס לאתר, אציין כי מאמר זה נכתב בפועל אחרי משחקו הראשון של נאיימר ולפני יתר המשחקים ושגם בעניין נאיימר לא שיניתי ממסקנותיי. מתחילים:

1. נאיימר (ברזיל)

תיאור מקרה: מדובר בכוכב הגדול של נבחרת ברזיל, יהיו כאלו שיגידו הכוכב היחיד בנבחרת המקומית. כל ברזיל מצפה לזכיית הנבחרת בגביע העולמי השישי וכמעט כל הציפיות, בטח בכל הקשור ליצירתיות ובכיבוש השערים מופנות אל נאיימר. הצעיר המקומי כבר הוכיח אשתקד שהוא מסוגל לסחוף את הנבחרת כשהוליך אותה לזכייה בקונפדרציות .

ציפיות: הברזילאי הממוצע מצפה ממנו לסחוף את ברזיל כל הדרך לזכייה במונדיאל ועל הדרך לזכות בתואר מלך השערים ובמצטיין המונדיאל.

 כושר נוכחי: זו לא הייתה שנה פשוטה בשבילו בברצלונה ..באמצע הוא גם נפצע ובשורה התחתונה קבוצתו נכשלה בכל המסגרות והוא לא הגיע אפילו למספר דו ספרתי של שערים בליגה. בכל זאת הוא התאושש ומגיע במצב טוב. הוא גם צעיר מאד ,גופו לא שחוק ומדובר במקומי שמכיר היטב את התנאים הקשים בקיץ בברזיל. מגיע במצב כמעט אופטימלי .

 סיכויי הצלחה: באמת שהכל תלוי בו .יש לו את כל התנאים להצליח שזה אומר מאמן מנוסה, הגנה אמינה וחזקה וביתיות . אם הוא יהיה טוב ובשיאו ברזיל היא המעומדת מספר אחד ובגדול לזכייה. הבעיות שלו הן ניסיונו המועט ובעיקר הקושי להתמודד מול נבחרות חזקות מאד במרכז השדה כגון ספרד וגרמניה. להערכתי אם ספרד לא תתייצב בשמינית הגמר אזי הוא יצליח לכל הפחות להיבחר לצעיר המצטיין במונדיאל בו הוא קורא תיגר על כל התארים האישיים והקבוצתיים.

2. ואן פרסי (הולנד)

תיאור מקרה: ראשית, התלבטתי מאד בין רובן לואן פרסי …אך חשתי שאם ואן פרסי ישחזר את כושר הבקעתו מהשנתיים שקדמו לעונה הנוכחית הוא זה שיהיה האיש המרכזי בנבחרת. אין לשכוח שואן פרסי רעב הרבה יותר  במונדיאל הקודם הוא  כבש רק שער אחד והיה למאכזב בהולנד הסגנית (התמודד עם טורס שזכה במונדיאל על תואר המאכזב של הטורניר לפחות בין העולות לגמר ). מאז, רובן הספיק "להירגע" ולקחת צ'מפיונס ואילו אן פרסי לעומת זאת קטף שני תארי מלכות שערים באנגליה וכן את תואר שחקן השנה …אך סבל מעונה מתסכלת ומאכזבת.

ציפיות:  לאור היחלשותה של נבחרת הולנד, אין על הנבחרת או עליו כל ציפייה מיוחדת וזה יכול להוריד ממנו הרבה לחץ.

 כושר נוכחי:  משחקו התחרותי האחרון היה במשחק הגומלין של שמינית גמר הצ'מפיונס. הוא כבש שלושער והפך לבדו פיגור 2-0 מהמשחק הראשון לניצחון 0-3 . אח"כ נפצע וסיים למעשה את העונה ביונייטד . מהווה סימן שאלה גדול , אך אם החלים ייתכן שדווקא המנוחה בשלב העמוס בעונה תסייע לו.

 סיכויי הצלחה:  על פניו, לא גבוהים, מכיוון שלהולנדים אין סגל מנוסה ובנוסף הם סבלו מפציעות רבות של כמה שחקני מפתח. אלא אם הוא יחזור לכושר ההבקעה האדיר שלו …תחשבו מה יכול לעשות משחק טוב שלו למשל בשמינית הגמר מול ברזיל. בשורה התחתונה, קשה לי להאמין שהחדות שלו תחזור על הבמה המרכזית מכולם …אחרי פציעה ולאור הסגל הבינוני מאד של הולנד.

3. יא יא טורה (חוף השנהב )

תיאור מקרה: מדובר אולי בקשר המרכזי /אחורי הטוב בעולם כיום ללא מתחרים. טורה, כמו אפריקאים אחרים, חש במידת מה של צדק שהוא לא מעורך מספיק בגלל מוצאו. הוא הספיק לשחק באימפריה של ברצלונה, עמה היה שותף לשתי אליפויות וכן לזכייה בצ'מפיונס (והיה חלק מעונת ששת התארים המופלאה בשנת 2009 ). לאחר שאיבד את מקומו לבוסקאטס עזב את הקבוצה לסיטי אותה הצעיד כבר לשתי אליפויות (וגביע). העונה כבש 20 שערים בישל 9 נוספים וסיים שני בבחירת שחקן העונה באנגליה.

ציפיות: נראה שהציפיות שלו מעצמו גדולות מהלחץ. חוף השנהב היא נבחרת מוכשרת , אך נכשלת בטורנירים גם במונדיאל (אך חייבים לציין שסבלה מהגרלה רצחנית בשנת 2006 ו ב 2010 ) וכן באליפויות אפריקה .בכל זאת הפעם שובצו לבית קל מתמיד והציפייה שלהם היא להגיע לפחות לשמינית הגמר.

כושר נוכחי:  כאמור, טורה נתן את העונה הטובה בקריירה. השאלה היא כמה דלק נישאר במיכלו לאחר עונה מתישה שהסתיימה באליפות מתוקה במחזור האחרון. יחד עם זאת, התנאים הקשים בברזיל ככל שיהיו יטיבו עמו ביחס לעמיתיו האירופאים הפחות מורגלים בתנאים.

 סיכויי הצלחה: ראשית יש להגדיר מהי הצלחה בשביל חוף השנהב – שמינית גמר זו עמידה בציפיות אך לא הצלחה בעיני. הצלחה היא רבע גמר ואילך. רק אם ישיג מטרה זו יהיה לו סיכוי להיכנס לפנתאון של המונדיאל. כבר בבתים לא יהיה לו קל מול קולומביה המוכשרת ויפן שלא כדאי לזלזל בה ( וכן יוון המעצבנת). גם אם יעבור בית זה הוא יקבל ברבע הגמר את איטליה/אורוגוואי/אנגליה.  קשה לי להאמין שיצליח לעבור אותם .

 4.לואיס סווארס (אורוגוואי)

תיאור מקרה: מדובר בשחקן שנבחר השנה לכדורגלן השנה באנגליה הן של העיתונאים והן של השחקנים. מדובר כמובן גם במלך שערי הליגה ולמעשה נעל הזהב באירופה (במשותף עם רונאלדו). כזכור, היה לו חלק נכבד בהצלחתה הגדולה של אורוגוואי במונדיאל הקודם כשכבש 3 שערים וכמובן בלם שער בטוח בידו …הורחק ופספס את חצי הגמר אך למעשה העלה לשם את נבחרתו.

ציפיות: כשאתה נותן עונה כזו לפנתאון וכשיש לך סייענים כמו גודין וקאבאני ושנבחרתך היא אלופת דרום אמריקה ולאחר הופעה בחצי גמר המונדיאל הקודם יש ציפיות. יחד עם זאת, כקבוצה, אורוגוואי סבלה מתקופה לא פשוטה כשגם ההגרלה הקשה מנמיכה את הציפיות. בכל זאת, הנבחרת הדרו אמריקאית לא באה בשביל לעוף בבתים ואם אכן יעברו את הבתים הרי שהם צריכים לעבור גם את שמינית הגמר. ברבע הגמר צפויה להגיע ברזיל/ספרד ושם יהיה קשה מאד ואז יגיע מבחנו הגדול של סווארס.

 כושר נוכחי: חייבים לומר שבחודשיים האחרונים של העונה ואולי בכלל בחצי השני חלה בלימה ביכולתו בטח בכל הקשור להבקעת שערים , בנוסף הוא סבל גם מפציעה שבשלב מסוים איימה כי תגרום לו להפסיד את הטורניר. לשמחתו ולשמחתנו הוא כאן אך עדיין יש סימן שאלה לגבי כשירותו.

סיכויי הצלחה:  אני בהחלט מאמין שהנבחרת הזו יכולה וצריכה להגיע לרבע הגמר שזו כבר הצלחה. הנבחרות יקשו על סווארס להתמודד על תואר מלך השערים אך הוא מסוגל להכל, כולל לתואר מצטיין המונדיאל.

5. ליונל מסי (ארגנטינה)

תיאור מקרה: כולם מכירים –  הכדורגלן היחידי שלקח ברצף 4 תארי שחקן השנה בעולם (או באירופה). זכה ברמת הקבוצות בכל תואר בו התמודד . מה שחסר זה המונדיאל … דווקא העונה נפצע וירד ביכולתו.

 ציפיות: מטורפות 1. להביא את הגביע 2. להטביע חותם כמו פלה ודייגו …פלא שהוא מקיא?!

 כושר נוכחי: לאחר כמה שנים מדהימות חלה העונה נסיגה ביכולתו . הוא עדין כבש 28 שערי ליגה ו8 שערי צ' מפיונס ובסה"כ 36 שערים ב 36 משחקים בהם פתח שזה ממוצע מדהים של שער למשחק. אך ביחס למה שעשה בשנים עברו – זו אכזבה. בנוסף, היה פצוע הרבה ואף בישל פחות. אך אני נזכר ברונאלדו הברזילאי שהגיע למונדיאל 2002 אחרי שנה (ולמעשה שנתיים וחצי) בה הוא בקושי שיחק ולא רק שזה לא פגע אלא זה עזר לו כי הוא הגיע רענן.

סיכויי הצלחה: עד חצי הגמר הדרך נראית סלולה. הפעם כנראה גרמניה לא תעמוד בדרכה ברבע הגמר כפי שהיה בשני הטורנירים האחרונים. אך בשביל לזכות בטורניר נראה שצריך הגנה יותר אמינה. בכל זאת יש לו צוות מסייע התקפי ומרכז שדה נפלא שכולל את מסצ'ראנו ,די מריה ואגוורו . יש סוג של יתרון ביתיות ולכן הסיכוי קיים .הרבה מאד תלוי בתפקודו של מסי עצמו. זו ללא ספק השאלה של האליפות הזו!

6. כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל)

תיאור מקרה: מדובר בכדורגלן-על שאם היה בדור אחר היה כנראה הגדול בדורו, אך הוא פעיל בדור של זה שלפניו … בכל זאת, הוא מגיע כשחקן השנה בעולם בפעם השנייה בקריירה ואלמלא היה המונדיאל השנה היה לבטח זוכה בתואר בפעם השלישית. הצעיד את ריאל לזכייה בצ'מפיונס (למרות גמר חלש) ושבר את שיא השערים במפעל כשהעמיד אותו על 17 (+3 בישולים ). כאמור, היה שנים בצלו של מסי עד שהצליח (עם הרבה שערוריות ) לזכות בכדור הזהב האחרון . אבל בשביל להוריד לגמרי את מסי מהגב הוא זקוק להצלחה במונדיאל.

ציפיות: כמה שזה מפתיע – אין צפייה גדולה מפורטוגל בטח ביחס לנבחרות הגדולות האחרון בטורניר. אך רונאלדו מצפה מעצמו להרבה גם ללא הלחץ מסביב.

כושר נוכחי: לכאורה, הוא סיים עונה כנעל הזהב (שלישית בקריירה) כמלך שערי האלופות כאלוף המפעל וכמחזיק הגביע. לכאורה, הוא מדהים …אבל מאז אפריל הוא נפצע ולא חזר לעצמו וזה כולל את ההכנות למונדיאל. לטעמי, הוא לא נראה טוב.

סיכויי הצלחה: גם אלמלא הפציעה, נראה לי שפורטוגל מגיעה עם יותר מדי שחקנים מותשים. כל שכן שלושת שחקני ריאל, אלופי אירופה. גם הבית המוקדם קשה ואישית איני צופה לו ולנבחרתו גדולות ונצורות.

7 . אדן הזארד (בלגיה)

תיאור מקרה: מדובר בשחקןבסך הכל בן 23 שבאמתחתו שני תארי שחקן השנה בצרפת (כמו-כןבמשך שנתיים הוא היה בין ששת מועמדי שחקן השנה באנגליה) וכן דאבל צרפתי עם ליל ואליפות הליגה האירופאית עם צ'לסי. מאז הגיע אל הקבוצה האנגלית  הוא המצטיין בקבוצה..העונה למשל כבש 17 שערים ובישל 10 נוספים. הוא ונבחרתו הם כח עולה .

ציפיות: בהמשך לסעיף הקודם ובהמשך להגרלה הסבירה הציפיות מהנבחרת המוכשרת הזו בשמיים ופחות מרבע הגמר יתקבל כסוג של אכזבה.

כושר נוכחי: כאמור נתן עונה טובה מאד …אמנם מדובר בליגה מפרכת, אך הוא עדיין צעיר וזה לא אמור להשפיע עליו.

 סיכויי הצלחה:  בהחלט קיימים. ההגרלה סבירה, ההמשך עשוי להיות קל (אם יסיימו ראשונים בבית). אך אני, משום מה, חוזה כי הנבחרת לא תעבור את שמינית הגמר. על כל פנים,  אי אפשר לבטל את בלגיה ובטח לא את הזארד.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. אניח גם שם על ואן פרסי מכיוון שיש לו יתרון על כולם,הוא לא שיחק כל העונה ,היה פצוע ולכן הוא נח יותר מכולם,זה יותר מהכל מזכיר לי את רונלדו מ2002 שהיה פתוע רוב העונה ואז למונדיאל הגיע חד ועם אוויר בריאות,אותו דבר כאן(רק שהולנד לא תצזכה במונדיאל בניגוד ל2002)

    1. לא הבנתי.
      ב 20 הגדולים הוא לא היה בכלל מועמד אפילו …עד המונדיאל לא היה לו מקום אפילו בין ה 100 אצלי.
      לעומת זאת הכנסתי אותו ל שביעייה כאן ….ואכן לא נתתי לו וכן לנבחרת הולנד סיכוי כלשהו …ואני שמח שייתכן והתבדיתי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט