אליפות ארה"ב בטניס – גמר הגברים – בלוג חי / אלכס דוקורסקי

התמונה באדיבות ויקיפדיה.

23:00 (יורוספורט): נובאק דג'וקוביץ' – דניאיל מדבדייב: שני הטניסאים ישחזרו את גמר הטורניר לפני שנתיים. בעוד שהרוסי התמיר בן ה-27 ישמח גם לשחזור התוצאה, ניצחון ללא איבוד מערכה, יריבו, שהופיע לראשונה בגמר טורניר זה לפני 16 שנה, יקווה, מטבע הדברים, לתוצאה שונה, שתזכה אותו בגביע גרנד סלאם מספר 24. באותו המשחק לפני שנתיים, מדבדייב השתמש ביעילות רבה בחבטות הגשותיו המעולות שכבר סייעו לו לגבור, בין היתר, על שני שחקני עשירייה ראשונה בטורניר הנוכחי: אנדריי רובליוב והמדורג מספר אחת בעולם והאלוף משנה שעברה, קרלוס אלקראז.

מכות הפתיחה המצוינות של הרוסי עתידות להישלח לעבר אחד המחזירים הגדולים ביותר בכל הזמנים, שמצטיין גם במעבר חד ממשחק הגנה להתקפה. בנוסף, דג'וקוביץ' ישאף, כפי הנראה, להאריך את הנקודות ולהתיש את יריבו, על אף הסבולת הטובה מאוד של הרוסי, המדורג שלישי בעולם, שכבר צלח משחק (מול חברו, כאמור, אנדריי רובליוב, ברבע הגמר) בתנאי חום ולחות קשים. לא נעז לקרוא את מחשבותיו של נובאק, שיעלה בכל מקרה למקום הראשון בעולם ביום שני, אך לא מן הנמנע כי הוא מעדיף לשחק מול מדבדייב, למרות התוצאה ביניהם בגמר לפני שנתיים, מאשר נגד קרלוס אלקראז, היות והספרדי משחק היטב בעצמו בנקודות ארוכות ומחזיר היטב, בדומה לסרבי, בהיותו בעל כושר גופני יוצא מן הכלל.

אם כך, דג'וקוביץ' בן ה-36 יחפש זכיה רביעית באליפות ארה"ב, לראשונה מאז שהניף את הגביע בניו יורק בפעם האחרונה ב-2018, שאולי תחתום יום נהדר לספורט בארצו, ואילו מדבדייב, ששיחק לראשונה בגמר בניו יורק לפני ארבע שנים ויופיע בגמר שלישי בארה"ב וחמישי בגרנד סלאם בכלל, ינסה להוסיף גביע גרנד סלאם שני לאוסף.

לילה טוב לכולם. צפיה נעימה במשחק ומוזמנים להגיב כאן.

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. חוץ מהמשחק נגד הסרבי שבו פיגר 0:2 הדרך של דיוקוביץ לגמר הייתה סוגה בשושנים
    נראה אותו היום נתקל במשוכה רצינית
    אגב, מדהים שנובאק עם 3 זכיות בלבד ב US open
    הפסיד כבר ב 6 גמרים

    1. נכון. מדבדייב שיחק מול שני שחקנים מהעשיריה הראשונה ברבע וחצי הגמר.
      צודק לגבי הישגיו של נובאק בארה"ב. זה אינו הסלאם המוצלח ביותר שלו, באופן יחסי, והוא התמודד בגמרים מול שחקנים יוצאים מן הכלל כמו פדרר, וואוורינקה, נדאל, מארי ומדבדייב. נזכיר גם את פסילתו ב-2020 ומניעתו מלהיכנס לארה"ב בשנה שעברה.

      1. אם מדבדייב! (ולא מדבדב כפי שביטאתי עד היום) ינצח את שלושת החבר'ה האלה בטורניר אחד, הוא ירוויח את הזכיה ביושר.

  2. תודה אלכס, ויאללה נולה
    .
    בלי קשר קראתי ידיעה שמו פראח פרש היום, אם בא לך להתייחס.
    כמו כן יאקוב אינגר' שבר אתמול או שלשום את שיאו של אל-גארוז' ב-2000 מטר (מקצוע שמן הסתם בקושי מתקיים):
    .
    https://youtu.be/cetQu9fd89U?si=zU4q4DY6uegzUQsq
    .
    https://youtu.be/zppQCoS3Wgk?si=wqGFFW8mDTFcjaJN

    1. אור, תודה רבה. מוחמד פארה אכן חתם היום את הקריירה המקצוענית שלו כאתלט, כשסיים רביעי בחצי המרתון היוקרתי, "The great north run", שנערך ליד ניוקאסל. תוצאתו היפה היתה 1:03:28. אגב, מי שניצח במירוץ, היה טמירת טולה האתיופי (59:58), אלוף העולם במרתון ב-2022, שלא הצליח להגן על תוארו כעבור שנה בבודפשט, כשלא סיים את המירוץ, בריצה שבה מארו טפרי סיים שני.
      קשה להפריז בהישגיו של פארה, שבין היתר זכה בארבע מדליות זהב אולימפיות ב-10000 מטר ובחצי המרחק (בשתי מהדורות, 2012 וכעבור 4 שנים), באליפויות עולם ובאליפות אירופה. הבריטי, יליד סומליה, היה טקטיקן מעולה, שהתבסס על מהירותו ויכולתו להגביר את הקצב באופן משמעותי לקראת סוף הריצה (היה בעל שיא אישי של 3:28 ב-1500, תוצאה שהיוותה בעבר את השיא היבשתי, בטרם יאקוב שיפר אותו). גם תוצאותיו של פארה בשני מרחקי המסלול הארוכים היו מעולות, אך בניגוד לקודמיו הגדולים, שזכו בזהב האולימפי – קנניסה בקלה (בן זמנו, שעלה לגדולה בגיל צעיר יותר לעומת פארה), היילה גבריסלאסי, סעיד אוויטה ולאסה וירן – הוא לא שבר שיאי עולם, מה שכמובן כלל לא מפחית, לעניות דעתי, מהישגיו הגדולים.

    2. כתבתי בדיומא של שבת על הישגו של יאקוב. שבר את שיאו בן 24 השנה של הישאם אל גארוז', האתלט המרוקאי הגדול. למעשה, זה היה שיא העולם השני שנקבע על ידי הנורבגי בן ה-23, לאחר ששיפר לפני מספר חודשים את השיא במקצוע שמתקיים אף לעתים נדירות יותר מ-2000 מטר, ריצה לשני מיילים. הבשורה המשמעותית מהתוצאות הללו (יחד עם יציבותו ב-1500 וקביעת שיא אישי של 3:27.14, התוצאה השלישית בהיסטוריה), היא המחשת יכולתו לנסות להתמודד עם שיא העולם ב-1500 (3:26.00), במייל (3:43.13), ב-3,000 מטר (7:20.67) ואולי גם ב-5.000 (12:35). ימים יגידו אם אכן יצליח לשבור חלק מהשיאים הללו.

  3. האם גם נולה עם OCD?
    כולנו יודעים שהשור הספרדי סובל מהתסמונת הזו אבל אני רואה התנהגות דומה גם אצל דיוקוביץ עם פס הזעה על היד. תמיד אותן התנועות.

      1. כןהמנגו החליף את האבטיח והוא יותר משביע אותי.
        יש לי עץ שמניב המון. כל שנה כמה מאות פירות. אני משאיר גם לשועלים לתנים ודורבנים.
        תל אביב נשארה עם איונים קטנים וירוקים שבקושי מקיימים את הטבע אז מכבסיםאת זה כטבע עירוני.

          1. חד משמעית כן. זו הריאה האחרונה למרות שיש עוד כמה איונים קטנים וכבר לא משמעותיים.
            אני זוכר שבלב תל אביב היו תנים, מסביב למחנה המטכ"ל. היום הכל בנוי. פארק דרום שוטח בשנתיים האחרונות ורק חירייה נשארה "ריאה של חולה סרטן"

  4. איך בלי אתנחתת אין BA?
    תראו איך 3 שחקנים ששיחקו בבוסטון בשנים האחרונות עושים חייל באליפות העולםולוקחים גביע?
    במילים אחרות, איך דניס דניאל ומוריץ וואגנר בוזבזו בבוסטון?

  5. מדוודייב גבוה
    זה לא חכם להחזיר כדורים גבוהים כשהוא ליד הרשת כי אז הוא מקבל הנחתה. עדיף להסתכן בהעברה נמוך.

  6. טוב, אני אפרוש בשיא בכל זאת יום עבודה היום.
    מה גם שנראה לי שאני היחידי שנשאר ער פה לראות את המשחק.
    נראה איך נגמר מחר

        1. נולה סיפר בראיון לאחר המשחק, שבמהלך המשחק הוא הסתכל לכיוון שלה (בת 6) והיא עשתה מחוווה של ׳קדימה!׳ עם האגרוף.
          בכלל היה ראיון מרגש, שטניס הינו ספורט יקר, ועל התמיכה של ההורים למרות הקשיים הכלכליים.

          1. אכן לא זול הספורט הזה. בילדות גם אני קצת התנסתי בקאנטרי קלאב של פי גלילות ז"ל. זה היה הקאנטרי היחידי בארץ ואמי שעבדה כמזכירה במקום רשמה את כל המשפחה במחיר מוזל. זה סוף שנות השבעים ותחילת השמונים ולקחנו שיעורים ושיחקנו אבל מהר מאד עברנו לסקווש. לא התמדתי ודיי מהר הנסיעות היו יותר בשביל להתפלח מחוץ לספורטק וללכת לחפש נחשים בשדות. תראה איזה עולם. אנשים התפלחו פנימה ואני הייתי היחידי שהתפלח החוצה. חחחחחחחחחחחחחחחחח
            אני יודע שאני דיי הפוך.
            זכור לי איזה צפע גדול שתפשתי שם בדימדומים. בסוף הבנתי שזה גדול על ילד בן 13 ושיחררתי אותו בחזרה באותו השדה.
            את הטניס המרתי בסקווש ובסוף גם זה ירד לי.

            1. אז בקאנטרי הבינו שגראנד סלאמים כבר לא ייצאו ממך…

            2. רזי, כבר בגיל כזה הצלחת לתפוס צפע? דורש הרבה מיומנות.

            3. זכור לי שבכיתה ט', המורה לחינוך גופני, שהצטיין במיומנויות השונות, לימד אותנו לשחק טניס. ניסיתי לפגוע מספר פעמים בכדור באמצעות המחבט ונוכחתי לדעת שנוח יותר לצפות בטלוויזיה.

            4. הבינו שאני לא ברמה של ביורן בורג.
              אלכס, זה היה יותר טמטום (בדימדובים בלי ממש לראות עם מה אני מתעסק) שהיום לא הייתי חוזר עליו למרות שתפשתי עשרות צפעים אחרי זה. הייתי צעיר והנחש זחל בתוך תלם. חשבתי זה עוד נחש מים וכיוונתי אותו לצנצנת גדולה שהיתה לי. המזל שהוא נכנס והתפתל בפנים ורק כשסגרתי והגעתי לאור הבנתי שזה צפע. לקחתי אותו הביתה אבל שבוע אחרי כן החזרתי אותו לאותו המקום. את הצפעים האחרים כבר תפשתי שנתיים אחרי כן והלאה וכמעט תמיד ביום ועם מקל.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      אתה מוזמן לקבל תשובה באחת התגובות שלי קצת הרבה יותר למעלה ובזמן אמת של המשחק.
      הוא בא עם מישהי (אשתו?) ואשתו של נולה צודדה אליו עיניים.

        1. לדעתי סתם פנטזיה רגעית, אחת ממליון שיש לכל בן אדם.
          אין לזה שום משמעות. נכון שמתיו מאד שרמנטי בנוי טוב ושחקן על כולל אוסקר, אבל יש לה בבית משהו לא פחות טוב…
          ואם כבר מדברים על יחסים, יש פה תמונה מאד מפורסמת ויפה של אחד הגברים השרמנטיים בהיסטוריה. תראה איך הטאלנט מבדר את מריאן פייתפול ומצד שני את שפת הגוף הלא משתמעת לשני הכיוונים של מיק ג'אגר…
          https://www.pinterest.com/pin/317714948714658494/

כתיבת תגובה

סגירת תפריט