חצי גמר אליפות העולם – בלוג חי / עמיחי קטן

אתר פיב"א

היום יתקיימו משחקי חצי גמר אליפות העולם, כששתי הנציגות של אירופה במשחקים האולימפיים ינסו להפתיע את שתי הנציגות של אמריקה, אשר מחזיקות בסגלים מוכשרים יותר ואמורות על הנייר להיפגש ביניהן במשחק הגמר ביום ראשון, אבל כבר ראינו הפתעות יותר גדולות באליפות הזאת.

11:45 קנדה – סרביה:

סרביה הפסידו לאיטליה במשחק הצמוד היחיד שלהם, וחוץ מזה הביסו את סין ב-42 הפרש, את דרום סודן ב-32 הפרש, את הרפובליקה הדומיניקנית ב-33 הפרש, וגם את פורטו ריקו ב-17 ואת ליטא ב-19 ברבע הגמר. הסיכוי שלהם לברוח עם ניצחון קל נמוך מאוד, אז הם יצטרכו למצוא את הדרך להתמודד טוב יותר במשחק צמוד, מאשר האופן שבו הם שיחקו נגד איטליה בשלב הבתים השני.

לעומתם, הקנדים פתחו עם ניצחונות מוחצים ב-30 הפרש על צרפת, 55 על לבנון, שזה עדיין ההפרש הכי גבוה בטורניר, ו-26 על לטביה, וכך הם סיימו את שלב הבתים עם הפרש הסלים הטוב ביותר של 111+, אבל ההפסד לברזיל בתחילת השלב השני שינה קצת את מצב העניינים, והם הצליחו להשיג ניצחון 88- 85 דרמטי על אלופת העולם היוצאת ספרד ו-100- 89 על סלובניה ברבע הגמר.

3 מאצ'-אפים עיקריים יהיו במשחק לדעתי, והם בין קלי אוליניק וניקולה מילוטינוב בצבע, כשאוליניק יצטרך להתמודד עם גבוה מהבכירים באירופה ולאלץ אותו להגן בחוץ ולא רק מתחת לסל, בין שג"א וסטפן יוביץ' בניהול המשחק, כשהקנדי יצטרך כמובן גם לקלוע בעצמו, אבל גם לאפשר לכוכבים האחרים, ובין דילון ברוקס ובוגדן בוגדנוביץ', כשהרכש של יוסטון יצטרך להמשיך במומנטום ההגנתי שלו גם נגד הסקורר המרכזי של סרביה.

הימור: קנדה ב-10.

15:30 ארה"ב – גרמניה:

האלופה האולימפית העפילה לחצי הגמר וכבר הבטיחה לעצמה אליפות עולם טובה יותר מהקודמת, אבל כמובן שבארה"ב פחות ממדליית זהב זו אכזבה גדולה, ובדרך כלל הם גם מתייחסים לזה ככישלון. התקפית, הנבחרת של סטיב קר לא נתקלה בקשיים מיוחדים, כשלמעט 85 נקודות נגד מונטנגרו הם קלעו 99, 109, 110, 104 ו-100 נקודות ביתר המשחקים.

אנתוני אדוארדס עם 17.3 נקודות למשחק מוביל 4 קלעים בלבד בספרות כפולות, שהם מיקאל ברידג'ס, אוסטין ריבס וג'יילן ברונסון, אבל דווקא טייריס האליברטון, שקולע 9.3 נקודות למשחק, מוביל את ארה"ב באסיסטים עם 5 למשחק, בחטיפות עם 1.8 ובמדד משוקלל, כך שהוא כנראה השחקן היעיל ביותר של האמריקאים בינתיים. ההפסד לליטא בסוף שלב הבתים השפיע על ההילוך ההגנתי שהם העלו נגד איטליה, וספגו 63 נקודות בלבד, והם יקוו להמשיך במומנטום גם נגד הנבחרת הבלתי מנוצחת האחרונה שנותרה.

גרמניה זו הנבחרת היחידה שמחזיקה עדיין במאזן מושלם, וזה כולל ניצחונות דרמטיים ב-3 על אוסטרליה וב-2 על לטביה ברבע הגמר היחיד שהיה צמוד, וגם ניצחונות מוחצים ב-29 הפרש על סלובניה, ב-26 על פינלנד וב-18 על יפן. דניס שרודר הוא השחקן המוביל של הנבחרת, אבל הם הצליחו לנצח משחק שהוא סיים עם 4/26 מהשדה, ואפשר להעריך בזהירות שהוא יהיה טוב יותר הפעם, כשהאחים ואגנר, דניאל ת'ייס ושחקני יורוליג כמו איזק בונגה, מאודו לו, נילס גיפיי ואחרים הם צוות מסייע מהטובים באליפות הזאת.

המאצ'-אפ העיקרי לדעתי הוא בין דניס שרודר ובין מי שסטיב קר ינסה להתאים לו בהגנה, כשהאפשרויות העיקריות הן ג'יילן ברונסון, אוסטין ריבס ואולי אפילו אנתוני אדוארדס. ראינו נגד לטביה שגרמניה מתקשים בימים הפחות טובים של שרודר, גם אם האחרים כן מצליחים לייצר נקודות, בזמן שהאמריקאים הוכיחו שיש להם המון אפשרויות התקפיות שונות, וקשה לסמן מראש מי יהיה השחקן המוביל של ארה"ב במשחק נתון, אולי מלבד אדוארדס שהוא הסקורר המוביל לרוב.

הימור: ארה"ב ב-12 אחרי בריחה ברבע האחרון.

נוסיף שאתמול לטביה ניצחו את איטליה 87- 82 וליטא את סלובניה 100- 84 במאבקי המיקום, כך שמחר איטליה וסלובניה תיאבקנה על מקומות 7-8 ואחר כך לטביה וליטא ייאבקו על מקומות 5-6, בזמן שהקהל בבית ינסה לא להתבלבל בשמות של המדינות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 316 תגובות

  1. תודה רבה.
    אני חושש מסרביה למרות שעוד לא ראיתי אותה באליפות.
    למרות זאת אהמר קנדה וגרמניה.
    הגרמנים יתקנו את המשגים מהרבע האחרון מול ארה"ב במשחקי ההכנה (שלטו 3 רבעים).
    והגיע המשחק שהכרחת הזריקות של אדוארדס סוף סוף תעלה להם במשחק.

  2. תודה רבה עמיחי
    צפיתי בלא מעט משחקים בטורניר
    השלב הראשון היה בדיחה
    אני חושב ש 32 נבחרות זה טו מאץ׳
    השלב השני היה ממש מעולה כשרוב המשחקים היו על כל הקופה
    קשה ללכת נגד האמריקאים והסרבים (הנה אני בדעת מיעוט)

      1. נו זה ברור שהכל בגלל הקוריוז שרק מעכב את הפריחה שלו. זו הקבוצה של בוגי והקוריוז הרע לא מוכן לזוז הצידה

      1. משעשע.
        שיפוט בינוני מינוס –
        השאירה לעבירה בלתי ספורטיבית שהיה צריך צ'אלנג' לבטל,
        וכאשר צריך היה לשרוק לעבירה כזו (עבירה על פאוול) המשרוקית דממה.

        1. ההבדל בינינו הוא שאני לא הבאתי את השריקות מהבית.
          אין כאן קבוצה שהשופט מתעדף,
          פשוט שיפוט בינוני (ההפך ממה שאתה מתאר, "נותן לשחק…" אחד המשפטים הלא מחוברים…)

  3. מחצית מושלמת של הסרבים, הקנדים עושים לוקה ובמקום לשחק כדורסל מאבדים את הראש במריבות עם השופטים.
    הסרבים עושים עבודה הגנתית מצוינת על שרגא בנתיים.

  4. סרביה לוחצים על הכדור על כל המגרש כל הזמן. לאורך זמן זה מקשה מאוד על קנדה. הגארדים שלהם לא מצליחים לייצר וגם לא לארגן את ההתקפה. הם גם מתעייפים ולא שומרים. לחץ על הכדור זה הבסיס של הכל. באנ בי איי מותר רק בפלייאוף וגם לפי דרגה. כאן זה עולם אחר. לדעתי קנדה יגיבו, אבל דעתי כבר התבררה כאן כהפוכה חחחח טמיר עליתי על העגלה של קנדה לצדך, כולנו מבינים מה זה אומר… חחחחח

  5. מה שאני הכי אוהב בטורניר הזה, שאף שחקן לא מעיז לגלגל כדור. זו פשוט ה-ז-נ-יההה של המשחק הגלגול הזה ומראה כמה נהיו WWA.

  6. איפה שגא היה עד עכשיו? עשה פוזות של כוכב שמר על פאסון. דורט מאוד לא חכם בלשון המעטה. סרביה כל הזמן זזים בהתקפה והקנדים מאבדים אותם לליאפים. באנ בי איי אין תנועה כזאת. הם לא רגילים

  7. תמא
    באדוארדס ננוחם
    רואים שוב כמה הכדורסל באנ ביאיי לא אינטיליגנטי. כוח, בידודים, אתלטיות פיסכית וכישרון מטורף. לרוב זה מספיק. הערב לא

  8. והנה החצי השני של אגרת הטמבלוויזיה והרדיו.
    בקרוב אני 20 שנה בלי הטמבלוויזיה.
    ארה"ב מול גרמניה. נחמד לראות את הילדים ליד הכוכבים. זה מוסיף המון לדעתי.

          1. לא נשאר ברוסיה. הוא ברח משם אבל חזר המהבול אחרי שנפל בפח.
            אני אגיד שיש לא מעט מטומטמים בעולם וחלקם רוסים לדוגמה נבלני.
            לא לומדים מהניסיון…

  9. 2 הנבחרות מפרקות כמה נרטיבים אהובים כאן בהופס –
    .
    לחץ. הוביל כבר 3 פעמים חבלים קלים של 2 הקבוצות.
    לחץ זה מצוין, כאשר ההרכב והיריבה מתאימים.
    .
    באירופה נותנים לשחק?
    כל המשחקים שראיתי ברבע גמרמובחצי הגמר היו עם המון שריקות והמון זריקות עונשין.

  10. האמרקיאים יכולים ללחוץ על הדוושה ולרוץ
    אם גרמניה תוביל בדו ספרתי היא תכניס את ארה״ב ללחץ
    הם צריכים להשאר בתמונה ברבע ה 3

      1. אני לא זה שזורק אותם בצורה לא קשורה וחושב שהוא גאון
        .
        עדיין מחכה לשמוע מה התדירות שקולעים בפלייאוף 150 נקודות כמו שהוא טוען או אפילו 140 לעומת משחקי הנוקאאוט באליפות הזו שיש 8 דקות פחות למשחק

            1. יום קליי זה די הולם…

  11. דוקי פופרס אני לא אשם שקנדה השיגו ארבע עצירות בחצי השני. ביזיון כזה לא ראיתי הרבה זמן. דורט שומר לא עם הרגליים וגם לא עם הידיים – הוא שומר עם הצמות חחחחח אני במצבי היום עובר אותו בכדרור (ועוצר את החדירה של ריבס חחחחחח)

  12. חחח. אין הגנות. אגב, אמרתי לכם שסרביה ייקחו את הקנדים. מאנו פשוט ניחס את דורט אתמול. יש שם אש בסרביה ובוגדנוביץ' פשוט עיוור פסיכי לא רואה בעיניים. עכשיו רק צריך שארה"ב תיקח את גרמניה כדי שגם החצי השני של הנבואה יתגשם.

  13. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    ראיתם איך ריבס עושה ציפי?
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  14. יופי של משחק. הטעות הקריטית של נבחרת ארה"ב היתה ברונסון. הוא לא מתאים לכדורסל של קר.
    .
    הגרמנים שיחקו מדהים.

  15. מסתבר שאין צעדים גאתרינג זריקות ראש התנגשויות במגינים שריקות אוויר האמריקאים לא כאלה תותחים חחחח יאללה שיקחו חוזה 500 מיליון.

    אני חוזר ואומר אין נבחרת אמריקאית לא משנה מי תרכיבו שיקחו את החזקות בהרכב מלא. הכל כמובן בלי קרי ודוראנט כי הם באמת שוברי שיוויון

  16. קר ספולסטרה וטיי לו – כמה טבעות וגמרים יש להם ביחד? הפסידו להובסט שמרוויח חצי אחוז מהשכר של אדוארדס. לא יודע מה להגיד לכם… היום אני עם 0 מ-2 אוי אוי

  17. ההפסד הזה על סטיב קר
    לא הגיע למשחק
    לא טיים אאוט, לא הגנה, הרכבים לא טובים
    הספסל של ארה״ב עם ספולסטרה שצריך היה לאמן

  18. המשחק הקבוצתי המתואם האירופאי והקליעה האוטומטית בשילוב החוקים של פיבא מצמצמים את הפער משמעותית, בטח שזה משחק נוקאאוט שהרבה יותר קל להפתיע.
    ארהב צריכה לשלוח את ה12 הכי טובים שלה אם היא רוצה לזכות באופן מוחלט.

  19. משחקי חצי הגמר הראו את יתרון הכדורסל האירופי: משחק מאומן, מסודר, אחראי על פני כישרון האינדבידואל האמריקאי והאי-רצון לשמור.

  20. כאשר משחקים בחוקים נורמליים ולא בשיפוט בדיחה שבודק כל חצי מהלך עשר דקות בוידיאו אז רואים שלאמריקאים קשה מאוד להסתדר.

  21. האמריקאים פשוט לא שומרים, משחק של ארבעים דקות עם סגל כזה הם יכולים לעשות הגנה הרבה יותר רצינית. רק בשתי הדקות האחרונות הם לחצו כמו שצריך וחטפו שני כדורים. שלושה מאמני "על" לא מוצאים את החמישייה המתאימה ואיך לשמור בהגנה. דקות ארוכות ריבס רץ מצד לצד ובכלל לא רואה כדור בהתקפה עד שלקח את השלשה ואח"כ קצת את המשחק עליו, אדוארדס עם האיבוד האומלל שגמר את המשחק , האליברטון אכל שם אנקל ושלשה על הפרצוף שגם הכריעה.

  22. לא אכפת לי עם איזה סגל באים האמריקאים , זה כישלון ענק , הם לא משחקים כדורסל , רק בידודים ושלשות . מהלכי הכדורסל שלהם מסתכמים בחדירה והוצאה החוצה . קנדה לא הרבה יותר טובים אם כי יותר מאומנים אבל חיים על אתלטיות. ברגע שהנבחרות האתלטיות האלו פוגשות גבוהים אמיתיים ובשיטה של פיב"א הם חסרי פתרונות . מה לעשות שלא משאירים להם צבע פנוי כמו ב nba . האמריקאים עשו טעות שלא הביאו גבוה רציני כמו אייטון.בנוסף חבל שב nba לא מנסים לשנות טיפה את החוקים כדי שנראה יותר הגנות , זה יעזור לשחקנים לפתח משחק יותר מגוון. השחקנים האמריקאים בימינו לא יודעים מה זה פיק אנד רול נורמלי, או משחק פוסט אפ , הם פשוט נגרי שלשות שחיים על האתלטיות שלהם. כבוד לגרמנים הציגו כדורסל מדהים והראו מה אפשר לעשות כשנבחרת אתלטית משחקת כדורסל באמת איכותי.

    1. כל מילה בסלע. ההתמכרות לשלשות והאין הגנה שמים מראה מול הפרצוף של הNBA. היו חייבים שם מבוגר אחראי כמו קובי ב2008 שיוביל את הקבוצה. (סטף, דוראנט, באטלר וכו)
      גבוה מוביל בדמותו של טריפל J זו בדיחה עצובה, תחשבו מה היה קורה להם אם יאניס ויוקיץ היו משחקים באליפות.

      1. קובי 2008? באמת?
        .
        התמכרות לשלושת זה בדיוק הוא.
        יותר מחצי מנסיונות בקליעה שלו באותה אולימפיאדה היו שלשות,
        רק הוא קלע 32% מהן.
        ווייד בראש ובראשונה ולברון.
        הם הובילו את הקבוצה הזו,
        הגנה והתקפה.

          1. אני יודע שקשה למצוא היילייטס מהמשחקים…
            גמר ארה"ב – ספרד
            ווייד בלתי עציר עם 27 נק' (9 מ-12 מהשדה),
            קובי עם 20 (7 מ-14)
            חצי גמר מול ארגנטינה –
            לברון עם 15 נק' (6 מ-11 מהשדה),
            קובי עם 12 (5 מ-14 מהשדה, 2 מ-9 משלוש).
            במפגש הראשון בטורניר מול ספרד –
            לברון 18 נק' (5 מ-10 מהשדה), קובי 11 (4 מ-9)
            .
            מצטער, ככה לבלבל על הבוקר עם עובדות ונתונים…

  23. החילופים הזולים בהגנה עם האמונה שכל אחד יכול לשמור בלי קשר למאצ'אפים הם שעלו לאמריקאים במשחק, פשוט לא נלחמים באף חסימה ויוצרים המון יתרונות לקבוצה מנגד.

  24. אני מאמין בנבחרת האמריראית ובסטיבה קאר
    הם ינצחו את קנדה ויעלו לפודיום .
    בינינו בלי שחקנים ומאמן חייבים לפרגן להם
    על ההעפלה להתמודדות על הארד .

    כל.הכבוד אחת מארבע הנבחרות הטובות
    באליפות הזו .

  25. נבחרת הכדורסל של ארצות הברית לא פחות טובה מרביעית.זורקי המקל במחרוץ השליחים
    ה ארבע כפול מאה :
    בארצות הברית יש תרבות ספורט בניה איטית
    ויסודית כפי שראינו בקבוצת הכדורסל
    של קאר המאמן המדהים עם דוראנט וקארי…
    וניו גרסי עם שלישית המוות שהרגה אותם
    ועכשיו פיניקס העתיקו את המתכון
    אין ספק עבודה קשה ויופי של תוצאות
    כל הכבוד…

  26. הפסד צפוי באו עם סגל צעיר מידי. הזקנים של גרמניה טייס שרודר וכ' עשו את העבודה. בנציים זו אליפות מהנה מאוד מה שראיתי. כולם חיכו לגמר קנדה ארהב ובמקום זה זה יהיה הקרב על הארד. מצחיק.

    1. עד ברצלונה האמריקאים שלחו לאולימפיאדות נבחרת שהתבססה על שחקני הקולגים. אז הם סימו 4 שנים והיו בני 22. בסיאול הסתבר שזה לא מספיק ועברו לשחקני נבא. הגיל הממוצע של הנבחרת הזו הוא בערך 24 ורוב השחקנים לא שיחקו מעולם בטורניר ה NCAA או בשלבים מתקדמים של הפליאוף.
      .
      פוקס מסקרמנטו אינו אזרח אמריקאי?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט