הספארס אמש – רק אמש! – הקבוצה הטובה בהסטוריה / מנחם לס

חזיתי במשחק במשרד של מנהלי בנק עם עורכי דין. לא היה קשה כי כולם התעניינו במשחק, רק לכתוב לא יכולתי.

אני לא זוכר אם אי פעם – למעשה אני יודע שלא – ראיתי קבוצה כזאת כמו הספארס של אמש. קבוצה מושלמת ללא חולשות.

מיאמי – שבורה וגמורה. היא יצרה דיינסטי בשלוש השנים האחרונות, ואמש בא לו הסוף. אני עדיין מאמין שיש לה סכוי לנצח את המשחק החמישי בס"א אבל זה לא משנה: את האליפות היא הפסידה, וישנה אלופה חדשה.

אני לא יודע אם הספארס תוכל לתת עוד עונה כזאת, ויכול להיות מאד שהעונה היתה ONE TRICK PONY. אבל זה לא משנה. מה שיהיה יהיה – אבל אמש ראיתי את הקבוצה החזקה ביותר שהיתה אי פעם בכדורסל, ואמש היא היתה מנצחת כל קבוצה אחרת.

אני במיאמי ל-'פגישה בת גלימית' ונמצא עם 5 חברי ילדות מעממי. חוזר הביתה ולכתיבה רגילה ביום שלישי.

מבקש מהגולשים להישאר איתנו גם אחרי סיום העונה כי יש מונדיאול, הדראפט מגיע, הכתבים ימשיכו לכתוב על נושאי ספורט שונים, ולי יש 100 'ספורי תיבה' לספר לכם.

אני לא מרגיש כל תחושת כאב. אולי עצב מסויים, אבל בקטן מאד. זה היופי בספורט:

דור הולך ודור בא, אך ההופס – מלבד הלייקרס – תמיד נשאר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. התחלנו עם המאניה-דפרסיה? מיאמי יחזרו לזה מנחם. יש לנו את המאמן הטוב בעולם. ואת צוות השחקנים הטוב בעולם. ואת הקהל הטוב בעולם.

  2. מנחם אמרתי לך לפני שהסדרה התחילה,כדי לנצח את הספארס השנה אתה צריך את שיקאגו של 97,כולכם צחקתם,עכשיו אני מחכה שהסדרה תסתיים כדי לקחת כמה שקלים,

    1. אני אף פעם לא ראיתי כדורסל מושלם כזה כמו אמש, ואם אני לא ראיתי, צעיר טירון כמוך לא ראה על אחת כמה וכמה.

      1. רוצה לדבר על הכדורסל הכי מושלם ?
        על הכדורסל הכי יפה ?

        בהחלט יש על מה לדבר
        (למרות שאני עדיין חושב שהם שיחקו עוד יותר טוב לפני שנתיים בשני המשחקים הראשונים נגד אוקלהומה).

        אבל זה עדיין לא עושה אותם הכי טובים.

        יש הרבה אלופות עבר שהיו משחקות כדורסל פחות "מושלם" ועדיין קורעים את הספרס האלה פשוט כי יש להן שחקנים יותר טובים.

        הספרס אף פעם לא היו יכולים להתמודד עם קבוצות גדולות בשיאן – גם באליפויות קודמות שלהם.

        בגלל זה הם לא לקחו אף פעם תארים ברציפות – כי כשמגיעה נגדם קבוצה גדולה באמת ובכושר, הם פשוט לא מספיק טובים.

        ועדיין אין ויכוח שהכדורסל שלהם הוא הכי מושלם שקיים, והכי יפה שאני ראיתי מאז שואוטיים.

  3. צריך להסתכל על המשחקים האלה ופשוט להוריד את הכובע ולהקליט את המשחקים ואחרי כל משחק רע לראות את המשחקים האלה. 4-1 בערך עשרים הפרש.

  4. הספרס הזאת, היא הקבוצה הטובה ביותר ששיחקה כדורסל. פשוט לראות, לשתוק. וללמוד. כי זה לא יחזור בזמן הקרוב. כדורסל הכי קרוב לשלמות שראיתי בחיים שלי. ואני בן 57 באוקטובר.

  5. הקבוצה הטובה בהיסטוריה ? אתה אולי היחיד כאן שיכול להשוות כמעט בין כל האלופות הגדולות, אבל קביעה כזו לא קובעים ברגע ההתרחשות אלא בפרספקטיבה ובריחוק מה מההתרחשות. בכל מקרה אין ספק שרמת הביצוע של הספרס היא ברמה הגבוהה ביותר, וכשהם כופים על היריבה את תבנית המשחק שלהם, קשה עד בלתי אפשרי לנצח אותם. יש להם כוח אש כ"כ מגוון שקשה מאד לשמור אותם. השאלה הגדולה היא האם יצליחו לשמור על רמת ביצוע כזו גם במשחק החמישי. אם כן הסיפור סגור וחתום

  6. יש מצב שהלייקרס יכולים לקנות את כל הכדורסל של הספרס ולהביא אותו ל LA? ניתן להם את סאקרה גאסול ובחירת דראפט.

  7. חברה משהו מעניין ,הקבוצה שהכי הקשתה על הספרס היית דאלס(8 במערב)
    זה רק מראה מה הניסיון שווה וכמה המערב חזק.

    1. כידוע כדורסל זה משחק של מצ' אפ.
      לדאלאס אין את ווייד (אולי טוב שאין) אבל יש להם את נוביצקי שאין למיאמי. לאוקלהומה ישנו מצ' אפ אחר, וכ"ו. יכול להיות שדאלאס היו חוטפים ממיאמי סוויפ.
      בקיצור לא ניתן לעשות השוואות כאלו בקלות.

  8. איך תסביר את דאלאס ???

    איך תסביר שאוקלוהמה פירקה פשוט פירקה אותם פעמיים ???

    אני חושב שאתה מגזים. או שדיברת רק על ליל אמש בלבד.

  9. לברון משחק עם נגרים!

    אין צוות מסייע

    מקווה שהוא יעבור למקום נורמלי שנה הבאה עם קהל שיעריך אותו ולא יעזוב באמצע. הוא חייב להוציא את עצמו מהמקום בדיחה הזה בסאות' ביץ'

  10. אני לא בטוח לגבי הקבוצה הגדולה בהיסטוריה אבל בעיניי, לרמת הידע שלי לפחות פופ הוא המאמן הגדול בהיסטוריה.

    האליפות הזאת נותנת לזה חותם אחרון לדעתי. מה שהוא עושה משחקנים שבלעדיו כנראה לא היו מגיעים לכלום, רמת ההבנה שלו של המשחק, יכולת ההתאמות שלו בין משחקים, יכולת פיתוח המושג הערטילאי הזה שנקרא קבוצה. כל אלה בעיניי הוא מבצע בצורה הטובה ביותר אי פעם.
    כל מאמן אחר עם הספארס של היום לא בטוח שמגיע לפלייאוף. בטח לא במשך חמש עשרה שנה רצוף(אם אני לא טועה) ובאותם חמש עשרה שנה כמעט תמיד מאיים על התואר.
    לא ראיתי את המאמנים הגדולים של שנות 70-80 אבל ממה שראיתי לי אין ספק שהוא הגדול ביותר.

    1. בלי להוריד מכבודו של הפלח, הוא בעצמו אמר בראיונות שלא הוא שהפך את דאנקן, מאנו או פרקר לשחקנים שהם.

      לדעתי הוא מאמן ממש לא קל, שבסיטואציה אחרת קבוצות היו מתפוצצות לו, וכידוע הוא זרק את רודמן לבולס כי לא הסתדר איתו, ותראה איך זה עבד…

      האופי המדהים של טים דאנקן הוא שעומד בבסיס של כל הקבוצה הרגועה והבטוחה בעצמה הזו, והקבלה של דאנקן את פופוביץ' כרס"ר משמעת עם שיטה, מתוך הבנה שזה מה שצריך, הביאה להצלחה.

      השחקן הכי דומה לדאנקן הוא כנראה ביל ראסל (כמובן שלא ראיתי אותו בלייב…), ענק חכם ויציב, שידע להעמיס עליו אוסף של שחקנים מוכשרים בדרך לאליפויות. איכשהו נראה לי שגם לו ההיסטוריה לא תפרגן מספיק, למזלו הוא גם 4 ושם כבר אין בכלל תחרות על הטוב ביותר.

      1. כל מאמן צריך את התנאים הנכונים להצלחה.שים את פיל ג'קסון בקבוצות אחרות והוא לא לוקח אליפות אחת. פופ הוא מאמן ששחקנים בעלי אגו גבוה יתקשו להסתדר איתו. הוא מאמן שצריך לשלוט במה קורה על המגרש כל הזמן. שיטת האימון של פופ לא הייתה מצליחה עם קובי או אייברסון אבל בשביל הצוות של הספארס זה שיטת האימון הטובה ביותר.
        אתה יכול לשחק במה אם או פשוט להעריך מאמן ענק שיכול לקחת קבוצה בינונית ולהפוך אותה להכי טובה בליגה. קח כל שחקן בספארס חוץ מקוואי ופארקר ודאנקן והוא יהיה שחקן שולי בקבוצה אחרת.

  11. עם כמה שאני מתעב את הספרס, בשני המשחקים האחרונים ראיתי קבוצה מושלמת. הגנתית והתקפית החארות האלה פשוט שיחקו מושלם.
    אין מה לעשות כשמקסיקנים מחפשים נקמה הם ישלחו לך איבר איבר בדואר רשום, זה מה שהם עושים למיאמי בסדרה הזו.

  12. לא יודע אם הכי טובה בהיסטוריה, אבל אני בטוח שזאת הקבוצה הכי טובה שלי יצא לראות. אני רואה NBA מאז תחילת שנות ה2000 בערך ואני לא חושב שחזיתי בכזאת קבוצה מושלמת. תשימו לב לסגל שלהם ולpay roll שלהם. הם מקום 20 בליגה בשכר!

  13. הסגל של הספרס בקושי שווה פלייאוף במערב – גבולי, ואם יקחו אליפות יהיה הסגל הכי חלש שאי פעם לקח תואר.
    – לפחות מאז 1980 כשאני התחלתי לראות.

    ואת זה אני אומר כבר מתחילת הפלייאוף.

    1. לא חושב שהסגל שלהם פחות טוב מזה של דטרויט 2004 או הרוקטס 94-5 שבה רק אולג'ואן היה כוכב על באמת. אבל אין ספק שהספרס שכללו לרמת אומנות את היכולת להפוך קבוצה לגדולה מסך חלקיה. העובדה שהצליחו לשמור על דאנקן ביכולת כזו בגילו היא תעודת כבוד לכל הקבוצה, כי זה מראה עד כמה הם לא תלויים בו במהלך העונה הרגילה. כל שחקן בסגל שלהם יודע את מקומו ונכנס באופן מושלם לתפקידו כשהוא עולה למגרש ולא מורגשת כמעט ירידה ביכולת בחילופים. אין ספק שפופ הוא מגדולי המאמנים בכל הזמנים.

      1. אם אתה לא מסתכל רק על ה"שמות", אלא גם על הרמה שלהם כיום בשלב הנוכחי של הקריירה – אני עדיין חושב שהפיסטונז וגם הרוקטס הרבה יותר טובים.

        לרוקטס היה אמ וי פי אם אני לא טועה.
        לספרס יש בקושי אולסטאר אחד, ואפילו לא שחקן חמישייה באולסטאר…

        לדעתי פופ כל כך טוב שהוא מסנוור את כולם וגורם להם לחשוב שהסגל הזה שווה הרבה יותר ממה שהוא באמת שווה.

        יש שם אולי שחקן וחצי שיכולים לעשות סל בלי הנעת הכדור והשיטה של פופ.

        1. זה כל היופי אצלהם ובגלל זה שחקנים שנבחרו בסוף הדראפט מצליחים כל כך ולא חסר שחקנים שהיו מצויינים בסן אנטוניו ונכשלו במקום אחר הדוגמאות האחרונה היא גורג היל וגארי ניל לעומת דיאו שהיה כבר שחקן גמור לפני שהגיע לספרס ודני גרין שנרקב אצל קליבלנד

  14. ההצלחה של הספרס לאורך השנים, עוד לפני פופוביץ', מתחילה עם בחירה ראשונה בדראפט של שחקנים מצוינים אך צנועים ללא אגו כמו רובינסון ודאנקן שמשפיעים על האופי של המועדון כולו.

  15. רציתי לכתוב תגובה על זה שהמשחק של אתמול הראה יותר על חולשת מיאמי מגדולת הספרס (והם אדירים!), אבל אסף רביץ (לדעתי, הכותב מס' 1 בישראל על NBA), פשוט כתב את זה טוב יותר –

    http://sports.walla.co.il/?w=/175/2755144

    אני רק לא ממש מסכים לגבי כריס בוש. זו גם ההגנה והחילופים של SA, אבל הוא פשוט איבד את זה לדעתי. בוש היה שחקן פרנצ'ייז של טורונטו, שידע לקחת את הקבוצה על הגב לניצחונות כמעט לבדו, ולא נראה שהוא אפילו מאמין שעוד יש לו את זה.

    למרות 2.5 משחקים טובים שלו נגד הפייסרס (הדי עלובים), זה פלייאוף מאוד חלש שלו, והוא מבחינתי ברמה של עוד שחקן משלים שכמוהו יש רבים, צעירים, זולים ורעבים יותר, בליגה.

    הלוואי שבמשחק הבא הוא יוכיח אחרת, ויהפוך את דאנקן לשחקן עם הכי הרבה דקות ודאבל-דאבלים בפלייאוף שקיבל 35 נקודות על הראש…

  16. ח ברה עידכון שלא קשור לספורט ויש עליו עדיין צו איסור פירסום 3 צעירים יהודים נחטפו לפני זמן קצר בידי פלסטינים שמעות שמתו

  17. סן אנטוניו היא אולי לא הקבוצה הטובה בהיסטוריה אבל היא ללא ספק הקבוצה הכי טובה בליגה השנה, אמש , לפני אמש ואחרי אמש.
    ונסתפק בזה…

  18. בוש לא איבד כלום – זה מיאמי שאיבדה את בוש.

    ולא קראתי את המאמר, אבל כן – הספרס לא יכולים לנצח קבוצה גדולה באמת בשיאה.
    הם אף פעם לא יכלו ולא עשו את זה באף תואר שלהם.

    והם גם לא צריכים לעשות את זה עכשיו כדי לקחת אליפות.
    מיאמי היא ממש לא אותה קבוצה, פשוט אין להם את התחרות במזרח שהיתה יכולה לגרום לאנשים לראות את זה עוד הרבה קודם.

    1. זה נורא יפה להיות חכם בדיעבד.
      כשהסדרה עכשיו ב3-1.
      אני בטוח שזה לא מה שהיית אומר בתחילת הסדרה וגם לא אחרי המשחק השני.

      סן אנטוניו גורמת למיאמי להראות ככה.
      כתבתי בתגובות קודמות, הם מתישים את מיאמי עם רוטציה ארוכה ומשחק מהיר. ספולסטרה סומך על 6 וחצי שחקנים מכל הסגל שלו, שפרט ללברון אלן ולואיס היחידים שנותנים תפוקה כלשהי, אם כי לא מטורפת, ובטח כאשר ווייד ובוש כל כך חלשים במשחקים 3-4 למיאמי אין סיכוי.

      החוסר בכוכבים או סופרסטאר דומיננטי בסן אנטוניו הוא מה שמנצח להם את הסדרה מול מיאמי, שבסדרה מול כל קבוצה אחרת תנצח ובלי להתאמץ מדי (לאוקלהומה יש 2 כוכבים וגבוה דומיננטי, אבל אצלם המצב גרוע מבמיאמי כי פרט ל3 האלה משחקים שם רק נגרים שלא מסוגלים להכניס כדור לטבעת או לשמור, נו טוב, רג'י ג'קסון).
      מיאמי רגילה לשחק הגנת אישית ולהסתמך על הכוח, זריזות מהירות ותחכום של שחקניה, אבל נגד סן אנטוניו הם מתמודדים מול יותר מדי אפשרויות בו זמנית, תוך כדי שהסגל הארוך של הספרס מתיש את ה6.5 שחקנים של מיאמי כשספולסטרה גם ככה לא סומך על אף אחד (וכשכן, הם לא באמת מחזירים, ע"ע מאריו צ'אלמרס, נוריס קול). לואיס ואלן בגילם לא יכולים לשחק 40 דקות בסדרה והופ, זה 3-1.

      מיאמי הפלייאוף התעללה בכל קבוצה שפגשה, בזמן שהספארס, אינדיאנה, הקליפרס ואוקלהומה הגיעו למשחק 7.
      גם אחרי הסיבוב הראשון מיאמי פירקה את הקבוצה שניצחה אותה 4 פעמים בעונה הסדירה.
      אח"כ מיאמי הגיעה לסדרה השניה הכי anticipated, מול אינדיאנה וללא ביתיות. היו כאלה (כולל אני) שהיו בטוחים שהנה, אינדיאנה לכאורה השתפרה ועכשיו עם ביתיות, יאללה 4-2 לאינדיאנה, פול ג'ורג' הולך לרסק את לברון ורוי היברט אפילו ישפר את ה20-10 שלו משנה שעברה (למרות שלאור החלק השני של העונה הסדירה זה היה נשמע כמו בדיחה). היה יותר קרוב ל4-0 למיאמי.

      יש כאלה שאמרו שמיאמי טיילה בעונה הסדירה בכוונה ושהיא אפילו טובה יותר מהעונות הקודמות. פתאום ב2 משחקים הדעה השתנתה לחלוטין.
      המסקנה מכאן היא, מיאמי קבוצה אדירה ולא בכדי הגיעה לגמר 4 שנים ברצף. סן אנטוניו לחלוטין מבטלת אותה הסדרה וקרובה לשבור את השושלת הזו לרסיסים. כל הhaters יכולים להשתמש באיזה תירוצים שהם רוצים.

      1. אין שום מסקנה שצריך להסיק מהערכות מטופשות של אנשים חסרי מושג.

        רוב הגולשים בהופס ידעו ודיברו כל העונה על הבלוף של מיאמי.
        מיאמי לא קבוצה אדירה, ומעולם לא היו.

        הם פשוט היו מספיק טובים כדי לנצח יריבות סבירות ב 2 גמרים, ולהפסיד בפעם היחידה שבה התמודדו מול קבוצה אדירה באמת – דאלאס 2011.

        1. שמיאמי דרסו השנה כל מה שזז אז הצוות המסייע היה מופלא,
          ולפני הסדרה הזו כולם אמרו 4-1/-2 למיאמי בקלות.
          פתאום שהם מקבלים בראש אז הצוות המסייע גרוע.כנראה
          שאשים פהב אתר לא שיחקו ספורט בתור מקצוענים בקבוצה בחיים
          ולכן ההבנה שלהם יכולה להיות מצוינת על הנייר.אבל אין להם הבנה
          בלראות את קצב המשחק עצמוץ ולאן הרוח נושבת.מעניין שגיא
          אומר שהצוות המסייע חלש.ולפני שבוע וג אחרי ה2-1 הוא חשב שמיאמי
          יתנו להם בעכוז.אני שמח שמה שחשבתי נכון.הספארס בלא יותר
          מ5 משחקים.ולכל המדברים יש גם הרבה כסף על השולחן.
          יאלה משחק אחרון 30 הפרש.אני רוצה שזו תהיה אחת הסדרות
          בעלת ההפרש הכי גבוהה שהיתה.

  19. הכל אופי ונסיון. לא זכורים לי הרבה סטארים בליגה הזו שכמו מאנו ופארקר ידעו להוריד מעצמם ולהניח את האגו בצד כדי לקחת אליפות. (טימי הפנים ומבצע זאת כבר מזמן). לא פשוט בכלל להבין שקוואי ודיאו יעילים ממך, למרות כל ההיסטוריה שלך, ולא להיגרר לנסיונות להציל את המולדת. שניהם נותנים כשצריך וזזים הצידה כשצריך, הכל בחוכמה ובשליטה. וכן, פארקר הוא עדיין סופרסטאר ומאנו היה אחושילינג סופרסטאר עד לפני 3 שנים. הביג ט'רי של הספרס אחראים לפריחה המטורפת של מילס וקוואי ודיאו לא פחות מפופ. הרבה כוכבים (אהמממ….קובי, כרמלו) פשוט לא מסוגלים לזה. מאנו למד משנה שעברה והוא כמעט ולא משתולל.

  20. מסכים שהספרס מעולים, אבל לדעתי במכלול הם לא הרבה יותר טובים ממיאמי, שהיא קבוצה מעולה בפני עצמה – ושתי אלה לדעתי לא משתוות לקבוצות שהיו ממש טובות (לייקרס לפרקים בתחילת שנות ה- 2000, קבוצות הבולס 96-8).

    אני חושב שבסופו של דבר, העניין הוא של רמת ביצוע – מיאמי היו אלופים (תרתי משמע) בלהגיע לרמת ביצוע גבוהה מאוד מתי שזה חשוב. זו בדיוק הסיבה שהם אלופים, למרות שהם לא קבוצת כדורסל ממש גדולה. כל מיני צ׳אלמרסים וקולים ואנדרסונים ובאטייהים ומילרים למינם, היו עושים את מה שמוטל עליהם ומתעלים, מעבר לרמת הביצוע של הכוכבים. ואז קשה לעצור אותם…

    בסדרה הזאת נגד הספרס זה פשוט לא קורה, בעוד שבצד השני המילסים והדיאוים והגרינים כן שומרים על רמת ביצוע כל כך גבוהה, שפשוט לא מאפשרת למיאמי להתמודד עם הספרס… אז הספרס בסופו של דבר קבוצה יותר טובה השנה רק בגלל היכולת שלהם להישאר מרוכזים ולשמור על רמת ביצוע גבוהה ברגעי האמת.

    הדיבורים על צוות מסייע חלש ללברון ממש לא נכונים לדעתי… הטענות האלה תמיד נאמרות עם מעין ציפייה כזו שוויד יהיה גרסת 2006 של וויד, ושבוש יהיה גרסת טורונטו של בוש. אבל הרי הבעיה בסדרה הזאת היא לא שוויד לא משחק ברמת 2006, אלא שוויד לא משחק ברמת 2014… כנ״ל לגבי בוש ושאר הקבוצה. וויד ובוש מעולם לא היו בגרסאות הסופרסטאריות של עצמם בתקופת לברון. וויד לפרקים הצליח להביא את הרמה הזאת, וגם לא עם אותה אתלטיות ואינטנסיביות של 2006. והענין הוא שהוא בכלל לא צריך. וויד בריא, מרוכז ואלוף גרסת 2010-4 הוא צוות מסייע נפלא. כנ״ל לגבי שאר הקבוצה. לברון לא יכול לצפות ליותר מזה, ולא צריך יותר מזה (ולראיה 2 אליפויות, 4 הופעות בגמר, ורצף 27 משחקים ללא הפסד בעונה הרגילה).

    זו גם הסיבה, לדעתי, שכל ה- decision והחבירה הזו של לברון ל- 2 סופרסטארים אחרים צריכה להיכנס לפרופורציה. למדנו ב- 4 שנים האחרונות שבגרסת 2010-4, וויד ובוש הם לא ממש סופרסטארים. במקרה הטוב (מאוד) הם אולסטארים. אצל בוש עוד אפשר להגיד שזה קרה בגלל מיאמי והסיטואציה, ולא היה קורה לו הוא היה נשאר אלפא דוג (מה שכנראה היה נידון לכשלון), אבל אצל וויד – הוא פשוט פצוע מדי בשביל להוביל קבוצה. וגם אם הוא מצליח להישאר בריא, הוא איבד יותר מדי מהאתלטיות שלו, בלי לפתח ממש את שאר המשחק שלו, בשביל להישאר אלפא דוג. אם לברון לא היה מגיע, לדעתי וויד היה מדשדש אי שם בליגה, מתנדנד בין פלייאוף ללוטרי. אז לברון לא ממש חבר לשני שחקני טופ-10 בליגה (אם משקללים את כל הפרמטרים בנוגע לוויד ובוש, לא רק יכולת בשיא או פוטנציאל או עבר). הוא חבר לשני שחקני טופ-30 בליגה. שזה במקרים מסוימים צוות מסייע יותר טוב ממה שהיה לאלופות כאלה (דאלאס, רוקטס, ספרס בשנים מסוימות) ופחות טוב מאלופות אחרות (בולס, לייקרס של הטריפיט).

    1. זה לא כל כך מדויק משאתה אומר. עוד איכשהו אפשר לייחס את זה לשנתיים האחרונות (שנה שעברה והשנה) אבל לא לשנתיים הראשונות ומעבר לכך שחוץ מהיכולת ברגע שהוא משחק עם בוש וייד הפוקוס לא מתרכז רק בו ואז הרבה יותר קל לו ועובדה שבשנתיים האחרונות הבינו שבוש הפך לקלע משלוש וייד זה לא אותו וייד הרבה יותר קשה לו כי שוב הוא צריך להיותה אלפא דוג לבד. מעבר לזה שגם וייד לימד אותו מה זה לנצח ומה צריך לעשות.

  21. אני עוקב אחרי הליגה באדיקות משנת 1992 לערך. לא ראיתי קבוצה בגמר המשחקת ומוציאה לפועל (execution ) יותר טוב מהספרס בשני המשחקים האחרונים. תמיד המכונה שלהם הייתה משומנת, אבל בשני המשחקים האחרונים היא הייתה כמעט flawless ולכן אני מסכים עם הקביעה של הדוק.

    אגב, כבר דיברו רבות על פופ, מאנו, פרקר, המערכת והצעירים. אבל יש למכונה הזו בורג אחד שאם תוציא אותו ממנה היא תתפרק – טים דאנקן. אני חוזר על הקביעה שלי שהוא ה-4 הטוב בהיסטוריה. אגב הדיון על הר ראשמור של הכדורסל, היה פה ליצן אחד שקבע שאנטוני דיוויס צריך להיות שם, ולא טימי. אמנם הקריירה של דיוויס רק התחילה ולא ניתן לדעת לאן תגיע, אבל בנתיים אני מקווה שאחרי השבוע האחרון הליצן הזה הלך לדוג קצת באלסקה.

    1. הליצן הזה מאמין שלאנטוני דיוויס יש יותר כשרון מלדנקן אבל כשרון זה לא הדבר הקובע ,אלא אליפויות .. וזה תלוי כבר איפה נפלת וטמי נפל באחד המקומות הכי טובים ליפול בהם סאן אנטוני הארגון הכי טוב בליגה בוודאות..
      אני מסכים גם שדאנקן ה4 הכי גדול בהסטוריה כרגע
      מקווה שניו אורלנס יתאפסו על עצמם ועל ההחלטות הגרועות של הקיץ הקודם .. חייבים למצוא סנטר ועוד קלעי

  22. קצת פרגון ללברון הוא אלפא דוג בוודאות ..הבן אדם סחב חבורת נגרים לגמר והפסיד לסאן אנטוניו מה היה לו בקליבלנד במהלך 7 שנים מו ויליאמס לארי יוז דוניאל מארשל וראזו אילגוסקס גמיסון אוניל סוף קריירה ..
    אז היה מזרח קשה באמת מזרח של אגדות בוסטון דטרויט ..
    מיאמי של עכשיו באמת בית אבות ..וויד ובוש כבר לא כוכבים והצוות המסייע הזדקן.. קודם כל זה עוד לא סגור .. ומצד שני אם מיאמי מפסידים אולי זה יטרוף את הקלפים ויפרק תקבוצה ויהיה מעניין לראות מה יקרה..
    מקומו של לברון בין הגדולים מובטח .. גורדן כנראה או לא יהיה אבל מתחת ללארי ומגיק זה כנראה המקום שלו

  23. ביום ראשון מיאמי האפסית מנצחת בחוץ את הספארס שבשני המשחקים האחרונים היו הי טובים שהיו אי פעם בהסטוריה.
    זה לא ניגמר עד שזה ניגמר.

  24. מי לדעתכם יהיה ה mvp?
    על פי הסדרה עד כה, האם זה לאנרד? למרות שני המשחקים החלשים יחסית בהתחלה. נדמה לי שבמקרה כזה הוא יהיה הראשון בהיסטוריה שהוא לא אולסטאר.
    אולי טימי?
    אשמח לשמוע דעתכם

  25. ONE TRICK PONY???
    מה אכלת לארוחת הערב ומאיזה נקב צרכת אותו???

    הם 15 שנה שולטים בליגה , 50 נצחונות כל עונה
    אליפויות פלייאופים לפתנאון

    זה פוני של טריק אחד???

    אולי רצית להגיד שירת הברבור או משהו
    אבל פוני? מה?

    או שעשו לך לובוטומיה של אזור הכדורסל או שאני לא מבין.

  26. השאלה של "מי הmvp" היא בעצם חותמת על הגדולה של הספארס וכנראה שגם אם תנצח במשחק הבא ותקח אליפות הדעות לגבי כך יהיו חלוקות.

    לגבי בוש, הלאטחיות שלו ניכרת כשאין לידו סנטר נורמלי, הוא לא בנה את עצמו כשחקן חפירות או איזה סטופר הגנתי. הוא ידע לנצל את הגובה והקליעה שלו כדי לקלוע מבחוץ ומדי פעם לחדור, הוא מעולם לא היה נוכחות מאיימת בצבע (הסדרה הזו הוא פאתטי לחלוטין והפך לחבר של רשארד לואיס וריי אלן בקשת ה3).
    אלה האילוצים של קבוצה עם שחקנים יקרים, אבל כמו שנאמר בהודעות אחרות, ספולסטרה לא טרח להביא סנטר אמיתי לידו, אולי כדי לשמור על השיטה, אבל מסתבר שלפעמים זה יהיה בעוכריהם, וזה לא שהספארס טוחנים אותם עם פוסט אפ של צימי, להפתעת כולם ולאור מה שהיה בסדרה בשנה שעברה.

    לגבי ווייד – אני לא יודע איזה משקל יש להיסטוריית הפציעות שלו כמו לעובדה שהבחור פשוט קורס. הוא נראה גמור, עייף וחסר מוטיבציה.
    למרות שהחמיץ כשליש מהעונה, הקילומטראג' שצבר בעונות הארוכות האחרונות כבד עליו.

    מיאמי לא משתפת מספיק שחקנים וככל שהמגמה הזאת תמשך אפשר לצפות להמשך ירידה בתפוקה של ווייד ושאר הווטרנים ברוטציה הבלאו הכי קצרה של מיאמי.

  27. מנחם… הדעה שלך על מיאמי מזכירה את רכבת ההרים הישנה בלונה פארק… פעם למטה ופעם למעלה…. ולא אכפת לאף טחד שזה חורק.
    המשחק האחרון באמת היה לפנתיאון
    קבוצתית
    מי ששמע את פארקר מסביר את התרגיל עם דיאו… ואומר שהם מתאמנים שעות עלנשני כידרורים מסירה…. שני כידרורים מסירה… וכן הלאה….
    מי שמערך את זה מבין 😉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט