מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1.דרום סודן באולימפיאדה כנציגת אפריקה. אחת מס"ה 12 באולימפיאדה

Khaman Maluach-בן ה-16 – 2.19 מ', בנוי למופת ולא כמו הסודני לפניו מנוט בול; יהיה בדראפט של 2025

אחד הסיפורים הבלתי יאומנים לחלוטין של אליפות העולם לכדורסל הוא הסיפור של דרום סודן שהיום עשתה את האולימפיאדה כנציגת אפריקה, ס"ה אחת מ-12 הנבחרות שתתחרנה באולימפיאדת פריז 2024.

זוהי נבחרת המורכבת ברובה מפליטים, ובני פליטים של המדינה אכולת המלחמה הזאת.

הפוסט הזה מבוסס רובו ככולו על הפוסט של Brian Windhorst, ESPN Senior Writer

https://www.espn.com/olympics/story/_/id/38311696/south-sudan-earns-olympic-berth-top-african-team-fiba-world-cup

הדרום סודנים םמכנים את קבוצתם THE BRIGHT STARS – הכוכבים הנוצצים – וכשניצחו אתמול את אנגולה 78-101, הדמעות זלגו שם כמים, גם מעיני השחקנים וגם מקומץ אוהדים מהמדינה הצעירה הזאת שהשתתפות באולימפיאדה תהיה אחד הדברים הטובים שקרו לה.

הם סיימו את המשחקים במנילה עם רקורד של 2-3, טוב יותר משאר האפריקאיות, והכל בסך הכל 3 שנים לפני ששחקן סודני לשעבר, לואל דנג, ALL STAR ב-NBA החליט להשקיע מכספו ליצירת הנבחרת שתהיה מורכבת מבני דרום סודן, אבל בעיקר בני פליטים ובנים עם SOUTH SUDANESE HERITAGE (מורשת דרום סודנית).

על הרבה דברים אומרים 'לא יאומן' – ואני אחד הנאשמים בזה – אבל על מה שעשתה נבחרת דרום סודאן הוא סיפור לא יאומן אמיתי לא רק עבור הדרום סודאנים, אלא לשאר העולם. זהו 'FEEL GOOD STORY' – הישג מעל ומעבר כדורסל בלבד. עוד מדינה שעשתה את ההישג הבלתי יאומן הזה – אמנם היא לא שסועת מלחמה אבל כדורסל לא היה אף פעם משחקה – היא יפאן, שנצחונה 71-80 את קייפ וורדה ובכך היא תהיה נציגת אסיה באולימפיאדה!

*******

לפני 3 שנים דנג פנה לחברו הסודני רואיל אייבי – עוזר מאמן של היוסטון רוקטס – וביקש שיסכים להיות מאמן הנבחרת. הוא הסכים והחל לאסוף שחקנים עם קשרים לדרום סודן. או שנולדו שם והוריהם ברחו איתם מהמדינה השסועה. עם אוסף השחקנים ועזרה כספית מדנג, הקבוצה החלה לשחק מקניה וטוניסיה עד אוסטרליה.

עד ההישג במנילה. הוא, אייבי, אומר:

"It's been a humbling journey. I had heartaches, I have a lot of ebbs and flows, and it's a great feeling right now," said Ivey, a 10-year NBA veteran who mentored Deng when he came to the same high school in New Jersey. "A year ago we were practicing outside with eagles flying around while we were practicing and the courts were flooded. Like to go from there to come and play in front of these fans in the Philippines, and I'm on cloud nine right now."

The team is loaded with inspirational stories beyond Deng, whose family left Sudan for England when he was a child. Since the mid-1950s, there has been a series of civil wars in Sudan and South Sudan, which became independent in 2011, that have displaced millions.

שחקן ה-NBA ווניין גבריאל קלע היום 15 נק' עם 10 ריטב' נולד בדרום בודן אבל משפחתו ברחה למצריים כשהוא היה בן שבועיים. כשגדל הוא הגיע למנצ'סטר, ניו המפשייר, הידועה ביחסה המצויין לפליטים. הוא למד שם, ואז תיכוןצ וקולג' ו-NBA. נוני אומוט, שקלע 17 במשחק הנצחון על אנגולה נולד במחנה פליטים סודניים בקניה לפני שהגיע איכשהו למינסוטה. הוא שיחק ב-G LEAGUE העונה. קקול ג'וק נולד בסודן לפני שמשפחתו ברחה לאוגנדה אחרי שאביו וסבו נהרגו במלחמת האזרחים שם. הוא הגיע לדה-מוין איובה, ולמד ושיחק באוניברסיטת איובה.

אבל סיפור נבחרת דרום סודאן הוא קומן מלואץ' בן ה-16, ה-2.19 מ' של הקבוצה שהוא כבר נחשב לאחד מכוכבי דראפט 2025. הוא קלע 5 נק' וקטף 4 ריב' נגד אנגולה. הוא היה במחנה פליאים בדרום סודאן כשגילו אותו והעבירו אותו לאקדמיית ה-NBA לשחקני תיכון בסנגל.

"הכל היה כמו סרט בקולנוע", אומר MALUACH

מריאל שייוק – שחקן הסיקסרס לשעבר קלע 18 נק' נגד אוגנדה, ואז אמר:

"It's a new country, it's a new team, and we're all just trying to take it all in as a group and just kind of grow together."

שחקן אחר עם נסיון NBA הוא הגארד קרליק ג'ונס, שאף הוא בילה את שנותיו הראשונות במחנה פליטים. הוא שייך לשיקגו בולס ובעונה שעברה היה 'שחקן השנה' של ה-G LEAGUE. הוא הקלעי המוביל של הקבוצה. הוא קלע 26 עם 15 אסיסטים.

"It means the world, it means the world to the people back home," said Jones, who was born in Cincinnati to Sudanese parents. "It's just a blessing."

ההרגשה שלי היא שדרום סודן היא מין קבוצת G-LEAGUE משופרת עם ענק צעיר בגובה 2.19 מ' בדרך לכוכבנות, ועם שחקני G LEAGUE ג'ף ואן גנדי עשה את כל המשחקים המוקדמים ללא הפסד.

2. כמה מילים על כמה שחקנים דרום-סודאנים, אוסטראלים, וקנדים באליפות העולם

ג'אש גידי

לכתיבת פוסט זה נעזרתי בחלקו בפוסט שכתבו

  • Jonathan Givony
  • Kevin Pelton
https://www.espn.com/nba/insider/story/_/id/38245310/the-15-most-interesting-players-2023-fiba-world-cup

זאק אדי, קנדה

בעונה שעברה שחקן השנה במכללות. זאת הייתה ההזדמנות שלו להראות כיצד משחקו מתורגם למקצוענים, והוא עשה עד עכשיו עבודה מצויינת.

הוא 2.21 מ' הנושא 138 ק"ג עם מוטות ידיים של 2.35 מ', ואחת הבעיות שלו באוניברסיטת פורדו הייתה התנועה הלטרלית – צדדית – שלו, דבר שפגע בהגנתו. במשחקים עד עתה הוא הוכיח שהוא מסוגל TO COMPENSATE על תנועותיו בחוש טוב למשחק, התמצאות טובה, ומיקום טוב. לדעתי אליפות העולם תשכנע את הסקאוטים שהוא מוכן לדראפט הבא


דנטה אוקסום, אוסטרליה

דנטה שיחק את משחקו האחרון ב-NBA בינואר 2021, ועתה הוא חוזר לדלאס מבריקס אחרי עונה מצויינת בפרטיזן, בלגרד. הוא משחק טוב מאד בבק-קורט של אוסטרליה אם כי במספר דקות מצומצם בגלל שאיתו נמצאים שם פאטי מילס, ג'אש גידי, ודייסון דניאלס.


אבן פורנייה, צרפת

פורנייה הוצא מהרוטציה שלחצ הניקס באמצע ינואר ומאז ועד סוף העונה שיחק 100 דקות. עבור צרפת הוא היה מצויין. השחקן הטוב בנבחרת שנכשלה קשות. הוא קלע 19.8 ממוצע והיה השחקן הצרפתי הטוב ביותר.

אני כמעט בטוח שתיבודו ירצה להטריד אותו – הוא פשוט לא אוהב את פורנייה – ואליפות העולם הזו, אפילו שצרפת כבר איננה – תעלה את מחירו, ויש לו גם את האולימפיאדה בפאריז להוכיח שהוא טוב בהרבה מאשר איפשרו לו להיות בניקס.


ג'אש גידיי, אוסטרליה

אני תמיד תוהה בקשר אליו כמה טוב הוא היה נחשב אילו היה שחקן שחור. במילים אחרות לדעתי הוא אוברייטד.

באוקלהומה קיבלו אותו כסטאר, וגם בנבחרת אוסטרליה המאמן בריאן גודג'יאן אמר שהוא בונה את הקבוצה מסביב גידיי. כשהסנטר ג'וק לנדייל נפצע, הלחץ על גידיי אפילו גבר. עד עתה ג'אש די איכזב באליפות העולם. השטיקים שלו עובדיםמ בינתיים ב-NBA טוב יותר מאשר באליפות העולם שם ישנם לבנים שיודעים לעשות מה שהוא עושה ולכן הוא לא בולט כלל.


שי גילגואוס אלכסנדר, קנדה

ללא מוריי, הבמה כולה של שי, והוא עושה מקנדה את הקבוצה הטובה ביותר עד עתה באליפות.


Khaman Maluach | South Sudan

כתבתי עליו כבר בחלק הראשון. כל מה שיש לי להוסיף הוא שהוא עולה אפילו על הציפיות! תזכרו את שמו.


3. מה מסתבר? שאף קבוצה לא מעוניינת לתת לפורטלנד מה שהיא רוצה עבור דמיאן לילארד

הנה קטע המחץ:

I don’t think anyone likes the idea of Dame coming in and forcing the Blazers’ hand like this, forcing them to take a deal from a team that does not have the assets,” one NBA front-office executive told Sean Deveney of Forbes. “That’s a bad precedent, and it is one we are seeing too much of. But if Dame had not said, ‘Miami or nothing,’ where else was Portland really going to go for a deal? Maybe Brooklyn? But where else? There’s not that many teams that are going to give you a bunch of players and picks for a 33-year-old who can’t stay healthy and has a giant contract sitting there.

כמובן שאף בעל קבוצה ואף מנכ"ל לא רוצה לשמוע משחקן שהוא דורש קבל עפם ועדה לאן הוא רוצה להיות מוטרד, אבל תשכחו מאהבה. העובדה היא שדאף קבוצה לא מציעה לפורטלנד יותר מאשר מיאמי מציעה, או שהיה כבר טרייד.

ויש לי חדשות לבעלי פורטלנד ולמנכ"ל שלה: דמיאן הוא בן 33, ובגילו לשבת ולא לשחק חצי שנה זה פסק דין מוות. מוטב שייקחו את הדיל של מיאמי, והכל ימשיך הלאה בשלום.

4. דניס רודמן נשאר נאמן לברנד שלו: הערב הוא הופיע בקרב התאבקות בשיקגו!

5. הנטס לוקחת צ'אנס ומחתימה את ה-2.12 מ' הארי גיילס, כוכבה לשעבר של דוק

הארי גיילס, 2.11 מ', בן ה-25 היה אחד משחקני התיכון הטובים ביותר במדינה, ודוק חטפה אותו. פציעת ברך פגעה ביעילותו בדוק אבל הוא עדיין היה טוב מספיק להיבחר בדראפט מס' 20 בסיבוב הראשון ע"י סקרמנטו קינגס. פציעת ברך נוספת גרמה לו להפסיק לשחק בעונת 2021-22.

מאז הוא הקדיש את זמנו לריהביליטציה, ובעונה שנסתיימה הוא חזר לשחק ב-G LEAGUE בקבוצת Agua Caliente Clippers

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
FAN
FAN
3 בספטמבר 2023 4:13

אחרי שבוע מנוחה, שריר החשק של יאניס חזר לחיים והוא יופיע לאימוני הקבוצה בקרוב
https://twitter.com/BleacherReport/status/1697645884446843208
.
ההאבקות של רודמן זה נראה בחברה המקבילה לWWE ככה שאל תצפו למשו אמיתי.
.
תודה מנחם ושבוע טוב לכולם

עידו גילרי
Admin
3 בספטמבר 2023 6:04
Reply to  FAN

אני מבין שחשוב ללכלך אבל מתי בדיוק היתה בעיה בשריר החשק של יאניס ולמה לדעתך היה ספק בכלל שיתייצב למחנה האימונים?

אשך טמיר המקורי
3 בספטמבר 2023 6:50

כי אין במה לעסוק בפגרה ועושים חגיגה סביב כל נפיחה

עגל
עגל
3 בספטמבר 2023 5:42

תודה מנחם, כל הכבוד על עבודת התרגום הסיזיפית

trusttheprocess
trusttheprocess
3 בספטמבר 2023 6:11
Reply to  מנחם לס

תיאורטית כן , כי היית יכול לשים לינק לכתבה

עגל
עגל
3 בספטמבר 2023 8:09
Reply to  מנחם לס

j'accuse
אם אתה אומר שאתה נהנה מזה שאנחנו קוראים את עבודת התרגום אז דיינו.
אני לא מתקשה עם אנגלית ובכל זאת אוהב את התרגומים שלך (בעיקר אם אתה נוסיף פה ושם טקסט)

Madmed
Madmed
3 בספטמבר 2023 8:11
Reply to  מנחם לס

גם אותי משגע כשאומרים "סיזיפית" ומתכוונים "הרקוליאנית". אבל הפסקתי להילחם

עידו גילרי
Admin
3 בספטמבר 2023 8:23
Reply to  Madmed

כנראה הבנת שזה סיזיפי…

עגל
עגל
3 בספטמבר 2023 8:36
Reply to  Madmed

🙂

Benda
Benda
3 בספטמבר 2023 6:12

מנחם נשמה,
אתה צודק, אבל דע לך שבסלנג הישראלי העדכני המשמעות של 'סיזיפי' נעדרת את החלק של ה'ללא תועלת'. זו היתה מחמאה נטו. אוהבים אותך!

אשך טמיר המקורי
3 בספטמבר 2023 6:41

נפלא דוק.
דנג הוא גם עוזר המאמן.
על גבריאל שמתי עין כבר כשהיה בפורטלנד, בבועה נגד הלייקרס. שחקן מצוין, וגם יכול לרווח מבחוץ.
אוסטרליה חסרה להפליא את לנדייל. ראיתי אותה במשחקי ההכנה והיה לי ברור שהיא לוקה קשות בצבע ושצפויה לאכזב ביחס לציפיות ולסגל. גידי גאון כדורסל ועוד יש לו הרבה להשתפר. הציוות שלו ליד שיי הופך את שניהם לטובים יותר ואת אוק' לאימפריה הבאה.
זאק אידי צריך לשחק יותר בנבחרת קנדה. הוא נותן להם המון.
דיים אוברייטד ענק, לא משפר את השחקנים סביבו, שחקן של סטט' אישית והירו בול, קונוס בהגנה, חי על שריקות אוויר ועם חוזה עצום – מצפה שדטרויט תקפוץ על ה"מציאה".

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בדטרויט יש מציאות אחרות😁

אשך טמיר המקורי
3 בספטמבר 2023 10:59

במגרש הגרוטאות שם תמיד יש מקום לעוד מציאות…

גיא הירוק
Admin
3 בספטמבר 2023 7:02

כמה מילים על לילארד ועל סבלנות.
.
הנטס בתחילת השנה שעברה קיבלו גם הם דרישת טרייד מהכוכב הגדול של הקבוצה.
היה רעש, היו צלצולים, ולא היה טרייד.
לקראת הדדליין הדרישה צצה שוב (לא באמת במפתיע),
רק שהפעם הייתה קבוצה שהייתה מוכנה לשלם את מה שהנטס דרשו,
בהחלט יש מצב שהעובדה שהנטס הראו לפני כן שהם לא לחוצים ושיש להם את הסבלנות הנדרשת תרמה לתמורה המרשימה לה זכו.
.
פורטלנד?
הם לא יזכו השנה באליפות… אין להם מה למהר.
גם הדדליין זה זמן טוב לטרייד –
אז יש סיכוי שהתפתחויות העונה (המון קבוצות שרוצות להתחיל לנצח, מעט מקומות פנויים בפלייאוף) ימריצו קבוצות לנסות להמר על השחקן הפנוי המשמעותי ביותר.
.
תודה, מנחם.
בוקר טוב.

Berch
3 בספטמבר 2023 7:22

אחלה מעורב
מאוד מעניין לראות את השיפור בניקס.
הקבוצה שפעם הייתה קופצת על כל טרייד קלוקל עם טיפה אבק כוכבים מחרישה ולא קופצת על ליילארד עם כל מה שיש לה.
שיפור משמעותי
יפה לראות
🤣

אשך טמיר המקורי
3 בספטמבר 2023 7:50
Reply to  Berch

לא עובד לצד ברונסון

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 בספטמבר 2023 13:02

לא עובד לצד רוב שחקני הWWE

Yinon Yavor
Editor
3 בספטמבר 2023 7:50

תודה מל.
שמתי לב לפסיק מצחיק בתרגום שלך. לא יודע אם התפלק או שהכתב שרשם באנגלית אחראי לזה.
כתוב שם שאקסום שיחק השנה בפרטיזן, בלגרד.
הפסיק בין שתי המילים מאוד מוכר ב"אמריקאית" כשמציינים שם של מקום לפי שם העיר ואז שם המדינה (למשל: "אוסטין, טקסס", או "ספרינגפילד, מסצ'וסטס").
כשמדברים על מועדון אירופאי הכתיבה הזו נראית מצחיקה. זה כמו לכתוב שהוא שיחק השנה במכבי, חיפה.

עגל
עגל
3 בספטמבר 2023 8:11
Reply to  Yinon Yavor

קבל ח"ח על תשומת הלב. אבל אל תשכח שמנחם כותב ממש לפני השינה
🙂

Smiley
Editor
3 בספטמבר 2023 8:21

אני לא ממש רואה קבוצה נותנת על לילארד את מה שהבלייזרס מבקשים מ-2 סיבות
1. הגיל של לילארד ואורך החוזה
2. העניין שהוא הצהיר (והסוכן שלו גם) שהוא מעוניין ארק במיאמי
.
לדעתי הבלייזרס צריכים להטריד אותו לפני מחנה האימונים כדי לשים את המפתחות באופן בלעדי בידיים של הנדרסון. ברגע שלילארד מתחיל את העונה בבלייזרס הוא לוקח מהנדרסון את היכולת לקבל את האחריותף דקות משחק ואת הכדור ביד.

ברוך רובין
ברוך רובין
3 בספטמבר 2023 9:38
Reply to  Smiley

לילארד נתן עונה אישית פנטסטית, הוא בן 33 עם 3 שנים בחוזה. מנייה מוכרים בשיא לא שהשוק יבש. פורטלנד צריכה לחכות להתפתחויות במהלך העונה וללחץ פנימי של הקבוצות.

Smiley
Editor
3 בספטמבר 2023 10:38

מתי תבין שה-NBA זה לא שוק מניות ולא מתנהג כמו אחד כזה בקניה/מכירה?
לילארד והסוכן הורידו את הערך ברגע שהם אמרו "רק מיאמי" (בדיוק כמו שדיוויס בזמנו אמר "רק LA"), ובכך הורידו עניין מקבוצות אחרות.
.
הבלייזרס צריכים לתת את המפתחות כמה שיותר מהר להנדרסון ולא לתת ללילארד "להפריע" להתפתחות שלו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

Nba זה לגמרי שוק מניות. אז מושיבים את ליליארד והסוכן שלו ביציע עד שקבוצה כלשהי תזדקק לשירותיו שתהיה בלחץ ואז יעבירו. עד אז יעביר כמה שיוכל ביציע והכסף יזרום לו והוא יעשה ראפ

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

המצב עם דיוויס היה שונה כי היה לו רק שנה לסיום החוזה וכי זה היה עבור המלך….
גימי באטלר עוד לא מלך 😁

ברוך רובין
ברוך רובין
3 בספטמבר 2023 11:07
Reply to  Smiley

לגמרי דומה למניות, כרגע ללילארד אין שוק אף אחד לא בלחץ להטריד, הרבה יכול לקרות בחצי שנה.סמיילי אתה יודע שאפשר להשאיר אותו על הספסל,דני איינג מחפש עוד פראיירים כמוך (:

Smiley
Editor
3 בספטמבר 2023 12:03

תן לי דוגמא שהושיבו כוכב כמו לילארד על הספסל?
לא שהשחקן מבחירה ישב.
בנוסף, יש לך כוכב בעליה, אתה מנסה לחזור ולבנות מסביבו, לא למכור ושוב להתחיל בניה מחדש
האוהדים לא יתנו לזה לקרות

Avri
Avri
3 בספטמבר 2023 13:06
Reply to  Smiley

"שוק מניות" = כל שוק סחורות שהוא. גם נדל"ן, גם מניות, גם כרטיסי בייסבול, וגם שחקני נבא, תמיד טוב למכור כשהם בשיא. זה נכון אפילו יותר במקרה של שחקני נבא כי כאן השיא הוא נקודת זמן חד פעמית שלא תחזור יותר. להבדיל מנדל"ן או מניות, מרגע ששחקנים הגיעו ל"שיא" שלהם, הערך שלהם רק ירד ולא יכול יותר לעלות.

לעניין דיים – חברי שב"ר יקרים, מה קורה פה? לא אמרנו שהמנהלים בליגה מפגרים ויקנו כל סחורה שמוכרים להם?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
3 בספטמבר 2023 8:41

תודה רבה מנחם

אור
אור
3 בספטמבר 2023 9:12

תודה מנחם
מעניין לאן יגיע המלוח מדרום סודן בעתיד

golan
golan
3 בספטמבר 2023 10:24

תודה על המעורב.
הסיפור של דר' סודן באמת יפה. לא בטוח כמה זה באמת עוזר לאזרחים שם, אבל לפחות מנסים.
הסאגה של לילארד חייבת להיפטר לטובת כל הצדדים.
אם יתחיל עונה בפורטלנד לדעתי זה יפגע בהנדרסון שאמור לקבל את הנהגת הקבוצה.

John
3 בספטמבר 2023 12:14

ישנם לולאות לוגיות לא קטנות בהשוואות בין שחקני NBA בפיב"א וההתמודדות שלהם מול שחקנים שאינם NBA. חובבי כדורסל בינלאומי מנסים לייצר נרטיב כאילו ה-NBA והמשחק שם הוא "בלוף" כאשר פיב"א והיורוליג הוא המדד הנכון למדוד כדורסלן. מהצד השני, כאלה שמדגימים כיצד משחק ה-NBA חושף את כל החולשות האתלטיות יחד עם פער במיומנויות של שחקנים שגיבורים במשחק פיב"א אך ב-NBA לא מצליחים להישאר על המגרש.
.
וניתן למצוא דוגמאות שיכולות לשמש לכל צד. מצד אחד ישנם כוכבי NBA שלא מצליחים בטורניר שכזה ואז זה כאילו הוכחה לכך שהרמה בפיב"א היא לעיתים גבוהה מה_NBA. פתאום לאחר ההפסד של קנדה, כל סגל ה-NBA הזה לא שווה מכיוון שהם הפסידו לקבוצה נחותה בהרבה. מצד שני כעיקרון, ה-גי ליג שנוטים ללעוג לו בלי סוף, ואז ה-MVP של הליגה הזו קרליק ג'ונס המשחק בדרום סודן נראה בפיב"א כמו אחד השחקנים הטובים בטורניר שלא נופל מאף כוכב יורוליג ואף עולה על הרבה מהם? או כיצד מסבירים שחקנים שבקושי פורצים רוטציה ב-NBA עושים צחוק מהאירופאים כמו שעשה אוון פורניה כמה שנים ברצף, או דוויס ברטנס, בזמן שלא מעט כוכבי NBA או שחקני רוטציה בקושי תורמים? תמיד אפשר ללכת לחוקים של פיב"א ולשוני במשחק. להראות כיצד החוקים של פיב"א נותנים שיוויון מכיוון שהם עוזרים לשחקנים פחות אתלטיים לשמור טוב יותר בהגנה וגם עוזרים לצמצם פערים בקליעה מבחוץ בקשת קצרה יותר. שחקנים כמו סימונה פונטקיו האיטלקי הצעיר שהוא עילוי של פוינט גארד שיכול להפוך לכוכב יורוליג בשנייה ונראה פנטסטי באליפות הזו, בקושי מצליח לקבל דקות ביוטה השנה. מצד שני, יוקיץ', יאניס ולוקה, אומנם נראו נהדר גם בטורנירים כאלה ואחרים של פיב"א אך לא נראו 2 רמות מעל כולם כמו שהם נראים ב-NBA.
.
אז אחרי כל בלבול המוח מהם המסקנות שלי?
.
1. כן יש משמעות לחוקי פיב"א. ישנם שחקנים כמו לוקה שפורחים בכל חוק שתעמיד להם וישנם אחרים שפורחים יותר במרחברים של ה-NBA (ברנדן אינגראם). פיב"א מאפשר בפועל לצופף את הרחברות בהרבה ולאפשר לעצים להישאר בלי דאגות בתוך הצבע ללא פחד משריקת 3 שניות הגנתיות. גארדים ננסיים שב-NBA משאירים אותם כיום על אי והורגים אותם הגנתית, יכולים לשרוד בטורניר כזה על ידי תיעול המתקיף ועזרה ובצד ההתקפי המהירות שלהם בצעד הראשון מאפשרת מחייה באזור המיד ריינג'. איזור שב-NBA די מת. בנוסף, גם לאורך המשחק יש משמעות. כשאפשר לשחק 20-25 דקות ככוכב זה אחרת מלהיות מרוכז 35-40 דקות במשחק NBA. כוכב NBA יכול להירדם 4 דקות ולא קרה כלום. בפיב"א לכול דקת משחק יש משמעות. פסקי הזמן קצרים ופחותים, ההפסקה קצרה והמשחק הוא 40 דקות כולו. קשה יותר לסגור פער של 20-25 נקודות, עניין שהוא כבר לא כזה חריג במשחק NBA. אך בלא מעט פעמים הפער ביכולת לא קשור כלל לשינוי החוקי אלא בחוקי הטורניר.
.
2. יש הבדל מהותי בין טורניר קצר כשכל משחק הוא הדחה פוטנציאלית לעונת NBA מלאה. אלו פיב"א הייתה עונה של 82 משחקנים, קנדה ככל הנראה הייתה מסיימת עם 65-17. אבל בטורניר כזה היא יכולה לקרוע קבוצות ב-40 הפרש, אך הפסד אחד זורק אותה לסחרור שמקשה לתקן. סלאמפים ב-NBA של 10-12 משחקים הם עניין נורמלי. ישנם שחקנים שיכולים לקלוע 60% משלוש למשך חודש וחצי ומסיימים את העונה עם 40% כי זה מתאזן סטטיסטית. משחק אחד נורא בטורניר ועכשיו כל משחק הוא בלחץ של משחק 7. זה משנה את המבנה הפסיכולוגי של המשחק. שחקנים כמו ג'יילן ברונסון ששיחקו 4 שנים במכללות, או שחקנים שרגילים לפורמט של גביע מקומי או יורוליג, רגילים לפעול בסוג טורניר כזה. שחקנים שהם סטריקיים ולוקח להם זמן להתחמם. אך גם אם כל התכנון בכול עונת מכללות או יורוליג, קבוצה פייבוריטית זורקת את העונה לפח במשחק רע או בדקות רעות ששום דבר לא הולך. זה לא קשור לכישרון או יכולת. בהיסטוריית ה-NBA מאוד נדיר שמגיעה אלופה משום מקום, שאף אחד לא צפה אליפות. אפשר לדוג כמה דוגמאות בטוח, אך לרוב סדרות של 7 משחקים מבליטים את הכישרון והיכולת הקבוצתית של הקבוצה הטובה ביותר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  John

גון בסוף זה מגיע הכל לשיפוט. השופטים בnba עובדים בשביל לנפח סטט בסקור ובשביל הכוכבים. הם מנטרלים כל אפשרות לשמור.
בפיבא מאפשרים לשמור וגם אם היו משחקים שם 102 משחקים בעונה עדיין היית רואה הגנה ומאמץ.
בסוף העיניים לא משקרות. שחקני הnba שמים זין בהגנה והשופטים עובדים בשבילם בליגת הכסף. זה כל הסיפור.
אם ישפטו בnba נורמלי ויאפשרו באמת לשמור כמו כשורסל נורמלי ולא בידורסל אז שם גם תראה סקור נורמלי ולא 150 140 כל משחק הכל קליר פאת.
אי אפשר לרמות את כולם.
אתה מדבר אל mvp ליגת קיץ אבל הרבה שחקנים שם טובים מאלו בליגה הם פשוט לא מקבלים הזדמנות הכל שם זה סטטוס. תן לשחקני ספסל בליגה 38 דק כדור ביד ולעשות מה בא להם גם הם ישימו 25 30 נק תאמין לי בטח שאיש לא שומר.

John
3 בספטמבר 2023 14:08

אני לא מסכים לגבי "אין הגנה". פשוט במבנה הסגלים וכמות הכישרון, ניתן היום להעמיד בכמעט כל הרכב לפחות 3-4 קלעים ראויים משלוש בקשת שרחוקה מאוד. זה כמעט לא מאפשר לעזור כאשר קשה ללחוץ שחקנים עם יכולת כדרור אילעית ויכולת להעיף כדור לשחקן פנוי. קבוצות שמצופפות צבע לאורך עונה יחטפו. זה נראה כאילו הפער במרחק בין פיב"א ל-NBA הוא לא משמעותי. אבל זה כן. נכון שפחות מאפשרים לשים ידיים, אך שלא יהיה לך ספק. אילו משחק היה משוחק פעם בשבוע למשך 40 דקות, היה הרבה יותר השקעה הגנתית. הפלייאוף ב-NBA נתן לנו תצוגות הגנה אדירות. אם היית מנרמל את התוצאות ל-40 דקות היית מקבל תוצאות דומות. אני לא מרגיש כזה פער בכמות השריקות כפי שעולה כל הזמן. לוקה מגיע לקו, גם הנבחרת האמריקאית מגיעה יפה אל קו העונשין. נכון שעל הצמדת יד על הגארד פחות שורקים אבל על כל השאר שורקים יפה.
.
היכולת של JJJ לחסום כל דבר שזז בפיב"א כאשר הוא לא נדרש לפנות את הרחבה כאשר המתקיף שלו זז לא מראה שהוא מגן טוב יותר. הוא פשוט מנצל את החוקים. אבל הוא לא פיזי יותר או רך יותר. יש פשוט פחות שטח לעבוד בו כשחקן סופר ארוך ואתלטי. אגב השנה ראיתי כמה משחקי יורוליג שלא ראיתי כמה שנים. לא עפתי על השמירה באופן מדהים.
.
לגבי ליגת הקיץ והג'י ליג. כל שחקן שהוא מספיק מוכשר לשחק ב-NBA יכול לשים 30 נקודות בערב נתון. זה לא אותו דבר לשחק 35 דקות במשך 70 משחקים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  John

עזוב כל ההליברטונים והאדואדרדסים עם ה50 מיחיון שלהם בקושי קולעים נגד שחקני זלגיריס עזוב אין הגנה גון העיניים רואות. שחקנים לא זזים גם בפלייאוף אגב

MBK
Editor
MBK
3 בספטמבר 2023 15:41

תודה מנחם
הסיטואציה של לילארד ושל הארדן לא הגיונית
צודקת פורטלנד שלא מוכנה להסכים לכל עסקה אבל בטווח הקצר והארוך זה לא טוב עבורה
אם לילארד נשאר זה יפגע בסקוט הנדרסון
הם צריכים להמר על קבוצה שתסכים לתת להם בחירות דרפאט
לא מבין למה להתעקש על ״כוכב״ אם אתה הולך לבניה
שילמדו מ OKC איך פירקו קבוצה שהייתה על הנייר קונטנדרית (פול ג׳ורג׳ + ווסטברוק) ועשו תהליך הבראה מושלם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  MBK

למה יפגע בסקוט? דמיאן יקליט ראפ ביציע ובבית

Florida man
Florida man
3 בספטמבר 2023 16:07

לילארד יגיע למיאמי השאלה היא מתי ובכמה. אף קבוצה אחרת לא שמה הצעה רצינית כי הוא כבר בן 33 ויש לי היסטוריית פציעות לכן חלון ההזדמנויות שלו הוא בשנתיים (שלוש) הקרובות וזהו.

zivovivo
zivovivo
3 בספטמבר 2023 18:04

אני חם על זאק אידי כבר שנתיים.
הלוואי שיקבל יותר דקות באליפות ויוכיח לכולם שהם טעו לגביו. לדעתי יכול להיות אחלה בנבא יש לו קורדניציה נדירה לגובה והמון תכונות טובות.
וונין גבריאל הוא ווניין גבריאל רול פלייר הבמקרה הטוב בנבא- התחיל בקינגס ראיתי אותו המון ונשאר במערב בפורטלנד ולא ככה שראיתי אותו כל השנים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
3 בספטמבר 2023 19:10

תודה רבה מנחם אחלה מעורב.