בשקט יחסי, עונת דירוגי ה-NBA מתקרבת אלינו. כבר עכשיו היה דירוג מוקדם של בליצ'ר ריפורט שהציב את לוקה דונצ'יץ' במקום השלישי בעולם, וראיתי לא מעט אנשים (שאני מאוד מכבד) שהסכימו איתו. לכן, בהתחשב בזה שאין גם ככה על מה לדבר ובמנותק מהקסמים שהוא עושה במונדובאסקט, הגיע הזמן לדבר על זה. ניקולה יוקיץ' ויאניס אנטטקומפו, בעיניי, שני המקומות הראשונים בכל דירוג. סטפן קרי צריך להיות במקום השלישי, אבל כאן מתחיל החלק המעניין.
בסדרת הכתבות הזאת – שמתחילה בדונצ'יץ' ואולי תמשיך בג'ימי באטלר וג'ואל אמביד (כתלות בדירוגים השונים) – אנסה להסביר מדוע, בעיניי, שחקנים מדורגים גבוה או נמוך מדי. נתעסק בעיקר בכוכבים, כי גם ככה 95% מהאנשים מתעסקים רק ב-20 המקומות הראשונים. אז למה לוקה דונצ'יץ' לא אחד מ-3 השחקנים הכי טובים בעולם?
1.היכולת של הקבוצה בלעדיו – דאלאס סיימה בשנה שעברה במקום ה-11. הם אמנם היו במקום הרביעי עד לטרייד בפברואר, אבל זה שדוריאן פיני סמית' עזב וקיירי אירווינג הגיע היה אמור לחזק אותם, לא ההפך. קבוצה שלא הייתה בפלייאוף או אפילו בפליי-אין לא צריכה לשלוח שחקן לעשירייה הראשונה בעולם.
וזה לא רק ש"דאלאס הייתה ממש גרועה ולוקה החזיק אותה". בשנה שעברה דאלאס הייתה ב-2.1+ כשלוקה היה על המגרש, 3.4- כשהוא לא שיחק (66 משחקים, 36 דקות למשחק), הפרש של 5.5. אם משווים זה אומר שכשדונצ'יץ' שיחק דאלאס הייתה בערך ברמה של פיניקס, כשהוא על הספסל הם היו בערך ברמה של אינדיאנה. לא חריג לשום כיוון.
גולדן סטייט הייתה ב-5.8+ עם קרי, 2.3- בלי קרי (56 משחקים, 34.7 דקות למשחק), הפרש של 8.1. הלייקרס 4.6+ עם לברון ו-3.5- בלעדיו (55 משחקים, 35.5 דקות למשחק), הפרש של 8.1. אוקלהומה הייתה 2.7+ עם שיי, 1.9- בלעדיו, הפרש של 4.6 (68 משחקים, 35.5 דקות למשחק. 23 דקות יותר מדונצ'יץ' סך הכל). שלושתן סיימו במאזן טוב יותר ובמערב.
2.ההגנה. אין איך לסובב את זה – דונצ'יץ' לא שחקן הגנה טוב. אמנם יש לו 1.4 חטיפות למשחק, אבל רוב הזמן הוא בתפקיד חופשי יותר בהגנה והאחרים צריכים לחפות עליו. בשביל להיות שחקן טופ 3 בליגה אתה צריך להיות שחקן הגנה טוב, או לפחות לא מינוס.
לא מקרי שברגע שדוריאן פיני סמית' עזב ודאלאס נתקעה בלי הלפ דיפנדר ראינו אותם קורסים וכמה דונצ'יץ' מגן גרוע. השנה כשיש להם את גרנט וויליאמס, דריק לייבלי ודריק ג'ונס ג'וניור יכול להיות שזה יראה יותר טוב, אבל הוא חייב להעלות הילוך בהגנה. אם סטף (שבעיניי טופ 3 בליגה גם עכשיו) היה שומר טוב בשנתיים האחרונות גם דונצ'יץ' יכול.
המספרים גם מראים את זה ברמה מסוימת. השחקנים שהוא שמר עליהם הכי הרבה בשנה שעברה היו ג'יידן מקדניאלס, האריסון בארנס, ג'רמי סוצ'ן וניקולס באטום – לא אופציה ראשונה או שנייה בקבוצה שלהם – ועדיין קלעו מולו באחוז שקרוב לממוצע הליגה. העין מראה את זה יותר. הוא לא קרוב למה שהוא יכול להיות שם.
3.ההתקפה. מרגיש קצת מגוחך להגיד את זה על שחקן של 32.4 נקודות ו-8 אסיסטים למשחק, אבל ההתקפה של דונצ'יץ' מגבילה קצת את דאלאס. הכדור אצלו ביד או שהוא מחכה על קו החצי.
אלה לא רק 34.2% רעים מהשלוש (כשהוא עם 60.9% טוב מאוד בטרו שוטינג בזכות העונשין), אלא גם 37.6% מההתקפות שנגמרו אצלו בידיים כשהוא על המגרש. לאורך ההיסטוריה של הליגה היו שמונה שחקנים שהגיעו למספרים האלה. הארדן 2019 היה היחיד מהם שעבר סיבוב ראשון, כי הריכוזיות הזאת לא בריאה לשחקן כדורסל.
בשונה מכמעט כל אחד מהם, דונצ'יץ' קיבל את קיירי בדיוק בשביל להוריד את העומס. ההתקפה ירדה מ-38.8% ל-35.7% ב-18 המשחקים האחרונים, וזה בחישוב שכולל זריקות ואיבודים בלבד ולא את כל האסיסטים במהלכים שיצר השחקן. בפועל מדובר בהפרש של מהלכים בודדים, בהתחשב בקצב המשחק של דאלאס וכמות הדקות של דונצ'יץ' עצמו. לא קרוב למספיק וכשיש לידו את אחד משחקני ההתקפה הכי מוכשרים בליגה. הסגנון של לוקה מוציא אותו טוב, ואין הרבה שחקנים שהיית מעדיף שינהלו לך את ההתקפה, אבל מציב תקרה על הקבוצה שלו.
אני חושב שדונצ'יץ' יכול להיות ה-MVP שנה הבאה. אני חושב שמבחינת כישרון הוא גם יכול להיזכר בתור השחקן הכי גדול ששיחק כדורסל אי פעם, ועשה דברים מדהימים רק בגיל 24. אבל כרגע, כל עוד ההתקפה שלו כזאת ריכוזית וההגנה לא קיימת, אין מצב שהוא טופ 3 בליגה. סטף, טייטום, דוראנט, באטלר (דיון לפעם אחרת) ולברון, לפחות אצלי, מעליו.
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 12:17:01אם הכל יתחבר פיקס פאקס השנה בבוסטון, ה MVP יהיה טייטום.
MBK
2 ספט 2023 12:23:18זה רק כי לא היה כבר 5 שנים MVP אמריקאי
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 13:14:19האמת?
יש בזה משהו
אם מחפשים מתחת לבלטות אפשר למצוא אותו ואת פאקינג ג'ימי באטלר
אם שוב פעם הסומאטרי השחור הגדול הגאון או אנטה קמפופו לוקחים אפשר לסגור את האין BA
Berch
2 ספט 2023 12:26:00לוקה ללא ספק מתמודד חזק על "חביב הקהל". לא ברמה ההיסטורית כמו ג'ייסון ויליאמס וחבריו לפוסט שנכתב פה אלא יותר בפרס העונתי.
נראה לי שלשם הוא מכוון את הקריירה
ה GOAT של פרס חביב הקהל היוקרתי
🤓
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 13:16:09תגיד תכשיט, ראית משחק אחד העונה של דלאס שלוקה לא פתח פה על השופטים?
אם אני סילבר, בעיקרון אני לא נותן לו MVP ולא משנה שהוא אחד מ 5 הכי טובים בליגה.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 13:17:14הוא צריך שהשופטים יעבדו בשבילו למד מהשקץ מגיל 15 השופטים עבדו בשבילו אז לוקה אומר עכשיו תעבדו בשבילי
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 15:27:00נו?
אז זה טוב?
הרי בלי כל המשחקים הוא יגמור עם ממוצע של 23 נקודות ועם פחות זריקות מהקו.
MBK
2 ספט 2023 12:22:42זה פוסט עם המון לקות בהבנה, המון
היכולת של לוקה למשוך קבוצה בינונית באופן עיקבי לפלייאוף + היכולת שלו לתפקד בפלייאוף נותנת לו את המקום ה – 3 ללא ספק בכלל
שוב פעם לנסות להסתבך עם סטט׳ לא רלוונטי
אתה רוצה שחקן עם ביצים משיש כמו קובי על אחוזיו הרעים לעונת שחקן של 90/50/40 כמו נאש או כריס פול
האחוזים לא פאקטור בכלל
קארי שחקן שיחגוג 36 במרץ, אם כבר אחוזים אז האחוזים שלו מ 3 בירידה מתמדת
שים את סטף בנבחרת סלובניה ותגיד לי אם היא טופ 8 באליפות העולם, שים כל שחקן אחר לבחירתך
לוקה טופ 3 כיום בליגה undisputed
לשים את לברון לפניו זה או מגוכח או מעיד על מי שלא צפה במשחקים של הלייקרס בשנתיים האחרונות
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 12:39:57תגובה שטוב הייתה אם לא הייתה נכתבת, ומשנכתבה טוב יהיה אם תלווה בהרכנת ראש מעתה והלאה.
MBK
2 ספט 2023 12:53:39אתה מכיל פה את הרפורמה המשפטית?
להבנתי אני לא ממש צריך את האישור שלך להגיב אז תעשה לי טובה ותפסיק לבלבל בביצים
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 13:20:35חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אתה לא מבין, בלי הצומי הוא כמו השקץ בלי מליארד דולאר ובלי החוזים עם נייק וצ'איינה.
חגי, חיבוקים ונשיקות חמוד. תדע שאוהבים אותך.
ד"ר פופרס
2 ספט 2023 16:07:04אני לא אוהב את חגי,בתור יצרן טיטולים מדופלם, חגי מסריח,
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 16:58:52דווקא בגלל זה אתה צריך להבין שהוא בפוטנציה לקוח מצויין.
הוא יקנה מהסטוק המיוחד שיש לך בשותפות עם איב סאן לורן ויקבל גם צופר בקבוק אקונומיקה מהמותג גחבה
זה ללקוחות המיוחדים.
ד"ר פופרס
2 ספט 2023 17:30:31יש משהוא בדברייך רזי,
אוקיי,שיכנעת אותי,נשקיע בגחבה
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 13:49:49מישהו אמר שאתה צריך את האישור שלי?מה אני צריך את האישור שלך בשביל לומר במילים אחרות שאתה מתנה בגסות הרוח?
אה ומאיפה הבאת את הטיעון המטופש לחלוטין על "קארי"והירידה באחוזי השלשות? מה אפילו בסקטבול רפרנס אתה מתעצל לפתוח לפני שאתה פולט שטויות כאן? (אה ושכחת להוסיף כמה סטיב קר וראי הנה אני מזכיר לך)
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 14:15:05אתה חמודי ותותח כמו חזי פיטוסי
קבל נשיקה במצח מתוקי
אוהב אותך
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 14:19:15אוף רזי אני ממש ממש מנסה לא להגיב לך. אני באמת חושש. אתה כל כך שברירי מצד אחד ולא מודע מצד שני שזה באמת דורש טיפול מיוחד. אתה מבין מה אני אומר לך כאן? אתה יורד לסוף דעתי?
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 15:30:55אני יודע מתוקי, אני מבין, אני רואה כמה קשה לך
אבל בסוף גם אתה נשבר. אתה רוקד לפי החלילי
אתה מוזמן לפלוט הכל. אני לא מאיים ולא תובע פה אף אחד לדין.
נשיקות במצח וטפיחה על שכם לעידוד.
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 16:06:33זה לא עניין של תביעה זה עניין של כבוד בסיסי לאדם וערכים מסויימים שאני הולך איתם. אני יודע מצד אחד מהי עומק מחילת הארנב ועד כמה אפשר להכאיב ומצד שני לא מפסיק להתגרות למרות כל כך הרבה מגרעות בסיסיות. יש פער אדיר והמודעות שלך הינה בעייתית בלשון המעטה.
אתה מבין מה אני אומר לך כאן?
ד"ר פופרס
2 ספט 2023 16:08:33חגי ידפקט,לך דחוף לקרדה.אתה מאוס דוחה ומלא רעל,
כמו אחרון הפוליטיקאים במדינת ישראל
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 16:13:48אתה פשוט מתבאס על זה שאני עושה את זה יותר טוב ממך יואל. וזה חבל שאתה לא יודע לפרגן כשאתה רואה כזו גדולה מול העיניים.
או במילים שלך כדי שתבין: לך תחליף טיטול חתכת קונילמל שכמוך.
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 16:24:25שרית מוסרת ד"ש, גם היא אוהבתותך
🙂
נשיקות
היא מדגישה ש: אתה תותח
אין, אין עליך
מתה עליך
אתה הגדול מכולם
https://www.youtube.com/watch?v=IutJKbojB5I
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 16:27:49יואל נשמה, אתה לא צריך להתעצבן.
זה חלק מהעניין באתר. בסוף הארדקור הופס לומדים להנות מזה כי זה מוסיף עניין, פיקנטרייה.
אני אנסה לשכנע את חגי להיכנס לצנטרישוט ואתה תפעיל על 100 אלף סל"ד.
מבטיח לך שהוא לא יוכל לראות את השקץ יותר.
ד"ר פופרס
2 ספט 2023 16:39:01אני ממש לא עצבני,
זה ההייטר שלי,שמתעב חולי נפש אקובים כמו לברונית נתניהו וחגי הממי הלאומי.
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 16:47:03יואל זה רק מראה עד כמה אתה מאוהב בי בסתר. מתי תלמד לבטא את הרגשות האמיתיים שלך יחתכת קונילמל?
MBK
2 ספט 2023 14:22:52שטויות אה …
האחוז של סטף ל 3 בפליאוף האחרון היה 36 אחוז, הנמוך בקריירה שלו
טיעון מטופש אבל נכון
רק לידיעה, סטף היה במקום ה 2 באחוזים ל 3 בכל הזמנים לפני 5 עונות ומאז הוא הוא יורד במורד הדירוג
אז אם אתה מאמין לעצמך אשרייך
אני לא צריך את ה basketball reference לדעת שאני צודק
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 14:26:05אהה אז אנחנו מודדים לפי הפלייאוף האחרון. גאוני.
ובטח שאם אתה מכליל את עונת הפציעה שלו בממוצע הוא בירידה. כן הייתה לו צניחה מוזרה בעונה הלפני אחרונה אז על סמך זה אתה מתבסס?
הבאסה שאני יודע שאתה יודע שאתה כותב שטויות ולא ככה מודדים יכולת בצורה הזו. חבל שהאגו גובר על היושרה הבסיסית.
MBK
2 ספט 2023 15:32:43ניסן
אתה מבין, אני מדבר שטויות
תמשיך להאמין לעצמך ובעצמך
הפליאוף של סטף היה טוב (כולל שיא של 50 בגיים 7 מול הקינגס)
אתה לא יכול לזלזל בזה שהוא קולע קצת פחות טוב מאשר בתחילת הקריירה שלו
הוא שחקן משובח אבל לא טופ 3 בליגה
דדי
4 ספט 2023 02:22:22עזוב אותך מהסלף פרוקליימד ״תותח״ מידן.
.
היית צריך לראות את התגובה המזלזלת שלו לפני שנתיים כש״הסברתי״ לו שאלכס קארוסו (חמישיית ההגנה של העונה שעברה), הוא אחד ממגיני הגארדים הכי טובים בליגה.
אבל לי יש שיטה מאד ברורה במקרים האלה שאימצתי עם מספר גולשים והיא – מי שגם מראה רפות הבנה קיצונית כזאת וגם עושה את זה בזלזול מופגן למי שמעביר לו שיעור חינם = נמחק. לא עונים, לא מתווכחים, לא מתייחסים = נמחק.
.
המלצה אישית לאור מה שקרה לך עכשיו, אבל כל אחד והגישה שמתאימה לו.
The Oak
3 ספט 2023 17:52:23חושב שלוקה אוברייטד… סבבה
חושב שלוקה וטריי יאנג באותה רמה… מעניין מצד אחד, מצד שני, נו באמת… אתה רציני?
דדי
4 ספט 2023 02:23:52לוקה וטריי לא באותו ענף…
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 13:13:54דווקא תגובה נכונה ומדוייקת. כדורסל זה לא התחום שלך ניסני. אתה מתאים לאופניים או לשחייה בדיומא
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 13:11:36לוקה השחקן הטוב בעולם כבר שנתיים. אין לו תחרות בכלל לדעתי. אם היו לידו שחקנים חזקים וסופר טימס היה מזמן מנגב.
נכון הוא בכיין השופטים עובדים בשבילו בwwe זורק ראש ורקדן בטן מדופלם וגם בלי זה הוא הכי טוב בעולם פשוט בכדורסל.
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 13:22:47שימון, זה שהוא בכיין אומר בדיוק ההיפך ממה שאתה כותב. אם הוא צריך לעשות מניפולציות זולות בשביל הסטט אז הוא לא השחקן הכי טוב אלא סתם רמאי מוכשר.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 17:31:23תשמע בכדורסל אמיתי ברור שהסטט שלו היה יורד אבל הוא עדיין תותח. בכדורסל אמיתי עושים סקור 80-90 נק.
זה לא 170-160 חחח ואז אומרים לך כשרון ושטויות אלא בידורסל חוסר הגנות ושופטים שצריכים לנפח סטט לכוכבים
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 13:13:07שמים לפניו את לברון כי יש להאדיר את השקץ בליגת lbj מה אתה לא יודע?
צריך להיות רפה הבנה רציני לשים לב אחד כמו לברון שיכול לקלוע רק לייאפס בזכות השופטים ומגינים בורחים מעל שחקנים עם יכולת. חבל שלא ראינו את לברון משחק בפיבא בקריירה חחח
רועי ויינברג
3 ספט 2023 10:10:31לוקה משחק 5 שנים בליגה, מתוכן הגיע לפלייאוף ב-3 (והשנה לא עשה פליי-אין). היכולת להגיע ולתפקד בפלייאוף רלוונטית גם לקרי, באטלר, טייטום ודוראנט. האחוזים מן הסתם מבוססים גם על הקושי של הזריקות אבל זה בא ביחד – הוא מגיע כל פעם בהכרח לזריקה הכי טובה שאפשר? הוא יכול להיות יעיל יותר? בעיניי כן. עדיף להגיע לזריקות קלות מאשר זריקות קשות, 2 נקודות זה 2 נקודות
.
ריקי רוביו היה השחקן הכי טוב באליפות העולם של 2019. בפעם האחרונה שבדקתי הוא לא היה טופ 3 באן.בי.איי באותו שלב, אין באמת קשר. חצי השנה האחרונה של לברון והלייקרס בעיניי שמה אותו מעליו, אבל כן יש פה דיון (בשונה מהמקרה של סטף, טייטום ובאטלר שזה חד משמעי לדעתי), שם גם היו רוב המשחקים של הלייקרס שראיתי בשנתיים האחרונות
MBK
3 ספט 2023 15:35:04לברון לא הרבה לשחק בחצי השנה האחרונה
הוא היה פצוע ולפני כן הציג בעיקר המון נקודות והמון האשים את ווסטברוק במצב הקבוצה
השינוי בלייקרס לא היה בעקבות לברון
אני מוכן לוותר על לברון תמורת לוקה וחותם שזה שווה לא פחות מאליפות
יאמר לזכותו של לוקה שהוא הוריד קצת במשקל ונראה שרירי יותר
בכללי דוראנט לא פחות טוב מכל שחקן בליגה אבל … בגילו ועם היסטורית הפציעות שלו אני לא יכול לשים אותו כטופ 3
בכל אופן ♥️♥️♥️
אחלה דיון
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 13:09:44לוקה השחקן הכי טוב בעולם בתכלס. הוא בלתי עציר חוץ מדאבל טים תמידי.
לוקח אותו לפני כל אחד אחר.
אחריו סטף.
יוקיץ כנראה אחריהם.
1. לוקה
2. סטף
3. יוקיץ
4. טייטום
5. טריי
6. יאניס
7. אמביד
8. שגא
9. בוקר
10. גה
9.
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 13:23:49שכחת את השקל והגרופי בעשירייה
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 17:42:52נייט. הם מוגנים ע"י הליגה ובמערכת מעיל הרוח. אני מדרג כדורסל אמיתי.
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 18:34:41חחחחחחחחחחחחחחחחח
באמת אחת היציאות הגדולות זה המעיל רוח הזה.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 20:42:40כל הזכויות שמורות לאשך
Avri
2 ספט 2023 13:10:09תודה רועי, פוסט כייפי שכתוב ממש מצויין.
–
דירוגים הם בהגדרה דיון קליל וכייפי לימי קיץ משמימים, וגם כן, בהגדרה, בלתי מדוייקים. ברגע שמקבלים את הקונטקסט הזה ולא עושים מזה מה שזה לא אמור להיות, אפשר להתחיל את הדיון ואפילו להיות ממנו.
–
מסכים איתך שלוקה שחקן ענק, ועל פי העונה החולפת לא טופ 3. הייתי שם מעליו את יוקיץ, אמביד, טייטום, יאניס, דוראנט (עדיין) וגם את דייויס אם הבחור היה טורח להיות בריא מידי פעם. לדעתי סטף (אהובי) כבר לא בחמישייה הראשונה, וממש לא ברור לי למה הזכרת את בשם של לברון בדיון (שחקן עצום, אבל אפשר להכיר בזה שהוא לא מי שהיה בשנה שעברה או לפני שנתיים).
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 13:16:13מה אמביד מעל לוקה חחחח. אמביד זה שחקן קליר פאתס בליגה שלא שומרים. אין לו רבע מהביצים שיש ללוקה.
דוראנט משחק 50 משחקים עזוב היא לא רציני.
Avri
2 ספט 2023 13:57:01אז עכשיו אתה בעסקי מדידות ביצים? אמביד לא לקח אמ וי פי בעונה שעברה, שדווקא אליו נדבקת? לגבי דוראנט – כמו דייויס – צודק לגמרי, אם הם לא משחקים אז הם לא צריכים להיות בתחרות.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 17:32:47פתחתי עסק למדידת ביצים מהצד.
אמביד שחקן ליגה טופ 3 אולי או אפילו אבל בפלייאוף הוא מוריד את מחירי הביצים
Rocky1
2 ספט 2023 18:06:52טייטום לא יותר טוב מלוקה. אפילו לא קרוב.
ברוך רובין
2 ספט 2023 13:44:15רועי לפני שלוש עונות בלי סגל מסייע לידו קרי בקושי נכנס לפליאין האם זה מוריד משהו מהיכולת שלו או מעובדה שהוא היה בין הטובים בעולם ? (ברור שלא).
.
קרי ויוקיץ לעולם לא ענו להגדרה של מגנים טובים ואין אף אחד שישים אותם בחמישייה הראשונה או יגדיר אותם כטובים בעולם.
הבעיה של דאלאס הייתה הגנתית, על כל סל הם חטפו שניים וזה הרבה באשמת הנגרים שסביב לוקה.
ברוך רובין
2 ספט 2023 13:45:30ולסיום לברון? יש לי הרגשה שבקושי צפית בלייקרס העונה, הוא רחוק מהשחקן שהיה וכבר לא עונה להגדרה של מגה סופרסטאר בלתי עציר ( לוקה בהחלט כן).
MBK
2 ספט 2023 14:25:04לברון הנכלולי
שיחק רק עבור השיא של קארים
לכאורה הציג מספרים נאים מול נמושות
כשהקבוצה התגבשה הוא חזר למימדים הטבעיים שלו עם פלייאוף מחפיר
אני בדעה שבשנים האחרונות הסטט׳ בעונה הרגילה זה קומופלאז׳ אחד גדול
בפלייאוף הדברים מתחילים להתיישר
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 17:38:09זה התחיל מהרגע שמגן נופל לידך ומקבל עבירה חחח. הארדן הפך לשחקן היסטורי בגלל שלא יכלו להיצמד אליו מגן היה מרים יד לשמור היה קופץ לו על היד חחחחחחחחח עבירת מגן….אין כמו הבידורסל.
אחד ההילייטס של ליגת הבידורסל מאז ומעולם היה שהשקץ שמר את הארדן מאחורי הגב חחחחחחחח. זה לדורות לא ישכח.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
2 ספט 2023 14:51:32מסכים עם הכל חוץ מהנימה המתנצלת – הוא לא טופ 3 ולא קרוב לזה, בדיוק מהסיבות שציינת.
.
שחקן שנכון לעכשיו לא הצליח בנ.ב.א, וכרגע הוא יותר קרוב להיות קיירי אירווינג מאשר לברון ג'יימס או דרק נוביצקי, וחבל.
.
נקווה שהוא יעשה תהליך דומה לשל לברון ויתבגר. לא יודע אם זה יקרה. לא יודע אם יש לו את המאמן המתאים, די בטוח שאין לו, בקיירי, את הקולגה המתאים, ולא יודע מי יכול להיות מתאים (אולי יאניס או יוקיץ').
.
הוא יותר מצליח מכרמלו אנטוני, זה נכון. נחמה פורתא. מי שטוב לו ושמח כף ימחה.
גיא הירוק
2 ספט 2023 14:56:42רק עונה אחת לפני, לוקה הוביל את דאלאס לגמר המערב.
יש רק עוד שחקן אחד בליגה עם השפעה גדולה יותר בהתקפה (השחקן שהוביל את הנאגטס לאליפות מרשימה).
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 15:33:44לטריי יאנג ישנה השפעה גדולה יותר התקפית מאשר ללוקה. זה מתבטא כמעט בכל נתון שהוא. לאלו שנהגו להביא את ההצלחה הקבוצתית כמדד לשניהם ישנה בדיוק את אותה ההצלחה הקבוצתית (רק לפני 2 עונות טריי יאנג הביא את הקבוצה שלו לגמר המזרח ולולא פציעה ביזרית סיכוי טוב שהיו פוגשים את הסאנס בגמר)
גיא הירוק
2 ספט 2023 15:42:39אני לא מסכים.
יאנג לא מסוגל ליצור לעצמו מצבים ב-ISO כמו לוקה והקליעה שלו לא יציבה מספיק (בעונה האחרונה ממש לא יציב) –
אפילו בקליעה מ-3 הוא היה פחות טוב מתוקה בעונה שעברה.
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 15:45:45אכן עונה שעברה. ממתי אנחנו מודדים על סמך עונה אחת?
ולגבי האיזו.. כשללוקה יעמוד בצבע קלינט קפלה נדבר על יעילות של בידודים..
גיא הירוק
2 ספט 2023 15:54:00תתבונן על נתוני קריירה. תתבונן על מגמות.
היכולת ההתקפית של לוקה משתבחת מעונה לעונה.
מאז עונתו הראשונה בליגה לוקה קולע באחוז אפקטיבי גבוה מהממוצע בליגה,
יאנג רק בעונה אחת קלע באחוז גבוה מהממוצע.
.
אבל יש בזה יותר ממוצעים –
לוקה "מכופף" את הגנות היריבות כפי שרק יוקיץ' מצליח.
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 16:04:13לגבי השימוש בנתונים. ברור לך שזה צריך גם לכלול עונשין נכון? אתה יודע שהם בשיוויון בTS למרות שהעונה האחרונה של יאנג הייתה זוועתית מבחינת קליעה (הכי גרועה מאז עונת הרוקי)
ולגבי כיפוף של הגנות – למה בדיוק אתה מתכוון?
גיא הירוק
2 ספט 2023 16:19:05אם הדיון הוא אודות השפעה של שחקן על הגנות –
אז אחוז אפקטיבי (או לצורך העניין, מידת האיום של שחקן כאשר הוא זורק לסל) חשוב בהרבה מ-TS
.
לוקה מהווה איום גדול יותר כמעט בכל מצב,
בשנה האחרונה אפילו מטווח ה-3
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 16:30:43"אם הדיון הוא אודות השפעה של שחקן על הגנות –
אז אחוז אפקטיבי (או לצורך העניין, מידת האיום של שחקן כאשר הוא זורק לסל) חשוב בהרבה מ-TS"
בחיית גיא. מאיפה אתה מביא את הטיעונים הללו? וכאילו שאין לסגנון המשחק של המאבס לאורך השנים הרבה מאוד תרומה לאחוז האפקטיבי של לוקה (צבע פתוח)
ושוב ממתי אנחנו מודדים על פי שנה אחת?
גיא הירוק
2 ספט 2023 16:38:37בוא נראה.
ללוקה 1.11 נקודות ב-ISO ב53%
אתה באמת חושב שההגנות מתייחסות למשחקו כפי שהן מתייחסות לשחקן שבמצבים דומים קולע 44%?
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 16:41:04אני חושב שזה הרבה יותר מורכב. ושאתה קצת מכופף נתונים (קרי, בוחר את אלו שנוחים לתזה שלך)
גיא הירוק
2 ספט 2023 17:03:39אממ
לא ראיתי נתון אחד שמאשש את הטענה שלך לגבי יאנג.
חגי "התותח" ניסני
2 ספט 2023 17:11:06חשבתי שאף פעם לא תשאל..
כמות אסיסטים לעונה.
אסיסטים באזור הטבעת (שזה בכלל מדהים) מה שמאפשר גם לנגרים כמו קפלה לבוא לידי ביטוי (ובצלחה לקולינס בשנה הבאה בג'אז)
נתוני און – אוף לאורך כל הקריירה (התקפה בלבד. גבוה בהרבה משל לוקה)
אחוזים לשלוש.
מיד ריינג'
עונשין (כלול בTS אז לא באמת צריך להביא)
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 17:45:58בתור אוהד העכברוש שחושב שארהב עוד יבכו שלא זימנו אותו כמו שפופ בכה באליפות הקודמת הוא רחוק מאד מלוקה בעקבות העונה האחרונה. לוקה יכול לקלוע מכל מצב ובכל סוג מהלך. טריי לא. מיאמי חיסלו אותו ברמה שאת לוקה לא היו מצליחים לחסל על 10 נק. טריי שחקן יותר מוגבל התקפית וחלש יותר הגנתית.
בלי קשר הוא מוקף זבל סביבו בהוקס ואין לו שום סיכוי להצליח שם, גם לוקה לא היה עושה יותר שם.
גיא הירוק
2 ספט 2023 19:59:15טוב,
אסיסטים – יתרון 1.3 ליאנג.
נקודות – יתרון 2.1 ללוקה.
בפלייאוף יתרון האסיסטים יורד ל-1.1,
אבל יתרון הנק' צומח ל-6.1
.
למען הסר ספק –
אני לא חלק מגדודי משמיצי יאנג.
הוא מנהל משחק בחסד,
ונתון האסיסטים ללייאפ/דאנק הוא אכן נתון מרשים.
מרשים, אבל לא יותר ממה שלוקה עושה
(כאמור – לטעמי, שני רק ליוקיץ' בהשפעה על המשחק בצד ההתקפים)
גיא הירוק
2 ספט 2023 20:04:30מיד ריינג' –
הנקודה המרשימה ביותר אצל לוקה. הוא יודע להגיע פעם אחר פעם לאותה בלטה (שנחשבת מיד ריינג' קצר) אלכסונית לסל שם הוא או קולע או סוחט עבירה.
בלתי עציר.
הגנות חזקות הצליחו בעבר לעצור את אותן זריקות בתנועה שהוא כל כך אוהב לזרוק בהצלחה מרובה.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
2 ספט 2023 15:43:46כרמלו אנטוני הוביל את דנבר לגמר המערב ב-2009.
מ.ש.ל.
.
אבל ברצינות – לדעתי זה באמת סיפור לברון הצעיר – יש כשרון, יש סטאט בלתי נתפס, (ללברון גם הייתה הגנה, כשרצה) אבל יש גם תקרה ברורה לקבוצה. אפשר להפיל את האחריות על דאלאס/קליבלנד ובצדק, אבל לדעתי זה לא רק עליהם, הכוכב צריך לגלות בגרות ואחריות וכרגע אני לא רואה את זה אצל לוקה. לא אומר שזה לא יקרה, אבל גם ההפך לא נכון – בינתיים אין לו הישגים קבוצתיים יוצאי דופן בליגה.
.
מזווית אחרת – ג'יימס הארדן 2.0 – המון התקפה, מעט הגנה, נטיה להשמנה בקיץ, ושוב – תקרה ברורה בכל הקשור להישגים קבוצתיים.
.
גילוי נאות 1.0 – הכותב אוהד ספרס ומוטה לשחקנים "ספרסיים" – יאניס, יוקיץ', סטף ודומיהם.
.
גילוי נאות 2.0 – ההטיה בגילוי נאות 1.0 לא אומרת שאני טועה במקרה הזה.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 17:39:07חחחח קרוב להיות לברון? הוא כבר הרבה מעל לברון. שהוא ילך לקנות אליפויות אז יוכר גם רשמית
רועי ויינברג
3 ספט 2023 10:12:04לא לגמרי מסכים. הוא כן הצליח וכן בדיון בעיניי, אבל יכול להיות טוב משמעותית ממה שהוא הראה עד עכשיו. לא חושב שראינו ממנו יותר מדי התקדמות וזה מה שמבאס אותי כי הכישרון שם פסיכי (ולכן יש מצב שהוא גם יהיה אמ.וי.פי ושהפוסט הזה יראה ממש רע בעוד כמה חודשים)
גיא הירוק
2 ספט 2023 14:53:59כמה נקודות על הדיון המשעשע –
פלייאוף מחפיר.
24.5 ב-54.6% אפקטיבי לצד 9.9 רב' ו-6.5 אס'.
גמר המערב מהפלייאין אחרי החזרה מפציעה בשלהי העונה.
27.5 נק' למשחק מול הנאגטס.
בושה…
.
זה לא משנה את דעתי שלוקה, גם בעונה בה החמיץ את הפלייאוף הוא שחקן טופ 4 בליגה (בדרך כלל טופ 3, אני מכניס את אמביד של השנה שעברה לרשימה)
המץצמד הנ"ל לצד יאניס ויוקיץ' שמוביל את הרשימה בגאון הם רמה משל עצמם.
.
מילה על אחוזים –
נתוני דרגת הקושי של מה שדונציץ' מבצע, היכולת הפסיכית שלו ב-iso (אין שחקן בליגה שמתקרב למשוואת כמות הנקודות ב-isoו היעילות בה הוא משיג אותן) הופכים את ההתבוננות על האחוזים שלו כנתון בודד לבעיית.
.
חשיבות ההגנה בהתבוננות על דירוגים (חסרי משמעות) –
במילה אחת?
יוקיץ'.
.
רועי,
כיף לקרוא כל פוסט שאתה כותב. תודה.
MBK
2 ספט 2023 15:17:38מצד אחד אתה אומר שסטט ואחוזים זה לא ומצד שני אתה מציג את הסטט של לברון כאילו מדובר בסיפור הצלחה פנומנלי
לברון לא מגיע לרבעים האחרונים
הוא יידה מדאון טאון ולא פגע
קבוצה מהפליאין? אתה מסנה לגנוב דעת
זאת קבוצה שונה לחלוטין שהגיעה במומנט חזק מאוד
הלייקרס בשליש השני הייתה קבוצה שונה ודגש על קבוצה
לברון עד השיא שיקח כמו אגו מניאק פסיכי, גם במשחק ששבר את השיא מול OKC הוא קלע 38 מתוכם 36 ב 3 הרבעים הראשונים + הפסד במשחק
הוא לבטח לא שחקן יותר טוב מלוקה ובשורה התחתונה שלך אתה מסכים עם זה
במקום ללגלג על דיונים ולזרוק סטט כחכם באדם מוטב שתתייחס לגופו של עניין
תודה
גיא הירוק
2 ספט 2023 15:23:41לגופו של עניין –
יש המון מדרגות בין סיפור הצלחה פנומנלי לבין "נכלולי".
ראיתי לא מעט משחקי הלייקרס בשנה שעברה,
כולל כל משחקי הפלייאוף –
ללברון חלק לא קטן (לצד ההגנה הנהדרת של דייויס) בעובדה שהלייקרס הגיעו לגמר המערב.
MBK
2 ספט 2023 15:29:59הלוואי והיית צודק
בעידן שלפני הטרייד על ווסבטורק הוא התעסק בעיקר בצבירת נקודות
הלייקרס היו שכונה ולברון ניצל את זה עד הקצה
בגילו המופלג ועם הקילומטראז שלו כל הופעה שלו היא בגדר נס אבל הכדורסל שלו לא היה מהנה
הוא זורק המון מ 3 (כולל מהלוגו)
זה לא כדורסל שאני אוהב לראות
הוא דועך לקראת הסוף והלייקרס בכללי לא שיחקו טוב במשחקים על יום מנוחה אחד (כפי שהיה בגמר)
בכל אופן זה לא שחקן שניתן לומר עליו שהוא טוב מלוקה או טופ 10 בליגה
לחלוטין לא, בטח לא ברמת הכשרון שיש כיום בליגה
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 15:34:27השקץ והגרופי עדיין טופ 10
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
2 ספט 2023 17:46:42בבידורסל לא בכדורסל
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 18:34:58יפ
The Oak
3 ספט 2023 17:47:20לברון מקום 2 בכל הזמנים. פחות טוב מלוקה כיום.
MBK
2 ספט 2023 15:25:54במשחק האחרון מול דנבר הוא קלע 40
31 במחצית הראשונה
3 ברבע האחרון עם 1 מ 6 מהשדה
לא יודע לפי איזה סטנדרטים אתה עובד אבל שמחתי לשעשע אותך
ואגב 27.5 למשחק לא שווים הרבה אם השורה התחתונה היא סוויפ
IDO
3 ספט 2023 14:48:1027.5 נקודות, משלושים זריקות. קצב של 100 זריקות למשחק, מספר קצת יותר טוב
ברוך רובין
2 ספט 2023 15:26:06לברון עדיין שחקן מצויין פשוט הוא לא הסופרמן הבלתי עציר שהיה שיכל לכופף את המשחק כאוות נפשו. כיום לברון לא עונה להגדרה של מגה סופרסטאר, הוא בהחלט עדיין אולסטאר (לוקה בהחלט עונה להגדרה של מגה סופרסטאר.
ד"ר פופרס
2 ספט 2023 16:03:58אחלה סיכום לטופ 5 שיקוצים בWWE
דונצ'י לא משפר את השחקנים סביבו במיל, נהפוך הוא,הוא מסרס אותם.
הוא לא עושה הגנה בכלל.
הביאו עוד כונפרה עוד יותר גרוע ממנו.
הם הולכים להתרסק בקול תרועה נודית.
לא אוהב אותו.
דוקטור רזי הופמן
2 ספט 2023 16:29:52+1966
אבל הוא כן בכל עשירייה הפותחת. בעיקר בעשיריית השקצים.
ד"ר פופרס
2 ספט 2023 16:31:32לא נכנס לקטנות,נתתי לו טופ 5 בשיקוציידה.
מנחם לס
2 ספט 2023 21:12:47תודה רועי. יצרת כאן אחלה מלחמת מילים.
אבי טרכטמן
2 ספט 2023 22:46:51כתבתי בפוסט שלי על בודירוגה
מאד מאד אהבתי את דונצ׳יץ׳ כשהוא הגיע לליגה, אבל הוא ממאיס את עצמו. בול הוגר שאין דברים כאלה ,שגם לא עושה הגנה. קראתי לו שם ״מרבורי משופר״, וכרגע אני עומד על כך שזה נכון.
זה יכול להשתנות, אני לא אומר שלא. הכשרון שם ואפילו יותר מכך (כן, הבחור מוכשר ברמות קשות), אבל הוא צריך לשנות סוויץ׳ רציני בראש.
אצלי, לא רק שהוא לא בין שלושת השחקנים הטובים בעולם, הוא אפילו לא בין שלושת הפוינט גארדים הטובים בעולם. אני לוקח לפניו גם את סטף, גם את שג״א וגם את ג׳מאל מורי. שלושה שחקנים שאשכרה עוזרים לקבוצה שלהם להיות אחלה.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
3 ספט 2023 00:04:38ב-ד-י-ו-ק
אשך טמיר המקורי
3 ספט 2023 06:04:15אתה צודק.
יש לו סקילס ברמות הגבוהות ביותר בהיסטוריה (להארדן, למשל, שמשווים אותו אליו מעולם לא היה רבע מהסקילס שלו).
אבל הוא הפך לבול הוג, זורק בלי סוף ובלי קשר לשלוש, והעיסוק הבלתי פוסק בשופטים במקום במשחק וביריבה.
בלתי נסבל.
אבל שחקן על.
נקווה שיקבל לום בראש שיסדר אותו.
בינתיים, גם באליפות אירופה הוא מפגין את אותם חוליים, שזה סימן רע מאוד לפרוגנוזה.
רועי ויינברג
3 ספט 2023 10:12:31בול
The Oak
3 ספט 2023 17:45:54אחלה אחלה בודירוגה,
מבין אותך אבל נראה לי שקצת הגזמת עם דונצ'יץ'.
רן הנרגן
2 ספט 2023 22:54:56לוקה לא יהיה אלוף נבא לפני שיפנים שצריך לתת תחת בהגנה.
עמיחי קטן
3 ספט 2023 00:28:52תודה רועי.
גם אחרי עונה פחות מוצלחת, לוקה הוא אחד מאותם יחידי סגולה שנמצאים בטופ של שחקני הליגה בכל רגע נתון. היחידים שאני מרגיש בנוח להגיד עליהם את זה חוץ ממנו כרגע הם יוקיץ', סטף ויאניס.
The Oak
3 ספט 2023 17:44:24נכון. לוקה רביעי.
הציפור הנדירה
3 ספט 2023 00:52:2334.2% מהשלוש הם ממש לא אחוזים רעים אלא סבירים, בינוניים פלוס.
משתיים אחוזים כאלו הם רעים, ומהקו זוועתיים.
רועי ויינברג
3 ספט 2023 10:13:18מתחת לממוצע הליגה של 36.1%. דרגת הקושי של השלשות של לוקה גבוהה יותר, אבל זה שהוא לוקח זריקות קשות לא בהכרח תירוץ לדעתי
IDO
3 ספט 2023 02:16:35למי שרואה רק פלייאוף ויש זכרון של ארבע שניות מדובר בשחקן אלמוני.
אשך טמיר המקורי
3 ספט 2023 06:12:38הוא פנה לצד האפל ודאלאס קרסה השנה הרבה גם בגללו.
האובססיה לעיסוק בשופטים, הבול הוגיות, וההשלכות משלוש בלי בקרה פוגעים בו ובקבוצה מאוד.
ההגנה דווקא השתפרה.
הכישרון הוא על זמני.
יש לו סקילס בכל חלק בהתקפה, דבר שמעולם לא היה למשל, להארדן שמשווה לו מבחינת סגנון המשחק.
הוא מר מאני טיים ומשליט רצונו על המשחק, בין היחידים שיכול להוביל קבוצה להצלחה בפלייאוף על גבו.
עם כל המגרעות שהוא פיתח, משפט כמו "טייטום, דוראנט, באטלר ולברון" הוא מגוחך.
לברון גמור כבר כמה שנים טובות, טייטום סקורר חד מימדי יום עסל יום בסל, באטלר נגר, ודוראנט סקורר בלבד מבוגר ומעבר לשיאו.
Jonathan
3 ספט 2023 08:29:11תודה רועי,
הבעיה העיקרית של דאלאס זה ההתבססות על לוקה. אין משחק שלו בלי הכדור – לא בהגנה (איפה במטבע הדברים הכדור לא אצל הקבוצה) אבל גם לא בהתקפה.
הוא אולי יצליח להפתיע אבל יש מצב שהליגה כבר מוכנה לשחקן כמוהה. היה לקבוצות את אותו הסיבוב עם הארדן בעונת הMVP שלו. פחות מתרגשים כבר.
אם לושה יחזור עם קצת יותר הגנה ואיזושהי תוספת של קאץ' אנד שוט שייגוון את ההתקפה כשהוא לא עם הכדור – אז יש על מה לדבר.
.
להביא מישהו כמו קיירי שהוא די המקבילה שלו בעניין זו בערך הדרך הכי פחות טובה להוריד עומס. במקום לפתח התקפה שבה כולם מהווים איום והיריבה צריכה להתכונן אליה הרבה יביאו עוד שחקן שצריך להתכונן ללשמור עליו באותה הדרך ששומרים על לוקה.
חוץ מזה – מאיזו קבוצה קיירי כבר הוריד עומס? בעיקר יוצר עומסים נפשיים.
רועי ויינברג
3 ספט 2023 10:06:05תודה לכולם (וסורי על הדיליי בתגובה, יום עמוס אתמול). דיון מאוד מעניין בתגובות
yaniv
3 ספט 2023 13:01:15תודה רועי, פתחת פה דיון מעניין אבל כפי שכתבת בעצמך הפוסט הזה הולך להתיישן רע ואפילו רע מאוד.
לפחות לפי חלק מהתגובות של אנטי דונציץ זה נראה שפשוט לא מבינים מי זה דונציץ ומה היכולות שלו.הקיצר כל מי שלא מחשיב אותו טופ 3 או אפילו אלה שממש חושבים שהוא אפילו לא טופ 3 ברכזים הכובע שאתם הולכים לאכול יהיה כל כך גדול שתצטרכו כמה ארוחות בשביל לאכול אותו
The Oak
3 ספט 2023 17:43:09רגע…
מי לקח אליפות השנה? דנבר
מי לקח אליפות שנה שעברה? ג"ס
מי לקח אליפות לפני כן? מילווקי
אוקיי אז מקומות 1, 2, 3, זה יוקיץ, יאניס וקרי בהתאמה
עכשיו תתחילו לדרג את האחרים.
לדוגמא, את לוקה שלא הגיע לפלייאוף השנה.
וכן, אני לא אובייקטיבי כי אני מעדיף שחקנים שעושים הגנה, ואינם בעלי משקל עודף.