מעורב הופס לשבת, כולל אתגר / מנחם לס

1.ארה"ב פגשה ביריב אירופאי ראשון, גבוה וחזק, וניצחה בקושי 73-85

אפשר לסכם את משחק ארה"ב בדברי מאמן מונטנגרו Boško Radović:

"We played tonight one of the best games ever."

ארה"ב, 320,000,000 תושבים ניצחה את מונטנגרו, 600,000 תושבים. אבל איך ענה לי המורה שלי קווינט בכיתה ב' כששאלתי אותו – אוהד הפועל חיפה שרוף – איך זה שהפועל טבריה (אז 40,000 תושבים) מנצחת את חיפה (אז 160,000 תושבים)?

"בכדורגל צריך רק 11 אזרחים".

התוצאה הסופית משקרת כי המשחק היה צמוד יותר מאשר מראה התוצאה. רק התפרצות סופית של אנטוני אדווארדס, טייריס הליברטון, ושלשה של אוסטין ריבס פתחו את הפער.

אנטוני קלע את כל 17 נקודותיו בחצי השני בג'אמפרים וכניסות. הליברטון כיכב בשני צידי המגרש. המשחק הזה אותת בדגל אדום לפני הפגישה נגד ליטא הענקית ביום ראשון.

מונטנגרו, מלאה בשחקנים גבוהים ומשחקת בבטחון, הובילה במחצית ולא הניחה לאמריקאים לפתח את משחקם עד הדקות האחרונות.

סטיב קאר ניסה להרגיע את שחקניו האמריקאים כשאמר שהוא מעדיף משחק כזה על משחק בו האמריקאים מנצחים על 40 נקודות. "חשוב שנהיה במשחק בו כל פוזשיון נחשב וכל שגיאה עלולה לגרום להפסד. זה היה נסיון מצויין לשחקני הצעירים, ואהבתי את הצורה בה סיימנו את המשחק. כל המשחק היה שיעור שהיינו חייבים לעבור".

החולשה של האמריקאים היא SIZE. ארה"ב החליטה למפרע להופיע עם קבוצה נמוכה. ביני לבין שימון, לא הייתה לה הרבה ברירה מאחר ולאמריקאים אין סנטרים בגיל 23 ומטה מספיק טובים לשחק ברמה הזאת. מונטנגרו הייתה דוגמא קלאסית של כל המזרח אירופאיות: SIZE וסנטר טוב מאד (במקרה של מונטנגרו ניקולה ווצ'צ'יק משיקגו בולס).

מהרבע הראשון המונטנגרים הכניסו כדורים לצבע והתקיפו את ה-OFFENSIVE BOARDS. היה להם יתרון של 11 ריבאונדים כבר ברבע הראשון. הם סיימו את המשחק ביתרון של 17 ריבאונדים (31-48). עליך להיות הרבה, הרבה יותר טוב עם כל שחקן שלך על היריב אם אתה במינוס 17 ריבאונדים ומקווה לנצח, והאמריקאים לא יהיו טובים יותר בכל עמדה כדי לבטל חסרון של 17 ריבאונדים בכל משחק.

ווצ'צ'יק שיחק כמו כל שחקן NBA בקבוצה הנגדית משחק נגד האמריקאים: הרבה מעל יכולתו הממוצעת. ווץ' קלע 18 עם 15 ריב' כשבכל תנועה שלו ראית "אני אראה להם". זה קורה לאמריקאים בכל משחק נגד קבוצה שיש לה כוכב NBA נגדם.

אז מה יקרה כשישחקו נגד לוקה? האם הסלובני ישפוך עליהם 50?

2. נטליה בריאנט, בתו הבכורה של קובי, זורקת את הפיץ' הראשון עבור הדודג'רס ב-"יום הממבה" שלהם

הקשר בין קובי בריאנט לקבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס הוא ארוך ימים וידוע. משך כל הקריירה שלו בלייקרס ועד יום מותו, קובי היא שפוט על הקבוצה. אחרי עונת ה-NBA הוא היה אורח קבוע בחדר ההלבשה שלהם, ידיד של השחקנים, וצופה קבוע בכל משחקיה הביתיים של הדודג'רס.

הדודג'רס הלכו ABOVE AND BEYOND לשמור על יחסים עם המשפחה ואף החליטו על MAMBA DAY לזיכרו של קובי. נטליה בריאנט – תמירה ואתלטית טובה (היא סטודנטית, דוגמנית מקצוענית, ומשחקת כדורעף בקבוצת הנשים של אוניברסיטת USC) – הוזמנה לזרוק את הפיץ' הראשון במשחק נגד הרדס.

3. סטפן קרי מקנא בלברון (בדבר אחד)

L-O-N-G-E-V-I-T-Y. אריכות ימים בכדורסל

קשה להאמין כיצד החיים של לברון ג'יימס וסטפן קרי קשורים אחד בשני. הם אפילו נולדו באותו בית-חולים! (אמת לאמיתה!). הם ידועים כשני הסופרסטארים הנעלים של ה-NBA. הם שיחקו אחד נגד השני בגמרי ה-NBA, ניצחו והפסידו אחד לשני.

לברון מבוגר בכמה שנים מסטפן. סטפן התראיין לאחרונה בתכנית של גילברט ארינאס, ונשאל אם יש דבר אחד שהוא מקנא בלברון ג'יימס. הוא הגיב שהוא מקנא ב-LONGEVITY שלו. באריכות הימים של משחקו, והשנים שהוא עוד ישחק בהן.

ואז הוא הוסיף:

It’s somewhere in that [LeBron James] range, but I never imagined myself being the forty-plus dude trying to hold on for dear life,” Steph told Gilbert Arenas. “But who knows what my body will look like or feel like at that point? I got three years left on my deal, including at .least that, and then kind of figure it out from there.”

I am blessed to know and hope that no matter how many years I do play, playing for one franchise and being a part of that group of the legends that have accomplished that feat and won at the highest level and all that,” continued Steph. “I don’t ever take that for granted either.”

You got the Kobe [Bryant]’s, the Magic [Johnson]’s, Dirk [Nowitzki], Tim Duncan, those guys helped establish a culture, won, did it with a lot of different roster combinations and different parts in their career,” he added. “I don’t put too much of a timeline outside of my contract now just knowing that will give me 38 and 17 years in the league. I ain’t skipping out to go play golf just yet.”

סטפן הוא בשנה השנייה של חוזה מובטח לארבע שנים שמשלם לו $215,353,664. הוא יהפוך לשחקן חופשי בסיום עונת 2025-26, כשהוא יהיה בן 37.

4. פול ג'ורג' מנבא מי יהיה ה-ROY, וזה לא ויקטור וומבה

באפיזודה האחרונה שלו ב-Podcast P שלו, פול ג'ורג' בוחר בצ'ט הולמגרן כ-ROY של העונה הבאה. הסיבות שהוא בוחר בו לפני ויקטור וומבה? "הוא מבוגר יותר, בשל יותר, והעיקר הוא ישחק הרבה יותר דקות ב-OKC מאשר ויקטור בספארס". הוא מוסיף:

"למרות שצ'ט היה פצוע עונה שלמה, הוא חי ונשם עם הקבוצה, וזה נסיון חשוב לרוקי בקבוצה"

5. קליי תומפסון מבטיח לאוהדיו בסין: בשנה הבאה אני בא אליכם עם טבעת חמישית"

קליי נמצא בסין כנציג חברת הסניקרס הסינית ANTA אותה הוא מייצג עם ENDORSEMENTS שמכניסים לו הון. הוא היה במצב רוח טוב והבטיח שהוא חוזר בשנה הבאה עם טבעת חמישית.

בנוסף:

6. אני מנסה פעם נוספת לאתגר אתכם באתגרים

פעם, לפני שנים רבות (1993-1996), הכנסתי אתגרים כשכתבתי בעתון 'מעריב'. השיא היה פעם אחת כשקבלתי מעל 1,000 תשובות, ואז לא היו טלפונים סלולריים, האינטרנט היה בחיתוליו, ולרוב הקוראים עוד לא היו מחשבים אז את כל התשובות קבלתי במכתבים.

בקיץ 1994 גייל ואני שכרנו דירה בבית ינאי, העיירה הצמודה למכמורת. יום אחד – זה תמיד היה ביום רביעי – אתגרתי את הקוראים בשאלה מסויימת (כבר שכחתי מה שאלתי). ב-7 בבוקר מישהו דופק בדלת ומעיר אותנו. זה היה מנהל הדואר של בית ינאי. הוא הזהיר אותי שכבר ישנם למעלה מאלף מכתבים עבורי והדוור לא יכול להביאם לביתי, ובבקשה שאסע לבית הדואר ואאסוף בעצמי את האלף+ מכתבים (כמה הגיעו בקופסאות עם ממתקים ושוקולד לענג את גייל ואותי).

לקח לי יום שלם לפתוח את כל המכתבים – במעטפות שונות, כתבי חרטומים, קופסאות, ומה לא – ועוד יום לקבוע את המנצחים. המנצח היה ערן הוזיאס מנתניה, ושני ערן סורוקה בן ה-12. בני ה-80 באתר זוכרים את השם הוזיאס – מגן שמאלי של מכבי נתניה בשם יעקב הוזיאס, אביו של ערן!.

באתגר אחר הייתה מלחמה בין ילדי ישיבת 'ירדן' בבני ברק שייצג אותם אסי שלם (עתה אחד מכתבי האתר המצויינים), לבין "מועצת החכמים של גבעת חיים (מאוחד)", ובני הישיבה ניצחו את הקיבוצניקים 27-35!!! עשיתי מזה עניין גדול בעתון איך בני הישיבה תקעו לגבעת חיים. במכתבים למערכת היו שלושה שביקשו להבהיר שזה היה 'המאוחד' ולא 'איחוד'.

אני לא זקן סנילי ואני יודע שהיום זה לא 1994. היום לאנשים אין יותר מעשר דקות לבזבז על 'אתגר' או כל דבר אחר מסוג זה. אבל אולי יהיו כמה שיסכימו לנסות את כוח ידם. אם אקבל 10 תשובות לאתגר אהיה מאושר.

אז הנה האתגר: היתה קבוצת מומחים שבחרה את 5 הלייקרס הטובים ביותר בכל עמדה, עם תמונותיהם. האתגר הוא לתת שמות לנבחרים, חמישה בכל עמדה (אני לא מסכים עם כל הבחירות). למשל פאו גאסול הוא לא הפאור-פורוורד מס' 1 של כל הלייקרס בכל הזמנים, אבל זה לא האתגר. האתגר הוא לתת שמות, והמנצח יהיה זה שיבחר נכון כמה שיותר מה-25. אנא כיתבו לפי הסדר:

פוינט גארד: 1. מג'יק, 2. ג'רי ווסט, 3. -, 4. דרק פישר, 5. –

שוטינג גארדס: 1.

וכו",

את התשובות תשלחו עד חצות יום ראשון לאימייל שלי

meless1937@gmail.com

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
IDO
IDO
2 בספטמבר 2023 5:15

תודה מנחם. בעייני אם סטף קארי מצליח להשיג לסיפי3 טבעת הוא העז. כאן ועכשיו!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
4 בספטמבר 2023 1:20
Reply to  IDO

עדיין הוא לא יוכל להיחשב יותר מייקל ואף לא כמוהו, כי זכייה נוספת באליפות לא לצמצם את הפער בין קארי למייקל ועדיין מייקל יהיה מנהיג ווינר גדול יותר, חכם לא פחות ומוסר לא פחות טוב ביחס לעמדתו, ריבאונדר לא פחות טוב אם לא יותר, חוטף וחוסם גדול יותר במידה משמעותית, שחקן הגנה טוב בהרבה, ורק באחוזי קליעה מהשלוש ומהקו קארי גדול יותר באופן ברור, ובמכלול היכולות ותכונות מייקל עולה על קארי בבירור וזה יישאר כך גם עם אליפות נוספת לקארי.

אשך טמיר המקורי
2 בספטמבר 2023 6:53

תודה דוקטור.
ג"ס בחיים לא לוקחים טבעת.
אין לי שום ספק שסקוט הנדרסון יהיה רוקי העונה.
הוא הכי מוכן, הכי מלא מוטיבציה, ויקבל קבוצה שלמה ליד לעשות בה כרצונו.

חגי "התותח" ניסני
Editor
2 בספטמבר 2023 10:23

צודק. ואם בטעות יתפלק והם יקחו אזי זה מכור וכו'. איזה כיף זה להיות אט"מ. לחיות בווין ווין מתמיד

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
2 בספטמבר 2023 7:09

מסכים עם פול ג'ורג' שלהולמגרן יש יתרון של ניסיון, למרות שלא שיחק (אאל"ט היה קטע כזה גם בין בן סימונס לדונובן מיטשל, כשאצל סימונס זו היתה, בפועל, שנה שניה), ושגם יקבל יותר דקות מויקטור (בעולם בלי פציעות, לפחות. נראה איך שניהם יסתדרו בעניין הזה). אבל לדעתי יזכה שחקן מקבוצה חלשה יותר – הנדרסון, הבחור של שרלוט, אולי אחד התאומים, וכו'.
.
בלייקרס אני מזהה 16 ויש לי ניחוש מבוסס לשניים נוספים. אחלה חידון.
.
תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

פול גורג מדבר שטויות אין שום סיכוי שצט יהיה רוקי העונה

ברוך רובין
ברוך רובין
2 בספטמבר 2023 9:20

ברור הוא בקושי יקבל אור ירוק ובצדק, יש שם מגה סטאר שמחכה להתפוצץ. הנדרסון או וובניאמה אלו האפשרויות היחידות

אשך טמיר המקורי
2 בספטמבר 2023 8:04

דייוויס כזה רכיכה שהוא אפילו לא מופיע ברשימה כסנטר, אלא כ-PF.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ליטא זאת היריבה הרצינית הראשונה שארהב תפגוש בטורניר. נראה איך ילך. ל2 הנבחרות אין ככ על מה לשחק ולכן מניח תהיה פחות אינטנסיביות מהרגיל. חבל שהמפגש מול ליטא לא היה לפני מונטנגרו.
עד כה ארהב פגשה רק נמושות. יוון מאד חלשה בלי יאניס ודורסי זה לא באמת יריבה.
אני מקווה שברבע הגמר לא יצא לה איזה פורטו ריקו או משהו כזה

ברבור שחור
ברבור שחור
2 בספטמבר 2023 8:38

אני מחכה למפגש בין קנדה לארהב ( למרות שהאחרונה כנראה תאכזב ולא תגיע לחצי או לגמר)
אם הקנדים מנצחים אני לא ממליץ לאף אחד מהנבחרת האמריקאית לחזור למדינה.
מה הסיפור של יאניס והווריורס ? זה אמיתי ?
הלייקרס לא מעניינים !
וומבי רוקי העונה !

האווי לאסוף
האווי לאסוף
2 בספטמבר 2023 8:44

תודה רבה מנחם ושבת שלום לכולם

Yinon Yavor
Editor
2 בספטמבר 2023 8:57

זיהיתי 21 (אני חושב. הולך לבדוק לגבי שניים שלא הייתי בטוח).

Yinon Yavor
Editor
2 בספטמבר 2023 9:32
Reply to  Yinon Yavor

צדקתי, ונזכרתי בעוד אחד – 22

רן הנרגן
רן הנרגן
2 בספטמבר 2023 9:00

הקבוצות של קר תמיד לוקות בריבאונד. ב 2022 וויגינס ולוני השתלטו על הריבאודים ושלחו את בוסטון לישון. אבל בדרך כלל הן מפצות על זה בקלעות מהשלוש. השנה לא ולכן הפסידו לליקרס. הן תמיד טובות מאד בהגנה.
.
לנבחרת ארה"ב יש הגנה ואין ריבאונד וקליעות משלוש. חסרון הגובה הוא לא המשתנה המשמעותי.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
2 בספטמבר 2023 9:02

ארה"ב צריכה לשתף הרבה יותר את קסלר , פורטיס ולתת לגקסון הרבה יותר דקות למשחק.עם גרעון עצום בריבאונדים זה רק ענין של זמן להדחה.
אישית לא סומך על אדוורדס, לא רואה בו בעתיד כוכב על. לא רואה אותו שם איזה 50 נקודות במשחק בהמשך הטורניר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
2 בספטמבר 2023 14:33

קסלר זה רעיון מצוין.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
2 בספטמבר 2023 9:11

מוקדם מאוד לקבוע מי יהיה רוקי העונה.
ויקטור צריך להתרגל לליגה.
הולמגרן – ישחק מספיק משחקים?
הנדרסון – ישחק לצד לילארד?
האחים תומפסון גולמיים מידי.
קיונטה גורג- אפשרי
קוליבלי- אם ישחק בירדן.

Guy d
Guy d
2 בספטמבר 2023 9:12

PG magic, jerry west, Derrick fisher, nick van axel
SG Kobe את האחרון אני מזהה בפנים אבל לא זוכר שם
SF Labron, Lamar odom
PF Pao gasol, AD, Big shot horry
C Kareem, Shaq, Wilt chamberlain, Divac

רן הנרגן
רן הנרגן
2 בספטמבר 2023 9:13

ההפסד לברזיל הוא על שרגא. ככה זה כשאתה האלפא דוג של הקבוצה שלך. אבל גם המאמן כשל.

Berch
2 בספטמבר 2023 10:02

אחלה מעורב לשבת
צ'אט הולמגרן התעבה והעלה מסה כשישב בחוץ….
נקווה שהברכיים יחזיקו

דן רוזנבלום
2 בספטמבר 2023 10:15

כיף! אתגרים זה כיף אני הייתי שמח אם היית ממשיך והופך את זה לשטיק של המעורב!
חחחחח, שלחתי לך למייל יחד עם הערות שכדאי שתדע…

אחלה סופ"ש דוק!

Yinon Yavor
Editor
2 בספטמבר 2023 11:00

לא זיהיתי את הפאוור השני והחמישי, ואת הסמול הרביעי

MBK
Editor
MBK
2 בספטמבר 2023 12:39
Reply to  Yinon Yavor

נראה לי שמדובר בג׳אמל ווילקס, וורן מיקלסון ובוב מק׳אדו

אלכס דוקורסקי
Editor
2 בספטמבר 2023 11:53

מנחם, תודה רבה.

MBK
Editor
MBK
2 בספטמבר 2023 12:40

צדק לבתולים
זרקו את AC גרין על לא עוול בכפו

Klay Thompson
Klay Thompson
2 בספטמבר 2023 13:24

עד עכשיו מי שהכי מרשימות באליפות זה לטביה (איזה צ'אקות הם דופקים) בהובלת Žagars וברטאנס שלא מחרב ולא מכריח (כמעט). ספרד עם האחים. גרמניה עם שרודר בתפקיד עוף החול וכמובן סלובניה.

Klay Thompson
Klay Thompson
2 בספטמבר 2023 13:40
Reply to  Klay Thompson

ומה תגידו על ברזיל שניצחה את קנדה/אוקלהומה?? לא יודע אפילו איך קוראים לשחקן הברזילאי שעשה צחוק מברוקס ועבר אותו כמו מים במסננת (שחקן שנבחר לחמישיית ההגנה השנייה של העונה).

אור
אור
2 בספטמבר 2023 14:38
Reply to  Klay Thompson

נראה לי דו סאנטוס

Klay Thompson
Klay Thompson
2 בספטמבר 2023 21:43
Reply to  אור

כן אני גם חושב. אחלה אליפות עד עכשיו השופטים נותנים לשחק ומאפשרים מגע.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
2 בספטמבר 2023 15:32

אחלה מיץ רימונים עם הקפה,תודה מנחם
קליי תומפסון מבטיח לאוהדיו בסין: בשנה הבאה אני בא אליכם עם טבעת חמישית"
גוואלד.לא מאמין שקליי בעצמו מאמין באמירה הזאת.
כל פוליטיקאי רקוב מדבר ככה לפני הבחירות. למה לזיין את המוח?
כנראה מכירות נעליים.
סקוט אנדרסון ROY ב1000%

דן רוזנבלום
2 בספטמבר 2023 15:54
Reply to  מנחם לס

כל כך נכון אה?
הישאלים לא יודעים אך לפרש הוראות.
הכל מהביצים והיצר.

Inconsequential Beings.
Egoistic Ratardid Animals.

שיהיה לך שבוע טוב ד"ר.
אחלה ניסוי.

אם תפרסם את תיבת הדואר האמיתי שלך, הפיזית…באטלנטה…
אני אשלח לך משהו נחמד…

אבל הישראלים, הם ישלחו לבטח משהו פחות נעים.

Got Dang Jews.

דן רוזנבלום
2 בספטמבר 2023 15:54

*הישראלים

thetroll
thetroll
2 בספטמבר 2023 18:08

יש לך את זה ביותר התנשאות? אז לא קראו עד הסוף מה קרה? כאילו יש פה קטע של אתגר נחמד וגם סביב זה צריך להישפך רעל שהופך את הכל ל…
לא לקיים את מה שמנחם ביקש זה לא לעניין. לכתוב את מה שכתבת זה לפזר רעל מעניין מה יותר גרוע. רמז: נא להסתכל במראה. אני בדרך כלל לא נכנס לעימותים האלה אבל האוירה פה הופכת להיות פחות ופחות נעימה. חבל

פה איתמר
פה איתמר
2 בספטמבר 2023 17:16
Reply to  מנחם לס

סליחה
שלחתי עכשיו גם במייל
את תגובה 20 אתה יכול למחוק

Guy d
Guy d
2 בספטמבר 2023 19:15
Reply to  מנחם לס

שלחתי גם במייל מנחם

פה איתמר
פה איתמר
2 בספטמבר 2023 17:15

שלחתי במייל
למי שישנה אפשרות שי חוק את התגובה

thetroll
thetroll
2 בספטמבר 2023 17:59

קליי הפך מבחור חביב מאוד לבחור חביב מאוד ושחצן. גם שנה שעברה הוא טען שהוא לא רואה אף קבוצה שתיקח את הלוחמים בשבעה משחקים. קשה לראות אותם לוקחים עוד אחת בטח לא עם הצהרות כאלה.

thetroll
thetroll
2 בספטמבר 2023 18:03

רוקי העונה יהיה וומבי גם אם ישחק רק חצי מהמשחקים. זה כבר חתום אם יש משהו שאין עליו שום שאלה זה זה. .

zivovivo
zivovivo
2 בספטמבר 2023 21:56

אני עם פול גורג לגבי הרוקי
צאט נהדר ויקבל הרבה דקות, סאן אנטוניו יבנו את ויקטור לאט ולגבי סקוט לא יודע פורטלנד בנויה מוזר ושידון שארפ וסימונס יהיו בפרונט

אסי שלם
2 בספטמבר 2023 22:06

אחל'ה חידון מנחם, שלחנו….

Yinon Yavor
Editor
2 בספטמבר 2023 22:19

מייקל קופר מופיע בעמדה 2.