מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

1.מה עושה ג'אש הארט במקום ברנדון אינגרם בחמישייה הראשונה של ארה"ב?

ברנדון אינגראם הוצא מהחמישייה הראשונה אחרי שצוות המאמנים החליט שיהיה עדיף לו – ולקבוצה – אם הוא ישחק בחמישייה השנייה.

אינגראם היה שפוט של כרמחו אנטוני ועתה של קווין דוראנט: להיות במרכז העניינים…להחזיק בכדור…להחליט מה יהיה הצעד הבא.

לפתע הוא בחמישייה הראשונה של נבחרת ארה"ב עם ג'יילן ברונסון, אנטוני אדווארדס, מיקאל ברידג'ס…כולם שחקנים הרוצים את הכדור בידם. ברנדון, הרגיל להתחיל מהלכים לפתע עומד תקוע מחכה לכדורים בעמדת הפאור פורוורד.

הסבירו לו שהירידה ביכולתו לא הייתה אשמתו אלא העובדה ששיחק בחמישייה שרוב שחקניה חייבים את הכדור בידם. הוא הבין זאת. הוא הינהן בראשו, "כן…כן…", וכבר במשחק הנצחון נגד ירדן הוא נראה פעיל יותר, מחזיק בכדור כפי שהוא רגיל, והשיפור במשחקו הורגש מיד.

השינוי אומר שהכדור יהיה פחות בידיהם של אוסטין ריברס וטייריס הליברטון, אבל שניהם אינם 'אוכלי כדור' כשהדבר החשוב להם ביותר הוא נצחון הקבוצה, וכבר נגד ירדן נראה שהחמישייה השנייה הסתדרה מצויין.

2. מאמן אנגולה פפ קרלוס קנאלס מבקש מםיב"א לחסל בעתיד את עניין 'המתאזרחים'

הוא אמר זאת אחרי הפסד קבוצתן לרפובליקה הדומיניקנית 67-75. "גם אנחנו יכולים למצוא שחקנים שיש להם דוד שהסבא שלו הגיע לאנגולה לביקור וגר שם כמה שנים, ושחקנים אלה יהיו אולי טובים מבני אנגולה אמיתיים שמשחקים בנבחרתנו"

"אנחנו לא עושים 'ייבוא' של שחקנים. השחקנים שלנו הם בני אנגולה ואני מאמין שאנחנו עושים את הדבר הנכון. במקרים רבים ה'ייבוא' שמגיע לייצד מדינה אף פעם לא ביקר בה, והוא לא יודע את שפתה. בפתיחת מחנה האימונים המאמנים עושים הכרה בין כולם כי כולם פזורים בכל מקום ורק מחקר שעושים מוצא איזה שהוא קשר בין השחקן למדינה שהוא מייצג".

"זה לא צודק", הוא אמר.

"אליפות העולם חייבת להיות רק של נבחרות שכל שחקיה הם אזרחי המדינה, הם חיים בה, ומדברים את שפתה". והוא ממשיך: "אחרת בעוד כמה שנים אליפות העולם תהיה אליפות בין שחקנים שאין להם כל קשר למדינה שהם מייצגים".

3. דאלאס מבריקס שיחררה את ג'באל מגי

דאנאס מבריקס WAIVED את הסנטר ג'באל מגי, שנה אחרי שהחתימה אותו לשלוש שנים עם כוונה שהוא יהיה הסנטר הפותח.

הוא עלה בחמישייה בשבעת המשחקים הראשונים ומאז שיחק רק דקות ספורות פה ושם.

בגילו זה לא רע לשבת על המרפסת בבית עם פינה קולטה, ולאסוף כמה מיליונים משך שנתיים.

McGee is a three-time NBA champion, winning twice with the Golden State Warriors as a backup before starting 68 regular-season games for the Los Angeles Lakers in 2019-20. He didn't play in the NBA Finals when L.A. beat the Miami Heat in the playoff bubble.

4. שופט ה-NBA אריק לואיס שנאשם בכמה חשבונות אסורים בסושיאל מדיה החליט להתפטר, וה-NBA הפסיקה את חקירתה

הנה הודעת ה-NBA:

5. לאן היה רוצה בן סימונס להיות מוטרד? תתפלאו!

I’ll always have love for Philly,” said Simmons. “People always ask me like, ‘If you were to get traded again where you want it to be?’ I always say, ‘Just Philly. Philly is a second home to me.’ And in time, you learn and grow as people. I don’t really have anything bad to say about Philly. It was a crazy situation at the end, but it is what it is.”

6. תראו מה עושה שחקן יפני בגובה 1.73 מ' למרקנן (ולכל פינלנד)

קבוצה נמוכה מיפן מחקה דפיטציט של 18 נקודות, וניצחה את פינלנד הגבוהה 88-98. כוכב המשחק היה יוקי קוואמורה, 1.73 מ', שקלע 25 נקודות (15 ברבע הרביעי!), כולל שלשה על האף של מרקנן, על כל ה-2.14 מ' שלו!

7. אדוניס האסלם, אגדת ספורט במיאמי, הוא עכשיו גם שחקן בייסבול מקצועני

התמונה מקלאץ'-פוינטס

קבוצת הבייסבול מיאמי מרלינס החתימה את אדוניס ליום אחד כהוקרה עך תרומתו לעיר מיאמי ולספורט שלה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
76 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trusttheprocess
trusttheprocess
31 באוגוסט 2023 3:12

מאמן אנגולה צודק מאה אחוז
הבדיחה הכי גדולה הייתה נבחרת הכדורגל של קטאר במונדיאל
שחקנים צריכים להיות מארץ המוצא שלהם
לא לשחק שם בגלל שסבתא שלהם נולדה שם

ברוך רובין
ברוך רובין
31 באוגוסט 2023 3:36

אני די חלוק על הנושא הזה, זה מוסיף לא מעט איכות לנבחרות שבלי זה לא היה להם סיכוי בכלל להתמודד ומקטין את הפערים העצומים שיש בין הנבחרות , בהאמס זה דוגמא טובה. אם כל הכבוד לאנגולה כדורסל שם זה לא הספורט המועדף במדינה ורוב הכשרון הולך לכדורגל.

FAN
FAN
31 באוגוסט 2023 3:50

חייב לשים קו אדום איפושהוא. זה כבר נהיה מביך… זה לא ליגה, זה נבחרת

ברוך רובין
ברוך רובין
31 באוגוסט 2023 4:04
Reply to  FAN

יהיה מצב שלא מעט שחקנים טובים יישארו מחוץ לטורניר. הפער בין הנבחרות יהיה גדול הרבה יותר.
.
יש לא מעט אמריקאים בליגה שאין להם סיכוי לעשות את הנבחרת אבל הם בהחלט יכולים לחזק נבחרות אחרות ולהוסיף הרבה איכות לטורניר (נשאר על הדוגמא של הבאהצס באדי הילד וארון גורדון הם דוגמאות טובות), ליד העגל אייטון זה כבר אחלה נבחרת לפיבא .

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 10:22

טראסט (ומאמן אנגולה) צודק לחלוטין, זה נהיה מוגזם. רונדה הוליס בירדן? (סיפור הזוי, הוא רצה לשחק באליפות העולם אז הורה לסוכן שלו למצוא לו opportunities). שכבר יתנו לכל נבחרת להחתים שני זרים וגמרנו (רמת הכדורסל תעלה!), או יותר טוב, שילכו הלאה ויאפשרו בוסמנים, ומחרתיים טל בורשטיין יהיה הישראלי מחמד בנבחרת ישראל. מה כבר ההבדל.

מצד שני, איפה בדיוק עובר הקו? טל ברודי זה בסדר? הבנאדם ציוני שעלה במכביה במטרה להגר לכאן, די ברור לי שכן. ולבן מרסר? בה תכלס לעשות ביזנס, אבל השתקע, התערה, חי הרבה שנים, לדעתי עובר. אריק גורדון? אמא שלו נולדה בקריביים, הוא מעולם לא גר שם ואין לו שום כוונה לעבור. יש אבל מצב שהוא מכיר את התרבות ומרגיש שייכות. עובר? רונדה-הוליס, שחיפש הזדמנות לשחק באליפות העולם ואין לו שום קשר לירדן, עובר?

ברור שזו שאלה לא קלה אבל ראוי שישקיעו בזה קצת מחשבה, ולפחות לי ברור שהמצב הקיים הוא בלתי נסבל.

הטיעון של ברוך שזה משפר את הנבחרות, או שזה נותן הזדמנות לאמריקאים סוג ג… בשביל זה יש ליגות. טורניר נבחרות אמור לייצג ולעשות משהו אחר. העניין והכיף הוא ששחקנים מתאגדים מאחורי הדגל שלהם ומשחקים לא בשביל הכסף אלא בשביל המולדת ובשביל האוהדים מהבית. מי שרוצה כדורסל טוב שייך לנבא, ומי שרוצה לתת הזדמנות לשחקנים אמריקאים סוג ג שיילך לליגה הישראלית.

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 10:23
Reply to  Avri

אלוהים איזו מגילה יצא לי!

אור
אור
31 באוגוסט 2023 16:31
Reply to  Avri

לא הבנתי מה רשמת כאן
.
"או יותר טוב, שילכו הלאה ויאפשרו בוסמנים, ומחרתיים טל בורשטיין יהיה הישראלי מחמד בנבחרת ישראל. מה כבר ההבדל."

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 18:11
Reply to  Avri

סוג של ניסיון שלומיאלי להציג את הבעייתיות שבדבר.

John
31 באוגוסט 2023 16:49

צודק. כולם נותנים את הדוגמא ההזוייה של הוליס-ג'פסון. אבל יש הרבה פחות כאלה ויותר ניק קלת'יס, נולד בארה"ב לאב יווני אבל צמח בארה"ב כול חיו. יוונית הוא לא ידע בכלל והגיע לנבחרת יוון אחרי שהיה ב-NBA. במה זה שונה מ- KAT ברפובליקה הדומיניקנית, או קליי וארון גורדון בנבחרת הבהמס (שיחד עם באדי הילד ואייטון שנולדו שם יכולים להעמיד נבחרת מופלאה). אם יש זיקה ויש אזרחות גם אם נוצרה בגיל מאוחר מה אכפת לכולם? ב-2023 אפשר להרגיש זהות לכמה מקומות. מלא אנשים נולדים לזוגות מלאומים שונים.

רביד אראל
רביד אראל
31 באוגוסט 2023 18:04
Reply to  John

אריק גורדון שיחק בבהאמס, לא ארון. עם ארון היה להם קו קדמי מפלצתי

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 18:32
Reply to  John

ממש לא בטוח שאתה צודק שאכן יש יותר קלאיתיסז מהוליס ג'פרסונס. רק מהראש מה עם עומרי ספלמן? מה בין אנדרה בלאטצ'ה והפיליפינים? ויסלח לי גם סלו-מו עם הסבא-רבא (!) הסיני שלו. אני בטוח שיש עוד הרבה, זה רק מהראש. ראיתי שיש במרשתת איזו שהיא רשימה של מאוזרחים, אולי מישהו עם זמן בידיים ירים את הכפפה ויבדוק את זה יותר לעומק (רעיון לפוסט טוב).

הרגשה של זהות זה טוב ויפה ובאמת מה אכפת לי, אבל זה לא קשור לעולם האמיתי בו אי אפשר באמת לקבל אזרחות על בסיס "הרגשה של זהות". תראה את ספלמן, נדרש צו של הנשיא בכבודו ובעצמו בשביל לתת לו אזרחות (מוגדרת כאזרחות כבוד, רק אלוהים יודע מה זה אומר). בלאטצ'ה אוזרח בזמנו בהחלטת פרלמנט לצורך חיזוק הנבחרת.

FAN
FAN
31 באוגוסט 2023 3:48

ה1.73 מטר שאמור להיות ממוצע בעולם האמיתי נראה גמד…מדהים ההבדלים
.
יש פירוט מה עשה השופט בחשבונות? למה זה אסור?
.
הראש של סימונס רק מתדרדר מרגע לדודלי… חבל שפוטנציאל כזה לשחקן על נהרס ככה

asaf ovadia
asaf ovadia
31 באוגוסט 2023 14:54
Reply to  FAN

השופט הגיב על ציוצים שטענו שהוא מוכר או מטה משחקים, דבר אסור על פי הליגה
הדבר גרם לה לפתוח בחקירה האם נכון הדבר, ובעקבות פרישתו הפסיקה את החקירה

ברוך רובין
ברוך רובין
31 באוגוסט 2023 3:59

מנחם מצויין כרגיל, מארק קיובן אנר כמה דברים מעניינים בפודקאסט, הוא לא הפיל את האשמה על קיירי אלא על ״שחקנים אחרים״ שסירבו למלא את התפקיד שלהם (נגרים ופועלים שחורים שעושים הגנה בשפה המקצועית).
.
לא קשה להבין על מי הוא דיבר. דאלאס בקיץ עשתה. שינוי קוסמטי והיא הפכה לאחת הקבוצות המגוונות בליגה, היה להם בעיה קשה הגנתית והם הביאו את וויליאמס ולייבלי בשביל זה.

When you look at last year, we had issues that״ had nothing to do with Kyrie or Luka playing together

We just didn't have a team that was committed to their roles," Cuban said. "Like the year before when we went to the Western Conference Finals … everybody knew their role and everybody just played their role perfectly. This past year, that just wasn't the case.

"It wasn't Kyrie or Luka, they knew their roles. But once other guys start playing for themselves or not playing for the team, every mistake that you can possibly have is magnified to know end. So we made a lot of changes … on and off the court.״
.
5. לגבי הנבלה סימונס ברור שהוא ירצה לחזור לפילי נתנו לו הכל על מגש של כסף, ניסו לבנות קבוצה סביב האפס הזה למרות שהמציאות הראתה בבירור שהוא לא בענף הנכון. פילי הוסיפו כמובן לזה חוזה מקס ועוד השקעה עצומה בפרסום (מג’יק ולברון משולבים), הסתום במקום לעבוד קשה השתין מהמקפצה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
1 בספטמבר 2023 10:51

סימונס בענף הנכון אך הראש שלו לא במצב הנכון. יש לו כישרון כדורסל נהדר עם יכולת מצוינת בריבאונדר ומסירה ובהגנה. אך האופי שלו רע והוא פרימדונה שחושב את עצמו יותר מדי כאילו הוא בשורה הראשונה של כוכבי העל.
לכן הוא בהחלט בענף הנכון אך הוא מתנהל לא נכון והאופי שלו לא נכון כלל.

Tzafriros
Editor
31 באוגוסט 2023 7:16

המשותף להארט ולאינגראם? שניהם שיחקו ביחד בלייקרס הצעירה והמוכשרת שלאחר פציעת לברון בעונתו הראשונה הוחלט לפרק ואז דיוויס הגיע

אשך טמיר המקורי
31 באוגוסט 2023 8:20
Reply to  Tzafriros

הא? איזה פציעת לברון? הוא העיף את כל הצעירים והבחירות עבור אולסטארים וזקנים כרגיל.

Guy d
Guy d
31 באוגוסט 2023 10:44

ואז לקח אליפות

אשך טמיר המקורי
31 באוגוסט 2023 10:55
Reply to  Guy d

אליפות מיקי מאוס אחרי סדרה מכורה, כן

חגי "התותח" ניסני
Editor
31 באוגוסט 2023 12:15

אשך מכמיר לב לראות אותך מתפתל ככה. אפילו לי קשה לראות אותך מצליח להונות את עצמך ברמות שלא נודעו כמוהם. יש משהו שאפשר לעזור לך?

Guy d
Guy d
31 באוגוסט 2023 14:09

😄
תרשום עוד הישג ללברון, היחיד עם אליפות מיקי מאוס. אפילו לג'ורדן אין.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
31 באוגוסט 2023 7:31

סביר שזה, בפועל, סוף הקריירה של ג'אבל בליגה – האמת שעשה סיבוב יותר מרשים וארוך ממה שאפשר היה להניח בתחילת הקריירה.
תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 14:15

7 פוטר, נבחר מקום 18 בדראפט, רול פלייר, למה לא ניתן היה להניח שירוץ בתור ג'ורנימן 14 עד אמצע ש ות ה30 שלו?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
31 באוגוסט 2023 16:58
Reply to  Avri

כי הוא היה, בנוסף לכל הדברים הנכונים שציינת, גם ג'אבל מגי.

רביד אראל
רביד אראל
31 באוגוסט 2023 18:05

ג׳אבל דווקא היה פוטנציאל גדול כשהוא הגיע הבעיה שלו היא שהוא לא מסוגל להתרכז מספיק זמן בשביל להיות בשביל להיות פותח.

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 18:35

הוא היה בסך הכל נגר שלרוב עשה את העבודה. פעם נתנו לו איזה חוזה הזוי (דנבר? לא זוכר מי) כי חשבו שהוא יהיה יותר מיזה, אבל נגרים גבוהים יכולים להחזיק בליגה הרבה שנים.

MBK
Editor
MBK
31 באוגוסט 2023 7:34

בנשוא האזרוח אפשר להגיד שאנחנו והספרדים היו הראשונים שהמציאו את הגלגל
נבחרת ישראל כמו מכבי תל אביב נהנתה לאורך שנות ה 70-80 מיתרון עצום כמו שהגדיר זאת גומלסקי מאמנה של צסקא – קבוצה של אמרקאים מאסיה היא אלופת אירופה
דווקא ישראל הייתה המדינה היחידה לא מתאזרח באליפות אירופה האחרונה
איפה הראש היהודי?? שיאזרח את אהרון גורדון? את זכרייה לוין? את צדיק ביי? סטף קארי עם קעקוע בעברית? זה הזמן לחתוך לו את הקליי ולאזרח
פספסנו הזדמנות היסטורית למדליה באליפות
חמשיה של סטף, לווין, ביי, גורדון ורומן סורקין/גבי צ׳אצ׳ישוולי הייתה מגיעה רחוק באליפות

עידן
עידן
31 באוגוסט 2023 7:54
Reply to  MBK

חח לחתוך לו את הקליי.
פעם זה היה לחתוך לו את הג'ונסון

MBK
Editor
MBK
31 באוגוסט 2023 8:46
Reply to  עידן

הוא לא נראה כמו אחד שמסתובב עם ג׳ונסון

John
31 באוגוסט 2023 16:58
Reply to  MBK

את יהונתן יצחק מאורלנדו אפשר לגייר בקלות אם לא היה נפצע כל הזמן. גם דיארון פוקס אפשר להפוך לד"ר אהרון פוקס. לעמדת הסנטר אפשר את שייע הרטנשטיין

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
31 באוגוסט 2023 7:41

אמי מאמין שבן סימונס חוזר בגדול.הנטס שולפים בשנה הבאה אס מהחפיסה.הוא יכול להיות שחקן שישי מעולה.לשחק 5 או 4 או לעזור בניהול משחק מהספסל.
הבה לא נשכח השחקן היה אולסטאר.ובכללי התעסק עם פציעות.אני לא יופתע אם הקליעה שלו השתפרה.
בכלל תהיה שנה של תחיה מחדש . לסימונס, קיירי, הולמגרן, לטייריס מקסי שיקבל תפקיד מרכזי בפילי ויהפוך לכוכב איכותי.

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 14:16

לפי ההצהרות שלו גם סימונס עצמו מאמין שזו שנת הקמבק שלו. אני על העגלה שלו.

trusttheprocess
trusttheprocess
31 באוגוסט 2023 16:47
Reply to  Avri

מה זה עגלה , אלטהזאכן

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 16:49
Reply to  Avri

שמור לי מקום חבריקו – מקווה גם שאתה עדיין על העגלה של מינסוטה. בשנה שעברה אתגרנו את דנבר לא פחות מהאחרים. השנה תהיה הפריצה (והקאמבק של סימונס).

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 18:36
Reply to  דה שוט

אני לגמרי על העגלה של מיני. שני נציגים באולסטאר, פלייאוף בלי מאמץ, תרשום.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
31 באוגוסט 2023 7:45

אדוניס הוחתם ליום אחד. איך הוא שחקן מקצועני? בכלל היה צריך להיות בבייסבול עוד לפני כמה שנים במקום להיות אוהד /שחקן מהספסל.

Yp
Yp
31 באוגוסט 2023 8:02

בוקר טוב לכולם והרבה תודה למנחם על עוד פוסט מצוין ומענין .
צפיתי בכל דקה של הנבחרת האמריקאית כולל משחקי ההכנה , וחייב להגיד שעדיין אין לי תובנה ברורה לגבי היכולת של הנבחרת הזו .
המבחן האמיתי הראשון יהיה מול ליטא , אולי זה ייתן תמונה יותר ברורה .
החולשה של אינגראם ברורה ולא מפתיעה . אישית , מי שהכי אכזב אותי עד כה הוא ברוקלין ברידג'ס שבכלל לא מזכיר את היכולת שלו מהנטס . מקווה שישתפר בהמשך , הנבחרת תצטרך אותו הרבה יותר אסרטיבי .

Guy d
Guy d
31 באוגוסט 2023 8:14

אני חושב שאבד הקלח על התחרויות האלה בין "מדינות". כל העסק הופך למאולץ, הרמה הרבה יותר נמוכה מהליגות הבחירות והעניין גם נמוך.

אשך טמיר המקורי
31 באוגוסט 2023 8:25
Reply to  Guy d

נכון. זה בגלל נורא מיושן הקטע הזה של מדינות. צריך לאפשר למדינות להזדהות איך שהן מרגישות. אם אנגולה מרגישה צורך להזדהות כפינלנד היא צריכה לשחק באליפות אירופה.
צריך גם להעצים נמושות כמו כף ורדה ושיזדהו כמעצמות. די כבר עם התיוגים האוטומטיים האלה.
התקדמנו.

Guy d
Guy d
31 באוגוסט 2023 9:55

מסכים, הקטע של מדינית הוא מיושן. רק מוסיף סבל לעולם.
אני לא מסכים עם זה שמדינה מרגישה או צריכה העצמה, מדינה זה לא ישות בעלת תודעה.

Berch
31 באוגוסט 2023 8:33

מעורב מעניין במיוחד
אני חושב כמו MBK והייתי מחפש גם הקשרים עם ג'ה ובנוסף משכנע את עמרי ספלמן שהוא עלה צפונה מדי
🤣

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 8:55

מעניין הסיפור של המתאזרחים – כתבו כאן למעלה שישראל הייתה חלוצה בתחום – זה נכון ולפעמים שוכחים עד כמה.
מכבי תל אביב אלופת אירופה ב-1977 וב-1980 עשתה בית ספר לכל קבוצות היבשת. מעניין למה…
טל ברודי
בוב גריפין
לו סילבר
ג׳ים בוטרייט
אריק מנקין
אולסי פרי
ובאליפות שאחר כך גם ארל וויליאמס והמאמן רודי ד׳אמיקו.
כדורסל אותנטי כחול לבן…
והיו גם מיקי-מוטי (מוטי בעיקר באליפות השנייה) ושוקי שוורץ 🙂

עגל
עגל
31 באוגוסט 2023 12:41
Reply to  דה שוט

אתה בטוח לגבי ארל וויליאמס בנבחרת?
לדעתי הוא אף פעם לא היה חלק ממנה.

John
31 באוגוסט 2023 13:11
Reply to  עגל

הוא מדבר על מכבי ועל המתאזרחים. אלו שהיו טסים לארה"ב בקיץ וחוזרים עם שמות כמו אלישע בן אברהם.

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 16:42
Reply to  John

חייב עוד מילה על ג'ים בוטרייט. כולם תמיד מדברים על מם יוד קוף יוד ועל אלוף משנה טליק ברודיק – אבל שוכחים שבוטרייט בא לגמר הזה כמו כוכב על והמטיר 26 נקודות בלי שלשות, שזה בדיוק שליש(!) מסך הנקודות של מכבי במשחק הזה. מיקי קלע 17 ואולסי 12 וכל השאר בחד ספרתי. מוטי ארואסטי קלע 2.
בוטרייט אף פעם לא קיבל את הכבוד שהגיע לו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
31 באוגוסט 2023 17:28
Reply to  דה שוט

חד משמעית בנוגע לבוטרייט.
.
ואאלט היום יומולדת 80 לטל ברודי.

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 17:31

מזל טוב. איש ציוני יקר, בלאט ממשיכו

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 16:23
Reply to  עגל

ג'ון הסביר יפה – תופעת המתאזרחים התחילה במכבי בהיקף כפול ומשולש – לדעתי גם מוקדם. מכבי זכתה באליפות אירופה כשבעצם כל השחקנים המשמעותיים שלה – למעט מיקי ברקוביץ' – היו אמריקאים. בטח שמבחינת "חינוך הכדורסל" שלהם. זאת הייתה בעצם קבוצה אמריקאית ששיחקה נגד אירופאים. הקלע המוביל בגמר ב-77 היה ג'ים בוטרייט עם 26 נקודות. מין סוג של אב-קדמון אמריקאי-אירופי לטייפ של קווין דוראנט – ארוך, זורק מגבוה (עם ניתור) וקלעי מצויין מחצי מרחק. בלתי עציר אז (וגם היום).

Avri
Avri
31 באוגוסט 2023 18:41
Reply to  דה שוט

לדעתי המתאזרחים במכבי של השנים ההן זה סיפור קצת שונה. רובם (לא כולם) היו יהודים, משחקים עבור מדינת לאום צעירה שהוגדרה כבית לאומי גם שלהם. ההורים שלהם וההורים של מיקי ברחו מאותם מחנות ומאותן ערים.

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 22:55
Reply to  Avri

רק ברודי בארץ. אולסי זה אילוץ. כל השאר עזבו, אפילו גריפין שהיה מרצה באונ ת״א

ירון, החלום
ירון, החלום
31 באוגוסט 2023 9:15

בס"ד
תודה מנחם.
אינגרם, מעניין אם יעלה בחמישייה השני, יכול לעבוד.
העולם הופך לגלובלי, מה שמוריד את ערך הנבחרות ומעלה את ערך הקבוצות, והיחס של השחקנים בהתאם.
בן סימונסב לא נראה לי שמורי יביא אותו חזרה לפילי.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
31 באוגוסט 2023 9:17

תודה רבה מנחם

The Oak
The Oak
31 באוגוסט 2023 12:19

סימונס הזה… אין לתאר.

John
31 באוגוסט 2023 12:35

לגבי המתאזרחים, אני חלוק. נכון שיש קיצונות של שחקנים שלא קשורים בשום דרך לנבחרות, אך יש שחקנים שבקשר המשפחתי הם מרגישים זיקה רבה למדינה שהגרו ממנה. והנה הטיעון שלי. במדינות עולם שלישי אין הרבה הזדמנויות לספורטאים אז אלו מהגרים למדינות כמו ארה"ב. את התרבות הם שומרים. תראו כמה קליי ת'ומפסון מדבר על הבהמהס וכמה הוא מחובר לאוכל והתרבות שם. גם קארל טאונס. שחקן שבקלות יכול היה לשחק בסגל האמריקאי. הדור השני של הספורטאים האלה יוולד בארה"ב. תראו את סבוניס. גדל כל חיו בארה"ב אחרי שנולד בפורטלנד. הוא מדבר אנגלית שוטפת, עשה שם תיכון, מכללה, מגדל שם ילדים. אבל הקשר שלו לליטא חזק מאוד. מתאזרחים מלאים לפי מה שהבנתי עדיין יש הגבלה בכול מקרה. בואו נגיד ככה. אם היה אנגולי מוכשר ב-NBA שאבא שלו היגר לארה"ב הם כבר היו חוטפים אותו.

נועמיקו
נועמיקו
31 באוגוסט 2023 15:25
Reply to  John

סאבוניס לא נחשב מתאזרח, הוא אזרח מלידה. לגבי טאונס אני לא יודע אבל מניח שאותו דבר. הכוונה לשחקנים אמריקאיים שאין להם קשר אמיתי עם המדינה שהם מייצגים, בדרך כלל שיחקו בליגה המקומית קצת וזה הכל, למשל הוליס ג'פרסון בירדן, מייק טובי בסלובניה, ווקאפ ביוון, וכמו שהיו לורנזו בראון בספרד ווילבקין בטורקיה.
מדינות עם גאווה לאומית מנופחת לא מצרפות מתאזרח: נגיד בסרביה וקרואטיה אני לא זוכר שאי פעם היה, גם ביוון ובספרד זה נדיר והצירוף של בראון באליפות אירופה שנה שעברה היה מאוד שנוי במחלוקת (לפני האליפות.. אחרי שזכו אז הוא כבר היה מוצ'אצ'ו).
למיטב ידיעתי הכללים בפיב"א מגבילים למתאזרח אחד בכל נבחרת, לכן בעיניי זה לא מאוד מפריע. לא יכול להיות מצב כמו נבחרת קטאר או מרוקו במונדיאל, שהיו מורכבות ממתאזרחים כמעט בלעדית.

John
31 באוגוסט 2023 16:25
Reply to  נועמיקו

נכון שארווידאס אירגן מיידית לבנו אזרחות מכיוון שהוא בן של אזרח. בניגוד לישראל, לא תמיד זה אוטומטי, אך יש תנאים. למשל בהולנד, אישה של בעל הולנדי יכולה לדרוש אזרחות אך לא הפוך. ילד של הולנדי מלידה יכול לדרוש אזרחות וגם ילדיו, אך דור נוסף כבר לא יכול. כל מדינה והחוקים שלה. בארץ היה לנו את הטריק של הגיור או החתונה עם ישראלית. פיב"א יכולה להחמיר את התקן ולדרוש שחקן שגר ברצף במדינה לפחות -5 שנים או משהו כזה, אך לכל דרישה כזו תהיה תשובה כמו קניית נכס במדינה וכו'. בסוף אזרח של מדינה צריך לקבל זכויות. הרי לא היית מעלה על הדעת שבשנת 96 שחקן שעלה לארץ מבריה"מ לשעבר כמה שנים קודם וקיבל אזרחות ישראלית לא יוכל לשחק בנבחרת. בסוף יש עניין של אזרחות וזיקה שלא צריך לבטל אותה בקלות בגלל שכמה נבחרות מנצלות את העניין. לי לא הייתה בעייה שסרג' איבקה ומירוטיץ' שיחקו בספרד.
אגב לגבי גאווה לאומית מנופחת, גם לקרואטיה היו מתאזרחים בנבחרת. אומנם לא המון אבל היו: ג'יילין סמית' בקרואטיה לדוגמא. סרביה היא הנבחרת היחידה שלא מאזרחת. כל שאר היוגוסלביות לשעבר אזרחו שחקנים. לסרביה יש כל כך הרבה כישרון בכול עמדה לאורך המון שנים שאין טעם. אבל הם היוצא מין הכלל.

עגל
עגל
31 באוגוסט 2023 12:45

תודה מנחם, היה חסר לנו המעורב אתמול.
בעניין סימונס, אני ממליץ על הקטע הזה:
https://www.espn.com/video/clip?id=38291367
סטיבן איי משתלח בסימונס כאילו אין מחר. עזבו את התוכן, איתו אני מסכים. אני מסתכל עליו וצוחק – הוא פותח מתג, מתחמם ומתלהם כמו דודי אמסלם, בדיוק כמו שחקן תיאטרון שעושה את העבודה שלו.
כשנגמר הצילום הוא בטח שאל "איך הייתי?"
🙂

John
31 באוגוסט 2023 13:02
Reply to  עגל

סטיבן איי הוא שחקן. כבר הרבה שנים הוא באופרת סבון רצינית
https://youtu.be/9wIKFAeb5Wo?si=DdavGwwBnhg9L4Pw
הוא דווקא שחקן לא רע

עגל
עגל
31 באוגוסט 2023 14:03
Reply to  John

+1

אור
אור
31 באוגוסט 2023 16:36
Reply to  John

גדול

John
31 באוגוסט 2023 12:53

תודה מנחם על המעורב!
אני כן חייב לתת קרידיט לסטיב קר על היכולת להתנהל מול הכוכבים. הארט וברידג'ס יודעים לשחק עם הכדור אך לא חייבים אותו. אותו דבר JJJ.
הווריורס חייבים את ג'אבל חזרה. הוא לא שחקן חמישייה אך הוא אחלה בתפקיד מנקה אחרי הכוכבים וצולל לסל. הוא גם מכיר טוב את השיטה. אחלה שחקן 14.
.
בשלב הזה אין לי רוע כלפי סימונס. שישתמש בפילטרים להאיר את קווי השרירים שלו, שיצלם עצמו מרים משקולות, שיוציא את הקלטת השנתית בו הוא צולף שלשות ביד שמאל. הכול טוב. הוא רוצה פתאום לחזור לאוסטרליה לאולימפידה, פתאום מתגעגע לסיקסרס…הכול טוב… אם תהיה לו עונת קמבק, מה טוב. אהיה שמח בשבילו. ואם לא, נתראה בקיץ הבא. אולי יש עוד זווית של שרירי הידיים שלו שעוד לא ראינו.
.
ה- NBA יצאו בזיוניים עם אריק לואיס. יש לי בטן מלאה על סילבר בעיניינו. זו פרישה שקטה שמתאימה למשטרה מושחטת ולא לליגה רצינית ששמה הטוב מונח על הכף. זה דיון ליום אחר, אבל גם שחקנים מתחילים לדבר… משהו רקוב שם

רן הנרגן
רן הנרגן
31 באוגוסט 2023 16:03
Reply to  John

ג"ס צריכים עוד גבוה וגם חייבים להכנס לעונה עם 14 חוזים חתומים כך שיש סיכוי שזה יהיה ג'אבל אבל יש לי רושם שהם מחכים שמישהוא אחר ישוחרר. בכל מקרה חוזה מינימום של ותיק לא חייב להיות מובטח ונקודה נוספת שמשמעותית לג"ס זו העלות. חוזה מינימום של ותיק כמו גאב'ל עולה להם כ 2 מיליון (הליגה משלמת את היתרה) ובתוספת המס שלהם זה יהיה כמעט 15 מיליון. חוזה לשחקן בלי ניסיון יעלה חצי מזה, אז יתכן והם ממתינים לראות מי יצטיין באליפות העולם.

John
31 באוגוסט 2023 16:35

יש בזה משהו. לפי הבנתי OKC מחזיקים סגל של שלוש קבוצות ולא מעט ישתחרר משם לפני מחנה האימונים. יש שם חומר לא רע. אפילו ג'יילן ווילאמס (זה מארקנסו כמובן), KJ ווילאמס, אוסמן דנג כנראה ישאר. אולי רובינסון-ארל. גבוה אחד ישתחרר ולדעתי גם יפתרו מווינג אחד או שניים כמו ארון וויגינס.

רן הנרגן
רן הנרגן
31 באוגוסט 2023 23:18
Reply to  John

יש להם 21 חוזים ואת הזכויות על אוסמן גרובה, סהכ 7 חוזים לשחרר עד תחילת העונה

Guy d
Guy d
31 באוגוסט 2023 18:39

ג'אבל מגי נדפק כי המינימום ש"מגיע" לו הוא גבוה מדי?
איך החוק מינימום הזה מגן על השחקנים?

עידו גילרי
Admin
31 באוגוסט 2023 19:26
Reply to  Guy d

איפה מגי נדפק בדיוק?
החוק הזה דואג שלא יוכלו לקחת שחקנים בשכר רצפה ודואג שיקבלו יותר עם הותק מבלי שזה יבוא על חשבון הקבוצה.

רן הנרגן
רן הנרגן
31 באוגוסט 2023 23:22

הוא יקבל 2,348,000 דולרים כל שנה בחמש השנים הבאות מבלי לשחק דקה. אני לא בטוח אם תשלום מקבוצה אחרת על חוזה חדש מתקזז בחלקו או לא.

wadi
wadi
31 באוגוסט 2023 14:00

דיון מעניין העלה מאמן אנגולה. האירוניה שהוא ספרדי
https://en.wikipedia.org/wiki/Josep_Clar%C3%B3s

John
31 באוגוסט 2023 16:30
Reply to  wadi

כן. בדיוק. אני רוצה לראות את ההתאחדות האנגולית אומרת לא לשחקן שהוא נכד של אנגולי שהוא כוכב NBA אפילו לא בן של. כשאין פתאום צריך לשנות חוקים.

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 16:55
Reply to  wadi

וואו! לא להאמין כמה צביעות איך הוא לא מתבייש, מדהים. אימן 5 נבחרות שונות, מחזיק בשיא זכיות באליפויות של 4 יבשות – שכיר חרב בינלאומי – ומתלונן על התאזרחות. מה לו ולאנגולה? מינוס מודעות עצמית. אנביליביט.

Guy d
Guy d
31 באוגוסט 2023 18:36
Reply to  דה שוט

כל מילה שוט, הגמל לא רואה את הדבשת

עידו גילרי
Admin
31 באוגוסט 2023 18:53
Reply to  דה שוט

חלקית אולי – הוא בעיקר מתלונן על היכולת לפתח את הכשרונות המקומיים ולא על הלאומיות של הנבחרת.

דה שוט
דה שוט
31 באוגוסט 2023 22:11
Reply to  דה שוט

הפתגם במקום גיא, גילרי – מקבל חלקית. הוא עושה הפרדה אוטומטית בין שחקנים ומאמנים – גם הוא "מפריע" למאמנים מקומיים בכל הארצות שבהן הוא אימן

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
31 באוגוסט 2023 22:57

אחלה מעורב
"ניקולה ווצ'ביץ' אמר שהעונה זה ההזדמנות האחרונה של הגרעין של הבולס להגיע להשיג משהו".🤣🤣🤣

golan
golan
1 בספטמבר 2023 21:20

תודה על המעורב.