סיכום השלב הראשון של אליפות העולם / עמיחי קטן

אתר פיב"א

השלב הראשון של אליפות העולם בכדורסל הסתיים, ונותרנו עם 16 נבחרות שהעפילו לשלב הבתים השני ועוד 16 שייאבקו במשחקי הדירוג של מקומות 17-32. בשלב הבא, כל שני בתים סמוכים יתחברו (א' ו-ב', ג' ו-ד', ה' ו-ו' ו-ז' ו-ח'), כשכל קבוצה תשמור על 3 התוצאות מהשלב הראשון ותשחק נגד שתי המצטרפות מהבית השני.

מעשה, לכל קבוצה יהיו 5 משחקים בסיום שלב הבתים השני, ו-2 הראשונות בכל בית מאוחד יעלו לרבע הגמר, בזמן שבמשחקי הדירוג תהיה טבלה שתכלול את כולן לפי המאזן, הפרש הסלים והמאזן הפנימי אם רלוונטי, והיא זו שתקבע את המיקומים הסופיים.

בינתיים, נסכם את מה שכבר היה וננסה גם להסתכל על מה שמצפה לנו בשלב הבא. נתחיל עם המשחקים הטובים ביותר עד כה, נעבור להופעות האישיות, משם למפתיעות והמאכזבות, נפנה מבט אל כמה מהפייבוריטיות שסימנו לפני האליפות ונסיים עם מבט על המאבק למקומות במשחקים האולימפיים ומשחקים מעניינים שמצפים לנו בשלב הבא.

המשחקים הטובים ביותר עד כה:

אפשר למצוא עוד כמה, אבל אני בחרתי ב-5 משחקים צמודים במיוחד, חלקם עם השפעה משמעותית על הטורניר כולו, או לפחות על מאבק העלייה לשלב הבא.

פורטו ריקו – דרום סודן 101- 96 (0T) – קרליק ג'ונס, ה-MVP המכהן של הג'י ליג, קלע 35 עם 11 אסיסטים, אבל הנבחרת שלו הצליחה רק להגיע להארכה ולהפסיד שם. שתי הנבחרות הפסידו לסרביה וניצחו את סין בהמשך, כך שהמשחק הזה היה למעשה קרב מוקדם על מקום בין 16 האחרונות.

ניו זילנד – ירדן 95- 87 (OT) – עוד הופעת יחיד שהספיקה רק להפסד בהארכה, והפעם רונדיי הוליס-ג'פרסון עם שיא לאליפות הנוכחית בינתיים של 39 נקודות, כולל 7 נקודות בחצי הדקה האחרונה של הזמן החוקי.

גרמניה – אוסטרליה 85- 82 – קרב צמוד ודרמטי בין 2 מהנבחרות המובילות בטורניר הזה, ובסופו של דבר דניס שרודר שוב סוחב את גרמניה לניצחון צמוד, משהו שנבחרת ישראל כבר למדה להכיר על בשרה.

חוף השנהב – איראן 71- 69 – רמת הכדורסל לא הייתה גבוהה במיוחד, אבל קיבלנו קרב דרמטי במיוחד, בו איראן כבר עלו ליתרון נקודה, אך קליעות עונשין מדויקות, אחת מהן אחרי עבירה טכנית של המאמן האיראני, הביאו לחוף השנהב את הניצחון.

לטביה – צרפת 88- 86 – התבוסה שהם חטפו מקנדה לא הייתה אמורה להפריע לצרפתים לעלות לשלב הבא, אבל רבע אחרון של 26- 12 מצד הלטבים הוביל למהפך ענק, וגם ללא פורזינגיס הפצוע הצליחו הלטבים להפתיע את כולם ולעלות לשלב הבא מבית של קנדה וצרפת.

ההופעות האישיות הטובות ביותר עד כה:

היו לא מעט, אבל בחרתי רק 5, והגבלתי את עצמי להופעה אחת מכל נבחרת בינתיים.

רונדיי הוליס-ג'פרסון (ירדן) – 39 נקודות, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 2 חטיפות ומדד 32. אפשר להוסיף גם שלשה ועבירה שכפו הארכה, למרות הפסד 95- 87 לניו זילנד.

לוקה דונצ'יץ' (סלובניה) – 37 נקודות, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 2 חטיפות ומדד 39. ניצחון 100- 85 על ונצואלה.

קרליק ג'ונס (דרום סודן) – 35 נקודות, 6 ריבאונדים, 11 אסיסטים, 4 חטיפות ומדד 40. הפסד בהארכה 101- 96 לפורטו ריקו.

דניס שרודר (גרמניה) – 30 נקודות, 8 אסיסטים, 4 חטיפות ומדד 31. ניצחון 85- 82 על אוסטרליה.

ג'ושוע הוקינסון (יפן) – 28 נקודות, 19 ריבאונדים ומדד 44. ניצחון 98- 88 על פינלנד.

המפתיעות:

כאן בחרתי ב-2 נבחרות ועוד בונוס.

הרפובליקה הדומיניקנית – אנחנו הערכנו שהם יעברו את השלב הראשון, אבל למאזן מושלם של 3 ניצחונות לא הרבה ציפו, ועכשיו כמעט כל מה שדרוש להם כדי להעפיל לרבע הגמר הוא ניצחון על פורטו ריקו. כל זה על אף חוסר יציבות של הכוכב הגדול, קארל אנתוני טאונס, שלצד משחקים טובים נתקע לא אחת עם בעיית עבירות.

לטביה – הלטבים לא רעים בכלל, אבל בלי פורזיניגס, ועם ההגרלה הקשה שהם קיבלו, לא הרבה האמינו שהם יוכלו לעלות ל-16 האחרונות. את הניצחון הדרמטי שלהם על צרפת כבר הזכרנו, אבל אפשר להוסיף לזה ניצחון קליל ב-39 הפרש על לבנון ומחצית אחת צמודה נגד קנדה, לפני שאלו עשו את הבריחה שלהם לראשות הבית.

נציגות אפריקה – 5 נציגות יש לאפריקה, ובדירוג העוצמה שלנו הן דורגו כולן בין 8 האחרונות, אבל כולן סיימו את הבית שלהן במקום השלישי עם ניצחון. אנגולה גברו על המארחת מהפיליפינים, מצרים הביסו את מקסיקו, כף ורדה היממו את ונצואלה, חוף השנהב גברו על איראן בקרב דרמטי ודרום סודן הביסו את סין, והיבשת הכי לא מוערכת מבחינת כדורסל זוכה לרגע של עדנה ולמאבק מרתק על המקום מטעם היבשת באולימפיאדה.

המאכזבות:

צרפת – חייבים להתחיל כאן עם הנבחרת שדורגה במקום השני אצלנו, ואפילו את הבית שלה לא מצליחה לסיים בין 2 הראשונות. בדיעבד אפשר לומר הרבה על הסגל המזדקן והחסר, על ההגרלה הקשה ועל עוד לא מעט דברים, אבל שיקום מי שהימר שלטביה בלי פורזינגיס תנצח את צרפת ושהם יובסו ככה נגד קנדה.

פינלנד – קיבלו הגרלה מאוד קשה שגרמה לכך שההערכה הייתה שהם יסיימו במקום השלישי ולא יעלו, אבל מהנבחרת של לאורי מרקאנן ציפו לראות מאבק יותר צמוד עם גרמניה ואוסטרליה, ובוודאי שלא את ההתפרקות ברבע האחרון נגד יפן.

סין – הציפיות לא היו גבוהות במיוחד, אבל אני לא חושב שמישהו ציפה לראות את סין חוטפת את התבוסה השלישית בגודלה באליפות (42 הפרש נגד סרביה לעומת 48 של ארה"ב על ירדן ו-55 הפרש של קנדה על לבנון), והם הובסו גם ב-20 הפרש על ידי דרום סודן ו-18 הפרש על ידי פורטו ריקו. למזלם, הטורניר הביתי שלהם היה הקודם ולא הנוכחי, וככה הם לפחות לא מתבזים לעיני הקהל הביתי. נציג ה-NBA שלהם, 李凱爾 המכונה גם קייל אנדרסון, סיים עם 0/9 מהשדה נגד סרביה ובסך הכל עם 10.3 נקודות ב-40% מהשדה בלבד.

הפייבוריטיות:

על צרפת כבר דיברנו, אז נתייחס לכל האחרות בין 8 הראשונות של הדירוג שלנו.

ארה"ב – עשו את שלהם בלי בעיה, למרות פתיחות קצת איטיות למשחקים, וצלחו בלי בעיה את המבחן הראשון נגד יוון. מצד שני, קנדה הביסו את לבנון בהפרש גבוה יותר ממה שהם הביסו את ירדן.

קנדה – עד כה, הנבחרת המרשימה ביותר. פירקו את צרפת ולטביה במחציות שניות, וחגגו על לבנון בכיף ובנחת עם 55 הפרש.

אוסטרליה – הפסידו לגרמניה בקרב דרמטי וניצחו את שני האחרים. בעמדה לא פשוטה במאבק על רבע הגמר, אבל 2 ניצחונות כמעט בטוח יספיקו להם.

סלובניה – צלחו את שלב הבתים בלי בעיה, כשלוקה קולע 37 במשחק הראשון ו-34 בשני, והנבחרת בסך הכל מייצרת 93.3 נקודות למשחק. בשלב הבא יהיה להם קשה נגד אוסטרליה וגרמניה.

ספרד – אלופת העולם גברה בלי בעיה על ברזיל, וכמובן גם על חוף השנהב ואיראן, וכנראה מעדיפה לשחק נגד לטביה ולא נגד צרפת בשלב הבא, עם סיכוי טוב להבטיח את המקום ליד קנדה ברבע הגמר.

גרמניה – ניצחון מרשים על אוסטרליה ו-2 ניצחונות קלילים על יפן ופינלנד שמים את הגרמנים בעמדה טובה מאוד לקראת ההמשך. ניצחון על גאורגיה יקרב אותם מאוד לרבע הגמר.

סרביה – הביסו בקלילות בכל 3 המשחקים שלהם ומחזיקים בהפרש הסלים הכי טוב אחרי קנדה וארה"ב. הם בעמדה יחסית נוחה לקראת הקרבות הנוחים יחסית על הנייר נגד איטליה והרפובליקה הדומיניקנית.

המאבק על הכרטיסים לאולימפיאדה:

2 נציגות מאירופה ו-2 מאמריקה נקבל בין 16 הראשונות, אוסטרליה הבטיחו את מקומם כנציגת אוקיאניה, אז נותרה לנו נציגה מאסיה ונציגה מאפריקה. חוץ מזה, 16 הטובות ביותר שלא ישיגו כרטיס לאולימפיאדה יקבלו כרטיס לטורניר המוקדמות בשנה הבאה, בנוסף לעוד 3 נציגות לפי יבשות (אסיה+אוקיאניה, אמריקה ואפריקה). כאן אנחנו נתמקד בנציגות של אסיה ואפריקה.

אסיה:

יפן – היחידה מאסיה שהשיגה ניצחון בשלב המוקדם, והיא תתחרה בשלב הבא עם ונצואלה וכף ורדה, כך שאין לה אף מאבק ישיר עם יריבה אסייתית. 2 ניצחונות שלה יבטיחו לה את הכרטיס.

הפיליפינים – ישחקו נגד דרום סודן וסין, כשהמשחק השני יהיה קרב ישיר בין 2 אסייתיות.

סין – ישחקו נגד אנגולה והפיליפינים, כשהמשחק השני יהיה קרב ישיר בין 2 אסייתיות.

ירדן – ישחקו נגד מצרים ומקסיקו, ללא קרב ישיר עם יריבה אסייתית.

איראן – ישחקו נגד צרפת ולבנון, כשהמשחק השני יהיה קרב ישיר בין 2 אסייתיות.

לבנון – ישחקו נגד חוף השנהב ואיראן, כשהמשחק השני יהיה קרב ישיר בין 2 אסייתיות.

אפריקה:

כאמור, יש לאפריקה 5 נציגות, וכולן השיגו ניצחון אחד וסיימו במקום השלישי.

אנגולה – ישחקו נגד סין ודרום סודן, כשהמשחק השני יהיה קרב ישיר בין 2 אפריקאיות.

דרום סודן – ישחקו נגד הפיליפינים ואנגולה, כשהמשחק השני יהיה קרב ישיר בין 2 אפריקאיות.

מצרים – ישחקו נגד ירדן וניו זילנד, ללא קרב ישיר עם יריבה אפריקאית.

כף ורדה – ישחקו נגד פינלנד ויפן, ללא קרב ישיר עם יריבה אפריקאית.

חוף השנהב – ישחקו נגד לבנון וצרפת, ללא קרב ישיר עם יריבה אפריקאית.

המשחקים המעניינים בשלב הבא:

כאן נתמקד רק ב-16 שהעפילו לשלב הבא ולא במאבקי המיקום, כשבחרתי משחק אחד מכל בית, לא כולל התייחסות נפרדת ל-2 המשחקים של ארה"ב.

סרביה – איטליה – מבחן ראשון לסרביה, שעד כה שיחקו בהילוך שני, כשניצחון שלהם שולח הביתה את האיטלקים כמעט בוודאות ויעלה אותם לרבע הגמר.

ליטא – יוון – ליטא סיימו מושלמים את שלב הבתים, אבל המשחק הנוסף שלהם הוא נגד ארה"ב, וגם היוונים במצב שבו 2 ניצחונות מביאים אותם לרבע הגמר. בהנחה הסבירה שארה"ב ינצחו את מונטנגרו, ניצחון ליטאי כאן יספיק להם כדי לעלות לרבע הגמר.

סלובניה – אוסטרליה – הפסד כאן שולח את אוסטרליה הביתה כמעט בוודאות, ואילו ניצחון מחזיר אותם להיות תלויים בעצמם, למעט תרחיש מאוד נדיר של הפרשים (אוסטרליה מנצחת כאן בנקודה או 2 וסלובניה מנצחת את גרמניה בהפרש של 3 ומטה). בצד השני, לסלובניה יש כאן שני משחקים קשים, והם עוד עלולים להפסיד בשניהם וללכת הביתה.

ספרד – קנדה – אלופת העולם נגד הנבחרת המרשימה ביותר עד כה, כשבהנחה ששתיהן תנצחנה את לטביה וברזיל בהתאמה, ייתכן שיהיה משתלם יותר דווקא להפסיד כאן ולהתחמק מארה"ב בחצי הגמר. אם אחת מהן תפסיד במשחק הבא שלה, ייתכן שיהיה כאן קרב עם סיכון להדחה עבור המפסידה.

ארה"ב – מונטנגרו – מונטנגרו אמנם הובסו בידי ליטא בקרב על ראשות הבית ששווה גם ניצחון בשלב הזה, אבל עדיין מדובר בנבחרת מסקרנת, בהנהגת ניקולה ווצ'ביץ', שתקווה להראות שהיא יכולה לאתגר את ארה"ב איכשהו.

ארה"ב – ליטא – על הנייר, ייתכן שמדובר במבחן הגדול ביותר של האמריקאים לפני חצי הגמר, וגם כאן יש גבוה מה-NBA שמוביל נבחרת בדמות יונאס ולנצ'יונאס, אבל האמת היא שהליטאים מסתדרים לפרקים טוב יותר בלעדיו עם נבחרת של שחקני יורוליג ואחרים שרצה הרבה זמן ביחד. אפשר לומר משהו על ההגרלה הנוחה יחסית של ארה"ב, בזמן שצרפת, קנדה, אוסטרליה, סלובניה, ספרד וגרמניה נמצאות כולן בחלק של ההגרלה שהם לא יפגשו לפני חצי הגמר, לא משנה מה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה רבה עמיחי
    בכדי להסביר את המירוץ האולימפי צריך ממש עבודת דוקטורט
    זה לא עניין ]פשוט כלל וכלל

    אנסה להסביר את הכללים
    מכיוון שב 1-16 אין שום נציגה אסיאתית ו אפריקאית
    הרי שכרטיס ישיר לאולימפיאדה יינתן לנסיגה האפריקאית שתסיים במקום הגבוה ביותר
    כרטיס אחד ישיר יינתן לנציגה האסייתית שתסיים במקום הגבוה ביותר
    16 כרטיסים נוספים יחולקו למדורגות הגבוהות ביותר שלא זכו בכרטיס האולימפי
    ( 2 כרטיסים הולכים לאירופה 2 לאמריקה 1 לאסיה 1 לאפריקה ו 1 לאוקיאניה בו זכתה כבר אוסטרליה )
    הטורניר הקדם אולימפי ישוחק יחד עם עוד 5 נבחרות שהעפילו בטורנירי הקיץ ( קרואטיה פולין בהאמה בחריין וקמרון )
    ויכלול סה"כ 24 נבחרות
    אך ברשימה כאן הראנו 21 מקומות
    ולכן יתר 3 הכרטיסים יילכו למדורגות הכי גבוהות באסיה אפריקה ואמריקה שלא זכו בכרטיס ישיר לקדם
    ככה יוצא שכמעט כל נבחרת מסתכלת ב 2 טבלאות בו זמנית

    הטבלה הראשונה טבלת הבית שלה
    הטבלה השנייה מאזנה מול היריבות האזוריות שלה
    אבל חשוב לזכור שהבחינה מול הנבחרות האזוריות מגיעה קודם כל בהתאם למיקום
    למשל כרגע למשל חוף השנהב אחרונה ביחס הסלים באפריקה עם מינוס 40 אך אם תסיים ראשונה בבית שלה גם אם תהיה ביחס סלים שלילי ואפילו ביחס מאזני שלילי אך תהיה הראשונה בביתה היא זו שתעפיל

    בקיצור
    כל אלופות בית של 17-32 ידורגו למעשה 17-20
    כל הסגניות ידורגו 21-24
    השלישיות ידורגו 25-25
    הרביעיות ידורגו 29-32
    למה הדירוג הזה חשוב ?
    לכמה דברים
    באסיה ובאפריקה הדירוג הזה חשוב אשית לעולה הישירה לאולימפיאדה
    שנית המדורגות גבוה סביר שעד מקום 24 קרי טופ 2 בבית יבטיחו את הכרטיס לקדם אולימפי
    3 הדירוג יכריע מי קודמת למי באפריקה אסיה ואמריקה לשלושת הכרטיסים האחרונים לקדם

    עוד דבר אחרון לפני שנתחיל
    מאזן פנימי עדיין רלוונטי לטובת ההכרעה בתוך הבית כמו כל טורניר אחר
    אבל כאן יש פקטור חשוב מאד של יחס סלים כללי שכן במקרה ששתי נבחרות באותו המקום בבתים הרי שאם יש להם גם אותו מאזן הרי שהיחס הכולל הוא זה שיקבע
    ובמידה ומדובר בשני נבחרות באותה היבשת של אפריקה או אסיה זה עשוי להכריע ממש את הכרטיס האולימפי
    אחרי שהסברנו את כל זה ננסה להמשיך להסביר בהודעה הבאה את כל המצב בכל בית

  2. במבט כללי
    בית 13 ( 1 )
    1 אנגולה 2-1 ומינוס 12
    2 דרום סודן 2-1 ומינוס 17
    3 הפיליפינים 3-0 ומינוס 23
    4 סין 3-0 ומינוס 80
    היום 11.00 אנגולה -סין
    15.00 דרום סודן -הפיליפינים
    שבת
    11.00 אנגולה -דרום סודן
    15.00 סין -הפיליפינים
    בית 14 ( 2)
    1 מצרים 2-1 מינוס 13
    2 ניו זילנד 2-1 מינוס 28
    3 ירדן 3-0 מינוס 77
    4 מקסיקו 3-0 מינוס 78
    נותר
    היום 11.45 ניו זילנד -מקסיקו
    15.30 מצרים -ירדן
    שבת
    11.45 ניו זילנד -מצרים
    15.30 ירדן -מקסיקו

    בית 15 ( 3)
    1 יפן 2-1 מינוס 28
    2 כף ורדה 2-1 מינוס 32
    3 ונצואלה 3-0 מינוס 32
    4 פינלנד 3-0 מינוס 62
    היום
    10.30 פינלנד -כף ורדה
    14.10 יפן -ונצואלה
    שבת
    10.30 פינלנד -ונצואלה
    14.10 יפן -כף ורדה

    בית 16
    דירוג
    1 צרפת 2-1 מינוס 26
    2 חוף השנהב 2-1 מינוס 40
    3 איראן 3-0 מינוס 63
    4 לבנון 3-0 מינוס 100
    היום
    12.45 חוף השנהב -לבנון
    16.30 צרפת -איראן
    שבת
    12.45 צרפת -חוף השנהב
    16.30 איראן -לבנון

    ——————————————–
    מבטים ישירים המאבק על הכרטיס האסייתי
    כרגע
    1 יפן 2-1 ומינוס 28 19 בדירוג הכללי
    2 הפיליפינים 3-0 ומינוס 23 21 בדירוג הכללי
    3 איראן 3-0 ומינוס 63 אך 23 בדירוג הכללי
    4 ירדן 3-0 ומינוס 77 24 בדירוג הכללי
    5 סין 3-0 ומינוס 80 31 בדירוג הכללי
    6 לבנון 3-0 ומינוס 100 32 בדירוג הכללי
    ———————————————–
    המאבק הישיר באפריקה
    1 אנגולה 2-1 מינוס 12 ו 17 בדירוג הכללי
    2 מצרים 2-1 מינוס 13 ו 18 בדירוג הכללי
    3 סודן 2-1 21 בדירוג הכללי
    4 כף ורדה 2-1 מינוס 34 23 בדירוג הכללי
    5 חוף השנהב 2-1 מינוס 40 24 בדירוג הכללי
    —————————————————-
    בקטנה אמריקה
    במאבק שעשוי להיות על הקדם אולימפי
    1 ונצואלה 3-0 מינוס 32 26 בדירוג הכללי
    2 מקסיקו -0 מינוס 78 30 בדירוג הכללי
    בהודעה הבאה נסנכרן כל קבוצה בבדיקת עומק

  3. תמונת מצב מורחבת
    בית 13
    1 אנגולה מאזן 2-1 מינוס 12 כרגע מדורגת 17 ראשונה באפריקה
    במצב העכשווי תגיע לאולימפיאדה היום מול סין יכולה להביס ואם תביס ותנצח את דרום סודן בשבת סביר מאד שתוכל להגיע ישירות לאולימפיאדה
    אם תנצח פעם אחת סביר מאד שתגיע לטורניר הקדם אולימפי

    2 דרום סודן 2-1 ומינוס 17 יש לה 2 משחקים לה קלים מול הפיליפינים ואנגולה
    2 ניצחונות עשויים כנראה להעלות אותה ישירות לאולימפיאדה
    ניצחון בודד סביר שיביא אותה לקדם אולימפי
    3 הפיליפינים 3-0 מינוס 23 נותר לה דרום סודן וסין
    הפסד בודד יסגור את הסיפור הישיר רק ניצחון שלה על דרום סודן ושל האחרונה על אנגולה יכול בקונסטלציה מסוימת להביא לה את המקום הראשון בבית ואז עם מעידה יפנית הכרטיס האולימפי אפשרי
    ניצחון בודד שלה יביא לה כנראה את הכרטיס לקדם לאור החולשה האסייתית ולאור יחס הסלים שלה שעדיף בהרבה על האסייתיות האחרות
    ( למעט יפן שבקונסטלציה של הפסד לפיליפינים תעפיל כמעט בוודאות ישירות לאולימפאידה)
    4. סין 3-0 ומינוס 80 נותר לה אנגולה והפיליפינים
    רק ניצחון כפול ישים אותה בעמדה של עלייה ישירה
    ניצחון בודד אך על הפיליפינים יוכל לשים אותה שלישית בבית ואז יכול שתעפיל לקדם לאור החולשה האסייתית
    2 הפסדים והיא הולכת הביתה
    ——————————————————————————–
    בית 14
    1 מצרים 2-1 ומינוס 13 כרגע מדורגת 18 ו 2 במירוץ האפריקאי בהפרש 6 נק' ביחס
    נותר לה ירדן וניו זילנד
    2 משחקים סבירים אם תנצח בהם בטח בהפרש גבוה תהיה קרובה מאד להבטחת העפלה בטח אם המשחק אנגולה -דרום סודן יהיה צמוד
    ניצחון בודד יוכל לשים אותה בבית משולש לכאורה משמעותי בפועל הסיכוי לעלייה ישירה לא יהיה גבוה גם אם תסיים איכשהו ראשונה מכיוון שסביר שאחת מבין אנגולה /דרום סודן תנצח פעמיים
    וגם אם תיפול למקומות 25-28 יש סיכוי לא רע שזה יספיק באפריקה
    שורה תחתונה 2 ניצחונות וסיכוי יפה מאד לפריז
    ניצחון בודד וסיכוי גבוה לקדם אולימפי
    2 הפסדים וכנראה תאבד את הקדם

    2 ניו זילנד 2-1 ומינוס 28 נותר לה מקסיקו ומצרים
    אצלה העסק יותר פשוט את הכרטיס הישיר לאולימפיאדה הפסידה בכל מקרה לאוסטרליה
    כל שנותר לה זה להגיע לקדם אולימפי
    שם כפי שכתבתי בהודעה קודמת אליפות בית לבטח תבטיח זאת וכמעט ודאי גם סגנות בית
    סביר מאד שניצחון על מקסיקו יביא לה את הכרטיס הקדם אולימפי

    3. ירדן 3-0 ומינוס 77 כרגע 28 בדירוג ו 4 באסיה
    אם תנצח את מצרים ומקסיקו תוכל עוד להיות אלופת הבית מה שיבטיח לכל הפחות את המקום הקדם אולימפי
    הפסד למצרים וכנראה הטורניר הקדם אולימפי הלך אם כי ניצחון על מקסיקו יוכל להעלות אותה לשם
    4 מקסיקו 3-0 ומינוס 78 כרגע 30 בדירוג הכולל
    נותר לה ניו זילנד וירדן
    את הכרטיס הישיר לאולימפאידה הפסידה ממזמן שכן 5 מהיבשת עלו ל 1-16 ויש רק 2 כרטיסים
    תנסה להעלות לקדם או דרך המיקום הכללי ויש עוד אופציה שתקדים בסיכום את ונצואלה
    נראה שניצחון בודד יספיק למשימה לאור המשחקים הקשים של האחרונה
    ———————————————————————————–
    בית 15 1 יפן 2-1 ומינוס 28 15 בדירוג ראשונה באסיה
    נותק לה ונצואלה וכף ורדה
    2 ניצחונות יעלו אותה באופן ודאי לפריז שכן היא היחידה מאסיה שניצחה ואף אחת אחרת לא תוכל להגיע ל 3 ניצחונות
    ניצחון בודד ישים אותה בעמדה קורץ אבל אז צריכה שאף אחת לא תסיים כאלופת בית היא תסיים כנראה 2 בניצחון בודד שאמור להספיק בטח לאור יחס הסלים שמה רק לפיליפינים יכולה להיות השגה
    גם 2 הפסדים לא בהכרח יזרקו אותה בטח אם הפיליפינים גם לא תנצח כי ניצחון בודד של אסייתית אחרת לא בהכרח יעזור לאסייתית לעבור את יפן בטח לאור יחס הסלים

    2. כף ורדה 2-1 ומינוס 34 23 בדירוג הכללי
    רק רביעית באפריקה אך שם הכל צמוד
    יותר בעייתי המשחקים הקשים שנותרו לה מול פינלנד ויפן
    צריכה ניצחון שקשה לי להאמין שיבוא ולכן קשה לי להאמין שתגיע גם לקדם אולימפי

    3 ונצואלה 3-0 ומינוס 32 מדורגת 26 אבל מובילה בקרב הישיר על מקסיקו
    תפגוש ביפן ופינלנד במידה ותפסיד פעמיים תסיים אחרונה בבית אבל גם אז אם מקסיקו תפסיד פעמיים היא זו שכנראה תעלה
    את הכרטיס הישיר הפסידה ממזמן
    4. פינלנד 3-0 ומינוס 62 29 בדירוג
    אצלה יחסית הסיפור פשוט
    את הכרטיס הישיר מאירופה הפסידה ממזמן
    אין לה הסתכלות איזורית
    צריכה לסיים טופ 2 בבית בכדי לעלות
    מצבה לא טוב ולכן חייבת ניצחון כפול על כף ורדה וונצואלה אך היא הרבה יותר טובה ולהערכתי תעשה זאת
    ————————————————————————————————————————
    בית 16 ( 4)
    1 צרפת 2-1 ומינוס 26 19 בדירוג
    אין לה על מה לשחק כי תהיה בפריז כמארחת
    2 חוף השנהב 2-1 ומינוס 40 מדורגת 24 וחמישית ואחרונה באפריקה
    אחרונה מנציגות אפריקה כרגע אבל ניצחון על הצרפתים שכאמור אין להם על מה לשחק ישים אותה ראשונה בבית בהינתן שתנצח היום את לבנון החלשה מולה תוכל לשפר את יחס הסלים
    ניצחון בודד וסביר שהיא תסיים טופ 2 בבית שיספיק כנראה לקדם

    3 איראן 3-0 ומינוס 63
    היא עוד תבכה על ההפסד לחוף השנהב אם תפסיד היום לצרפת זה כנראה יסתום את הגולל על טופ 2 בבית
    בכל זאת ניצחון על לבנון עשוי להספיק לה לקדם כנציגת אסיה הבכירה שלא עלתה ישירות

    4 לבנון 3-0 ומינוס 100 מדורגת 32 וכמובן אחרונה באסיה
    נראה שחוף השנהב ואיראן גדולות עליה גם ניצחון בודד לא יספיק כנראה לקדם 2 ניצחונות ועדיין קשה להאמין שתקבל כרטיס ישיר לאולימפיאדה

  4. סיכום על מה להסתכל ותחזית
    משחקים בולטים היום
    15.00 דרום סודן -הפיליפינים 2 הנבחרות יהיו חזקות במאבק על הכרטיס בניצחון ויפסידו אותו בהפסד הפיליפינים המארחת והסודנים ההפתעה
    15.30 מצרים -ירדן דרבי ערבי לוהט שישפיע על הסיכוי המצרי לכרטיס ישיר ועל הירדני לקדם
    שבת
    11.00 אנגולה -דרום סודן זהו קרב אפריקאי ישיר אם 2 הנבחרות יגיעו אחרי ניצחון היום הרי שהמנצחת תהיה ראש הבית וקרובה לפריז
    ולתחזית
    באפריקה
    כולם יכולות אני מעריך בעיקר לאור היכולת והיריבות דווקא שדרום סודן תזכה בכרטיס
    באסיה
    הפער היפני משמעותי וצריך לקרות משהו גדול שהיא לא תשיג את הכרטיס
    5 שיודחו מהקדם אולימפי
    לבנון
    סין
    איראן
    ירדן
    וונצואלה

  5. קצת סדר לבתים 9-12 למקומות 1-16
    בית 9 (1)
    סרביה 0-3
    הדומינקנית 0-3
    איטליה 1-2
    פרוטו ריקו 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    סרביה -פרוטו ריקו 77-94
    הדומינקנית -איטליה 82-87
    מחר
    11.00 סרביה -איטליה
    15.00 הדומינקנית -פרוטו ריקו
    בראשון
    11.00 איטליה -פרוטו ריקו
    15.00 סרביה -הדומינקנית
    תמונת המצב ניצחונות מחר של סרביה והדומינקנית והם עולות כאשר המפגש ביניהם בראשון יכריע מי תמנע ברבע מארה"ב
    מה קורה בבית משולש ?
    אם איטליה תנצח את סרביה והאחרונה את הדומינקנית יהיה בית משולש איטליה שהפסידה ב 5 לדומינקנית צריכה 6 ומעלה ואז היא מבטיחה עלייה אם גם תנצח את פרוטו ריקו
    אם פרוטו ריקו תנצח את הדומינקנית ואיטליה תנצח את אותה פרוטו ריקו יהיה בית משולש בו כרגע הדומינקנית +5 ואיטליה מינוס 5 אך הדומינקנית תפסיד ואיטליה תנצח …

    משחק המפתח מחר 11.00 איטליה -סרביה

  6. בית 10 ( 2)
    ארה"ב 0-3
    ליטא 0-3
    מונטונגרו 1-2
    יוון 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    ארה"ב -יוןן 81-109
    ליטא -מונטונגרו 71-91
    מחר
    11.40 ארה"ב -מונטונגרו
    15.40 ליטא -יוון
    ראשון
    11.40 יוון -מונטונגרו
    15.40 ארה"ב -ליטא
    בהנחה סבירה שארה"Cב תנצח פעמיים הרי שהמשחק מחר ליטא -יוון יכריע ניצחון ליטאי והיא שם
    ניצחון יווני מחר ועל מונטונגרו והכרטיס של יוון
    מונטונגרו מצידה הודחה מעשית לאור התבוסה לליטא והמפגש מול ארה"ב
    אם היא תפסיד לארה"ב אז גם אם יהיה בית משולש כי יוון תנצח את ליטא ומונטונגרו את יוון היא במינוס 20 זכר לתבוסה לליטא
    משחק המפתח
    מחר ליטא -יוון

  7. בית 11 ( 3)
    סלובניה 0-3
    גרמניה 0-3
    אוסטרליה 1-2
    גיאורגיה 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    סלובניה -גיאורגיה 67-88
    גרמניה -אוסטרליה 82-85
    מחר
    11.30 גרמניה -גיאורגיה
    15.10 סלובניה -אוסטרליה
    ראשון
    10.30 אוסטרליה -גיאורגיה
    14.10 סלובניה -גרמניה
    בהנחה שגיאורגיה לא באמת שייכת לבית
    הרי שמחר זה משחק להיות או לחדול לאוסטרלים
    אם תפסיד תודח
    אם תנצח ב 4 ומעלה תבטיח עלייה מותנה בכך שתנצח בראשון את גיאורגיה
    אם סלובניה תפסיד אז היא תקבל את גרמניה בלהיות או לחדול
    רק שגרמניה ב +3 וסלובניה תהיה במינוס ההפסד
    ולכן אם סלובניה תפסיד בנקודה היא תוכל לנצח בנקודה ולעלות
    אם תפסיד ב 3 תצטרך 4 (אולי 3 תלוי בכללי )
    אם היא תפסיד ב 10 היא תצטרך 7 הפרש על הגרמנים וכן הלאה
    משחק המפתח
    מחר סלובניה -אוסטרליה ובמידה ואוסטרליה מנצחת
    אז בראשון גרמניה אוסטרליה בלהיות או לחדול

  8. בית 12
    קנדה 0-3
    ספרד 0-3
    ברזיל 1-2
    לטביה 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    קנדה -לטביה 75-101
    ספרד -ברזיל 78-96
    מחר 12.45 בפרד -לטביה
    16.30 קנדה -ברזיל
    ראשון
    12.45 ברזיל -לטביה
    16.30 ספרד -קנדה
    הצפי שספרד וקנדה יבטיחו כבר מחר רבע גמר וביום ראשון יתמודדו על הבכורה
    השאלה האם הם יעדיפו לנצח ולקבל כבר את ארה"ב בחצי ?
    משחק המפתח
    ראשון 16.30 ספרד -קנדה

  9. תודה לעמיחי על סיכום מ-צ-ו-י-י-ן- ממש של האליפות. אהבתי את המשפט "היבשת הכי לא מוערכת מבחינת כדורסל זוכה לרגע של עדנה ". ותודה לאהרון על הסיכומים שלו.

  10. איזה סיכום פצצה. תודה גדולה
    והערונת – במשחקים המרתקים בהתחלה שמת ניו זילנד-לבנון, היה צריך להיות ניו זילנד-ירדן
    עמרי ספלמן הוא שכננו מצפון בעוד רונדה הוליס-ג'פרסון הוא שכננו ממזרח, מעבר לנהר.
    בכל מקרה סיכום נרחב ומפורט. שאפו גדול
    🙏

כתיבת תגובה

סגירת תפריט