מיאמי היט-יומן אליפות (8): איך לוקחים את משחק 4?/רועי ויינברג

לאחר התבוסה הטראומטית במשחק שלוש, צמד המשחקים הבאים הנו להיות או לחדול מבחינת מיאמי, בכל הקשור לסיכויי האליפות בעונת 2013/14. כדי לנצח, לפחות את המשחק הבא, ולחזור לסן אנטוניו במצב של 2-2, מיאמי צריכה לעשות את הדברים הבאים:

לשנות את החמישייה הרבע הראשון במשחק השלישי של מיאמי היה מתחת לכל ביקורת. הקבוצה ספגה 41 נקודות ב-12 דקות, כמעט 4 לדקה, מה שבסופו של דבר הוביל ליצירת פער על ידי הספרס ולניצחון שלהם במשחק. בסדרה הזאת הספרס קלעו פעמיים באזור ה-110 נקודות, בצמד ניצחונותיהם. כאשר התקפת הקבוצה נחלשת, וקולעת מספר דו ספרתי של נקודות, מיאמי תנצח. ההיט תלוייה בהגנה במשך רוב הסדרה.

במשך רובו של הרבע הראשון, סן אנטוניו שיחקה עם החמישייה נמוכה, עם דיאו במקום ספליטר. זה היה מהלך מבריק של הפלאח, שתפס את מיאמי לא מוכנה, ושיחרר את קוואי לאונרד, שקלע ברבע כמות נקודות שקטנה ב-2 בלבד מכל נקודותיו ב-2 המשחקים הקודמים בסדרה. סביר שנראה התרגיל הזה שוב במשחק זה, אבל הפעם מיאמי תהיה מוכנה. ספולסטרה צריך לתת לראשרד לואיס לפתוח בעמדת הסמול פורוורד, ולברון כפאוור פורוורד, שישמור על דיאו, ומבחינת ההגנה יהיה קרוב יותר לסל. ברבע הראשון סן אנטוניו שלטו בריבאונד (8 ריב' לעומת 4 של מיאמי, למרות הרכב נמוך יותר), ובאסיסטים (9 אס' לעומת 3 של מיאמי, פי 3 יותר מהיריבה). העברת לברון לעמדת הפאוור פורוורד תאפשר ניהול משחק מתוך הצבע, זהה למה שס"א עשו עם דיאו, ויתן למיאמי יותר גמישות.

לשחרר את בוש. כריס בוש נתן 9 נקודות עם 3 ריבאונדים ו-4 עבירות. אתה לא מצפה מהסנטר הפותח שלך לתת משחק כזה בגמר. במהלך הסדרה נגד אינדיאנה כבר כתבנו כיצד צריך לשלב בוש כדי שיתן את המקסימום, כפי שניתן לקרוא כאן. העברת בוש לעמדת הפאוור לא באה בחשבון במקרה זה, מפני שנגד חמישייה של דיאו ודאנקן שני גבוהים ללא אינטליגנציית משחק גבוהה ברמה של דיאו, או דאנקן, יהיו למיאמי לרועץ. מה שכן, ניתן לשלבו עם החמישייה השנייה בחלקים גדולים מהמשחק. הצוות המסייע של מיאמי על הפנים בסדרה, ושילוב של צ'למרס, אלן, באטייה, בוש, ואנדרסן, בדקות של המחליפים, יכול להחזיר הצוות המשלים לחיים, ולשפר התפוקה של בוש, שנותן עד כה 15 נק' עם 5 ריב' למשחק, ממוצע סולידי, אבל הוא צריך לתת יותר (18-20 נק' ו-7-8 ריב' לערב).

אישית לוחצת על דני גרין. דני גרין, אחד משחקני הספרס השנואים ביותר בקרב אוהדי מיאמי, יכול לשנות משחקים שהוא ביום טוב, כמו משחק שלוש, בו שיחק 22 דקות בלבד וקלע 7 מ-8 מהשדה בדרך ל-15 נקודות. כאשר יש שמירה לוחצת עליו, של וויד או צ'למרס, התפוקה שלו צפויה לרדת. במהלך הסדרה ניתן להבחין בכך שכאשר 2 שחקנים, לכל הפחות, מהצוות המסייע של סן אנטוניו טובים, סן אנטוניו טובה. כאשר אין תרומה מלבד הביג 3 של הספרס, מיאמי צפויה לנצח. כדי לעשות את זה, צריך שומר טוב על גרין. במידה וצ'למרס אנד וויד ישחקו מול גרין ופארקר, עדיף לשים את וויד על פארקר, מפני שהוא מסוכן יותר מגרין. לכן, צ'למרס שחקן המפתח בנקודה זו, וצריך להמנע מבעיית עבירות במשחק הרביעי (לאחר 4 עבירות ו-3 איבודים למשחק בסדרה).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. רשארד לואיס לא פתח במשחק השלישי?
    אז אתה לא מציע לשנות את החמישייה אלא את הרוטציה. שלברון ישמור על דיאו ולואיס ישמור על קוואי. אני לא בטוח שלואיס יצליח להתמודד עם המהירות והמוביליות של קוואי. אני יותר רואה שחקן נמוך ואנרגטי מצליח בשמירה עליו.

    בכל מקרה, לנארד לא הולך להציג אותו משחק כמו אתמול, למרות שהוא גם לא יציג כנראה משחק כמו איך שהוא שיחק בשניים הראשונים.

    אם אתה מדבר על שינוי בחמישייה הייתי שם את צ'אלמרס בספסל. יש לו פלייאוף נוראי. הרפשרויות במקומו הם אלן או קול. לקול היו משחקים לא רעים בפלייאוף הזה ולדעתי הוא יצליח להתמודד יותר טוב עם הזריזות של פארקר. אלן לא רע בפלייאוף הזה ולדעתי הוא צריך לפתוח במקומו.

  2. אני חושב שהם מצאו כבר פיתרון לזה בסדרה מול אינדיאנה
    קול על לנרד
    הבעיה היא שלברון כבר 4 רעיונות מדבר על ״לחיות עם התוצאה
    ״
    כאילו הוא מוכן להפסיד

    אפילו אני לוקח הימור שפחות מ 45 נקודות שלו ומיאמי מפסידים

  3. אני יודע שאולי אני הורס לדובי את עניין הנאחס (אני מתנצל מעומק ליבי כבר מראש) אבל הסידרה הזו מההתחלה נראית כאילו היא הולכת לכיוון אחד וזה ניצחון של הספרס!!! ולא רק זה אני חושב שיש סיכוי סביר שזה יגמר ב-5-6 משחקים!

    לי משום מה זה מזכיר את הסידרה בין מיאמי ל-OKC. שם כולם שמו את OKC כפיבוריטית ומיאמי הוכיחה חד משמעית שהיא הקבוצה הטובה יותר. כאן זה הפוך, לפני הסידרה כולם דיברו על מיאמי כפיבוריטית והספרס מוכיחים (כמו לאורך כל העונה) שהם באים לקחת אליפות ואף אחד לא יצליח לעצור אותם.

    מעניין מאד איך הדברים יתפתחו

  4. התוצאה הייתה אמורה להיות 3-0 ללא 4 החמצות עונשין רצופות במשחק 2 וריפיון לא מוסבר בדקות האחרונות. זה הפער האמיתי בין הקבוצות. היה צריך להיות סוויפ. לא נורא 4-1 גם בסדר.

  5. שורש הבעיה בהיט השנה זו הכימיה בין וייד לג'יימס,גם בגלל שוויד לא שיחק הרבה השנה.אין שם באמת שיתוף פעולה.פעם אחד קולע ברציפות.אחר כך תור השני ללכת לבד.ומה עם בוש?לא מגיע לו לזרוק ?.בקיצור כששיקולים לא עניניים ואגו נכנסים למשוואה מול קבוצה אדירה כמו הספרס הסיפור שלך נגמר.שורה תחתונה – לברון .תפסיק להיות נחמד מדי.14 זריקות במשחק גמר? הצחקתם את ג'ורדן.

  6. אני חושב אחרת מרוב המגיבים.
    הנצחון המבריק במשחק השלישי הושג תוך אחוזים בלתי הגיוניים מהשדה עבור הספרס.
    התצוגה הזו לא יכולה לחזור ועלולה לשמש כחרב פיפיות.
    כלומר:
    – הספרס יחשבו שעלו על שיטה לנצחון במיאמי
    – ימשיכו לזרוק כמו קודם. רק במקום 75% מהשדה, יקלעו 45% מהשדה והכל יתהפך להם.

    נראה לי נצחון של מיאמי היום

  7. טור מעולה, אבל איכשהו נראה לי שכל הניתוחים והעצות בסדרה הזו די מיותרים (למרות שכאוהדים אנחנו נולדנו בשביל זה והטורים מעניינים לכשלעצמם!). כי מה שלא יעשו ספולסטרה או פופ, הכל תלוי אך ורק בשני דברים: במה לברון אכל לארוחת בוקר, ובאיזה מוד הוא יגיע בערב. או קיי, אפשר להכניס את תקינות מערכת המיזוג כאלמנט נוסף, אבל אני חושב שהנקודה ברורה.

  8. מסכים לגבי ההערכות שהמשחק הזה יישאר במיאמי.
    לגבי ההתאמות, בחלק ניכר מהמשחקים הללו,
    אנחנו רואים התאמות תוך כדי משחק,
    כמו משחק שחמט מתוחכם בבין שני גאונים.
    במשחק השלישי, פופ הפתיע, והספרס הצליחה לייצר כרית מספיק שמנה, כדי לספוג את החזרה הצפויה של מיאמי למשחק,
    ולשמור על הנצחון.

    על התאמת שלא תהיה היום, תוך 5-8 דקות, תיפתר על ידי הצד השני.

  9. טור טוב וחשוב.
    אתה צודק ששינוי בתפקידים כפי שהצעת הוא שינוי הגיוני. אני חושב שינון יבור אפילו הציע לברון על טים דנקן, אבל ההבדל בגובה לדעתי גדול מדי.
    למיאמי ישנה בעייה: הספארס פשוט קבוצה טובה יותר: חמישייה טובה יותר; ספסל טוב יותר; ולספארס – פופ הוא המאמן הטוב ביותר כי הם לא צריכים מאמן. הם צריכים "אבא" טוב.
    אני 80 מייל ממיאמי. הערב יהיה לי ערב מוזר מאד: אשב בבית הבנק הראשי של בנק אוף אמריקה, אולי קילומטר באולם, ואהיה בפגישה חשובה בזמן שבמרחק קילומטר ממני משוחק המשחק החשוב ביותר של השנה!

    1. מסכים עם רוב הדברים, למעט זה שהם לא צריכים מאמן טוב אלא אבא.. פופ עשה עבודה מדהימה בהתאמות למשחק 3, חוץ מזה ס"א היא הקבוצה שהכי דומה לתזמורת שאני מכיר, הכל חייב לתקתק כמו שעון בשביל לתת קונצרט.. אף פעם לא שמעתי על תזמורת גדולה בלי מנצח מוכשר.. חוץ מזה שאבא זה אב טיפוס קלאסי של מאמן..

  10. הבעיה של מיאמי היא שנגמרו לה השפנים. מייק מילר הלך, באטיה התפגר, ביזלי לא מקבל קרדיט וצ'אלמרס וקול- חושך. מבוש אני לא מצפה לכלום כבר כמה שנים, הוא התרגל לחיות בצל. כך שאין למיאמיאת מי לשלוף מול הרוטציה הבלתי נגמרת של הספרס. טוני דאגלס?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט