פריוויו מונדיאל-בית 8/דור בלוך

הדיעה הרווחת היא שבית 8 הוא הבית המשעמם מכולם, אף נבחרת סקסית במיוחד, אך נציגה מאמריקה הלטינית ואף משחק עם פיקנטריה שתגרום לצופה הממוצה להישאר ער עד 1 בבוקר כדי לצפות.

אבל בשורות הבאות אני אנסה לשכנע אתכם שיש בבית הזה הרבה במה לצפות, שבלגיה המלהיבה יכולה להיות הסיפור הגדול של המונדיאל הזה ואתם רוצים להיות שם כשהוא מתפתח, שרוסיה היא אחת הנבחרות ששיחקה את הכדורגל האטרקטיבי ביותר בטורנירים האחרונים, שדרום קוריאה היא מודל לאיך בונים נבחרת כדורגל מצליחה ואלג'יריה, היא כוח עולה באפריקה, שכולל שחקנים ממיטב הקבוצות והליגות באירופה.

אז בואו נתחיל.

בלגיה

מי אנחנו:

נבחרת בלגיה
נבחרת בלגיה. לוקאקו, קורטואה, קומפני, והאזארד בנבחרת אחת יכולים להפתיע.

ובכן, אנחנו בלגיה. שוקולדים, יהלומים, טיפשים אבל עובדים קשה (כמו שניר לוין אמר בציטוט שאני לעולם לא אשכח במונדיאל 2002, שהוביל את שגריר ישראל בבלגיה להגיש התנצלות רישמית. סיפור אמיתי).

אנחנו למעשה הסיבה שהבית הזה נתפס כבית כל כך חלש, ובכלל עשינו בלגאן לא קטן כשהתגנבנו יחד עם שוויץ (?!) לדרג הראשון ודחקנו נבחרות כמו הולנד, פורטוגל, צרפת ואנגליה החוצה, אבל אל תתפלאו אם נצדיק את הדירוג הזה בסופו של דבר.

אנחנו נעלה למשחקים ככל הנראה עם ההרכב הבא:

שוער: קורטוואה

הגנה: אלדרווילד, קומפאני, וורמאלן, ורטנחאן.

קישור: פלאיני, ויטסל, מיראלאש, דה ברויין, האזארד

התקפה: לוקאקו

מחליפים בולטים: מרטנס, דמבאלה, ינוזאי.

מה עשינו:

בין 1982 ל-2002 נהננו מפריחה כולל דור הזהב הנפלא שהגיע לחצי הגמר ב-1986, שיחקנו בכל המונדיאלים והעפלנו לשמינית הגמר 5 פעמים. מלבד זה לא הרבה, אבל עכשיו יש לנו דור זהב חדש, ואנחנו מתים להראות לכם אותו.

במוקדמות עלינו עם שבעה נצחונות רצופים ובלא הפסד.

איך נשחק:

4-2-3-1 שלוחץ גבוה, אבל גם יכול להתקפל לאחור ולשחק על כדורים ארוכים ללוקאקו במצבי יתרון, ואם תיתנו לו שטח, הבחור יודע לרוץ. אנחנו יכולים להרשות לעצמינו לפרוס את המשחק שלנו רחב מאוד עם שחקני אגף משובחים, בגלל שלישיית הקישור החזקה שלנו במרכז המגרש שיהיה מאוד קשה לעבור, והגיוון שלנו בקישור ההתקפי יאפשר חילופי מקום רבים בין האזארד מיראלאש ודה ברויין.

מה נעשה:

נתאמץ מאוד לסיים במקום הראשון כדי להימנע ממפגש עם גרמניה, מול פורטוגל יש לנו צ'אנס אמיתי ורבע גמר זה המינימום שאנחנו שווים, ארגנטינה של מסי כנראה כבר תהיה גדולה עלינו הפעם, אבל חכו חכו ליורו 2016.

שימו לב אליי:

אני אקסל ויטסל, אתם לא כל כך מכירים אותי כי אני משחק עבור זניט סנט פטרסבורג, אבל במוקדמות ניהלתי את משחק המסירות המסודר שלנו, ואני צפוי להיות פיבוט  גם בטורניר הזה כשדמבלה ופלאיני מגרזנים את כל מי שבסביבתי, אל תתפלאו אם התקשורת תכתיר אותי כצ'אבי או פירלו הבא.

רוסיה:

אלן דזגוייב.
בורג חשוב בהרכב הרוסי. אלן דזגוייב.

מי אנחנו:

אמא רוסיה, ומה שעשינו למזרח אוקראינה נעשה גם לכם אם לא תיזהרו. רק כדי לוודא שהוא לא יחבור לגרמנים, כמו שאיטלקים נוטים לעשות, לקחנו את פאביו קפאלו והוא כנראה האישיות הכי מפורסמת בסגל שלנו.

כיאה לגאווה הלאומית המתפשטת בארצינו (ולסגל המוגבל בכישרון שלנו), אין לנו אף שחקן בסגל שמשחק מחוץ למזרח אירופה.

ההרכב:

שוער: אקינפייב

הגנה: קומבארוב, איגנסביץ', ברזוצקי, אשנקו

קישור: שירוקוב, דניסוב, קוקורין, דזגייוב, פייזולין.

התקפה: קרזחוב

מחליפים בולטים: ז'ירקוב.

מה עשינו:

עזבו אותכם מבריה"מ, מאז שאנחנו רוסיה עשינו שני גביעי עולם, אומנם לא הצלחנו להעפיל לשמינית, אבל היי היה לנו מלך שערים ושובר שיא השערים למשחק אחד, מה כבר שכחתם את אולג סלנקו האגדי?

על העלייה שלנו לגביע העולם אנחנו לא צריכים לספר לכם, תודה רבה על שתי תוצאות התיקו מול פורטוגל ועל השטיח שפרסתם בפנינו ברמת גן, בלעדיכם לא היינו מתגברים על הפסד לפורטוגל וצפון אירלנד.

איך נשחק:

4-2-3-1 דזגוייב.

מה זה 4-2-3-1 דזגוייב? זאת שיטת משחק במסגרתה משחקים 4 שחקני הגנה בקו אחד, שני שחקני קישור במרכז המגרש שמשלימים את האיכותיות ההגנתיות וההתקפיות אחד של השני, שני קשרים התקפיים, חלוץ חוד גבוה וחזק ואלן דזגוייב.

מי שקובע עד כמה המשחק ייפתח לאגפים ועד כמה נשחק לעומק, עד כמה נחזיק בכדור בסבלנות ועד כמה נחפש מסירות מהירות לכיוון השער, מי שיכריע עד כמה רחוק נגיע הוא אלן דזגוייב.

מה נעשה:

נגיע לשמינית גמר וזה הכל, היה נעים.

שימו לב אליי:

אלן דזגוייב, אני 10 קלאסי, מהסוג של קאקה וריקלמה, זה אולי נשמע לכם קצת אולד סקול, אבל אם לא יסגרו אותי כמו שצריך, אני יכול לבשל וגם להבקיע מרחוק.

דרום קוריאה:

הנבחרת הדרום קוראינית. 5 שחקנים מהבונדסליגה ו-2 מהפריימר ליג.

מי אנחנו:

אנחנו דרום קוריאה, וחוץ מזה שעינינו מלוכסנות אנחנו דיי דומים לכם: אומה קטנה והייטקיסטית, שכנים לא סבבה מצפון עם מלא מלא מוקשים בינינו, האמריקאים מגבים אותנו אבל בניגוד אליכם אנחנו עדיין באסיה במוקדמות גביע העולם וזה מתנהג אלינו לגמרי סבבה.

את ההרכב שלנו אנחנו נחסוך מכם, גם ככה אתם לא מבדילים בינינו, רק נציין שיש לנו חמישה שחקנים שמשחקים בבונדסליגה, עוד שניים שמשחקים בפרמייר ליג ועוד שניים בליגה השנייה באנגליה. כל היתר משחקים בדרום קוריאה.

מה עשינו:

נא לא לזלזל, שמונה מונדיאלים רצוף, פעם אחת חצי גמר (אז השופטים עזרו לנו קצת אז מה, גם אם יצחק בן יצחק היה שופט אותכם מול ספרד לא הייתם מנצחים) ופעם אחת שמינית, מעבר לזה לא ממש השארנו חותם על המשחקים.

האמת שהיו לנו מוקדמות לא פשוטות, ואפילו הפסדנו לשכנים שלכם מלבנון, אבל בסוף עברנו את אוזבקיסטן בהפרש שערים ועלינו.

איך נשחק:

4-4-1-1, נראה אולי קצת מיושן, אבל זה עובד עבורינו, כרגיל המשחק שלנו יתבסס הרבה על דינמיות ועבודה קשה, זה אומר הרבה לחץ על השחקן עם הכדור, הרבה משמעת וארגון בחלק האחורי, והנעת כדור מהירה לעבר מעט הכישרון ההתקפי שיש לנו.

מה נעשה:

נודח, מול אלג'יריה ככל הנראה ננצח, אבל מול המשחק הפיזי של בלגיה ורוסיה, כמו שראינו מול גאנה במשחקי ההכנה, אין לנו הרבה מה למכור.

שימו לב אליי:

אני האונג-מין סון, בגיל 18 כבר שיחקתי בהמבורג, ממנה עברתי ללברקוזן ועם 12 שערים ו-7 בישולים, ביססתי את מעמדי בצמרת האירופית, אני מוסיף את היצירתיות למשחק שלנו, ובדומה לעמיתי דזגוייב ברוסיה, מעמדת הקשר שמאחורי החלוץ אני נדרש ליצור עבור חלוץ שלנו ולנווט את משחק ההתקפה.

אלג'יריה:

פייגולי
הכישרון העולה בנבחרת אלג'יריה. פייגולי.

מי אנחנו:

אנחנו אלג'יריה, היינו הנבחרת הכי חלשה בפיפ"א 1994, אבל מאוד השתפרנו מאז ויש לנו שחקנים בקבוצות עילית כמו אינטר, ולנסיה, ספורטינג, פורטו ווטפורד… אה, ווטפורד היא לא קבוצת עילית?

מצטערים, לא כל כך מבינים בכדורגל אירופאי. בשביל זה הבאנו את ואהיד חלילודזיץ, אביר הכבוד של הרפובליקה הצרפתית, מאמן חוף השנהב ופריז סנט ז'רמן בעברו.

בעבר שחקנים כמו זידאן, בנזמה ונאסרי חמקו מידינו לטובת נבחרת צרפת אך לא עוד!

נחסוך מכם את ההרכב המלא, אבל בכירי שחקנינו הם פאוזי גואים מנאפולי בהגנה, יאסין בראהימי המצויין מגרנדה, ספיר טיידר מאינטר ומעל כולם סופיין פגולי מולנסיה.

מה עשינו:

זה המונדיאל הרביעי שלנו, בשלושה הראשונים עפנו בשלב הבתים, אבל כאמור פתחנו דף חדש ואנחנו בטוחים ביכולתנו להפתיע הפעם, כפי שבא לידי ביטוי במוקדמות! ובכן, בערך.., כלומר במשחק הראשון מול בורקינה פאסו בפלייאוף על העלייה הפסדנו 3-2, ועלינו רק הודות לשערי חוץ הודות לניצחון 1-0, אבל בכל זאת, עלינו!

איך נשחק:

על אף שבלא מעט משחקי הכנה שיחקנו כדורגל פוזיטיבי, החזקנו בכדור ותקפנו, במשחקים האחרונים תרגלנו משחק מבוקר יותר והתבססנו בעיקר על היכולות הטכניות ועל המהירות שלנו בהתקפות המתפרצות, והאמת, זה עבד ממש לא רע, בגביע העולם, מול נבחרות מנוסות מאיתנו וחזקות מאיתנו, ככל הנראה הגישה המתבססת על מתפרצות תשרת אותנו היטב.

מה עוד שההגנה היא החלק החלש ביותר שלנו לעומת קישור והתקפה בהם יש לא מעט שחקנים שעשו עונה יפה באירופה.

אנחנו צפויים לשחק מאין 4-3-3/4-5-1, כאשר מרכז הכובד של ההתקפה שלנו יבוא מהאגפים ומהיכולת של פגולי.

מה נעשה:

אם נצליח להבקיע שער זה יהיה הישג, ניצחון אחד יהיה שווה חגיגות, ככל הנראה לא נצליח לעבור את רוסיה ובלגיה, אבל אולי נצליח לשים בסיס איתן, עם שחקנים כמו נאביל בנטאלב מטוטנהאם שהוא בן 19 בלבד, לקראת העתיד.

שימו לב אליי:

אני סופייאן פייגולי, יכולתי לשחק בנבחרת צרפת ואפילו שיחקתי בנבחרת הצעירה שלה, אבל שוכנעתי לבסוף לשחק בנבחרת אלג'יריה ואני ממש לא מתחרט. היכולת שלי לשחק הן באגף ימין והן מאחורי החלוץ, זריזות הרגליים שלי והטכניקה שלי מאפשרות לי להפתיע את היריב ממקומות שונים במתפרצת או בהתקפה מסודרת ולתת מימד נוסף להתקפה של הנבחרת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. בליגת האלופות קוראים לבית מהסוג הזה בית של גביע אופ"א. בלגיה זאת אחת הקבוצות המעניינות בטורניר אבל חוץ ממנה שאר הנבחרות ממש לא מעניינות ואני לא אתפלא אם נראה את אלג'יריה עולה. יש להם שחקנים מצויינים. רוסיה היא נבחרת מעבר לשיא (יורו 2008), בלי ארשבין ושירוקוב, עם קרז'קוב, ז'ירקוב ודניסוב אחרי השיא. גם קאפלו לא יעזור להם לדעתי.

  2. מעולה.
    בית מעניין לדעתי דרום קוריאה ואלג'יריה הם נבחרות לא מעורכות מספיק הידעתם שרוב רובו של הסגל האלג'ירי משחק באירופה ?
    יהיה בית צמוד.
    הרוסים הם הנבחרת היחידה בטורניר שכל שחקניהם מגיעים מהליגה המקומית (השוער השלישי של אנגליה משחק בסלטיק …הסקוטית).

    הבלגים מרשימים …אהל לדעתי במונדיאל הראשון הם לא יעברו את שמינית הגמר.
    תחזית
    1. רוסיה
    2. בלגיה
    3. דרום קוריאה
    4. אלג'יריה (אך אם משחקים במקרה במקומות החמים היא תתקדם)
    לסיכום בית פתוח לחלוטין האירופאיות יתקשו יותר ממה שזה נראה.

    1. אחרי שדרום קוריאה חטפו 4-0 מגאנה אני כבר לא יודע לגביהם

      אני גם חושב שרוסיה תסיים ראשונה, אבל מאוד מקווה שבלגיה תעשה את זה.

      אלג'יריה? יובסו מול רוסיה ודרום קוריאה, ויפסידו בכבוד לבלגים

  3. אני מאמין גדול בכדורגל האסייאתי. תאווה לעיניים לראות אותם משחקים וחבל שהם לא מספיק חזקים פיזית. עם רוסיה לא תתחרפן היא ובלגיה יעלו והיפנים ייצגו את אסיה בשמינית הגמר

  4. אחלה פריוויו
    רוסיה פאשלנורית גדולה בטורנירים גדולים
    הזדמנות פז לבלגים לעלות ראשונים ולקוראנים לעקוץ , הייתי אומר שאם הספין של אבי לוזון היה מתקיים וישראל הייתה עולה לבית הזה במקום רוסיה ( בעקבות הפלישה לאוקרינה היה ספין כזה ,נשבע )
    זה היה פיגוז !ניצחון טכני על 0:3 על אלג'יר הפסד מינמלי לבלגיה וקוריאה 0:1 אלג'יר מנצחת את דרום קוריאה 2:0 וישראל בשלב הבא בזכות הפרש שערים בלי להבקיע שער על המגרש
    האחים לוזון חוגגים בשוחסקרייה בסאו פאולו על חשבון משלם המיסים עם עשרות קילו בקר וקאשסות
    גרמניה מנצחת את ישראל 11-0 בשמינית במשחק נשאלת הסוגיה – haven't the jewish people suffered enough

    http://www.youtube.com/watch?v=HEedHjsKZJs&feature=kp

    היו ימים בערוץ הראשון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט