פריוויו מונדיאל: בית 7 – הבית האמיתי / אהרון שדה

למה זה ה-בית ?

לדעתי לפחות זהו הבית המרתק במונדיאל במובן מסוים מרתק יותר מבית 4. מדוע? כי למרות שרובכם חושבים בטעות שגרמניה ופורטוגל יעלו אני לא חושב כך. גרמניה אמנם תעלה אך פורטוגל תידחק למקום האחרון בבית! גאנה וארה"ב לא פראייריות והתנאים הסביבתיים ישחקו לטובתם. שימו לב שזה הבית במונדיאל הנוכחי בו כל הקבוצות עברו לשמינית הגמר לפחות במונדיאל הקודם! מאז 2002 לכל נבחרת יש לפחות הופעה אחת ברבע הגמר והלאה. בנוסף יש המון סיפורים פיקנטיים אותם נזכיר  בסוף. נתחיל עם המתמודדות:

גרמניה

תהילת העבר:  אלופת עולם 3 פעמים (54',74',90' ) סגנית 4 פעמים נוספות (66',82', 86', 2002). למעשה כל הישג ממוצע של נבחרת גרמניה מאז 54' הוא הישג שיא של הרבה מאד נבחרות אחרות. שימו לב לזה: מאז 1954 נבחרת גרמניה מגיעה תמיד לפחות לשלב  לרבע הגמר ! (לשיטותיו השונות) .

מה עשתה מהמונדיאל האחרון ועוד היום: במונדיאל 2010 היא הגיעה לחצי הגמר כשהיא מציגה את הכדורגל הרענן והמרשים מכולן . בשמינית הגמר היא קרעה את אנגליה 1-4 ולאחר מכן השפילה את ארגנטינה ומסי 0-4. רבים וטובים ראו בה את הפייבוריטית המוחלטת ..אך ספרד לא נבהלה, ניצחה 0-1 קטן (פויול) וסגרה את הסיפור של גרמניה (שזכתה לבסוף במקום השלישי לאחר ניצחון על אורוגוואי).

הסיפור הזה (שהחל אגב בשנת 2006 ) חזר על עצמו ביורו 2012: גרמניה הרשימה מאד וסיימה ראשונה בבית "המוות " שכלל את הולנד ,פורטוגל ודנמרק. גרמניה סיימה את הבית הזה במאזן מושלם ואח"כ הדיחה את יוון ברבע הגמר ו…כמעט כרגיל הודחה בחצי הגמר מול איטליהבמוקדמות המונדיאל הנוכחי גרמניה סיימה ראשונה בבית 3 במאזן של 9 ניצחונות ותיקו ללא הפסד לפני נבחרות שבדיה ,אוסטריה ,אייר קזחסטן ואיי פרו.

האיש על הקווים:  יואכים לאב נמצא בנבחרת הגרמנית מאז פרויקט המונדיאל הביתי בשנת 2006, עת שימש כעוזרו של יורגן קלינסמן. לאחר מכן הוא ירש את קלינסמן  החל ממוקדמות 2008 ועד היום. בכל הטורנירים בהם הוא היה חלק מהנבחרת הגרמנית כולל כעוזר חזר על עצמו דפוס קבוע: גרמניה מרשימה ,מרשימה ו…אז מודחת. ב-2006 הייתה זו איטליה שהדיחה את גרמניה בחצי הגמר.  בשנת 2008 גרמניה עלתה עד לגמר ו…נעצרה ע"י ספרד. בשנת 2010 שוב הייתה זו ספרד, שוב 0-1, רק שהפעם המפגש נערך כבר בחצי הגמר. ביורו האחרון שוב גרמניה בחצי הגמר ו…שוב מול איטליה ושוב מודחת …

השחקנים הבולטים בסגל: בגרמניה יש סגל רחב כשכמעט כל שחקן מהווה אייקון בינלאומי. בשער יהיה זה נוייר (וינפלאר יחפה מהספסל) את ההגנה יובילו בוטאנג והומלס כשבאגף ישחק לאם. בקישור יש לגרמניה מבחר מדהים שכולל את חדירה ,אוזיל ,קרוס ,שווינשטייגר וגצה . בחוד יש לגרמניה את החלוצים הנסוגים ויש יאמרו מזויפים פודולסקי ומולר ואת הקשיש קלוזה.

מי שיראה את המונדיאל מהבית הוא השוער שטאגן שוערה הטרי של ברצלונה. גרמניה סבלה מפציעות רבות שהשאירו בבית כוכבים גדולים בראש ובראשונה רויס שנפצע במשחק ההכנה האחרון. גם שמלצר המגן ייחסר מאד לנבחרת וכמוהו גונדאגן ובנדר מדורטמונד וכמובן החלוץ גומז (כמו קוסלינג שהושאר בבית ע"י לאב).

כדאי  לשים לב: 1) תומאס מולר – למה דווקא הוא ? כי כולם מספרים שלגרמניה אין חוד. אחרי שקלוזה הזדקן ואחרי שגומז נפצע אין לגרמנים חלוץ מאיים. אך כולם שכחו שמולר הוא זוכה נעל הזהב של המונדיאל האחרון (וכן הצעיר המצטיין). נכון, מולר הוא לא 9 קלאסי …אבל הוא ווינר מוכח שכבש לא פעם שערי הכרעה (כמו בגמר הצ'מפיונס ב-2012 ). כאן המקום להזכיר כי הוא היה מושעה מחצי הגמר מול הספרדים במונדיאל הקודם. בקיצור מולר מסוגל בהחלט לכפר על נקודת התורפה היחסית בסגל.

2. יואכים לאב –  פעם גרמניה הייתה נבחרת לא אטרקטיבית אך כזו שמנצחת. נבחרת שגארי לינקר אמר עליה …"כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים". לינקר כמובן טעה הוא היה צריך לומר "כדורגל משחקים 90 דקות או 120 דקות או 120 דקות ופנדלים ו…בסוף הגרמנים מנצחים" . זה היה פעם. כיום, הפכה גרמניה לנבחרת אטרקטיבית אבל בד בבד נאיבית משהו. לאחר שמינכן הצליחה לקחת את הצ'מפיונס אשתקד בהתבסס על הסגל המקומי הגיע הזמן מבחינת גרמניה לעשות זאת גם ברמת הנבחרות. זהו מבחנו של לאב – ידוע שגרמניה תציג כדורגל משובח ותנצח משחקים אבל השאלה האם יהיה זה כדורגל שלוקח טורניר בסדר גודל שכזה. במידה וזה לא יקרה אז  – נראה כי שלאב יעזוב את הנבחרת למרות שהוא חתום בחוזה שמסתיים לאחר היורו.

מטרה: אחת ויחידה לחזור לגרמניה עם הגביע.

האם יצליחו? לחצי הגמר הם יגיעו בסבירות גבוהה מאד, לאחר מכן – הכל פתוח. בעיני המועמדת מספר 2 לזכייה לאחר ברזיל המארחת.

יוגי לאב מאמן גרמניה. שוב יגיע לבאר ולא יישתה?

פורטוגל

תהילת העבר:  מקום שלישי במונדיאל 1966 (כולל ניצחון 3-5 על צפון קוריאה לאחר פיגור 3-0 ) מקום רביעי במונדיאל 2006 (כולל ניצחון 0-1 במשחק "הדמים "  על הולנד בשמינית הגמר וכולל ניצחון על אנגליה ברבע הגמר).

מה עשתה מהמונדיאל האחרון ועד היום: את מונדיאל 2010 סיימה פורטוגל בשמינית הגמר לאחר הפסד 1-0 לספרד, האלופה שבדרך, כשעוד לפני כן היא מסיימת שנייה בבית המוות שכלל את ברזיל ,חוף השנהב וצפון קוריאה (ניצחון ושני תיקו עם ברזיל וחוף השנהב). מאז, היא הסתבכה מאד במוקדמות יורו 2012 מה שגרם לסיום דרכו של המאמן קרלוס קירוש ולהחתמתו של פאולו בנטו המאמן הנוכחי. בסופו של דבר פורטוגל הצליחה להתעלות, להגיע ליורו, לשרוד את בית המוות שכלל את גרמניה הולנד ודנמרק ולעבור את צ'כיה ברבע הגמר ואז – לעוף מול ספרד בחצי הגמר בדו קרב מהנקודה הלבנה (0-0 לאחר 120 דקות )…

במוקדמות האחרונות הם סיימו במקום השני בבית 6. לאחר רוסיה ולפני ישראל (הוצאנו פעמיים תיקו …למעשה במשחק הראשון בארץ פורטוגל סחטה תיקו 3-3 לאחר שהייתה בפיגור 3-1 ולאחר שער שוויון בזמן הפציעות.  בפורטוגל סיימנו ב 1-1 ) .אזרבייג'אן , צפון אירלנד ולוקסמבורג. פורטוגל סיימה במאזן כולל של 6 ניצחונות 3 תיקו והפסד בודד. בפלייאוף גברה פורטוגל פעמיים על שבדיה 0-1 ביתי ו 2-3 בשבדיה, בזכות תצוגות על של כריסטיאנו רונאלדו.

האיש על הקווים: פאולו בנטו זכור לכל (או לפחות לי …) בהתפרעות (המוצדקת) מול השופט שבסדרת החלטות בעייתיות העניק למעשה לצרפת האגדית את הניצחון על פורטוגל בחצי גמר יורו 2000. בנטו שיחק 35 פעם בנבחרת הפורטוגלית כולל בכישלון במונדיאל 2002 (הדחה בשלב הבתים). הוא שיחק במספר קבוצות בפורטוגל כולל בבנפיקה (גביע) ובספורטינג ליסבון (דאבל בעונת הפרישה שלו ב 2002). כמו-כן הוא שיחק בספרד במדי אוביידו במשך 4 שנים. כמאמן, הוא אימן רק את ספורטינג אותה הוליך לסגנות ולזכייה בגביע ואף לשמינית גמר הצ'מפיונס. מאז אמצע מוקדמות יורו 2012 הוא בנבחרת אותה הוביל לחצי הגמר ביורו האחרון .

השחקנים הבולטים בסגל:  בשער יעלה פטריסיו מספורטינג (כשהמחליף הוא בטו אלוף הליגה האירופאית הטרי מסביליה). הבלמים יהיו פפה מריאל וברונו אלבש מפנרבחצ'ה . המגנים הם קונטראו מריאל ופריירה מולנסיה. בקישור ישחקו מיגל ולוסו (דינמו קייב), מוטיניו (מונאקו ) נאני (מנצ'סטר יונייטד(, וכן וארלה (פורטו) או ראול מיראלש (פנרבחצ'ה). רונאלדו ישחק מקדימה כשחלוץ המטרה יהיה פושטיגה (לאציו) או אלמיידה (בשיקטאש). מי שיחסר לי באופן אישי הוא קווארסמה, שחקן נפלא, שאף פעם לא הצליח להשתחל לסגל הסופי במונדיאל.

כדאי לשים לב: כשכולם ישימו לב לרונאלדו ולשאלה האם הוא מסוגל לקרוא תיגר רציני באמת על הפרעוש כגדול שחקני הכדורגל בדורנו, אותי יעניין מאד נאני שבעיני הוא כישרון גדול אך נדחק בשנים האחרונות לשוליים במנצ'סטר יונייטד וגם בנבחרת הוא לא ביחסים טובים במיוחד עם המנהיג כריסטיאנו.

מטרה: מבחינת פורטוגל המטרה צריכה להיות לפחות חצי הגמר כמו שעשתה כשהיו לה את שחקני השנה בעולם הקודמים שלה אוסביו (שלמעשה זכה בכתר בעקבות מונדיאל 66') ופיגו (2006 ). עם זאת, גם רבע גמר לא יהווה בהכרח כישלון (ויהיה קידום קל מהמונדיאל האחרון ). כל דבר פחות מזה יהווה כישלון גדול.

האם יצליחו? לא!

תזכרו מה ששדה אומר לכם: פורטוגל הולכת להיות הכישלון הגדול של הגביע העולמי בברזיל 2014 חד משמעית !

מדוע? כמה סיבות: נמנה אותן בקצרה – 1) פציעות ועייפות – המדובר במיוחד בשלישיה של ריאל –  רונאלדו ,פפה וקונטראו שעברו עונה מתישה שהסתיימה לפני כשבועיים בזכייה בצ'מפיונס. בנוסף, הם לאחר השיא ואין מה לעשות זכייה בצ'מפיונס כמו זכייה של שחקני בנפיקה בטריפל המקומי נותנת לך תחושת שובע כזו שמקשה עליך להגיע לעוד שיא. 2) כריסטיאנו רונאלדו –  אין מה לעשות פורטוגל תלויה בו מאד…גם הוא בן אדם וגם הוא למרות עונה מזעירה הוריד הילוך מאז אפריל כתוצאה מפציעות חוזרות ועומס יתר . קשה לי להאמין שלאחר עונה שכזו שהייתה בשבילו ארוכה במיוחד הוא מסוגל במצבו הפיזי להתעלות בטורניר עמוס שכזה.

פפה. חגג בצ'מפיונס. במונדיאל פחות?

גאנה

תהילת העבר:  הישג השיא –  רבע גמר במונדיאל הקודם. הישג שני –  שמינית גמר 2010.

מה עשתה מהמונדיאל הקודם ועד היום: במונדיאל הקודם השיגה גאנה את הישג השיא שלה והשוותה את הישג השיא של נבחרת אירופאית כלשהיא בהגיעה לרבע הגמר (כמו קמרון ב-90' וסנגל ב-2002). גאנה סיימה במקום השני בבית 4 לאחר גרמניה (הפסד 1-0) ולפני סרביה (ניצחון 0-1) ואוסטרליה (תיקו אחת). בשמינית הגמר היא הדיחה את ארה"ב בניצחון 1-2. וברבע הגמר היא הייתה מרחק פנדל בדקה ה-120 בכדי להיות האפריקאית הראשונה בחצי הגמר אך אוסאמה ג'יאן פספס את ההזדמנות וגאנה הודחה בדו קרב הפנדלים מול אורוגוואי  (2-4 לאחר 1-1 ב 120 דקות).

מאז השתתפה גאנה בשתי אליפויות אפריקה ובשתיהן הודחה בשלב חצי הגמר וסיימה במקום הרביעי המאכזב מבחינתה. באליפות 2012 שהתקיימה בגבון ובגינאה המשוונית .היא הגיעה לחצי הגמר לאחר ניצחון על טוניסיה ברבע הגמר (1-2). אך בחצי הגמר נבלמה ע"י זמביה האלופה שבדרך (0-1 ) .ובמשחק על המקום השלישי היא נוצחה ע"י מאלי 0-2. באליפות 2013 שהתקיימה בדרום אפריקה הגיעה גאנה שנית לפיינל-פור לאחר ניצחון על כף ורדה 0-2 ברבע הגמר. בחצי הגמר הודחה גאנה בפנדלים ע"י בורקינה פאסו (1-1 ו 1-3 בבעיטות הכרעה  מהנקודה הלבנה) ושוב במשחק על המקום השלישי נוצחה ע"י מאלי (1-3 ).

במוקדמות המונדיאל האחרון סיימה גאנה ראשונה בבית 4 לפני זמביה, לסוטו וסודאן. בשלב הפלייאוף היא הוגרלה למפגש כפול מול מצרים. גאנה סגרה מעשית את הסיפור בניצחון 1-6 וגם הפסד של 2-1 בגומלין בקהיר לא מנע את העפלתה.

האיש על הקווים:  ג'יימס אפייה. שחקן עבר של נבחרת גאנה שהיה פעיל בין השנים 1982 ל-1993. שימש כעוזר מאמן של הנבחרת בין 2007 ל-2012 ובמקביל שימש כמאמן נבחרת גאנה עד גיל 23. מונה למאמן הנבחרת הגנאית באפריל 2012.

בולטים בסגל: למעט כמה שחקנים ספציפיים מדובר בשחקנים אלמונים.  בהגנה נזכיר את דניאל אופארה (מסטנדרד ליאז') וג'ון בוי (ראן). בקישור השמות הבולטים הם סאלי מונטארי (מילאן) מייקל אסיין (מילאן) קווין-פרינס בואטנג (שאלק) וג'יאן (אל עיין מאיחוד האמירויות) וכמובן ג'רלד אסמואה מיובנטוס. בחוד תמצאו את האחים אנדרי איוו ממארסיי וג'ורדן איוו  מסושו (שניהם בניו של שחקן העבר המפורסם של גאנה ומארסיי, עבדי פלה) וכן את ואקאסו מובארק (קאזאן ).

יש לשים לב:  השם הבולט כיום הוא ג'רלד אסמואה מיובנטוס, שחקן שמהווה בורג חשוב במכונת הקישור המשומנת של אלופת איטליה. אותי יסקרן במיוחד מייקל אסיין  לדעתי גדול שחקני גאנה בדור הנוכחי ובכלל מאז עבדי פלה. דווקא הוא פספס את המונדיאל הקודם ואת הישג השיא של גאנה הוא אמנם כבר הרבה מעבר לשיאו וכבר לא אותו שחקן נפלא שהיה בצ'לסי אך מעניין האם בכל זאת הוא יוכל לכפר במשהו על הפספוס של המונדיאל  הקודם?

מטרה: שמינית הגמר לפחות.

יצליחו? יתנו פייט אך לא יעמדו במשימה.

מייקל אסיין. האם הוא יכפר על החמצת המונדיאל הקודם?

ארה"ב

תהילת העבר:  1. מונדיאל 2002 הגיעה לרבע הגמר. 2. מונדיאל 1994 ומונדיאל 2010 שמינית הגמר.

מה עשתה מהמונדיאל הקודם ועד היום: במונדיאל הקודם סיימה ראשונה בבית 3 לפני אנגליה (1-1 ) ,סלובניה (2-2 ) ואלג'ריה (0-1). בשמינית הגמר נוצחה ע"י גאנה 1-2 .

מאז היא השתתפה באליפות צפון ומרכז אמריקה בשנת 2011  אותו אירחה (המכונה גם גביע הזהב).ארה"ב העפילה לגמר לאחר ניצחון 0-2 על ג'מייקה ברבע הגמר ו0-1 על פנמה בחצי הגמר. בגמר נוצחה ע"י מקסיקו (4-2 ). היא אירחה את הטורניר גם בשנת 2013 (בפעם ה 12 ברצף !!) והפעם עשתהאת כל הדרך עד לזכייה בגביע: לאחר 1-5 ברבע הגמר על אל סלבדור ו 1-3 בחצי הגמר על הונדורס היא ניצחה את פנמה (0-1 ) וזכתה בטורניר .

בדרך למונדיאל ארה"ב עברה את הסיבוב הראשון (למעשה הסיבוב השלישי אך הראשון בשבילה). כשסיימה במקום הראשון בבית 1 לפני ג'מייקה ,גואטמלה ואנטיגואה וברבודה (מאזן של 4 ניצחונות 1 תיקו והפסד בודד). בבית הגמר של האזור הצפון ומרכז אמריקני סיימה ארה"ב ראשונה לפני קוסטה ריקה ,הונדורס ,מקסיקו (שכולן לבסוף העפילו עמה למונדיאל), פנמה וג'מייקה.

האיש על הקווים: יורגן קלינסמן. מדובר בחלוץ עבר אגדי שהוליך את נבחרת מערב גרמניה לזכייה באליפות העולם בשנת 1990 וערך 108 הופעות בנבחרת הגרמנית בהם הרשית 47 פעם. הוא כיכב בשטוטגארט ואח"כ באינטר האיטלקית משם עבר למונאקו הצרפתית, לטוטנהאם האנגלית, הביתה לבאיירן מינכן ולקינוח באיטליה (סמפדוריה). הוא היה שותף לזכייה ביורו 96' וגם לזכייה באליפויות איטליה וגרמניה וכן נבחר לשחקן השנה באנגליה (כמדומני הזר הראשון שזוכה בתואר זה). כמאמן הוא הוביל את נבחרת גרמניה  למונדיאל2006 שהווה למעשה את גרמניה "החדשה" כזו שמשחקת אטרקטיבי …אבל גם מודחת ולא משלימה את משימת הזכייה . גרמניה שלו הודחה בחצי הגמר לאחר הפסד 2-0 בהארכה לאיטליה משערים בדקות 119 ו 120. למרות זאת קלינסמן התקבל בכבוד מלכים בגרמניה ולאחר שהירצפלד סיים את הקדנציה שלו הוא מונה למאמן מינכן. במינכן הוא נכשל לחלוטין ופוטר לקראת סוף עונתו הראשונה בתפקיד. לאחר מכן הוא שיקם את הקריירה שלו בארה"ב עת מונה למאמנה בשנת 2011. כאן הוא יעמוד למבחן גדול.

השחקנים הבולטים בסגל: השוער הבכיר הוא טים האוורד מאברטון. הבולטים בהגנה הם ג'ף קמרון (סטוק), פביאן ג'ונסון (בורוסיה מינשנגלאדבך).טימות'י צ'נדלר (פרנקפורט) ג'ון וברוקס (הרטה ברלין ). בקישור תמצאו את קלינט דמפסי (הקפטן הוותיק שחקנה של סיאטל שעשוי לשחק בחוד) , מייקל בראדלי (טורונטו), אלחנדרו בדויה (נאנט), ג'רמיין ג'ונס (הוותיק מבשיקטש). בחוד יבלטו ג'וזי אלטידור (סנדרלנד) וארון יוהאנסון (אלקאמר)

כן נזכיר את ג'ליאן גרין הבחור הצעיר בן ה 19 השייך לבאיירן מינכן, את בראד דיוויס הוותיק בן ה 31 מיוסטון, את השוער המחליף בראד גוזאן (אסטון וילה) וכן את המגנים  דמרקוס ביזלי המשחק כיום במכסיקו ועומר גונזאלס (לוס אנג'לס גלאקסי ). בסגל האמריקאי יחסר מאד לנדון דונובן שמשום מה נופה ע"י קלינסמן בהחלטה שהכעיסה רבים (ואותי) . המדובר בשחקן בן 32 בעל 151 הופעות ו 56 שערים בנבחרת ארה"ב. דונובן הוליך את ארה"ב לשמינית הגמר בטורניר הקודם לפני כשנה  וכן לזכייה באליפות צפון ומרכז אמריקה תוך כדי שהוא נבחר לשחקן הטורניר ולזכייה במלכות השערים.

יש לשים לב: אחרי ניפוי דונובן מעניין מאד איך יסתדר הוותיק הנוסף קלינט דמפסי. גם השוער הווארד שיעמוד למבחנים רבים יעניין אותי מאד. אבל בעיקר יעניין (אותי לפחות) האיש על הקווים.

מטרה: לפחות רבע גמר.

יצליחו? לדעתי כן ! (ואם לא …זה באשמת גאנה).

לנדון דונובון. הוא דווקא לא יהיה במונדיאל.

פיקנטריה ומפגשים קודמים.

בראש ובראשונה יורגן קלינסמן שחקן ומאמן נבחרת גרמניה נגד הנבחרת ועוזרו הנאמן מהעבר, יוגי לאב.

בנוסף, כל הנבחרות פגשו כבר אחת את השנייה למעט פורטוגל וגאנה והכל בשלושת המונדיאלים האחרונים:

גרמניה הדיחה את ארה"ב ברבע גמר 2002.

גרמניה ניצחה את גאנה בשלב הבתים במונדיאל הקודם  (הפעם שתי האחרונות שוב נפגשות, האם שוב שתיהן יעלו?)

גרמניה –פורטוגל (אוזיל מול רונאלדו) נפגשו בשלב הבתים ביורו האחרון ושתיהן עלו ….גרמניה הדיחה את פורטוגל ברבע גמר יורו 2008 וגברה עליה במשחק על המקום השלישי במונדיאל 2006.

ארה"ב וגאנה נפגשו כבר בשמינית גמר 2010 ובשלב הבתים 2006 גאנה ניצחה פעמיי 1-2 (האם ארה"ב תנקום?)

פורטוגל –ארה"ב נפגשו בבתים בשנת 2002 אז הדהימה ארה"ב וניצחה 2-3 בדרך להישג השיא שלה גביע העולמי. פורטוגל מצדה התבזתה (האם זה יחזור על עצמו ???)

ולתחזית:

1. גרמניה

2.ארה"ב

3.גאנה

4. פורטוגל

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אהרון, תודה.
    שמע, דברתי עם לא מעט אנשים על הבית הזה (גרמניה…) ואני חושב שהתחושה שלך שגויה מאד. רוב-רובם של האנשים שדברתי איתם (זולת חסידי כריס) הימרו גל גרמניה+ארה"ב/גאנה. אף לא אחד מהם על פורטוגל. מעבר לערוצים ואתרים שיש להם אינטרס ברור למכור את המוצר הזה שנקרא רונאלדו, אני חושב שהדעה הרווחת היא שפורטוגל לא תעפיל לשלב הבא. אני כן חושב שההזדמנות שלהם היא במשחק הראשון מול גרמניה שתשאיר שטחים ריקים מאחור. ארה"ב וגאנה ישחקו יותר זהיר ובמשחק מסודר אני חושב שפורטוגל נופלת מהן.

  2. אהרון- סקירה מצויינת.
    גם לי יש תחושה שאת המשחקים המעניינים ביותר בשלב הבתים נראה בבית הזה. אם אני לא טועה, זהו הבית היחיד בו יש שתי נבחרות אירופאיות וגם האפריקאית והאמריקאית אינן קוטלות קנים.
    מאז ההפסד העצוב ברבע הגמר בדרא"פ, הלב שלי עם גאנה ששיחקה כדורגל מלוטש ואלגנטי. לתחושתי היה חסר להם קצת רוע, קילר אינסטינקט של ווינרים, ואם הם ימצאו אותו מקמם בחצי הגמר מובטח.

    1. יש לא מעט בתים עם 2 אירופאית
      ספרד והולנד , איטליה ואנגליה , בלגיה ורוסיה , שוויץ וצרפת כולן שובצו לבית אחד

  3. אני חושש שיש פרמטר אחד שלא לקחת בחשבון
    לדעתי הפורטוגזים יזכו לאהדת הקהל
    זה ללא ספק בית משובח ביותר , לא מבין את חוסר ההתאמה ברמת הבתים . הבית הגרמני , האיטלקי והספרדי איכותי ביותר

    תודה רבה על הפריוויו . מהוקצע ומקצועי

  4. מתן תודה חידשת לי מהסביבה שלי (שלמען האמת היא בעיקר הסביבה הוירטואלית ) איני מתרשם כך.
    אשר לאהדת הקהל אתה צודק (מדק) לא לקחתי זאת בחשבון וזה אכן בהחלט הגיוני מאד…אבל זה לא יהיה לדעתי כזה בעל משמעות.
    כי הבעיה היא בעיקרה מקצועית !

  5. אם היית מסתכל על סדר המשחקים לא היית כותב את הטור הזה..פורטוגל תעלה ביחד עם גרמניה.
    בית חתום סגור ונעול !!

  6. איך זה קשור ללוח המשחקים ? אם פורטוגל תפסיד לגרמניה, ותגיע לקרב מול ארה"ב כשהיא חייבת להשיג נקודות, כשבהחלט יתכן שארה"ב תגיע עם 3 נקודות מול גאנה, ופורטוגל תהיה עם הגב לקיר. בכל מקרה כרגע עדיין מוקדם להעריך איך הבית הזה יתפתח. ספרד במונדיאל הקודם פתחה עם הפסד והמשיכה כל הדרך לזכיה

  7. בפעם הראשונה אי פעם נבחרת ארה"ב נראית כקבוצת כדורגל. בעבר היא היתה עושה בונקר עם מתפרצות, שאני לא חושב שזה כל כך רע, אבל הפעם ישנה ארה"ב המחזיקה כדור עם אלטידור, שיכול להתפתח לאחד החלוצים הטובים בעולם ובראדלי – אחד מאנשי מרכז השדה הטובים מכולם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט