נפרדים מהפרוסס / רועי ויינברג

הסיקסרס בבעיה. ג'יימס הארדן לא רוצה לשחק שם, ג'ואל אמביד ממשיך לזרוק להם רמזים בטוויטר והצוות המסייע לא מתעלה. אחרי שהם איבדו פעמיים יתרון 2:3 בחצי הגמר האזורי בפלייאוף, כולל תבוסה משפילה במשחק 7 השנה, והגיע למצב שהם אמנם מצליחים למנות את המאמן הכי מבטיח בשוק אבל שכוכב אחד, לפחות, לא רוצה להיות שם. השני האשים את הצוות המסייע ונראה שגם בקשת טרייד שלו היא עניין של זמן.

ראיתי הרבה אנשים שאומרים מראש שכל הפרוסס (אותו תהליך טנקינג של הסיקסרס) היה מקולל ורע מהיסוד ושהוא כישלון עצום. אני לא לגמרי מסכים. לא רק כי הוא כנראה לא היה בא לעולם אם אנדרו ביינום לא היה נפצע שנייה אחרי הטרייד על דוויט הווארד ללייקרס, אלא כי הוא שיפר את העמדות של הסיקסרס.

בין 2003 ל-2017 פילדלפיה ניצחה סדרת סיבוב ראשון אחת, וגם היא כי הכוכב של הקבוצה השנייה נפצע. פילדלפיה של אייברסון אחרי הגמר או של איגודלה והולידיי בקושי עשתה פלייאוף, ומאז שהם הלכו על הגישה הזאת הם ניצחו כמעט כל שנה סדרה. זה, אגב, כשמתוך 8 בחירות לוטרי הם פוגעים באחת וחצי (אמביד וסימונס). גם פספוס באחוזים של הפרוסס, שלא ידע לבחור בדראפט, סידר להם חלון לאליפות.

סידר להם את אל הורפורד, ג'ימי באטלר, ג'יימס הארדן וטוביאס האריס, שלבד כנראה יכולים להרכיב רביעייה מובילה שעושה גמר כשהם בשיאם. הם גם הצליחו למצוא שחקנים טובים משום מקום כמו רוברט קובינגטון או טייריס מקסי. הבעיה של פילדלפיה בשנות הפרוסס ממש לא הייתה להשיג שחקנים טובים.הבעיה הייתה, כמו שאוהבים להגיד אצלנו במיאמי, בקאלצ'ר.

בתור התחלה, זה בלט בזהות המאמנים שעברו שם, ברט בראון שלא מצא עבודה נוספת בליגה כמאמן ראשי ודוק ריברס המזעזע. עכשיו יש להם מאמן שנחשב בעיני רבים כטופ 5 בליגה, ואני לא חושב שבאמת שמענו אותו אומר או עושה משהו מאז שהוא חתם שם. הם גם החליפו הרבה מנג'רים, מסם הינקי דרך הקולאנג'לוס ועד אלטון ברנד ודריל מורי. 8 בחירות לוטרי, 4 מנג'רים, 3 מאמנים, 0 גמרים אזוריים. זה יותר גדול מריברס או אמביד או הינקי או כל אחד אחר.

זאת תרבות של קבוצה. מהצוות הרפואי שלא הצליח לשקם את סימונס ופולץ ולא באמת ראה שיפור, דרך זה שאמביד נפצע לכאורה בכל שנה בפלייאוף ועדיין משחק באותו סגנון פיזי ושוחק במשך שנים עם ציפייה שמשהו ישתנה, ועד הנטייה לחפש שעיר לעזאזל ולקבור אותו אחרי הפסדי פלייאוף. בן סימונס של 2021 עשה הגנה לא רעה בכלל על יאנג כל הסדרה ונזרק מתחת לאוטובוס. אמביד זרק את כל הקבוצה חוץ מהארדן, בזמן שדריל מורי לא עמד באותו הסכם (שסותר את חוקי הליגה) עם הארדן.

בגדול, פילדלפיה אף פעם לא הייתה קבוצה. היו קבוצות שאכלו יותר הפסדים כואבים ממנה בפלייאוף. הלייקרס של קובי איבדו 3:1 ועדיין השאירו את קובי ופיל ג'קסון וזכו ב-2 אליפויות. לברון איבד סדרת גמר בצורה מביכה ב-2011, דרש לפטר את המאמן, קיבל לא וזכה בריפיט לאחר מכן. זה נכון גם עם שמות פחות גדולים משניהם, אבל תמיד הייתה שם קבוצה. לא אוסף של בני אדם שמתפרק בשנייה שמשהו לא הולך.

זה גם מה שהקריס אולי את יוסטון 2018, קבוצה עם מאמן טוב אבל בלי החוזק הזה שגרם לה להתאפס ויצר כדור שלג שנגמר ב-27 החטאות רצופות מהשלוש. זה מה שהוביל למשחק 7 ההוא בבוסטון ולהפסד בבית, כי לסלטיקס (קבוצה שבעצמה נבנתה על בחירות גבוהות, גם אם לא שלה) היה את האופי הזה. ראינו את זה גם בקבוצות פחות מוכשרות שהגיעו הרבה יותר רחוק.

זאת, אגב, הבעיה שלי עם הפרוסס ועם הטנקינג שהתלווה אליו. לא התהליך עצמו – שעושות ועשו מלא קבוצות, כמו הלייקרס שבחרה 3 שנים רצוף בבחירה השנייה בדראפט והשיגה בזכות זה את לברון ודיווייס – אלא טעם הלוואי שהוא משאיר איתו. פילדלפיה 76' היא קבוצה שנבנתה על בית קברות אינדיאני.

זה מתבטא גם במה שאפשר להגדיר כ"קארמה", וגם בזה שלא היה קול או מישהו בתוך הארגון שיקח אחריות. שיגיד לאמביד ש-17 פוסטאפים מול שרלוט בפברואר יכולים להשאיר אותו בלי ברכיים במאי, שיציע להארדן רק דברים שהוא יכול לעמוד מאחוריהם ושיפתור דברים בזמן אמת, במקום לחכות למשיח או לפוקסים כמו הטרייד על בן סימונס. לא מקרי שהבעלים הוא הראשון שמקבל את גביע האליפות.

לכן האמנתי בשנה שעברה ש-2022/23 היא העונה האחרונה של הארדן וריברס ו-2023/24 היא העונה האחרונה של ג'ואל אמביד בפילדלפיה. אתה מסתכל על המועדון הזה, על הדרך שבה הוא מתחמק מבעיות, ורואה שהבעיה יותר גדולה מכדורסל. דשא לא ייצמח עם ההתנהלות שיש כרגע בוולס פארגו סנטר.

גם 20 בחירות לוטרי לא יפתרו את זה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. תודה על הפוסט.
    אמביד בהחלט בדרך החוצה.
    זה אירגון ממש רע מלמעלה למטה, אבל ההחלטות הגרועות ביותר היו בבחירת המאמנים והשחקנים.
    לבזבז את כל המשאבים שהשיגו על מאמנים כמו בראון וריברס.
    לבחור מטומטם כמו סימונס ולהמשיך להתעקש עליו הרבה אחרי שברור לכולם (חוץ מאברי וברט בראון) שהוא בלוף ותוקע את הקבוצה בפלייאוף.
    אמביד הוא בחירה מקצועית טובה אבל אישיותית מחורבנת.
    אז הביקורת כאן היא בטיפול בו – לאפשר לו לפתח את המניירות של השיקוץ על ומחוץ למגרש, ולהעצים אותן עשרת מונים בהבאת הארדן לצידו.
    היה להם טיקט החוצה מתהליך ההתפרקות בעונה שהבלון של סימונס התפוצץ סופית והוא ישב בצד.
    הקבוצה פרחה, שיחקה היטב ביחד, כולם התאמצו, מקסי הראה את הפוטנציאל העצום שלו ואמביד היה בשיאו.
    במקום לנצל את זה ולצאת לדרך חדשה, להטריד את סימונס על נכסים אולי פחותים על הנייר אבל בריאים לקבוצה, הם החליטו להחליף רעל ברעל ונ-ת-נ-ו נכסים כדי לקבל רעל לא פחות מסימונס – הארדן.
    הארדן גם גרוטאה, גם שיקוץ בטופ, גם צ'וקר סדרתי, גם בור שחור בהגנה, גם אגואיסט אדיר, וגם ההשפעה הכי רעה שיכלו להביא על אמביד.
    את כל זה כתבתי כאן בזמן אמת אגב.
    זאת התוצאה.

    1. מדוייק אשך רשמנו על זה שנים אבל לפי אברי זה חכמה בדיעבד.
      https://hoops.co.il/?p=158709

      ״טור טוב , למרות שאני לא מסכים עם רובו.
      בראון מאמן טוב? הוא המאמן הגרוע בליגה!!!- לא הגיוני שההתקפה של פילי תראה ככה הוא כמעט ולא מריץ פיקאנדרול , אמביד אצלו חי על קו ה3 עם הפאמפ פייק המפגר שלו שכל העולם ידוע והקליעה הלא יעילה, רדיק צריך לרוץ כמו משוגע ולקלוע סלים בלתי אפשריים, באטלר והאריס מקבלים כדורים לא במקומות הנכונים עם זה באטלר בסוף שעון על קו ה3 ועם זה האריס שכמעט לא קיבל חסימות, רק צריך לראות את ההבדל בין האריס בקליפרס ששם הוא היה אופציה ראשונה להאריס בפילי.
      .
      הגנתית הוא גם מטומטם יש לו מזל שהנגרים של טורנטו החמיצו קליעות חופשיות בסיטונאות (ממש לא בגלל הגנה טובה של פילי), הם לא הצליחו לקלוע כלום והיה מדובר בזריקות אימון ממש, קוואי היחיד שקובר אותך וכמעט ולא היה אליו דאבל טים, הוא עשה עליו דאבל טים שכולם חמים במשחק 5 וקיבל 30 הפרש. ההתעקשות על סימונס שהוא בלוף התקפית והיה חלש הגנתית בסדרה גמר אותנו, מאמן אחר נותן סוויפ על הקנדים הסגל של פיל המוכשר בליגה פרט לגולדן סטייט. ההתעקשות על מריאנוביץ כל משחק כמעט היא אסון, כולם יודעים שמריאנוביץ לא מתאים לסדרה והוא עדיין מכניס אותו וטורנטו מקזזת 10 הפרש בשנייה, אף אחד בטורנטו לא קולע פרט לקוואי ואין דאבל טים, מפגר עם תעודות אסון שהשארנו אותו לעונה הבאה, ונקבל בדיוק אותה קבוצה לצערי!!
      .
      גואל אמביד- אני לא יודע אם צפית בסדרה אבל זוהי הייתה הסדרה הגרועה ביותר של סופרסטאר מאז ומעולם!!! הוא היה חור הגנתית והתקפית, גאסול ממש אבל ממש לא האט אותו, אלא אמביד הרס לעצמו. המטומטם כל פעם בא עם תירוץ חדש למשחק, פוחד מלשחק בצבע ומתחיל את ההתקפה על קו ה3 ששם הוא לא יעיל מקבל כדור שם, עושה פאמפ פייק מאבד כדור או זורק כמו נגר ממקומות לא יעילים במקום לכתוש בצבע, במקום לתפוס עמדה בפוסט, כל דאבל טים עליו נגמר באיבוד, וגם כותשים אותו בריבאונד כאילו הוא ילד ולא 7 פיט הוא הסיבה העיקרית למה פילי הפסידו את הסדרה בגיים מספר 7 טורנטו כתשו אותנו בריבאונד., במקום סופרסטאר הוא הציג יכולת של רול פלייר. אני לא קונה את הדמעות תנין שלו במקום כל היום מסיבות וטראש טוק לך תנעל את עצמך בחדר הכושר, אני לא זוכר שחקן בן 25 שמת אחרי 20 דקות על המגרש, נראה כמו לוויתן כבד מחוץ למים, צפה בקלטות של יוקיץ בהתמודדות עם דאבל טים, עבוד על הכושר הגופני שלך, ותפסיק לתרץ בפציעות/ מחלות , כל משחק היה לו מחלה אחרת / פציעה זה היה פשוט מגוחך (רק לראות את התגובות של אוהדי פילי ואוהדים בליגה שאמביד מודיע על מחלה שומה כל ערב חחחח).
      .
      לגבי סימונס- הוא בלוף עונה הבאה ניתן לו מקסימום וזה יהיה המוות של פילי , הוא אפס התקפית וגם הגנתית הוא בינוני אין לו מכניקת קליעה בכלל והוא לא מתאים לרמות הגבוהות, הוא גורם לאמביד לצאת מהצבע ולהתחיל על קו ה3 משחקים עלינו 5-4 בהגנה כי אין לו כלום מלבד לייאפ, הוא שחקן של 6 נקודות בערב עם הוא אופציה ראשונה בהתקפה ולא רביעית , צריך להטריד אותו, גם במשחק 6 הוא עשה את הדבר היחיד שהוא יודע וזה לקחת ריבאונד ולקלוע לייאפ, נותנים לו מטר והוא גמור, ומדובר בשעווה שהוא חושב שהוא כוכב.
      .
      לסיכום לצערי עונה הבאה ניראה בדיוק כמו העונה וכל התגובות יעותקו ויודבקו״ עבדכם הנאמן מאי 2019

      1. מה שמצחיק זה שאפשר לקחת אותו דבר מ2019 ולהדביק על אמביד. להחליף את המילים בראון בריבס, והמחלה שעונה לשם סימונס הפכה לצרעת שעונה לשם הארדן.

    2. כתבתי כבר בזמן אמת שהקבוצה עם גימי ואמביד תהיה הקבוצה הכי טובה שהייתה לפילי בשנים הקרובות משם זה רק ירידה.היה שם קבוצה לאליפות אפילו עם סימונס הדביל. באותו ההפסד לראפס היו צריכים להעיף את בראון וסימונס יחד ולהשאיר את גימי בכל מחיר ואמרתי את זה עוד אז הייתה שם קבוצה לאליפות עם כל החלקים.

  2. כואב כואב אבל כשאתה צודק אתה צודק
    קארמה עלה לי בראש בתחילת הטור ואגן חשפת אותה לבסוף
    יופאפויומאט
    לא נורא
    אולי עוד 10 שנים ניקח אליפות
    בתור אוהד חולוניה שבמשך שנים התלהב מהסגל… עוד מימי שלישיית המוות של אלימלך, בוגין ומייק המצ'וגע קארטר… ובסוף השנה חווה תסכול שהפך לנורמה
    דרך החתחתים הזו מאפשרת לי לאהוד את הקבוצה מעיר אחוות האחים לאורך שנים כה רבות ללא אליפות.
    אני אמנם זקן, אבל לצערי לא מספיק זקן ולא חוויתי את האליפות האחרונה של הקבוצה. גאטדמייט
    🤣
    בקיצור
    באסה
    אבל אלו החיים
    ואולי, כמו עם חולוניה, נקבל הפתעה
    😍

  3. הם חייבים בנייה מחדש.
    כתבתי פה לפני כמה או חודשים שהם חייבים טרייד על אמביד הרבה לפני שהוא שלח רמזים לטרייד.הוא לא יכול להיות מספר 1 של קבוצה שרצה לאליפות(בעיקר מבחינת אישיות/מנהיגות) ויש לו עוד גג שנתיים שלוש לפני שהגוף שלו מתפרק לחלוטין.לטווח קצר של שנתיים שלוש הוא יכול כמספר 2 בקונטדרית להצליח(גם לא בטוח) אבל עוד שנתיים שלוש הוא יהיה פחות טוב מדוויט האוורד אחרי הנפילה הרבה בגלל הגוף שלו שלא בנוי לסחוב בגילאים מתקדמים.
    אני משאיר את מקסי ועל כל השאר טריידים

    1. בבניה מחדש לא דווקא להפוך לקבוצת לוטרי.יש אפשרות מהטריידים להביא שחקנים טובים ליד מקסי ולהצטייד בבחירות דראפט שישפרו את הקבוצה כל שנה

      1. מתי הוא היה בריא בפלייאוף? הוא שיחק מול בוסטון הגמדה והיה נוראי (קלע באחוזים של ראס) הוא יהיה בן 30 פציע שחלש מאוד בפלייאוף.

  4. צודק לחלוטין רועי, הארגון לצערי הרב חולה מאוד ואין שום סיכוי להתאוששות משמעותית כשמסתכלים קדימה.
    מעניין שבפוטבול זה הפוך, האיגלס הם מהמועדונים הבריאים והמקצועיים ביותר בליגה, עושים המון דברים נכון, מסתכלים קדימה ולא מפחדים לקחת החלטות קשות ויקרות (להיפטר מוונץ למשל).

  5. אני חושב שזה לא תרבות חלשה של מועדון שמפרק הכל אחרי שהם לא זוכים שנה אחת – פילי נשארה והאמינה בסגל שלה הרבה אחרי מה שצריך. דווקא במיאמי, אגב, היה את הנאום של פט ריילי אחרי הפסד בסדרת גמר שגם הספרס לקחו את ה-5 אליפויות שלהם ב-17 שנה. ואחרי כל הנאום היפה הזה לברון לקח את הדברים שלו והלך. פשוט עבודה גרועה של ההנהלה במינוי מאמנים, ניהול סגל ובחירות דראפט

    1. מסכים. פילי ארגון רקוב בדומה לדטרויט ואחרים, בכללי תמיד הפתיע אותי איך אנשים כל כך מצליחים בחיים האישיים שיש להם אין ספור חברות משגשגות, בעלי קבוצות כאלה גרועים

      1. הלו הלו, הבעלבית שם זה ראש קרן גידור. זה מומחה אלף אלף בפירוק נכסים הרצת מניות ומכירה בשיא.
        זה לא אחד שפיתח רעיון לחברה עולמית, זה זבלה קפיטליסטית שמנצלת פירצה בבורסה. בקרוב ימכור כי המחיר על פילי כמותג עדיין גבוה.
        יש כתבה שרפי ואני עשינו בשיא הפורסס על האירגון העלוב הזה שמסביר מי המושך בחוטים שם

  6. אמביד הוא שחקן ״נוקשה״. או במילים אחרות ״וואן טריק פוני״, או במילים עוד יותר אחרות ״לא שחקן שייקח אי פעם קבוצה לאליפות, גם אם הוא יהיה בשיאו כל החיים״. mvp עאלק.

  7. רועי, אתה אומר שהבעיה לא עם הפרוסס אלא עם הקאלצ׳ר אבל העניין הוא שהקאלצ׳ר הוא שאיפשר את הפרוסס…
    ולא, לא כולם עושים את מה שפילי עשו , זה ייחודי להם! מסכים שכל קבוצה עושה טאנקינג לפעמים אבל לא במשך כמה עונות רצופות שהקבוצה נראית פח
    אז כן, קארמה איז א ביץ׳ כמו שאני ועוד רבים וטובים אמרנו כבר אז

    אגב, לא מובנת לי הקביעה שלך שהם פגעו עם סימונס. הם בחרו אותו כשברנדון אינגרם וג׳מאל מורי וג׳יילן בראון היו על השולחן. הוא אפילו לא מדגדג אותם

    1. נפילה ענקית עם סימונס, היה אפשר לבעוט אותו אחרי העונה הראשונה/ שנייה ולקבל עליו כמויות של נכסים.
      .
      לגבי הפרוסס אוקלוהמה עושה בדיוק אותו דבר.

    2. עם סימונס דברים השתנו בצורה מאוד חדה בבת אחת. בהתחלה הוא נראה כמו בינגו, שחקן טוב משמעותית ממורי ואינגראם.

          1. תגובה 5 שם – של מנחם – תעודת כבוד גדולה למנחם. זיהה אחרי חודשיים את הבעייה העיקרית של סימונס – בעיה נפשית. זיהוי מרשים.

      1. סליחה אבל אתם מדברים שטויות.
        הוא היה שחקן מעולה בשנים הראשונות שלו. אמנם בלי קליעה אבל אז עוד חשבו שזה ישתפר. אחר כך הוא נפצע בגוף ובראש והכל התרסק

        1. בולשיטר מקצועי
          אתה חשבת שהקליעה תשתפר
          אתה חשבת שהוא היה מעולה בשנים הראשונות שלו
          אתה חשבת שהייתה לו "נפילה חדה" ואז התרסק
          ———————————–
          כאשר במציאות כל הזמן היה בלוף, נכה, ונגר!
          שניפח סטט' בעונה הרגילה מול נמושות ונחנק בפלייאוף
          אשר חסרונותיו העצומים היו ברורים לכל מי שלא בלע את ההייפ.
          בדו"ח הסקאוט שלו היה מישהו שכתב מראש על הבעיה של חוסר המוטיבציה, הרצון להשתפר ולהיות מאומן.
          קראתי קצת תגובות עליו מפוסטים בעונת הרוקי שלו ועידן עופר מציין בבירור: (מצטט מהזיכרון, לא מילה במילה) "מה שמדאיג במיוחד במקרה שלו זה שהוא לא מסוגל לקלוע סל גם באימון קליעות. דבר שאתה לא רואה ב-NBA".
          עידן עופר היה שליח הופס למשחקים.

          1. שוב, היו לו חסרונות אבל זה היה בגדר הסביר כאשר מדברים על שחקן בשנה שנתיים או שלוש הראשונות שלו וכאשר יש לו כל כך הרבה יתרונות אחרים. אצל רוב השחקנים ישנו גרף שיפור תלול בשנים הראשונות ואצלו זה לא קרה (בעיקר בגלל מוטיבציה ובעיית אופי)

    3. כמו שאתה יודע האמנתי מאוד בסימונס בזמנו (ועוד לא איבדתי תקווה). אני לא בטוח שאינגרם, בראון ומארי היו מתפתחים למה שהם היום בסיקסרס – תראה את עונות הרוקי שלהם ושלו – ושהוא לא היה מתפתח לאולסטאר קבוע בכל קבוצה אחרת

      1. רועי, אני לא מתעסק במה היה קורה אילו
        העובדות בשטח מדברות בעד עצמן – סימונס הוא בלון שהתפוצץ ברעש גדול
        כמו שאני רואה את זה, התפקיד היחידי הרלוונטי עבורו נכון להיום הוא לעלות כמחליף על מנת לעצור בכל מחיר גארד של קבוצה יריבה שתפס יום משוגע (במידה וההגנה שלו כ"כ טובה כמו שאתה טוען)

  8. רועי אני מסכים שתרבות המועדון היא לא משהו. הפרוסס היה מסריח יותר ממה שקבוצות אחרות עשו.
    אבל עדיין, דטרויט, שארלוט, וושינגטון והרבה קבוצות אחרות לא התקדמו יותר מהם. הם הצליחו, רק לא כמו שהיה מצופה. הרבה מזה נובע מחוסר מזל או מגורמים לא צפויים (פולץ, סימונס ועוד). הטרייד של הארדן במקום סימונס היה מצוין, רק מה, לא מספיק טוב.
    הם עכשיו תקועים בבינוניות. האם לפרק הכל ולהתחיל מהתחלה? לא בטוח. הייתי נפטר מהארדן ומביא שחקני משנה טובים סביב אמביד ומביא עוד וטרן עם אופי טוב. אבל אני לא יודע מה מעשי/אפשרי.
    לפי טראסט, האדרן כועס על מורי לא בגלל חוזה מקס שהובטח לו אלא בגלל הבטחה שישלח אותו לקונטנדרית (קליפרס?), וחוסר עמידה בהטחה זו. לא מאשים את מורי, הוא רוצה לקבל תמורה גבוהה.

  9. תודה רועי אחלה פוסט למרות שאני לא לגמרי מסכים.
    1. אמרתי מההתחלה ועוד בזמן אמת שהפרוסס מסריח והקארמה לא תיתן לו להתממש.
    2. בדיעבד – הפרוסס לא לגמרי נכשל וכל מקלליו (אני בתוכם) לא בדיוק פגעו בול. מדוע? בשנים של הפרוסס פילי סיימה כמה פעמים בטופ-4 ועברה כמה פעמים סיבוב ראשון. היא גם הגיעה פעמיים מרחק של משחק 7 בלבד מגמר איזורי. על כמה קבוצות מתחתית הטבלה אפשר לומר את זה?
    3. הפרוסס הביא לפילי כוכבים מהשורה הראשונה של הליגה. מעבר לשם הגדול (אמביד) הגיע לשם גם באטלר ששיחק פעם אחת בגמר הליגה, כמה פעמים בגמר איזורי וגם הגיע לגמר של טורניר הקיץ באורלנדו. הפרוסס הביא אותו – פילי לא הצליחה להחזיק בו. זה משהו שלא בהכרח קשור לפרוסס.
    4. ללא ספק הנפילה הגדולה של הפרוסס היא בבחירת המאמנים – וזה לא קשור לפרוסס עצמו (שעיקרו בחירות דראפט).
    5. לצערנו – ראינו קבוצות שמגיעות מאוד רחוק עם פרוססים דומים רק בלי הטייטל מהמקפצה: ס"א של רובינסון וטימי, אוק' סיטי של דוראנט וראס. היו כאן שציינו את הלייקרס – גם הם השיגו הרבה בחירות בדרך דומה והביאו בזכותן את לברון ודייוויס.
    לסיכום: בשנים האחרונות – תאכלס מאז הגעת אמביד וסימונס – פילי אמנם לא הגיעה להישגים מפוארים, אבל בהחלט הפכה לקבוצה ש"סופרים" אותה בליגה בתור כוח שאי אפשר להקל בו ראש. הרבה קבוצות שחלקן אף הוזכרו כאן (וושינגטון, אינדיאנה, דטרוייט, שארלוט, אורלנדו ואפילו הניקס, מינסוטה וניו אורלינס) היו חולמות להגיע למעמד הזה.

    1. "סופרים אותה בליגה"… בתור אוהד וותיק ידענו היטב מה הארדן וסימונס ואמביד וריברס שווים ולא ממש אכלנו את הלוקש של העונה הסדירה

      1. לא יודע… משחק 6 בבית נגד בוסטון מאוד מעורערת נפשית – הייתם לוקחים אותם איכשהו ומגיעים עם ביתיות לגמר האיזורי ואולי אפילו לגמר הכללי. לא תסריט דמיוני

    2. כתבת יפה רק שהלייקרס לא הצליחו ישירות מהפרוסס. אני דווקא כן חושב שביקום מקביל יכול היה להיות מעניין לאן היו מגיעים ללא לברון. אבל לברון הגיע בלי שום קשר לשחקנים שהיו שם ואחרי עונה התחיל לעשות לחץ כדי להביא את הכוכב השני. זו עבודה של לברון ושל השוק האטרקטיבי של הלייקרס. אם לשארלוט היה בדיוק את הcore של הלייקרס, שום דיל של לברון או דיוויס היה מתבצע.
      בנוסף הבחירות שלהם היו מאוד קניבליות. לקחת את נואל ג'ואל ואוקפור זה מראש להרוג בחירות טובות. לא היה שום סיכוי למשחק משותף. לקחת את מרקל שהיה גארד עם הכדור קלאסי, גבוה וסופר אתלטי להפוך לווינג נמוך ללא הכדור, זה בדיחה עצובה כשמחכה ווינג פנוי במקום השלישי בדראפט. סאריץ' היה בחירה מצויינת וגם ההבאה של רוקו הייתה מעולה. רדיק ואחכ קרי היו רול פליירס נהדרים. אבל היה צריך ללכת עם מאמן מפתח כמו ניק נרס או מייק בראון ופחות עם מאמנים שבעים או חסרי יצירתיות.

      1. אני מקבל את כל מה שאמרת. רק מחדד – הלייקרס השיגו מקבץ נראה מאוד מהדראפט – שחקני טופ דרג ב' (מהראש: רנדל, לונזו, קוזמה, הארט, נאנס, אינגראם) וזה נתן להם את היכולת להשיג נכסים בטריידים. אבל הכי חשוב – ואמרת יפה – המאמן. בראון וריברס זה מתכון לכישלון. החלטות לא מובנות

  10. לא נורא, עוד 5 עד 7 שנים במקלטים… מה זה בשבילנו… מודה לאייברסון, לארי בראון, והחברים שנתנו לנו קצת משהו להנות ממנו מאז שנות ה 80 ועד היום…

    1. חבריקו אתה וברוך צריכים ללכת לחנות כובעים לאיזו ארוחת צהריים עשירה – אם זה לא טופ-10 אז מה כן? בלי הפציעות הוא אפילו עכשיו טופ-7 אבל לא רלוונטי כי הוא פציע.
      260 מיליון יורו לשנתיים חחחחחח זה מה שלברון, סטף ויאניס עושים ביחד…
      GROT
      greatest rober of all times

        1. עזוב סעודים תראה את החוזה של אצילי באמירויות, יגיע ל-3 מיליון אירו בעונה השלישית.
          ואל תשכח שזהבי עשה בסין בשיא 11 מיל' דולר לעונה. זהבי זה ניימאר של ישראל חחחח
          יאללה לך לסעודיה תהיה שם רוא"ח אבל תצטרך לשלוט טוב בכתיב מדעי – הכל שם כפול 10 בחזקות גבוהות חחחח

  11. החטא הקדמון לא היה בבחירת סימונס. זה עשה שכל והיה הגיוני לפי מה שהיה ידוע על הבחור והקפיצה מהקבוצה הגרועה בליגה לקבוצת פלייאוף היא לא קטנה. ראו כמה קבוצות לא חוזות את זה. החטא שני בבחירת פולץ לא היה כלל קשור למרקל. הוא היה קשור לכך שהם לקחו את מרקל למרות שהם הבטיחו לסימונס שהוא הפוינט גארד הפותח. אז מה הם בדיוק חשבו לעשות עם מרקל? להפוך אותו לג'יי ג'יי רדיק? מרקל העלה מסה בטורסו, ניסה לשנות את הזריקה שלו ונפצע בכתף. המה אילו הוא קשוח, מכיוון שגם אם הוי מריצים את המהלך הזה 1000 פעם הסיכוי לסיפור של פולץ לא היה חוזר. אם בן סימונס הוא הפוינט גארד שלך, אז טייטום עשה הרבה יותר שכל גם אם הוא לא היה הופך לכוכב שהוא היום.
    .
    אבל גם על טייטום היו המון עניינים לפני הדראפט. בדוק הוא היה די אגואיסט ובעיקר עשה בידודים. האם יכול היה לקרות מצב בו טייטום בפילי גם היה נשאר סטטי בהתפתחות? להזכירכם הוא שיחק 2 עונות כשחקן משנה שקולע זריקות חופשיות ותוקף מהפינות. הוא למד לשחק חכם. המנטליות שלו לשחק לצד כוכב השתנתה לחלוטין בבוסטון. מה היה קורה אם הוא ואמביד היו רבים על זריקות, בידודים או על מרחבי מחייה? מה היה קורה אילו היה נוצר פקק כמו עם זאיון ואינגראם בו שניהם צריכים מרחבים? בקיצור אני פחות אוהב לשפוט על פי דלתות מסתובבות. באותה המידה אילו היה פולץ נכנס מיידית לתפקיד הפוינט גארד הפותח ומזיז את סימונס לעמדת ה-PF אולי טרייד על סימונס היה קורה מהר. מי שצפה במרקל באורלנדו מבין כמה הוא כלי נשק מסוכן.
    .
    אבל רגע לפני שמכבים את האורות, צריך לזכור שהסיפור עוד לא גמור. הנה הסגל של פילי לעונה זו:
    טייריס מקסי – שסוף סוף יקבל כדור ליידים. הבחור אחד הסילונים והקליעה שלו השתפרה. אם הארדן לא מניב נכס ולובש את החליפת הטריינינג
    אפשר לשים ליידו את מלטון. ג'יידן ספירנגר נכנס לשנתו השלישית אך הוא בן 20 ונראה נפלא בליגת הקיץ. הוא בהחלט יכול להתחיל לקבל דקות.
    טוביאס האריס נתן עונה לא רעה שנה שעברה והוא בהחלט יודע להגביר קצת ווליום אם צריך ולחצות את ה-20 למשחק כשלידו פי ג'יי טאקר הזקן שיתן גוף. יש את פאט בב, פול ריד הנהדר ואפילו את מו במבה המושמץ שיכול לתת אורך פה ושם.
    נכון שאף שם לא נוצץ, אך אמביד יכול בעונת מעבר להראות שוב מה הוא שווה ולהמשיך להתקדם. יוקיץ' זכה רק שנה שעברה בפעם הראשונה וגם זה מבלי שטעם לפני טעם של גמר. הבסיס של הרוסטר שלהם סביר פלוס. אם כמה שינויים קטנים אפשר לבנות קבוצה נהדרת.

  12. בתור אחד שאוהב להגיע להחלטות נכונות. ולבצע מה שהיה סבבה.
    המבחן האמיתי של הארגון הזה הוא מה הם עושים עכשיו וקדימה.
    אם הם קופאים בסטטוס קוו של לא לשנות כלום עד הנפילה, אז פאק דם.
    אם הם מתנהלים נכון ומעיפים בטיל את אבו וטמביד הדביל השנה ומתחילים לבנות נכון.
    הם מקבלים את ברכתי והפרוסס לא היה לחינם
    לא אוהב ארגונים כמו פילי, אבל ניתן להם צ׳אנס.

      1. ההחלטה הכי טובה שלי לשנה החדשה,
        זה פשוט לא להתייחס לחולה נפש שאתה .אתה באמת באמת חולה.
        חחחחחחחח חגי ניזני. ״המשפריץ״

            1. עצוב לי שזה מה שהפכת להיות.

  13. אין הרבה מה להוסיף אחרי מה שרשמו פה לפני- הפרוסס הגיע לתקרת הזכוכית שלו ומפה הדרך תהיה רק למטה.
    מלבד אמביד – שום בחירה לא הייתה מוצלחת- אוקאפור, סימונס ופולץ מביכים ברמות. עשו חוזה נוראי עם טוביאס והעדיפו את הנגר האוסטרלי על באטלר… היה להם בידיים חומר לרוץ לגמר ודפקו העסק כמו גדולים.
    אמנם השנה הביאו מאמן מצויין ובטח ינצחו 50 משחקים בעונה הרגילה אבל אין סיכוי שיעברו סיבוב מול אחת מאריות המזרח (מילווקי, בוסטון או מיאמי).
    שיתנו את אמביד לניקס הוא בטח ישמח ליפול 20 פעם במשחק על רצפת הגארדן המלטפת

  14. היה תהליך ארוך של טמטום. קודם כל טעות בסיסית בחשיבה.אתה מרגיל בני אדם כל הזמן להפסיד.בני אדם הם לא רובוטים, הם לא יכולים בסתם לחיצת לשנות מנטליות.קבוצות שבונות על הפסדים כמעט ולא מצליחים לצאת מזה.נשאר לך בנשמה מנטליות של מפסיד. זה רק ספורט זה לא נורא וכו.
    לקבוצה של מנטליות דפוקה. הביאו את ריברס לוזר בנשמה.זה לא הספיק הביאו את דריל מוריי , מהמר בנשמתו חובב מגה טריידים , מנהל שמחפש כל הזמן קיצורי דרך להגיע להישגים.אדם עם אגו נפוח שהוריד את הערך של הרדן לא הסתדר איתו, וכנראה גם עם אמביד.
    הדג מסריח מהראש והראש הוא מוריי.אמביד הוא רק שחקן.
    מה יהיה עם פילי עוד עונה מבוזבזת בדרך.וחבל כי יש להם הרכב לא רע בכלל וטרייד נורמלי על הרדן היה מציב קבוצה לא רעה בלבד.קבוצה עם אמביד,מקסי,האריס , דאנטוני מלטון , לא הייתי שמח להפגש איתם.לא הייתי סופר נצחון קל מולם.

  15. כל הקשקושים על ״ארגון רקוב״ וכו זה שטויות של אנשים שאין להם מושג קלוש לגבי מה קורה בתוך הקבוצות בליגה. הפרוסס הנוראי כבר נטחן עד דק ולמרות שהינקי לא עשה שום דבר שונה (בערך) ממה שהספרס עשו השנה אצלו זה בלט כי הוא השתין מהמקפצה ועשה את זה הכי מוחצן ורע שאפשר ומנטליות הפסדית זה תמיד רע. טעויות מקצועיות/חוכמה שבדיעבד מיותר לנתח בטח כיום וככה גם את הבעיות של סימונס והאופי של אמביד או באטלר, אבל הטעות העיקרית של פילי היתה איחור של לפחות שנה בפיטורי בראון וריברס. בפריזמה יותר צרה אפשר דווקא להעריך את הקבוצה שהלכה עם בראון שאכל הרבה שיט בשנים הרעות ואת הצ׳אנס החוזר לריברס, אני דווקא לוקח מכל הסיפור את הצד האופטימי של קבוצת פלייאוף עם ניסיון של כמה שנים למרות הכל וגם ההפסד השנה לבוסטון העדיפה היה צמוד וכמו שכתבו מעלי לפילי עדיין יש חומר שחקנים טוב.
    תודה רועי על טור שבעצם היה צריך להיכתב לפני 3 שנים

    1. "למרות שהינקי לא עשה שום דבר שונה (בערך) ממה שהספרס עשו השנה אצלו זה בלט כי הוא השתין מהמקפצה ועשה את זה הכי מוחצן ורע שאפשר"

      זה פשוט לא נכון מה שאתה אומר, הינקי מעולם לא דיבר על הפרוסס, זה שם שהתקשורת המציאה , למעשה הינקי בכלל לא התראיין וזה חלק מהסיבה שקיבל תקשורת נוראית , כי הוא לא שם עליהם זיין.
      מה שקרה זה שהינקי שם את האמת של ב NBA בפנים לכולם, השיטה דפוקה והוא ניצל את השיטה, מקביל הוא הראה שיש קבוצות שבמשך שנים מנוהלות בצורה מחפירה כמו הלייקרס,סקרמנטו,גולדן סטייט,אוקלהומה,מינסוטה,שיקאגו,הניקס ואני יכול להוסיף עוד לרשימה, הקבוצות האלה במשך שנים ארוכות לא היו בפלייאוף או היו בלוטרי עם מאזנים מחפירים, ההבדל היחיד הוא שהינקי לא החתים שחקנים וותיקים וגמורים לחוזים יקרים שלא שווים את הנייר שעליו נחתמו ובמקום זה נתן דקות משחק לצעירים על חוזה מינימום שלא היו רואים מגרש באף קבוצה אחרת.
      זה הוציא עליו את הזעם של הסוכנים ומנהלי הקבוצות שבכו על היום לאדם סילבר שהוא מוציא אותם גרוע מול האוהדים ובעלי הקבוצות שלא מבינים איך הם משלמים 100 מליון משכורות,ופילי משלמים 40 מליון והתוצאות פחות או יותר אותו דבר.
      רשימה חלקית של צעירים שנבחרו בסיבוב השני או היו אנדקרפטד שאף קבוצה לא הייתה נותנת להם דקות כי עדיף לשלם 10 מליון לג'אבל מגי או ג'ן ג'ונסון בן 40
      מקונול,ג'רמי גרנט,כריסטיאן ווד,קובינגטון,רישון הולמס ויש עוד שכרגע לא עולים בראש

      1. מה זה משנה אם הינקי דיבר או לא? הוא נפטר מכל שחקן נורמלי שהיה בפילי ו״בנה״ קבוצת יורוקאפ. זה הכי להשתין מהמקפצה שאפשר, שאני אזכיר לך את שיא ההפסדים בעונה? מה שנכון במה שכתבת זה שהיה לו יח״צ נוראי ושהרבה קבוצות עשו בערך אותו דבר (שכחת את הסאנס והמג׳יק)

        1. איזה שחקן נורמלי היה בקבוצה כשהוא הגיע חוץ מהולידיי?
          ספנסר הוס זבל
          ג'ייסון ריצרדסון זבל עם רגל בקבר
          אוון טרנר באסט זבל
          לאבוי אלן זבל
          תדיאוס יאנג בינוני זבל
          ארנט מולטרי זבל
          ביינום בדיחה זבל

          כולם היו זבל
          למה שאוון טרנר וספנסר הוס יקבלו דקות על פני מקונול וגרמי גראנט?

          1. מדוייק טראסט, הינקי היה הדבר הטוב ביותר שקרה לפילי, ברגע שהוא נפטר ממנו התחיל הירידה. הנכסים שהינקי צבר בשנתיים וקצת היו אמורים להספיק לכמה טבעות (הוא הפך את הקבוצה אולי עם העתיד הרע בליגה לקבוצה עם עתיד וורוד

            1. שאלה למר רובין
              לא הינקי בחר בפלוץ בבית שימוש?

          2. אתה (וגם ברוך) מפספסים את הנקודה שהיא ״איך עושים טנקינג נכון״, קורס שהינקי כנראה פספס. הינקי היה צריך לשמור על שחקן או שניים נורמליים לפחות למראית עין ולא רק שהוא לא עשה את זה אלא נפטר מכל מה שהריח כמו שחקן סביר. הוא שם את עצמו מתחת לפנס ועל הדרך סיים עונה במאזן בושה. עם הוז שדווקא היה שחקן לא רע, טרנר (בחירה שניה להזכירך), יאנג ובטח הולידיי זה לא היה קורה.

            1. במשך שלוש השנים שהינקי היה בתפקיד ללייקרס ולעוד כמה קבוצות היה מאזן יותר גרוע
              מה זה משנה מי היו השחקנים, לקבוצות אחרות היו שחקנים שאתה מגדיר כ "טובים" ועדיין סיימו עם מאזן גרוע, להינקי הייתה רק שנה אחת עם המאזן הכי גרוע
              וזאת הייתה השנה שג'רי קולנג'לו הכריח אותו לבחור בדראפט את אוקפור במקום פורזינגיס ואחרי שאוקפור פתח את העונה בצורה טוב(רבל בסגנון מייקל קרטר וויליאמס) ומנע ממנו לעשות טרייד עם דני איינג' של אוקפור תמורת אחת הבחירות של הנטס(בחירה שבסופו של דבר הייתה 3 ג'יילן בראון) וזאת הסיבה שהינקי התפטר

  16. ממה שאני שומע, לפילדלפיה אין שום כוונה להטריד את אמביד העונה. כמובן שיכול להשתנות אם הוא יבקש טרייד, אבל לפחות כרגע זו העמדה שלהם.
    .
    הקליפרס נראים כמו היעד הכי הגיוני להארדן, גם אם פילדלפיה לא יקבלו את מה שירצו, בעיקר כי הסיקרס רוצים לסיים את הסאגה עוד הקיץ והרבה קבוצות מוגבלות במה שהן יכולות להציע עכשיו.
    .
    אני אוהב את הרעיון הקצת משוגע של הארדן תמורת כריס פול.
    ועוד יותר משוגע והרבה פחות סביר – בראדלי ביל :))

  17. "הפרוסס" מת עם הינקי.
    מרגע שאמביד וסימונס התחילו לשחק, פילי הפכה להיות תחרותית.
    הבעיה אצל הסיקסרס שהיו להם פשוט מאמנים גרועים. בראון הגיע על תקן העוזר שלמד אצל פופוביץ' ועכשיו יפרוץ, אבל הוא פשוט היה נוראי.
    ריברס כבר שנים לא רלוונטי וזה פשוט נס שהוא ממשיך לקבל משרות אימון.
    סוף סוף לסיקסרס יש GM שיודע לבנות קבוצה ואת כל רשע המקצוע של תקרת השכר ואילך לשחק עם כל זה.
    ועכשיו גם יש להם מאמן נורמלי שיודע לשחק עם מה שיש לו.

    1. יש הארכת יתר באתר ובליגה לדריל מורי, בפועל הוא GM כושל, איזה קבוצה הוא בנה בדיוק? גמר אזורי פעם אחת אחרי כשהוא עשור וחצי בליגה (וזה גם כי היה לו כוכב על שסחב נגרים לפלייאוף). הרס כלכלי של יוסטון והיחסים עם הסינים, וכמובן שהוא גם היה ה בטרייד של פול ווסטברוק (בשמועה מספרת שזה טרייד של פרטיטה, אבל איפה אשמת הGM, למה הוא לא התפטר במצב כזה).

  18. בנה את יוסטון שהיו שנתיים הקבוצה היחידה שנתנה פייט לווריורס עם דוראנט.
    כמה GM יש ברזומה גמר אזורי ?
    הוא כל הזמן המשיך לבנות ביוסטון קבוצה סביב הארדן עד שהאחרון פשוט ביקש טרייד.
    הטרייד עם פול היה הצלחה. למזלם הרע הוא נפצע בזמן הכי חשוב.
    טריידים כמו פול ו-ווסטברוק זה באישור בעלים. ולא צריך להגזים שצריך להתפטר בגללם למרות הכישלון עם ווסטברוק

    1. היה לו כוכב על, הקבוצות שהוא העמיד סביב הארדן היו די עלובות בטח שאתה מסתכל על תקופה של מעל לעשור יוסטון נתנו פייט שנה לגולדן סטייט, עונה אחרי זה למרות פציעה של דוראנט הם עפו.
      .
      חסר GM שהגיעו לגמר אחד אזורי אחד ב15 שנה? הקרידט של מהפכת השלושות ואנלטיקס היה אמור להגמר ממזמן, וכמובן יש את הבעיה הגדולה שהוא לא יודע לא יודע להתנהל עם אגואיים.
      .
      הטרייד של פול שדיברתי עליו זה פול תמורת ווסטברוק + 2 בחירות ראשונות+2 החלפות בחירה, לפי השמועות פרטיטה ביצע את הטרייד אבל זה חדשות שנועדו להוריד אשמה מGM (הרי היה לו המון קרדיט בליגה, הוא היה מקבל עבודה חדשה בשנייה אם היה מתפטר). בכללי אם מסתכלים על המכלול מדובר בGM כושל השגית.

      1. עכשיו מה שעצוב שהוא נכשל בפילי אפילו יותר מיוסטון, התחיל בחוזה מקס לסימונס כשהיה ברור שהילד נכה, אחרי זה טרייד תמורת הארדן תוך הבטחת חוזה מקס להארדן כשערך של סימונס ברצפה (היה צריך לבעוט אתו ישר), וכעת סירוב לעמוד בסיכום עם הארדן שהוביל לפיצוץ הנוכחי (הסירוב מקצועי בצדק הארדן לא שווה מקס, אבל אתה לא מבצע טרייד עליו מלתכיחלה ומבטיח לו דברים שלא יתקיימו).

        1. ברוך קורא יותר מדי את האשך ושמעון אז קצת נדבקת מהם במינוחים מאוד קיצוניים (ומוטעים) כמו GM כושל ועלוב מה שמאוד מוגזם לגבי מורי (אלא אם כן אתה מתכוון לכך שלא לקחת אליפות זה הפרמטר היחיד לכישלון/הצלחה). כן מקס או לא מקס לשחקן כזה או אחר, מורי היה שותף ללפחות שתי קבוצות טובות מאוד ביוסטון ופילי

  19. מאוד מסכים. הפרוסס לא היה תהליך שפוי ורגיל של בנייה מחדש, אלא מהלך מודע של להסריח את המגרש באופן מכוון לאורך שנים מתמשכות, ללכת על שחקנים שמראש יהיו מושבתים. לא היה כאן איזה צירוף מקרים של היחלשות טבעית שמזדמנת לדראפט עם כישרון חד פעמי (כמו סן אנטוניו השנה או ב- 1997), אלא כמה שנים מתמשכות של ריקבון. הם גם הצליחו באופן פלאי לבחור בכל דראפט בצורה גרועה במיוחד. נוצרה שם מנטליות דפוקה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט