אירועי דיומא – 10.08.2023 – כדורגל ושחמט

מוקדמות הליגה האזורית / עמיחי קטן

סיבוב שלישי – משחק ראשון

20:30 הפועל באר-שבע – לבסקי סופיה:

סגנית האלופה תארח את לבסקי סופיה הבולגרית במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האזורית, כששתי הקבוצות יודעות שעל אף הסיכוי האפסי כמעט להעפיל לשלב הבתים, שכן המנצחת תפגוש את פרנקפורט הגרמנית בשלב הפלייאוף, בכל זאת המאבק על השלב הבא חשוב ל-2 הקבוצות. הישראלים העפילו בשנה שעברה לשלב הבתים, כך שהם המנוסים יותר בשלבי המוקדמות, ואילו הבולגרים שיחקו בשלב בתים אירופי לאחרונה ב-2011.

נזכיר גם את התוצאות של אתמול, כאשר מכבי תל-אביב שלטו במשחק והובילו 1- 0 על א.א.ק. לרנקה הקפריסאית משער של יונתן כהן, אך ספגו שער שוויון דרמטי וכמעט שיצאו עם הפסד, אך השוער הנהדר דניאל פרץ הדף פנדל בדקה ה-85. במוקדמות ליגת האלופות, מכבי חיפה גברה 2- 1 בחוץ על סלובן ברטיסלבה הסלובקית, כאשר כל 3 השערים נכבשו ברבע השעה הראשונה של המשחק על ידי פרנדזי פיירו (5), שער עצמי משווה של עבדולאי סק (12) ודיא סבע (15), מה שאפשר לאלופת ישראל לשחק הגנתי יותר בחצי השני ולשמור על התוצאה הטובה לקראת הגומלין בחיפה בשבוע הבא.

גביע העולם בשחמט – סיבוב 4 משחק שני / אהרן ברלין

לזה איש לא ציפה. אלוף העולם לשעבר והמדורג ראשון בעולם מגנוס קרלסן הפסיד במשחק הראשון של הסיבוב הרביעי לוינסנט קיימר הצעיר (18). ההפסד הגיע דרך טעות לא אופיינית לקרלסן בסיום שוויוני למדי ושלחה את קרלסן לעשות חושבים לפני המשחק השני היום בו הוא ישחק בכלים הלבנים. עוד שחקן שיעדיף לשכוח את המשחק הראשון הוא ווסלי סו שמראה יכולת רעה למדי בתחרות ונוצח על ידי אלכסיי סרנה הסלובני. גם היקארו סבל לא מעט מול פרגנננדה העיקש והצליח להוציא תיקו במשחק שהיה יכול ללכת לכל אחת משלוש התוצאות האפשריות. עוד יצאו עם ידם על העליונה: ווידית גודג'רתי (במשחק נהדר), נילס גרנדליוס ופרנק ברקס.

במשחק השני שיחול היום, יאן נפומנישצ'י והיקארו נקמורה ייאלצו לשחק בכלים השחורים מול ניהאל סארין ופרגנננדה (בהתאמה) לאחר שלא הצליחו לצאת עם הניצחון בכלים הלבנים. קרואנה וקרלסן ישחקו בכלים הלבנים כאשר האחרון עומד בפני הדחה מהטורניר בו לא זכה מעולם.

המשחק של הסיבוב הקודם הולך לווידית ממנו גם ניקח את החידה:

ועכשיו לחידה קשה מתוך המשחק: מהו המהלך שנותן ללבן ייתרון משמעותי? מדוע?

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. קרלסן בשנה נוראית מבחינתו במשחקים קלאסיים, לאחר שכבר הפסיד השנה כמה משחקים (ביניהם לעבדוסטורוב בכלים הלבנים)
    ראיתי את המשחק בלייב ואני יודע את ההמשך

  2. רוצה גם להגיד משהו על היקארו ופראג. לעולם לא אהמר נגד היקארו כאשר עמדת הסיום שווה, אפילו אם ישחק מול קרלסן, כי בסיומים הוא ראשון לכולם בעיני, בטח כשנראה שהוא רק מתחזק ובטח כשקרלסן בתקופה חלשה. עכשיו, מההתרשמות הדלה שלי לפראג יש כישרון על במצבי סיום. יש לו עצבי ברזל והוא מצליח להוציא תיקו גם במשחקים אבודים מבחינתו. לכן היה מרתק לראות את המשחק שלהם אתמול, ואני בטוח שגם היום ובכלל

    1. קרלסן אכן בתקופה חלשה (בקלאסי) אבל עד המשחק מול קיימר הוא הראה שחמט משכנע מאוד. היקארו עדיין לא ממש הופיע לתחרות עם ניצחון קלאסי אחד מתוך חמישה, תוצאה יפה אבל לא אופיינית לגמרי לשחמטאי הטוב ביותר של השנה האחרונה. הוא היה בסכנת הדחה ממשית בסיבוב השני מול קרתיק וניצח עם לא מעט מזל וגם במשחק מול פראג להודי היה חסר הגרוש ללירה שינצל את הייתרון הקל שהיה לו. היקארו של התחרות הזאת לא ממש יוזם ומחכה שהיריבים יבואו אליו, גישה נכונה בגדול בפורמט כזה אבל היא מעודדת פסיביות מסוכנת. ובנוגע לפראג, הוא באמת נראה לפעמים כמו מכונה.

  3. ומגנוס מצליח להשוות. מראה את העליונות שלו בסיומים ליצר לחץ ולנצל אי דיוקים קטנים. יופי של סיום למשחק. עכשיו מחכה לשובר השוויון

    1. מהח5 זה מהלך טוב אבל לא הטוב ביותר. השחור יכול לקחת עם הפרש את הרץ ולהחליף צריח ורץ בתמורה למלכה ב ב8. יש מהלך חזק יותר עם המשך שמפיל את כל העמדה של השחור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט