1-1-1-2-2 לעומת 2-3-2? אין כל הבדל!/ מנחם לס

כשה-NBA  הודיעה שהיא עוברת לפורמט של  1-1-1-2-2 מהפורמט הישן של 2-3-2 ההסבר היה שהסיבה היא גם כדורסלנית וגם עסקית. הליגה אמרה שבפורמט החדש ישנו יותר סכוי ל-7 משחקים מאשר בפורמט הישן, ולכן יביא ליותר מתח, יותר דרמה, ויוסיף עניין לפלייאוף.

ב-438 סדרות בתולדות ה-NBA בפורמט 1-1-1-2-2, 114 סדרות (26%) הסתיימו במשחק שביעי. בפורמט  -2-3-2, שהתחיל בשנת 1985 מתוך 29 סדרות של משחקי גמר רק 17.2% הסתיימו במשחק שביעי. מ-1995 עד 2004 לא היה משחק שביעי בגמר. אבל ב-9 השנים האחרונות, 3 פעמים הסידרה הגיעה למשחק שביעי (33%). יכול מאד להיות – למעשה בטוח – שאתה לא יכול להסיק מסקנות מ-29 סדרות. ה-SAMPLE קטן מדי. ושוב, נזכיר את 9 האחרונים.

בפורמט של 2-3-2 הקבוצה עם הרקורד הטוב יותר חייבת להיות בחוץ 3 משחקים, עניין של שבוע שלם.  המחשבה השלטת היתה שאחת הבעיות כאן לקבוצה המובילה היא שאחרי 2-2 המצופה, המשחק ה-5 הוא בחוץ, כפי שהיה למיאמי בעונה שעברה. גם הפעם המשחק ה-5 יהיה בסן אנטוניו. טענו שלהיות שבוע מחוץ לבית זה חסרון גדול. היי, להרבה אנשים נשואים שבוע מחוץ לבית היא מתנת אלוהים.

"ישנה תחושה ותפישה שהפורמט 2-3-2 נוטה לכיוון אחד (SKEWED) אבל התחושה לא מוכחת ע"י הדאטה " אמר סילבר. "המספרים מלמדים שלקבוצה המובילה ברקורד ישנם אותם סכויים לנצח ב-2-3-2 כמו ב-1-1-1-2-2. זה לא נכון שלקבוצה המובילה המשחק ה-5 בחוץ הוא 'PIVOTAL' (משמעותי ביותר, יותר מכל משחק אחר מהארבעה הקודמים). במצב 2-2 ומשחק 5 בחוץ, יתרון הבית עדיין נותן לקבוצה המובילה יתרון".

זה שהתלונן יותר מכולם על "משחק 5 בחוץ" היה דוק הריברס, מאמן הסלטיקס של אז, על הצורך של הסלטיקס לשחק בלייקרס ב-2008 במצב 2-2. דייויד סטרן אמר אז שאין לו בעייה עם שינוי הפורמט ושהוא יביא את הנושא לדיון בפגישת הבעלים הבאה. "אנחנו לא נשואים ל-2-3-2" הוא אמר אז.

המעבר לפורמט החדש היה קל מאד:

"Easy sell," Stern said then. "Rod Thorn presented it, there was a motion in the book, so moved, seconded, all those in favor, aye. There was no descent."

אבל זה משנה את העובדה שלפי הדטה לקבוצה המובילה אין הבדל בין שני הפורמטים. מאז 1985 בפורמט 2-3-2 הקבוצה עם יתרון הבית ניצחה 8-21 את הסדרות (72.4%) בעוד שבשיטה "הישנה.חדשה) של 2-2-1-1-1 הקבוצה עם יתרון הבית ניצחה 75.8%, הבדל סטטיסטי בלתי משמעותי לחלוטין.

מי שגרם שינוי לפורמט 2-3-2 היה רד אורבך שהתלונן על ההוצאות והמאמץ בטיסות רבות בפורמט ה-1-1-1-2-2 ובאמת בתקופה ההיא לא היו לקבוצות מטוסים שלהם וכולם טסו בטיסות COMMERCIAL. היתה עוד בעייה והיא העתונאים. עתונים התלוננו על הוצאות הטיסה לעתונאים בשיטת ה-1-1-1-2-2. היום ה-NBA מטיסה את העתונאים בטיסות מוזלות מיוחדות מערים עיקריות.

לרוב השחקנים לא איכפת באיזה פורמט משחקים. דוויין ווייד אמר: "אתה צריך לשחק משחק כדורסל ולנצח אותו. כאן זה מתחיל וכאן זה ניגמר.

במילים אחרות, אני בטוח שישנו הבדל בין 2-3-2 לבין 1-1-1-2-2, כי מלבד שני המשחקים הביתיים הראשונים, כל המספרים שונים. אבל זה הדבר היחיד ששונה. מבחינת כדורסל ומבחינת סכויי נצחון לקבוצה עם יתרון הבית, אין כל הבדל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מנחם צודק לולא ההתכווצויות של לברון היו רק 4 משחקים אבל ההבדל הוא שאיתו על הפרקט הספרס היו מנצחים רק בחד ספרתי…

  2. ואם ואם ואם,דוקטור אתה לא רציני,תאורטית הכל יכול להיות,
    מעשית הספארס ניצחו ב15 הפרש,וזה מה שמעניין,
    משחק הבא אני צופה לא פחות מ22 הפרש לספארס,
    משחק הבא יהיו פחות איבודים,ויותר שחקנים יופיעו,
    קאווי+גרין+פארקר שלא היו פקטור במשחק ההוא,
    ס"א יקלעו את ה110 שלהם,אבל מיאמי איך יעשו זאת\
    גם אם לברון30+וויד20+בוש20,איפה עוד40,לא נראה לי דוקטור\
    מצפה לכם הפתעה רצינית במשחק 2,ואני מאוד
    מקווה שלברון יהיה כשיר 110 אחוז כדי שלא יהיו תרוצים
    למה הוא לא צריך להיות בהר ראשמור,אולי בהר חרמון כן
    ליד גורדון ומיקי,

  3. מנחם, הטורים שלך מאז נקבע הגמר עמוסים בתירוצים. מה היה קורה לו לברון לא היה נחנק רק אלוהים יודע. אבל את המציאות כולנו מכירים – 15 הפרש למרות ערימה של איבודים ומשחק פח של גרין ולנארד. 4 משחקים, מקווה שלא 5

  4. בוא אני אתן לכם אתגר, נראה כמה ממכם יוכלו לפתור אותו בלי להעזר בגוגל. בתמונה הזאת של ריי אלן בראש הפוסט אני סופר לפחות 5 מפורסמים ברקע.

    מי הם?

      1. מפורסמים = מוכרים. טעות בניסוח שלי. אבל זו לא הנקודה חפיפ.

        יש שם את Young Jeezy עם המשקפים השחורות. מצד ימין אליו זאת אמא של לברון. מצד שמאל של ריי אלן זה פלקאו. מצד ימין של ריי אלן זה שלבוש כמו קאובוי זה ג'ימי גולדשטיין. אם אתה צופה מספיק זמן בליגה אתה בטח ראית אותו בכל משחק חשוב ב 35 שנה האחרונות עם אותו לוק של קאובוי יושב על הפרקט. וזה עם הגופיה הכחולה זה טים סייקס. שידוע בתור ההוא שלקח את הכסף מהבר-מצווה שלו והמיר אותו במיליון דולר. קיצור סוחר מניות מס' 1 בעולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט